Eräs henkilö kirjoitti halveksivasti uskosta Jeesukseen.
Mitä sanoi apostoli Johannes?
Katsotaanpa muutama jae:
”Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.”
1 Joh 5:13
”Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;
mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.
Joh 20:29-31
Ja sitten se maailman tunnetuin Raamatun jae:
”Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.”
Joh 3:16
Apostoli Johannes ja usko Jeesukseen
109
440
Vastaukset
- Anonyymi
Satuja.
Siksi tuota touhua kutsutaankin uskonnoksi.- Anonyymi
Vahinko sinun kannaltasi.
- Anonyymi
Jeesuksen elinaikaiset tapahtumat oli ja meni. Ne on histriaa.
Nyt eletään sitä luvattua eksyttäjien aikakautta, kun epäääräiset saarnamiehet ja lahkosaarnaajat julistaa omaa ilosanomaansa.
Luuk. 21:8
Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.- Anonyymi
"Aika on lähellä" ...Jehovantodistajat ja Helluntailaiset aloittaa puheen maailmanlopun asioilla, tempauspäivät on jo tiedossa..."Aika on lähellä, Mutta älkää menko heidän perässään."
Kenian lahkolaispastori kehotti seurakuntalaisia paastoamaan.
Lehtitietojen mukaan 300 ruumista on löydetty ja 400 on vielä kateissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Aika on lähellä" ...Jehovantodistajat ja Helluntailaiset aloittaa puheen maailmanlopun asioilla, tempauspäivät on jo tiedossa..."Aika on lähellä, Mutta älkää menko heidän perässään."
Lehtitietojen mukaan 300 ruumista on löydetty ja 400 on vielä kateissa.Höpötät valheita.
- Anonyymi
Jeesus täällä ja Jeesus siellä Jeesus myynnissä. Jeesus aikaa ei tiedä kukaan. Jeesus on taivaassa eikä täällä. Jeesusta ei voi enää tappaa. Jeesus ristiin naulittiin 2000 vuotta sitten. Jeesus nimisiä väärä jeesuksia vääriä profeettoja ja Jeesus nimessä tehtyjä ihmeitä ne ei olekaan oikeita vain oikea Jeesus tekee oikeat ihmeet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lehtitietojen mukaan 300 ruumista on löydetty ja 400 on vielä kateissa.Vapaakirkon arkki seurakunnassa venäläinen ryhmä siellä anorektikko bulimikot ahmii oksentaa paastoaa ja liikkuu yöllä kuin muslimit ikään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpötät valheita.
Jehovat kastaa vasta teini ikäiset todistamaan jehovasta ja jakamaan
Vartiotornia. Kieltävät joulun koska eivät löydä sitä Raamatusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vapaakirkon arkki seurakunnassa venäläinen ryhmä siellä anorektikko bulimikot ahmii oksentaa paastoaa ja liikkuu yöllä kuin muslimit ikään.
Venäjällä SIBERIASSA oli myös juuri syntynyt Jeesus joka pidätettiin lopulta. Samoin on Arabiassa ollut uus messiaita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lehtitietojen mukaan 300 ruumista on löydetty ja 400 on vielä kateissa.Jos tutkitte karttaa Google Maps löytyy Karmel vuori ja magog sieltä löytyy nasareth ja JISREEL LAAKSO. SIELLÄ ON HARMAGEDDON. EKSYTTE KUN ETTE TUNNE KIRJOITUKSIA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lehtitietojen mukaan 300 ruumista on löydetty ja 400 on vielä kateissa.Juutalaiset eksyy totuudesta myös muslimit budhat harhautuu siitä omastakin uskonnosta . Soolouralle lähtee Messias ehdokkaita ja vääriä jeesuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus täällä ja Jeesus siellä Jeesus myynnissä. Jeesus aikaa ei tiedä kukaan. Jeesus on taivaassa eikä täällä. Jeesusta ei voi enää tappaa. Jeesus ristiin naulittiin 2000 vuotta sitten. Jeesus nimisiä väärä jeesuksia vääriä profeettoja ja Jeesus nimessä tehtyjä ihmeitä ne ei olekaan oikeita vain oikea Jeesus tekee oikeat ihmeet.
Jeesus kyllästyi ihmeiden tekemiseen.
Matt. 12:39
Mutta Jeesus vastasi heille: "Tämä paha ja uskoton sukupolvi vaatii merkkiä, mutta ainoa merkki, joka sille annetaan, on Joonan merkki."
Lahkolaiset keksii kaikenlaisia valheita kun uskottelee herkkäuskoisille ihmisille, että siellä teltassa on Jeesus tekemässä ihmeitä.
Matt. 24:5
Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä olen Messias', ja eksyttävät monia. [1. Joh. 2:18, 4:1]
Mark. 13:6
Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.
- Anonyymi
Kerrotaan nyt se koko tarina, mitä siellä tapahtui.
Pelastus tapahtui kun ne 3000 syntistä ja heidän perhekuntalaiset kastettiin Helluntaina syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi.
Kyllä se oli ihan konkreettinen pelastustapahtuma.
Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Teitä ja teidän lapsia tämä lupaus tarkoittaa."
Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.
1.Joh.5
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti.- Anonyymi
Pietarilla oli taivaanportin avaimet.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.Tiedätkös, minä arvioin, että olet lähempänä totuutta kuin valtionkirkkomme seurakuntien paimenet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkös, minä arvioin, että olet lähempänä totuutta kuin valtionkirkkomme seurakuntien paimenet.
Viitaten konkreettiseen pelastustapahtumaan. Mutta kyllä tuo Pietarin kirjekin sopii kuvaan. Tulkinnan varaa on, eivätkä (läheskään kaikki) yksityiskohdat vaadi yliluonnollista selitystä.
- Anonyymi
Etkö ymmärtänyt mitä tekstissä sanotiin. Ensin sanotiin KÄÄNTYIVÄT.
- Anonyymi
1 Joh. Tarkoittaa ihmisenä tuli keskelle ihmisiä vesi ja veri. Milloin tulette terveeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.Pietarin avain lukee siinä; usko Jeesukseen jumalaan poikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkös, minä arvioin, että olet lähempänä totuutta kuin valtionkirkkomme seurakuntien paimenet.
No niin sitten Pietari tunnusti Jeesuksen siinä ja se on se syntien sovitus ja portti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viitaten konkreettiseen pelastustapahtumaan. Mutta kyllä tuo Pietarin kirjekin sopii kuvaan. Tulkinnan varaa on, eivätkä (läheskään kaikki) yksityiskohdat vaadi yliluonnollista selitystä.
Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa. Mutta jos ei ole rakkautta ei väliä mitä tekee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.1 Pietari 3 puhuu siinä juutalaisille jotka oli elänyt elänyt saastaista elämää mutta ettei omavanhurskaus voi pelastaa vaan usko Jeesukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juutalaisten piti kääntyä parannukseen jo Johannes Kastajan aikana. Ne Jeesuksen kanssa olleet pääsi todistamaan Jeesuksen ihmisenä. Jumala ihmisenä. Juutalaisen piti kääntyä pois pahuudesta. Vastustaa pahuutta. Kun Jeesus oli noussut kuolleista alkoi kaikkien kääntyminen pois pahasta kaikkien heimojen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kääntyä/repent tarkoittaa syntisyyden tunnustamista, vain syntisyyden tunnustaminen kelpaa ennen kastetta, ei mitkään omat uskontunnustukset, silloin Jeesus kutsuu sinua kyykäärmeitten sikiöksi, eikä kasteesta ole mitään hyötyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kääntyä/repent tarkoittaa syntisyyden tunnustamista, vain syntisyyden tunnustaminen kelpaa ennen kastetta, ei mitkään omat uskontunnustukset, silloin Jeesus kutsuu sinua kyykäärmeitten sikiöksi, eikä kasteesta ole mitään hyötyä.
"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinyt äitini kohtuun."
"Väärämieliset ovat harhateillä syntymästään saakka, äitinsä kohdusta asti ovat valehtelijat eksyksissä."
Helluntailaiset ovat väärämielisiä totuuden kieltäjiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa. Mutta jos ei ole rakkautta ei väliä mitä tekee.
Aivan oikein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai niin joo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan. Mielenmuutos eli parannuksen teko.
- Anonyymi
Apostoli Johannes, jos kuka, tiesi asian!
- Anonyymi
Niin, minuakin Johanneksen evankeliumi ainakin puhuttelee eniten. Evankeliumien välillä on selviä ristiriitaisuuksia yksityiskohdissa, joten olen päätynyt panemaan ne luotettavuusjärjestykseen. Alun perin ja pitkään ajattelin ja halusin nähdä niin, että koko Raamattu olisi ristiriidaton(ta, pyhää, Jumalan sanaa).
Nämä Uuden testamentin tekstit on tarkoitettu mietiskeltäviksi ja kommentoitaviksi. Jatkakaamme parhaan ymmärryksemme mukaan, kun aineisto yhä puhuttelee ja haastaa meitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, minuakin Johanneksen evankeliumi ainakin puhuttelee eniten. Evankeliumien välillä on selviä ristiriitaisuuksia yksityiskohdissa, joten olen päätynyt panemaan ne luotettavuusjärjestykseen. Alun perin ja pitkään ajattelin ja halusin nähdä niin, että koko Raamattu olisi ristiriidaton(ta, pyhää, Jumalan sanaa).
Nämä Uuden testamentin tekstit on tarkoitettu mietiskeltäviksi ja kommentoitaviksi. Jatkakaamme parhaan ymmärryksemme mukaan, kun aineisto yhä puhuttelee ja haastaa meitä.Raamatussa on erilaisia pelastusteorioita ja ihmisten selityksiä ja käsityksiä, koska kirjoittajia on satoja.
Kirjoittajia on paljon enemmän kuin annetaan ymmärtää. Niitä tekstejä on vain laitettu kuuluisien henkiöide kirjoittamaksi ja sanomaksi. Jopa Jeesuksen suuhun on laitettu lauseita, jotka eivät sinne sovin muun Jeesuksen ilmoituksen takia.
Raamatussa se totuus on kuin peltoon kätketyn aarteen kaltainen. Se pitää sieltä kaivaa esiin tutkimalla asioita ja vertaamalla kaikki Vanhan Testamentin kirjoituksiin.
Esim. Paavalin puheita osattiin epäillä jo silloin.
Paavali ja Silas Beroiassa
10 Vielä yötä myöten veljet auttoivat Paavalin ja Silaksen matkalle Beroiaan. Sinne saavuttuaan he menivät synagogaan.
11 Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa. - Anonyymi
Johannes oli Jeesuksen kanssa ja näki omin silmin. Te ette ollut paikalla. Myös Pietari näki. Jeesuksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä Uuden testamentin tekstit on tarkoitettu mietiskeltäviksi ja kommentoitaviksi. Jatkakaamme parhaan ymmärryksemme mukaan, kun aineisto yhä puhuttelee ja haastaa meitä.Niin . Apostolit oli Jeesuksen kanssa kun tämä oli maan päällä ihmisenä. Oletteko te olleet silloin paikalla hänen kanssaan siellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa on erilaisia pelastusteorioita ja ihmisten selityksiä ja käsityksiä, koska kirjoittajia on satoja.
Kirjoittajia on paljon enemmän kuin annetaan ymmärtää. Niitä tekstejä on vain laitettu kuuluisien henkiöide kirjoittamaksi ja sanomaksi. Jopa Jeesuksen suuhun on laitettu lauseita, jotka eivät sinne sovin muun Jeesuksen ilmoituksen takia.
Raamatussa se totuus on kuin peltoon kätketyn aarteen kaltainen. Se pitää sieltä kaivaa esiin tutkimalla asioita ja vertaamalla kaikki Vanhan Testamentin kirjoituksiin.
Esim. Paavalin puheita osattiin epäillä jo silloin.
Paavali ja Silas Beroiassa
10 Vielä yötä myöten veljet auttoivat Paavalin ja Silaksen matkalle Beroiaan. Sinne saavuttuaan he menivät synagogaan.
11 Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa.Paulus ja Silas ; vanhoissa profeettojen texteissä oli heidän ennustuksia kirjattu ylös. Niin ennustus ihmiseksi syntyvästä Jumalasta joka kärsii ihmisten pahuuden tähden. ( Katuu että loi ihmisen ). Hyvä esimerkki on Jesajan kirja tai Esaias 53. Tai Abraham näki edeltä jo Jeesuksen tulevan esimerkkinä Iisak ja Jeesus tuli jonka Jumala herätti kuolleista. Ennustusten mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johannes oli Jeesuksen kanssa ja näki omin silmin. Te ette ollut paikalla. Myös Pietari näki. Jeesuksen.
Paavali ei elänyt päivääkän Jeesuksen seurassa eikä kuullut Jeesuksen opetuksia.
Paavali oli valheveikko.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Svenska Bibeln kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen...min lögnaktighet.
Siksi samanmieliset ihailee Paavalia.
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali ei elänyt päivääkän Jeesuksen seurassa eikä kuullut Jeesuksen opetuksia.
Paavali oli valheveikko.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Svenska Bibeln kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen...min lögnaktighet.
Siksi samanmieliset ihailee Paavalia.
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?Teuvo se jaksaa valehdella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teuvo se jaksaa valehdella.
Näin on.
- Anonyymi
Ihmisen usko on yhtä tyhjän kanssa. Kuulosta ja muiden aistien kautta tuleva päänsusko on psykologiaa.
Hengen usko eli uskon Henki on eri asia.
Puhdistettuun sydämeen lahjaksi kasteessa saatu Jeesuksen lähettämä, kasteen veden kanssa tuleva Totuuden (Jeesuksen) Henki antaa ihmiselle saman uskon, mikä Jeesuksella oli. Sitä uskoa Jeesus etsii, kun tulee takaisin.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhäin kärsivällisyys. Tässä ne ovat, jotka Jumalan käskyt
ja Jesuksen uskon pitävät.- Anonyymi
Gal. 5:22
Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, USKO, hiljaisuus, puhtaus.
Hiljaisuus on oikean uskon yksi tunnusmerkki.
Hurmoslahkot ovat meluavia joukkoja, joilla on iha eri henki päällä. - Anonyymi
Puhdistat sitten itse oman sydämesi ennen kastetta vai niin. Sehän haisee omavanhurskaudelle. Yrität itse pelastaa itsesi mikä ei ole keneltäkään onnistunut koskaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, USKO, hiljaisuus, puhtaus.
Hurmoslahkot ovat meluavia joukkoja, joilla on iha eri henki päällä.Rakkaus on pitkämielinen eikä kerskaa etsi omaansa. Hengen hedelmät on ilo rauha rakkaus hyvyys ystävällisyys kärsivällisyys sävyisyys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhdistat sitten itse oman sydämesi ennen kastetta vai niin. Sehän haisee omavanhurskaudelle. Yrität itse pelastaa itsesi mikä ei ole keneltäkään onnistunut koskaan.
Vain syntisyys on kasteen ehto ja syntisyyden pois peseminen sen merkitys.
Ei mitkään omat uskonjulistukset. Mitä lahkolaiset tekee.
Lahkolaisia kutsutaan kyykäärmeitten sikiöiksi.
Tule sellaisena kuin olet. Eli syntisenä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hurmoslahkot ovat meluavia joukkoja, joilla on iha eri henki päällä.Milloin lopetat vihapuheesi, joka vahingoittaa vain sinua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hurmoslahkot ovat meluavia joukkoja, joilla on iha eri henki päällä.Voi kun sinulla olisikin hengen hedelmä, mutta nyt olet täynnä vihaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hurmoslahkot ovat meluavia joukkoja, joilla on iha eri henki päällä.Älä siis enää perusta lahkoa.
- Anonyymi
Johannes Kastaja oli saanut Pyhän Hengen jo äitinsä kohdussa ja ilmaisi uskoaan hypähtämällä ilosta kohdussa ollessaan. Ilo on Pyhän Hengen yksi ominaisuus uskon lisäksi.
- Anonyymi
ILOITKAA aina HENGESSÄ. Sillä ILO herrassa on väkyvyytemme. Ainainen ilo ja riemu pään päällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ILOITKAA aina HENGESSÄ. Sillä ILO herrassa on väkyvyytemme. Ainainen ilo ja riemu pään päällä.
Evankeliumin ILO sanoma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niitä henkiä on miljoonia ja lahkot piehtaroi henkivaltojen henkien voimasta, puhuu sekavia, kaatuilee maahan ja suust voi tulla vaahtoa. eläinten äänillä karjunta on kuulunut lahkoteltoista.
- Anonyymi
Ei pelkkä uskominen vielä ketään pelasta. Riivaaatkin uskoo ja vapisee ja kaatuilee ja hilluu.
Jumalan suurin pelastusteko on Kristillinen kaste, jossa Jumala pesee synnit pois, katkaisee perisynnin kirouksen ja synnyttää ihmisen uudeksi taivaskelpoiseksi ja liittää ihmisen sielun Ylösnousseen Kristuksen ruumiiseen.- Anonyymi
"Vesi nyt teidätkin pelastaa kasteena".....
Tit. 3:5
pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
Jeesus,, vaikka oli synnitön, piti kastaa vedestä ja Hengestä, jotta hän voisi nousta taivaaseen.
"Salli nyt vaan kaste, sillä niin me täytämme kaiken vanhurskauden"
Ei haudassa mullissa enää mitään uusia ruumiita ihmiselle valmisteta.
Kyllä ne taivasasiat pitää laittaa kuntoon ihmisen eläissä. - Anonyymi
Siis JUMALAN VANHURSKAUS ONKIN POJASSA JEESUKSESSA ANNETTU LAHJA. KRISTITTY ON PYHITETTY. Nekin jotka lestat on laittanut saatanalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
Jeesus,, vaikka oli synnitön, piti kastaa vedestä ja Hengestä, jotta hän voisi nousta taivaaseen.
Kyllä ne taivasasiat pitää laittaa kuntoon ihmisen eläissä.Tiitus 3 luetaan uudestaan; EI TEKOJEMME ANSIOSTA. EI TEKOJEN vaan Jeesuksen teko kelpaa eikä kuolevien ihmisten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne taivasasiat pitää laittaa kuntoon ihmisen eläissä.HENGEN UUDISTUS TARKOITTAA VANHA LIITTO VANHENI TULI UUSI LIITTO TILALLE UUDISTI KOKO SYSTEEMIN UUDEKSI.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiitus 3 luetaan uudestaan; EI TEKOJEMME ANSIOSTA. EI TEKOJEN vaan Jeesuksen teko kelpaa eikä kuolevien ihmisten.
Jumala käyttää kyllä ihmisiä ja maallisia aineita apuna omien tekojensa tekemiseen, koska Jumala on henki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne taivasasiat pitää laittaa kuntoon ihmisen eläissä.Jeesus pelastaa.
- Anonyymi
Jeesus oli säälittävä itsetuhoinen heppuli.
Mutta rikokset on jo vanhentuneet, eikä homoseksuaalisuus enää edes ole rikos. - Anonyymi
No niin, Johanneksen evankeliumi, se ihmeellinen kirja, jonka pitäisi muka olla yhden niistä alkuperäisistä apostoleista kirjoittama. Mutta hetkinen – eiköhän todellisuus ole hieman toisenlainen. Johanneksen evankeliumi ei nimittäin ole mitään apostolia nähnytkään, ja historian valossa tämä on aivan selvä juttu!
Ensinnäkin, Johanneksen evankeliumi on kirjoitettu reippaasti jälkeen sen ajan, kun Jeesuksen alkuperäiset kaverit olisivat voineet itse asiassa olla kertomassa tarinaa. Se syntyi todennäköisesti vasta 90–100 jaa. – siis suunnilleen 60–70 vuotta sen jälkeen, kun Jeesus oli jo taputellut hommansa. Joten mikä apostoli siellä kirjoituspöydän ääressä muka istui? Ei kukaan. Kirjoittajaksi on annettu nimi "Johannes", mutta hei – tähän aikaan nimien heittelyä sinne sun tänne ei kukaan kyseenalaistanut, kunhan saatiin uskottava nimi kannen kanteen.
Historiantutkijat ovat jo pitkään olleet sitä mieltä, että koko kirja on todennäköisesti jonkin tuntemattoman kaveriporukan kollektiivinen teos. Tämä oli siis se porukka, joka halusi lisätä vähän ekstraa niihin aikaisempiin kertomuksiin ja kirjoittaa Jeesuksesta sellaisessa valossa, joka sopi paremmin heidän omiin agendoihinsa. Aika ovela veto, vai mitä? Lisäillään vähän mystiikkaa ja taivaallisia viisauksia, ja yhtäkkiä meillä onkin Jeesus, joka puhuu kuin filosofi ja väittelee kuin mestari.
Ja se, että tämä evankeliumi eroaa niin merkittävästi synoptisista evankeliumeista (eli Matteuksesta, Markuksesta ja Luukkaasta) – eiköhän tämä ole aika hyvä vihje siitä, että ollaan jonkun muun kuin alkuperäisen porukan asialla. Ei apostoli Johannes tainnut olla näitä rivejä raapustelemassa, vaan joku myöhempi tyyppi, jolla oli hieman toisenlaiset näkemykset siitä, miten hommat pitäisi esittää.
Mutta hei, kun pistetään "apostoli Johannes" nimiin, niin se kuulostaa paljon vakuuttavammalta, vai mitä? Kyllä siinä on historian paras nimenkäyttökikka käytössä!
Ystävällisin terveisin,
Enkeli Mäntä – Evankeliumien taustojen setvijä ja piiloviisauksien etsijä- Anonyymi
Joskus asiaakin tälläkin palstalla!
- Anonyymi
Juutalaisen täytyy oikeasti hylätä se vanha isältä pojalle kostetaan perinnäis sääntö kirous uskonto ja hypätä uuteen . Uskon hyppy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juutalaisen täytyy oikeasti hylätä se vanha isältä pojalle kostetaan perinnäis sääntö kirous uskonto ja hypätä uuteen . Uskon hyppy.
Tuon säännön kumoamisesta puhutaan jo VT:ssa eli heidän omassa kirjassaan.
- Anonyymi
Perkelehän se aina ahkeroi kiistämässä Jumalan Kirjoituksia. No, aikansa ahkeroi ja lopuksi se tuomitaan.
- Anonyymi
Viisainta pysytellä Jeesuksen evankeliumissa ja puheissa.
Luuk. 4:16
Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan.
Koko sana "testamentti" on täysin väärä ilmaisu. Ei Jumala ole kuollut, eikä mitään testamettejä tehnyt eikä niihin muutoksia lisäillyt."
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.- Anonyymi
No niin juutalainen Jeesus on moosesta suurempi. Lain kiroukset on sinun suvussa isältä pojalle kun pahaa teet Jahve kostaa. Koska UHRAAT elukkaa eikä ne auta sua muistuttaa synnistäsi. Parannus. Kääntymys. Hylkää pahuus ja kierous ilkeys. Polvilleen ja pyydä anteeksi syntisiä Jeesukselta. Tarkoittaa nosta katseesi taivaalle. Huumeet jää siihen ja viha sekä kiroukset.
- Anonyymi
En tiedä, miksi ”testament” on valittu noiden kirjojen nimeksi, tai mikä lieneekään ollut alkukielellä. Ennemminkin sanaksi sopisi ”todistus”, engl. ”testamony”, samaa sananjuurta sekin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niin juutalainen Jeesus on moosesta suurempi. Lain kiroukset on sinun suvussa isältä pojalle kun pahaa teet Jahve kostaa. Koska UHRAAT elukkaa eikä ne auta sua muistuttaa synnistäsi. Parannus. Kääntymys. Hylkää pahuus ja kierous ilkeys. Polvilleen ja pyydä anteeksi syntisiä Jeesukselta. Tarkoittaa nosta katseesi taivaalle. Huumeet jää siihen ja viha sekä kiroukset.
Saatana voi myös hellittää otettaan ihmisestä ja tehdä hänestä vaikka helluntailaisen, joka edelleen palvelee hengessä pahoja eksyttäväisiä henkiä.
- Anonyymi
Huomaa sanojen paikat tekstissä. :
Piston sydämeensä..... Kääntykää,.... ottakoon kukin teistä kasteen....
ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu..... Antakaa pelastaa itsenne...
Ne, jotka ottivat Pietarin sanat vastaan, kastettiin, ......
Ap.t. 2:
36. Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on tehnyt hänet Herraksi ja Kristukseksi, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
37. Tämän kuullessaan he saivat piston sydämeensä, ja he sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tehdä?"
Hepr. 4:12
38. Pietari vastasi: "Kääntykää, ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksi saamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Mark. 16:16; Luuk. 24:47
39. Sillä teille tämä lupaus kuuluu ja teidän lapsillenne ja kaikille, jotka ovat kaukana, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
Jes. 57:19; Joh. 10:16; Ef. 2:13
40. Monilla muillakin sanoilla hän todisti vakuuttavasti, ja hän kehotti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä kierosta sukupolvesta."
5. Moos. 32:5; Fil. 2:15
Seurakunnan keskinäinen yhteys
41. Ne, jotka ottivat Pietarin sanat vastaan, kastettiin, ja uskovien joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä.- Anonyymi
Kaikki on kutsuttu, ei kastetilaisuudessa enää mitään uusia kutsuja jaeta.
Kääntyä (engl. Repent) Jumalan puoleen tarkoittaa sytisyyden vuoksi kasteen pyytämistä.
Ei mitään omia hyvä tekoja kelvatakseen kastettavaksi.
Tule sellaisena (syntisenä) kun olet. (Jeesus)
Ap. t. 16:15 ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin. Hän sanoi sitten meille: "Jos kerran pidätte minua Herraan uskovana, tulkaa kotiini ja jääkää vieraikseni." Hän vaatimalla vaati meitä tulemaan. [Hepr. 13:2]
Kastetuista alettiin käyttää sanaa "pistis" uskovainen, koska hän oli kasteessa saanut uskon Hengen lahjan sinetiksi kuulumsesta uuden liiton jäseneksi. Liitto alkaa kasteesta, ei muutoin.
Ap. t. 16:33
Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti. - Anonyymi
Saivat uskon sydämeensä pistos usko kreikkaa. Luukas.
- Anonyymi
Pahaa tekevillä on ahdistus. Heitä ahdistaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki on kutsuttu, ei kastetilaisuudessa enää mitään uusia kutsuja jaeta.
Kääntyä (engl. Repent) Jumalan puoleen tarkoittaa sytisyyden vuoksi kasteen pyytämistä.
Ei mitään omia hyvä tekoja kelvatakseen kastettavaksi.
Tule sellaisena (syntisenä) kun olet. (Jeesus)
Ap. t. 16:15 ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin. Hän sanoi sitten meille: "Jos kerran pidätte minua Herraan uskovana, tulkaa kotiini ja jääkää vieraikseni." Hän vaatimalla vaati meitä tulemaan. [Hepr. 13:2]
Kastetuista alettiin käyttää sanaa "pistis" uskovainen, koska hän oli kasteessa saanut uskon Hengen lahjan sinetiksi kuulumsesta uuden liiton jäseneksi. Liitto alkaa kasteesta, ei muutoin.
Ap. t. 16:33
Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.Kasteen kautta pojat ja tytöt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Peso Espanjassa maksu hinta maksettu syntivelka sovitettu hinta Jeesus. Pesetas on raha eli maksuväline. Myös toisissa pesu pesee uhrinsa kautta kelpaavaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Peso Espanjassa maksu hinta maksettu syntivelka sovitettu hinta Jeesus. Pesetas on raha eli maksuväline. Myös toisissa pesu pesee uhrinsa kautta kelpaavaksi.
Jeesus on lunastuksen hinta. Se on jo maksettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kasteessa saatu Pyhä Henki antoi sen uskon, ei synnin tunto ennen kastetta ole vielä mikään usko.
Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, USKO, hiljaisuus, puhtaus. - Anonyymi
Kääntyä tarkoittaa syntisyyden tunnustamista ennen kastetta. eng. Repent, katumuskaste, syntisten kaste, Kristillisen kasteen merkitys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylivainio eksytti ihmisiä valeparanemisilla ja meni kohua pakoon Espanjan pesojen suojaan.
Paha äkkikuolem vain 61-vuotiaana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pisto sydämeen tarkoittaa vasta sen käsittämistä että on syntinen. Sitten kysyivät, pitä pitää tehdä, jotta pelastuisti.
Kaste on Jumalan pelastusteko, syntien pois pesemien ja Pyhän uskon Hengen lahjan saamisen tapahtuu kasteessa.
- Anonyymi
Jeesus julistaa evankeliumia
Mark. 1:
14. Kun Johannes oli vangittu, Jeesus palasi Galileaan ja julisti Jumalan evankeliumia.
Matt. 4:12-17; Luuk. 4:14-15; Mark. 6:17; Mark. 1:28; Mark. 15:41; Joh. 1:43; Ap. t. 10:37; Room. 1:1; 2. Kor. 11:7
15. Hän sanoi: "Aika on täyttynyt, Jumalan valtakunta on tullut lähelle. Kääntykää ja uskokaa hyvä sanoma!"- Anonyymi
Kääntyminen/Repent syntisenä Jumalan puoleen kasteessa saatavan syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi puhdistettuun ja tyhjään sydämeen.
Lahkolaiset kääntyy henkivaltojen puoleen saadakseen hurmoshenkien kosketuksia. (helluntailaiset)
Lahkolaisten, kuten helluntailaisten usko on tulppa ja este Pyhän Hengen saamisellle. - Anonyymi
Jeesus on siis se avankeliumi itse hän julisti taivasten valtakuntaa mistä hän tuli mihin meni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kääntyminen/Repent syntisenä Jumalan puoleen kasteessa saatavan syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi puhdistettuun ja tyhjään sydämeen.
Lahkolaiset kääntyy henkivaltojen puoleen saadakseen hurmoshenkien kosketuksia. (helluntailaiset)
Lahkolaisten, kuten helluntailaisten usko on tulppa ja este Pyhän Hengen saamisellle.Kukaan ei kuule voi tyhjentää sydäntään tai puhdistaa ; juutalaiset kääntyi Jeesuksen uskoon ei lihan saastan poistamista vaan uuden liiton vastaan ottamista. Jeesus voi puhdistaa sinunkin sydämesi pahoista ajatuksista ja suusi pahoista puheista et sinä itse siihen pysty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on siis se avankeliumi itse hän julisti taivasten valtakuntaa mistä hän tuli mihin meni.
Jeesus syntyi naisesta ihmiseksi.
Oikea usko onkin Jeesuksen uskominen ihmiseksi.
1. Joh. 4:2
Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta.
- Anonyymi
17. Tästä lähtien Jeesus julisti: "Kääntykää, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle!"
Evankeliumi Matteuksen mukaan
LUKU 4
Kiusaaja koettelee Jeesusta
1. Sitten Henki vei Jeesuksen autiomaahan Paholaisen kiusattavaksi.
Mark. 1:12-13; Luuk. 4:1-13; Matt. 26:36-46; Luuk. 22:28; Joh. 12:27; Hepr. 2:18; Hepr. 4:15; Hepr. 5:8
2. Kun Jeesus oli paastonnut neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, hänen vihdoin tuli nälkä.
2. Moos. 34:28
3. Silloin kiusaaja tuli hänen luokseen ja sanoi hänelle: "Jos kerran olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi."
Matt. 27:40
4. Mutta Jeesus vastasi: "On kirjoitettu: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka lähtee Jumalan suusta.'"
5. Moos. 8:3; wis 16:26
5. Sitten Paholainen vei Jeesuksen pyhään kaupunkiin ja asetti hänet temppelimuurin harjalle.
6. Hän sanoi Jeesukselle: "Jos kerran olet Jumalan Poika, niin heittäydy alas. Onhan kirjoitettu: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn. He kantavat sinua käsillään, ettet loukkaa jalkaasi kiveen.'"
Ps. 91:11-12
7. Jeesus vastasi hänelle: "On myös kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, Jumalaasi.'"
5. Moos. 6:16
8. Vielä Paholainen vei Jeesuksen hyvin korkealle vuorelle, näytti hänelle maailman kaikki valtakunnat ja niiden loiston
9. ja sanoi: "Kaiken tämän minä annan sinulle, jos polvistut eteeni ja kumarrat minua."
10. Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, Saatana! On kirjoitettu: 'Herraa, Jumalaasi, sinun tulee kunnioittaa ja ainoastaan häntä palvella.'"
Matt. 16:23; 5. Moos. 6:13; 5. Moos. 10:20
11. Silloin Paholainen jätti Jeesuksen rauhaan, ja hänen luokseen tuli enkeleitä, jotka palvelivat häntä.
Matt. 26:53; Luuk. 22:43; Hepr. 1:14
Jeesus siirtyy Galileaan
12. Kun Jeesus sai kuulla, että Johannes oli vangittu, hän siirtyi Galileaan.
Mark. 1:14-15; Luuk. 4:14-15; Matt. 11:2; Matt. 14:3; Luuk. 3:20; Joh. 3:24
13. Nasaretiin hän ei enää jäänyt, vaan hän asettui Kapernaumiin, joka on järven rannalla Sebulonin ja Naftalin heimojen alueella.
Matt. 8:5; Matt. 11:23; Matt. 17:24; Mark. 1:21; Mark. 2:1; Mark. 9:33; Luuk. 4:23; Joh. 2:12; Joh. 4:46; Joh. 6:17
14. Näin tapahtui, jotta toteutuisi profeetta Jesajan sana:
15.
- Sebulonin maa ja Naftalin maa, Meren tie, Jordanin takainen maa ja muukalaisten Galilea - Jes. 8:23; Jes. 9:1; Luuk. 1:79
16. kansa, joka asui pimeydessä, näki suuren valon. Niille, jotka asuivat kuoleman varjon maassa, loisti kirkkaus.
17. Tästä lähtien Jeesus julisti: "Kääntykää, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle!"
Matt. 3:2- Anonyymi
ONHAN KIRJOITETTU PROFEETOISSA PSALMI 91 HÄN antaa enkeleille en käskyn varjella / hyppää alas. Temppelin paikalla on moskeija siellä.
- Anonyymi
Galilean mies.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Galilean mies.
Enkelit palveli häntä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkelit palveli häntä.
Profeetat ennusti hänestä.
- Anonyymi
Jenkkilahkot voivat laittaa lapsena kristityksi kastetun lukemaan ääneen kirous lapsena saadusta pyhästä kasteesta nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen,
ennen lahkon suorittamaa uutta anabaptismin kastetta lahkon täysjäseneksi.
Jaak. 2:7
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]
Lahkolaiset eivät ole oikeita kristittyjä. Uudestikastajat ovat laittomuuden tekijöitä.
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.- Anonyymi
Anabaptistinen uudestikaste lahkolaiseksi on Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen pilkka.
Raju hengellinen synti. - Anonyymi
Lestat on myllynkivi kaulassa kuin hellarit ja muutkin muista uskonnoista mitä ovat vahingoittaneet jeesuksen kutsumia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anabaptistinen uudestikaste lahkolaiseksi on Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen pilkka.
Raju hengellinen synti.Mooses tai budha henkiä. Meditaatio.
- Anonyymi
Joh 2:22
”Kun hän sitten oli noussut kuolleista, muistivat hänen opetuslapsensa, että hän oli tämän sanonut; ja he uskoivat Raamatun ja sen sanan, jonka Jeesus oli sanonut.”- Anonyymi
Ei siihen aikaan edes ollut mitään Uuden testamentin kirjoituksia olemassakaan.
- Anonyymi
Menkää ja tehkää Jeesuksen uuden liiton välimiehen ylipapin pelastamia. Kunnia Isälle ja Pojalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menkää ja tehkää Jeesuksen uuden liiton välimiehen ylipapin pelastamia. Kunnia Isälle ja Pojalle.
Vanha liitto vanheni siirry Jeesuksen uuteen liittoon uuteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liitot on voimassa ikuisesti. Ne täydentävät toisiaan, eivät kumoa.
Jeesus oli lapsena 8 pv. ikäisenä ympärileikkauksessa liitetty Juutalaisten poikien ikuisen liiton jäseneksi.
Jeesus noudatti liiton ehtoja, ei kumonnut liittoa.
Matt. 5:17
Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Moos. 17:13
Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.
Liitot on ikuisia, ei ne vanhene olleenkaan.
Liittoja on erilaisia yhtä aikaa voimassa. Ne täydentävät toisiaan eivät kumoa.
Matt. 5:17
Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
Matt. 5:18
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
- Anonyymi
Eikä Jumala ole kuollut eikä tehnyt mitään uusia eikä vanhoja testamentteja eikä niihin muutoksia.
Alkukielen sana viittaa liittoihin, joita voi olla yhtä aikaa voimassa useita.
Liitot eivät kumoa toisiaan, vaan täydentävät toisiaan ja antavat lisää mahdollisuuksia päästä Jumalan yhteyteen ja mielisuosioon.- Anonyymi
Esim. Juutalaisten ympärileikkauksen liitto on voimassa ikuisesti, ei se ole vanhentunut.
7 Minä pidän voimassa liiton sinun ja myös sinun jälkeläistesi kanssa, ikuisen liiton sukupolvesta toiseen, ja minä olen oleva sinun Jumalasi ja sinun jälkeläistesi Jumala.
8 Minä annan sinulle ja jälkeläisillesi pysyväksi perintömaaksi koko Kanaaninmaan, jossa nyt asut muukalaisena, ja minä olen myös sinun jälkeläistesi Jumala." [1. Moos. 12:7+]
9 Jumala puhui edelleen Abrahamille: "Pysykää uskollisesti tässä liitossa, sinä ja sinun jälkeläisesi sukupolvesta toiseen.
10 Tämä ehto teidän on täytettävä siinä liitossa, jonka olen tehnyt sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa: teidän tulee ympärileikata jokainen mies ja poikalapsi. [2. Moos. 4:26; 3. Moos. 12:3; Luuk. 2:21; Ap. t. 7:8; Room. 4:11]
11 Leikkauttakaa pois esinahkanne. Tämä on merkkinä liitosta, joka on meidän välillämme, minun ja teidän.
12 Kahdeksantena päivänä syntymästä ympärileikattakoon jokainen poikalapsi sukupolvesta toiseen. Ympärileikattakoon kaikki talossasi syntyneet orjat samoin kuin heimoosi kuulumattomat orjat, jotka itsellesi ostat,
13 siis jokainen talossasi syntynyt tai rahalla ostamasi orja. Näin te kannatte ruumiissanne merkkiä siitä, että minun tekemäni liitto on ikuinen.
14 Mutta jokainen ympärileikkaamaton poistettakoon kansansa parista. Hän on rikkonut liiton." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esim. Juutalaisten ympärileikkauksen liitto on voimassa ikuisesti, ei se ole vanhentunut.
7 Minä pidän voimassa liiton sinun ja myös sinun jälkeläistesi kanssa, ikuisen liiton sukupolvesta toiseen, ja minä olen oleva sinun Jumalasi ja sinun jälkeläistesi Jumala.
8 Minä annan sinulle ja jälkeläisillesi pysyväksi perintömaaksi koko Kanaaninmaan, jossa nyt asut muukalaisena, ja minä olen myös sinun jälkeläistesi Jumala." [1. Moos. 12:7 ]
9 Jumala puhui edelleen Abrahamille: "Pysykää uskollisesti tässä liitossa, sinä ja sinun jälkeläisesi sukupolvesta toiseen.
10 Tämä ehto teidän on täytettävä siinä liitossa, jonka olen tehnyt sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa: teidän tulee ympärileikata jokainen mies ja poikalapsi. [2. Moos. 4:26; 3. Moos. 12:3; Luuk. 2:21; Ap. t. 7:8; Room. 4:11]
11 Leikkauttakaa pois esinahkanne. Tämä on merkkinä liitosta, joka on meidän välillämme, minun ja teidän.
12 Kahdeksantena päivänä syntymästä ympärileikattakoon jokainen poikalapsi sukupolvesta toiseen. Ympärileikattakoon kaikki talossasi syntyneet orjat samoin kuin heimoosi kuulumattomat orjat, jotka itsellesi ostat,
13 siis jokainen talossasi syntynyt tai rahalla ostamasi orja. Näin te kannatte ruumiissanne merkkiä siitä, että minun tekemäni liitto on ikuinen.
14 Mutta jokainen ympärileikkaamaton poistettakoon kansansa parista. Hän on rikkonut liiton."Juutalainen poika tuli ja tulee edelleen ympärileikkauksen avulla ikuisen liiton jäseneksi
8 pv. ikäisenä.
Uusi Liito alkaa kasteesta. Kristus on uuden liiton veriuhri.
Room.6:3 "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON.
Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
Ihminen ei ole tasapuolinen kumppani tekemään Jumalan kanssa mitään sopimuksia tai kauppoja.
Liitto on Jumalan yksipuolinen ikuinen armoteko, joka ihmisen tulee ainoastaan kastekäskyn mukaisesti tehdä ihmisen merkitsemiseksi.
Kristuksen omaksi kastamaton pakana ei ole ikuisen liiton jäsen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
8 Minä annan sinulle ja jälkeläisillesi pysyväksi perintömaaksi koko Kanaaninmaan, jossa nyt asut muukalaisena, ja minä olen myös sinun jälkeläistesi Jumala." [1. Moos. 12:7 ]
14 Mutta jokainen ympärileikkaamaton poistettakoon kansansa parista. Hän on rikkonut liiton.". Näin te kannatte ruumiissanne merkkiä siitä, että minun tekemäni liitto on ikuinen.
- Anonyymi
Johannes 3:16 jatkuu hän ei tullut tuomitsemaan vaan pelastamaan.
- Anonyymi
Kun SIBERIASSA syntyi uusi Messias Kristus joku mies niin saajan siitä isot naurut. Kaikki tietää että oikea Jeesus syntyi betlehemissä 2000 vuotta sitten eikä hän enää synny siten eikä kuole.
- Anonyymi
Hurmoslahkot yrittää käännyttää kristittyjä omaan harhaoppiseen uskonlahkoonsa jäseneksi ja kiroavat lapsena saadun kristillisen kasteen, pumppaavat tilalle vierasta henkeä ihmisen täyteen, toiset kaatuu maahan ja suusta voi tulla molotusta ja eläinten äänillä karjahtelua.
- Anonyymi
Gal.5.."Sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset...ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Gal.5.."Sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset...ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa."
Amerikasta tänne 1900-luvun alussa tuodut Jenkkilahkot eivät ole mitään
Nasaretin lahkoja!
- Anonyymi
Aamen kiitos Jeesus!
- Anonyymi
Amerikasta tänne tuotu helluntailaisuus ei ole kristinuskoa nähnytkään.
- Anonyymi
Ef.4:5 Yksi kaste, Kolme todistajaa.
1.Joh.5
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
Matt.28
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heidät
Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Ja opettamalla heitä pitämän kaiken, mikä minä olen käskenyt teitä pitämään. Ja minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076952Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982