YLE Areena: Pohjolan vastaus Putinin sotaan

Pohjoismaat - ehkä sittenkin se lopullinen muoto on yhteneväisyys yhdeksii valtioksi?

^ YLE-Areena: Pohjolan vastaus Putinin sotaan ---
~ https://areena.yle.fi/1-71653452 -

Areena: "Pohjoismaisten hallitusten ministerit keskustelevat puolustuskysymyksistä suomalaisten, ruotsalaisten, norjalaisten ja tanskalaisten asiantuntijoiden ja kommentaattoreiden kanssa.

__ __
Tanska tukee Ukrainaa asukaslukuun suhteutettuna eniten

Olisiko muidenkin Pohjoismaiden syytä kasvattaa tuen määrää, vai olemmeko jo käyttäneet sotaan liikaa rahaa?

Pohjoismaisessa puolustuskeskustelussa kysytään myös, onko riippuvuutemme Yhdysvalloista kasvanut liian suureksi ja pitäisikö meillä olla suunnitelma sen varalta, että Yhdysvallat kääntää selkänsä Euroopalle.

Etenkin Suomessa ja Norjassa on todettu aiempaa enemmän tihutöitä sekä disinformaatioon nojaavia vaikutusyrityksiä. Miten voimme parhaiten puolustautua hybridisodankäyntiä vastaan?

__ __
Entä milloin on aika osoittaa päättäväisyyttä?

Monikielistä keskustelua johtavat Fredrik Solvang (NRK), Clement Kjersgaard (DR), Katia Elliott (SVT) ja Bettina Sågbom (Yle). ohjelmatekstitys (ruotsi) 1 h"

~ https://areena.yle.fi/1-71653452 -

YLE-tsikoituna näin: "
Pohjolan vastaus Putinin sotaan"

EKSTRA 01
~ https://keskustelu.suomi24.fi/t/18630434/pohjolan-liittovaltio-voisi-kukoistaa-vuonna-2070 -

EKSTRA 02
~ https://keskustelu.suomi24.fi/t/18630908/tukholmasta-pietariin-g--m--sprengtporten---historiavaikuttajamme - --

EKSTRA 03
~ https://keskustelu.suomi24.fi/t/18631950/ei-olla-viela-koettu-us-n-ja-venajan-strategista-ydinsotaa! -
"Ei olla vielä koettu US' n ja Venäjän strategista ydinsotaa!"

EKSTRA 04
~ https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010693600.html -
"Suomalaistutkija: Naton taktiset ydin­aseet eivät ole uskottava pelote – tämä on niiden tarkoitus
Suomen osallistumisesta Naton ydinaseharjoitukseen ei käyty demokraattista keskustelua, sanoo Siprin asiantuntija Tytti Erästö."


--
158871

21

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomi leikkii mukana tietysti

      • Anonyymi

        ...velkarahalla tietysti...


      • Anonyymi

        Pari kertaa täytettyäni 14v oon sanonu, et mitäs si ku muil on ja mul ei oo nii sanoo vaa et ei kaikki saa. Hetki sit nostin asian taas esille ja tuli kunnon romaani miksei. Isoimpana kuitenkin oli että ”jos tulee kolari jäät kakkoseks” Joo tiedän, että vanhempani välittävät musta ja näin mut oishab se siistiä. Itte kun viä en riparil mee niin luvattu synttärilahjaks isoo, koska ois se kuulemma epäreiluu niin mikäs sitte 15v lahjaks on isoo kun mopo ainoo asia oikeestaa mitä toivoo. Itte kyllä ostaisin mopon, kypärä ja nää jos vähä autettais tai kokonaanki voisin maksaa. Olen kyllä vastuullinrn nuori ja käyttäytyisin liikenteessä ja en kyllä mopoakaan virittelisi kun ei älykään varmaan riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...velkarahalla tietysti...

        Myydäänkö missään v-face valomaskin sivu tarroja?Kun omastani on toinen hävinnyt.


      • Anonyymi

        Pitää pullistella näyttää suurempaa mitä on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää pullistella näyttää suurempaa mitä on

        Siksi pidän kurkkua naistentansseissa pöksyssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...velkarahalla tietysti...

        Täytyy säätää tarkemmin Suomessa että rahaa riittää Ukrainaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pari kertaa täytettyäni 14v oon sanonu, et mitäs si ku muil on ja mul ei oo nii sanoo vaa et ei kaikki saa. Hetki sit nostin asian taas esille ja tuli kunnon romaani miksei. Isoimpana kuitenkin oli että ”jos tulee kolari jäät kakkoseks” Joo tiedän, että vanhempani välittävät musta ja näin mut oishab se siistiä. Itte kun viä en riparil mee niin luvattu synttärilahjaks isoo, koska ois se kuulemma epäreiluu niin mikäs sitte 15v lahjaks on isoo kun mopo ainoo asia oikeestaa mitä toivoo. Itte kyllä ostaisin mopon, kypärä ja nää jos vähä autettais tai kokonaanki voisin maksaa. Olen kyllä vastuullinrn nuori ja käyttäytyisin liikenteessä ja en kyllä mopoakaan virittelisi kun ei älykään varmaan riitä.

        Niuvanniemi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myydäänkö missään v-face valomaskin sivu tarroja?Kun omastani on toinen hävinnyt.

        Paristo loppunut omasta päästä?


    • Anonyymi

      Miksi venäläiset vartiomiehet tupakoivat Tverin asevarikolla? Varikko on ydinaseen kestävä ja sen voi tuhota ainoastaan tupakoimalla väärässä paikassa! Kuka korvaa Venäjälle liitopommit ja iskanderit, olikohan amerikkalainen tupakka? Voisivatko vaatia korvauksen Marlborolta tai Phillip Morrisilta? Tai jos CIA oli piiloittanut niihin räjähteitä! MV-lehti ja Johan Bäckman voisi perehtyä asiaan ja kirjoittaa riippumattoman tutkintapöytäkirjan!

    • Anonyymi

      Säästöjä haetaan Suomessa jotta rahaa riittää Ukrainaan

      • Anonyymi

        Vain hyvin yksikertainen ihminen asettaa kaksi asiaa vastakkain kun puhe on koko valtion varoista ja kaikkia mitä valtion kassasta pyöritetään.
        Vertauksen voisit asettaa vastakkain Petterin radan ja Ukrainan tukemisen, tai ihan mitä vaan, mutta eihän siinä ole mitään järkeä.


      • Anonyymi

        Onneksi kuolet kohta syöpääsi, niin asia ei sinua voi vaivata.


    • Anonyymi

      Pohjoismaisella yhteistyöllä on pitkä historia. Nato-jäsenyys luonnollisesti syventää sitä. Pohjoismaisesta valtiosta haaveilevat vain uusnatsit. 😂

      • Anonyymi

        Putin on naZi.


    • Anonyymi

      Venääjä ei hyökkää Pohjolaan. Piste.

    • Anonyymi

      Olisi merkittävä valtio EU: SSA.

    • Anonyymi

      Hyvä avaus!

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe