"Raamatun ilmoitus"

Anonyymi-ap

"Raamatun ilmoitus" -hokema on näppärä silmänkääntötemppu ja loitsu.

Sillä voi hämärtää näppärästi sen, että (protestanttinen) Raamattu sisältää 39 kirjaa Vanhasta testamentista ja 27 kirjaa Uudesta testamentista ja että tosiasiassa "Raamatun ilmoitus" -lausahdus tarkoittaa jokaista sanaa, lausetta ja virkettä, jotka nuo 66 kirjaa sisältävät, sillä juuri noilla sanoilla, lauseilla ja virkkeillähän Raamatun kirjoittajat ovat ajatuksensa ILMAISSEET.

Loitsun lausuja hankkii loitsullaan kuitenkin itselleen luvan luetella JUURI NIITÄ KATKELMIA, JOITA HÄN ITSE HALUAA, eikä suinkaan mitä tahansa Raamatun jakeita.

Mahdollisten MUIDEN jakeiden välityksellä Raamattu ei loitsijan niin määrätessä ilmoita yhtään mitään, koskapa loitsu antaa lausujalleen oikeuden rajata Raamatun "ilmoitusta" mielivaltaisesti.

Loitsu toisin sanoen korottaa - HUPS VAAN! - lausujansa korkeimmalle vuorelle, Raamattuakin KORKEAMMALLE, josta käsin hän yksinvaltiaana päättää, MITÄ "Raamattu ilmoittaa".

Kun tämän loitsijan kanssa eri mieltä oleva puolestaan siteeraa Raamattua, hänen sitaateillaan ei ole mitään merkitystä, koskapa loitsu on tehnyt lausujastaan Valtiaan, joka PÄÄTTÄÄ, mitä Raamattu "ilmoittaa" ja mitä ei.

17

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Raamatussa saa kaikki osapuolet puhua ihan vapaasti, niin hyvä ja paha. Totuus ja valhe on sekaisin Raamatussa.
      Käärme pitää ensimmäisen herätyskokouksen paratiisissa ja nainen tulee uskoon.

      Jobin väärämieliset ystävät syöttävät ajatuksiaan sivukaupalla.

      Saatana puhuu ihan kirjoituksien mukaan.

      Pahat henget julistaa uskoaan Jeesukseen huutamalla, jne.

      Raamatussa se totuus on kuin peltoon kätketyn aarteen kaltainen. Se pitää sieltä etsiä ja kaivaa esille ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

      • Anonyymi

        Vaimo tuli uskoon ja käännytti ja houkutteli miehensäkin mukaan siihen uskonlahkoon.

        1. Moos. 3:6

        Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.


    • Anonyymi

      Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

    • Anonyymi

      -92 käännöstä vihataan, koska siellä sitaateissa paljastetaan, että kaikki kohdat eivät ole luotettavia, eikä niitä edes ole alkuperäisissä kirjoituksissa ollenkaan, niitä kohtia on sinne vaan lisätty ajan myötä joidenkin tahojen ja opinsuuntien edustajien vaatimuksesta.

      Esim. koko Markuksen evankeliumin loppu on jälkikäteen tehtyä lisäystä, joka kirjoittajan nimeä ei edes tiedetä.

      Asiasta on varoitus -92 painoksessa Mark.16:9 kohdalla näin sanoen:

      Jeesus ilmestyy lähimmilleen
      9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä.
      [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

      • Anonyymi

        Anabaptistien vaatimuksesta on lisätty hoviherran uskontunnustus ennen kastetta, vaikka sellaista ei ole alkuperäisissä käsikirjoituksissa.

        Apt.8
        36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?" [
        37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]
        38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.


      • Anonyymi

        Markuksen loppuun on ympätty toisenlainen "lähetyskäksy", mitä on Matteuksen evankeliumin lopussa, Matt.28:16-20. Mikä jäi Jeesuksen viimeisiksi sanoiksi helatorstaina ennen taivaaseen nousemista Galilean vuorelta. Ei hän sen jälkeen enää mitään toisenlaisia lähetyskäskyjä antanut, mitä on muualle lisäilty ja sorvattu, ja ne mahdollistaa monelaisen eksytyksen lähetystyön nimissä ja evankeliumin levittämisen nimissä.


      • Anonyymi

        Jeesus ilmestyy vähitellen.
        Ensin tulee pottivarvas ja sitä tehden muut ruumiinosat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ilmestyy vähitellen.
        Ensin tulee pottivarvas ja sitä tehden muut ruumiinosat.

        Jeesus tulee takaisin vasta myöhemmin kun maanpäällä alkaa se tuhatvuotinen valtakunta.

        Ap. t. 1:11ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

        Jeesus varoitti hänen nimessän ilmestyvistä henkijeesuksista ja muista kaatajista, jotka sanovat "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat"....

        Mark. 13:6

        Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus tulee takaisin vasta myöhemmin kun maanpäällä alkaa se tuhatvuotinen valtakunta.

        Ap. t. 1:11ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

        Jeesus varoitti hänen nimessän ilmestyvistä henkijeesuksista ja muista kaatajista, jotka sanovat "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat"....

        Mark. 13:6

        Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

        Matt. 24:5

        Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.


    • Anonyymi

      KR33/38

      Apt.8:38

      Hoviherran uskontunnustus on ihan oikein jätetty pois.

      36 Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"

      38 Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.

      ----

      Jakeiden lisäys on eräs tapa eksyttää. Ei alkuperäisissä kirjoituksissa edes ole mitään erillisiä jakeita.

      Asiat pitää lukea ja ymmärtää kokonaisina ja mihinkä asiayhteyteen ne kuuluvat. Kuka puhuu, kenelle puhuu, onko kyseessä ainutkertainen erikoistapaus, vai onko asialla yleistä merkitystä. Onko kyse rajatusta ajasta, tulevaisuudesta, vai mitä aikaa asia koskee jne. tulee selvittää.

    • Anonyymi

      "Raamattu ilmoittaa" on tyhjyydessään ja mitään tarkoittamattomuudessaan paitsi umpityperä hokema, myös vallankäytön keino, johon ovat oikeutetut kaikki ihmiset, jos kerran siihen katsoo olevansa oikeutettu joku yksittäinen yksilö.

      Ja tähän kaaokseen eri lahkot juuri perustuvat. Kaikki ne ovat "raamatullisia".

      Jos hokija olisi suhteellisuudentajuinen, hän sanoisi hokeman sijasta: "MINUN MIELESTÄNI tämä kohta on Raamatussa äärimmäisen tärkeä - -"

      • Anonyymi

        Jenkkilahkoilla on kaikilla omat pyhät kirjat ja raamatut niiden selitysteokset "novumit", joihin ne oppinsa perustaa. Kristittyjen Raamattu voi olla esillä vain illuusion luomiseksi kristinuskosta.

        Mormonit: Mormonin Kirja. Opin ja liittojen kirjat
        Helluntailaisuus: Raamattu kansalle painos, Parhamin novumit
        Jehovalaisuus: Vartiotornilehdet
        Adventismi: Ellen G. Whiten kootut selitykset ja sapatin säännöt


      • Anonyymi

        Raamattu edustaa ylintä auktoriteettia, joten siihen on hyvä vedota kunnioituksen saamiseksi ajatuksilleen ja teoilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu edustaa ylintä auktoriteettia, joten siihen on hyvä vedota kunnioituksen saamiseksi ajatuksilleen ja teoilleen.

        Trumppikin heiluttelee Raamattua kädessään, niin saa kiihkolahkolaisten äänet taakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trumppikin heiluttelee Raamattua kädessään, niin saa kiihkolahkolaisten äänet taakseen.

        Kiihkolahkolaiset ovat vahvojen henkivaltojen voimien alaisia, eivätkä voi enää nähdä totuutta. Ne menee vaikka silmät kiiluen pommit vyöllä oman asiansa puolesta välittämättä muusta yhtään mitään.


    • Anonyymi

      TV:n dokumenttiohjelman mukaan Trumpin kannattjat ovat valmistautuneet vaalitappion jälkeiseen vallankumoukseen, josta voi tulla pahaa jälkeä.
      Uskonkiihko on monen sodan lähde.

      • Anonyymi

        Suomessakin on yli tuhat erioppista uskonnollista yhdistystä ry:tä eli uskonlahkoa.

        Ne ovat uskonlahkoja ja uskonkultteja. Ja niiden välinen raja on hyvin häilyväinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      83
      4507
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      121
      3886
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2451
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      193
      1454
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1276
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1233
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1168
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1157
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1133
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1035
    Aihe