"Kuka päätti tilata Suomelle EU:sta miljardien eurojen säästövaatimuksen?
Virkamiesten pyytämä ”tekninen muutos” Suomen velkaantumisen laskentatapaan toi Suomelle tuntuvat säästövaatimukset EU:n uusissa velkasäännöissä."
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010711039.html
"Valtiokonttori muutti valtion miinuskorkoiset lainat vaihtuvakorkoisiksi – Veronmaksajille satojen miljoonien lasku vuosittain
Valtio sai koronapandemian aikana historiallisen edullista lainaa markkinoilta. Valtiokonttori kuitenkin muutti pitkäaikaisten miljardilainojen varmoja miinuskorkoja vaihtuvakorkoisiksi. Nyt korot ovat nousseet jyrkästi. Veronmaksaja kuittaa laskun."
https://www.hs.fi/visio/art-2000009911214.html
Ja sitten vielä ihmetellään, että miksi Suomella menee päin helvettiä. Syyllisen viittaa on heitelty edeltäjien niskoille peittelyksi omien täysin idioottimaisten ja kansalaisia löylyttävien tekemisten eteen. On ihan turha puhua enää mistään valtiontalouden kuntoonsaattamisesta, kun tehdään enemmän vahinkoa valtiolle sekä kansalaisille. Taustalla haisee autoritaarinen oligarkismi.
Äärioikeiston (Suomen Sisu) poliittiseen pelikirjaan kuuluu kaaoksen luominen yhteiskuntaan ja tämä palvelee myös oligarkismia. Hallitus ajaa täysin vastavirtaan eikä fiksusta talouspolitiikasta ole tietoakaan. Kansaa hakataan kahtia, yhteiskuntarauhan sekä oikeusvaltion romuttamiseksi. Oikeisto haluaa maan jakautuvan eliittiin ja orjiin.
"Paras tapa hallita ihmisiä on viedä heiltä vähän kerrallaan vapauksia." -Adolf Hitler-
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/juhopahajoki/riikka-purran-fasistinen-rasistinen-ja-taivaanrantoja-maalaileva-puhe-tyhjaa-taynna/
"Ainoa mitattava ja siten kiistatta olemassaoleva ihmisarvo on yksilön instrumentaalinen arvo. Yksilöt voidaan perustellusti asettaa arvohierarkiaan sen mukaan, miten paljon heidän kykyjensä tai osaamisensa poistaminen yhteisön käytöstä heikentäisi yhteisöä." -Jussi Halla-aho-
https://www.halla-aho.com/scripta/ihmisarvosta.html
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/muslimien-joukkotuhoamisesta-kirjoittanut-kirjailija-teemu-keskisarjan-vieraana-eduskunnassa/8907794#gs.ezlilh
Hallituksen "arvovalinnat"noudattavat pahaenteisesti myös toista Adolf Hitlerin näkemystä.
"Tavallinen kadunmies ei kunnioita muuta kuin raakaa voimaa ja häikäilemättömyyttä." -Adolf Hitler-
Mitä hyvinvointia jää jäljelle, kun Orpon äärioikeistolainen hallitus vie kaikki edellytykset ylläpitää hyvinvointia? Orpon hallitusohjelman nimi "Vahava ja välittävä Suomi" on täysi huijaus, koska todellisuus paljastaa, että hallitusohjelman todellinen sanoma on "Heitä heikko hankeen, luonto hoitaa loput."
Hyvinvointi- ja oikeusvaltio Suomi tuhon tiellä Orpon hallituksen myrkyllisen politiikan linjalla!
21
250
Vastaukset
- Anonyymi
Paha aihe kokoomuslaisille?
- Anonyymi
Ovat ns. ottaneet lain omiin käsiinsä työvälineekseen käyttäen asemaansa hyväksi ja valjastaneet sen toteuttaakseen politiikkaa omia intressejään ajaen , jotka ovat selkeässä etu ristiriidassa maan ja sen kansalaisten edun kanssa.
- Anonyymi00007
Anonyymi kirjoitti:
Ovat ns. ottaneet lain omiin käsiinsä työvälineekseen käyttäen asemaansa hyväksi ja valjastaneet sen toteuttaakseen politiikkaa omia intressejään ajaen , jotka ovat selkeässä etu ristiriidassa maan ja sen kansalaisten edun kanssa.
HEI
PIIKKILANKA-AIDAN RAKENTAMINEN ON KALLISTA - Anonyymi00014
Anonyymi00007 kirjoitti:
HEI
PIIKKILANKA-AIDAN RAKENTAMINEN ON KALLISTAROLLAATTORIRYKMENTTIEN VARUSTAMINEN ONKIN YLLÄTTÄVÄN HINTAVAA.
UUSI ASELAJI ON RIIKKPETTERIN PUOLUSTUSASIAINKOMISSAARI HANTIN IDEOIMA
- Anonyymi
Jospa KD on tilannut sen "ylhäältä" ?
Orpon hallitushan näytti löytäneen uskon, ehkä KD auttoi .... ?
Se alkoi uskoa, että velkaantuminen loppuu, tulee 100000 uutta työpaikkaa
ja että he "tervehdyttävät" koko Suomen.
Pieleen meni.
Pitäisikö Essayah'in taas kääntää kasvonsa "ylös" ja laittaa sormet
rukousasentoon ?- Anonyymi
Orpon päätavoite oli saada hallituspuolueet uskomaan itse rakentamaansa
opinkappaleeseen nimeltä "hallitusohjelma".
Epäluulon siemen itää jatkuvasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Orpon päätavoite oli saada hallituspuolueet uskomaan itse rakentamaansa
opinkappaleeseen nimeltä "hallitusohjelma".
Epäluulon siemen itää jatkuvasti.Sellaista saadaan, kun pääministerinä on "toivotaan toivotaan"-kieroilija.
- Anonyymi00008
RESEPTILLÄ SAA JA DIGILÄÄKÄRI VAHVISTAA.
WOLT KULJETTAA - Anonyymi00009
Kokkareille tärkeintä on saada viinaa kotiinkulkjetettuna.
Säästövaatimus on pakollinen, koska menot eivät viisaassa taloudessa ylitä tuloja eli on pyrittävä tilanteeseen, jossa tuloista ainakin 10% jää säästöön pahojen päivien varalle!
Ei Suomessa sellaiseen tilanteeseen päästä vielä moneen vuosikymmeneen jos koskaan. Velkaa on sen verran paljon, että pahanpäivän puskurien sijasta on järkevämpi pienentää mahdollisilla ylijäämillä velkaa ensin reilusti alemmas. Sellainen valtio kuin Norja on asia erikseen, kun sillä on ollut varaa rahastoida miljarditolkulla varojaan öljyrahastoihin. Norjassa poliitikoilla on ns. posiviinen meno-ongelma. Siellä ei oikein tiedetä, mihin varoja pantaisiin. Se on johtanut sitten siellä sellaisiin hölmöyksiin, että jonkun vastarakennetun museon tilalle halutaankin rakentaa vähän suurempi tai jotain rakennusta päätetäänkin siirtää 500 m päähän toiseen paikkaan näköalasyistä. Samanlaisia positiivisia meno-ongelmia on ollut myös Lähi-idän öljyrikkailla pikkuvaltioilla ja Saudi-Arabialla. Kun rahaa on, autiomaahan voidaan rakentaa uima-allaskeidas palmuineen ja viilennyksineen ja moottoritie perille sheikkien tulla.
mielipidepankki kirjoitti:
Ei Suomessa sellaiseen tilanteeseen päästä vielä moneen vuosikymmeneen jos koskaan. Velkaa on sen verran paljon, että pahanpäivän puskurien sijasta on järkevämpi pienentää mahdollisilla ylijäämillä velkaa ensin reilusti alemmas. Sellainen valtio kuin Norja on asia erikseen, kun sillä on ollut varaa rahastoida miljarditolkulla varojaan öljyrahastoihin. Norjassa poliitikoilla on ns. posiviinen meno-ongelma. Siellä ei oikein tiedetä, mihin varoja pantaisiin. Se on johtanut sitten siellä sellaisiin hölmöyksiin, että jonkun vastarakennetun museon tilalle halutaankin rakentaa vähän suurempi tai jotain rakennusta päätetäänkin siirtää 500 m päähän toiseen paikkaan näköalasyistä. Samanlaisia positiivisia meno-ongelmia on ollut myös Lähi-idän öljyrikkailla pikkuvaltioilla ja Saudi-Arabialla. Kun rahaa on, autiomaahan voidaan rakentaa uima-allaskeidas palmuineen ja viilennyksineen ja moottoritie perille sheikkien tulla.
Siksi pitääkin jatkaa linjalla jolle hallitus on lähtenyt, on hissukseen karsittava menoja kunnes päästään siihen, että jää vielä hieman säästöönkin pahojen päivien varalle!
YXKAXEX kirjoitti:
Siksi pitääkin jatkaa linjalla jolle hallitus on lähtenyt, on hissukseen karsittava menoja kunnes päästään siihen, että jää vielä hieman säästöönkin pahojen päivien varalle!
Nimenomaan sillä linjalla, jolle hallitus on lähtenyt, ei kannattaisi jatkaa. Olet jälleen kerran ihan ulalla. Menoja karsimalla menot kyllä loopuvat, mutta niin loppuvat tulotkin. Tärkeämpää olisi saada talouskasvua aikaan. Sen osalta Purran-Orpon hallituksen politiikka on ollut tulosten valossa umpisurkeaa. Ei ole mitään järkeä jatkaa surkeaa ja tuloksetonta politiikkaa. Juuri sen vuoksi kansa suurella todennäköisellä päättää seuraavissa vaaleissa, että päättäjät vaihdetaan, kun nykyisten näytöt ovat olemattomat, jopa negatiiviset. Eli on menty vain koko ajan huonompaan suuntaan.
Meillä on tärkeitä ministerin pestejä kuten ulkomaankauppaministerin ja elinkeinoministerin salkut persuilla. Nämä eivät ole saaneet mitään aikaan. Rydman ja Tavio ovat olleet ihan ulapalla, Puisto nyt on edes vähän sinne päin eli keskittyy ainakin tehtäväänsä eikä kaikkeen muuhun kuten monet muut persuministerit. Orpo on tehnyt suuren virheen, kun on antanut tällaisia tärkeitä ministerinsalkkuja umpitolloille persuille. Hallituksen kyvykkäimmät ministerit ovat Adlercreutz ja Valtonen. Heidän tasoisiaan tai edes lähelle sitä toivoisi olevan useamman. Persuilla on kroonisia vaikeuksia löytää edes minimimitat ylittäviä ministereitä kuten on voitu havaita.mielipidepankki kirjoitti:
Nimenomaan sillä linjalla, jolle hallitus on lähtenyt, ei kannattaisi jatkaa. Olet jälleen kerran ihan ulalla. Menoja karsimalla menot kyllä loopuvat, mutta niin loppuvat tulotkin. Tärkeämpää olisi saada talouskasvua aikaan. Sen osalta Purran-Orpon hallituksen politiikka on ollut tulosten valossa umpisurkeaa. Ei ole mitään järkeä jatkaa surkeaa ja tuloksetonta politiikkaa. Juuri sen vuoksi kansa suurella todennäköisellä päättää seuraavissa vaaleissa, että päättäjät vaihdetaan, kun nykyisten näytöt ovat olemattomat, jopa negatiiviset. Eli on menty vain koko ajan huonompaan suuntaan.
Meillä on tärkeitä ministerin pestejä kuten ulkomaankauppaministerin ja elinkeinoministerin salkut persuilla. Nämä eivät ole saaneet mitään aikaan. Rydman ja Tavio ovat olleet ihan ulapalla, Puisto nyt on edes vähän sinne päin eli keskittyy ainakin tehtäväänsä eikä kaikkeen muuhun kuten monet muut persuministerit. Orpo on tehnyt suuren virheen, kun on antanut tällaisia tärkeitä ministerinsalkkuja umpitolloille persuille. Hallituksen kyvykkäimmät ministerit ovat Adlercreutz ja Valtonen. Heidän tasoisiaan tai edes lähelle sitä toivoisi olevan useamman. Persuilla on kroonisia vaikeuksia löytää edes minimimitat ylittäviä ministereitä kuten on voitu havaita.Tulot ovat kiinni tuottavan yritystoiminnan mahdollisuuksista toimia, eipä niitä oikein muualta heru! On siis annettava enemmän valtaa työmarkkinoilla yrityksille ja vähennettävä ay valtaa! Kun nähdään jotta täällä ei yrityksiä liikaa rangaista menestyksestä, niin niiden määrä kyllä lisääntyy vähitellen, kun siihen aletaan luottamaan!
Vasemmistoa ei pidä päästää valtaan koska ne aina nostavat menoja ja jarruttavat tulojen reaalia kasvua ja lisäävät veroja joka ei todellakaan lisää tuottavuutta!
Persutkin osaavat paremmin kuin sosialistit, vasurit ja demarit, hoitaa asioitamme, se on nyt nähty!- Anonyymi00013
Niin pitäisi, mutta kun se 10% pitää saada itselle jakoon.
- Anonyymi00010
nykyiset hallitukset, eivät edes yritä uudistaa, vaan otetaan velkaa että päästään kuivin jaloin rantaan,
Tuo loppulauseesi vie pohjan koko kirjoitukseltasi! Ei voi olla hyvinvointia joka maksetaan velalla, hyvinvointi pitää aina ansaita itse kokonaan. Sairaat ja kyvyttömät voidaan elättää muiden laskuun mutta terveitä työikäisiä ei!
Säästää pitää kunnes tulot ovat selvästi menoja suuremmat joten menojen karsiminen on se päätyö. Voidaan tietysti muuttaa työpolitiikkaa tavalla, joka innostaa uutta tuottavaa yritystoimintaa kasvamaan ja siten saada lisää verotulojakin!Suomessa on sotien jälkeisenä sosiaalidemokraattien hallituskausina investoitu eniten ihmiseen. Ei siis yrityksiin vaan ihmiseen. Se on tarkoittanut palkansaajien innostamista ja motivointia parempiin ansioihin kuin maataloustöissä ja sekatyömiehenä on saanut. Talous on saatu kasvamaan tätä kautta ennätysmäisellä tavalla. Olisi ollut suuri virhe käyttää rahat yritystoiminnan kasvattamiseen, koska silloin raha olisi mennyt kankkulan kaivoon. Valittu linja on tuottanut aivan erinomaisen tuloksen.
Investointi ihmisiin on takoittanut valtavaa koulutusloikkaa. Sipilän haluama digiloikka on ollut aivan mitätöntä näpertelyä koulutusloikkaan verrattuna. Suomen talouskasvun ja hyvinvoinnin lisääntyminen täysin ylivertainen salaisuus ja aikaansaaja on ollut koko kansan altistaminen koulutukselle niin pitkälle kuin mahdollista. Korkeasti kolutettujen määrä on jatkuvasti lisääntynyt. Se on luonut niin ihmisille kuin yrityksille täysin uusia mahdollisuuksia kehittyä. Koulutuspoliittinen työn tuottavuus on ollut niin valtavaa, ettei yksikään yritys ole kyennyt tähän samaan. Koulutus on ollut 1900-luvun suurin innovaatio ja pienessä maassa kuten Suomessa koko kansaan kohdistunut koulutus. Edelleenkin maallamme on mahdollisuuksia parantaa koulutusta ja tehdä uusia koulutusloikkia. Tähän on onneksi meillä kaikilla muilla puolueilla paitsi persuilla ollut halua ja valmiutta. Eli koultuksen merkitys on laajasti aivan viime vuosiin asti ymmärretty. Persut ovat Suomessa se puolue, joka on alkanut vähätellä tietoon perustuvaa yhteiskuntamallia.- Anonyymi00012
mielipidepankki kirjoitti:
Suomessa on sotien jälkeisenä sosiaalidemokraattien hallituskausina investoitu eniten ihmiseen. Ei siis yrityksiin vaan ihmiseen. Se on tarkoittanut palkansaajien innostamista ja motivointia parempiin ansioihin kuin maataloustöissä ja sekatyömiehenä on saanut. Talous on saatu kasvamaan tätä kautta ennätysmäisellä tavalla. Olisi ollut suuri virhe käyttää rahat yritystoiminnan kasvattamiseen, koska silloin raha olisi mennyt kankkulan kaivoon. Valittu linja on tuottanut aivan erinomaisen tuloksen.
Investointi ihmisiin on takoittanut valtavaa koulutusloikkaa. Sipilän haluama digiloikka on ollut aivan mitätöntä näpertelyä koulutusloikkaan verrattuna. Suomen talouskasvun ja hyvinvoinnin lisääntyminen täysin ylivertainen salaisuus ja aikaansaaja on ollut koko kansan altistaminen koulutukselle niin pitkälle kuin mahdollista. Korkeasti kolutettujen määrä on jatkuvasti lisääntynyt. Se on luonut niin ihmisille kuin yrityksille täysin uusia mahdollisuuksia kehittyä. Koulutuspoliittinen työn tuottavuus on ollut niin valtavaa, ettei yksikään yritys ole kyennyt tähän samaan. Koulutus on ollut 1900-luvun suurin innovaatio ja pienessä maassa kuten Suomessa koko kansaan kohdistunut koulutus. Edelleenkin maallamme on mahdollisuuksia parantaa koulutusta ja tehdä uusia koulutusloikkia. Tähän on onneksi meillä kaikilla muilla puolueilla paitsi persuilla ollut halua ja valmiutta. Eli koultuksen merkitys on laajasti aivan viime vuosiin asti ymmärretty. Persut ovat Suomessa se puolue, joka on alkanut vähätellä tietoon perustuvaa yhteiskuntamallia.Kokoomuksen persusiipi kuuluu tuohon samaan kansan tyhmentäjien joukkoon.
- Anonyymi00011
Suomi ei tule selviämään näistä veloista virkamiesten palkkoja on alennettava suuruuden mukaan.Väki vanhenee selviytyminen on muuten mahfoton yhtälö.Kokoomus ja muut pyrkii vaan hyötymään mahdollisimman paljon henkilökohtaisesti.
Kokoomus on onnettomuutemme🟦⬛☠️
& pers. on pohjasakkaa.🟦🟨💩🖕
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100871
- 75703
- 51595
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa13501ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30417Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381