Olipa joskus syrjäseudulla metsää, helpolle houkuttelijoita sekä silmäkulman varjossa viekkaita pelureita.
Kelopuussa oli haikaran pesä. Tuulilobbari meni pesän alle ja sanoi: ”Minä kaadan tämän puun ja teen siitä veistoksen.” Haikara sanoi: ”Älä kaada, minulla on täällä viisi poikasta ja ne putoavat, jos puu kaatuu.” Lobbari sanoi: ”Jos annat minulle yhden pojistasi, niin jätän kaatamisen sikseen.”
Haikara antoi yhden pojistaan.
Lobbari meni jälleen toisena päivänä ja sanoi: ”En ole löytänyt yhtään näin hyvää komeaa puuta.” Haikara hätääntyi: ”Jos sinä tämän puun kuitenkin jättäisit” Ja antoi taas yhden pojistaan.
Haikaran hyvä ystävä pöllö tuli käymään ja kysyi: ”Mihin poikasesi ovat joutuneet?” Haikara sanoi: ”Tuulilobbari tässä kävi kahtena päivänä ja vei; olisi muuten kaatanut koko puun.” Pöllö sanoi: ” Olet sinä aika pöhkö. Millä hän yhtään puuta täällä kaataa, ei hän omista yhtään puuta eikä edes näitä hehtaareja.”
Kolmannen kerran kun tuulilobbari tuli, niin rupesi jälleen puhumaan: ”En ole löytänyt vieläkään näin komeaa puuta, kyllä minä tämän nyt kuitenkin kaadan, ellet anna minulle vielä yhtä pojistasi .” Haikara rupesi nauraa räkättämään ja sanoi: ”Millä oikeudella sinä pesäpuun kaadat? Ei sinulla ole yhtään omaa puuta täällä, ei oikeutta, etkä omista yhtään näistä metsähehtaareista.”
Tuulilobbari kysyi: ”Kuka sinut on tehnyt noin viisaaksi, idiootti luonnonsuojelija kai? Kyllä minä vielä hänetkin pelissä petän.”
Tuulilobbari meni aukealle ja pisti kielensä ulos suusta. Se makasi sitten kuin kuollut. Pöllö tuli ja kierteli lobbaria. Se meni viimein lobbarin päälle ja nokkaisi sitä silmään. Nokkaisi, nokkaisi vielä toisenkin kerran, ja silloin lobbari ottikin pöllön kiinni ja aikoi kyniä sen. Pöllö sanoi: ”Mennään tuonne risukkoon, sillä kylän ihmisetkin nauravat jos sinä tässä alat pöllöä elävänä syömään.”
Lobbari kantaa roikottaa pöllöä sopimussalkussaan. Pöllö sanoi: ”Hellitä minusta, kyllä minä pääsen itsekkin.” Lobbari ei enää muistanutkaan, että pöllö osasi lentää, kun päästi sen irti. .Silloin pöllö oli jo ilmassa, ja lobbari sai huomata ettei kaikki viekkaus ollutkaan hänen omassa päässään.--
Tarina voisi olla todellinen, paitsi että se olikin MAAKOTKAN pesäpuu.
Pyhäjärven tulevaisuudentekijöiden innoittamana
96
651
Vastaukset
- Anonyymi
Satukirjailijan alku on osittain hyvä ja totta
- Anonyymi
Kateus on kovaa, kun ei saa vuokrattua om9ia metsiä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kateus on kovaa, kun ei saa vuokrattua om9ia metsiä...
etpä ymmärtänyt tarinan opetusta, no ei se mitään, ethän sinä osaa kirjoittaa, miten siis osaisit lukea saati älytä..heh hhooo
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
etpä ymmärtänyt tarinan opetusta, no ei se mitään, ethän sinä osaa kirjoittaa, miten siis osaisit lukea saati älytä..heh hhooo
Ymmärän toki. Sinä et saa vuokratuloja ja kateus on kova.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on sinun tyhjän pääsi ajatus, hoet kateudesta, itse en sitä tunnista. Olet itse kateellinen ja pahanpuhuja. Kun riittävän monta kertaa toistaa valheensa, kuten sinä, alkaa itse uskoa siihen ja jaettuna toisotoiston perään, se aiheuttaa epäterveen lumevaikutuksen.
Siihen sortuvat myös itse itseään älykköinä pitävät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on sinun tyhjän pääsi ajatus, hoet kateudesta, itse en sitä tunnista. Olet itse kateellinen ja pahanpuhuja. Kun riittävän monta kertaa toistaa valheensa, kuten sinä, alkaa itse uskoa siihen ja jaettuna toisotoiston perään, se aiheuttaa epäterveen lumevaikutuksen.
Siihen sortuvat myös itse itseään älykköinä pitävät.Heh heh iskin sinua suoraan kateuden ytimeen. Todellakin taidat uskoa valhettasis, että et olet ole vain ja ainoastaan kateellinen. hih hih
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä, joka kovasti huutelet kateus sanaa. Sinä olet varmaan sama, joka kuiskutteli naapurille kuule tähän tulee ne myllyt ja sinä.jäät ilman rahaa. Vielä perään kuiskuttelit Sinulta pakkolunastetaan maat.
Minä kuiskuttelen sinun korvaan. Köyhän keskustelu lakimiehen kanssa mitä riskejä se sopimus sisältää.
Vaan sinähän viisaana tiedät myös riskit..
Minulla nousi allekirjoitus maksu jo kahteen tonniin.. vaan en halunnut antaa oikeuksia muille. Ne on kovalla työllä entiset sukupolvet kunnostaneet, miksi annan jonkun ulkomaalaisen tulla ja tuhota alue. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh heh iskin sinua suoraan kateuden ytimeen. Todellakin taidat uskoa valhettasis, että et olet ole vain ja ainoastaan kateellinen. hih hih
Oletat, kuten aina. hi ha hö höpönpöpö
kertoisitko minkälainen kateus sinun olettamanasi on kyseessä, vaihtoehtoja kun on pilvin pimein, jospa sieltä jokin on osimoillee sinne päin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ymmärsit tarinan opetuksena?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ymmärsit tarinan opetuksena?
Että olet kova keksimään tarinoita kateutesi lietsoessA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh heh iskin sinua suoraan kateuden ytimeen. Todellakin taidat uskoa valhettasis, että et olet ole vain ja ainoastaan kateellinen. hih hih
Siis sinä joka aina osut ytimeen..
Ymmärräthän sinä, että kaikille ei ole raha tärkein. Ja toisekseen joillakin on sitä ennestään sen verran, että pärjää..
Toisille on luonnon rauha tärkeä.
Toisille on tärkeää, että tietää mitä seuraavaksi tapahtuu. Sinähän olet lukenut ihminen, eikö totta?. Sinä olet lukenut sopimuksen tarkkaan ja ymmärrät vuokralainen vaihtuu tiuhaan tahtia. ? Sinä ymmärrät myös riskit, kun sellaista tapahtuu?
Sama kuin antaisit kämppäsi vuokralle etkä sen jälkeen tietäisi kuka milloinkin siellä asuu.
Eli viimeisenä saattaa olla se vuokralainen, joka ei maksakaan vuokraa ja jättää paskat sinne. Mistä saat korvauksia, kun mitä ilmeisimmin tämä viimeinen vuokralainen onkin se tyhjätasku ? Vaan sinulla ei olekaan mitään tietoa kuka tämä on, ei osoitetta ei mitään.. hauska tilanne.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis sinä joka aina osut ytimeen..
Ymmärräthän sinä, että kaikille ei ole raha tärkein. Ja toisekseen joillakin on sitä ennestään sen verran, että pärjää..
Toisille on luonnon rauha tärkeä.
Toisille on tärkeää, että tietää mitä seuraavaksi tapahtuu. Sinähän olet lukenut ihminen, eikö totta?. Sinä olet lukenut sopimuksen tarkkaan ja ymmärrät vuokralainen vaihtuu tiuhaan tahtia. ? Sinä ymmärrät myös riskit, kun sellaista tapahtuu?
Sama kuin antaisit kämppäsi vuokralle etkä sen jälkeen tietäisi kuka milloinkin siellä asuu.
Eli viimeisenä saattaa olla se vuokralainen, joka ei maksakaan vuokraa ja jättää paskat sinne. Mistä saat korvauksia, kun mitä ilmeisimmin tämä viimeinen vuokralainen onkin se tyhjätasku ? Vaan sinulla ei olekaan mitään tietoa kuka tämä on, ei osoitetta ei mitään.. hauska tilanne..Ethän sinäkään tiedä, kuka Kelan tukianomuksesi käsittelee ja silti saat joka kuukausi toimeentulotukea.
Tuulivoimsta tiedän sen, että olen jo saanut enemmän mitä millään muulla tavalla samasta pinta-alasta saa. Eikö se jo ole riittävästi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Että olet kova keksimään tarinoita kateutesi lietsoessA.
Eli et ymmärtänyt, eipä yllätä. Tyhmä kun olet, joten katsele edelleenkin silmäkulmasi varjosta kapeasti ja pahantahtoisesti. Ylimielisille me muut olemme liikaa eli me mielipiteemme tuulivoimasta esittävät..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ethän sinäkään tiedä, kuka Kelan tukianomuksesi käsittelee ja silti saat joka kuukausi toimeentulotukea.
Tuulivoimsta tiedän sen, että olen jo saanut enemmän mitä millään muulla tavalla samasta pinta-alasta saa. Eikö se jo ole riittävästi?Esim. Siirtolinjan osalta reippaat 3000 hehtaarilta ja puut sai myydä itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esim. Siirtolinjan osalta reippaat 3000 hehtaarilta ja puut sai myydä itse.
🤭 anteeksi.
Teit aivan yksin hienon sopimuksen. Eikö sinulla kasva sen paremmin metsä, jos tuon katsot hienoksi sopimukseksi ? Siis olethan tajunnut myyntihinta tippui jo tuossa vaiheessa. Perilliset eivät voi myydä siitä mitään. Ja kerran puhuin naapuripitäjän ihmisten kanssa. Kunta pistänyt ehdoksi linjoille kymppitonni per hehtaari. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ethän sinäkään tiedä, kuka Kelan tukianomuksesi käsittelee ja silti saat joka kuukausi toimeentulotukea.
Tuulivoimsta tiedän sen, että olen jo saanut enemmän mitä millään muulla tavalla samasta pinta-alasta saa. Eikö se jo ole riittävästi?En ole kelan asiakkaita. Joskus saanut kelalta korvauksia lääkärissä käynneistä.
No se on hyvä, jos olet saanut rahat.
Miten on välit naapurien kanssa ?
Etkä ole niin tekopyhä, että matkustat paikkoihin missä ei ole tuulivoimaloita. Eli harkiten menet lomilla tuulivoima alueille ?
Silloin on kaikki ok. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole kelan asiakkaita. Joskus saanut kelalta korvauksia lääkärissä käynneistä.
Etkä ole niin tekopyhä, että matkustat paikkoihin missä ei ole tuulivoimaloita. Eli harkiten menet lomilla tuulivoima alueille ?
Silloin on kaikki ok.Hyvät välit saahan hänkn korvauksia tuulivoimasta. Ei ole sinun tavoin kateuden ajama.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole kelan asiakkaita. Joskus saanut kelalta korvauksia lääkärissä käynneistä.
Silloin on kaikki ok.Miksi tekisin lomia tuulivoimaloiden luo. Et sinäkään tee lomia esim. konepajalle? Onneksi on vara mennä minne haluaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi tekisin lomia tuulivoimaloiden luo. Et sinäkään tee lomia esim. konepajalle? Onneksi on vara mennä minne haluaa.
No monessa pitäjässä matkailijat vähenee tuulivoimaloiden takia. Niin sinä voisit hiukan rahaa näille yrittäjille, joilta vähentyneet asiakkaat tuulivoimaloiden takia. Sinuahan ne tuulivoimalat eivät haittaa. Sinä voit ihailla niitä ja sinä voit kuunnella leppoisaa luonnon ääntä.
- Anonyymi
Haista aloittaja pitkä v*ttu🤣
- Anonyymi
Kun purhjehdit ynseänä ohi, pikän veesi haistaa, vanha vitrsan haju leijuu ympärilläs, peseydytkö
- Anonyymi
Miehellä naisen ominaisuudet siksikö oot haisuli 🤣
- Anonyymi
Kateus; HYVÄNLAATUINEN (sosiaalinen, tasapuolisuuteen pyrkivä) vai PAHALAATUINEN (vahingonilo, ahneus)
On olemassa kaksi kateuden päätyyppiä: hyvänlaatuinen kateus ja pahanlaatuinen kateus (tunnetaan myös vahingonilona).
Hyvänlaatuinen kateus ilmenee, kun kateellinen henkilö tuntee huonoja tuntemuksia nähdessään toisten menestyksen, mutta ei toivo heille kuitenkaan mitään pahaa. Tällainen kateus aiheuttaa käytöstä, joka on suunnattu suoraan kateellisen henkilön aseman parantamiseen. Hän voi saavuttaa tämän tavoittelemalla kateuden kohdetta sekaantumatta henkilöön jota hän kadehtii.
Pahanlaatuisessa kateudessa, sen lisäksi että henkilö haluaa sen mitä hänen kadehtimallaan toisella henkilöllä on, hän toivoo tälle myös jotain pahaa. Tässä ei ilmene parantumiseen suunnattua käytöstä; kateellisen henkilön käytös pyrkii alentamaan kateuden kohdetta, tai jopa laskemaan kadehditun henkilön asemaa poistamalla tuon objektin tai ominaisuuden hänen hallustaan.
Molemmat kateuden tyypit tavoittelevat samaa asiaa. Kateellinen henkilö haluaa tasa-arvoisen tai paremman aseman kuin mikä kadehditulla henkilöllä on.
Pahanlaatuisella kateudella tämä asema saavutetaan kadehditun henkilön asemaa alentamalla.
Hyvänlaatuisella kateudella se saavutetaan parantamalla omaa asemaa. Vaikka tämä ensimmäinen onkin luonteeltaan sosiaalinen, emme saa unohtaa, että vahingonilo on myös tunne, joka on läsnä elämissämme.
Tässä on kysymys pohdittavaksi jokaiselle: kun kadehdit toista henkilöä, mitä tunnet enemmän, hyvänlaatuista kateutta vai vahingoniloa?- Anonyymi
Siinäpä tuli asiaa kateuskorttia heiluttavalle, tuulihousuiselle mikromanagerille!
Mikromanageeraus on puuttumista kaikkeen, pätemisen, yliminänhenkilöiden tyyli, jossa kuntalaisiin ei luoteta, vaan heidän tekemisiään, sanomisiaan seurataan yksityiskohtaisesti ja niitä korjataan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinäpä tuli asiaa kateuskorttia heiluttavalle, tuulihousuiselle mikromanagerille!
Mikromanageeraus on puuttumista kaikkeen, pätemisen, yliminänhenkilöiden tyyli, jossa kuntalaisiin ei luoteta, vaan heidän tekemisiään, sanomisiaan seurataan yksityiskohtaisesti ja niitä korjataan.Usein vain johdettavat, kuntalaiset, alamaiset tunnistavat ongelman, esihenkilöt itse ei.
Se tekee ongelmasta vaikean ratkaista.
Syytä olisi. Migromanageeraus johtaa helposti kuntalaisten turhautumiseen. Epäluottamus hankaloittaa vuorovaikutusta ja asioiden hoitamista.
Jokainen haluaa itse kertoa mielipiteensä, vaikuttaa, osallistua, kun siihen annetaan mahdollisuus aidosti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usein vain johdettavat, kuntalaiset, alamaiset tunnistavat ongelman, esihenkilöt itse ei.
Se tekee ongelmasta vaikean ratkaista.
Syytä olisi. Migromanageeraus johtaa helposti kuntalaisten turhautumiseen. Epäluottamus hankaloittaa vuorovaikutusta ja asioiden hoitamista.
Jokainen haluaa itse kertoa mielipiteensä, vaikuttaa, osallistua, kun siihen annetaan mahdollisuus aidosti.Kyllä , turhautuminen hallinnon touhuun on totta,100% ja rapiat päälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä , turhautuminen hallinnon touhuun on totta,100% ja rapiat päälle.
Niin yhdellä äänellä ei päätetä. hih hih
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin yhdellä äänellä ei päätetä. hih hih
Miten niin, onhan sullakin vain yksi ääni. Katso nyt ihmeessä, ettet sitä ainoaas vääryyteen käytä, vahingollista kaiken kaikkiaan muiden antamien äänien kustannuksella.
Sulla on vetelyys kuin lobbarilla, puhut kaikkien nimissä, maksatat omas ja kaveries harrastelut meidän omaisuudella, se on kuin jatkuvaa syöttöä rosvosektorille suoraan lapaan.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin, onhan sullakin vain yksi ääni. Katso nyt ihmeessä, ettet sitä ainoaas vääryyteen käytä, vahingollista kaiken kaikkiaan muiden antamien äänien kustannuksella.
Sulla on vetelyys kuin lobbarilla, puhut kaikkien nimissä, maksatat omas ja kaveries harrastelut meidän omaisuudella, se on kuin jatkuvaa syöttöä rosvosektorille suoraan lapaan..Mutta saamalla yhden äänen ei päätetä, koska häntä ei haluta päättämään. hih hih
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta saamalla yhden äänen ei päätetä, koska häntä ei haluta päättämään. hih hih
Jäljelle jää vain itku. hih hih
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin, onhan sullakin vain yksi ääni.
Olet siinä suhteessa oikeassa, että siis minulle ,ja kaikille muille ei jää muuta kuin itku, jos sen haluat noin kiivaasti omia ansioiksesi "asioiden hoitelemisesta".
Ei kovinkaan fiksua.
Katso nyt ihmeessä, ettet sitä ainoaas vääryyteen käytä, vahingollista kaiken kaikkiaan muiden antamien äänien kustannuksella.
Sulla on vetelyys kuin lobbarilla, puhut kaikkien nimissä, maksatat omas ja kaveries harrastelut meidän omaisuudella, se on kuin jatkuvaa syöttöä rosvosektorille suoraan lapaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saihan Lappalainen Marittakin Kesk.vain 4 ääntä häntäkään ei siis haluttu päättämään- Mitä oikein ajat takaa noilla jäjenvastaisilla mielipiteilläsi HeKo hih hih hih
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin, onhan sullakin vain yksi ääni.
Olet siinä suhteessa oikeassa, että siis minulle ,ja kaikille muille ei jää muuta kuin itku, jos sen haluat noin kiivaasti omia ansioiksesi "asioiden hoitelemisesta".
Ei kovinkaan fiksua.
Katso nyt ihmeessä, ettet sitä ainoaas vääryyteen käytä, vahingollista kaiken kaikkiaan muiden antamien äänien kustannuksella.
Sulla on vetelyys kuin lobbarilla, puhut kaikkien nimissä, maksatat omas ja kaveries harrastelut meidän omaisuudella, se on kuin jatkuvaa syöttöä rosvosektorille suoraan lapaan.Silti yhdellä äänellä ei päätetä. hih hih
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silti yhdellä äänellä ei päätetä. hih hih
10,8% ja vihreää nousukiitoa .. Hi hi Hii
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
10,8% ja vihreää nousukiitoa .. Hi hi Hii
Mutta yksi ääni saa vain marsiemaan. 0=0 ja 1=0 hih hih
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saihan Lappalainen Marittakin Kesk.vain 4 ääntä häntäkään ei siis haluttu päättämään- Mitä oikein ajat takaa noilla jäjenvastaisilla mielipiteilläsi HeKo hih hih hih
4 ääntä on 400% enemmän kuin yksi. hih hih
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta yksi ääni saa vain marsiemaan. 0=0 ja 1=0 hih hih
neljän äänen nainen se vasta onkin kova marisija, vannoutunut jukka-fani.
hyvää ei ole mistä fanittaa, mutta pahassa paljosti puuroutuvaa puolustelua.
- Anonyymi
Marisemaan. hih hih
- Anonyymi
Valittamaan. hih hih
- Anonyymi
1=0. hih hih
- Anonyymi
Nyt meni HeKo;lta hermot kuusi peräkkäistä järjevastaista mielipidettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
10,8% silti rules.. hihihiih
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
10,8% silti rules.. hihihiih
Ja päälle Olcconen..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet täysin väärässä ne ovat sinun vastaisia mielipiteitä, joten eivät ole millään tasolla järjenvastaisia.
- Anonyymi
0=0 ja 1=0 eli mitätön.
- Anonyymi
0=0 = Cepulainen Olcconen.
- Anonyymi
Varoittava viesti ; Mellakoikaa syvänmaanmetsät tuulivoimaa ristiin rastiin, lähikuntien tuulipuistot mukaan lukien, niin saatte tuta on villit petoeläimet valuvat asuinpihoille, ja ketäpä siinä sitten syylliseksi huudetaan?
"Norjassa maakotkat hyökkäävät nyt ihmisten kimppuun – asiantuntija ällistyi petolintujen muuttuneesta käytöksestä
Norjassa on viikon aikana todettu neljä tapausta, joissa maakotka on hyökännyt ihmisen kimppuun. Sitä ennen hyökkäyksiä oli todettu maassa tasan yksi.https://yle.fi/a/74-20110243- Anonyymi
Norjassakin nämä ovat tapahtuneet alueilla, missä ei ole tuulivoimaa, joten onko kyse etäoppimisesta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Norjassakin nämä ovat tapahtuneet alueilla, missä ei ole tuulivoimaa, joten onko kyse etäoppimisesta?
Tiedätkö, mikä on maakotkan reviirin koko? minä tiedän
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkö, mikä on maakotkan reviirin koko? minä tiedän
Uskoakseni tiedän tuonkin paremmin kuin sinä. Norjassa näiden kotkien reviirillä ei ole tuulivoimaa. Senkin Minä tiedän. Miten sinä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskoakseni tiedän tuonkin paremmin kuin sinä. Norjassa näiden kotkien reviirillä ei ole tuulivoimaa. Senkin Minä tiedän. Miten sinä?
Jos reviiri on 100 km niin kuinka iso ympäyrän säde on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos reviiri on 100 km niin kuinka iso ympäyrän säde on?
Kotkan reviiri on 150–300 neliökilometrin kokoinen alue, jossa sillä on tavallisesti 2–3 vaihtopesää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kotkan reviiri on 150–300 neliökilometrin kokoinen alue, jossa sillä on tavallisesti 2–3 vaihtopesää.
Parhaimmillaan jopa 400 neliökilometriä, joten ei kummoisia matkoja lennä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Kotka on hyvin arka lintu joka häiriytyy helposti ihmistoiminnasta " IS Ei kotkat ole ennen ihmisten päälle edes yrittäneet.Ihminet tunkeutui niiden reviirille tuulimyllyineen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Kotka on hyvin arka lintu joka häiriytyy helposti ihmistoiminnasta " IS Ei kotkat ole ennen ihmisten päälle edes yrittäneet.Ihminet tunkeutui niiden reviirille tuulimyllyineen.
Pyhäjärvellä reviiritietoiset korppikotkat ja kotikotkat istuvat Tikkalanmäellä, eivätkä ne häiriinny mistään. Vaalien välillä ovat oudosti ihmisiä vältteleviä.
Munivat kyllä jokainen, niin uros kuin naaraskotkat.
Mutta annas olla, kun on vaalien aikaa, pesimäkuherrus on sisäänkutsuvaa.
Vaalit saavat kotkat sekoamaan, ja ryhtymään urheiljoiksi , kuikuilemaan pihoille ja aitovierille kuin ohimenossa olisivat, huom jos ollaan ulkosakka, ne tunkevat pihalle , alkavat huudella korkeaa veisua eli missä on niin hiton hyvää tehnyt..
Keväällä , äänestäjien läheisyydessä kotkat muuttuvat ihmisystävällisiksi, pesiytyvät kerhoihin, kuppiloihin, metsästymajoille, hiihtokilpailut erityisesti kotkia kiinnostavat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten seudulla, missä ei ole tuulivoimaa on tuulivoimaloita?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyhäjärvellä reviiritietoiset korppikotkat ja kotikotkat istuvat Tikkalanmäellä, eivätkä ne häiriinny mistään. Vaalien välillä ovat oudosti ihmisiä vältteleviä.
Munivat kyllä jokainen, niin uros kuin naaraskotkat.
Mutta annas olla, kun on vaalien aikaa, pesimäkuherrus on sisäänkutsuvaa.
Vaalit saavat kotkat sekoamaan, ja ryhtymään urheiljoiksi , kuikuilemaan pihoille ja aitovierille kuin ohimenossa olisivat, huom jos ollaan ulkosakka, ne tunkevat pihalle , alkavat huudella korkeaa veisua eli missä on niin hiton hyvää tehnyt..
Keväällä , äänestäjien läheisyydessä kotkat muuttuvat ihmisystävällisiksi, pesiytyvät kerhoihin, kuppiloihin, metsästymajoille, hiihtokilpailut erityisesti kotkia kiinnostavat.Varikset raakkuvat meillä yhdellä äänellä. hih hih
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Norjassa ei ole tunkeuduttu, joten toistamalla valhe ei muutu totuudeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varikset raakkuvat meillä yhdellä äänellä. hih hih
Ja tikka voi koputella vuosikymmeniä samaa nuijaa, kertoo joko puunuijasta tai puupäiden mielikuvituksettomuudesta .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tikka voi koputella vuosikymmeniä samaa nuijaa, kertoo joko puunuijasta tai puupäiden mielikuvituksettomuudesta .
Mitä onko tikka koputellut yhden äänen ihmeellä. hih hih
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä onko tikka koputellut yhden äänen ihmeellä. hih hih
Sinä, joka aloitat komenttisi sanalla "Mitä", olet palstan keskustelujen sotkija, tiedät kyllä koska mekin tiedämme, kenestä pelaajasta puhutaan, joko olet hän itse tai sitten saat suuresti huomiota puolustaen pahista, palstan kykynä, pikkuherrana, mikromanagerina.
Tätä se on , ei mitenkään muutosta ole tapahtunut vuosiin .
Lapsellista ilkkumista ja piikittelyä.
Kun puheet pyörivät paikkakunnan vakiopulussa, joka pelaa shakkia kuntalaisten edessä.
Ylkänä ylimpänä hän kiertää pelilautaa, ruikkii, potkii nappulat nurin, ottamatta vastuuta tekosistaan. Kun kaikki mahdollinen on pelialustalla pilalla, jälkinäkymä on että vastustajat ja ns.omatkin ovat pulassa, haisevat pulunpaskalle , tiedoksi pääpulu nousee siiviilleen ja lentää pois. Pulujen keskuslakassa supisupi-tapahtumia varjellaan kattavasti, pusketaan porukalla sontaluukkua kiinni, kovin täyttä on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä, joka aloitat komenttisi sanalla "Mitä", olet palstan keskustelujen sotkija, tiedät kyllä koska mekin tiedämme, kenestä pelaajasta puhutaan, joko olet hän itse tai sitten saat suuresti huomiota puolustaen pahista, palstan kykynä, pikkuherrana, mikromanagerina.
Tätä se on , ei mitenkään muutosta ole tapahtunut vuosiin .
Lapsellista ilkkumista ja piikittelyä.
Kun puheet pyörivät paikkakunnan vakiopulussa, joka pelaa shakkia kuntalaisten edessä.
Ylkänä ylimpänä hän kiertää pelilautaa, ruikkii, potkii nappulat nurin, ottamatta vastuuta tekosistaan. Kun kaikki mahdollinen on pelialustalla pilalla, jälkinäkymä on että vastustajat ja ns.omatkin ovat pulassa, haisevat pulunpaskalle , tiedoksi pääpulu nousee siiviilleen ja lentää pois. Pulujen keskuslakassa supisupi-tapahtumia varjellaan kattavasti, pusketaan porukalla sontaluukkua kiinni, kovin täyttä on.Ymmärrätkö että kaikki tietää kuka täällä aamuisin märisee? Meinaatko vielä asettua ehdolle kuntavaaleihin🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrätkö että kaikki tietää kuka täällä aamuisin märisee? Meinaatko vielä asettua ehdolle kuntavaaleihin🤣
Oletpa onneton vallan vahti, kun joudut ahtaalle , ja sitä kyllä olet joukkoinesi koko ajan. Puhutte ja paahdatte, pyritte vaientamaan kriittisesti kantaa ottavat. Sen lisäksi, että se on naurettavaa, niin se on erittäin kalliiksi tullutta hyysäystä, vai mitä?
Kuinkahan kauan tämänkin vaalikauden päätösten vaikutuksia maksetaan, saamatta vastineeksi konkretiaa, vain ylimielistä pilkkaamista, kun perätään näyttöjä, tuloksia ja tulevaisuutta.
Kanttia on täällä päteä kuntalaisten kannanottoja, mutta entäs, jos sinun pitää antaa näkemyksesi hallinnon sisäänlämmenneestä tulosvastuusta? Vaihda jo levyä, ole mies omilla jaloillasi seisoen ja omilla ajatuksilla, tule esiin, äläkä piilottele kyttäämässä ja kiukuttelemassa kirjoitajille! Riittääkö pokka, kerro? Onko sulla kerrankin muuta sanoitusta, kuin lapsellisesti mikromanageri?
Onko sitä?
Roiskeet ovat rienausta, ei muutta, ja omaan maalin pelaajien joukkue pysyy. Ei totuuden puhujilla ole paikkaa majatalossa. Ole huoleti, sinua paapotaan edelleenkin. Vaan en minä.
Kuntalaisella on oppostion oikeus, suorastaan velvollisuus potkia päättäjiä perseelle.
Missä tulokset, missä?
Ei ole näkynyt vastaavuutta vallan syleilijöiden antaneen oikeata työllistävää toimintaympäristöön, yrittäjyyteen juts luottamuksen kannalta, ei elinvoiman eikä synnyttäen toivoa toivottomuuteen, ruohonjuuritason elämän kannalta.
No sen kun itket oikeutetun kovistelun iskiessä kohti, sisäpiirin kuplan sisältä päsmäröit vaaleista, ihan kuin se kuuluisi sinun tehtäväksi. Varmaan kuuluukin. Vauuu!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletpa onneton vallan vahti, kun joudut ahtaalle , ja sitä kyllä olet joukkoinesi koko ajan. Puhutte ja paahdatte, pyritte vaientamaan kriittisesti kantaa ottavat. Sen lisäksi, että se on naurettavaa, niin se on erittäin kalliiksi tullutta hyysäystä, vai mitä?
Kuinkahan kauan tämänkin vaalikauden päätösten vaikutuksia maksetaan, saamatta vastineeksi konkretiaa, vain ylimielistä pilkkaamista, kun perätään näyttöjä, tuloksia ja tulevaisuutta.
Kanttia on täällä päteä kuntalaisten kannanottoja, mutta entäs, jos sinun pitää antaa näkemyksesi hallinnon sisäänlämmenneestä tulosvastuusta? Vaihda jo levyä, ole mies omilla jaloillasi seisoen ja omilla ajatuksilla, tule esiin, äläkä piilottele kyttäämässä ja kiukuttelemassa kirjoitajille! Riittääkö pokka, kerro? Onko sulla kerrankin muuta sanoitusta, kuin lapsellisesti mikromanageri?
Onko sitä?
Roiskeet ovat rienausta, ei muutta, ja omaan maalin pelaajien joukkue pysyy. Ei totuuden puhujilla ole paikkaa majatalossa. Ole huoleti, sinua paapotaan edelleenkin. Vaan en minä.
Kuntalaisella on oppostion oikeus, suorastaan velvollisuus potkia päättäjiä perseelle.
Missä tulokset, missä?
Ei ole näkynyt vastaavuutta vallan syleilijöiden antaneen oikeata työllistävää toimintaympäristöön, yrittäjyyteen juts luottamuksen kannalta, ei elinvoiman eikä synnyttäen toivoa toivottomuuteen, ruohonjuuritason elämän kannalta.
No sen kun itket oikeutetun kovistelun iskiessä kohti, sisäpiirin kuplan sisältä päsmäröit vaaleista, ihan kuin se kuuluisi sinun tehtäväksi. Varmaan kuuluukin. Vauuu!!Sinun ”hallintokauden” lunnaita maksetaan vieläkin, ja paljon🤣🤣🤣 Oletko miettinyt miksi menetit kannatuksesi totaalisesti yhden kauden aikana? Yritit vielä vaihtaa leiriä Proohon ja sait 19 ääntä👏
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun ”hallintokauden” lunnaita maksetaan vieläkin, ja paljon🤣🤣🤣 Oletko miettinyt miksi menetit kannatuksesi totaalisesti yhden kauden aikana? Yritit vielä vaihtaa leiriä Proohon ja sait 19 ääntä👏
Mitäpä vittuilija HeKo;lle muuta kuuluu????Vittuilun Suomen Mestari!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun ”hallintokauden” lunnaita maksetaan vieläkin, ja paljon🤣🤣🤣 Oletko miettinyt miksi menetit kannatuksesi totaalisesti yhden kauden aikana? Yritit vielä vaihtaa leiriä Proohon ja sait 19 ääntä👏
Kuntalaisuutta eikä veronmaksajan osaa poisteta vanhoilla virsilläsi? paljon pahaa ja kallista on tapahtunut jokainen vaalivuosi, eipä siinä ole päättäjien nimen perässä äänimääriä, ja allekirjoitusvakuutusta; minä vastaan omasta ja kaikkien minua äänestäneiden virheistä.
Vai onko?
Joten keskustellaan ihan asioista, jotka tapahtuvat juuri parhaillaan. Kevätvaaleihin on pikku kikyloikka enää. joten ala kehua ehdokkaita, niitä parhaita, joiden puolesta täällä mestaroit harmaan aivosolusi kanssa.
Ahdistaako kuuluisa kesäyön juoksun näytelmästä alkanut , paikkakunnan oman lain demokratian esiinmarssitus, eikä siitä ole käännytty 180-astetta laillisuuden suuntaan vieläkään.
Mietippä.? Miksi? Olihan olemassa jokin muu mahdollisuus, kuntalaisten edessä rehellisesti ja lain mukaan toimiminen?
Hikoiletko sinäkin yhtä paljon kuin hän, neuvonantaja? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuntalaisuutta eikä veronmaksajan osaa poisteta vanhoilla virsilläsi? paljon pahaa ja kallista on tapahtunut jokainen vaalivuosi, eipä siinä ole päättäjien nimen perässä äänimääriä, ja allekirjoitusvakuutusta; minä vastaan omasta ja kaikkien minua äänestäneiden virheistä.
Vai onko?
Joten keskustellaan ihan asioista, jotka tapahtuvat juuri parhaillaan. Kevätvaaleihin on pikku kikyloikka enää. joten ala kehua ehdokkaita, niitä parhaita, joiden puolesta täällä mestaroit harmaan aivosolusi kanssa.
Ahdistaako kuuluisa kesäyön juoksun näytelmästä alkanut , paikkakunnan oman lain demokratian esiinmarssitus, eikä siitä ole käännytty 180-astetta laillisuuden suuntaan vieläkään.
Mietippä.? Miksi? Olihan olemassa jokin muu mahdollisuus, kuntalaisten edessä rehellisesti ja lain mukaan toimiminen?
Hikoiletko sinäkin yhtä paljon kuin hän, neuvonantaja?Missä viipyy kehumisen arvoiset, uudeksi kaudeksi KEHUTTAVAT päättäjät, jotka asettuvat nätisti uusimaan ehdokaslistoille, pienestä suurimpaan politiikan tekijäksi`^?
Tarkemmin tsekatessa kuljailemaan just toisin päin, elikkäs suurista tulevaisuuspuheista huolimatta, jatkamaan vehtaamista, kynsitulilla savuavia puuhastelujaan , leveillään kehuen mitättömyyteen saakka (just nyt on tulossa se ja se suurinvestoija ym ) , ja siinä istuessaan , kaikkien katsellessa tollosiaan toistamaan? Ja heikäläisiä on monia, joka ryhmän riesana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sitä?
Missä tulokset, missä?
No sen kun itket oikeutetun kovistelun iskiessä kohti, sisäpiirin kuplan sisältä päsmäröit vaaleista, ihan kuin se kuuluisi sinun tehtäväksi. Varmaan kuuluukin. Vauuu!!Olet liaan vähäisen laitoshodon uhri. Avohoidossa mielesi järkyy ja sinulla ei ole muuta väylää kuin oksentaa täällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä viipyy kehumisen arvoiset, uudeksi kaudeksi KEHUTTAVAT päättäjät, jotka asettuvat nätisti uusimaan ehdokaslistoille, pienestä suurimpaan politiikan tekijäksi`^?
Tarkemmin tsekatessa kuljailemaan just toisin päin, elikkäs suurista tulevaisuuspuheista huolimatta, jatkamaan vehtaamista, kynsitulilla savuavia puuhastelujaan , leveillään kehuen mitättömyyteen saakka (just nyt on tulossa se ja se suurinvestoija ym ) , ja siinä istuessaan , kaikkien katsellessa tollosiaan toistamaan? Ja heikäläisiä on monia, joka ryhmän riesana.Katso nykyinen valtuusto. Siellä he ovat tervepäiset päättäjät eivät ole mitään yhden ääneen huutajia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katso nykyinen valtuusto. Siellä he ovat tervepäiset päättäjät eivät ole mitään yhden ääneen huutajia.
Aivan mielenkiintoiset vaalit ovat tulossa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan mielenkiintoiset vaalit ovat tulossa..
Sen jälkeen pulinat pois? Lyön vaikka vetoa, että aamuitkijä ei lähde ehdolle ja vaalien jälkeen itkut jatkuvat kiitos laitospaikkojen vähyyden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katso nykyinen valtuusto. Siellä he ovat tervepäiset päättäjät eivät ole mitään yhden ääneen huutajia.
Ovat hiirenhiljaa valtuutetut valtuuston kokouksissa.Sekö on hyvä? Hyväksyvät nyökkäämällä mitä puheenjohtaja ehdottaa.Jälleen otetaan 2miljoonaa euroa lainaa jolla maksetaan entinen laina pois.Myös pakollisiin kuluihin otetaan lainaa,sekö on tervepäisten hommaa.Kulttuuritalo tehdään tietysti lainalla .Ei tiedetä millä se maksetaan takaisin.Sekö on tervejärkisten hommaa.Pumppuvoimalaa ei tule!!!Eivät siis huuda yhteen ääneen koska ovat aina sammoomieltä kuin puheenjohtaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovat hiirenhiljaa valtuutetut valtuuston kokouksissa.Sekö on hyvä? Hyväksyvät nyökkäämällä mitä puheenjohtaja ehdottaa.Jälleen otetaan 2miljoonaa euroa lainaa jolla maksetaan entinen laina pois.Myös pakollisiin kuluihin otetaan lainaa,sekö on tervepäisten hommaa.Kulttuuritalo tehdään tietysti lainalla .Ei tiedetä millä se maksetaan takaisin.Sekö on tervejärkisten hommaa.Pumppuvoimalaa ei tule!!!Eivät siis huuda yhteen ääneen koska ovat aina sammoomieltä kuin puheenjohtaja.
Kyllähän valtuutettujen pitää aukaista suunsa muuallakin kuin kahvipöydässä. Valitettavasti puoluekuri toimii edelleen. Minusta näissä pitäjissä äänestetään henkilöä ei puoluetta. Vaan toisaalta voisihan ehdokas vaihtaa sellaiseen puolueeseen missä ei ole ryhmäkuri tapana
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän valtuutettujen pitää aukaista suunsa muuallakin kuin kahvipöydässä. Valitettavasti puoluekuri toimii edelleen. Minusta näissä pitäjissä äänestetään henkilöä ei puoluetta. Vaan toisaalta voisihan ehdokas vaihtaa sellaiseen puolueeseen missä ei ole ryhmäkuri tapana
Jo vain, kuntapolitiikka tarvitsee pudistavan rajumyrskyn kokoonpanoihin, niin luottamushenkilöihin, kuin johtaviin virkamiehiin.
Pyhäjärvellä ei ole uusi asia tämä, kun puhutaan politiikan tekijöiden aivopierujen vahingoista. Tekevälle totta kai sattuu, vaan sitä ei pieni veronmaksaja ymmärrä, että samojen tekosia kaudesta toiseen YLISTETÄÄN.
Pyhäjärven perlinpolitiikka on suoraan kuin läpeensä ruman sielun syövereistä, tyyliin jossa töpeksivät palkitaan, ja taputusten kera syyttömät survotaan kompostiin.
Netissä on hauska peli, missä erinäköisiä lintuja istuu puussa, pesät munineen oksien lomassa.
Pelin idea on löytää oikeat poikaset oikeille lintuemoille, kun pyörremyrsky on viskonut munat sikin sokin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai on, se on kuule juuri yksi ja sama, onko yksi vai satakaksikymmentä ääntä, ei se äänimäärä valtuutetun (ihmisen) älykkyysosamäärää nosta, se on sitä mitä tasoa vaikka suula on täällä heiluessasi.
Mielenterveydestä en kyllä rohkenisi valtuutettujen kohdalla sanoa kun en ole ihan psykologi, mutta melkein kyllä.
Diagnoosiin nimittäin tarvitaan moniammatilillinen asiantuntijaryhmä tekemään noinkin syvään päähän meneviä dignosointeja.
Tosin kyllä on mielenvieressä käynyt, että ovatko kaikki 27 itsekukin täyspäisiä, niin kuin ajattelevia ollenkaan?
Usein vielä käy niin, että valtuutettu unohtaa omankin äänensä, istuu kuin ei osaisi suutaan aukaista, 80% vaalikaudesta menee notkuessa tuolilla. Siinäkin istumisasennossa on muutamilla vaikeuksia, puhumattomuuden lisäksi, näyttää olevansa hereillä, ja istua peffansa kanssa suoraselkäisenä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai on, se on kuule juuri yksi ja sama, onko yksi vai satakaksikymmentä ääntä, ei se äänimäärä valtuutetun (ihmisen) älykkyysosamäärää nosta, se on sitä mitä tasoa vaikka suula on täällä heiluessasi.
Mielenterveydestä en kyllä rohkenisi valtuutettujen kohdalla sanoa kun en ole ihan psykologi, mutta melkein kyllä.
Diagnoosiin nimittäin tarvitaan moniammatilillinen asiantuntijaryhmä tekemään noinkin syvään päähän meneviä dignosointeja.
Tosin kyllä on mielenvieressä käynyt, että ovatko kaikki 27 itsekukin täyspäisiä, niin kuin ajattelevia ollenkaan?
Usein vielä käy niin, että valtuutettu unohtaa omankin äänensä, istuu kuin ei osaisi suutaan aukaista, 80% vaalikaudesta menee notkuessa tuolilla. Siinäkin istumisasennossa on muutamilla vaikeuksia, puhumattomuuden lisäksi, näyttää olevansa hereillä, ja istua peffansa kanssa suoraselkäisenä.Mutta nykyiset päättäjät ovat asiallisia toimijoita eivät mitään yhdeen äänen huutajia ehkä rattijuoppoa lukuunottamatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo vain, kuntapolitiikka tarvitsee pudistavan rajumyrskyn kokoonpanoihin, niin luottamushenkilöihin, kuin johtaviin virkamiehiin.
Pyhäjärvellä ei ole uusi asia tämä, kun puhutaan politiikan tekijöiden aivopierujen vahingoista. Tekevälle totta kai sattuu, vaan sitä ei pieni veronmaksaja ymmärrä, että samojen tekosia kaudesta toiseen YLISTETÄÄN.
Pyhäjärven perlinpolitiikka on suoraan kuin läpeensä ruman sielun syövereistä, tyyliin jossa töpeksivät palkitaan, ja taputusten kera syyttömät survotaan kompostiin.
Netissä on hauska peli, missä erinäköisiä lintuja istuu puussa, pesät munineen oksien lomassa.
Pelin idea on löytää oikeat poikaset oikeille lintuemoille, kun pyörremyrsky on viskonut munat sikin sokin.Onneksi Peuranhallin tekijöitä ei enää ole päättämässä. Toinen sai ansaitut potkut ja toisen äänestäjät heittivät pihalle. Rumat tippuivat historian syöväreihin vain perässähiihtäjät jäivät parkumaan. Muuhun heidän kykynsä (0) ei riitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi Peuranhallin tekijöitä ei enää ole päättämässä. Toinen sai ansaitut potkut ja toisen äänestäjät heittivät pihalle. Rumat tippuivat historian syöväreihin vain perässähiihtäjät jäivät parkumaan. Muuhun heidän kykynsä (0) ei riitä.
Sinun mielestä ilmeisesti nyt menee hyvin!! Velkaa otetaan että saadaan entinen velka maksettua.Velkaa otetaan pakollisiin kuluihin.Tästä huolimatta rakennetaan kulttuuritalo tietysti velkarahalla.Mitä sinä rumilus tästä sanot.Lapsetkin sua pelkää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun mielestä ilmeisesti nyt menee hyvin!! Velkaa otetaan että saadaan entinen velka maksettua.Velkaa otetaan pakollisiin kuluihin.Tästä huolimatta rakennetaan kulttuuritalo tietysti velkarahalla.Mitä sinä rumilus tästä sanot.Lapsetkin sua pelkää.
Tähän asti vaadit sen (kirjasto) rakentamista.
Niin muuttuu mieli, kun pitää purkaa epäonnistujan pahaa mieltä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tähän asti vaadit sen (kirjasto) rakentamista.
Niin muuttuu mieli, kun pitää purkaa epäonnistujan pahaa mieltä.Arvauksesi meni paaaahasti pieleen Taidat olla huono arvaamaan,Yritä uudestaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arvauksesi meni paaaahasti pieleen Taidat olla huono arvaamaan,Yritä uudestaan.
Mutt tietoni sattu juuri kohdalleen. Tähän asti vaadit rakentamista ja nyt näytät vastustavan. Eikö sinua edes hävetä oma toimintasi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutt tietoni sattu juuri kohdalleen. Tähän asti vaadit rakentamista ja nyt näytät vastustavan. Eikö sinua edes hävetä oma toimintasi?
Luonnevikainen yrittää aina hämätä. Tarkoituksena on aiheuttaa epäsopua. Titan opit ovat menneet hyvin perille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luonnevikainen yrittää aina hämätä. Tarkoituksena on aiheuttaa epäsopua. Titan opit ovat menneet hyvin perille.
Luonnevikainen mies joka manipuloi ihmiset uskomaan keksittyihin juttuihinsa.
– Ongelman ydin on, että narsistisen ihmisen itsetunto kehittymätön tai olematon. Vaikka hän käyttäytyy tietyissä tilanteissa hyvin röyhkeästi ja ylimielisesti, kysymys on paljolti vain kuoresta, joka suojaa hyvin haavoittunutta ydinminää.
Narsistin itsetunto rakentuu mahtipontisten mielikuvien varaan. Hän luulee usein itsestään liikoja ja uskoo, että on ihmisenä ainutlaatuinen ja ansaitsee siksi erityiskohtelua.
Narsisti saattaa aluksi näyttäytyä hurmaavana ja karismaattisena persoonana.
– Narsisti on häikäilemätön, manipuloiva ja kontrolloiva ja saa muut tuntemaan huonommuutta, pelkoa ja häpeää. Hän haluaa pitää muut ympärillään pieninä ja itsensä suurena. Hän kerää ympärilleen tietynlaisen hovin ihmisistä, jotka eivät haasta häntä, ja joita hän sitten kohtelee huonosti ts. ensin hyödyntää, hyväksikäyttää niin kauan kuin toisesta on hyötyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
– Ongelman ydin on, että narsistisen ihmisen itsetunto kehittymätön tai olematon. Vaikka hän käyttäytyy tietyissä tilanteissa hyvin röyhkeästi ja ylimielisesti, kysymys on paljolti vain kuoresta, joka suojaa hyvin haavoittunutta ydinminää.
Narsistin itsetunto rakentuu mahtipontisten mielikuvien varaan. Hän luulee usein itsestään liikoja ja uskoo, että on ihmisenä ainutlaatuinen ja ansaitsee siksi erityiskohtelua.
– Narsisti on häikäilemätön, manipuloiva ja kontrolloiva ja saa muut tuntemaan huonommuutta, pelkoa ja häpeää. Hän haluaa pitää muut ympärillään pieninä ja itsensä suurena. Hän kerää ympärilleen tietynlaisen hovin ihmisistä, jotka eivät haasta häntä, ja joita hän sitten kohtelee huonosti ts. ensin hyödyntää, hyväksikäyttää niin kauan kuin toisesta on hyötyä.Narsismin diagnoosikriteerit
Narsistinen persoonallisuushäiriö -diagnoosi voidaan tehdä, jos viisi yhdeksästä kohdasta täyttyy.
1. Suuret käsitykset itsestä ja saavutusten liioittelu
2. Keskittyminen mielikuviin rajattomasta menestyksestä, voimasta, kauneudesta tai suuresta rakkaudesta
3. Usko ainutlaatuisuudesta
4. Vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot voivat ymmärtää.
5. Korostuneen ihailun vaatiminen
6. Koettu oikeus erityiskohteluun
7. Muiden hyväksikäyttö
8. Empatian puute
9. Kateus tai uskomus muiden kateudesta
10. Ylimielisyys ja röyhkeys - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
– Narsisti on häikäilemätön, manipuloiva ja kontrolloiva ja saa muut tuntemaan huonommuutta, pelkoa ja häpeää. Hän haluaa pitää muut ympärillään pieninä ja itsensä suurena. Hän kerää ympärilleen tietynlaisen hovin ihmisistä, jotka eivät haasta häntä, ja joita hän sitten kohtelee huonosti ts. ensin hyödyntää, hyväksikäyttää niin kauan kuin toisesta on hyötyä.Totta hyvä kuvaus täällä päättäjiä haukkuvasta edellisen kunnanjohtajan perässähiihtäjästät. Tunnet itsesi. Se on ensimmäinen askel parantumista kohden.
Keskustelmalla avoimesti itseäsi parempien kanssa kehityt, mutta yritä edes vähän pysyä totuudessa. Jooko? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta hyvä kuvaus täällä päättäjiä haukkuvasta edellisen kunnanjohtajan perässähiihtäjästät. Tunnet itsesi. Se on ensimmäinen askel parantumista kohden.
Keskustelmalla avoimesti itseäsi parempien kanssa kehityt, mutta yritä edes vähän pysyä totuudessa. Jooko?Eiköhän nuo kuvaukset sopineet juuri sinulle HeKo??Sinut tunnetaan Pyhiksessä vittuilijana.muuten;se koira älähtää johon keppi osuu!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän nuo kuvaukset sopineet juuri sinulle HeKo??Sinut tunnetaan Pyhiksessä vittuilijana.muuten;se koira älähtää johon keppi osuu!!
Heko? Minusta ei ole tehty lehtijuttua, jos mainitaan pidettävän epämielyttävänä ihmisenä?
Annan hyvän neuvon juttelu muiden kansakoulun käyneiden kanssaniin on helpomapaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta hyvä kuvaus täällä päättäjiä haukkuvasta edellisen kunnanjohtajan perässähiihtäjästät. Tunnet itsesi. Se on ensimmäinen askel parantumista kohden.
Keskustelmalla avoimesti itseäsi parempien kanssa kehityt, mutta yritä edes vähän pysyä totuudessa. Jooko?juu juu kyllä ju kas ta löytyy ja juu juu perässähiihtäjistäkin. eihän pyhiksessä tarvii kuin vilasta sinnepäin, kuka on kenenkin kaveri, niin tietää hetimiten, minkälainen hän on ihmisenä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
juu juu kyllä ju kas ta löytyy ja juu juu perässähiihtäjistäkin. eihän pyhiksessä tarvii kuin vilasta sinnepäin, kuka on kenenkin kaveri, niin tietää hetimiten, minkälainen hän on ihmisenä
Mutta he ovat täysipäisiä ihmisiä. Etkö muuten uskalla sanoa nimeä suoraan vaan pitää jakaa se kolmia? Jos lähtee vihjailemaan niin pitää uskaltaa sanoa sen suoraan. No se on Titan seuraajien ohjekirjasta: Raukat Somessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta he ovat täysipäisiä ihmisiä. Etkö muuten uskalla sanoa nimeä suoraan vaan pitää jakaa se kolmia? Jos lähtee vihjailemaan niin pitää uskaltaa sanoa sen suoraan. No se on Titan seuraajien ohjekirjasta: Raukat Somessa.
on sulla pokkaa huutaa muilta suoruutta, itseasiassa, teit selväksi olevasi "hänen hovinsa täyspäisiä!..voi että on herttaista, miesten keskenäistä .
Täyspäiseksi kutsutaan kusipäitä(kin), täys kusipää! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rassukat jopa huutavat tutkintaa, kun heidän nimeää ainakin arvaillaan. Itse haukkuvat monia nimeltä. Usein menee väärin. Tämä kertoo miten alhainen luonne heillä on. Siksi he eivät koskaan pääse tekemään muuta kuin itkemään Somessa. Muuhun ei henkilöistä ole.
0:t = 0:ia - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rassukat jopa huutavat tutkintaa, kun heidän nimeää ainakin arvaillaan. Itse haukkuvat monia nimeltä. Usein menee väärin. Tämä kertoo miten alhainen luonne heillä on. Siksi he eivät koskaan pääse tekemään muuta kuin itkemään Somessa. Muuhun ei henkilöistä ole.
0:t = 0:iaApukoulun primuksia. hih hih
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apukoulun primuksia. hih hih
Vielä pahempia neljännestä kolmanneksesta kurssinsa tuplanneena valmistuneet.. He Heh
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
0:t = 0:iaTäyspäiseksi kutsutaan kusipäitä(kin), täys kusipää!
Jos voisi antaa nolla pienemmän arvioinnin täysistä kusipäistä (versus tervejärkinen) , mikä se voisi olla?
öö ää öö ää en muista, en tiedä, oletan, öö ää?
Nollaakin mitättömämpiä henkilöitä pääsee virkavalinnassa läpi, taustat tiedetään ja silti on olevinaan niin hyvä. Luotatmustoimi on virka. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täyspäiseksi kutsutaan kusipäitä(kin), täys kusipää!
Jos voisi antaa nolla pienemmän arvioinnin täysistä kusipäistä (versus tervejärkinen) , mikä se voisi olla?
öö ää öö ää en muista, en tiedä, oletan, öö ää?
Nollaakin mitättömämpiä henkilöitä pääsee virkavalinnassa läpi, taustat tiedetään ja silti on olevinaan niin hyvä. Luotatmustoimi on virka.Eivät päässeet ja vaaleissakin tuli 1 ääni. hih hih
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät päässeet ja vaaleissakin tuli 1 ääni. hih hih
Toisinpäin, toisinpäin,kusipäät äänestivät itseään kusipäisemmät täyskusipäät valtuustoon. Luulis jossain tuntuvat, kun arviointikyky hukkui kuseen
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1363492Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen382743Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302535Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .402496Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631212485- 1161875
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3151557Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1741498Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.3141394- 661258