Oletko ollut kirkkohäissä? Minä olen jo monta kertaa ja taas kerran.
Ei saatana!
En tajua miten joku tahtoo kuulla sellaista paskaa häissään ja jatkaa silti perinteisesti syömingeillä ja juomingeilla.
Eikö tuo pappi perkele voisi pitää turpaansa kiinni!
14
168
Vastaukset
- Anonyymi
Pappi eksyttää puheillaan ja pakko eksyttää jos meinaa saada papin kk palkan!
- Anonyymi
Minä tunnen myötähäpeää papin puolesta kun täräytän hää-, hautajais- tai rippikahveilla, että olen 100% varma ateisti. Minulla on oikeus ilmaista vakaumukseni, johon eivät kuulu jumalat eikä pappi pysty mitenkään kumoamaan tätä. Siinä tulee tuhottua papin maailmankuva. Jos pappi tästä kokoaa itsensä ja alkaa käännyttämään niin se on entistä suurempi myötähäpeä.
- Anonyymi
Miten sellainen käytös parantaa tunnelmaa? Haluaisitko omissa häissäsi, että joku vieraista alustaa riidan? Tottakai on oikeus käyttäytyä nolosti, mutta? Eiköhän pappi kykenisi osoittamaan resilienssiä ja pitäisi käytöstäsi huumorina, jota ei tarvitse kommentoida.
- Anonyymi
Voitte hävetä molemmat, koska ateisti ja pappi ovat samalla viivalla...toinen ei usko ja toinen uskoo raamatunvastaisesti....melkoista pellen touhua!
- Anonyymi
"Minä tunnen myötähäpeää papin puolesta"
Samoin. Pappi joutuu uskomaan työn puolesta 24/7. Häät ovat varmasti mukavimpia rituaaleja.
" kun täräytän hää-, hautajais- tai rippikahveilla, että olen 100% varma ateisti. "
Ei tarvitse täräyttää. Asian voi sanoa kohteliaasti, jos sellaiseen keskusteluun joutuu.
- Anonyymi
Nouse rohkeasti ylös kerro papille että pitää turpansa kiinni. Etkö uskalla ?
Varma Tieto
Toisenpolven ateisti- Anonyymi
heittää kirkosta pihalle 🤣 oikea keino on tuijottaa pappia murhaava katse silmissä
- Anonyymi
Ei voi sanoa, koska on Suomessa uskonnonvapaus.
- Anonyymi
Paskaahan siellä häissä kaikki muutkin puhuvat. Ota viinaa ja naura päälle!
- Anonyymi
Minut pappi on kolme kertaa vihkinyt avioliittoon. Kaikki liitot ovat päättyneet eroon. Missä pappien ammattitaito
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minut pappi on kolme kertaa vihkinyt avioliittoon. Kaikki liitot ovat päättyneet eroon. Missä pappien ammattitaito
Näin käy kun ottaa ateisti akkoja itselleen!
- Anonyymi
Raamatun vuohipaimenaikoina papeilla ei ollut mitään tekemistä häiden kanssa. Häät olivat kahden suvun välinen sosiaalinen instituutio, jossa oli tietysti myös juridiikkaa mukana (myötäjäiset, raiskatun neitsyen hinta ja naiminen, raiskatun ja pilalle menneen vaimon kivittäminen). Uskonnollinen instituutio siitä tuli vasta kristillisenä aikana. Itse en kutsuisi pappia lainkaan häihin.
- Anonyymi
Niinpä. Sukujen "liitto" solmittiin itse asiassa kihlauksella, jolloin mies oli jo korvausvelvollinen, jos varsinainen avioliitto peruuntui jostakin syystä. Kihlaus oli pitkään tärkeämpi toimitus kuin häät, jossa juhlahumussa sinetöitiin lopullisesti tehty sopimus. Kirkko sekaantui tähän jälkimmäiseen toimitukseen saadakseen vaikutusvaltaa sukujen asioihin.
Kirkollisella vihkimisellä ei ole enää mitään merkitystä, vaan se on jäänne historiasta. Vihkiminen pitäisi sallia vain viranomaisten edessä "siviilivihkimisenä". Kirkkoon tahtovat parit voisivat juhlia toki omissa rituaaleissaan ilman viralista asemaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Sukujen "liitto" solmittiin itse asiassa kihlauksella, jolloin mies oli jo korvausvelvollinen, jos varsinainen avioliitto peruuntui jostakin syystä. Kihlaus oli pitkään tärkeämpi toimitus kuin häät, jossa juhlahumussa sinetöitiin lopullisesti tehty sopimus. Kirkko sekaantui tähän jälkimmäiseen toimitukseen saadakseen vaikutusvaltaa sukujen asioihin.
Kirkollisella vihkimisellä ei ole enää mitään merkitystä, vaan se on jäänne historiasta. Vihkiminen pitäisi sallia vain viranomaisten edessä "siviilivihkimisenä". Kirkkoon tahtovat parit voisivat juhlia toki omissa rituaaleissaan ilman viralista asemaa.https://keskustelu.suomi24.fi/t/18622066/uskonnollinen-fanatismi-on-kaikkein-vaarallisin-ilmio
Radikaaleilla kidutususkonnon dogmeilla on taipumus muuttua ääriainesten iskulauseiksi ja vetoomuksiksi. Näiden vetoomusten ja iskulauseiden perusteella toteutetaan terroritoimintaa, esimerkiksi psykoterroria hindujen palstalla.
On tärkeää huomata, että näiden vaiheiden välinen ero ei ole uskonnossa vaan ideologiassa, jossa uskontoa käytetään aseena tiettyjen tavoitteiden toteuttamiseksi, myös eri uskonnollisten järjestöjen lähettiläiden toimesta, jotka ovat ääriaineksia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .563121Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472891Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242699Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3521792- 711094
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101081Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193951Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101812Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26810- 44809