Olen asunut mustasaaressa, sepänkylässä 80 luvulta noin 2000 luvun puoleen väliin. Se on huonopaikka. Kunnan niin sanotussa perhepäivähoidossa minua kaltoinkohdeltiin. Mustasaaren keskuskoulussa minua on kiusattu, jopa opettajat kiusasi. Jotkut opettajat ovat olleet homovastaisia siellä.
Kunnassa on enemmistö ruotsinkeielisiä ja sen huomasi. Ruotsinkielisillä on ylimielinen asenne suomenkielisiä kohtaan. Vapaa ajalla ja ruotsinkielisten koulussa ruotsinkieliset kiusasi. Muutama oppitunti järjestettiin ruotsinkielisten koululla koska suomenkielisillä ei ollut tiloja siihen. Ruotsinkieliset ovat pahoinpidelleet minua ja solvanneet homovastaisilla sanoilla.
Mustasaari on huono paikka
23
547
Vastaukset 23
- Anonyymi
No voi , valitettavaa, että olet kärsinyt. Täällä Pohjanmaalla on sitä ilkeyttä riittämiin..omat kokemukset Kurikasta.
- Anonyymi
Todella uskon niin. Etelä pohjanmaalaiset voi olla inhottavia ja tietenkin todella homovastaisia. Siellä homo ei saa olla rauhassa. Pakolaiseksi joutuu...ennen pitkään.
- Anonyymi00020
Eikös tuo ole sitä syvää lestaaluetta?
- Anonyymi00024
Anonyymi00020 kirjoitti:
Eikös tuo ole sitä syvää lestaaluetta?
Ei ole lestadiolaisia.
- Anonyymi
Valkeasaari oli kliffa mesta
- Anonyymi
??? Toitko siis koulussa homoutesi esiin ja odotit erityiskohtelua?
- Anonyymi
Muut oletti minun olevan homo. En tapaillut muita poikia, en kertonut olevani homo, en ole homo. Tuota sanaa ja sen tapaisia käytetään sairaana haukkumasanana ja ehkä he tosiaan olettivat minun olevan homo. En odottanut erityiskohtelua. Kunpa minua olisi kohdeltu tavallisesti vain.
- Anonyymi
Meillä päin sanottiin, että ne rantaruotsalaiset on homoja. Käytettiin haukkumasanana.
Poikkeavia on aina kiusattu, mutta meillä päin sai kyllä olla homo. Tytöt adoptoi sellaiset joukkoonsa ja mopotytöt taas pääsi poikien joukkoon. Kaikille löytyi paikkansa.- Anonyymi
Joo, homopoika on kyllä tytöille mieleen; vaaraton, ei raiskaa ja siitä ei tarvi mustasukkaisesti kilpailla ..tykätä vaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, homopoika on kyllä tytöille mieleen; vaaraton, ei raiskaa ja siitä ei tarvi mustasukkaisesti kilpailla ..tykätä vaan.
Nykyään homot taitaa ennemminkin vihata naisia? Pojat on verkostoituneet, homot ja nörtit. Ennen näiden piti pakottautua tyttöjen joukkoon (koska muualla hakattiin). Enää ei tarvitse. Oletan että tästä syystä myös naisvihaa on enemmän.
Sitä vihaa, mitä ei tunne. - Anonyymi
Ainakin nuo mustasaaren ruotsinkieliset on tosi miehekkäitä ja homovastaisia. Vähän kuin jotkut suomenkieliset perussuomalaiset vaikka siinä puolueessa on kaksi homoa. Ei sen tarvitsisi olla syy kiusaamiseen, erilaisuuden siis. Mikä siinä on ettei "outojen" jotka ei häiritse muita vain anneta olla rauhassa. Joku on "liian lihava", "liian hoikka", "eri ihonväri" jne. Minua taas tytöt kiusasi ja solvasi homovastaisilla nimillä. Lukiossa se oli minun kutsumanimi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin nuo mustasaaren ruotsinkieliset on tosi miehekkäitä ja homovastaisia. Vähän kuin jotkut suomenkieliset perussuomalaiset vaikka siinä puolueessa on kaksi homoa. Ei sen tarvitsisi olla syy kiusaamiseen, erilaisuuden siis. Mikä siinä on ettei "outojen" jotka ei häiritse muita vain anneta olla rauhassa. Joku on "liian lihava", "liian hoikka", "eri ihonväri" jne. Minua taas tytöt kiusasi ja solvasi homovastaisilla nimillä. Lukiossa se oli minun kutsumanimi.
Se mitä oma kokemus on mustasaarelaisista niin heillä näyttää olevan omat säännöt asiassa kuin asiassa et esim. saa asiakirjoja suomenkielellä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se mitä oma kokemus on mustasaarelaisista niin heillä näyttää olevan omat säännöt asiassa kuin asiassa et esim. saa asiakirjoja suomenkielellä
Mitä asiakirjoja? Taitaa olla yksi harvoista suomalaisista kunnista joissa rkplla on eniten paikkoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä mustasaaressa on se hyvä puoli että on aika turvallinen mutta siellä on vieras olo. Ruotsinkieliset tuntuvat vierailta ja tylyjä ovat olleet minua kohtaan. Joku ruotsinkielinen lapsi haukkui "svinhuvudiksi" ja eräs ruotsinkielinen jonka toinen vanhempi ainakin puhuu suomea solvasi minua "fintuppeksi".
En tiennyt myöskään että ruotsinkielisten ei pidä oppia suomea koulussa mutta suomenkielisillä on pakkoruotsi ja on ruotsinkielisiä suomessa jotka ei tiedä suomalaisia sanoja ehkä paikannimiä lukuunottamatta eikä halua oppia. Kun itse olen ollut ulkomailla niin olen väistämättä oppinut muutaman sanan. No suomessa monet asiat kirjoitetaan ruotsiksi niin ei tarvitse oppia ja tietenkin vaativat ruotsiksi palvelua kaikkialla ja loukkaantuvat jos ei saa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä mustasaaressa on se hyvä puoli että on aika turvallinen mutta siellä on vieras olo. Ruotsinkieliset tuntuvat vierailta ja tylyjä ovat olleet minua kohtaan. Joku ruotsinkielinen lapsi haukkui "svinhuvudiksi" ja eräs ruotsinkielinen jonka toinen vanhempi ainakin puhuu suomea solvasi minua "fintuppeksi".
En tiennyt myöskään että ruotsinkielisten ei pidä oppia suomea koulussa mutta suomenkielisillä on pakkoruotsi ja on ruotsinkielisiä suomessa jotka ei tiedä suomalaisia sanoja ehkä paikannimiä lukuunottamatta eikä halua oppia. Kun itse olen ollut ulkomailla niin olen väistämättä oppinut muutaman sanan. No suomessa monet asiat kirjoitetaan ruotsiksi niin ei tarvitse oppia ja tietenkin vaativat ruotsiksi palvelua kaikkialla ja loukkaantuvat jos ei saa.Ruotsinkielisten on kouluissa opeteltava suomea, ihan samoin kuin suomenkielisten ruotsia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruotsinkielisten on kouluissa opeteltava suomea, ihan samoin kuin suomenkielisten ruotsia.
No tämä ruotsinkielinen joka asian kertoi joko valehteli tai ymmärsi väärin. Eräässä blogissa mainitaan että jotkut ruotsinkieliset tietää enemmän ruotsin tapahtumista ja henkilöistä kuin suomen.
https://blogit.utu.fi/elavaa/2021/05/10/suomi-on-etainen-ja-vieras-kieli-pohjanmaan-ruotsinkielisille-nuorille/ - Anonyymi00023
Anonyymi kirjoitti:
En tiennyt myöskään että ruotsinkielisten ei pidä oppia suomea koulussa mutta suomenkielisillä on pakkoruotsi ja on ruotsinkielisiä suomessa jotka ei tiedä suomalaisia sanoja ehkä paikannimiä lukuunottamatta eikä halua oppia. Kun itse olen ollut ulkomailla niin olen väistämättä oppinut muutaman sanan. No suomessa monet asiat kirjoitetaan ruotsiksi niin ei tarvitse oppia ja tietenkin vaativat ruotsiksi palvelua kaikkialla ja loukkaantuvat jos ei saa.Rantaruotsalaiset elää jossakin omassa ruotsalaiskuplassaan maakuntakin on nimeltään Österbotten Suomessa ja Västerbotten Ruotsin puolella
- Anonyymi
Pohjanmaalla ei ole Mustasaari nimistä kaupunkia.
Tarkistin asian ja sinä valehtelet kuten persut yleensäkin.- Anonyymi
Minua kiusasi aikoinaan yksi persu Sastamalasta. Pyörittää siellä nykyään baaria.
- Anonyymi
Se on kunta...
- Anonyymi00021
Korsholm kommuuuun
- Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Korsholm kommuuuun
Vöööråååååååå on vielä pahempi
- Anonyymi00019
Edelleen samaa mieltä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2172186
Ei enää ulkoteltta ruokaa.
Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,521312Jos sussa toisessa on yhtään miestä
Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te1861157- 81996
En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen
Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää56891- 72822
- 100802
Mitä eroavaisuuksia sinulla on
kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?77747Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.355730- 40721