Miksi (ainaki mulla) talletus automaatille on tonnin kk raja?

Anonyymi-ap

.. sitten se systeemi ei huomioi että jos nostan rahaa, ja
talletan oma rahaa takas, että sen huomioisi vaikka ei
varma voi olla onko samaa rahaa mut minusta se
pitäis huomioida suhteessa nostoihin ?

eli jos nostan 300e , minusta talletusrajan pitäisi nousta 1300 e jne./kk
tms. ??

43

278

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pankit ovat asettaneet rajoja käteistalletuksille estääkseen rahanpesua. Isommat summat voi tallettaa konttorilla ja samalla antamaan selvityksen rahojen alkuperästä.

• Anonyymi

Niin taitaa olla. Mut harmittaa kun pieniä rahoja pyörittää. Pian tuo raja tulee vastaan.
        eikä siis huomioi nostoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin taitaa olla. Mut harmittaa kun pieniä rahoja pyörittää. Pian tuo raja tulee vastaan.

"Suurin mahdollinen kertatalletus on 100 seteliä tai 5 000 € *).
        (* Pankkisi on voinut asettaa talletuksillesi alemman eurorajan.)"

Kyllä rajan varmaan saa neuvoteltua ylemmäskin, kun kerran 5 tonnia olisi maksimi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä rajan varmaan saa neuvoteltua ylemmäskin, kun kerran 5 tonnia olisi maksimi.

Sitten pitää kysyä, tai ei,
        alkavat kuulustella pahemmin ku supo tuommoisista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jätä nostamatta, jos tuo on se sinun ongelma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paljonko talletusautomaatti ottaa vastaan?

• Anonyymi

OP: "Suurin mahdollinen talletus on 1 000 euroa/kalenterikuukausi. Varaudu esittämään selvitys rahan alkuperästä."

Osuuspankissa ei taida onnistua yli tonnin talletukset mitenkään.

• Anonyymi

Osuuspankin asiakkaat tunnistaa käteisen käytöstä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osuuspankin asiakkaat tunnistaa käteisen käytöstä.

Mulla on pari OP:n korttia. Käteistä ehkä jotain parisataa lompsassa tällä hetkellä.

• Anonyymi

Nordealla talletusraja on henkilöasiakkaille 3000 euroa ja yritysasiakkaille 5000 euroa.

Danke Bankilla 3500 euroa.

Aktialla 3000 euroa.

• Anonyymi

Miten näin järjettömillä ihmisillä kuin ap ylipäätänsä on rahaa.

• Anonyymi

Pikku bisnes juttuloista tulee rahaa.

• Anonyymi

On kyllä tosi peitonjatkaja!! :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pikku bisnes juttuloista tulee rahaa.

mikä pikku bisnes? suurin osa ihmisistä kuten minä heikko tuloisia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mikä pikku bisnes? suurin osa ihmisistä kuten minä heikko tuloisia

Varastetun tavaran kauppaa jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varastetun tavaran kauppaa jne.

voi jollain olla ja varmasti on mutta
        ei se tähän ketjuun liity

se olisi ajatus että systemin pitäisi "elää"
        jotenkin eli vaikkapa 300e nostosta saisi "paluuvaran" eli 150e vaikka nousee talletusraja sillä oletuksella että ei tarvinnutkaan kaikkea ?

käteiselstä oma hytöy mutta samoin tarvii tili rahaakin, kummalista vääntöä..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jotenkin eli vaikkapa 300e nostosta saisi "paluuvaran" eli 150e vaikka nousee talletusraja sillä oletuksella että ei tarvinnutkaan kaikkea ?

Tallettaminen on muuten mukavaa hommaa. Ihan niin kuin laittaisi rahaa pankkiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi talletusrajan pitäisi nostosta nousta???? Pikemminkin talletuksesta..

• Anonyymi

Mä annoin sulle tonnin setelin?

• Anonyymi

Oma Säästö Pankki

Asetan ITSE rajat mitä tileilläni voi tehdä

Normaalisti raja on 200 €
      Huollatin auton ja olin Lääkärillä ja ostin Silmälasit nostin tuota käyttörajaa ylemmäs

Sitten heti käyttöraja pieneksi kun isommat ostokset oli tehty

Näin estetään kun minua huijataan ettei kaikkia rahoja viedä

Olen myös tehnyt eston ettei minun nimellä ja henkkareilla eikä papereilla voi ottaa lainaa
      Tuonkin pystyn itse aina muuttamaan!

• Anonyymi

Eri asia.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

https://www.omasp.fi/asiakirjat/muut-dokumentit/hb-ehtokooste-henkiloasiakkaat

Tuolta yritin etsiä, mutta en löytänyt

Ei ole tullut omalla kohdalla rajat vastaan, koska itse rajoitan tilini käyttöä enemmän

Kyllä kuule ne kaksi hyypiötä tekivät ison suoneniskun meitin OmaSP:lle...rahoittivat kuormasta omia bisneksiään..

• Anonyymi

eikö se niin ole että ei tilillä kannata pitää rahaa,
      kun ei tiedä jos ulosotto vie?

jos sinne tulisi satoja tonneja, sitten voisi pian tasoittaa tilanteen?

• Anonyymi

Rahanpainamisesta on tehtävä jokamiehenoikeus.

• Anonyymi

Kyllä tavallista ihmistä kytätään kaikin tavoin mutta pankkien takahuoneissa tehdään massiiviset rötökset eikä kukaan välitä.

• Anonyymi

hui

• Anonyymi

Niin se maailma muuttuu...

Ennen tuli pankkirosvo naamioituneena konttoriin ovesta aseen kanssa mutta nykyisin kravatti kaulassa hissillä johtoporsaitten kerroksesta!

• Anonyymi

Mitä järkeä on tallettaa ja nostaa edestakaisin???

• Anonyymi

Talous toimii sillä tavalla. Raha on jatkuvassa kierrossa. Ei passiivisena pankkitilillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Talous toimii sillä tavalla. Raha on jatkuvassa kierrossa. Ei passiivisena pankkitilillä.

Niin just. Nepalin yliopiston talousproffaako siteeraat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin just. Nepalin yliopiston talousproffaako siteeraat?

Nepalin yliopiston talousproffa, kuka? Minä puhun universaalista talousfysiikasta.

Raha on kvanttifysiikalle alisteinen entiteetti, joka muuttuu vain, kun sitä tarkkaillaan. Vain tallettamalla ja nostamalla voimme luoda taloudellista superpositiota.

• Anonyymi

eihän siinä tavallaan
        mutta siten että
        nostaa siis liikaa rahaa ja kohta huomaa että pitäs tililläkin olla jotain maksua
        varten ..

sitten kun sitä tapahtuu 2-3x , on tuo talletusraha kohta täynnä vaikka oikeasti ei ole mitään talletettu UUTTA siis?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

eihän siinä tavallaan
        mutta siten että
        nostaa siis liikaa rahaa ja kohta huomaa että pitäs tililläkin olla jotain maksua
        varten ..

sitten kun sitä tapahtuu 2-3x , on tuo talletusraha kohta täynnä vaikka oikeasti ei ole mitään talletettu UUTTA siis?

Minä en nosta koskaan rahaa. Maksan aina kortilla. Kaikki rahat on koko ajan tilillä (osa toki sijoituksissa kiinni).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nepalin yliopiston talousproffa, kuka? Minä puhun universaalista talousfysiikasta.

Raha on kvanttifysiikalle alisteinen entiteetti, joka muuttuu vain, kun sitä tarkkaillaan. Vain tallettamalla ja nostamalla voimme luoda taloudellista superpositiota.

Superpositiota? Oletko nyt sekaantunut kvanttitalouteen? Minkä leffan olet katsonut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Superpositiota? Oletko nyt sekaantunut kvanttitalouteen? Minkä leffan olet katsonut?

Yön Jarien uudet haasteet kvarttaalitalous ja kvanttitalous molemmista puhumalla saa paljon rahaa vaikka sitten puhuisi kuuroille korville.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on kuin rahoituksen Matrix. Talletat ja nostat, ja samalla maksat vuokraa siitä, että saat käyttää tätä taloudellista SimCityä. Voit myös luoda taloudellisia mustia aukkoja, joissa raha katoaa. Siksi jokaisen pitäisi oppia pelamaan talouden videopelejä. Kenellä on eniten virtuaalirahaa, hän voittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on kuin rahoituksen Matrix. Talletat ja nostat, ja samalla maksat vuokraa siitä, että saat käyttää tätä taloudellista SimCityä. Voit myös luoda taloudellisia mustia aukkoja, joissa raha katoaa. Siksi jokaisen pitäisi oppia pelamaan talouden videopelejä. Kenellä on eniten virtuaalirahaa, hän voittaa.

Oletko tosissasi? Miten tämä liittyy todelliseen maailmaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko tosissasi? Miten tämä liittyy todelliseen maailmaan?

Emme ole vain rahatalouden orjia taitamattomien rahastajien ympäröimänä; meidän täytyy ymmärtää, että raha on psykedeelinen kokemus.

Se on kuin rahapeli, jossa voittaminen on vain ihmismielen kikka. Osakemarkkinat ovat kuin psykologinen teatteri — voimme kaikki olla roolihahmoja, jotka myyvät ja ostavat unelmia.

• Anonyymi

Ei ole rikos pitää käteistä sukan varressa. Multakin kyselivät joskus kun talletin rahaa että mistä olen ne rahat varastanut. Vastasin hienosti kiertoilmaisuja käyttäen että ei se kuulu teille ollenkaan. Pienen änkyröinnin jälkeen raha kelpasi.

• Anonyymi

Käteisen rahan salaaminen liittyy rahanpesuun tai veronkiertoon. Jos henkilö pitää suuria summia käteistä piilossa, se herättää epäilyksiä siitä, että rahat on saatu laittomasti tai että niitä yritetään piilottaa verotukselta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käteisen rahan salaaminen liittyy rahanpesuun tai veronkiertoon. Jos henkilö pitää suuria summia käteistä piilossa, se herättää epäilyksiä siitä, että rahat on saatu laittomasti tai että niitä yritetään piilottaa verotukselta.

Aloittaja se johtuu siitä että pankit huolivat nykyään niin paljon likaista rahaa. Koska raha jota olisit työntämässä tomaattiin olisi niin pestyä ja puhdasta ettei se kelpaisia pankille. Siksi ainoastaan likainen raha kelpaa pankille. Ja siksi tomaateilla on tonnin raja. stiffat niinkuin tuomari Nurmiokin biiseissään toteaa.

• Anonyymi

Minusta se osoittaa laitteen "älyn" puutetta koska se saa täsmälleen samat rahat takaisin mitä antoi mutta talletusraja vähenee , eli tapahtuu siis virhe.

Jos se saisi eri sarjanumeron ym. rahan takaisin, voisi epäillä jotain mutta kun kone saa täysin saman rahan takaisin mitä antoi, se ei voi alentaa talletus rajaa.

= näin meitä k..taan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      53
      3278
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      2939
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2346
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1442
    5. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1366
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1088
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe