Iso kysymys uskonnosta

Anonyymi-ap

Olen huomannut, että jos minä kuvittelen rakastavan ja hyvän Jumalan, niin se on todella paljon pyhempi ja parempi, mitä uskonnot voivat tarjota.

Eli minulla on sisimmässä jotain paljon pyhempää, mitä on uskonnoissa ä.

Yrittävätkö uskonnot yrittävät murtaa tuota hyvää, mikä minulla on sisimmässäni?

Tämä on minun iso kysymykseeni uskonnosta.

Miten kristityt näkevät tämän asian, olenko vain omavarhuskas ja oliko Loot vanhurskas mies, tarvitsiko Jumala käärmettä, olisiko ihminen ollut hyvä jättää luomatta, tai nainen, tai Maa?

Kiinnostaa näkemykset tähän asiaan, sama mikä uskonto. Kristinuskon otin esiin, koska se on minulle tutuin.

5

271

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Uskonnot ovat ihmisoppeja. Myös kristinuskoon kuuluvat. Minun neuvoni on, että otat omaa aikaa ja rukoilet niin Jumala kuulee rukouksesi. Älä lähde mihinkään uskontoon mukaan. Ne on kaikki Porton eli saatanan huoraenkelin aikaansaannosta.

• Anonyymi

Mooseksenkirjan mukaan Sodomassa ja Gomorrassa harjoitettiin sellaisia paheita, että Jumala oli päättänyt tuhota kaupungit. Sodomassa asui hurskas Loot perheensä kanssa.

”Aabraham nousi varhain aamulla ja meni siihen paikkaan, jossa hän oli seisonut Herran edessä, katseli Sodomaan ja Gomorraan päin ja yli koko lakeuden, ja katso, maasta nousi savu niinkuin pätsin savu. Kun Jumala tuhosi sen lakeuden kaupungit, muisti Jumala Aabrahamia ja johdatti Lootin pois hävityksen keskeltä, hävittäessään ne kaupungit, joissa Loot oli asunut.” (1. Moos. 19: 27-29)

lähetysseurakunnan sivulta

• Anonyymi

Erämaavaelluksen kuvaus käärmeenpuremiin sairastuneesta kansasta on pienoiskoossa kuva koko ihmiskunnan tilasta paratiisista karkottamisen jälkeen. Uudessa testamentissa Jeesus lausuu toistuvasti rajut syytöksen sanansa ”te kyykäärmeitten sikiöt”. (Matt. 3:7, 12:34, 23:33) Sanat Jeesus osoitti fariseuksille – jotka luulivat olevansa hurskaita.

Miksi Jumala sitten antoi Moosekselle erikoisen ohjeen nostaa vaskikäärmeen tangon päähän, lääkkeeksi sairastuneille? (4. Moos. 21:8) Voisi kai sanoa, että Mooses nosti Jumalan käärmeen tai pelastuksen käärmeen kaikkea pahan valtaa vastaan. Tämä ei itsSamalla tavalla tankoon nostettu vaskikäärme asetettiin kaikkia leiriin tulleita käärmeitä vastaan. Vaskikäärmeessä oli läsnä parantava lääke kaikille käärmeen puremaan sairastuneille: ”jokainen purtu, joka siihen katsoo, jää eloon.” (4. Moos. 21:8)

Se ei ollut ensimmäinen kerta, kun näin tapahtui. Eräänlainen esinäytös koettiin aiemmin faaraon hovissa: ”Niin Mooses ja Aaron menivät faaraon tykö ja tekivät, niin kuin Herra oli käskenyt. Aaron heitti sauvansa faaraon ja hänen palvelijainsa eteen, ja se muuttui käärmeeksi. Ja faaraokin kutsui maansa viisaat ja velhot; ja nämä Egyptin tietäjät tekivät samoin taoillansa: he heittivät kukin sauvansa maahan ja ne muuttuivat käärmeiksi. Mutta Aaronin sauva nieli heidän sauvansa.” (2.Moos. 7:10-12) Jumala osoitti voimansa siinä, kun Aaronin käärme nieli itseensä Egyptin velhojen käärmeet.

Ristillä KristukseUskon kautta Kristukseen Jumala antaa meille synnit anteeksi.sta tuli Jumalan lyömä ja rankaisema, meidän tähtemme. Tästä Paavali opettaa: ”Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi” (2.Kor.5:21) Sekä näin: ”hän tuli kiroukseksi meidän edestämme” (Gal. 3:13) Puhtaan, synnittömän ja vanhurskaan Jeesuksen, Jumala meidän tähtemme teki synniksi ja kiroukseksi. Itsessään puhdas ja viaton, tehtiin käärmeeksi, käärmeen puremaa sairastavien edestä. Jumala laittoi koko ihmiskunnan kaikki synnit tuon yhden viattoman päälle tuomitakseen hänessä koko maailman synnin.
      Kristus on voittanut kuolemallaan Perkeleen vallan.

luterilainen netistä

• Anonyymi

Koska yhtäkään eläintä ei tehty Jumalan kuvaksi, Jumala ryhtyi tekemään Aadamille sopivaa apua, joka myös luotiin Jumalan kuvaksi:

”Niin Herra Jumala vaivutti ihmisen raskaaseen uneen, ja kun hän nukkui, otti hän yhden hänen kylkiluistaan ja täytti sen paikan lihalla. Ja Herra Jumala rakensi vaimon siitä kylkiluusta, jonka hän oli ottanut miehestä, ja toi hänet miehen luo. Ja mies sanoi: ’Tämä on nyt luu minun luistani ja liha minun lihastani; hän kutsuttakoon miehettäreksi, sillä hän on miehestä otettu’.” (1. Moos. 2:21–23, KR 33/38)

Tällä tavoin (maan tomusta luodun) Aadamin uudella kumppanilla oli intiimi yhteys hänen kanssaan. Tietyssä mielessä tämä auttaja oli Aadamin fyysinen jälkeläinen.

Maailman ensimmäinen nukutus

Niin Jumala vaivutti Aadamin raskaaseen uneen suorittakseen maailman ensimmäisen leikkauksen.

sivustolta luominen

• Anonyymi

Pelastus on lahja. Olet saanut syntisi anteeksi Jumalan sinulle antamana lahjana. Lahja ei perustu sinun omiin yrityksiisi tai omiin ansioihisi, vaan siihen, että Jeesus Kristus sovitti sinun syntisi Golgatan keskimmäisellä ristillä. Uskon kautta Jeesukseen Jumala antaa tämän pelastuksen sinulle ilmaisena lahjana.

Efesolaiskirjeen luvussa 2 jakeessa 8 ja 9 Jumalan armosta sanotaan seuraavat sanat: ”Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta — se on Jumalan lahja — ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.”

Armo on asia, jonka me voisimme ottaa suomen kielen sanasta ARMO: Ansaitsematon Rakkaus Meidän Osaksemme. On kysymys jostakin sellaisesta, jonka Jumala on jo maksanut ja järjestänyt meille. On kysymys jostakin sellaisesta, jonka me saamme lahjana ottaa vastaan. Ja on kysymys siitä, että Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan.

sivustolta tule uskoon piste fi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      112
      5825
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      3927
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3332
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2946
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      250
      1997
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      87
      1963
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      141
      1758
    8. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    9. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      39
      1685
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1529
    Aihe