Mitä porukkaa helluntailaisuus vetää puoleensa

Anonyymi-ap

Puhumattomia / tietämättömiä, älykääpiöitä, pudokkaita, rikkollistaustaisia, aivonsa viinalla ryypänneitä, politiikkoja, stand-up koomikoita. pellejä.
Joukossa löytyy myös oppineita jotka eivät ole apukouluja käyneet. Muutama teologian tohtorikin löytyy.

76

514

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helluntaiseurakunta vetää puoleensa Armosta pelastuneita uskoontulleita jotka haluavat kuulla Raamatun opetusta NIINKUIN se o kirjoitettu eikä liberaalipappien pridemessuja!!!!!!!!! SILLÄ siellä vielä saarnataan SYNTI SYNNIKSI ja SIITIN käsketään pitämään ALUSHOUSUISSA Avioliittoon saakka!!!!!!

• Anonyymi

• Anonyymi

Parhami ja Olseni antoi esikuvan iloita elämästä nuorten poikien kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne hellunailiikkeen perustajat eivät tyytyneet pelkkiin sateenkaarilippujen heilutteluun, ne miehimykset meni suoraan asiaan. Molemmat vietiin vankilaan sodomiasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pari helluntaihomoa sinne tai tänne ei tunnu missään verrattuna kirkkojen homo- ja pedofiilipappeihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä se parhami- aivokääpiö näyttää taas ajatuspierunsa, kun enempään kirjoitustapaa ei osaa. Ei opi ihmiseksi, sen huomaa- hänen tavastaan puhua palstalla.

On täällä aika toopea porukkaa, sano minun sanoneen.
        Pari hernettä.. ja on olevinaan jotain.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taas venäjän trolli vauhdikkaasti kylvää "parhamissaan " eripuraa
        Kopioita toisensa jälkeen.

• Anonyymi

Helluntailaiset on rauhaa rakastavia ja hyviä ihmisiä.

• Anonyymi

Tässä maassa ei ole enää ihmisiä jotka haluaisivat avioitua ja jos haluavat niin ne ovat niin pahoja ja läpeensä ällöttäviä että minä olen ainakin mieluummin yksin vaikka erämaassa.

• Anonyymi

Helluntailaisten hengellisyys on aika putkiaivoista.
      Putken läpi tiirataan taivaalle ylpeänä pelastusvarmana milloin Jeesus tulee.

• Anonyymi

Eipä sinunkaan putkesi ole kovin kehuttavia, et edes näe peilistä itseäsi.
        Otahan lääkkeesi- polonen.

• Anonyymi

Helluntailaisuus on lopun ajan raju eksytys.

Eksytys tapahtuu "Jeesuksen" -nimeä hyväksi käyttäen.

Mark. 13:6

Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.

• Anonyymi

Siinä se jae-aivopieru on taas äänessä, kun otetaan hänen japelleleikkeensä ja koko vaikka luku esiin, niin näkee pieruheikin heikkous- vailla henkeä.

Yritäpä katsoa itseäsi edes joskus. Pidä itsestäsi kiinni, jotta olisit perillä.

Ja kun hän meni ulos pyhäköstä, sanoi eräs hänen opetuslapsistaan hänelle: "Opettaja, katso, millaiset kivet ja millaiset rakennukset!" Jeesus vastasi hänelle: "Sinä näet nämä suuret rakennukset. Niistä ei ole jäävä kiveä kiven päälle maahan jaottamatta." Ja kun hän istui Öljymäellä, vastapäätä pyhäkköä, kysyivät Pietari ja Jaakob ja Johannes ja Andreas häneltä eriksensä: "Sano meille: milloin tämä tapahtuu, ja mikä on merkki siitä, että kaikki tämä alkaa lopullisesti toteutua?" Niin Jeesus rupesi puhumaan heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä. Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta. Ja kun te kuulette sotien melskettä ja sanomia sodista, älkää peljästykö. Näin täytyy tapahtua, mutta se ei ole vielä loppu. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, tulee maanjäristyksiä monin paikoin, tulee nälänhätää. Tämä on synnytystuskien alkua. Mutta pitäkää te vaari itsestänne. Teidät vedetään oikeuksiin, ja teitä piestään synagoogissa, ja teidät asetetaan maaherrain ja kuningasten eteen, minun tähteni, todistukseksi heille. Ja sitä ennen pitää evankeliumi saarnattaman kaikille kansoille. Ja kun he vievät teitä ja vetävät oikeuteen, älkää edeltäpäin huolehtiko siitä, mitä puhuisitte; vaan mitä teille sillä hetkellä annetaan, se puhukaa. Sillä ette te ole puhumassa, vaan Pyhä Henki. Ja veli antaa veljensä kuolemaan ja isä lapsensa, ja lapset nousevat vanhempiansa vastaan ja tappavat heidät. Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu. Mutta kun näette hävityksen kauhistuksen seisovan siinä, missä ei tulisi - joka tämän lukee, se tarkatkoon - silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille; joka on katolla, älköön astuko alas älköönkä menkö sisään noutamaan mitään huoneestansa; ja joka on mennyt pellolle, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa. Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä! Mutta rukoilkaa, ettei se tapahtuisi talvella. Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule. Ja ellei Herra lyhentäisi niitä päiviä, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden, jotka hän on valinnut, hän on lyhentänyt ne päivät. Ja jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tai: 'Katso, tuolla', niin älkää uskoko. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä, eksyttääkseen, jos mahdollista, valitut. Mutta olkaa te varuillanne. Minä olen edeltä sanonut teille kaikki. Mutta niinä päivinä, sen ahdistuksen jälkeen, aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoilevat taivaalta, ja voimat, jotka taivaissa ovat, järkkyvät. Ja silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvissä suurella voimalla ja kirkkaudella. Ja silloin hän lähettää enkelinsä ja kokoaa valittunsa neljältä ilmalta, maan äärestä hamaan taivaan ääreen. Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: Kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä. Samoin te myös, kun näette tämän tapahtuvan, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin nämä kaikki tapahtuvat. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa. Mutta siitä päivästä tai hetkestä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa, eikä myöskään Poika, vaan ainoastaan Isä. Olkaa varuillanne, valvokaa ja rukoilkaa, sillä ette tiedä, milloin se aika tulee. On niinkuin muille maille matkustaneen miehen: kun hän jätti talonsa ja antoi palvelijoilleen vallan, kullekin oman tehtävänsä, käski hän myös ovenvartijan valvoa. Valvokaa siis, sillä ette tiedä, milloin talon herra tulee, iltamyöhälläkö vai yösydännä vai kukonlaulun aikaan vai varhain aamulla, ettei hän, äkkiarvaamatta tullessaan, tapaisi teitä nukkumasta. Mutta minkä minä teille sanon, sen minä sanon kaikille: valvokaa."
        (Mar 13:1-37)

• Anonyymi

Hes. 13:17

Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan.

Jer. 29:26

'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.

Sananl. 23:33

Silmäsi näkevät outoja, puheesi ovat hullun houreita.

• Anonyymi

Aloittaja, et ole koskaan kieltänyt tätä totuutta itsestäsi: Isäsi on saatana. Pysyt valehtelemaan vuodesta toiseen, ja pystyt ilman häpeää pilkkaamaan elävää Jumalaa, mutta ei koskaan ole kyennyt kieltänyt herraasi, tämän maailman ruhtinasta.

• Anonyymi

Ja minulle tuli tämä Herran sana: "Ihmislapsi, ennusta Israelin ennustavista profeetoista ja sano noille, jotka ovat profeettoja oman sydämensä voimasta: Kuulkaa Herran sana. Näin sanoo Herra, Herra: Voi profeettahoukkia, jotka seuraavat omaa henkeänsä ja sitä, mitä eivät ole nähneet! Niinkuin ketut raunioissa ovat sinun profeettasi, Israel. Te ette ole nousseet muurin aukkoihin ettekä korjanneet muuria Israelin heimon ympärillä, että se kestäisi sodassa, Herran päivänä. Mitä he ovat nähneet, on petosta, ja heidän ennustelunsa on valhetta, kun he sanovat: 'Näin sanoo Herra', vaikka Herra ei ole heitä lähettänyt; ja he muka odottavat, että hän toteuttaisi heidän sanansa. Ettekö ole petollisia näkyjä nähneet ja valhe-ennusteluja puhuneet, kun olette sanoneet: 'Näin sanoo Herra', vaikka minä en ole puhunut? Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Koska te olette puhuneet petosta ja nähneet valhenäkyjä, niin sentähden, katso, minä käyn teidän kimppuunne, sanoo Herra, Herra. Minun käteni on profeettoja vastaan, jotka petosnäkyjä näkevät ja valhetta ennustelevat. Ei pidä heidän oleman minun kansani yhteydessä, ei heitä kirjoiteta Israelin heimon kirjaan, eivätkä he tule Israelin maahan; ja te tulette tietämään, että minä olen Herra, Herra. Koska he, koska he vievät minun kansani harhaan, sanoen: 'rauha!', vaikka ei rauhaa ole, ja katso, koska he, kun kansa rakentaa seinän, valkaisevat sen kalkilla, niin sano noille kalkilla-valkaisijoille, että se kaatuu. Tulee kaatosade, te syöksytte alas, raekivet, ja sinä pusket puhki, myrskynpuuska, ja katso, seinä kaatuu! Eikö silloin teiltä kysytä: 'Missä on valkaisu, jonka olette sivelleet?' Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Minä kiivaudessani annan myrskynpuuskan puhjeta, kaatosade tulee minun vihastani ja raekivet minun kiivaudestani, niin että tulee loppu. Minä hajotan seinän, jonka te olitte kalkilla valkaisseet, ja syöksen sen maahan, niin että sen perustus paljastuu; niin se kaatuu, ja te saatte siinä lopun. Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra. Niin minä panen kiivauteni täytäntöön seinässä ja niissä, jotka sen kalkilla valkaisivat, ja sanon teille: Ei ole enää seinää eikä sen valkaisijoita, Israelin profeettoja, jotka ennustivat Jerusalemista ja näkivät sille rauhan näkyjä, vaikka ei rauhaa ollut; sanoo Herra, Herra. Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Voi niitä naisia, jotka sitovat taikasiteet kaikkiin ranteisiin ja tekevät hunnut kaikenkorkuisiin päihin pyydystääksensä sieluja! Toisia sieluja te pyydystätte minun kansaltani pois, toisten sielujen annatte elää omaksi eduksenne. Ja te häpäisette minut kansani edessä muutamista ohrakourallisista ja leipäpalasista, kun kuoletatte sieluja, joiden ei olisi kuoltava, ja annatte elää sielujen, jotka eivät saisi elää; kun valhettelette minun kansalleni, joka kuuntelee valhetta. Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Minä käyn käsiksi teidän taikasiteisiinne, joilla olette pyydystäneet sieluja niinkuin lintuja, ja revin ne teidän käsivarsistanne ja lasken ne sielut irti - sielut, jotka te olette pyydystäneet - niinkuin linnut. Ja minä revin teidän huntunne ja pelastan kansani teidän käsistänne, niin etteivät he enää joudu teidän kätenne saaliiksi; ja te tulette tietämään, että minä olen Herra. Koska olette valheella murehduttaneet vanhurskaan sydämen, vaikka minä en tahtonut häntä murehduttaa, ja olette vahvistaneet jumalattoman käsiä, ettei hän kääntyisi pahalta tieltänsä ja saisi elää, sentähden ette enää saa petosnäkyjä nähdä ettekä ennustella ennustelujanne, vaan minä pelastan kansani teidän käsistänne; ja te tulette tietämään, että minä olen Herra."
        (Hes 13:1-23)

• Anonyymi

Nämä ovat sen kirjeen sanat, jonka profeetta Jeremia lähetti Jerusalemista pakkosiirtolaisten vanhimmille, mikä heitä vielä oli jäljellä, papeille ja profeetoille sekä kaikelle kansalle, jotka Nebukadnessar oli siirtänyt Jerusalemista pois Baabeliin, sen jälkeen kuin kuningas Jekonja ja kuninkaan äiti, hoviherrat, Juudan ja Jerusalemin ruhtinaat sekä sepät ja lukkosepät olivat lähteneet Jerusalemista. Hän lähetti kirjeen Elasan, Saafanin pojan, ja Gemarjan, Hilkian pojan, mukana, jotka Sidkia, Juudan kuningas, lähetti Nebukadnessarin, Baabelin kuninkaan, tykö Baabeliin; se kuului näin: "Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala, kaikille pakkosiirtolaisille, jotka minä olen siirtänyt Jerusalemista pois Baabeliin: Rakentakaa taloja ja asukaa niissä, istuttakaa puutarhoja ja syökää niiden hedelmiä. Ottakaa itsellenne vaimoja ja siittäkää poikia ja tyttäriä; ottakaa pojillenne vaimoja ja naittakaa tyttärenne, että he synnyttäisivät poikia ja tyttäriä. Lisääntykää siellä älkääkä vähentykö. Ja harrastakaa sen kaupungin menestystä, johon minä olen teidät siirtänyt, ja rukoilkaa sen puolesta Herraa, sillä sen menestys on teidän menestyksenne. Sillä näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: Älkää antako profeettainne, joita on keskuudessanne, ja tietäjäinne pettää itseänne, älkääkä totelko unianne, joita te uneksutte. Sillä valhetta he ennustavat teille minun nimessäni; minä en ole lähettänyt heitä, sanoo Herra. Sillä näin sanoo Herra: Vasta kun ne seitsemänkymmentä Baabelin vuotta ovat täyttyneet, minä katson teidän puoleenne ja panen täytäntöön teitä kohtaan hyvän lupaukseni ja palautan teidät tähän paikkaan. Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon. Silloin te huudatte minua avuksenne, tulette ja rukoilette minua, ja minä kuulen teitä. Te etsitte minua ja löydätte minut, kun te etsitte minua kaikesta sydämestänne. Ja niin minä annan teidän löytää itseni, sanoo Herra, ja minä käännän teidän kohtalonne ja kokoan teidät kaikista kansoista ja kaikista paikoista, joihin olen teidät karkoittanut, sanoo Herra, ja palautan teidät tähän paikkaan, josta minä siirsin teidät pois. Jos te sanotte: 'Herra on herättänyt meille profeettoja Baabelissa', niin sanoo Herra näin kuninkaasta, joka istuu Daavidin valtaistuimella, ja kaikesta kansasta, joka asuu tässä kaupungissa, teidän veljistänne, joiden ei täytynyt lähteä teidän kanssanne pakkosiirtolaisuuteen: Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, minä lähetän heidän sekaansa miekan, nälän ja ruton ja teen heidät inhottaviksi kuin viikunat, jotka ovat niin huonoja, ettei niitä voi syödä. Ja minä ajan heitä takaa miekalla, nälällä ja rutolla ja teen heidät kauhuksi kaikille valtakunnille maan päällä, kiroukseksi ja kauhistukseksi, ivan vihellykseksi ja häväistykseksi kaikkien kansojen keskuudessa, mihin minä heidät karkoitan, sentähden etteivät he kuulleet minun sanojani, sanoo Herra, kun minä lähetin heidän tykönsä palvelijoitani, profeettoja, varhaisesta alkaen. Te ette ole kuulleet, sanoo Herra.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nämä ovat sen kirjeen sanat, jonka profeetta Jeremia lähetti Jerusalemista pakkosiirtolaisten vanhimmille, mikä heitä vielä oli jäljellä, papeille ja profeetoille sekä kaikelle kansalle, jotka Nebukadnessar oli siirtänyt Jerusalemista pois Baabeliin, sen jälkeen kuin kuningas Jekonja ja kuninkaan äiti, hoviherrat, Juudan ja Jerusalemin ruhtinaat sekä sepät ja lukkosepät olivat lähteneet Jerusalemista. Hän lähetti kirjeen Elasan, Saafanin pojan, ja Gemarjan, Hilkian pojan, mukana, jotka Sidkia, Juudan kuningas, lähetti Nebukadnessarin, Baabelin kuninkaan, tykö Baabeliin; se kuului näin: "Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala, kaikille pakkosiirtolaisille, jotka minä olen siirtänyt Jerusalemista pois Baabeliin: Rakentakaa taloja ja asukaa niissä, istuttakaa puutarhoja ja syökää niiden hedelmiä. Ottakaa itsellenne vaimoja ja siittäkää poikia ja tyttäriä; ottakaa pojillenne vaimoja ja naittakaa tyttärenne, että he synnyttäisivät poikia ja tyttäriä. Lisääntykää siellä älkääkä vähentykö. Ja harrastakaa sen kaupungin menestystä, johon minä olen teidät siirtänyt, ja rukoilkaa sen puolesta Herraa, sillä sen menestys on teidän menestyksenne. Sillä näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: Älkää antako profeettainne, joita on keskuudessanne, ja tietäjäinne pettää itseänne, älkääkä totelko unianne, joita te uneksutte. Sillä valhetta he ennustavat teille minun nimessäni; minä en ole lähettänyt heitä, sanoo Herra. Sillä näin sanoo Herra: Vasta kun ne seitsemänkymmentä Baabelin vuotta ovat täyttyneet, minä katson teidän puoleenne ja panen täytäntöön teitä kohtaan hyvän lupaukseni ja palautan teidät tähän paikkaan. Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon. Silloin te huudatte minua avuksenne, tulette ja rukoilette minua, ja minä kuulen teitä. Te etsitte minua ja löydätte minut, kun te etsitte minua kaikesta sydämestänne. Ja niin minä annan teidän löytää itseni, sanoo Herra, ja minä käännän teidän kohtalonne ja kokoan teidät kaikista kansoista ja kaikista paikoista, joihin olen teidät karkoittanut, sanoo Herra, ja palautan teidät tähän paikkaan, josta minä siirsin teidät pois. Jos te sanotte: 'Herra on herättänyt meille profeettoja Baabelissa', niin sanoo Herra näin kuninkaasta, joka istuu Daavidin valtaistuimella, ja kaikesta kansasta, joka asuu tässä kaupungissa, teidän veljistänne, joiden ei täytynyt lähteä teidän kanssanne pakkosiirtolaisuuteen: Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, minä lähetän heidän sekaansa miekan, nälän ja ruton ja teen heidät inhottaviksi kuin viikunat, jotka ovat niin huonoja, ettei niitä voi syödä. Ja minä ajan heitä takaa miekalla, nälällä ja rutolla ja teen heidät kauhuksi kaikille valtakunnille maan päällä, kiroukseksi ja kauhistukseksi, ivan vihellykseksi ja häväistykseksi kaikkien kansojen keskuudessa, mihin minä heidät karkoitan, sentähden etteivät he kuulleet minun sanojani, sanoo Herra, kun minä lähetin heidän tykönsä palvelijoitani, profeettoja, varhaisesta alkaen. Te ette ole kuulleet, sanoo Herra.

Mutta kuulkaa te Herran sana, kaikki te pakkosiirtolaiset, jotka minä olen lähettänyt Jerusalemista Baabeliin. Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala, Ahabista, Koolajan pojasta, ja Sidkiasta, Maasejan pojasta, jotka ennustavat teille minun nimessäni valhetta: Katso, minä annan heidät Nebukadressarin, Baabelin kuninkaan, käsiin, ja hän lyö heidät kuoliaaksi teidän silmäinne edessä. Ja heistä tulee kiroussana kaikille Juudan pakkosiirtolaisille, jotka ovat Baabelissa; sanotaan: 'Herra tehköön sinulle niinkuin Sidkialle ja Ahabille, jotka Baabelin kuningas korvensi tulessa'. Sillä he ovat tehneet häpeällisen teon Israelissa, ovat tehneet huorin lähimmäistensä vaimojen kanssa ja puhuneet minun nimessäni valhepuhetta, jota minä en ole käskenyt heidän puhua. Minä olen se, joka sen tiedän ja todistan, sanoo Herra." Ja nehelamilaiselle Semajalle puhu, sanoen: "Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: Sentähden että sinä olet lähettänyt omassa nimessäsi tämän kirjeen kaikelle kansalle, joka on Jerusalemissa, ja pappi Sefanjalle, Maasejan pojalle, ja kaikille papeille: Herra on asettanut sinut papiksi pappi Joojadan sijaan, että olisi järjestyksen valvojia Herran temppelissä kaikkien hullujen ja ennustajain varalle, ja niin sinä voit panna sellaiset jalkapuuhun ja kaularautaan. Miksi et siis ole nuhdellut anatotilaista Jeremiaa, joka ennustaa teille? Niinpä hän on saattanut lähettää meille Baabeliin tämän sanan: 'Se kestää vielä kauan. Rakentakaa taloja ja asukaa niissä, istuttakaa puutarhoja ja syökää niiden hedelmiä.'" Ja pappi Sefanja luki tämän kirjeen profeetta Jeremian kuullen. Silloin tuli Jeremialle tämä Herran sana: "Lähetä kaikille pakkosiirtolaisille tämä sana: Näin sanoo Herra nehelamilaisesta Semajasta: Koska Semaja on ennustanut teille, vaikka minä en ole lähettänyt häntä, ja saattanut teidät turvaamaan valheeseen, sentähden, näin sanoo Herra: Katso, minä kostan nehelamilaiselle Semajalle ja hänen jälkeläisillensä. Hänellä ei ole oleva ketään, joka saa asua tämän kansan keskuudessa, eikä hän ole näkevä sitä hyvää, jonka minä teen kansalleni, sanoo Herra; sillä hän on julistanut luopumusta Herrasta."
        (Jer 29:1-32)

• Anonyymi

Kun istut aterialle hallitsijan seurassa, niin pidä tarkoin mielessä, kuka edessäsi on, ja pane veitsi kurkullesi, jos olet kovin nälkäinen. Älä himoitse hänen herkkujansa, sillä ne ovat petollisia ruokia. Älä näe vaivaa rikastuaksesi, lakkaa käyttämästä ymmärrystäsi siihen. Kun silmäsi siihen lentävät, on rikkaus mennyttä; sillä se saa siivet kuin kotka, joka lentää taivaalle. Älä syö pahansuovan leipää äläkä himoitse hänen herkkujansa. Sillä niinkuin hän mielessään laskee, niin hän menettelee: hän sanoo sinulle: "Syö ja juo", mutta hänen sydämensä ei ole sinun puolellasi. Syömäsi palan sinä olet oksentava, ja suloiset sanasi sinä tuhlasit turhaan. Älä puhu tyhmän kuullen, sillä hän katsoo ymmärtäväiset sanasi ylen. Älä siirrä ikivanhaa rajaa äläkä mene orpojen pelloille. Sillä heidän sukulunastajansa on väkevä, ja hän ajaa heidän asiansa sinua vastaan. Tuo sydämesi kuritettavaksi ja korvasi taidon sanojen ääreen. Älä kiellä poikaselta kuritusta, sillä jos lyöt häntä vitsalla, säästyy hän kuolemasta. Vitsalla sinä häntä lyöt, tuonelasta hänen sielunsa pelastat. Poikani, jos sinun sydämesi viisastuu, niin minunkin sydämeni iloitsee; ja sisimpäni riemuitsee, jos sinun huulesi puhuvat sitä, mikä oikein on. Älköön sydämesi kadehtiko jumalattomia, mutta kiivaile aina Jumalan pelon puolesta, niin sinulla totisesti on tulevaisuus, ja toivosi ei mene turhaan. Kuule, poikani, ja viisastu, ja ohjaa sydämesi oikealle tielle. Älä oleskele viininjuomarien parissa äläkä lihansyömärien. Sillä juomari ja syömäri köyhtyy, ja unteluus puettaa ryysyihin. Kuule isääsi, joka on sinut siittänyt, äläkä äitiäsi halveksi, kun hän on vanhennut. Osta totuutta, älä myy, osta viisautta, kuria ja ymmärrystä. Ääneen saa riemuita vanhurskaan isä; joka viisaan on siittänyt, sillä on ilo hänestä. Olkoon sinun isälläsi ja äidilläsi ilo, sinun synnyttäjäsi riemuitkoon. Anna sydämesi, poikani, minulle, ja olkoot minun tieni sinun silmissäsi mieluiset. Sillä portto on syvä kuoppa, ja vieras vaimo on ahdas kaivo. Vieläpä hän väijyy kuin rosvo, ja hän kartuttaa uskottomia ihmisten seassa. Kenellä on voivotus, kenellä vaikerrus? Kenellä torat, kenellä valitus? Kenellä haavat ilman syytä? Kenellä sameat silmät? Niillä, jotka viinin ääressä viipyvät, jotka tulevat makujuomaa maistelemaan. Älä katsele viiniä, kuinka se punoittaa, kuinka se maljassa hohtaa ja helposti valahtaa alas. Lopulta se puree kuin käärme ja pistää kuin myrkkylisko. Silmäsi outoja näkevät, ja sydämesi haastelee sekavia. Sinusta on kuin makaisit keskellä merta, on kuin maston huipussa makaisit. "Löivät minua, mutta ei koskenut minuun; pieksivät minua, mutta en tiennyt mitään. Milloinkahan herännen? Tahdonpa taas hakea tätä samaa."
        (Snl 23:1-35)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun istut aterialle hallitsijan seurassa, niin pidä tarkoin mielessä, kuka edessäsi on, ja pane veitsi kurkullesi, jos olet kovin nälkäinen. Älä himoitse hänen herkkujansa, sillä ne ovat petollisia ruokia. Älä näe vaivaa rikastuaksesi, lakkaa käyttämästä ymmärrystäsi siihen. Kun silmäsi siihen lentävät, on rikkaus mennyttä; sillä se saa siivet kuin kotka, joka lentää taivaalle. Älä syö pahansuovan leipää äläkä himoitse hänen herkkujansa. Sillä niinkuin hän mielessään laskee, niin hän menettelee: hän sanoo sinulle: "Syö ja juo", mutta hänen sydämensä ei ole sinun puolellasi. Syömäsi palan sinä olet oksentava, ja suloiset sanasi sinä tuhlasit turhaan. Älä puhu tyhmän kuullen, sillä hän katsoo ymmärtäväiset sanasi ylen. Älä siirrä ikivanhaa rajaa äläkä mene orpojen pelloille. Sillä heidän sukulunastajansa on väkevä, ja hän ajaa heidän asiansa sinua vastaan. Tuo sydämesi kuritettavaksi ja korvasi taidon sanojen ääreen. Älä kiellä poikaselta kuritusta, sillä jos lyöt häntä vitsalla, säästyy hän kuolemasta. Vitsalla sinä häntä lyöt, tuonelasta hänen sielunsa pelastat. Poikani, jos sinun sydämesi viisastuu, niin minunkin sydämeni iloitsee; ja sisimpäni riemuitsee, jos sinun huulesi puhuvat sitä, mikä oikein on. Älköön sydämesi kadehtiko jumalattomia, mutta kiivaile aina Jumalan pelon puolesta, niin sinulla totisesti on tulevaisuus, ja toivosi ei mene turhaan. Kuule, poikani, ja viisastu, ja ohjaa sydämesi oikealle tielle. Älä oleskele viininjuomarien parissa äläkä lihansyömärien. Sillä juomari ja syömäri köyhtyy, ja unteluus puettaa ryysyihin. Kuule isääsi, joka on sinut siittänyt, äläkä äitiäsi halveksi, kun hän on vanhennut. Osta totuutta, älä myy, osta viisautta, kuria ja ymmärrystä. Ääneen saa riemuita vanhurskaan isä; joka viisaan on siittänyt, sillä on ilo hänestä. Olkoon sinun isälläsi ja äidilläsi ilo, sinun synnyttäjäsi riemuitkoon. Anna sydämesi, poikani, minulle, ja olkoot minun tieni sinun silmissäsi mieluiset. Sillä portto on syvä kuoppa, ja vieras vaimo on ahdas kaivo. Vieläpä hän väijyy kuin rosvo, ja hän kartuttaa uskottomia ihmisten seassa. Kenellä on voivotus, kenellä vaikerrus? Kenellä torat, kenellä valitus? Kenellä haavat ilman syytä? Kenellä sameat silmät? Niillä, jotka viinin ääressä viipyvät, jotka tulevat makujuomaa maistelemaan. Älä katsele viiniä, kuinka se punoittaa, kuinka se maljassa hohtaa ja helposti valahtaa alas. Lopulta se puree kuin käärme ja pistää kuin myrkkylisko. Silmäsi outoja näkevät, ja sydämesi haastelee sekavia. Sinusta on kuin makaisit keskellä merta, on kuin maston huipussa makaisit. "Löivät minua, mutta ei koskenut minuun; pieksivät minua, mutta en tiennyt mitään. Milloinkahan herännen? Tahdonpa taas hakea tätä samaa."
        (Snl 23:1-35)

Siinä sitä jakeitten repijälle, hieman lukemista.......

Raamattu on kokonisuus, ei typerää jakepelleilyä, aivottoman jae vinku liittämistä.

Etkö pysty parempaaan, kun jae siltä ja täältä.

Pidä huolta itsestäsi.... vai pitääkö aina laittaa hieman lukemista-- pellen viestiin

• Anonyymi

Ei-helluntailainen kommentti:

https://areena.yle.fi/podcastit/1-4017566

Helluntailaisissa on monenlaisia ihmisiä. Perttu Häkkisen ohjelmassa kerrottiin yhdestä, joka oli kasvanut helluntailaisessa perheessä siihen uskontoon, mutta tietynlaisia helluntailaisia kohdattuaan lähti pois siitä.

• Anonyymi

Tätähän se on.. Tuo luterilaisuuden kielilläpuhuminenkin on outoa, joka sunnuntai- Minä uskon jne. jne. jne.... eikäänkuin onko se unohtunut edellisestä sunnuntain- jumiksesta?
        Myös jeesuksen terve- jne. tervehdystapa-
        Se työpaikalla tuntuu myös oudolta maanantaina, että porukka puhuu kielillä, että oli sunnuntaina sellainen - juhla, että ettei muista mittään, Eli viina virtasi-
        s. seura tekee kaltaisekseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tätähän se on.. Tuo luterilaisuuden kielilläpuhuminenkin on outoa, joka sunnuntai- Minä uskon jne. jne. jne.... eikäänkuin onko se unohtunut edellisestä sunnuntain- jumiksesta?
        Myös jeesuksen terve- jne. tervehdystapa-
        Se työpaikalla tuntuu myös oudolta maanantaina, että porukka puhuu kielillä, että oli sunnuntaina sellainen - juhla, että ettei muista mittään, Eli viina virtasi-
        s. seura tekee kaltaisekseen.

Ei-helluntailainen:

Minkä takia itket sitä luterilaisuutta, niin kuin sieltä jotain erinomaista olisit odottanut tulevaksi?

• Anonyymi

Helluntailahkossa jopa kirotaan uudestisyntyneitä protestantteja.
      Sieltä tulee saatanaa...
      Hyi mikä lahko on helluntailuus.

• Anonyymi

Ylläpito sabotoi palstaa postaamalla työkseen solvauksia ja hullutuksiaan ja valheitaan palstalle. Ylläpidon tarkoitus on estää kaikki rauhallinen ja oikeamielinen keskustelu helluntailaisuudesta ja tuoda tilalle luterilaisuuden pakanalliset opit ja saatanan synagoogan valheet.

• Anonyymi

eikös se saatana ole Raamatun kielenkäyttötapa- ja suomennettuna se on vastustaja.
        Etkö vieläkään ole oppinut - kun olet asiaa monesti kysynyt.

Siksipä Jeesus sanoi "väisty takkaseni saatana".... eli vastustaja, hokaatko?

• Anonyymi

Homoja vihkivän seurakunnan pakkovauvakastetut jäsenet yrittävät kääntää syntinsä helluntailaisten päälle.
      Maksakaa vain pakkovauvakastetut homojen vihkimisenne ja olkaa hiljaa! Teistä ei ole enää hengellisten asioiden neuvojiksi!

• Anonyymi

helluntailaisten usko on , i h m i s i s s ä , > ihmisoppi .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisissähän se on. Etkö ole hokannut.
        Tapahtukoon sinulle uskosi mukaan. Ja joka uskoo, sijaiseensa - niin silloinhan usko on ihmisissä ja ihmisessä.. Onko se sinusta outoa.

• Anonyymi

Luterilainen seurakunta ei vedä puoleensa ketään, koska siihen synnytään. Asioista oikeasti kiinnostuneet luterilaiset sitten toteuttavat uskoaan herätysliikkeissä tai liittyvät Lähetyshiippakuntaan.

• Anonyymi

Aloittajan tapaisia typeriä suunsoittajia ja päänaukojia helluntalaisuus vetää puoleensa.
      Kun ei ole parempaa tekemistä, niin voi vittuilla siinä sivussa helluntalaisille.
      Näinhän se on, näin sivustaseuraajalle huomattu.

Älykääpiöt eivät osaa olla ihmisiksi.

• Anonyymi

Itsestään kovaa meteliä pitäviä ihmeen materialistisia narsisteja vetää puoleensa tämä jumalaa pelkäävien heimo. Ja muunuskoisia käännynnäisiä pitävät melko pienessä arvossa. Nähden nämä ulkokultaisina.

• Anonyymi

metelin seisakkeelta taidat olla kotoisin.
        Eikös se ollut aikoinaan rautatien paikkakohtalyhenne- meteliseis.

• Anonyymi

”Panettelussa ja solvaamisessa on kyse yleensä voimakkaasti yleistävien, ihmisarvoa loukkaavien ja harhaanjohtavien lausumien levittämisestä. Panettelulla ja solvaamisella on kuitenkin hienoinen merkitysero: Panettelu merkitsee sitä, että ihmisryhmä leimataan rikollisiksi tai alempiarvoisiksi kielletyllä perusteella. Solvaaminen taas merkitsee sitä, että ihmisryhmän edustajia verrataan loisiin tai eläimiin samoin kuin sitä, että jonkun ryhmän syrjintää pidetään hyväksyttävänä tai väkivaltaa jotakin ryhmää vastaan pidetään toivottavana. 
      ”Rangaistavana panettelemisena ja solvaamisena on oikeuskäytännössä pidetty sitä, jos jonkin ihmisryhmän edustajat rinnastetaan rikollisiin tai vaikkapa sosiaalipummeihin kielletyllä perusteella. Näin ollen homoseksuaalien yleistävä kutsuminen pedofiileiksi saattaisi täyttää kiihottamisrikoksen tunnusmerkistön rangaistavana panetteluna ja solvauksena.”

• Anonyymi

Mitä porukkaa helluntailaisuus vetää puoleensa
      Anonyymi-ap
      2024-09-17 11:20:27

Puhumattomia / tietämättömiä, älykääpiöitä, pudokkaita, rikkollistaustaisia, aivonsa viinalla ryypänneitä, politiikkoja, stand-up koomikoita. pellejä.
      Joukossa löytyy myös oppineita jotka eivät ole apukouluja käyneet. Muutama teologian tohtorikin löytyy.

///////

Erinomaista, että tupa vetää sisälle, mitä jyvitit.
      Silloinhan kaikki on kohdillaan.

Jeesus meni fariseuksen kotiin syömään. Kirjoitukset sen kertovat.
      aloittajan tapaan, fariseus mittasi, ketä tuli tupaan ja jopa mittasi Jeesusta sen mukaan.
      ts. kyse oli naisesta- joka kyynelillään pesi- Jeesuksen ja jalat, sekä hiuksillaan ne kuivasi.

Oli mahtavaa- että Jeesuksen luo tulee kaikki - heikoimmista lähtien. Se on pelastuksen perusta- niin alhaalta, ylös asti ja laajalti- kuin on tarpeen.
      Sovitustyö riittää.

Olisipa jokainen uskova- koti- seurakunta - jne. avoin kaikille, että Jeesus voi sanoa, ----sinun--- syntisi on sinulle anteeksi annettu.

• Anonyymi

Kun hän oli kansan kuullen kaikki nämä puheensa puhunut, meni hän Kapernaumiin. Ja eräällä sadanpäämiehellä oli palvelija, joka sairasti ja oli kuolemaisillaan ja jota hän piti suuressa arvossa. Ja kuultuaan Jeesuksesta hän lähetti juutalaisten vanhimpia hänen tykönsä ja pyysi, että hän tulisi parantamaan hänen palvelijansa. Kun nämä saapuivat Jeesuksen tykö, pyysivät he häntä hartaasti ja sanoivat: "Hän ansaitsee, että teet hänelle tämän; sillä hän rakastaa meidän kansaamme, ja hän on rakentanut meille synagoogan". Niin Jeesus lähti heidän kanssansa.

Mutta kun hän ei enää ollut kaukana talosta, lähetti sadanpäämies ystäviänsä sanomaan hänelle: "Herra, älä vaivaa itseäsi, sillä en minä ole sen arvoinen, että tulisit minun kattoni alle; sentähden en katsonutkaan itseäni arvolliseksi tulemaan sinun luoksesi; vaan sano sana, niin minun palvelijani paranee. Sillä minä itsekin olen toisen vallan alaiseksi asetettu, ja minulla on sotamiehiä käskettävinäni, ja minä sanon tälle: 'Mene', ja hän menee, ja toiselle: 'Tule', ja hän tulee, ja palvelijalleni: 'Tee tämä', ja hän tekee."

Tämän kuultuaan Jeesus ihmetteli häntä, kääntyi ja sanoi kansalle, joka häntä seurasi: "Minä sanon teille: en ole Israelissakaan löytänyt näin suurta uskoa." Ja taloon palatessaan lähettiläät tapasivat palvelijan terveenä.

Sen jälkeen hän vaelsi Nain nimiseen kaupunkiin, ja hänen kanssaan vaelsivat hänen opetuslapsensa ynnä suuri kansanjoukko. Kun hän nyt lähestyi kaupungin porttia, katso, silloin kannettiin ulos kuollutta, äitinsä ainokaista poikaa. Ja äiti oli leski, ja hänen kanssaan kulki paljon kaupungin kansaa. Ja hänet nähdessään Herra armahti häntä ja sanoi hänelle: "Älä itke". Ja hän meni ja kosketti paareja; niin kantajat seisahtuivat. Ja hän sanoi: "Nuorukainen, minä sanon sinulle: nouse." Niin kuollut nousi istualleen ja rupesi puhumaan. Ja hän antoi hänet hänen äidillensä. Ja heidät kaikki valtasi pelko, ja he ylistivät Jumalaa sanoen: "Suuri profeetta on noussut meidän keskellemme", ja: "Jumala on katsonut kansansa puoleen". Ja tämä puhe hänestä levisi koko Juudeaan ja kaikkiin ympärillä oleviin seutuihin. Ja Johannekselle kertoivat hänen opetuslapsensa tästä kaikesta. Niin Johannes kutsui luoksensa opetuslapsistaan kaksi ja lähetti heidät Herran tykö kysymään:

"Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?" Miehet saapuivat hänen tykönsä ja sanoivat: "Johannes Kastaja on lähettänyt meidät sinun tykösi ja kysyy: 'Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?'" Sillä hetkellä hän juuri paransi useita taudeista ja vitsauksista ja pahoista hengistä, ja monelle sokealle hän antoi näön. Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Menkää ja kertokaa Johannekselle, mitä olette nähneet ja kuulleet: sokeat saavat näkönsä, rammat kävelevät, pitaliset puhdistuvat, kuurot kuulevat, kuolleet herätetään, köyhille julistetaan evankeliumia. Ja autuas on se, joka ei loukkaannu minuun."

Kun Johanneksen lähettiläät olivat menneet, rupesi hän puhumaan kansalle Johanneksesta: "Mitä te lähditte erämaahan katselemaan? Ruokoako, jota tuuli huojuttaa? Vai mitä lähditte katsomaan? Ihmistäkö, hienoihin vaatteisiin puettua? Katso, ne jotka koreissa vaatteissa käyvät ja herkullisesti elävät, ne ovat kuningasten linnoissa. Vai mitä lähditte katsomaan? Profeettaako? Totisesti, minä sanon teille: hän on enemmän kuin profeetta. Tämä on se, josta on kirjoitettu: 'Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi, ja hän on valmistava tiesi sinun eteesi'. Minä sanon teille: ei ole vaimoista syntyneitten joukossa yhtäkään suurempaa kuin Johannes; mutta vähäisin Jumalan valtakunnassa on suurempi kuin hän. Ja kaikki kansa, joka häntä kuuli, publikaanitkin, tunnustivat Jumalan vanhurskaaksi ja antoivat kastaa itsensä Johanneksen kasteella.

Mutta fariseukset ja lainoppineet tekivät turhaksi Jumalan aivoituksen heitä kohtaan eivätkä ottaneet Johannekselta kastetta.

Mihin minä siis vertaan tämän sukupolven ihmiset, ja kenen kaltaisia he ovat? He ovat lasten kaltaisia, jotka istuvat torilla ja huutavat toisilleen ja sanovat:
        'Me soitimme teille huilua, ja te ette karkeloineet; me veisasimme itkuvirsiä, ja te ette itkeneet'. Sillä Johannes Kastaja on tullut, ei syö leipää eikä juo viiniä, ja te sanotte: 'Hänessä on riivaaja'.

Ihmisen Poika on tullut, syö ja juo, ja te sanotte: 'Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää!' Ja viisaus on kaikkien lastensa puolelta oikeaksi näytetty."

///////

(Luk 7:1-36)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun hän oli kansan kuullen kaikki nämä puheensa puhunut, meni hän Kapernaumiin. Ja eräällä sadanpäämiehellä oli palvelija, joka sairasti ja oli kuolemaisillaan ja jota hän piti suuressa arvossa. Ja kuultuaan Jeesuksesta hän lähetti juutalaisten vanhimpia hänen tykönsä ja pyysi, että hän tulisi parantamaan hänen palvelijansa. Kun nämä saapuivat Jeesuksen tykö, pyysivät he häntä hartaasti ja sanoivat: "Hän ansaitsee, että teet hänelle tämän; sillä hän rakastaa meidän kansaamme, ja hän on rakentanut meille synagoogan". Niin Jeesus lähti heidän kanssansa.

Mutta kun hän ei enää ollut kaukana talosta, lähetti sadanpäämies ystäviänsä sanomaan hänelle: "Herra, älä vaivaa itseäsi, sillä en minä ole sen arvoinen, että tulisit minun kattoni alle; sentähden en katsonutkaan itseäni arvolliseksi tulemaan sinun luoksesi; vaan sano sana, niin minun palvelijani paranee. Sillä minä itsekin olen toisen vallan alaiseksi asetettu, ja minulla on sotamiehiä käskettävinäni, ja minä sanon tälle: 'Mene', ja hän menee, ja toiselle: 'Tule', ja hän tulee, ja palvelijalleni: 'Tee tämä', ja hän tekee."

Tämän kuultuaan Jeesus ihmetteli häntä, kääntyi ja sanoi kansalle, joka häntä seurasi: "Minä sanon teille: en ole Israelissakaan löytänyt näin suurta uskoa." Ja taloon palatessaan lähettiläät tapasivat palvelijan terveenä.

Sen jälkeen hän vaelsi Nain nimiseen kaupunkiin, ja hänen kanssaan vaelsivat hänen opetuslapsensa ynnä suuri kansanjoukko. Kun hän nyt lähestyi kaupungin porttia, katso, silloin kannettiin ulos kuollutta, äitinsä ainokaista poikaa. Ja äiti oli leski, ja hänen kanssaan kulki paljon kaupungin kansaa. Ja hänet nähdessään Herra armahti häntä ja sanoi hänelle: "Älä itke". Ja hän meni ja kosketti paareja; niin kantajat seisahtuivat. Ja hän sanoi: "Nuorukainen, minä sanon sinulle: nouse." Niin kuollut nousi istualleen ja rupesi puhumaan. Ja hän antoi hänet hänen äidillensä. Ja heidät kaikki valtasi pelko, ja he ylistivät Jumalaa sanoen: "Suuri profeetta on noussut meidän keskellemme", ja: "Jumala on katsonut kansansa puoleen". Ja tämä puhe hänestä levisi koko Juudeaan ja kaikkiin ympärillä oleviin seutuihin. Ja Johannekselle kertoivat hänen opetuslapsensa tästä kaikesta. Niin Johannes kutsui luoksensa opetuslapsistaan kaksi ja lähetti heidät Herran tykö kysymään:

"Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?" Miehet saapuivat hänen tykönsä ja sanoivat: "Johannes Kastaja on lähettänyt meidät sinun tykösi ja kysyy: 'Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?'" Sillä hetkellä hän juuri paransi useita taudeista ja vitsauksista ja pahoista hengistä, ja monelle sokealle hän antoi näön. Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Menkää ja kertokaa Johannekselle, mitä olette nähneet ja kuulleet: sokeat saavat näkönsä, rammat kävelevät, pitaliset puhdistuvat, kuurot kuulevat, kuolleet herätetään, köyhille julistetaan evankeliumia. Ja autuas on se, joka ei loukkaannu minuun."

Kun Johanneksen lähettiläät olivat menneet, rupesi hän puhumaan kansalle Johanneksesta: "Mitä te lähditte erämaahan katselemaan? Ruokoako, jota tuuli huojuttaa? Vai mitä lähditte katsomaan? Ihmistäkö, hienoihin vaatteisiin puettua? Katso, ne jotka koreissa vaatteissa käyvät ja herkullisesti elävät, ne ovat kuningasten linnoissa. Vai mitä lähditte katsomaan? Profeettaako? Totisesti, minä sanon teille: hän on enemmän kuin profeetta. Tämä on se, josta on kirjoitettu: 'Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi, ja hän on valmistava tiesi sinun eteesi'. Minä sanon teille: ei ole vaimoista syntyneitten joukossa yhtäkään suurempaa kuin Johannes; mutta vähäisin Jumalan valtakunnassa on suurempi kuin hän. Ja kaikki kansa, joka häntä kuuli, publikaanitkin, tunnustivat Jumalan vanhurskaaksi ja antoivat kastaa itsensä Johanneksen kasteella.

Mutta fariseukset ja lainoppineet tekivät turhaksi Jumalan aivoituksen heitä kohtaan eivätkä ottaneet Johannekselta kastetta.

Mihin minä siis vertaan tämän sukupolven ihmiset, ja kenen kaltaisia he ovat? He ovat lasten kaltaisia, jotka istuvat torilla ja huutavat toisilleen ja sanovat:
        'Me soitimme teille huilua, ja te ette karkeloineet; me veisasimme itkuvirsiä, ja te ette itkeneet'. Sillä Johannes Kastaja on tullut, ei syö leipää eikä juo viiniä, ja te sanotte: 'Hänessä on riivaaja'.

Ihmisen Poika on tullut, syö ja juo, ja te sanotte: 'Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää!' Ja viisaus on kaikkien lastensa puolelta oikeaksi näytetty."

///////

(Luk 7:1-36)

Niin eräs fariseuksista pyysi häntä ruualle kanssaan; ja hän meni fariseuksen taloon ja asettui aterialle.

Ja katso, siinä kaupungissa oli nainen, joka eli syntisesti; ja kun hän sai tietää, että Jeesus oli aterialla fariseuksen talossa, toi hän alabasteripullon täynnä hajuvoidetta ja asettui hänen taakseen hänen jalkojensa kohdalle, itki ja rupesi kastelemaan hänen jalkojansa kyynelillään ja kuivasi ne päänsä hiuksilla ja suuteli hänen jalkojaan ja voiteli ne hajuvoiteella. Mutta kun fariseus, joka oli hänet kutsunut, sen näki, ajatteli hän mielessään näin: "Jos tämä olisi profeetta, tietäisi hän, mikä ja millainen tuo nainen on, joka häneen koskee: että hän on syntinen."
        (Luk 7:36-39)

Niin Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Simon, minulla on jotakin sanomista sinulle". Hän virkkoi: "Opettaja, sano". -

"Lainanantajalla oli kaksi velallista; toinen oli velkaa viisisataa denaria, toinen viisikymmentä. Kun heillä ei ollut, millä maksaa, antoi hän molemmille velan anteeksi. Kumpi heistä siis rakastaa häntä enemmän?" Simon vastasi ja sanoi: "Minun mielestäni se, jolle hän antoi enemmän anteeksi". Hän sanoi hänelle: "Oikein sinä ratkaisit".
        (Luk 7:40-43)

Ja naiseen kääntyen hän sanoi Simonille:

"Näetkö tämän naisen? Minä tulin sinun taloosi; et sinä antanut vettä minun jaloilleni, mutta tämä kasteli kyynelillään minun jalkani ja kuivasi ne hiuksillaan. Et sinä antanut minulle suudelmaa, mutta tämä ei ole lakannut suutelemasta minun jalkojani siitä asti, kuin tulin sisään. Et sinä voidellut öljyllä minun päätäni, mutta tämä voiteli hajuvoiteella minun jalkani.
        (Luk 7:44-46)

Sentähden minä sanon sinulle: tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän." Sitten hän sanoi naiselle: "Sinun syntisi ovat anteeksi annetut".
        (Luk 7:47-48)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin eräs fariseuksista pyysi häntä ruualle kanssaan; ja hän meni fariseuksen taloon ja asettui aterialle.

Ja katso, siinä kaupungissa oli nainen, joka eli syntisesti; ja kun hän sai tietää, että Jeesus oli aterialla fariseuksen talossa, toi hän alabasteripullon täynnä hajuvoidetta ja asettui hänen taakseen hänen jalkojensa kohdalle, itki ja rupesi kastelemaan hänen jalkojansa kyynelillään ja kuivasi ne päänsä hiuksilla ja suuteli hänen jalkojaan ja voiteli ne hajuvoiteella. Mutta kun fariseus, joka oli hänet kutsunut, sen näki, ajatteli hän mielessään näin: "Jos tämä olisi profeetta, tietäisi hän, mikä ja millainen tuo nainen on, joka häneen koskee: että hän on syntinen."
        (Luk 7:36-39)

Niin Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Simon, minulla on jotakin sanomista sinulle". Hän virkkoi: "Opettaja, sano". -

"Lainanantajalla oli kaksi velallista; toinen oli velkaa viisisataa denaria, toinen viisikymmentä. Kun heillä ei ollut, millä maksaa, antoi hän molemmille velan anteeksi. Kumpi heistä siis rakastaa häntä enemmän?" Simon vastasi ja sanoi: "Minun mielestäni se, jolle hän antoi enemmän anteeksi". Hän sanoi hänelle: "Oikein sinä ratkaisit".
        (Luk 7:40-43)

Ja naiseen kääntyen hän sanoi Simonille:

"Näetkö tämän naisen? Minä tulin sinun taloosi; et sinä antanut vettä minun jaloilleni, mutta tämä kasteli kyynelillään minun jalkani ja kuivasi ne hiuksillaan. Et sinä antanut minulle suudelmaa, mutta tämä ei ole lakannut suutelemasta minun jalkojani siitä asti, kuin tulin sisään. Et sinä voidellut öljyllä minun päätäni, mutta tämä voiteli hajuvoiteella minun jalkani.
        (Luk 7:44-46)

Sentähden minä sanon sinulle: tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän." Sitten hän sanoi naiselle: "Sinun syntisi ovat anteeksi annetut".
        (Luk 7:47-48)

ts. mistä aloittaja väänsi näköalaa.
        On vain hyvä, että kirkkoon sopii sanankuuloon ihminen, olkoon hän mistä ihmisryhmästä tahansa. Kyse on hinnasta, mitä Jeesus on maksanut- sielun pelastuksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ts. mistä aloittaja väänsi näköalaa.
        On vain hyvä, että kirkkoon sopii sanankuuloon ihminen, olkoon hän mistä ihmisryhmästä tahansa. Kyse on hinnasta, mitä Jeesus on maksanut- sielun pelastuksesta.

Sitten on ryhmä, jotka katselevat vain omia kiviin työkalunsa teroittaneet.

Onpa minulla näin ja näin hieno kivikirkko. Tänne ei saa tulla kukavain. On raamit- ja raameista mahtuu vain "minun" näköiset ihmiset, kuten kotiini.

fariseus- Raamatullinen määritelmä. Siinä on meille kullekin se peili, joka paljastaa ihmisen luonteen, mitä ja kuka hän on.

• Anonyymi

Nuoria miehiä tulee uskoon. Kuinka kirkko on varautunut tähän?

Radio Dei haastatteli piispaa, joka kertoi, että näitä nuoria miehiä voi ohjata rukousjoogaan.
      ELI PALOKUNTA ON VALMIINA SAMMUTTAMAAN HERÄTYKSEN!

• Anonyymi

Eivät terveet tarvitse parantajaa ...🤔😄

• Anonyymi

on siellä helluntailaisuudessa >luokkaero <

uskovien kotien lapset / aikuiset , > omissa ryhmissään ,
      tavikset , > toisten samankaltaisten kanssa

hyvässä yhteiskunta -asemassa olevia ei siellä olekaan .

• Anonyymi

Helluntalaisena on helppo olla, jos ei ole opiskellut. Raamattu hyväksytään ilman kriittistä ajattelua samoin seurakunnan vanhempien toiminta ja totuudet.

Helluntalaisia seuranneena, ei tule mieleen minkäänlainen vapaus, muussa kuin puheissa. Teot ovat aivan eri asia. Esimerkkinä kriittinen pohdiskelu seurakunnassa.

Helluntailaiset eivät salli mitään kriittistä ajattelua. Kriittinen ajattelu tuhoaisi helluntalaisuuden.

Tämä on johtanut siihen, että ihmisten välinen ystävällisyys ja kontrolli on kiinteästi sitoutuneena ja korostuu vain toisen valvomisena. Myös perheen ja suvun sisällä.

Ihmiskunta on kehittynyt, koska ihminen osaa ajatella kriittisesti. Helluntailaiset eivät pääsääntöisesti hyväksy opiskelua. Se voi aikaansaada kriittistä ajattelua ja voi olla tuhoisaa pienelle seurakunnalle.

• Anonyymi

Minun perhepiirissä on neljä tohtoria, mitenkäs edellisen pascanpuhujab opiskelut on menneet ?

Tämä tuolle helluntain opiskelusta höpöttävälle !

• Anonyymi

Harvoin pääsee noin syvältä luotaamaan suomalaisen pöljänterin pään sisustaa !
        Voi rakas isä taivaassa mikä maa mikä valuutta @#$:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun perhepiirissä on neljä tohtoria, mitenkäs edellisen pascanpuhujab opiskelut on menneet ?

Tämä tuolle helluntain opiskelusta höpöttävälle !

Väitän edelleen että helluntaiseurakunnissa tukahdutetaan kaikenlainen kriittinen ajattelu. Ei ole sinun tohtorikaverisi saaneet muutosta aikaan. Lahkojen tulisi yrittää uudistua ja helluntalaisuus on kyllä selvästi yksi niistä. Jo pelkästään että ihmiset jaetaan hyviin ja huonoihin mustavalkoisesti, on käsittämätöntä. Turhaa henkistä väkivaltaa esimerkiksi perheiden sisälle.

Eikä noiden raamatun kohtien kirjoittelu oikein auta.

• Anonyymi

Luin justiinsa iltas kuinka saulilta olisi meinannut päästä sillintuoksuinen sana !

Niin toimittaja ihmettelee pöhinää asiasta, kun ko sana on muutenkin korvannut pilkun paikan suomen niin kristilliseszä kristillisyydessä !

Onko sakastissa mietitty miksi niin on kehitys kehittynyt kastetun kansan kesken !#@

• Anonyymi

Muutama vuosi sitten hellaridiileri tuomittiin 5 v. vankilaan.

Liekkö jo päässyt koevapauteen?

• Anonyymi

Voi pönttöpäisyyden määrää!

Miksi et käynyt rippikoulua loppuun vaan karkasit sieltä halkopinon taakse tupakille !

• Anonyymi

Miehen kuva komeili RV:n sivuilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi pönttöpäisyyden määrää!

Miksi et käynyt rippikoulua loppuun vaan karkasit sieltä halkopinon taakse tupakille !

Tuo on se sodomiittipedo

• Anonyymi

Helluntailaisille ei kannata uskoutua omista asioistaan, vaikka ovat niistä kovasti kiinnostuneita.

• Anonyymi

Heeher sinulla tuskin on kiinnostavia asioita hah @

• Anonyymi

Pakkovauvakastettujen arkkipiispa Luoma kertoi, että hän on saanut rukousvastauksena, että homoja saa vihkiä.

KOMMENTOIKOON TÄHÄN, JOKA ON SITÄ MIELTÄ, ETTÄ LUOMA EI VALEHDELLUT.

• Anonyymi

Useamman kerran kylvetetty itkee koko ajan arkkipiispoista ja vauvoista

Useamman kerran kylvetetty vihaa uskovia ja rienaa näitä pakkovauvakastetuiksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Useamman kerran kylvetetty itkee koko ajan arkkipiispoista ja vauvoista

Useamman kerran kylvetetty vihaa uskovia ja rienaa näitä pakkovauvakastetuiksi

Uskovaiset eivät valehtele kuten pakkovauvakastetut!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskovaiset eivät valehtele kuten pakkovauvakastetut!

Useamman kerran kylvetetty valehtelee ja vihaa uskovia ja herjaa näitä pakkovauvakastetuiksi

• Anonyymi

Olseni ja Parhami meni suoraan asiaan, koska molemmat vietiin vankilaan sodomiasta.

• Anonyymi

Tuhannet ihmiset menivät niiden miesten käsien alle saamaan niitä hengen lahjoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuhannet ihmiset menivät niiden miesten käsien alle saamaan niitä hengen lahjoja.

Luterilainen, ymmärrän täysin selvästi, isäsi on saatana, et pysty kieltämään, niin luuletko minun, Jumalan lapsen kuuntelevan sinun herraasi???? Paljon luulet, ja olet naurettava!!!! ET PYSTY KIELTÄMÄÄN HERRAASI JA KUITENKIN KAKKI ESIINNYT TIETÄVÄNÄ RAAMATUN OPETTAJANA, JOTA MUKA PITÄISI KUUNNELLA , OLET TODELLA NAURETTAVA!!!!

• Anonyymi

Reformaation isät Martti Luther ja Philip Melanchthon antoivat arvovaltansa ja teologisen tukensa vainoille ja väkivallalle puheillaan ja kirjoituksillaan. Dokumentit osoittavat, että Luther ja Melanchthon antoivat useita jyrkkiä ja väkivallan sallivia lausuntoja uudestikastajista. He eivät pelkästään hyväksyneet ihmisten vainoamista ja heihin kohdistettua fyysistä väkivaltaa, vaan jopa kannustivat vallanpitäjiä siihen sekä maallisin että teologisin perustein.

Silloinen maallinen hallinto käytti arvovaltaisten kirkonmiesten tuomitsevia puheita ja kirjallisia lausuntoja hyväksi uudestikastajiin kohdistamansa vainon legitiimeinä perusteluina. Keisarikunnassa laadittiin uskonpuhdistajien tukemana laki, joka mahdollisti vainoamisen ”laillisesti”.

Luther joutui ottamaan kantaa anabaptisteiksi nimitettyjen kristittyjen tappamiseen vuonna 1527. Hän antoi suostumuksensa laille ja kuolemantuomioille, vaikka tapahtumia hänen omien sanojensa mukaan olikin ”kauheaa katsella”.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilainen, ymmärrän täysin selvästi, isäsi on saatana, et pysty kieltämään, niin luuletko minun, Jumalan lapsen kuuntelevan sinun herraasi???? Paljon luulet, ja olet naurettava!!!! ET PYSTY KIELTÄMÄÄN HERRAASI JA KUITENKIN KAKKI ESIINNYT TIETÄVÄNÄ RAAMATUN OPETTAJANA, JOTA MUKA PITÄISI KUUNNELLA , OLET TODELLA NAURETTAVA!!!!

Sinulle kolmiyhteinen jumala on saatana

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni, molemmat vietiin vankilaan sodomiasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni, molemmat vietiin vankilaan sodomiasta.

Kuinka monta kertaa aiot hokea tuota samaa horinaa, josta et tod tiedä mitään, onko sinulla muita pakkoliikkeitä tuon hokemisen lisäksi!

Vaihda jo levyä.

• Anonyymi

Helluntailaiset vihaavat kristittyjä uskovaisia.

• Anonyymi

Kokeileppas saisitko jotain järjellistä kommenttia aikaan !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokeileppas saisitko jotain järjellistä kommenttia aikaan !

tuohan on se saastanen lastenraiskaajakääkkä

oli taas vedellyt rippilapsia

• Anonyymi

niin vihaavat ja herjaavat niitä

• Anonyymi

Mitä porukkaa Jeesus veti puoleensa?

Luuk5:30Niin fariseukset ja heidän kirjanoppineensa napisivat hänen opetuslapsiansa vastaan ja sanoivat: "Miksi te syötte ja juotte publikaanien ja syntisten kanssa?"
      5:31 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.
      5:32 En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä parannukseen."

Pakkovauvakastetut persynnittömät jäävät ulkopuolelle!

• Anonyymi

Useamman kerran kylvetetty vihaa Jeesuksen omia ja hän on se joka jää ulkopuolelle

Hän herjaa uskovia pakkovauvakastetuksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Useamman kerran kylvetetty vihaa Jeesuksen omia ja hän on se joka jää ulkopuolelle

Hän herjaa uskovia pakkovauvakastetuksi

Menitkö sinä vauvana vapaaehtoisesti kasteelle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Menitkö sinä vauvana vapaaehtoisesti kasteelle?

En, vaan menin aikuisena vapaaehtoisesta kasteelle. Minulla ei ole tarvetta herjata toisia kuten sinä teet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En, vaan menin aikuisena vapaaehtoisesta kasteelle. Minulla ei ole tarvetta herjata toisia kuten sinä teet.

Menit vapaaehtoisesti homoja vihkivään uskontoon!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä herjaat kristillistä upotuskastetta "useamman kerran kylvetetyksi". Mistä tiedät onko kristitty kastettu monta kertaa?
        Sinullakin on tarve herjata TÄÄLLÄ HELLUNTAILAISTEN KESKUSTELUPALSTALLA!

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2498
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1698
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      37
      1442
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      164
      1272
    5. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      120
      1266
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      143
      1219
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      148
      1191
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1165
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1091
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      979
    Aihe