Palkattomuus köyhdyttää

Anonyymi-ap

Olen ollut työttömänä jo pitkään.
Syy on se, ettei ole palkka-töitä tarjolla.
Minä se en kelpaa töihin. Monia vuosia etsin töitä.
Sitten kyllästyin. Ja en enää ole tyhjää hakenut.
Olen "törppöillyt" joutokäynnillä, "alistuneena" typ asiakkaana.
Olen "tottelevainen". Niin en saa rangaistus karenssia.
Olen typ-talutusnuorassa.
Olen huomannut, että pitävät hulluna, tms. Mutta lähetettä lääkäriin en ole saanut. Enkä muutakaan hyötyä typ toimista.
Siellä vaan käydään kirjoittamassa joku kumma suunnitelma, tms.
Juhlallisesti sen allekirjoitan, ja minun ja virkailijoiden panos on siinä !!
Elämä sujuu hyvin, mutta palkattomuus vie köyhyyteen. Jää monet kulutus-jutut pois. Työmarkkinatuella Eläessä onnistuu asuminen-syöminen. Muuta kulutusta ei ole.
Onneksi tuli opiskeltua nuorena asioita, joista on itselle hyötyä. Mutta ne ei olleet työllistäviä opintoja.

Työttömyys on valtakunnan ongelma, siis Suomen suuri ongelma. Iso osa kansaa ei kelpaa töihin, eikä työpaikkoja ole.
Nyt on myös itte tehty yli velka tilanne Suomessa.
Ja rahat on haaskattu sinne tänne joutavaan.
Ja myönteistä kehitystä, työtä, työpaikkoja, niitä ei ole saatu aikaan.

Suomessa on ollut massa-työttömyys jo 1990 -2025.
Asiaa ei ole haluttu ja osattu hoitaa.
Julkisuus on kyllä täytetty monenlaisella dis-informaatiolla tehokkaasti, ovelasti .

Ja aivan itse, omalla politikoinnilla, Suomi on ajettu yli-velka maaksi. Jatkuvaan talous ahdinkoon.
Silti poliitikkomme esiintyvät edelleen , kuin olisivat rikkaan suurvallan "johtajia". Rahaa on vietäväksi ulkomaille asti ja käytettävissä super naivisti ideologioiden peliin.
Samaan aikaan on Suomen omat asiat hoitamatta, esim. sote ja edullinen energia, talous kasvu, työpaikat, hyvinvointi, jne...

172

1773

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Useimmat löytävät kuitenkin töitä helposti.

• Anonyymi

Voitko kertoa enempi. Tuollasen lauseen kuin sinä kirjoitit voi kirjottaa kuka tahansa.
        Pitää kertoa myös perustelut ja faktat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voitko kertoa enempi. Tuollasen lauseen kuin sinä kirjoitit voi kirjottaa kuka tahansa.

Ja lisään vielä, että työtä kyllä on mutta ei PALKKATYÖTÄ.

Työt loppuu siihen kun on kyse palkasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Useimmat työikäiset ovat töissä, ihan palkallisessa sellaisessa. Siinä perustelu ja fakta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Useimmat työikäiset ovat töissä, ihan palkallisessa sellaisessa. Siinä perustelu ja fakta.

No mitä hallitus sitte huutaa että työttömät saatava töhin, jos eikerran ole työttömiä? Taas hirveitä valhteita, valheella päsi eduskuntaan ja vlahteia keksii edelleen.

Jos sinä olet orjatöissä niin et kai luule että muut lähtevät 9 e töihin??? Mammako sut elättää ja antaa taskurahaa, sittenhän sie pärjäät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mitä hallitus sitte huutaa että työttömät saatava töhin, jos eikerran ole työttömiä? Taas hirveitä valhteita, valheella päsi eduskuntaan ja vlahteia keksii edelleen.

Jos sinä olet orjatöissä niin et kai luule että muut lähtevät 9 e töihin??? Mammako sut elättää ja antaa taskurahaa, sittenhän sie pärjäät.

Töitä haluavat ovat töissä, eivät kaikki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Töitä haluavat ovat töissä, eivät kaikki.

Kotona olijat haluaa olla kotona. Siinä kaikki. Se okin parasta, kaikilla ei ole hyvää kotia missä olla, niin paras olla sitten palkattomassa duunissa, ei tule hulluksi.

Koti on ihmisen paras paikka, surullista et sulle se ei ole. Koita kestää.

• Anonyymi

Ehkä joskus on ollut noin kuin sanot? Itse kärsinyt pari Burn outtia, jonka takia ollut taukoa työelämästä, pari yli 10- vuotta kestänyttä työsuhdetta. Olen tunnollinen, luotettava ollut töitä tehdessä ja suoriutunut hyvin työtehtävistä, nyt kokenut ikärasismia, kun en kelpaa ja olen ollut pätevä hakemiini toimiin, mut en tunnu enää kelpaavan 55+ ikäisenä?

Minulla on sekä tekninen, että kaupallinen koulutus, pitäisikö minun hakea siivoojan töihin, ku ei muualle kelpuuteta? Lanttu leikkaa ja olisin sitoutunut tehtäviin jopa eläke iän ylittyessä, joihin hakenut. Olisin motivoitunut ja hyvällä asenteella omistautunut suoriutumaan tehtävistä.

Olen fyysisesti hyvässä kunnossa, pyöräilen ja käyn kuntosalilla noin 5h/vko, eikä henkinenkään puoli ole vielä pettänyt muuten kuin yli nuorissa (Burn outit), joissa toisessa tein ylitöitä paljon, ku järjestelmä mahdollisti virheiden teon, joita kirjaimiin ylitöinä, toisessa oli henkinen kuormitus epäreilu.

Hakijoita on monesti satoja valittuihin paikkoihin, silloin tietää, että parhaat valitaan ja kohderyhmä silloin osuu yleensä 30-40- vuotiaihin? Joskus lukenut, että 45- vuotiaatkin kokevat ikä syrjintää? Hyvää kielitaitoa vaaditaan monissa toimissa, itsellä vahvuudet enempi talous puolella, enkä ole kielellisesti lahjakas (oma heikkouteni).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä joskus on ollut noin kuin sanot? Itse kärsinyt pari Burn outtia, jonka takia ollut taukoa työelämästä, pari yli 10- vuotta kestänyttä työsuhdetta. Olen tunnollinen, luotettava ollut töitä tehdessä ja suoriutunut hyvin työtehtävistä, nyt kokenut ikärasismia, kun en kelpaa ja olen ollut pätevä hakemiini toimiin, mut en tunnu enää kelpaavan 55 ikäisenä?

Minulla on sekä tekninen, että kaupallinen koulutus, pitäisikö minun hakea siivoojan töihin, ku ei muualle kelpuuteta? Lanttu leikkaa ja olisin sitoutunut tehtäviin jopa eläke iän ylittyessä, joihin hakenut. Olisin motivoitunut ja hyvällä asenteella omistautunut suoriutumaan tehtävistä.

Olen fyysisesti hyvässä kunnossa, pyöräilen ja käyn kuntosalilla noin 5h/vko, eikä henkinenkään puoli ole vielä pettänyt muuten kuin yli nuorissa (Burn outit), joissa toisessa tein ylitöitä paljon, ku järjestelmä mahdollisti virheiden teon, joita kirjaimiin ylitöinä, toisessa oli henkinen kuormitus epäreilu.

Hakijoita on monesti satoja valittuihin paikkoihin, silloin tietää, että parhaat valitaan ja kohderyhmä silloin osuu yleensä 30-40- vuotiaihin? Joskus lukenut, että 45- vuotiaatkin kokevat ikä syrjintää? Hyvää kielitaitoa vaaditaan monissa toimissa, itsellä vahvuudet enempi talous puolella, enkä ole kielellisesti lahjakas (oma heikkouteni).

Yli suoritteissa, ei yli nuorissa, eli hektinen työ kuormitus oli liikaa molemmissa yli 10- vuoden työsuhteissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

hah hah

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole se, jolta kyselet, mutta kerron oman kokfmukseni. Jäin itse työttömäksi 8v sitten vanhana. Yt:t oli sitä ennen kestänyt vuosikymmeniä. 2-3 v välein alkoi aina uudet yt:t, syykin sama "tuotannolliset ja taloudellisrt". Se oli henkisesti aika rankkaa "onko nyt minun vuoro" ja sittenhän se napsahti. Tuli outo tunnekokemus, nyt se on ohi, ihan kuin kivikuorma olisi harteilta tippunut. Pidin sitten vähän lomaa ja aloin etsiä töitä. Te-toimistossa tietty pakkokirjoilla, mutta sieltä ilmoitettiin tylysti "et saa töitä tuon ikäisenä". No kirjoilla pakosti olin siellä, mutta kun tuota nettiä osaan käyttää, aloin omatoimisesti hakea töitä. Ensin oman alan, niistä muutamista tuli "ei valittu", hakijoita satoja per paikka. Sitten laajensin hakuani kaikenlaisiin töihin ja yhdestä tärppäsi! Siinä sitä vieläkin ollaan. Palkka nyt ei kaksinen ole, mutta toimeen tulen, kun niukasti elän eli kaikki "kiva" pois. Ilmasta kivaa olen keksinyy senkin edestä.

• Anonyymi

Suur Työttömyys ongelmaa ei ole osattu poistaa. Vai olisiko niin, ettei ole haluttu ?
      Näin elintasoa jakaen, osa jää ilman ja osa saa enemmän.

Minulla oli jotain järjettömiä pätkätöitä,, siis järjettömiä töitä ja huono palkka.
      tuossa 2000 L. alussa. Pelkkää huijjausta oli sekin.
      Työttömänä se köyhyys iskee. Ja elämä muuntuu minimi kulutukseen.

• Anonyymi

Nuorena kelpasin töihin. Kun ikää tuli, niin en enää kelvannut.
      Ja aikuisena ei ihminen kehtaa leikkiä tem, typ, yms. leikkejä.
      Mutta pitää osallistua, kun uhkaavat karenssilla.
      Suurta huvitusta nyt aiheuttaa kokoomus tomppeli, satonen tvm. Aina on ollut joku säälittävä hahmo tvm.
      Satonen kokomus on 2v. tvm ja saa täyden ministerieläkkeen. Sellasta se vaan on, muuta pyrkimystä ei.

• Anonyymi

Hallinto on ollut laho jo vuosikymmeniä.

• Anonyymi

Typissä olin kerran ja uhkasin hakata sen virkailijan. Sen jälkeen tuli kirje että lopettavat asiakkuuteni.
      Virkailija väitti että olen sairas ja työkyvytön joten minulle ei voi maksaa työttömyystukea. Siitä vähän suutuin ja uhkailin sitä. Eipä ole työkkkäristä kukaan soitellut vuosiin.

• Anonyymi

Kyllä töitä omalla lähipiirilläni ainakin on eikä itselläni ole yhtään tuttua kuka työtön.Lapsena kun olin niin kyllä vanhemmat töihin lähti.Mitä notkutte vuosikausia työttömänä ni 90 luvulla kaikki oli kursseilla.Jos on työtön niin ei siinä paljon valkkailla mitä töitä tarjolla.

• Anonyymi

Ei kannata puhua potaskaa ja olla ylimielinen. Jos haluat riitaa, niin haasta naamakkain sitä muualla, täällä halutaan asiallisestikeskustella.

Ole onnellinen että sinulle ja lheisillesi on kelvanneet orjatyöt, kaikki ei asu äidin ja isän nurkissa ja sukulaisten nurkissa.

Ihminen ottaa sieltä rahaa mistä saa eniten. Jos se on kelan etuudet, niin kyll siinä 9 e korvaustyöt jää toiseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kannata puhua potaskaa ja olla ylimielinen. Jos haluat riitaa, niin haasta naamakkain sitä muualla, täällä halutaan asiallisestikeskustella.

Ole onnellinen että sinulle ja lheisillesi on kelvanneet orjatyöt, kaikki ei asu äidin ja isän nurkissa ja sukulaisten nurkissa.

Ihminen ottaa sieltä rahaa mistä saa eniten. Jos se on kelan etuudet, niin kyll siinä 9 e korvaustyöt jää toiseksi.

"Ei kannata puhua potaskaa" tuotahan sinä itse teet melkein päivittäin kun lööpertelet koulutuksistasi ja omaisuudestasi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuntouttava työtoiminta sopisi ihan hyvin näille purnaajille kun hokevat päivästä toiseen samoja asioita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuntouttava työtoiminta sopisi ihan hyvin näille purnaajille kun hokevat päivästä toiseen samoja asioita.

Niin, totuushan sinuun sattuu, sen vuoksi yrität puhua asian vierestä. Sinulla on oikeus sanoa mitä haluat, ja kirjottaa mitä haluat. On vain surullista että kärsit omista teoista noin paljon, siksi me muut täällä yritämme saada sinut avutumaan siitä, mikä sulla riepoo. Voit kertoa, sehän on terapiaa jo sinänsä.

Yritä hakea muua apua, ja miettiä jo itsekin ajatuksiasi. Se auttaa myös sinua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, totuushan sinuun sattuu, sen vuoksi yrität puhua asian vierestä. Sinulla on oikeus sanoa mitä haluat, ja kirjottaa mitä haluat. On vain surullista että kärsit omista teoista noin paljon, siksi me muut täällä yritämme saada sinut avutumaan siitä, mikä sulla riepoo. Voit kertoa, sehän on terapiaa jo sinänsä.

Yritä hakea muua apua, ja miettiä jo itsekin ajatuksiasi. Se auttaa myös sinua.

Ketkä me?ei sinua ole kuin 1 ja siinäkin ilman muuta 1 liikaa🤬😡

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on alkanut jo muissakin ketjuissa puhua itsestään monikossa. Kavereita pään sisällä ilmeisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mies on taas laittanut väärän nimikyltin, siinä pitäis olla E kirjain! Esiintyy ns toisena!

• Anonyymi

Tiedätkö mitä, vuonna 2026 tulee voimaan EU-laki että vapaaseen työpaikka ilmoitukseen tulee laittaa myös palkkataso. Ja työnantajan on työhaastattelussa sanottava minkälainen palkka siinä työssä juuri sillä hetkellä on.

• Anonyymi

Sellaiseen olen nyt törmännyt kun pien yrittäjät etsii hyödynnettävää työläistä..
      Pikkusen heikkolahjaisilta monikin vaikuttaa. jne.
      Asenne on kova, ja saavat siksi itse pienyrittää ja tehdä ylitöitä, kun kuka kehtaa jonkin oudon typeryksen orjaksi alkaa...
      Mutta reiluilla työehdoilla syntyy työsuhde. Mutta ei keplottelulla.

• Anonyymi

Näitä keplottelijoita on paljon. Ja sitten se pienyrittäjän asema on usein toivoton.
        On vain työtä, ei tuloa riittävästi. Yhteiskunta siinä siivellä vetää maksuja kyllä.

• Anonyymi

Ja sitten heräsit haaveuniltasi kämpin sviitissä ja teit minibaarista viskipaukun🥃

• Anonyymi

Olen törppöillyt myös humalassa mutta useammin sössinyt&hölmöillyt selvänä. Olut siis sopii minulle

Naspuri tupauuno, raytavasra.savo

• Anonyymi

Kukaan ei tee töitä ilmaiseksi, jos ei palkkaa ei tehdä töitäkään. kelasta saa sen verran hyvää korvausta, että pesee palkat mennen tullen. Fiksut on huomannut että olet liian arvokas menemään kelleen töihin.
      ite oon eläny kelan rahoilla vuosikaudet, ja voin sanoa että hyvin rullaa kaikki, tt tuki vielä maksaa laksut ja kaikille tulee käyttörahaakin vielä. Työ vaan sairastuttaa ja masentaa.
      Kotona on niin paljon kivaa tekemistä, että ei ehdi muualle aikaa hukkaamaan.

Punilnat pois ja menkää orjat sinne minne pitää. Jokainen itse valitsee parhaimman elämän mitä sillä tekee, joten turha narista ite ootte orjatyöt valinneet.

• Anonyymi

Ilmaislehtien jakelu olisi sopivaa työtä. Se näyttää olevan oikea rahasampo.
        Helppo ja nopea ansiomahdollisuus pelkästään laiskanlaisella kävelytaidolla
        ja auttavalla sisälukutaidolla. Nämä kun laitat CV:n sivuille, niin aukeaa muutkin
        työpaikat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmaislehtien jakelu olisi sopivaa työtä. Se näyttää olevan oikea rahasampo.
        Helppo ja nopea ansiomahdollisuus pelkästään laiskanlaisella kävelytaidolla
        ja auttavalla sisälukutaidolla. Nämä kun laitat CV:n sivuille, niin aukeaa muutkin
        työpaikat.

- siellä on se tunti palkka noin 1. euro , -HUOM!
        joten tee ne hommat aivan itse, kiitos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

- siellä on se tunti palkka noin 1. euro , -HUOM!
        joten tee ne hommat aivan itse, kiitos.

Halpa työt ei kiinnosta suomalaisia, ei myöskään ulkomailta tuotuja lepääjiä, ei juuri ketään.
        Etelä Suomen lähiöt on täynnä jouten lepäävää väkeä kela-lomilla Suomessa. Ei työhalua, vaan olemisen, lepäämisen ja halua. Pyöritään jouten kauppakeskuksissa. Tehdään rötöksiä. Myydään pillereitä, huumeita. Ihannoidaan terroria. Ja kaiken huippu, kun nämä turistit kylmän talven aikana lomailee turvattomissa kotimaissaan !
        Kela maksaa täys ylläpidon Suomessa - ei ole sopeutumis halua, ei työhaluja...
        Talous Suomessa kai näin kehittyy ?

Menossa on suuri puhallus, miljardien asumistuki tulonsiirto keinotteluun...

• Anonyymi

Eipä ihme että olette köyhiä ja syrjäytyneitä kun mikään ei huvita.Köyhillähän niitä ongelmia löytyy vaikka kuinka paljon.Toista se on itsellä kun on maissia.

• Anonyymi

Täällä suurin osa on katkeroituneita ns työllisiä... jotka painottaa haukkumasanoja, kun kuvittelevat että niillä on loukkaava vaikutus, hui hai... vain idiootit jaksaa louskuttaa leikojaan haukkumasanoilla.
        Sen vuoksi työttömät ei täällä koskaan käyttäydy noin huonosti.
        Täällä helppo erottaa fiksut ihmiset toisistaan, idiootit provoavat päivät pitkät...orjailu on tehnyt tehtävänsä, Niin hassunhauskaa, päivä alkaa hienosti kun lukee näitä huonostikäyttäytyvien juttuja, niin hauskaa niin hauskaa...

ON NIIN IHANAA OLLA KOTONA, EI TARVI TEHDÄ MITÄÄN JOS EI HALUA, JA SILTI TULEE RAHAA LÄHES VIIKOTTAIN!!! On niin eduskuntalainen olo, kun mitään et tee ja rahaa tulee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä suurin osa on katkeroituneita ns työllisiä... jotka painottaa haukkumasanoja, kun kuvittelevat että niillä on loukkaava vaikutus, hui hai... vain idiootit jaksaa louskuttaa leikojaan haukkumasanoilla.
        Täällä helppo erottaa fiksut ihmiset toisistaan, idiootit provoavat päivät pitkät...orjailu on tehnyt tehtävänsä, Niin hassunhauskaa, päivä alkaa hienosti kun lukee näitä huonostikäyttäytyvien juttuja, niin hauskaa niin hauskaa...

ON NIIN IHANAA OLLA KOTONA, EI TARVI TEHDÄ MITÄÄN JOS EI HALUA, JA SILTI TULEE RAHAA LÄHES VIIKOTTAIN!!! On niin eduskuntalainen olo, kun mitään et tee ja rahaa tulee.

Ainakin vaikuttaa loukkaantuneelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jos tilanne on tälläinen massa-työttömyys tilanne, niin se pitää todetareilusti , peittelemättä, se olevan,
        ja kun ei sille mitään näytetä voivan,, niin jatkuu jatkuu...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

noi idiootit ja laitostuneet, ne uskoo jopa nato-propagandaan !!

• Anonyymi

juuri se herne maissi paprika suo sulle löysän suolen toiminnan ja ajattelun .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, kakkea sellaista noi nähdä mitä haluaa, vaikkei oikesti näe.

Kaikkea voi kuulla mitä haluaa vaikkei kuule.

Ihmisellä on valikoiva muisti, kuulo ja näkö, mikä itseään hävettää tai haluaa unohtaa, niin aistit voi jättää huomiotta Ihminen on aina vahingoniloinen kun asia ei koske itseään. Itsestään muistaa vain hyvät asiat, ja ei halua muistaa huonoja.

"Vaikuttaa", käytä sitä sanaa, etkä ole varma, et ole varma toisen asioista, mutta arvailet. Se on yksi tapa saada toiset huonoon valoon, vailla todellisuus pohjaa. On helppo huudella ja syytellä muita asioista joita ei voi tietää, mutta ihmisnmieli on niin outo, että jotkut tuntee mielihyvää kun keksii valhteita ja syytöksiä tuntemattomista ihmisitä.

Sille emme voi mitään, muuta kun ihmetellä ja jättää huomiotta. Antaa huudella katkeruus on vaikea asia, sitä on vaikea saada itsestään pois, se vaatii ammattiauttajaa avuksi. Terapiasta on joillekin apua joillekin ei, mutta sinunkin kannattaa tuo kortti käytää ja hakea sitä apua, Et puhunut mitään ap aloituksesta, vaan aloit heti syyttelemään ihmisiä, jotka osallistuivat keskusteluun, sinusta provoaminen oli tärkeempää kuin osallistuminen keksusteluun?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisellä on valikoiva muisti, kuulo ja näkö, mikä itseään hävettää tai haluaa unohtaa, niin aistit voi jättää huomiotta Ihminen on aina vahingoniloinen kun asia ei koske itseään. Itsestään muistaa vain hyvät asiat, ja ei halua muistaa huonoja.

"Vaikuttaa", käytä sitä sanaa, etkä ole varma, et ole varma toisen asioista, mutta arvailet. Se on yksi tapa saada toiset huonoon valoon, vailla todellisuus pohjaa. On helppo huudella ja syytellä muita asioista joita ei voi tietää, mutta ihmisnmieli on niin outo, että jotkut tuntee mielihyvää kun keksii valhteita ja syytöksiä tuntemattomista ihmisitä.

Sille emme voi mitään, muuta kun ihmetellä ja jättää huomiotta. Antaa huudella katkeruus on vaikea asia, sitä on vaikea saada itsestään pois, se vaatii ammattiauttajaa avuksi. Terapiasta on joillekin apua joillekin ei, mutta sinunkin kannattaa tuo kortti käytää ja hakea sitä apua, Et puhunut mitään ap aloituksesta, vaan aloit heti syyttelemään ihmisiä, jotka osallistuivat keskusteluun, sinusta provoaminen oli tärkeempää kuin osallistuminen keksusteluun?!

kovin tärkeä ylimielinen typerys täällä vastailee, - ja selvästi kertoo kirjoittamallaan, että on itse sen rauhoittavan, ohjaavan terapian tarpeessa,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

noi idiootit ja laitostuneet, ne uskoo jopa nato-propagandaan !!

Jännä, että työttömyydellä ja Nato-vastaisuudella on yhteys. Arvaanko oikein, että työttömien mielestä myös 5G-verkot aiheuttavat syöpää ja kukaanhan teistä ei ota rokotuksia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jännä, että työttömyydellä ja Nato-vastaisuudella on yhteys. Arvaanko oikein, että työttömien mielestä myös 5G-verkot aiheuttavat syöpää ja kukaanhan teistä ei ota rokotuksia?

5g verkot ovat energia syöppö !! 5g ja tietoliikenne syö sähköä urakalla !
        - Ja Suomessa on esim . tietokone palvelin asemille annettu verovapaus sähköenergiasta!!
        -- miksi ? - kyllä monikansallisten jättien pitää tänne verot maksaa, kuten pitää suomi-köyhienkin !!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja selvästi nato eu , ne imuroi rahat Suomesta, Suomi taantuu.
        Vaikutus valtaa vailla olevan Netto-maksajan osa on ankea.
        Eu ja nato ei siis työllistä, vaan imee rahat brysselin ja washingronin hoveihin......

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomessa politiikka on ollut täysin harhaista jo vuosikymmeniä. Ja tulos siitä on nyt nähtävissä. Yli-velka Suomi, massa-työttömyys, netto-maksajan alistettu asema, itsenäisyys menetetty, verotaakka kasvaa, kasvaa, turvattomuus lisääntyy, kehitys on ollut kaikilla aloilla heikkoa...... taantumista kehitysmaa suuntaan....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kovin tärkeä ylimielinen typerys täällä vastailee, - ja selvästi kertoo kirjoittamallaan, että on itse sen rauhoittavan, ohjaavan terapian tarpeessa,

Huomaa selvästi että olet tuolle kirjoittajalle erittäin katkeellinen. Kerrot vain luonteenpiireteestä jonka kuvittelet liittyvän häneen, mutta et siitä asiasta mistä ketju kertoo. Halveeraamalla muuta kuin asiaa, antaa kuvan että et kykene asialliseen keskusteluun ja olet kateellinen heille jotka pystyy.
        Terapiakorttikin on hyvä heittää kehiin, sillä saa "voimaa" sanomaansa, kun eimuten pysty ja kykene keskustelemaan aiheesta.

Tämmöiset kirjoittajat on niitä alemman sortin selostajia, joiden mielipiteisiin ei kannata aikaa tuhlata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huomaa selvästi että olet tuolle kirjoittajalle erittäin katkeellinen. Kerrot vain luonteenpiireteestä jonka kuvittelet liittyvän häneen, mutta et siitä asiasta mistä ketju kertoo. Halveeraamalla muuta kuin asiaa, antaa kuvan että et kykene asialliseen keskusteluun ja olet kateellinen heille jotka pystyy.
        Terapiakorttikin on hyvä heittää kehiin, sillä saa "voimaa" sanomaansa, kun eimuten pysty ja kykene keskustelemaan aiheesta.

Tämmöiset kirjoittajat on niitä alemman sortin selostajia, joiden mielipiteisiin ei kannata aikaa tuhlata.

Katkera vai kateellinen? Opettele suomea maatuska vai oletko niin tohkeissasi eivät sormet pysy ajatusten tahdissa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katkera vai kateellinen? Opettele suomea maatuska vai oletko niin tohkeissasi eivät sormet pysy ajatusten tahdissa?

Olen moleempia, olen myös iloinen, olen surullinen, olen vaikka mitä, niin sinäkin ja me kaikki muutkin. Tunteet saa näyttää ja olla ihan mitä itse haluaa olla.

Minä osaan suomea sen mitä olen elämäni aikana tarvinnut, mutta sinä tarvit käytöskoulua ja puheen tuottamis terapiaa ja paljon, jos joku sitä suostuu sinulle antamaan.

Vieläkään et osaa kunnioittaa ihmisiä ja puhua aiheesta eikä aiheen vierestä. Uskon ettet ole käynyt edes peruskoulun ala astetta, niin holtitonta on sinun riehmuminen ja agressiivinen käytös.
        Ei se mitään terapiaahan sinä täältä haet ja viisaimpien neuvoja joten saat anteeksi kun sitä pyydätkin, ja koitahan rauhoittua. Kirjotahan taas mielentilastasi.. kyllä joku aina ottaa sut vastaan täällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen moleempia, olen myös iloinen, olen surullinen, olen vaikka mitä, niin sinäkin ja me kaikki muutkin. Tunteet saa näyttää ja olla ihan mitä itse haluaa olla.

Minä osaan suomea sen mitä olen elämäni aikana tarvinnut, mutta sinä tarvit käytöskoulua ja puheen tuottamis terapiaa ja paljon, jos joku sitä suostuu sinulle antamaan.

Vieläkään et osaa kunnioittaa ihmisiä ja puhua aiheesta eikä aiheen vierestä. Uskon ettet ole käynyt edes peruskoulun ala astetta, niin holtitonta on sinun riehmuminen ja agressiivinen käytös.
        Ei se mitään terapiaahan sinä täältä haet ja viisaimpien neuvoja joten saat anteeksi kun sitä pyydätkin, ja koitahan rauhoittua. Kirjotahan taas mielentilastasi.. kyllä joku aina ottaa sut vastaan täällä.

sulla on toi ylimielisyys se sun suuri ongelma - olet aasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

5g verkot ovat energia syöppö !! 5g ja tietoliikenne syö sähköä urakalla !
        - Ja Suomessa on esim . tietokone palvelin asemille annettu verovapaus sähköenergiasta!!
        -- miksi ? - kyllä monikansallisten jättien pitää tänne verot maksaa, kuten pitää suomi-köyhienkin !!

Suomi on monessa asiassa kuin siirtomaa, josta viedään hyödyt ulos,
        ja Suomi on ollut jo pitkään kaikkinaisen alasajon uhri.
        Poliittinen visio on ollut pohjolan kongo, keinottelun ja riiston turvaton raiskaus valtio.
        Miksio tähän on tultu ? Kenen etu ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tää on just se kiusaaja, joka tuhoaa ihmisten elämiä, eräskin on saanut hullun peräänsä!

• Anonyymi

Suuri työpaikka pula ja suuri palkan maksu pula.
      Ne ovat ne todelliset ongelmat Suomessa.
      Kuitenkin media täytetään vaikka ulkomaiden kaukaisilla ongelmilla, taktisesti.

• Anonyymi

palkan maksu syrjäytymistä ilmenee. Ahneus tauti on paha ongelma.
        Tulon ja työn jako reilusti ei toimi.
        Suomi näin tehden onkin se yli-velkamaa.
        Pohjolan turvaton kongo, eu nato siirtomaa.
        Tietä ylös ei ole näkyvissä.
        Pelkkää alas ajoa ja ahneutta vain.

• Anonyymi

SUOMEN SUURIN ONGELMA ON PALKATTOMAT JA 9 E TYÖT.

Ongelma ratkeaa sillä kun yirytkset ja eduskunta ymmärtäisivät, ett palkka kuuluu työhön, ja sitä pitää maksaa, sellaista palkkaa jolla tulla toimeen. Sit ne itsekin huutaa, muttei toimi sillä tavalla kun puhuvat.

Jos yritykset maksisivat sitä palkkaa 6 tonnia kaikille työstä, niin työttömyyttä ei olisi. KUKAAN ei kieltäytyisi työstä josta saa 6 tonnia käteen.

• Anonyymi

Kuluttaminen vaatii elintasoa.
      Tämä kansan varallisuus ja varallisuuden puute, on unohtunut,
      kun on ollut liian pitkään liian kallis energia,
      alhainen palkkataso ja suuri työttömyys, liika verorasitus..
      Ne ovat talouden ongelmia Suomessa.
      Kertovat poliittisesta osaamattomuudesta ja haluttomuudesta.
      Sopiva kuluttaminen on yhteiskunnan "moottori".
      Kiskonta ja keinottelu on selvä haitta.

https://youtu.be/lkdUxW8JxD0?si=CZ0kWlpQQ28sUuEv

• Anonyymi

Aloitus on totta, mutta kysymys kuuluukin; miksi Eduskunta ei halua sitä ymmärtää? Miksi alkoholipolitiikka on tärkeämpi kuin 100 000 kansalaisen elämäntilanne? Miksi Ylen vaalpaneeleissa ei ole koskaan kerrottu, mitä TE-toimiston asiakas joutuu kokemaan?

• Anonyymi

Lisää kuntouttavia työtoimintapaikkoja niin työttömät saa mielekkyyttä päiväänsä.Saakeli näitä löytyy jotka 10vuotta notkunut.

• Anonyymi

Tykkäsitkö omasta viestistäsi noin paljon että ite piti tykkää???? Hih... nää on näitä prpvoja ne tunnistaa. Voi sua...

Onneksi hallitus lopettaa nyt orjatyöt eli kuntoutustytöt. Eihän en ole oikeasti ole työtä vaan orjailua. Töitä teettävät muttei mitään maksa.

Ite olen aina ollut hyvin valikoiva työnsuhteen, eikä ole tarvinnut koskaan orjailla. Nyt olen ollut työttömänä vuosikymmeniä kun ei löydy palkkatyöt, onneksi ei, kotona on mukavampaa.
        Töitä en tee alle 8 000 kk palkkaa, arvostan itseäni ja osaamsitani että kukaan ei käytä mua hyväkseen.

Mut tykkää sä sun kommenteista, kukaan muuhan niistä ei tykkää. heheeee.....

• Anonyymi

Taitaa olla nyt luvassa kriisi. Niin köyhyyttä riittää yhä useammalle.
      Saatiinko jo se globalistien haluama 3. maailmansota ?
      Nato asein tehtiin nääs se iso isku ammusvarastoon Venäjälle.
      Toivottavasti se isku ei lähtenyt Suomen maaperältä...
      -se oli us- gb nato - osaamista - ei siis ukraina osaamista.
      Nato us gb puuhia oli aiemmin itämeren kaasuputki.
      Ja Suomen kautta tehtiin se isku Murmanskin lentokentälle..

Että persiilleen mänöö. Talvi tulossa. Onko suuri kriisi tulossa myös.
      Meillä on kykenemätön, lapsellinen persdent, ministerit, - siis osaaminen on hukassa..
      Ei näytä nyt olevan asiat hoidossa.

• Anonyymi

Onneksi sentään sinä olet hoidossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi sentään sinä olet hoidossa.

No hyvä että ole käynyt hoidossa tai olet siellä edelleen. Hienoa ett ymmrrät tilanteesi ja haet apua. Tänne kijroittaminenkin on hyvää terapiaa ja aina joku auttaa ja välittää.

Mutta jatka sitä hoitojakosoa ja jaksuja... tsemppiä!!!

• Anonyymi

työttömälle, rahattomalle toi sota hullun naton 3. maailmansota himo ei aiheuta ongelmia,
        kun ei ole menetettävä !
        Mutta rikkaita se harmittaa, kun kaikki ahnehdittu menee ja tuhoutuu, täysin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No hyvä että ole käynyt hoidossa tai olet siellä edelleen. Hienoa ett ymmrrät tilanteesi ja haet apua. Tänne kijroittaminenkin on hyvää terapiaa ja aina joku auttaa ja välittää.

Mutta jatka sitä hoitojakosoa ja jaksuja... tsemppiä!!!

Näin selkeän kommentin väärinymmärtäminen todistikin hoitojaksosi olevan vielä kovasti alkutekijöissään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin selkeän kommentin väärinymmärtäminen todistikin hoitojaksosi olevan vielä kovasti alkutekijöissään.

Etkös sinä ole se tyyppi, joka puhuu itsestään yksikön toisessa persoonassa, eli sinuttelee itseään???? Kyllä taidat olla. Sinuttelet itseäsi. Hauska tapa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkös sinä ole se tyyppi, joka puhuu itsestään yksikön toisessa persoonassa, eli sinuttelee itseään???? Kyllä taidat olla. Sinuttelet itseäsi. Hauska tapa.

En suinkaan, vaan hän jankuttaa toisen samankaltaisen kanssa muissa ketjuissa.

Sinä ja jotkut harvat, jotka luulette muiden pyrkivän kolmanteen maailmansotaan, olette hoidossa ja hyvä niin.

• Anonyymi

Voi mennä vapaaehtoisiin töihin, talkoisiin. Sieltä voi yllättäen löytyä palkallista työtä. Kyvyttömiä huomataan. Harvoin tullaan kotoa hakemaan ja työnvälitys ei ole koskaan toiminut. Toivon että asia muuttuu, kun se pesti tulee kunnille

• Anonyymi

mäne itte ilman palkkaa töihin, hopi hopi,, nopeesti,,,,,

• Anonyymi

Ei onnistu rikasta ja rakasta mollaamaan hän

• Anonyymi

Valitettavasti asetelma on näin ja tulee säilymään

• Anonyymi

Aisa Ossi

• Anonyymi

Kärpästen surinaa

• Anonyymi

Kosketelkaa toisianne

• Anonyymi

Keepsmile!🥱

• Anonyymi

Minulla on töitä ja rahaa niin ettei pskalle taiwu. Teistä työkyvyttömistä juopoista ei ole yhtään mihinkään.

• Anonyymi

Ovatko kaikki apukoulun primukset jo massatyöttömiä vai vieläkö
      löytyisi sellaisia, joista voisi kouluttamalla saada aikaan jotakin.

• Anonyymi

Sulla on ilkeys jumalana ja tautina kuin kuppa, sisällä päässäsi.

• Anonyymi

Tuommoisen lauseen kirjoittaminen tarkoittaa sitä, että yrität saada itsesi näyttämään fiksulta. Viittaat toisen mielenterveyteen siksi että se n kaikista helpoin tie riitaan ja itse et pysty keskustelemaan, ja ymmärtämään vajavaisuuttasi. Painavia sanoja käytät siksi että saisit uskottavuutta sanoillesi. Turhaan, vaikka kuinka haukusit ja syyttelisit sanoilla, se on täysin turhaa. Mihin oikein tähtäät, kenelle sanasi suuntaisit, sanat joista itse kärsit.

Surullista olla sun riidanhaastaja,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sulla on ilkeys jumalana ja tautina kuin kuppa, sisällä päässäsi.

Näköjään köyhyys poikii lisäksi vihervasureissa enenevää katkeruutta .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näköjään köyhyys poikii lisäksi vihervasureissa enenevää katkeruutta .

katkeria näyttää olevan myös talous liberaalit, kiskontaan ja peliin suuntautuneet, markkina uskovaiset.
        Meillä on haittana nämä viher vas naivistit, sekä markkina liberalisti, globalisti naivistit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

katkeria näyttää olevan myös talous liberaalit, kiskontaan ja peliin suuntautuneet, markkina uskovaiset.
        Meillä on haittana nämä viher vas naivistit, sekä markkina liberalisti, globalisti naivistit.

Ja nyt meillä on näitä pervoilu homoiluun ja muuhun kiva hömppään keskittyneitä markkina liberalisti tossun kuluttajia,, ilmeisesti ovat dementia setiä ja tätejä, tuolla politiikassa haittana tälläisetkin,,,,. turhan jauhajat....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuommoisen lauseen kirjoittaminen tarkoittaa sitä, että yrität saada itsesi näyttämään fiksulta. Viittaat toisen mielenterveyteen siksi että se n kaikista helpoin tie riitaan ja itse et pysty keskustelemaan, ja ymmärtämään vajavaisuuttasi. Painavia sanoja käytät siksi että saisit uskottavuutta sanoillesi. Turhaan, vaikka kuinka haukusit ja syyttelisit sanoilla, se on täysin turhaa. Mihin oikein tähtäät, kenelle sanasi suuntaisit, sanat joista itse kärsit.

Surullista olla sun riidanhaastaja,

Sehän oli sulle suoraa palautetta, - joten, ajattele omia sepustuksia jatkossa tarkemmin.
        - nyt sait katsoa peiliin ! - Eikä kelvannut se reaali kuva ?

• Anonyymi

Talouspolitiikka ja ulkopolitiikka osaaminen Suomessa on tosi heikkoa.
      Olaan alisteinen eu nato siirtomaa !
      Rehellisyys puutuu. Ja tosiaan massa-työttömyys on olut Suomen ongelma jo 1990 -2025. Ja tilanne jatkuu.
      Hyvää työvoimaa on siis kompostoitu pois työmarkkinoilta säälittä.
      Ja näitä ikäviä tosiasioita on kierrelty.
      Vuosikymmeniä jatkunut Pölvästi politiikka on johtanut yli-velka tilanteeseen.

• Anonyymi

Se ei raha ja elintaso riitä kuin osalle kansaa.
      Ja kun itsekin olen palkaton, niin olen kulutuksesta irti.
      Vain ruokaa ja asuminen on kulutuksena.
      Ei esim. liikkumista ja autoilua, kun ei ole varaa autoilun tasa-veroihin.
      Ei varaa edes juna, bussi matkoihin.
      Vain kävelyä ja pyöräilyä.

• Anonyymi

Kesällä meinasin ajaa junalla. Mutta asemalla ei ollut lipun myyntiä.
        - Ja kuulemma jos menee junaan ilman lippua, niin käteisellä ei voi ostaa junalippua!
        Siitä sitten tulee rangaistusmaksu sekä junalipun hinta.
        Jätin junalla matkustamatta kun on tehty näin hankalaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kesällä meinasin ajaa junalla. Mutta asemalla ei ollut lipun myyntiä.
        - Ja kuulemma jos menee junaan ilman lippua, niin käteisellä ei voi ostaa junalippua!
        Siitä sitten tulee rangaistusmaksu sekä junalipun hinta.
        Jätin junalla matkustamatta kun on tehty näin hankalaksi.

Sama kävi minulle. Kun käteinen ei käy, niin olkoon.
        On pitänyt pitää vanhaa autoa. kulkuneuvona, mutta ei ole varaa pitää sitä liikenteessäö kuin 2 kk / vuosi. Ne auton kulut, maksut, jne ei onnistu kun on työttömänä !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama kävi minulle. Kun käteinen ei käy, niin olkoon.
        On pitänyt pitää vanhaa autoa. kulkuneuvona, mutta ei ole varaa pitää sitä liikenteessäö kuin 2 kk / vuosi. Ne auton kulut, maksut, jne ei onnistu kun on työttömänä !

minä ajelen polkupyörällä. junaan en mene kun käteinen ei kelpaa. ja muutenkin asioin vain paikoissa jossa käteinen toimii.

• Anonyymi

Työllistymisen hoitaa henkilöt itse ! Opettelemalla sellainen osaaminen mille on töitä . Laiskuus pitää työttömänä .

• Anonyymi

Entäs ikärasismi? Ei kuule löydy palkkatöitä 56 vuotiaille amnattiukolle jolla työkokemusta on yli 25 vuoden edestä.

Puhut poliitikkojen paskaa.

• Anonyymi

Työpaikkapula pitää työttömänä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työpaikkapula pitää työttömänä.

Kyllä on paöjon muitakin asioita, mitkä pitää työttömänä! Työpaikkakiusaajat÷muut kiusaajat, zairaudet..........

• Anonyymi

Työttömyys kaksipiippuinen juttu!

• Anonyymi

Avoimia työpaikkoja on lukuisilla aloilla, mutta työhaluttomuus vaan leviää.

• Anonyymi

Joo se oneduskunnassa levinnyt tosi laajalle alueelle, siellä vaan viinaksia juodaan eikä mitään tehdä. On se kummaa sakkia kun rahaa repivät vaikka kuin mutta mitään ei tehdä.

Sinne kun sais sitä vilkkautta työntekoon, ja palkat 2000 e kk eikä muuta niin jo eduskunnassa alkaisi työ maistumaan.

• Anonyymi

ei ole... ja krooninen palkan maksu haluttomuus on ongelmana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo se oneduskunnassa levinnyt tosi laajalle alueelle, siellä vaan viinaksia juodaan eikä mitään tehdä. On se kummaa sakkia kun rahaa repivät vaikka kuin mutta mitään ei tehdä.

Sinne kun sais sitä vilkkautta työntekoon, ja palkat 2000 e kk eikä muuta niin jo eduskunnassa alkaisi työ maistumaan.

Eduskunnassa eivät tee mitään? Hyvä, älkää sitten valittako leikkauksista, kun niistä ei ole kukaan päättänyt.

• Anonyymi

Työpaikkoja on avoinna, mutta työttömät jätetään palkkaamatta. Vain työpaikan vaihtajat kelpaavat.

• Anonyymi

Todellisia säästöjä ei ole osattu tehdä Suomessa.
      Raha tulisi ottaa sieltä, missä se iso raha on.

• Anonyymi

Ja idealismi politiikan tuottamattomat kulut ja menot tulisi ajaa alas nopeasti.

• Anonyymi

Isoimmat rahat taitavat olla terveydenhuollossa ja sosiaaliturvassa.

• Anonyymi

Juuri niin. Suomen kaksikielisyys on lopetettava, ja tehtävä maa suomenkieliseksi. Miljardisäästö joka vuosi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri niin. Suomen kaksikielisyys on lopetettava, ja tehtävä maa suomenkieliseksi. Miljardisäästö joka vuosi.

Pitkällä tähtäimellä enemmän säästyisi tekemällä englannista ainoa virallinen kieli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitkällä tähtäimellä enemmän säästyisi tekemällä englannista ainoa virallinen kieli.

Niin, mutta englannikielisiä maita on jo liikaakin. Suomenkielisiä vain tämä yksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, mutta englannikielisiä maita on jo liikaakin. Suomenkielisiä vain tämä yksi.

Ja mitenkäs se rahaa säästää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mitenkäs se rahaa säästää?

Siten, että kaikkea ei tarvitse kääntää ruotsiksi.

• Anonyymi

Hienoa että kerroit rehellisesti asiasi, tätä ei vaan useat poliitikot usko ja tilaavat lisää työttömiä tähän maahan. Purra ainoa jolla päätökset perustuvat faktoihin, ei katsele maailmaa jännälasien läpi!

• Anonyymi

Mikäs se perussuomalaisten ratkaisu syntyvyyden laskemiseen ja väestön vanhenemiseen oli? Ai niin, silmien sulkeminen faktoilta. Eli siinä mielestä toki faktoihin perustuvaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikäs se perussuomalaisten ratkaisu syntyvyyden laskemiseen ja väestön vanhenemiseen oli? Ai niin, silmien sulkeminen faktoilta. Eli siinä mielestä toki faktoihin perustuvaa.

mainitsemasi ovat poliittisia mantroja, joita tyhmät ja omaa maata tuhota haluavat toistelee.... kuuliaisesti, ilman omaa rehellistä ajattelukyä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mainitsemasi ovat poliittisia mantroja, joita tyhmät ja omaa maata tuhota haluavat toistelee.... kuuliaisesti, ilman omaa rehellistä ajattelukyä...

Niin monesti ole todennut politiikoiden puheet, toimet älyttömiksi.
        Kokonais ymmärrystä ei ole edes puolueissa,,, eduskunta ja hallitus askartelee, jne.
        Samoin usein radiossa ns. "asiantuntijat" haastelee asiantuntija mukavia juttuja. Seuraillen toisia asiantuntijoita.
        Lauma, sopulit siis menee samaan suuntaan, vaikka suunta olisi täysi, tyhjä uskomus.

Tässä tilanteessa voi sanoa, että jo vuosikymmeniä on poliittinen osaaminen, kyvyt kateissa, ne ovat olleet heikkoja.
        Siksi Suomi on ylivelka maa ja on itselle rakentanut monenlaisia ongelmia.
        Esim.. turvattomuus, ja Suomen selvä muutos kehitysmaaksi, jne..
        Tilanne on SAIRAS.
        Huonolla idealismi politiikalla tehty ongelma.
        On ollut sellainen uskomus ja syvä harha, kuin monikulttuuri...
        Se on niin super naiivi uskomus, jota silti on hoettu ja hoettu,,
        sdp-vihreä anarkistit, kulttuuri marxistit. ja oikealta markkina-liberaalit,
        neo-kapitalistit. Globalistit.

Nyt on meillä kaikki ongelmat ja suuret menot. Kela-turismi tulee liian kalliiksi.
        Ei ole sopeutumis velvollisuutta, työnteko velvollisuutta, näillä kela turisteilla.
        Vaan on ilmaiset kela lomat !!
        Verorasitus suomalaisille kasvaa... Maa velkaantuu.

• Anonyymi

Itse täytin keväällä 50v ja olen tarkoituksella jättänyt töitä nuorille.Olen hyvä työntekijä ollut alallani.Aika helppo on suomessa "syrjäytyä" omasta halustaan.Asunto on oma ja uudehko. Vastike asiallinen.Sijoitukset tuottaa ns pakolliset kulut ja työmarkkinatuki päälle.Kun on vähään tyytyväinen voi päästä helpolla.Jos minä menisin jatkuviin hommiin niin se on yksi nuori pois töistä.Ei töitä kaikille ole.ja jos on täyttänyt 50 niin nuoret on etusijalla.Minun tapauksessa hyvä niin.

• Anonyymi

palkaton on vähällä kulutuksella.
      Itse en voi osallistua "kulutusjuhlaan".
      Just saa syödäkseen.
      Palkka-pula on niin kova.

• Anonyymi

Toisilla edut ovat täysimääräiset. Vaikka veroa tähän maahan ei ole maksettu koskaan !! Miksi on näin ?
      Ja miksi Suomi on se alisteinen netto-maksaja monissa asioissa, ilman äänivaltaa ?
      Nato ja eu vie rahat ja myös Suomessa harrastettu muu typerä idealismi politiikka.
      -- Tiedätkös että esim. ulkomailta tuodut elätit, kela-turistit, aiheuttaa miljardien kulut !
      Koska nämä kela lepo lomat Suomessa, täys ylläpidossa, niin ne kuluttaa jo yli 60 % Suomen sosiaalirahoista !!
      - Että se harhainen ideologia, täysin älytön monikulttuuri-aate, se siis syö sinunkin pöydässäsi,
      -- ja verotuksessa maksat, maksat. Hoopot pakko maksaa... ideologia harhoja.

Typerä politiikkaa aiheuttaa nämä miljardien kulut !!

• Anonyymi

Monet alat huutavat jatkuvasti työvoimapulaa, mutta siinä on ongelma.
      Eihän kouluttamattomat tonokit voi päästä mihinkään työhön.
      Ja sitten vielä vaaditaan kovaa palkkaa, mikä ylittää huimat sossutuet.
      Sehän on ihan mahdoton yhtälö.

• Anonyymi

miksi noille alille ei kouluteta riittävästi ?????

• Anonyymi

Huonoksi on menny, on vain pätkätöitä yms. pelleilyä. Ei rehellisiä työsuhteita.....
      Sama elintarvikkeissa,, esim. 400g pakkaukset onkin muuttuneet 360 gramman ja 380 gramman kokoon, hinta sama kuin 400 grammaa.
      - Ja miksi näitä huijjaus kokoja. .-Kun riitäisi kilo ja puoli kiloa aivan hyvin !!

Samaa inflaatiota on palkoissa, työsuhteissa, poliitikkojen puheissa - nehän valehtelee häpeämättä. Ja vain homoilu tuntuu kiinnostavan maan johdossa olevia - että mielettömiä aikoja !!

• Anonyymi

Se työpaikka pula ja palkan maksu haluttomuus. Siinä ne vakavat ongelmat on.
      Kyllä ihmiset palkan perään lähtee töihin.

Itse olen tullut "irroitetuksi" työelämästä. Kun työt loppui. Uutta työtä ei löytynyt.
      Oli tarjolla vain te keskuksen työvoima leikkiä, myöhemmin sitten myös typ leikkiä.
      Mutta palkka-työ-paikkaa, rehellisiä palkka-töitä en löytänyt. Eikä niitä palkkoja, töitä ole ollut tarjolla.

• Anonyymi

Isot, suuret talous ongelmat, yms.. heijastuvat työttömyytenä. Talous ei toimi. Kun talouspolitiikka on osaamatonta.
      Osaamatonta politiikkaa Suomessa jo vuosikymmeniä. Näin se itsenäisyys katoaa ja olemme velka ohjauksessa. Siis ei itsenäisiä.
      Noin yleisesti, meillekin ovat haitta kaikki ääri-laidat, terroristit, yhteen asiaan uskovaiset. ---- Voi tiivistää että haitta ovat viher vas. kulttuuri marxistit, anarkiaan uskovat, sekä yhtä suuri haitta ovat markkina-talous uskovaiset, talous liberalismi uskoiset. Se uskonto on myös vaarallinen, ahne, pervo ja ylimielinen...

Nyt Menossa on talous sota, globalisti rahan itään etenemis sota, us. gb. cia, eu..
      .Toivottavasti sodan jälkeen länsi poliitikot tuomitaan ukrainan kansan ja maan tuhosta - lännen ristiretki itään oli tuhon retki. Nyt on verta käsissä, miljoonia uhreja.
      Tarvitaan siis nurnberg 2 tyylinen sota oikeudenkäynti, jossa lännen sodan lietsojat tuomitaan näyttävästi.

Ja muutenkin elämme media harhoissa. Propaganda jyllää. Totuus katoaa, jne.
      Mitenhän nämä propaganda jutut on kääntäneet asiat nurin niskoin.
      Kun nyt todellisuudessa se Nato on hivuttaen hyökännyt jo Suomeen,
      ja aktiivisesti se eu, nato , cia on vienyt Suomen itsenäisyyden.
      Suomi on myös yli-velka koukussa.
      Suomessa on nostettu valtaan lapsellinen presidentti, joka edistää homoilua jopa ukrainan nato kriisi-sota-alueella. !!
      Ei tätä todeksi uskoisi !!

Ja Venäjä ei kyllä ole esittänyt uhkaa Suomea kohtaan muuten, kuin tuomalla kehitysmaista elättejä Suomen veronmaksajien haitoiksi vaivoiksi...
      Mutta samaa haittaa tekee eu,,, ne dumppaa elättejä Suomen vaivoiksi, ja paljon !
      Voisi sanoa että Eu Nato Cia Mi6, on samanlainen uhka kuin Venäjä.

• Anonyymi

"Ja Venäjä ei kyllä ole esittänyt uhkaa Suomea kohtaan muuten, kuin tuomalla kehitysmaista elättejä Suomen veronmaksajien haitoiksi vaivoiksi...
        Mutta samaa haittaa tekee eu,,, ne dumppaa elättejä Suomen vaivoiksi, ja paljon !
        Voisi sanoa että Eu Nato Cia Mi6, on samanlainen uhka kuin Venäjä."

Onko sinun mielestäsi itärajalla esiintyvät GPS-häiriötkin Naton aiheuttamia, vai ehkä ulkoavaruuden olioiden hommia? Natoko se loukkailee sotilaskoneilla Suomen ilmatilaa tuon tuostakin? Ketkä niitä palvelunestohyökkäyksiä Suomen tietoverkossa oikein tekee?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ja Venäjä ei kyllä ole esittänyt uhkaa Suomea kohtaan muuten, kuin tuomalla kehitysmaista elättejä Suomen veronmaksajien haitoiksi vaivoiksi...
        Voisi sanoa että Eu Nato Cia Mi6, on samanlainen uhka kuin Venäjä."

Onko sinun mielestäsi itärajalla esiintyvät GPS-häiriötkin Naton aiheuttamia, vai ehkä ulkoavaruuden olioiden hommia? Natoko se loukkailee sotilaskoneilla Suomen ilmatilaa tuon tuostakin? Ketkä niitä palvelunestohyökkäyksiä Suomen tietoverkossa oikein tekee?

- osuit oikeaan,, - koska se gps häirintä johtuu juuri naton itään etenemis ristiretkestä.
        - venäjä joutuu puolustautumaan naton hyökkäyksiltä.
        - Ja naton vakoilukoneet lentää ilman transpondereita "salaa", jatkuvasti Suomen ilmatilassa.

Jotta voi sanoa että hölmöläis-politiikalla menetettiin itsenäisyys Suomessa,
        ja jouduttiin suurvalta-sodan osapuoleksi. netto-maksajaksi.
        Se on mätää politiikkaa !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

- osuit oikeaan,, - koska se gps häirintä johtuu juuri naton itään etenemis ristiretkestä.
        - venäjä joutuu puolustautumaan naton hyökkäyksiltä.
        - Ja naton vakoilukoneet lentää ilman transpondereita "salaa", jatkuvasti Suomen ilmatilassa.

Jotta voi sanoa että hölmöläis-politiikalla menetettiin itsenäisyys Suomessa,
        ja jouduttiin suurvalta-sodan osapuoleksi. netto-maksajaksi.
        Se on mätää politiikkaa !

Nato ei ole tiettävästi edennyt Venäjälle, eikä häirinnyt siellä asuvia muutenkaan, joten on hyvin erikoista olettaa heillä olevan perusteltua tarvetta häiritä suomalaisia.

Jaha. Naton lentäjät siis ohjaavat venäläisiä sotilaskoneita Leningradin alueelta Kaliningradin alueelle? Jospa keskustelisit lääkärisi kanssa lääkityksesi sivuvaikutuksista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nato ei ole tiettävästi edennyt Venäjälle, eikä häirinnyt siellä asuvia muutenkaan, joten on hyvin erikoista olettaa heillä olevan perusteltua tarvetta häiritä suomalaisia.

Jaha. Naton lentäjät siis ohjaavat venäläisiä sotilaskoneita Leningradin alueelta Kaliningradin alueelle? Jospa keskustelisit lääkärisi kanssa lääkityksesi sivuvaikutuksista.

Tietosi ovat selvästi omaa kuvitteluasi, tai nato median luomaa harhaa..
        Ja Kumpaankaan ei voi luottaa, ei länteen, tai itään ! Huom !!

Sodan todellista taustaa.
        Länsi raha, globalistit, nato, cia, mi6, gb, us. eu, alkoi laajeta itään, ukrainaan.
        Vaihtoi hallinnon ukrainassa. Luonnonvarat kiinnosti keinottelijoita.
        Ei neuvoteltu rehellisesti, aikaa oli neuvotella 2006 - 2022...
        Lopulta Venäjä pysäytti lännen ristiretken itään, 2022 alkaen.
        Siitä se sota syntyi !
        ( - länsi globalistit yritti vallan vaihtoa myös georgiassa ja valkovenäjällä, ne toimet epäonnistui..).

Nato on sodassa ukrainassa. Nato toimii neuvonantajana ja operaattorina.Ja länsi toimittaa materiaalia.
        Ei ukrainalla ole satelliitteja ja moderneja aseita, tai edes osaamista. Joilla on tehty hyökkäyksiä Venäjälle ! Huom !
        Lisäksi globalistit, cia, mi5, nato aiheutti meille energia kriisin, kun gb cia mi6 räjäytti kaasuputken.
        Se oli keinottelijoille unelma, saatiin energia bisnekset länsi-keinottelijoille !
        - Ei siis mitään kaunista, vaan pelkkää ahneutta ja ylimielisyyttä !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Länsi raha, globalistit, nato, cia, mi6, gb, us. eu, alkoi laajeta itään, ukrainaan.
        Siitä se sota syntyi !
        ( - länsi globalistit yritti vallan vaihtoa myös georgiassa ja valkovenäjällä, ne toimet epäonnistui..).

Nato on sodassa ukrainassa. Nato toimii neuvonantajana ja operaattorina.Ja länsi toimittaa materiaalia.
        Ei ukrainalla ole satelliitteja ja moderneja aseita, tai edes osaamista. Joilla on tehty hyökkäyksiä Venäjälle ! Huom !
        Lisäksi globalistit, cia, mi5, nato aiheutti meille energia kriisin, kun gb cia mi6 räjäytti kaasuputken.
        Se oli keinottelijoille unelma, saatiin energia bisnekset länsi-keinottelijoille !

Ja älä unohda, että 5G-mastot aiheuttavat koronaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siitä se sota syntyi !

Mistäs mediasta olet saanut "tietoja", että länsi olisi lähtenyt ristiretkelle itään? Tiettävästi Itä-Euroopassa ei ole sellaisia pyhiä kohteita, joihin länsimaalaiset ristiretkelle lähtisivät. Ylipäätään ristiretket eivät ole kovin kiinnostavia maallistuneessa lännessä. Huom!

Huom huom huom !!!!!! Miten länsi voi neuvotella Ukrainasta Venäjän kanssa? Miksi Venäjän kanssa pitäisi neuvotella siellä mistään, kun Ukraina ei ole Venäjän osa, eikä muutenkaan sen komennossa?

Venäjälle on tehnyt hyökkäyksiä ukrainalaiset, joiden maahan Venäjä hyökkäsi. Huom! Kyse on Ukrainan vastahyökkäyksistä, koska Venäjä aloitti laajamittaisen sodan epäonnistuttuaan Ukrainan johtajien likvidoimisessa. Sen jälkeen Venäjä on tappanut siviilejä kaduilla, rautatieasemilla, sairaaloissa jne. väittäen niitä sotilaskohteiksi. Huom !!

Länsi antaa Ukrainalle apua maan itsenäisyyden puolustamiseen, minkä YK on todennut toivottavaksi Venäjän rikottua allekirjoittamiaan kansainvälisiä sopimuksia. Rauha saataneen Ukrainaan sitten, kun Venäjän natsihallinto lopettaa törkeän sotansa rauhallista naapuriaan vastaan. Mutta tämä on ukrainalaisten itsensä päätettävänä, ei meidän.

Jos sinulla on todellisia tietoja kaasuputken räjäyttäjistä, kerro ne jollekin viranomaiselle. Huom!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistäs mediasta olet saanut "tietoja", että länsi olisi lähtenyt ristiretkelle itään? Tiettävästi Itä-Euroopassa ei ole sellaisia pyhiä kohteita, joihin länsimaalaiset ristiretkelle lähtisivät. Ylipäätään ristiretket eivät ole kovin kiinnostavia maallistuneessa lännessä. Huom!

Huom huom huom !!!!!! Miten länsi voi neuvotella Ukrainasta Venäjän kanssa? Miksi Venäjän kanssa pitäisi neuvotella siellä mistään, kun Ukraina ei ole Venäjän osa, eikä muutenkaan sen komennossa?

Venäjälle on tehnyt hyökkäyksiä ukrainalaiset, joiden maahan Venäjä hyökkäsi. Huom! Kyse on Ukrainan vastahyökkäyksistä, koska Venäjä aloitti laajamittaisen sodan epäonnistuttuaan Ukrainan johtajien likvidoimisessa. Sen jälkeen Venäjä on tappanut siviilejä kaduilla, rautatieasemilla, sairaaloissa jne. väittäen niitä sotilaskohteiksi. Huom !!

Länsi antaa Ukrainalle apua maan itsenäisyyden puolustamiseen, minkä YK on todennut toivottavaksi Venäjän rikottua allekirjoittamiaan kansainvälisiä sopimuksia. Rauha saataneen Ukrainaan sitten, kun Venäjän natsihallinto lopettaa törkeän sotansa rauhallista naapuriaan vastaan. Mutta tämä on ukrainalaisten itsensä päätettävänä, ei meidän.

Jos sinulla on todellisia tietoja kaasuputken räjäyttäjistä, kerro ne jollekin viranomaiselle. Huom!

- ne natsit on siellä ukrainassa - huom!
        Ja nyt länsi on hyväksikäyttänyt ukrainan natseja niin, että on noin 600 000 kaatunutta,
        ja toiset 600 000 sotainvalidia.
        - Kyllä tosiaan länsi, nato, us, eu , cia, gb, mi6, alkoi edetä itään aiheutti sodan,
        ja nyt on uhrattu jo lähes 1,5 miljoonaa ukrainalaista kun siviilit lasketaan mukaan..
        Länsi politikoilla on verta käsissään ! joukkotuho.
        Nämä tuholaiset tulee tuomita sodan jälkeen.

Ei se moskova kai periksi anna lännen keinottelijoille. Joten tuho jatkuu.
        Länsi sotii viimeiseen ukrainalaiseen asti.
        Ja se pitää muistaa, että molemmat valehtelee ja käy sotaa,
        siis länsi ja itä.
        Ukraina jauhautuu siinä välissä.
        ---- Kannattaa seurata tietoja laajasti, - niin ei tule nato-median, eikä moskova median huijjamaksi.
        -- kielitaito on nyt eduksi. huom !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja nyt länsi on hyväksikäyttänyt ukrainan natseja niin, että on noin 600 000 kaatunutta,
        - Kyllä tosiaan länsi, nato, us, eu , cia, gb, mi6, alkoi edetä itään aiheutti sodan,
        ja nyt on uhrattu jo lähes 1,5 miljoonaa ukrainalaista kun siviilit lasketaan mukaan..

siis länsi ja itä.
        ---- Kannattaa seurata tietoja laajasti, - niin ei tule nato-median, eikä moskova median huijjamaksi.

Ja sinä onneksi olet ainoa, joka tietää totuuden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

siis länsi ja itä.

Niin, ne natsit tulivat Venäjältä Ukrainaan. Huom !!

Putinilla ei ole verta vain käsissään, vaan hän ui ukrainalaisten ja venäläisten veressä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, ne natsit tulivat Venäjältä Ukrainaan. Huom !!

Putinilla ei ole verta vain käsissään, vaan hän ui ukrainalaisten ja venäläisten veressä.

Natsit ja tuhoajat, oman kansan tuhoajat ovat siellä ukrainassa. Ja cia-nato us. gb hyväksikäytti näitä ukraina-natseja.
        Kun lännen globalisti raha lähti markkinatalous-ristiretkelle itään !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Natsit ja tuhoajat, oman kansan tuhoajat ovat siellä ukrainassa. Ja cia-nato us. gb hyväksikäytti näitä ukraina-natseja.
        Kun lännen globalisti raha lähti markkinatalous-ristiretkelle itään !

Ei ne venäläisnatsit omaa kansaa tuhoa, vaan ukrainalaisia! Tosin sotaretkestä aiheutuu venäläisille paljon kärsimystä.

Putin lähti sotimaan Ukrainaan vaatiakseen siltä kuuliaisuutta. Se on Putin, joka vaatii Ukrainaa luopumaan itsenäisestä päätäntävallastaan ja alistumaan hänen tahtoonsa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ne venäläisnatsit omaa kansaa tuhoa, vaan ukrainalaisia! Tosin sotaretkestä aiheutuu venäläisille paljon kärsimystä.

Putin lähti sotimaan Ukrainaan vaatiakseen siltä kuuliaisuutta. Se on Putin, joka vaatii Ukrainaa luopumaan itsenäisestä päätäntävallastaan ja alistumaan hänen tahtoonsa.

ukraina on täysin us. nato. cia , gb mi6 ohjauksessa !!
        - nämä ovat johtaneet ukrainan massa-tuhoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ukraina on täysin us. nato. cia , gb mi6 ohjauksessa !!
        - nämä ovat johtaneet ukrainan massa-tuhoon.

Taidatkin saada peruskirjoittelupalkan päälle bonuksia tiettyjen kirjainyhdistelmien sisällyttämisestä tekstiin!

• Anonyymi

Mulla on ollut työvaatteet, saappaat, rukkaset ja reppu tarvikkeineen, lähtövalmiudessa eteisessä jo 1995 - 2025.
      - Ja yhtään palkka tarjousta ei vaan ole tullut, niin en ole lähtenyt työn perään ansaitsemaan.
      - Ei ole kuluneet rukkaset, työvaatteet, saappaat, reppu jne.
      Se on ollut vain sitä palkka-pulaa.

• Anonyymi

Samoin olen minä ihmetellyt, missä ovat ne hyvät palkka-tarjoukset ! ?
        kun kuulemma se "työvoimapula" on niin suuri ja mahtava, hallitsematon ja upea.

• Anonyymi

Eu alue on yli-velkaantunut.
      Us. alue on ylivelkaantunut.
      Valta politiikassa on ylimielisellä ahneella globalisti peli rahalla.
      Tulonjako toimii niin, että rikkain osa syö suoraan kuormasta.
      Talous ei siis toimi. reilusti
      Sotakin tehtiin, koska kriisillä voi elvyttää yli-velka talouksia.
      Suomi on nykyään , nettomaksaja, ei itsenäinen eu nato "siirtomaa".
      Ongelmana meillä on länteen suomettuminen. Rähmällään olo.
      Näkymät ovat heikot, koska meitä hyväksikäytetään.
      Itsenäisyys myytiin halvalla.
      Ja tällä hetkelläkin, meillä on lapsellisia politikkoja, idealismiin uskovia puolueita, esim. viher vas, ja markkina talous liberalistit.
      Uskonnon kaltaiset idealismi uskomukset alas ajavat Suomea. Kaikin tavoin.
      Turvattomuus ja sosiaalimenot lisääntyy, kun eu pakolla dumppaa Suomeen kehitysmaa väkeä. eläteiksi. Joita tulee eu alueelle, kun eu rajavalvonta ei toimi väli merellä !! - Ollaan tuhon tiellä.

• Anonyymi

>Tulonjako toimii niin, että rikkain osa syö suoraan kuormasta

Suurempi ongelma on se ,että täysin mitään tuottamattomat syövät oikeasti jotain tuottavien arvonlisät

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>Tulonjako toimii niin, että rikkain osa syö suoraan kuormasta

Suurempi ongelma on se ,että täysin mitään tuottamattomat syövät oikeasti jotain tuottavien arvonlisät

Köyhät voitaisiin palkata hyväpalkkaisiksi nato-cia lobbareiksi ?

• Anonyymi

Köyhyys ja työttömyys Suomessa lisääntyy tällä harjoitetulla politikoinnilla ja länteen suomettumisella.
      Suomi on taas, 1930-40L tavoin ajopuuteoriassa...
      Länsi lähti markkinatalous "" ristiretkelle"" itään... -vaihtoi vallan ukrainassa.
      Yritti samaa georgiassa, ja valkovenäjällä....
      -Nyt länsi politikoilla, länsi rahalla, us. eu. nato.gb poliitikoilla, globalisteilla, on verta käsissään !!
      He tekivät sen joukko tuhonnan ukrainassa.
      Miljoonia tapettuja, ja massa tuho !
      Ukraina-vietnamista tulee laittaa joukko tuhonta syytteeseen nämä lännen itään etenemis politiikkaa ja hegemoniaa, sotaa lietsoneet Länsi-poliitikot!

• Anonyymi

On se vaan kumma, että minulle soitettiin kotiin ja tarjottiin töitä naapurikaupungin puolelta noin 15 km:n päästä.
      2000-luvun alkupuolella ollessani 62 vuotinen.
      Äänensävy kertoi soittajalle niukan mielenkiintoni. Se olikin viimeinen tarjous.

• Anonyymi

Hieman taustaa. Hieman alle 40v ikään saakka sain työpaikat oma-aloitteisesti, hakemalla.
        Sen jälkeen niiden suhteen tiedusteltiin mielenkiintoani uuteen.
        Kysely ja tajoukset perustuivat aikaisemmissa työpaikoissa syntyneisiin henkilökontakteihin ja kokemuksiin.
        Kokemusmaailmani oli varsin kirjava mutta jokaisessa paikassa tein parhaani odottaen, että teetättäjä huomioi sen. Joskus, kun ei huomioinut niin vaihdoin toiseen.
        Työurani aikana purettiin työsopimukseni yhden kerran. Siis ei lopputiliä vaan irtisanominen ilman irtisanomisaikaa. 3kk + 6kk:n palkka etten veisi perusteetonta purkua työtuomioistuimeen. Liittoni toimitsijan neuvo.
        Ehdin olemaan työttömänä 13 päivää kunnes minulle soitettiin ja soittaja ilahtui syvästi kuullessaan minun olevan työttömänä. Yhteydenotto perustui aikaisempaan tuntemiseen työelämässä. Työpaikalle oli matkaa yli 200km mutta perillä oli järjestetty kerrostalokaksio minulle asunnoksi.
        Arkiviikot menivät tuolla 7kk:n ajan. Sitten vaihtui paikkakunta.
        Työkkäri on llut minulle likimain hyödytön laitos.
        Sain yhden matkakorvauksen itse hankkimani paikan haastatteluun.
        Toisella kerralla sain dokumentin työttömyydestäni lähtiessäni Espanjaan työttömäksi työnhakijaksi pisimmän, sallitun ajan 3kk jaksolle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hieman taustaa. Hieman alle 40v ikään saakka sain työpaikat oma-aloitteisesti, hakemalla.
        Sen jälkeen niiden suhteen tiedusteltiin mielenkiintoani uuteen.
        Kysely ja tajoukset perustuivat aikaisemmissa työpaikoissa syntyneisiin henkilökontakteihin ja kokemuksiin.
        Kokemusmaailmani oli varsin kirjava mutta jokaisessa paikassa tein parhaani odottaen, että teetättäjä huomioi sen. Joskus, kun ei huomioinut niin vaihdoin toiseen.
        Työurani aikana purettiin työsopimukseni yhden kerran. Siis ei lopputiliä vaan irtisanominen ilman irtisanomisaikaa. 3kk 6kk:n palkka etten veisi perusteetonta purkua työtuomioistuimeen. Liittoni toimitsijan neuvo.
        Ehdin olemaan työttömänä 13 päivää kunnes minulle soitettiin ja soittaja ilahtui syvästi kuullessaan minun olevan työttömänä. Yhteydenotto perustui aikaisempaan tuntemiseen työelämässä. Työpaikalle oli matkaa yli 200km mutta perillä oli järjestetty kerrostalokaksio minulle asunnoksi.
        Arkiviikot menivät tuolla 7kk:n ajan. Sitten vaihtui paikkakunta.
        Työkkäri on llut minulle likimain hyödytön laitos.
        Sain yhden matkakorvauksen itse hankkimani paikan haastatteluun.
        Toisella kerralla sain dokumentin työttömyydestäni lähtiessäni Espanjaan työttömäksi työnhakijaksi pisimmän, sallitun ajan 3kk jaksolle.

sä ootkii sankar, tyän sankar, ihme yksilö tässä työttömyysviidakossa,
        sä oot varmaan se saalistava mamba, joka syö jyrsijät salaa ja nopeasti.
        Etes ahne kapitalisti kommunisti ei sua nappaa kun vaanit ovelasti viitakossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sä ootkii sankar, tyän sankar, ihme yksilö tässä työttömyysviidakossa,
        sä oot varmaan se saalistava mamba, joka syö jyrsijät salaa ja nopeasti.
        Etes ahne kapitalisti kommunisti ei sua nappaa kun vaanit ovelasti viitakossa.

Ei mikään ihme yksilö vaan henkilö joka haluaa elättää omalla työllään itsensä ja perheensä!
        Poikamiehenä ei ollut alueellisia rajoituksia vaan uteliaisuus, vaihtelun halu ja ahneus parempien palkkojen pariin johti Ruotsiin ja siellä muutamaan paikkunnan vaihtoon.
        Avion pari ensimmäistä vuotta ilman lapsia etsin vihreämpää oksaa muutamalta paikkakunnalta. Penskojen tulo ei haitannut ennen heidän koluikäänsä mutta sitten vakiinnuimme samalle paikkakunnalle mutta sekään ei estänyt tehtävien vaihtoa saman työnantajan palveluksessa. Pisin yhtäjaksoinen työni oli 6:n vuoden mittainen.
        Sitten taas vaihtelun ja rahan perään.
        Levottomat alkuvuodet palkitsivat nyöhemmin monipuolisilla valmiuksilla ja sittemmin eri työpaikoissa syntyneillä henkilösuhteilla. Eri puolilla oli tuttavaia jotka tiesivät asenteeni ja osaamiseni.

• Anonyymi

Et siis halua muuttaa sinne missä työtä on tarjolla ? Vai etkö osaakkaan mitään

• Anonyymi

Miksi pitäisi muuttaa jonnekin matu-persreikä hki vantaa espoo ?

• Anonyymi

Lukuisilla aloilla valitetaan työvoimapulaa ja useassa koulutuksessakin on jo
      helpotettu pääsyvaatimuksia. Mutta joillekin ei vaan löydy aloituspaikkaa.
      Löytyisikö syy siihen ihan vaan peiliin katsomalla.
      Mulla ja lukuisilla kavereilla ei ole opiskeluun ja töihin pääsy onnistunut
      ensi yrittämällä vaan on pitänyt pyrkiä useaan kertaa.
      Mutta kun ei luovuta vaan hakee uudelleen entistä sinnikkäämmin niin
      kyllä se potti sieltä lohkeaa.

• Anonyymi

Miksi työvoimaa, hyvää työvoimaa ei käytetä ?
      Miksi ei ole palkan maksu halua ?
      Ja miksi aloille jossa on työvoimapulaa , niin sinne ei tarpeeksi kouluteta suomalaisia ?

• Anonyymi

Kannattaa käydä töissä niin saa sitä palkkaa ihan jatkuvasti.
      Silloin voi todella nauttia elämästä eikä tarvitse kärmistellä Kelan jonossa.

• Anonyymi

Missä on ne työpaikat ? kerro se...
        Niin moni menisi töihin, jos olisi palkan maksajia....

• Anonyymi

palkka pula on huutava, siinä on kohtaanto ongelma.
      pitkäaikais palkka pula on syrjäyttävä. tulisikin päästä kiinni palkka pulan syvään ytimeen.
      Ehkä palkanmaksajien kuntoutus toimin, tai palkanmaksu halun kehitys seminaarein ? vai tarvitaanko palkan maksajille rangaistus karenssi, esim, lisäverot jos ei palkkoja maksa ?
      Vai onko palkan maksu haluttomuus jo mielisairaus, ahneus psykoosi ? vammaisuus, ahneus vamma ? tms. sairaus, josta tulisi kuntouttaa ?

• Anonyymi

Palkka pulaa on ollut.
      Ja rehellisistä työpaikoista on kanssa pula kova.
      Mutta monenlaista vedätystä ja etenkin turhapuheita on.
      Palkkaa ei juuri ole tarjolla.

• Anonyymi

Useimmat kuitenkin palkkatyötä löytävät. Ja helposti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Useimmat kuitenkin palkkatyötä löytävät. Ja helposti.

Niin aina. Mutta loput jäävät ilman.

• Anonyymi

juurikin noin..stumppi patsasteli saksassa..
      mitä se pässi siellä häärää..
      niiku suomen sanomiset vaikuttais muitten maitte tekemisiin..
      typpi energia suomen tulevaisuus..mitä se selittää..Samaa kusetusten jatkumoa mitä se ku europpan lääkejakelu yksityistettiin ja nyt panttaavat lääkkeitä kaikkilalla toimituksiin vedoten et voisivat nostaa läkkeiden hintoja.. Stumppi sönköttää suomen säghkön vetutulevaisuudesta..vedä ny ittes jojoon pelle!!
      Ei suomessa sähköstä ole pulaa!!!..pelkästään vesivoima jo tuottais enemmän ku tarpeeks ja vientiin/myyntiin.. Ahneet kusipää poliitikot vaa meni antamaan yksityisille omistajille vesivoimalat ja nää ahnet mulkut saavat enemmän eu:lta tukia valuttamalla vedet ohi turbiniien..Kaikkiha sen tietää..Kauan se stubbi oli italiassa ku tollasia höpöttää..taitaa sunnitella italian kaltaisia kusetuksia.
      Samaa ollaan tekemässä kovaa vauhtiaa suomen vedelle jmitä aikasemmin vesisähkölle ja luonnolle..
      niiku ne talvivaarat sun muut.ydinjätten loppusijotusmaa=suomi!! .rahaa ahneille lisää lisää veronmaksajien taskusta.
      Tol vesivoimalla paikattais suomen talous paris vuodessa..samoten jos verotus käänettäis päinvastoin ja varakkaita verotettais siten miten nyt pieni tulosia..puolet omaisuudesta valtiolle..ota tai jätä. Cannabiksen laillistamis verotuloillakin kuitattais jo sote maksut tai tuppuraisen uniber sotkut..

• Anonyymi

tubi on haitta Suomelle. Ja muutkin lapselliset sedät ja tädit..
        Tubin turha matkailu pitää säästösyistä kieltää ja tämä aikuinen lapsellinen setä vaikka palapelejä kokoamaan, jos se sopisi paremmin hänelle, olisi pois julkisuudesta ainakin...

• Anonyymi

Meillä on harvinaisen lapsellisia, likinäköisiä, koiran tavoin käyttäytyviä poliitikkoja.
        Jo monen hallituksen ajan osaamatonta sakkia hallinnossa !
        Suomi on alas ajossa.
        Suomi on nykyään alisteinen, ei itsenäinen,
        Länteen suomettuminen on tehnyt suomesta seurailijan.
        netto-maksajan Eu nato.
        Verovaroin Kallista nato hovia ja eu hovia yllä pidetään....
        Ollaan kuin nato eu siirtomaa.
        Ja esim.. - eu dumppaa Suomeen eläteiksi suuria määriä kehitysmaa väkeä.
        Kun Eu ei saa etelärajaa kiinni.
        Kusessa ollaan.
        Ja itsenäisyys, oma talous ja ulkopolitiikka, ne myytiin halvalla.
        Nyt ollaan pussin perällä länsi keinottelun uhreja.
        Ei kilpailukykyä ole enää..
        Näin toimien Suomi köyhtyy varmasti ja nopeasti..
        Ei ole keinoja hoitaa omia asioita, kun ollaan yhteisvaluutassa !!.
        Onko globalisti raha nostanut hallintoon nämä oman maan tuhoajat ?
        Kun presidenttinäkin on nyt vanha setä, joka selvästi dementikkona kulkee ympäri eri maita edistämässä homoilua ! ja puhelee mitä sattuu.... Ei tätä todeksi uskoisi !!

• Anonyymi

Pallkka pula on täälläkin. Kulutus minimissä.

• Anonyymi

Valtava määrä työpaikkoja on auki, mutta ovatko työttömät edelleen
      työkyvyttömiä vai työhaluttomia.
      Nimittäin oikeasti työhalukkaille löytyy se työpaikkakin melko helposti.
      Ei niitä työpaikkoja tulla kotisohvalle tarjoilemaan.

• Anonyymi

Valtava määrä työpaikkoja on aina auki. Nykyään työpaikkoihin vaaditaan alan koulutusta ja/tai työkokemusta. Jos ne ovat väärältä alalta, hakija ei kelpaa.

Ja kun työnantajille ei kelpaa alan koulutuksen saanut ja työkokemusta hankkinutkaan, täytyy kysyä, ovatko työnantajien vaatimukset kohtuullisia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valtava määrä työpaikkoja on aina auki. Nykyään työpaikkoihin vaaditaan alan koulutusta ja/tai työkokemusta. Jos ne ovat väärältä alalta, hakija ei kelpaa.

Ja kun työnantajille ei kelpaa alan koulutuksen saanut ja työkokemusta hankkinutkaan, täytyy kysyä, ovatko työnantajien vaatimukset kohtuullisia?

iso osa on täysin olemattomia työpaikkoja -- kun tilastoja vaan kaunistellaan !
        - Että todellisuudessa Suomi on todellisissa vakavissa työpaikka pula ongelmissa.

Viestintä propagandaa on paljon, Selviä valheita. Esim.. se "työvoimapula".
        Menossa oleva suurvalta sota. Eu toimet, tulonsiirrot, jne..
        Kaikki ns. tieto on usein vain politiikkaa- siis harhaan ohjausta.

• Anonyymi

Aktiivivuosinani työkkäri ei ehdottanut yhtä ainoaa työpaikkaa!
        Ennen omaehtoista vetäytymistäni työelämästä, oli pisin, "oikea" työttömyysjakso 13 päivää.
        Toki hyödynsin silloiset 500 päivää eri pituisina pätkinä passaten niiden riiton työttömyyseläkkeelle. Tietenkin hankin työttömyyspätkien väliset työjaksot itse.
        Kotipaikkakunta oli heikosti edustettuna työjaksoissa mutta eukko päivysti vakituisen osoitteen linnaketta.
        Työeläke perustuu 17 työsuhteeseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aktiivivuosinani työkkäri ei ehdottanut yhtä ainoaa työpaikkaa!
        Ennen omaehtoista vetäytymistäni työelämästä, oli pisin, "oikea" työttömyysjakso 13 päivää.
        Toki hyödynsin silloiset 500 päivää eri pituisina pätkinä passaten niiden riiton työttömyyseläkkeelle. Tietenkin hankin työttömyyspätkien väliset työjaksot itse.
        Kotipaikkakunta oli heikosti edustettuna työjaksoissa mutta eukko päivysti vakituisen osoitteen linnaketta.
        Työeläke perustuu 17 työsuhteeseen.

itse tein nuorena monia eri töitä, sitten työt väheni, ja kun ikää tuli, niin sitten kyllästyin, kun ei vakinaista järkevää työtä löytynyt.
        Yritin etsiä, mutta en kelvannut töihin. Lopulta en kehdannut edes hakea, kun en kelvannut. Ja se oli hyvä juttu, kun ei tarvinnut mihinkään järjettömiin, huonopalkkaisiin pätkätöihin enää ryhtyä.. Mutta tietysti se palkan puute johti köyhyyteen. Köyhänä on tullut elettyä. Mutta ilman pätkätyö pelleilyä.
        Ei ole varaa esim. kalliiseen hautakiveen. Mites nyt ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

itse tein nuorena monia eri töitä, sitten työt väheni, ja kun ikää tuli, niin sitten kyllästyin, kun ei vakinaista järkevää työtä löytynyt.
        Yritin etsiä, mutta en kelvannut töihin. Lopulta en kehdannut edes hakea, kun en kelvannut. Ja se oli hyvä juttu, kun ei tarvinnut mihinkään järjettömiin, huonopalkkaisiin pätkätöihin enää ryhtyä.. Mutta tietysti se palkan puute johti köyhyyteen. Köyhänä on tullut elettyä. Mutta ilman pätkätyö pelleilyä.

sitten kun on haudattu, niin kirkko tai muu hautuumaan omistaja vielä alkaa keinotella hautapaikalla, ja sun lepo häiriintyy, kun myyvät nekin paikat uudelleen.
        Ihminen, muuttuu kaivurin ja busineksen ongelmajätteeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minusta oli tärkeää pysyä työssä ja siinä ollessa katsella vihreämpää oksaa vaihtoa ajatellen.
        Ääritapaus oli kun usean kuukauden pätkän valmistuttua jouduin vaihtamaan työhön noin puolella palkalla edelliseen verrattuna. Kesti jopa vuoden ennen asiallisen työn löytymistä.
        Mielestäni on helpompi vaihtaa työstä toiseen kuin ryhtyä norkoilemaan työttömänä varsinkaan pitemmästä sellaisesta.
        Pelleilyksi laskisin Espanjan 3kk:n työnhaut nostaen ansiosidonnaista ja ikävuodet 52v - 57v jolloin pelleilin työpätkillä ja anssipäivillä tähdäten työttömyyseläkkeelle siinä myös onnistuen.

• Anonyymi

Suomessa ei ole lakia, joka palkkaa prioriteettisesti pisimpään työttömänä olleen ja että muulta osin töitä tulisi jakaa. Se on valtion tehtävä, mutta sitä ei ole toteutettu, joka on ihmisarvorikos.

• Anonyymi

Palkka- ja työpaikkapulaa on.
      Syynä on pitkään, jo vuosikymmeniä, harrastettu talous- ja ulkopolitiikka.
      Itsenäinen Suomen kehitys on unhoittunut.
      Ja ei esim. eu kehitä Suomea. Vaan se olisi itse tehtävä.....
      https://youtu.be/4Gq1HMXmUKE?si=grn4j_1Fjjmc-h1Z

• Anonyymi

Suomi on jo ajat sitten kuollut, ketään ei kiinnosta paskamaan ikuiset valheet ja syyllistämiset.

• Anonyymi

Kun jotkut hyväksyy pienipalkkausuuden ja kaiken mitä toisten sanoo, äänestää valehteloita, niin kukapa sitä alkaa köyhyyttä poistamaan. Jos hyväksyt kaiken, niin ei mikää muutu.

Palkattomat työkokeilut ym palkkatukihommat, on tehty kyhille, ei niillä ole tarkoitus nostaa heidän elintasoa ja nostaa elämän laatua. Se on feikkiä, jotta käyhäluulee että nyt häntäautetaan, ei auteta, hänet sysätään kurjuuteen joka vaan jatkuu ja jatkuu.
        Ei köyhyyttä kukaan halua poistaa, silloin ei olsi orjia saatavilla. Ja kuka ne a
        rahat kerää, no yriytkset jotka saa niitä palkatomia työntekijöitä ja poliitikot joka niitä laillistaa????

• Anonyymi

Minua kiinnosta tuo tulonjako ja verorasitus, ahneus peli, jota politikot hoitaa, jatkuvasti keksitään uusia ilmaisuja, kevyt valheita. ja monet asiat jää hoitamatta järkevästi.
        Vanhat hölmöläis tarinat ovat toistuvia, eläviä.
        Meillä on "keisarin uudet vaatteet" keisareita johtajina, jne..

Suomessa nyt elintaso laskee ja samalla ylläpidetään eu ja nato hoveja, netto-maksajina.

• Anonyymi

Avoimia työpaikkoja on runsaasti. Mutta onko työhaluisia ja -kykyisiä.
      Ihmisiltä puuttuu koulutusta ja alalle sopivaa työkokemusta,
      Sitä ei kotisohvalla mitenkään saa.

• Anonyymi

Näiden eläkkeelle jäävien tilalle palkataan nuoria valmistuneita ja työpaikan vaihtajia. Työttömiä kartetaan kuin ruttoa.

• Anonyymi

iso osa avoimista työpaikoista on jotain muuta keinottelua.
        - Ei siis rehellisiä työsuhteita, ei kunnon palkkoja.

• Anonyymi

Köyhyydessä jää elämä elämättä ja katkeruus tuhoaa ihmisen totaalisesti.

Tätä sitten meidän urpopurra haluaa maahan lisää ihan tietoisesti leikkauksilla ja kiristyksillä.

No kun rikollisuuden valtava kasvu ja yhteiskuntarauhan menetyksen johdosta köyhyys tuhoaa rikkaitakin vielä raa'alla väkivallalla ja mielipuolisilla teoilla niin tulee isot lööpit eetteriin.

Mutta mikään ei auta kun rikollisella ei ole mitään hävittävää eikä menetettävää. Köyhyydestä pääsee pois vain rikollisen uralla.

• Anonyymi

tämä Suomen köyhyys on usean vuosikymmenen politikoinnin tulos
        -- päävastuussa ovat vass. vihreät ja kokoomus kepu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tämä Suomen köyhyys on usean vuosikymmenen politikoinnin tulos
        -- päävastuussa ovat vass. vihreät ja kokoomus kepu.

Ja muutkin hallituksissa olleet puolueet: SDP, Persut, RKP ja KD.

• Anonyymi

Ei ole palkkoja ja töitä tarjolla.
      Tälläinen massa-työttömyys on se Suomen ongelma.

• Anonyymi
      UUSI

Kyllähän palkattomuus ja sitä kautta rahan vähyys tai suoranainen puute köyhdyttää, se on selvä.
      Itselläni on kyllä palkkatuloa, kuten naisystävällänikin, eli meillä on sinänsä ihan hyvin asiat, mutta pienethän nämäkin tulot on ja joskus se aiheuttaa vähän päänvaivaa ja stressiäkin.
      Vaikka ei silti, tyytyväinen olen asioihin kuten naisenikin.
      Vaihdoin aikanaan työpaikkaa ja olen vielä ajautunut etä- ja keikkatöihin.
      Aiemmin oli aika kovapalkkainenkin työ mulla.
      Kuukausituloni ovat nykyään jotain 600-700€ pienemmät kuin aikaisemmassa työpaikassani, mutta toisaalta stressikin pieneni reilusti noista ajoista.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      17
      2214
    2. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      84
      2190
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      10
      1456
    4. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      101
      1417
    5. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      88
      1302
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      147
      1216
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      254
      916
    8. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      78
      899
    9. Omalääkäri hallituksen utopia?

Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      173
      884
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      63
      874
    Aihe