Onko Raamattu satukirja?

Miksi Raamattu on kielletty monissa maissa. Ei kai kukaan kieltäisi satukirjaa.

https://urly.fi/3Blj

46

326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämä myös

• Anonyymi

Mutkun jotkut tosiaan voi ottaa sen tosissaan. Siis oikeesti!

• Raamattu on totta. Venäjänkieliset Raamatut poistettiin tullissa. Minä yritin viedä sinne ja jouduin maksamaan 200 mk sakkoa ja tietenkin ne otettiin pois. Ei kai sitä olisi ottaneet pois ja sakottaneet, jos olisi satua?

• Anonyymi
        RaakaArskaNissiTampere kirjoitti:

Raamattu on totta. Venäjänkieliset Raamatut poistettiin tullissa. Minä yritin viedä sinne ja jouduin maksamaan 200 mk sakkoa ja tietenkin ne otettiin pois. Ei kai sitä olisi ottaneet pois ja sakottaneet, jos olisi satua?

Ei kielletyksi tuleminen todista kirjaa todeksi. Logiikallasi esim. Orwllin Eläinten vallankumous olisi tosikertomus, koska myös se oli pannassa Neukkulassa.

Kommunismi on uskonnon kaltainen uskomusjärjestelmä, jossa muut vastaavat koetaan uhaksi. Kun kristinuskolla oli vielä valtaa, kristinuskovaiset toimivat aivan samalla tavalla, kieltäen ja polttaen toistensa ja pakanoiden kirjoituksia.

• Anonyymi

Raamattua syytetään usein siitä, että se on ristiriitainen.
      Tällaisen syytöksen esittäjät eivät tavallisesti ole itse lukeneet Raamattua, he vain toistavat sitä mitä ovat kuulleet.
      Jotkut ovat kuitenkin löytäneet kohtia, jotka todella näyttävät ristiriitaisilta, ja ne vaivaavat heitä.

• Anonyymi

Olen lukenut Raamattua. Siinä on melkoisia ristiriitoja heti luomiskertomuksesta lähtien. Se on ymmärrettävää, koska se on harsittu kasaan kahdesta eri lähteestä; Pappiskirjasta ja Jahvistilähteestä.

Eivät ne ristiriidat minua vaivaa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen lukenut Raamattua. Siinä on melkoisia ristiriitoja heti luomiskertomuksesta lähtien. Se on ymmärrettävää, koska se on harsittu kasaan kahdesta eri lähteestä; Pappiskirjasta ja Jahvistilähteestä.

Hokemasi olet kuullut muilta
        Raamatussa ei ole ainuttakaan ristiriitaa!
        Raamatussa on yksi virhe, se liittyy kpl määrään, joka korjataan toisessa oikeaksi eli se on pakko olla kirjoitusvirhe!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hokemasi olet kuullut muilta
        Raamatussa ei ole ainuttakaan ristiriitaa!
        Raamatussa on yksi virhe, se liittyy kpl määrään, joka korjataan toisessa oikeaksi eli se on pakko olla kirjoitusvirhe!

Minä olen lukenut Raamattua ihan itse. Jokainen täysijärkinen huomaa ilmiselvät ristiriidat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen lukenut Raamattua ihan itse. Jokainen täysijärkinen huomaa ilmiselvät ristiriidat.

Selvä, olet sitten sanasokea, auttaisiko jos annat äidin lukea ja selittää!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lietsomalla kapinaa tuo alun perin luotettava enkeli teki itsestään Saatanan.
        Jumalan ja ihmisen vastustajan ja vihollisen.
        Hän sai edelleen lisänimen ”Paholainen”, jota vastaava alkukielinen sana merkitsee ’Panettelijaa.
        Tämä suurin synnintekijä sai myöhemmin muitakin enkeleitä liittymään kapinaansa ja olemaan tottelemattomia Jumalalle
        1. Mooseksen kirja 6:1, 2 
        1. Pietarin kirje 3:19, 20
        Nämä enkelit eivät parantaneet ihmiskunnan asemaa.
        Koska he jäljittelivät Saatanan itsekkyyttä, ”maa tuli täyteen väkivaltaa”.
        1. Mooseksen kirja 6:11
        Matteus 12:24

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Selvä, olet sitten sanasokea, auttaisiko jos annat äidin lukea ja selittää!

Äitini on niin fiksu, että hänkin huomaa samat ristiriidat. Olemme keskustelleet. Mutta hän on kyllä uskovainen, mutta ei usko kirjaimellisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lietsomalla kapinaa tuo alun perin luotettava enkeli teki itsestään Saatanan.
        Jumalan ja ihmisen vastustajan ja vihollisen.
        Hän sai edelleen lisänimen ”Paholainen”, jota vastaava alkukielinen sana merkitsee ’Panettelijaa.
        Tämä suurin synnintekijä sai myöhemmin muitakin enkeleitä liittymään kapinaansa ja olemaan tottelemattomia Jumalalle
        1. Mooseksen kirja 6:1, 2 
        1. Pietarin kirje 3:19, 20
        Nämä enkelit eivät parantaneet ihmiskunnan asemaa.
        Koska he jäljittelivät Saatanan itsekkyyttä, ”maa tuli täyteen väkivaltaa”.
        1. Mooseksen kirja 6:11
        Matteus 12:24

Entä miten Punahilkka ja prinsessa Ruusunen toimivat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Äitini on niin fiksu, että hänkin huomaa samat ristiriidat. Olemme keskustelleet. Mutta hän on kyllä uskovainen, mutta ei usko kirjaimellisesti.

Äitisi usko on sitten kaksisuuntainen, tarkoittaako se sitä että uskoo ja tunnin päästä ei uskokaan ja taas tunnin päästä uskoo ja tunnin päästä ei taas uskokaan jne

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entä miten Punahilkka ja prinsessa Ruusunen toimivat?

Ne on ateistien valitsemia uskomuksia, kannattaa mennä kyselee sitä ateistien palstalta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Äitisi usko on sitten kaksisuuntainen, tarkoittaako se sitä että uskoo ja tunnin päästä ei uskokaan ja taas tunnin päästä uskoo ja tunnin päästä ei taas uskokaan jne

Ei tarkoita. Et ole ymmärtävinäsi. Jumalaan voi uskoa, vaikka ei uskoisikaan, että joku on ollut valaan vatsassa kolme päivää tai että nainen on luotu kirjaimellisesti miehen kylkiluusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne on ateistien valitsemia uskomuksia, kannattaa mennä kyselee sitä ateistien palstalta!

Ei ole mitään eroa sillä, että uskooko Punahilkkaan tai muihin satuolentoihin. Joulupukki on siitä erilainen, että hänet sentään on moi nähnyt! Joulupukista on siis parhaat todisteet.

• Anonyymi kirjoitti:

Kerro ristiriidat sinä sanoit kerran, että uskot 10% Raamatusta. Mitä ne ovat?

Aku Ankkoja sai viedä venäjälle kommunismin aikana, mutta Raamattuja ei.

• Anonyymi

Miten selität esimerkiksi sen, että Raamatussa on kaksi täysin erilaista luomiskertomusta, joista kumpikaan ei vastaa havaittua todellisuutta. Miten voi sanoa lukeneensa Raamatun, monet moneenkin kertaan, mutta ei ole havainnut siinä virheitä ja ristiriitoja!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten selität esimerkiksi sen, että Raamatussa on kaksi täysin erilaista luomiskertomusta, joista kumpikaan ei vastaa havaittua todellisuutta. Miten voi sanoa lukeneensa Raamatun, monet moneenkin kertaan, mutta ei ole havainnut siinä virheitä ja ristiriitoja!

soopaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

soopaa!

Että Raamattu on soopaa? Niinpä. Kooste eri lähteistä ja kaikenlaista hölmöyttä ja julmuutta joidenkin hyvien moraalisääntöjen lisäksi.

• Anonyymi

Raamattu ei ole satukirja!
      Raamattu todistaa itse itsensä.
      Jos tämä ei riitä joillekin, niin myös tiede vahvistaa monia Raamatun sanomisia paikkansapitäväksi, mutta vasta 4000 v myöhemmin.
      4000 v sitten ei ollut mitään tiedettä!!!!

• Anonyymi

Tyypillinen kehäpäätelmä.

Kyllä tiedettä oli jo Raamatun aikaan. Esim. maapallo tiedettiin pyöreäksi ja sen halkaisijakin osattiin laskea melko tarkasti yksinkertaisesti mittaamalla auringon kulma keskipäivällä eri pituusasteilla.

Samaan aikaan Raamatussa höpistiin maan neljästä kulmasta ja korkeasta vuoresta, josta näkee koko maan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tyypillinen kehäpäätelmä.

Kyllä tiedettä oli jo Raamatun aikaan. Esim. maapallo tiedettiin pyöreäksi ja sen halkaisijakin osattiin laskea melko tarkasti yksinkertaisesti mittaamalla auringon kulma keskipäivällä eri pituusasteilla.

Samaan aikaan Raamatussa höpistiin maan neljästä kulmasta ja korkeasta vuoresta, josta näkee koko maan.

Taas on luettu tarkkaan muitten höpinöitä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taas on luettu tarkkaan muitten höpinöitä!

Niin, sinun. Jokainen edes argumentoinnin perussäännöt ymmärtää, että tuollainen väite on kehäpäätelmä. Jokainen täysijärkinen näkee, että Raamatussa on aivan vääriä tietoja maailmasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, sinun. Jokainen edes argumentoinnin perussäännöt ymmärtää, että tuollainen väite on kehäpäätelmä. Jokainen täysijärkinen näkee, että Raamatussa on aivan vääriä tietoja maailmasta.

Saatana tykkää sinusta!
        Teet juuri sitä mitä hän tahtoo, vastustat Jumalan tahtoa, sitä saatanakin teki ja potkittiin ulos taivaasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saatana tykkää sinusta!
        Teet juuri sitä mitä hän tahtoo, vastustat Jumalan tahtoa, sitä saatanakin teki ja potkittiin ulos taivaasta.

Jaahas. Kun jäit hopealle, sitten saatanalla pelottelu kehiin. Minä en pelkää isoa pahaa sutta enkä muitakaan satuolentoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaahas. Kun jäit hopealle, sitten saatanalla pelottelu kehiin. Minä en pelkää isoa pahaa sutta enkä muitakaan satuolentoja.

Miksi uskot joulupukkiin, keijukaisiin, niin ja onko iso susi paha, mistä sen tiedät!`?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi uskot joulupukkiin, keijukaisiin, niin ja onko iso susi paha, mistä sen tiedät!`?

Minä en usko satuolentoihin. SINÄ uskot saatanoihin, perkeleisiin ja muihin satuolentoihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en usko satuolentoihin. SINÄ uskot saatanoihin, perkeleisiin ja muihin satuolentoihin.

Nehän mainitaan Raamatussa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nehän mainitaan Raamatussa!

Uskot kaiken, mikä mainitaan Raamatussa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskot kaiken, mikä mainitaan Raamatussa?

Kyllä uskon, koska se on totta joka sana!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä uskon, koska se on totta joka sana!

Jaa, että joku on ollut valaan vatsassa kolme päivää, että mies ja nainen on luotu maan tomusta, ei kun sittenkin nainen miehen kylkiluusta, että homot ja sapatinrikkojat pitää surmata, ym. ym.

• Anonyymi

Jeesus edustaa kaikkein korkeinta moraalia ja etiikkaa oli sitten uskovainen tai ateisti.

Katsokaa Raamattua todellisuuden kautta niin tiedätte, että Jeesus on oikea tie totuus ja elämä ja kun sen Jeesuksen kirkkauden ottaa todesta eikä teeskentele huomaa itsessään kaikennäköisiä vikoja ja luonteen ahneuden itsestään, armon tie ei ole narsistinen.

Jeesus antaa rauhan sydämeen, ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa, - sitä on Jeesuksen tuottama rakkaus.

• Anonyymi

Jos uskot lahkojeesukseen, olet samoissa lähtökuopissa kuin ateistit!
        Mutta jos uskot siihen mitä Raamattu sanoo, että Jeesus on Jumalan poika ja ON SITÄ EDELLEEN, sinulla on voimassa oleva pelastustoivo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos uskot lahkojeesukseen, olet samoissa lähtökuopissa kuin ateistit!
        Mutta jos uskot siihen mitä Raamattu sanoo, että Jeesus on Jumalan poika ja ON SITÄ EDELLEEN, sinulla on voimassa oleva pelastustoivo

Onneksi Jumalan armo on kaikille avoinna ja kaikki on kutsuttu, jotka ottaa vastaa on valittuja, niin ihmeellinen on Jeesus ja Kristuksen veren voima.

• Anonyymi

Jeesuksen puheissa (sikäli kun ne on oikein kirjattu ylös) on kyllä varsin paljon hyvää. Niin on joissakin hänen seuraajissakin. Mutta on myös jeesustelijoita ja Raamatulla päähän lyöjiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen puheissa (sikäli kun ne on oikein kirjattu ylös) on kyllä varsin paljon hyvää. Niin on joissakin hänen seuraajissakin. Mutta on myös jeesustelijoita ja Raamatulla päähän lyöjiä.

Usko pois, Raamattu on oikein kirjoitettu!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan se kirjoitettu, mutta siinä on vakavia ristiriitoja. Raamatusta on totta tutkitusti n. 10 %.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siitä on olemassa satoja versioita. Mikä niistä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan se kirjoitettu, mutta siinä on vakavia ristiriitoja. Raamatusta on totta tutkitusti n. 10 %.

Et ole koskaan lukenut Raamattu, levittelet vain toisten höpinöitä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et ole koskaan lukenut Raamattu, levittelet vain toisten höpinöitä!

Olen lukenut. Aloitin ihan alusta ja huomasin vakavat ristiriidat jo luomiskertomuksessa. Niille toki löytyy aivan teologiset selitykset eli kyse on siitä, että kertomuksia on koottu useista eri lähteistä.

• Anonyymi

Satukirja on hyvin paksu ja viisas ja sitä voi käyttää pahantekoon.
      Katso nyt Israelia. Vanha testamentti yksin riittää kaikkeen tuohon.

• Anonyymi

VT taisteltiin väärää uskoa vastaan!
        Israel taistelee edelleen väärää oppia vastaan....Muslimeja!!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

VT taisteltiin väärää uskoa vastaan!
        Israel taistelee edelleen väärää oppia vastaan....Muslimeja!!!!!

Väärä asenne. Uskonsodat ovat pahimpia ja aivan turhia, koska mikään uskonto ei ole todistettavissa oikeaksi. Parempia ja huonompia toki on esim. väkivaltaisuudella mitattuna.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väärä asenne. Uskonsodat ovat pahimpia ja aivan turhia, koska mikään uskonto ei ole todistettavissa oikeaksi. Parempia ja huonompia toki on esim. väkivaltaisuudella mitattuna.

Jokainen saa puolustaa itseään vääryydeltä, samoin Israel maana!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokainen saa puolustaa itseään vääryydeltä, samoin Israel maana!

Mutta asenne on väärä. Toki hyökkäys Israeliin oli raukkamainen, mutta uskonto ja Jumalan oleminen meidän puolella vain monimutkaistavat asioita. Ja uskontohan se on olennainen perussyykin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      56
      3111
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2881
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2689
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      352
      1782
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1094
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1081
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      951
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      812
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      810
    10. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      809
    Aihe