Hyvä veto Yleltä

Anonyymi-ap

Nyt vetivät Persut nenäänsä muutakin kuin herneen, kun Yle aloittaa somalian - ja arabiankieliset uutiset.
Persujen ”huippu älykäs” tiimi ”järkyttyneenä keuhkoaa ”asiasta omassa julkaisussaan eli Iltalehdessä.
Hyvä YLE ! Täydet kymmenen pistettä ansaitsette.

10

506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Persut! Siinä joukossa se. Tyhmyys tiivistyy, näemmä.

      • Anonyymi

        Jo on aikoihin Eletty ? -

        Siis Meidän VeroRahoilla Aletaan YLEssä esittää Arabian ja Somalin kielen uutisia ?

        Ei kai tämä oo totta ?

        Onko YLE:ssä menty ihan lopullisesti Sekaisin ?

        Olisi ensin yritetty näyttää Suomalaisille muutakin, kuin vanhoja UUSINTOJA !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo on aikoihin Eletty ? -

        Siis Meidän VeroRahoilla Aletaan YLEssä esittää Arabian ja Somalin kielen uutisia ?

        Ei kai tämä oo totta ?

        Onko YLE:ssä menty ihan lopullisesti Sekaisin ?

        Olisi ensin yritetty näyttää Suomalaisille muutakin, kuin vanhoja UUSINTOJA !

        Täytyy todeta, että verovaroilla kustannettu Yle tekee ensisijaisesti Suomalaisille suunnattuja ohjelmia. Ohjematarjonta muutamalle pienryhmälle verovaroin, on varmasti aika typerän tuntuista valtaväestölle.
        Joten kyllä Ylen kannattaa harkita asiaa tarkoin, ennen päätöksen tekoa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo on aikoihin Eletty ? -

        Siis Meidän VeroRahoilla Aletaan YLEssä esittää Arabian ja Somalin kielen uutisia ?

        Ei kai tämä oo totta ?

        Onko YLE:ssä menty ihan lopullisesti Sekaisin ?

        Olisi ensin yritetty näyttää Suomalaisille muutakin, kuin vanhoja UUSINTOJA !

        Tämä päätös on YLEn vastaisku yhdenvertiasuuskohulle.
        Keskustelin Jugoslavian hajoitus sodan uhrin kanssa jonka SPR vapautti Suomeen.
        Han vaikutti kotoutuneen hyvin ainaki Suomenkieli sujui hyvin.
        Hä kertoi mielipiteensa somaleista jotka pyrkivät eristäytymään omiin yhteisöihinsä yrittämättäkään oppia Suomea.

        Somalin ja Arabian kielisten uutisten tuottaminen vahvirtas segregaatiota ja estää heitä oppimasta Suome ja siten kotoutumasta.

        Sumessa on jo pikku Mogadishut ja Kabulit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä päätös on YLEn vastaisku yhdenvertiasuuskohulle.
        Keskustelin Jugoslavian hajoitus sodan uhrin kanssa jonka SPR vapautti Suomeen.
        Han vaikutti kotoutuneen hyvin ainaki Suomenkieli sujui hyvin.
        Hä kertoi mielipiteensa somaleista jotka pyrkivät eristäytymään omiin yhteisöihinsä yrittämättäkään oppia Suomea.

        Somalin ja Arabian kielisten uutisten tuottaminen vahvirtas segregaatiota ja estää heitä oppimasta Suome ja siten kotoutumasta.

        Sumessa on jo pikku Mogadishut ja Kabulit.

        Voisipa tätä asiaa ajatella näinkin, mene Afrikan maahan ja opettele kieli. Joiltakin voi onnistua, mutta suurin osa ei tule oppimaan kui joitakin sanoja. Persut unohtaa, että Suomi on todella vaikea kieli opiskella ulkomaalaisille. Kuuntele esim. Ingnes stuppia, ei osaa vieläkään täydellisesti.


    • Anonyymi

      Persujen viikonloppu on pilalla. Hih,hih,hiiii….

    • Anonyymi

      Hyvä juttu Yle! Ihmisten pitää saada puolueettomia uutisia oli äidinkieli mikä tahansa.
      Selkokieliset uutiset ovat jo persuja varten.

    • Anonyymi

      Venäjä uutiset on! Niin nyt kun voisi hävittäisin tv. Mutta vero menee suoraan eläkkeestä helvetti!🤨

    • Anonyymi

      Persujen ajattelutapa on niin lyhytnäköistä, että ei voi kuin tuntea myötähäpeää. Tarkoitushan ei ole se että puhutaan vaan omaa kieltä, vaan opetellaan samalla suomea ja uutisista luetaan Suomesta omalla kielellä. , ja opitaan sitä kautta tuntemaan minkälainen maa Suomi on.

      Ja fakta on se että Suomi on erittäin vaikea kieli oppia varsinki aikuisena, tulevaisuudessa työelämässä tullaan käyttämään enemmän englantia tai sitten suomi voi itse miettiä mistä työvoimansa ottaa.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      136
      1240
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      791
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      23
      512
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      506
    7. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      21
      465
    8. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    9. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      461
    10. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      21
      447
    Aihe