Katso koko lehti pdf ja eka juttukohtaiset linkit vapaa-ajattelijat.fi/va-lehti
Vapaa Ajattelija ilmestynyt
33
393
Vastaukset
- Anonyymi
Minä luen vain Raamattua, koska siinä on paljon hauskempia juttuja kuten esimerkiksi Jeesuksen kidutus ja ristiinnaulinta. Mutta sitä minä ihmettelen, että se Jeesus kuolee joka kerta, vaikka sen jutun lukisi kuinka monta kertaa. Kuolisi vaikka Pontius Pilatus välillä.
- Anonyymi
Minä olen lukenut uuden numeron. Alankin lukemaan taakse päin. Nuo 2 vaikuttaa hyvältä.
- Anonyymi
Hyvältä.... Hehehe
- Anonyymi
ei pysty
- Anonyymi
Mitä se Uskomaton tarkoittaa?
- Anonyymi
Ateistia
- Anonyymi
Uskomaton on Helsingin seudun vapaa-ajattelijain lehden nimi.
- Anonyymi
Vaikka olenkin uskova. Niin olen myös tieteellinen ja siksi mielelläni luen vapareista. Elämän kokonaiskuva. Ei rajoittunutta uskonnottomuus on rajoite myös. Lehden nimi tulisi muuttaa. Uskonnoton se iskee suoraan
- Anonyymi
Millä tavalla luulet uskonnottomuuden rajoittavan ihmisen elämää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ateistit ovat ainakin hyvin rajoittuneita ajatuksissaan ja ristiriitaisia keskenään.
- Anonyymi
Vetääkö oikein suontahuuhaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vaparit käsittelevät uskontoja ja siksi tässä on väärän nimi tässä lehdessä pitäisi olla uskonnoton. Eikä uskomaton. joka johtaa toisille urille. uskomaton Elvis elää. ei rajoita yhtään elämää .
Näitä lehtiä on hyvä lukea vaikka vain sen vuoksi että tietää miten maailmaa hahmotetaan eri tavoilla.
- Anonyymi
Koko lehti näemmä pdf. Vasta muutama juttu erikseen linkitettynä. Hyviä tosin.
- Anonyymi
Soopaa!
- Anonyymi
Nappaa printti Voiman jakotornista. Syyskuun lehti jaossa vielä elokuun alussa.
- Anonyymi
Lokakuun alussa ehtii poimia Voiman jakotorneista.
- Anonyymi
Jaa, mutta Raamatun pariin!
- Anonyymi
Mitä maksaa?
- Anonyymi
Joku moka ainakaan tuo linkki samaistu Vapaaksi- Ajattelijaksi on kyllä. Ei kyllä pikkurahalla ainakaan toimi. Tosin enempää kuin 500 € ei mulla ollut tarjota testin suorittamiseksi.
Jäi nyt pahasti epäselväksi, olenko vapari vai vasuri vai ties mikä teidän mukaan. - Anonyymi
Napaa NYT Voiman jakotornista syyskuun numeron välistä
- Anonyymi
Koomikon haastattelu oli mielenkiintoinen. Kannattaa lukea!
- Anonyymi
Taas ateismi rulettaa:
Vapaa-ajattelija ilmestyi - Jeesusta ei vaan näy eikä kuulu! - Anonyymi
Voit tarjota juttuja ja kuvia lehteen.
- Anonyymi
SAtanallw w niitä tarjoaT!
- Anonyymi
VP huuhaata
- Anonyymi
Vapaa ajattelijat on huuhaa porukkaa, kaRttakaa
- Anonyymi
Juttukohtaisia uusia linkkejä julkaistaan parin päivän välein.
- Anonyymi
Ei tällaisia lehtiä ole yhtään liikaa. Respect.
- Anonyymi
Mitäs muita ateistisia lehtiä onkaan. Nyt vähän solidaarisuutta kehiin.
- Anonyymi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18672134/raamatun-luomiskertomuksessa-ja-aatamin-ja-eevan-myytissa-on-kyse-pakanuudesta-sykretismista-
Sana ”Eden” tulee yhden version mukaan akkadinkielisestä sanasta ”edinnu”, toisen mukaan sumerinkielisestä sanasta ”edin”. Molemmat tarkoittavat ”tasankoa” tai ”aroa”.
Myös ”Eden” on läheistä sukua aramean juurisanalle, joka tarkoittaa ”hedelmällistä, hyvin kasteltua”. Toisen tulkinnan mukaan nimi tulee hepreankielisestä sanasta, joka tarkoittaa ”nautintoa”.
Sana ”paratiisi” tuli englannin kieleen ranskan kielen ”paradis” sanasta, joka periytyi latinan ”paradisus” sanasta ja kreikan ”paradeisos” sanasta ( kreikan ...). Mutta kreikan kielessä sana tulee proto-iranilaisesta...’muurilla ympäröity”. Juutalaisuudessa Eedeniä kutsutaan myös ”vanhurskauden puutarhaksi”, joka luotiin alusta alkaen ja jonne koko ihmiskunnan on lopun aikoina poikkeuksetta palattava. Varhaisessa kristinuskossa paikka, jonne vanhurskaiden sielut menevät ennen kuolleiden ylösnousemusta, oli ”Abrahamin sylissä”. Se siirrettiin taivaaseen hellenistisen käsityksen mukaan.
- Anonyymi
Katso useita eri numeroita. Myös viime vuosilta.
- Anonyymi
Nron 3/24 juttuja julkaistaan yhä erillisesti linkitettyinä. Niitä voi vaikka jakaa sopivaan keskusteluun.
Vapaa ajattelijat laittakaa hautaustoimi kuntoon.
https://yle.fi/a/3-12152055
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .603435Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472951Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242809Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541877- 711116
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101111Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.1971050Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde27879- 45869
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että104864