Nyt vetivät Persut nenäänsä muutakin kuin herneen, kun Yle aloittaa somalian - ja arabiankieliset uutiset.
Persujen ”huippu älykäs” tiimi ”järkyttyneenä keuhkoaa ”asiasta omassa julkaisussaan eli Iltalehdessä.
Hyvä YLE ! Täydet kymmenen pistettä ansaitsette.
Hyvä veto Yleltä
10
506
Vastaukset
- Anonyymi
Persut! Siinä joukossa se. Tyhmyys tiivistyy, näemmä.
- Anonyymi
Jo on aikoihin Eletty ? -
Siis Meidän VeroRahoilla Aletaan YLEssä esittää Arabian ja Somalin kielen uutisia ?
Ei kai tämä oo totta ?
Onko YLE:ssä menty ihan lopullisesti Sekaisin ?
Olisi ensin yritetty näyttää Suomalaisille muutakin, kuin vanhoja UUSINTOJA ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo on aikoihin Eletty ? -
Siis Meidän VeroRahoilla Aletaan YLEssä esittää Arabian ja Somalin kielen uutisia ?
Ei kai tämä oo totta ?
Onko YLE:ssä menty ihan lopullisesti Sekaisin ?
Olisi ensin yritetty näyttää Suomalaisille muutakin, kuin vanhoja UUSINTOJA !Täytyy todeta, että verovaroilla kustannettu Yle tekee ensisijaisesti Suomalaisille suunnattuja ohjelmia. Ohjematarjonta muutamalle pienryhmälle verovaroin, on varmasti aika typerän tuntuista valtaväestölle.
Joten kyllä Ylen kannattaa harkita asiaa tarkoin, ennen päätöksen tekoa . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo on aikoihin Eletty ? -
Siis Meidän VeroRahoilla Aletaan YLEssä esittää Arabian ja Somalin kielen uutisia ?
Ei kai tämä oo totta ?
Onko YLE:ssä menty ihan lopullisesti Sekaisin ?
Olisi ensin yritetty näyttää Suomalaisille muutakin, kuin vanhoja UUSINTOJA !Tämä päätös on YLEn vastaisku yhdenvertiasuuskohulle.
Keskustelin Jugoslavian hajoitus sodan uhrin kanssa jonka SPR vapautti Suomeen.
Han vaikutti kotoutuneen hyvin ainaki Suomenkieli sujui hyvin.
Hä kertoi mielipiteensa somaleista jotka pyrkivät eristäytymään omiin yhteisöihinsä yrittämättäkään oppia Suomea.
Somalin ja Arabian kielisten uutisten tuottaminen vahvirtas segregaatiota ja estää heitä oppimasta Suome ja siten kotoutumasta.
Sumessa on jo pikku Mogadishut ja Kabulit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä päätös on YLEn vastaisku yhdenvertiasuuskohulle.
Keskustelin Jugoslavian hajoitus sodan uhrin kanssa jonka SPR vapautti Suomeen.
Han vaikutti kotoutuneen hyvin ainaki Suomenkieli sujui hyvin.
Hä kertoi mielipiteensa somaleista jotka pyrkivät eristäytymään omiin yhteisöihinsä yrittämättäkään oppia Suomea.
Somalin ja Arabian kielisten uutisten tuottaminen vahvirtas segregaatiota ja estää heitä oppimasta Suome ja siten kotoutumasta.
Sumessa on jo pikku Mogadishut ja Kabulit.Voisipa tätä asiaa ajatella näinkin, mene Afrikan maahan ja opettele kieli. Joiltakin voi onnistua, mutta suurin osa ei tule oppimaan kui joitakin sanoja. Persut unohtaa, että Suomi on todella vaikea kieli opiskella ulkomaalaisille. Kuuntele esim. Ingnes stuppia, ei osaa vieläkään täydellisesti.
- Anonyymi
Persujen viikonloppu on pilalla. Hih,hih,hiiii….
- Anonyymi
Hyvä juttu Yle! Ihmisten pitää saada puolueettomia uutisia oli äidinkieli mikä tahansa.
Selkokieliset uutiset ovat jo persuja varten. - Anonyymi
Venäjä uutiset on! Niin nyt kun voisi hävittäisin tv. Mutta vero menee suoraan eläkkeestä helvetti!🤨
- Anonyymi
Persujen ajattelutapa on niin lyhytnäköistä, että ei voi kuin tuntea myötähäpeää. Tarkoitushan ei ole se että puhutaan vaan omaa kieltä, vaan opetellaan samalla suomea ja uutisista luetaan Suomesta omalla kielellä. , ja opitaan sitä kautta tuntemaan minkälainen maa Suomi on.
Ja fakta on se että Suomi on erittäin vaikea kieli oppia varsinki aikuisena, tulevaisuudessa työelämässä tullaan käyttämään enemmän englantia tai sitten suomi voi itse miettiä mistä työvoimansa ottaa. - Anonyymi
"Hyvä YLE ! Täydet kymmenen pistettä ansaitsette."
https://i.ylilauta.org/a4/f3/a4f3cf1205961967.avif
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1361240
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34791Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 14570
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä23512Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott29506Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad21465Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .14462Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver14461- 21447