Jos söisi puuroa, niin miten siitä saisi riittävän kuivaa siten, että sitä voisi syödä voinokareiden kanssa? Kuiva puuro on hyvä, siitä voi tehdä vaikka puuropalloja, joita voi napostella voin ja maidon kanssa.
Kuiva puuro
18
278
Vastaukset
- Anonyymi
Mikroon tuplasti yli ohjeissa mainitun ajan.
- Anonyymi
Puuroon hiukan vehnäj. Ja muna varkaat sen ja sokeria. Sitten vaan teet pikkuleipiä. Uunissa.
- Anonyymi
Puurosta saa sämpylää hyvin. Mut toisaalta jos kerää muutaman oluttölkin saat kaupasta makkaran.
Anonyymi kirjoitti:
Puurosta saa sämpylää hyvin. Mut toisaalta jos kerää muutaman oluttölkin saat kaupasta makkaran.
jauhomakkaraa vai puurosta jauhoilla leipää? siinäpä kysymys.
Tekisin suosiolla puurosta leipää lisätyllä vehnäjauholla ja kuivahiivalla uuniin kovat lämmöt jälkilämmöllä voit kuivattaa omenaviipaleita, sipuloisia, porkkanaa tai vaikka palsternakkaa.. kun ne uuniin nakkaa hemapavihannekset voit kuivattaa ja säilö purkissa huonelämmössä joka on täällä kovin korkea mutta ehkäpä muilla paremmin?
- Anonyymi
Kuivaa puuroa voi kuitenkin syödä voinokareiden kanssa.
- Anonyymi
Sämpyläjauhot on parempia leipään kuin vehnäjauhot.
Anonyymi kirjoitti:
Sämpyläjauhot on parempia leipään kuin vehnäjauhot.
sämpyläjauhot juu. Oon kyllä huomannut että erikoisvehnäjauhoistakin tulee ainakin rapeapintaset patongit tyyliset kiva kova rapea sitkas kuori sisältä hauras pehmeä ilmava.
- Anonyymi
Kuivaa puuroa en kylläkään syö vaan velliä.
- Anonyymi
Kuivapuuro on hyvää.
Anonyymi kirjoitti:
Kuivapuuro on hyvää.
Kuinka kuivaa sen olla pitää? ei kai ihan niin että joutuu skraappii jo hiukan pöllyävää uusjauhoa?
- Anonyymi
Maissijauhoista saa keitettyä melko kuivaa puuroa.
- Anonyymi
Vielä, jos mahdollista, niin kuivaa puuroa kannattaa valmistaa haudekattilassa.
- Anonyymi
Kyllä siitä aika kuivaa tulee kun laittaa enemmän hiutaleita. Tosin kattilassa sen keittäminen sitten jo aika huonoa, mikrossa onnistuu paremmin. Kun sitten antaa puuron ensin jäähtyä niin siitä hyvä leikellä paloja jotka pyöräyttää palleroiksi. Ei sitten muuta kuin voita pannulle ja pallerot siihen paistumaan, tulee muuten hyviä, nam. Mä tosin olen paistanut ihan viipaleina yli jäänyttä kaurapuuroa seuraavana päivänä.
- Anonyymi
Paista puuro paistinpannulla, niin saat siitä herkullisempaa.
- Anonyymi
Jos puuro on alunperin tarpeeksi kuivaa, voidaan sitä myös paistaa pannulla. Muistaakseni menneisyydessä mm. joku nainen osasi tehdä kuivaa puuroa ja sitä sitten pystyi myös paistamaan. Ja kyllä se oli hyvää runsaan voisilmän ja voinokareiden kera. Myös tuorekurkkua voitiin lisätä annokseen. Ennen oli myös tuorekurkkua ja sitä lisättiin paistinpuuroon. Nykyään paistinpuuroa ja tuorekurkkua enää niin kovin harvoin näkee tai syö.
- Anonyymi
Löydät ohjeen kotikokista perinneruoasta mutti.
Tänään sitä tarjotaan paistetun sianlihan, rasvan ja puolukoiden kera Sven-Göran Ericssonin hautajaistilaisuuden jälkeen 200:lle kutsuvieraalle. Saapa nähdä jos David Beckham myös maistaa tätä metsäsuomalaisten perinneruokaa. - Anonyymi
Onko kukaan tehnyt riisinkeittimellä puuroa, saisiko sillä puuron riittävän kuivaksi?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792372Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1411526- 1331462
- 1581234
- 1091023
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten377950Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683