Ui ui ui, ei saa sanoa uutislähetykset

Anonyymi-ap

Yleltä on toivottu, ettei somaliuutisia kutsuttaisi nimellä uutislähetykset vaan uutiset ihankuin olisi enää mikään uskominen koko Yleen ja sen "ohjelmatuotantoon".

8

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On se vaan kummaa ettei somalit ole 90-luvun tulonsa jälkeen oppineet suomenkieltä ! Ei turistikohteissa Turkissa, Tunisiassa tai Marokossakaan ole suomenkielisiä uutislähetyksiä !

      • Anonyymi

        Jos tarkkoja ollaan, niin et ole näemmä oppinut itsekään. Suomen kieli ei ole yhdyssana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tarkkoja ollaan, niin et ole näemmä oppinut itsekään. Suomen kieli ei ole yhdyssana.

        Ja taas kielisaivartelua, eikä mitään asiaa.


    • Anonyymi

      Sen takia Yle saa olla leikkauksilta rauhassa ja kaikki "leikkaukset" on vain näennäisiä, koska Yle on ollut aina politiikan käsikassara. Näkyvimmin maahanmuuton. On vaan perin väärin, että maahanmuuton, jopa haittamaahanmuuton, mielistelyä tehdään suomalaisten verovaroilla. Ei mee järkeen.

    • Anonyymi

      YLE toimintaa voi vain kiittää ja kehua.

      Omankielinen uutisointi siitä maasta, jossa asuu auttaa ulkomaalaista
      kotoutumaan ja ymmärtämään paremmin suomalaista yhteiskuntaa.
      Monikieliset uutiset ohjaavat myös selkokielisten uutisten pariin ja
      madaltavat kynnystä oppia ja opiskella suomenkieltä.

      Erimieltä olevat ovat rasisteja.

      • Anonyymi

        Mielummin realisti ja iihmettelevä, miksei kymmnien vuosien aikana opita suomenkieltä.


    • Anonyymi

      Media olikin ennen joukkoviestintää. Medialta puuttuu tekjän vastuu, mikä joukkoviestinällä oli. Jos puhut joukoille, vastaat puheistasi. Media vain "välittää" sanoman. Siinä se. Uutiset ovat lähetettyjä, ja lähettäjä on niiden tekijä. "Uutiset" on vain sanoma kuin ilman tekijää.

    • Anonyymi

      Persuja vatuttaa kun niiden puheet/kirjoitukset elikäs valheet ja rasismi alkavat paljastumaan myös ulkomaalaisille.
      Opettelisiko Riikka arabiaa tai somalin kieltä jos sinne muuttaisi? Yrittäisi luultavasti, mutta mongertaisi epätoivoissaan kyllä rallienglantiansa. Suomessa on sentään saatu koulussa opiskella useampia kieliä niin halutessaan, toisin kuin monessa muussa valtiossa. Persujen mielestä Suomessa ei saisi enää puhua muuta kuin persua ja ehkä hieman kokoomusta. Mutta se ei meille kuulkaas persulit käy.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe