Suomi on yksi pellevaltio

Anonyymi-ap

Täällä syyttäjä vaatii koulukiusaajan pahoinpitelijälle suurempia tuomioita ja korvauksia kuin raiskaajille.
Tuo kiusaajan ja kiusatunkin aiempi pahoinpitely oli varmasti oikein mukavasti "käsitelty" koulussa - kuten aina, sen kiusaajan eduksi.

Alan olemaan niin erkaantunut tämän kansakunnan oikeuskäsityksistä ettei mitään rajaa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4db76b7e-c9f4-4f67-8d89-f69504b024c0

10

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suoraselkäinen Isoveli.
      Hoiti opettajille kuuluvaa tehtävää.

    • Anonyymi

      Uus suomalaisten rikokset salataan siten että kaikki on Maksumuurien takana . Joita enemmistö ei näin siis koskaan saa tietää .

    • 13-vuotias ei ole Suomessa rikosoikeudellisesti vastuussa.

      • Anonyymi

        Ja kuka on toisin väittänyt?


    • Anonyymi

      Keinot on monet saada kiusaajat kuriin. Kaikki nyt ei tule edes päivän valoon. Kiusaajia voi olla vastassa yhtä ja toista. Poliisihan ei useinkaan autosta edes poistu joten poliisia en tässä tarkoita.

    • Anonyymi

      koulussa käsitelty asia ja ei lumipesu fyysistä vauriota tee, kyllä törkeä pahoinpitely sen vastineeksi lasta kohtaan juuri, edellyttäisi lusimista

      jos ei lapsen hakkaamisesta leikkauskuntoon saa lusimista, mistä sitten?

      toki verrattuna eihän isoille herroillekaan tule kuin ehdonalaista vaikka luottamukse pettävät

      lihavana nauravat tv showssa rikkaina.. tai marinin pöydissä kuten kavaltaja vesat ym

      • Anonyymi

        Kyseisen koulun lapset ymmärtävät nyt, ettei kaikesta aina selviäkään pään silittelyllä.
        Kiusaamiseen ja väkivaltaan on nyt korkeampi kynnys peloitteen vuoksi ja ystävällisempi asenne kiinnostaa ainakin herken aikaa.


      • Anonyymi

        Marin trauma iski !


    • Anonyymi

      Mitähän siitäkin tulisi kun kaikki alkaisivat jakamaan omankädenoikeutta milloin milläkin perusteella. Väkivalta ei ole oikeuden jakamista vaan väkivaltaa ja sitä vastaan jokaisella on oikeus puolustautua. Lasten lumileikeissä sattunut ylilyönti pitäisi selvittää puhumalla jo senkin takia, että syyllisellä on oikeus esittää oma näkökantansa tapahtumaan kuten missä tahansa muussakin asiassa. Eniten pitäisi olla juuri huolissaan kirjoittajan oikeuskäsityksistä lumipesu ei ole vakavuudessaan raiskaukseen verrattava asia pahoinpitely on koska molemmissa kajotaan ruumiilliseen koskemattomuuteen tietoisesti.

      Lapset ovat siinä kehityksen vaiheessa jossa sosiaalisia taitoja opetellaan ja tämä kuuluu lasten normaaliin kehitykseen.

      • Anonyymi

        Normaalisti kehittynyt lapsi
        leikin vuoksi kamppaa toisen
        nurin käytävällä


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe