Tämä ei muutu, vaikka pakkoruotsin määrä kolminkertaistuisi.
Vastaukset 40
- Anonyymi
Kuten huomaamme pakkoenglanti haittaa kielitaitoa jarajoittaa pahasti kommunikaatiokykyä.
Pakkoenglanti tulisi lakkauttaa välittömästi!- Anonyymi
Mitenkä se haittaa jos viestintä toimii?
- Anonyymi00040
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkä se haittaa jos viestintä toimii?
Se harmittaa jankuttajaa joka ei osaa englantia.
- Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
Se harmittaa jankuttajaa joka ei osaa englantia.
Take a cake, Pölly!
- Anonyymi
Englanti on Pohjoismaiden yhteinen kieli, jolla kommunikoidaan.
- Anonyymi
Englanti. kivireki ja haitta, jota Pohjoismaat pakotetaan vetämään perässään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Englanti on veturi ja vie eteenpäin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Englanti on veturi ja vie eteenpäin
Ei ole. Siitä on tullut haitta, rajoite ja este suomalaisille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti on tasa-arvoista että kaikki osapuolet puhuvat vierasta kieltä eikä kukaan saa etuoikeutta äidinkielestään. Tokihan se yhteinen kieli voisi olla vaikka latina, mutta englanti sattuu nyt tällä hetkellä olemaan se länsimaailmankieli.
- Anonyymi
Pohjoismaiden yhteinen kieli on ruotsi. Englantia voi käyttää silloin, kun muuta kielitaitoa ei ole.
- Anonyymi
näin on.
- Anonyymi
näin on.
- Anonyymi
Näin on.
- Anonyymi
Kyllä, englanti, ei nordiska
- Anonyymi
Englanti on tärkein vieras kieli Suomessa.
Ruotsi on turhin vieras kieli Suomessa. - Anonyymi00034
Englanti on syrjäyttänyt ruotsin aikaa sitten pohjoismaisessa yhteistyössä.
- Anonyymi
Tanskan, Ruotsin, Norjan ja osa Suomen kansalainen puhuu keskenään kotikieiltään samassa seurassa ja ymmärtävät toisiaan. Näin meillä töissä. Itse olen Suomalainen joka osaa Ruotsin kieltä.
- Anonyymi
Totta on, norjalaiset ja ruotsalaiset puhuu AINA ruotsia keskenään, kielet on niin samanlaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta on, norjalaiset ja ruotsalaiset puhuu AINA ruotsia keskenään, kielet on niin samanlaisia.
Hyvin samanlaiset kielet kyseessä.
- Anonyymi
olen olut pohjois norjassa töissä, ei siellä mitään englantia puhuttu, oli ruotsalaisia siellä myös
- Anonyymi
Englanti ja tekoälytulkit
- Anonyymi
Totta, ikävän ja haitallisen pakkoenglannin voisi korvata tekoälyllä ja konelääntäjillä ja keskittyä sivistyskieliin.
- Anonyymi
Englantia halutaan puhua itse.
- Anonyymi
Englantia, ei ruotsia
- Anonyymi
Eihän suomalaiset juuri enää ole kiinnostuneita muista pohjoismaista puhumattakaan muista Euroopan maista.
Suomalaisille on vain Amerikka ja jos sitä ei ole tarjolla niin Englanti, Kanada, Aussit yms. kelpaavat pahemman puutteessa. Ainakin saa puhua samaa ihanaa kieltä.
Varmaan jossain vaiheessa keksitään teoria, jonka mukaan suomalaisten geenit juontavat juurensa jostain Hollywoodin seudulta. America here we come!- Anonyymi
Englanti on yleiskieli. Turha kiukutella.
- Anonyymi
Englanti on Nordenin yhteinen kieli
- Anonyymi
Ja hyvä niin
- Anonyymi
Aivan
Ruotsinkieliset koulut puoliksi suomenkielisiksi - Anonyymi
Monikielisyys ok, suomalaisten pakkoruotsi ei
- Anonyymi
Englanti ok, pakkoruotsi ei
- Anonyymi00039
Anonyymi kirjoitti:
Englanti ok, pakkoruotsi ei
Englanti paha, muut kielet hyvä.
- Anonyymi
Vaikka Ruotsissa on vain suomenkielistä opetusta antavia peruskouluja, ruotsalaisnuorista suurin osa puhuu äidinkieltään ja vähän englantiakin.
Miksi Ruotsissa pakkotuputetaan nuorille suomenkieltä? - Anonyymi
Jatkossa monikielinen Suomi, jossa suomen kieli yhdistää.
- Anonyymi
Maan pääkieli on suomi.
- Anonyymi00036
Anonyymi kirjoitti:
Maan pääkieli on suomi.
Ja kaikilla englanti rinnalla
- Anonyymi00038
Anonyymi00036 kirjoitti:
Ja kaikilla englanti rinnalla
Pakkoenglanti on päästetty aivan liian määrävään asemaan Suomessa.
- Anonyymi00035
Englantia vaikka pakkoruotsin määrä kolminkertaistuisi.
- Anonyymi00037
Take a cake, Polly.
- Anonyymi00042
Svenno on totuusresistentti.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa
Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t1321341Paljonko on etäisyytesi kiinnostavaan naiseen km?
Kaipailen tärkeää miestä ja pohdin hänen ajatuksiaan... ❤️941044Kuuleppas
ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää254998On meillä harvinaisen törkeä valtuuston puheenjohtaja
Ja tyhmä! Kannattaisi googlettaa "julkisuuslaki" ja nojata siihen vasta sitten. Samalla voisi googlettaa muiden kuntien75797- 54774
Olet mieleni päällä edelleen, J
En voi sille mitään. Ja olen yrittänyt voida, monen monta kertaa. Miten jäinkin näin kiinni sinuun... 😞35720- 66687
- 47665
- 43631
Mulla ei ole Suomessa enää mitään
4 vuotta joutuu asumaan henkisessä vankilassa. Sitten voi muuttaa takaisin ulkomaille.164610Oletko miettinyt
Mikä minusta tekee sinulle niin erityisen? Onko se samanlaiset lapsuusmaisemat? Työpaikan liian pitkät katseet? Selvittä33604Provider miehistä..
Tietyt miehet puhuvat ilkeästi naisista, jotka haluavat elää miehen tuloilla. Eikö? Mutta miksi tietyt miehet siitä pah192590Mikko Leppilampi loi TTK:ssa ankaran tavan - Jatkaako Veronica Verho haastavaa perinnettä?
Suorien lähetysten juontaminen vaatii rautaista ammattitaitoa ja kovaa työtä. Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa on näh30587Miksi älyllinen ponnistelu ei ole kaikille ihanaa?
Auttakaa minua, en ymmärrä. 🥵 Miten on mahdollista, että joku ei pidä pähkäilystä ja älyllisestä ponnistelusta? Minus98535- 201514
- 103463
Oulaisten kaupunki/ Honkamajan kuntolenkit
Mikä ihme riivaa Oulaisten kaupunkia,kun honkamajan kuntopolut jääneet koko kesältä heinät ja pajut niittämättä? Kenelle18462- 34458
Miten tehdään Todellavaikeeta hulluksi?
Tässä on nainen, jolla on korkea vaatimustaso! Todellavaikeeta voisi lukea tämän ja kiehua kateudessaan. 🤭 "[Etunimi91458Olet oikeasti paras
Mies, joka on kohdalleni sattunut. Oikeastaan liian hyvä, jos rehellisiä ollaan. Sinun paikkaasi ei kukaan vie, vaikka e27456