Kauanko kestää

Essi

Hei, pojat kauanko kestää se öljynvaihto.
Teen kiireistä myyntityötä ja mulla ei ole aikaa jättää autoani koko päiväksi merkkikorjaamolle.
Voinko huoletta teettää öljynjeni vaihdon jossain muullakin kuon juuri merkkikorjamolla.
Jotkut jopa puhuvat että ne voisi vahtaa itsekkin. Olenko väärässä että itsevaihdettuja öljyjä on vain halmemmissa ja vanhemmissa autoissa.
Kaunako teiltä menisi sellaiseen hommaan.
Tiedättekö ketään nopeaa öljyn vahtajaa.

19

13004

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mari

      käy korjaamossa kuin korjaamossa sukkelaan, jos siellä on monttu, ettei tarvitse autoa nostaa ylös pohjamutteria etsiäkseen ja avatakseen. Eri merkeissä öljynsuodatin on eri paikassa, mutta kannattaa vaihtaa öljynvaihdon yhteydessä. Vanha öljy on ongelmajätettä, joka on otettava talteen. Jos hankit öljyä 4l ja suodattimen varaosaliikkeestä valmiiksi, pikakorjaamo hoitaa asian muutamassa minuutissa (n.10).

    • Elina

      olen aika nopea öljyjen vaihtaja.
      Voisit tuoda utosi mulle vaikka joku viikonloppu niin katsotaan.

    • teettää sen

      mutta osta kuitenkin alkuperäinen öljynsuodatin, koska niissä on eroja laadussa, mutta ei hinnassa ja tarvike suodattimet ovat aina yleismallisia ei välttämättä joka autossa toimi!

    • Puupää

      Mikäs myyntityö se niin kiireistä on, että autoa ei kestä pysäyttää 15:ksi minuutiksi?
      Onkohan Veho saanut sinut ansaan?

      Ns. Merkkisuodattimissa ja tarvikesuodattimissa ei välttämättä ole mitään eroja. Muistutan, että eräs suomalainen suodatinvalmistaja tekee myös ns. "alkuperäissuodattimia" myymällä tuotteensa autonvalmistajille. Miksi sama tuote olisi huonompi niinsanottuna tarvikkeena? Ei merkkilikkeen perimä korkeampi hinta nosta laatua.

      Samoin öljyn laatu ei parane, vaikka maksaa siitä 3-kertaisen hinnan. Toki hyvät öljyt usein maksavat enemmän.

      Omaan autooni vaihdan öljyt aina itse. Lienekkö huonosti onnistunut, sillä mittarissa on yli 380.000:tta ja merkkiliikkeessä auto ei ole ollut maahantuonnin jälkeen. Eikä ole Veholta...?

      Pistä kuule jäitä hattuun niissä myyntitöissäsi, ja opettele ensin elämän realiteetteja...?

      Nopeita öljynvaihtajia tiedän paljonkin, mutta noin kiireisiä "myyntitykkejä" en tunne yhtään, joka pelkää auton olevan korjaamolla koko päivän öljynvaihdossa.
      Jos jossakin huollossa menee öljynvaihtoon yli puoli tuntia, niin kerro huoltamon nimi...?
      Kiireistä kesää vaan...!

      • on eroja

        purolator on hyvin yleinen merkki ja tarvike suodatin, kuitenkin suodattimessa on sisällä venttiili joka avautuu tietyssä paineessa ja tässä juuri se ero itse ilen kaksi suodatinta halkaissut joita vaitetään samanlaiseksi alkuperäisen kanssa ja juuri tuo venttili on erilainen toki ne tarvikesuodattimet toimii, mutta esim. tyhjäkäynnillä on pienempi öljynpaine. Ei ole mitään järkeä ostaa tarvikesuodatinta kun alkuperäisen saa samalla rahalla. Lisäksi Autonvalmistajat pidättävät oikeuden juuri tuohon kun teetättävät suodattimia niin valmistajan on pakko tehdä tarvikesuodattimesta erilainen!


      • Essi

        Niin työskentelen kiinteistövälitysalalla.
        Merkkihuoltamoni haluaa aina autoni aamulla 8-7 aikoihin sisään ja sitten se on valmis vasta illalla. Useasti siihen on vain tehty öljynvaihto.
        Tämän takia haluaisinkin tietää voiko öljynvaihdosta suoriutua ripeämmin, ettei tarvii olla ilman autoa koko päivää. Siitä kärsii ennen kaikkea asiakkaat. Siis voiko sen teettää muuallakin kuin merkkikorjaamolla tai peräti tehdä itse ? Ymmärtääkseni öljyt voi vaihtaa itse vain sellaisiin vanhempiin autoihin esim. Corola, Eskort, WW, tai Lada. Rauhallista kesää sinnekkin päin ja poikkea ihmeessä esittelyissä nyt on ostajan markkinat !


      • as-keetti
        Essi kirjoitti:

        Niin työskentelen kiinteistövälitysalalla.
        Merkkihuoltamoni haluaa aina autoni aamulla 8-7 aikoihin sisään ja sitten se on valmis vasta illalla. Useasti siihen on vain tehty öljynvaihto.
        Tämän takia haluaisinkin tietää voiko öljynvaihdosta suoriutua ripeämmin, ettei tarvii olla ilman autoa koko päivää. Siitä kärsii ennen kaikkea asiakkaat. Siis voiko sen teettää muuallakin kuin merkkikorjaamolla tai peräti tehdä itse ? Ymmärtääkseni öljyt voi vaihtaa itse vain sellaisiin vanhempiin autoihin esim. Corola, Eskort, WW, tai Lada. Rauhallista kesää sinnekkin päin ja poikkea ihmeessä esittelyissä nyt on ostajan markkinat !

        vielä autoa nähnyt johon ei itse voisi
        öljyjä vaihtaa. Autotehtaat näet myyvät autojaan
        myös Timbuktuun missä huoltamot ovat harvassa.

        Kaikkiin omistamiini (kymmeniin) autoihin olen
        aina itse vaihtanut öljyt ilman mitään ongelmia.

        Jos haluat nopeutta ja helppoutta, osta
        sähköllä toimiva ns. imuvaihdinpumppu.
        Sillä imaistaan vanhat öljyt mittatikun reiästä.
        Jos vaihdat myös suodattimen niin aikaa menee
        taidoistasi riippuen 10...20 minuuttia, jos vain
        öljyt niin korkeintaan 5 minuuttia.


      • as-keetti kirjoitti:

        vielä autoa nähnyt johon ei itse voisi
        öljyjä vaihtaa. Autotehtaat näet myyvät autojaan
        myös Timbuktuun missä huoltamot ovat harvassa.

        Kaikkiin omistamiini (kymmeniin) autoihin olen
        aina itse vaihtanut öljyt ilman mitään ongelmia.

        Jos haluat nopeutta ja helppoutta, osta
        sähköllä toimiva ns. imuvaihdinpumppu.
        Sillä imaistaan vanhat öljyt mittatikun reiästä.
        Jos vaihdat myös suodattimen niin aikaa menee
        taidoistasi riippuen 10...20 minuuttia, jos vain
        öljyt niin korkeintaan 5 minuuttia.

        voi kaikkiin autoihin öljyt ja suotimen vaihtaa. Aikaa menee tapauksesta riippuen 15 -30 minuuttia, kun laskee mukaan mahdollisen auton siirron parkkipaikalta montulle tai nosturille. Kotipihalla ei siirtoaikaa tule, mutta itse vaihtotyöhön menee enemmän joten kokonaisaika lienee sama.
        Kai Sinulla joku tuttava on, joka tekee tai opettaa työn Sinulle vaikka iltasella töitten jälkeen?
        Turha autoa on viedä päiväksi merkkiliikkeen pihalle seisomaan ja maksaa sitten itse vaihtotyöstä moninkertainen hinta kuin huoltoasemalla, jossa homma käy odottaessa ja hoituu yhtä hyvin ellei paremminkin.
        Kaikista halvinta on ostaa öljy ja suodin esim. marketista ja vaihtaa itse.


      • Trollipostia
        Essi kirjoitti:

        Niin työskentelen kiinteistövälitysalalla.
        Merkkihuoltamoni haluaa aina autoni aamulla 8-7 aikoihin sisään ja sitten se on valmis vasta illalla. Useasti siihen on vain tehty öljynvaihto.
        Tämän takia haluaisinkin tietää voiko öljynvaihdosta suoriutua ripeämmin, ettei tarvii olla ilman autoa koko päivää. Siitä kärsii ennen kaikkea asiakkaat. Siis voiko sen teettää muuallakin kuin merkkikorjaamolla tai peräti tehdä itse ? Ymmärtääkseni öljyt voi vaihtaa itse vain sellaisiin vanhempiin autoihin esim. Corola, Eskort, WW, tai Lada. Rauhallista kesää sinnekkin päin ja poikkea ihmeessä esittelyissä nyt on ostajan markkinat !

        Öljyjä ei voi vaihtaa "parempiin" autoihin kuin merkkikorjaamoilla. Tavalliset pajat tekevät kyllä kaikkia muita huolto- ja korjaustoimenpiteitä, mutta öljyjä he eivät osaa vaihtaa. Ja todellakin noi luettelemasi autot ovat ainoita, joihin voi vaihtaa öjyt itse. Muut merkit, kuten esim. BMW tai MB ovat niin teknisiä vehkeitä, että öljynvaihtoonkin tarvitaan tietokone. Mutta voit kuitenkin vaihtaa huoletta itse öljyt Ladaasi (ainut merkki/malli, jonka osasit kirjoittaa oikein) vaikka sillävälin, kun ostajat ihastelevat esittelemääsi asuntoa.


      • Essi
        Trollipostia kirjoitti:

        Öljyjä ei voi vaihtaa "parempiin" autoihin kuin merkkikorjaamoilla. Tavalliset pajat tekevät kyllä kaikkia muita huolto- ja korjaustoimenpiteitä, mutta öljyjä he eivät osaa vaihtaa. Ja todellakin noi luettelemasi autot ovat ainoita, joihin voi vaihtaa öjyt itse. Muut merkit, kuten esim. BMW tai MB ovat niin teknisiä vehkeitä, että öljynvaihtoonkin tarvitaan tietokone. Mutta voit kuitenkin vaihtaa huoletta itse öljyt Ladaasi (ainut merkki/malli, jonka osasit kirjoittaa oikein) vaikka sillävälin, kun ostajat ihastelevat esittelemääsi asuntoa.

        taisit ottaa nokkiisi, ei mulla ole tietoa autoista niin paljon kuin sinulla. Olet varmaan Autotekniikan Diplomi-insinööri kun tiedät asioista noinpaljon ja sulla on varaa nokittaa.
        Hyvää kesää sullekkin ja käyhän esittelyissä niin voit vaihtaa sen asuntosi isompaan , ettei höyry kiehu päässäsi siellä yksiössäsi.


      • Trollipostia
        Essi kirjoitti:

        taisit ottaa nokkiisi, ei mulla ole tietoa autoista niin paljon kuin sinulla. Olet varmaan Autotekniikan Diplomi-insinööri kun tiedät asioista noinpaljon ja sulla on varaa nokittaa.
        Hyvää kesää sullekkin ja käyhän esittelyissä niin voit vaihtaa sen asuntosi isompaan , ettei höyry kiehu päässäsi siellä yksiössäsi.

        En ole diplomi-insinööri autotekniikasta puhumattakaan. Mutta viehän se autosi vaikka Mobil öljynvaihtopisteeseen, niin vaihtavat öljyt odottaessa (aikaa menee n. 20 minuuttia). Tai sitten osta aiemminkin mainittu imupumppu (esim. Biltema ~20 euroa), jolla imet öljytikun reiän kautta öljyt pois ja sitten vaan uutta tilalle. Tosin öljynsuodatin olisi hyvä vaihtaa myös ja siitä tahtoo valua jonkunverran öljyä kun sen irroittaa. Ja käytetyt suodattimet/öljyt tulisi toimittaa ongelmajätelaitokseen. Eli helpompi/siistimpi, eikä edes kovin paljon kalliimpi tapa on vaihdattaa pajalla.
        Asuntoesittelyissä ei ole ainakaan asunnonvaihtomielessä tarvetta käydä. Tilaa on 5h keittiö, joten se saa nyt riittää vähäksi aikaa. Mutta hyvää juhannusta ja kesän jatkoa...pysytään pinnalla!


    • Samiiiiiiiii

      Oletteko tosissaan noin tyhmiä, ettette huomaa että ketjun aloittaja on joku amispentu, joka on päättänyt kusettaa teitä???? Samanlaisia aloituksia on ollut useampiakin täällä.
      Ei kukaan voi olla niin tyhmä luonnostaan etteikö tietäisi perusasioita öljynvaihdosta

      • as-keetti

        "Oletteko tosissaan noin tyhmiä, ettette huomaa että ketjun aloittaja on joku amispentu, joka on päättänyt kusettaa teitä????"

        Kyllä se huomattiin, mutta moisella
        epäluuloisuudella menee helposti
        lapsi pesuveden mukana.

        Sitäpaitsi, ei ole ollenkaan kusetettu olo.


    • isä2

      kyllä isä korjaa ja huolehtii...

      • Anonyymi

        Jeps kyllä iskä taipuilee munkin bemariin öljyt. Itse pelaan kynäriä sen aikaa.


    • Anonyymi

      loimaalla öljynvaihto kesää 1,5 tuntia ja maksaa 230 euroo

    • Anonyymi

      Nopea öljynvaihto = epäonnistunut öljynvaihto.

    • Anonyymi

      Kai nyt merkkihuollosta saa sijaisauton huollon ajaksi, monelta muultakin korjaamolta saa.

    • Anonyymi

      Kiva provo eheheh

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1675
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      19
      1545
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1444
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      46
      1411
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1333
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1278
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      10
      1153
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1105
    Aihe