25 Olen varoittanut teitä etukäteen. 26 Jos teille siis sanotaan: ’Katso, hän on erämaassa!’, älkää menkö sinne, tai: ’Katso, hän on sisähuoneissa!’, älkää uskoko,+ 27 sillä kuin salama, joka lähtee idästä ja loistaa länteen asti, sellainen tulee Ihmisen Pojan läsnäolo olemaan.+
Oliko Jehovan todistajien Ihmisen Pojan näkymätön läsnäolo kuin salama, joka lähtee idästä ja loistaa länteen asti? Näkymättömän Spagettihirviön vaaleanpunaisuuskin on loogisempaa! Pitäisikö jae 27 muuttaa UM käännöksessä oppia vastaavaksi: "Mutta, kun sanotaan:' Hän on läsnä näkymättömästi!', uskokaa kyseenalaistamatta!"?
Milleristit, joissa Russellkin oli mukana, olivat ennustaneet Jeesuksen paluuta vuodelle 1844. Kun sitä ei sitten tapahtunutkaan, paluu seliteltiin näkymättömäksi.
Russellin perustaessa 1870-luvulla Raamatuntutkijat, "totuuteen" sisältyi perintönä Jeesuksen 1844 alkanut näkymätön läsnäolo. Jeesuksen ihan oikeasti -paluun egyptologiasta kiinnostunt Russell laski Kheopsin pyramidin mitoista vuodelle 1914. Ja kun tämä ei toteutunutkaan, korjasi sen vuodelle 1915 mittoja "tarkistettuaan"
Russellin jälkeen vallan ottanut tuomari Rutherford teki pesäeroa edeltäjäänsä, mm. pyramidologia tuomittiin. Jeesuksen salaman leimauksen kaltaisen näkymättömän läsnäolon alku oli edelleen vuonna 1844. Vuonna 1930 "havaittiin", ettei Jeesus ollutkaan palannut salaman leimahduksen kaltaisesti näkymättömänä vuonna 1844, vaan salaman leimahduksen kaltainen näkymätön läsnäolo olikin alkanut 1914, tuona paljon rummutettuna maailmanlopun vuotena. Vuosi laskettiin nyt Jerusalemin hävityksestä ja Nebukadnessarin unen tulkinnasta. Ongelma on, että sekä tämä alkuvuosi että unen tulkintakin ovat hatusta vedettyjä.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14937788/vuosi-1914---osa-2
Ihmisen Pojan salaman leimauksen kaltainen näkymätön läsnäolo
17
322
Vastaukset
- Anonyymi
Uskon asioilla vedätetään ihmisiä.
- Anonyymi
Sinä vedätät itseäsi lahkojen lisäksi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä vedätät itseäsi lahkojen lisäksi!
Otit itseesi. Tosiasiat kannattaa hyväksyä.
Mitäpä mieltä olet aloittajan asiasta?
Tuo on käännösvirhe. Borneonkielisessä alkutekstissä on Peräilma eikä salama. Käännösvirheen tekijäkin on jäljitetty Kärsämäelle. Siellä kirkkoherra Vottonen harrasti borneon kieltä, mutta osaamisensa oli sen verran vajavaista, että kyseinen käännösvirhe pääsi lispathamaan.
- Anonyymi
27 sillä kuin Peräilma, joka lähtee idästä ja loistaa länteen asti, sellainen tulee Ihmisen Pojan läsnäolo olemaan.
Nyhän siihen tuli selkeyttä! Raamatun totuudet aukenevat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
27 sillä kuin Peräilma, joka lähtee idästä ja loistaa länteen asti, sellainen tulee Ihmisen Pojan läsnäolo olemaan.
Nyhän siihen tuli selkeyttä! Raamatun totuudet aukenevat.Tuossa on käännösvirhe, oikea muoto kuuluu:
sillä kuin Peräilma, joka lähtee idästä ja lemuaa länteen asti, sellainen tulee Ihmisen Pojan läsnäolo olemaan
Fyysinen lemu on sopusoinnussa läsnäolon kanssa.
- Anonyymi
Mitä järkeä on Panostaa huuhaaseenn!
- Anonyymi
Vartiotorni-seura opettaa tuosta salaman leimahduksesta näin:
"Jeesuksen läsnäolo olisi kuin salama siinä mielessä, että kaikki, jotka seuraisivat tilannetta tarkkaavaisina, voisivat nähdä selvästi todisteet hänen läsnäolostaan valtakunnan kuninkaana." (Uuden maailman käännös, tutkimislaitos)
Ei tainnut olla kovin selvää, kun vuonna 1914 ja yli vuosikymmen sen jälkeenkin oli voimassa opetus, jonka mukaan Jeesus oli palannut 1874. Vuosi 1914 oli alunperin maailmanlopun vuosi, sitä alettiin opettaa Jeesuksen näkymättömän paluun vuotena vasta 1930-luvulla. Tuossa välissä oli vielä pieleen mennyt 1925-odotuskin, joka meinasi kaataa koko järjestön ja paljon väkeä lähtikin.
Muutenkin järjestön tulkinta salaman merkitykselle on kömpelö, koska ei salaman havaitseminen vaadi tarkkaavaista tilanteen seuraamista, vaan kyseessä on asia, joka ei jää keneltäkään huomaamatta. - Anonyymi
Vuoden 1843 päätyttyä Miller julisti seuraajilleen, että hänen erehdyksensä johtui siitä, että hän noudatti heprealaista eikä roomalaista kronologiaa, ja että 22. lokakuuta 1844 oli toisen tulemisen oikea ajankohta. Vuoden 1844 pettymyksen jälkeen monet hänen seuraajansa kuitenkin yhä uskoivat, että toinen tuleminen oli lähellä [Wikipedia]
Pitkät ja jatkuvat perinteet tähän päivään asti.
Ihmisillä voi olla vaikeuksia myöntää itselleen, että ovat erehtyneet uskomaan höpöjä. Tavallaan toivotaan, että höpöttäjä olisikin oikeassa, niin ei olisi tullut huijatuksi.- Anonyymi
Voimme kuitenkin lohduttautua sillä tosiasialla, että Jeesuksen tulemus on oleva aina yhtä lähellä kuin aasin porkkana. Eikö se ole sama kuin sitä odottava olisi melkein okeassa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voimme kuitenkin lohduttautua sillä tosiasialla, että Jeesuksen tulemus on oleva aina yhtä lähellä kuin aasin porkkana. Eikö se ole sama kuin sitä odottava olisi melkein okeassa!
Ilman muuta: näkymätön läsnäolo on helppo havaita suoraan nenän edessä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilman muuta: näkymätön läsnäolo on helppo havaita suoraan nenän edessä!
Matt. 24:30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt. 24:30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella
Matt. 24:34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt. 24:34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
Nämä jutut kirjoitettiin hyviksi uutisiksi silloin eläneille, jumalan valtakunta oli tulossa ihan kohta pian, joten piti katua kiireesti.
Tarinoita ei kirjoitettu meille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä jutut kirjoitettiin hyviksi uutisiksi silloin eläneille, jumalan valtakunta oli tulossa ihan kohta pian, joten piti katua kiireesti.
Tarinoita ei kirjoitettu meille.Jeesuksen opetus sellaisena kuin se evankeliumeihin on kerrottu oli tosiaan hänen aikalaisilleen suunnattua. Hän ei palannut, vaikka lupasi ja sitä odotettiin. Tätä ilmeistä asiaa on selitelty parhain päin kristinuskovien keskuudessa jo kaksi vuosituhatta, eikä loppua näy.
- Anonyymi
Jos siis lukee ja sisäistää tämän asian, ei tarvitse huolehtia harmagedonista, koska sellaista ei tule.
Luonnonkatastrofit ja muut ovat kyllä mahdollisia. - Anonyymi
Leimahti kuin palstan "Jt" pakoon ja muuttui näkymättömäksi läsnäoloksi. Se taitaa muutenkin olla Jt:lle luonteenomaista. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579