Suomen Posti rampauttaa vuosittain satoja ihmisiä sairaalahoitoon, jopa kuolemaan.

Anonyymi-ap

Suomen postin jakelupalvelut ovat heikenneet jatkuvasti. En nyt puutu siihen, että postit kulkevat esim. pakettien osalta mihin sattuu jos yleensä tulevat perille koskaan. Ongelma on perinteinen postinjakelu, siis sen muutokset niistä ajoista kun postinjakelija jakoi postin postiluukusta sisään tai jätti sen ulko-oven pielessä olevaan laatikkoon. Yksi henkilö teki ansiokasta työtään hyvin sääoloihin varustautuneena, joskus hankalissa joskus kesäisen ihanissa olosuhteissa ja asiakkaat saivat postinsa turvallisesti ilman kaatumisia tms.

Nyt on toisin, omaa postilaatikkoanikin vaaditaan postin toimesta siirtämään jo viidettä kertaa ja aina vaan kauemmas. Posti perustelee sitä pakokaasujen vähentämisellä vaikka kehuu päästöttömiä sähkökulkuneuvojaan. Toinen on kuulemma jakelijoiden työturvallisuus, mitään väliä ei kuitenkaan ole sillä, että kaikki alle 75-vuotiaat ja monet vanhemmatkin asiakkaat joutuvat esim. ylittämään katuja talviliukkailla autojen seassa. Kun vuositasolla pelkästään asiakkaiden kaatumisia on kymmeniä tuhansia joista osa aiheuttaa jopa kuolemaan johtavia vammoja on postin perustelut turvallisuudesta valtion laitoksena täysin käsittämättömiä. Kuinka monta pientä lasta, joka haluaa malttamattomana noutaa sarjakuvalehtensä postilaatikostaa jää auton alle postilaatikon sijaitessa teitten ylitysten takana?

Valtion yritys Postin johtajalle maksetaan jostain käsittämättömästä syystä miljoonapalkkaa kaikkine bonuksineen ja yhteiskunta joutuu hoitamaan lonkkansa murtaneita ja päänsä lyöneitä kymmenillä miljoonilla postinhakumatkojen kaatumisten vuoksi. Elämänsä menettäneiden hintaa ei voi edes laskea. Posti on hyvä esimerkki siitä kuinka firman kehitys on loppunut kun johtajille maksetaan tyhjästä, sama kävi esim. Nokian kännykkäbisneksissä. Johtajiksi pitää valita sellaisia henkilöitä joiden prioriteetti on asiakkaiden palvelu eikä oman pankkitilin kasvattaminen vaikka olisikin päässyt hyvävelikerhon jäseneksi kuppaamaan yhteiskunnan yhteisiä varoja.

2

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyviä ideoita!
      Jokaisen postilaatikko oltava vähintään 250m kotoa. Näin kansa olisi huomattavasti terveempää.

      • Anonyymi

        Noin lyhyt matka ei kuntoa lisää mutta kaatumisia kymmenillä tuhansilla vuodessa ja teiden ylityksiä kymmenillä miljoonilla vuodessa. Sinänsä koko postin saisi lopettaa kun sitä ei postinjako enää kiinnosta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe