PORTTO
Raamatussa avioliitto on seurakunnan ja jumalan välisen yhteyden vertauskuva, katso esim. Ef.5:31-22, Jes.54:5, Jer.3:6-13, 31:31-34, Hos.2:19-20. Ilmestyskirjassa "vaimo" (Ilm.12:1, 19:7) tai "morsian" (Ilm.21:9) on seurakunnan vertauskuva. Vastaavasti "portto" (Ilm.17) ja "nainen" (17:3) on luopio-seurakunnan vertauskuva. Kirkkolaitos on tuo valheellinen seurakunta joka "harjoittaa hareutta", eli houkuttelee ihmisiä jumalasta luopumiseen, yhdessä maallisen peto-vallan kanssa.
VEDET
Raamattu kertoo mitä ovat nuo vedet joiden päällä portto istuu. Nuo vedet ovat "kansoja ja väkijoukkoja ja kansanheimoja ja kieliä" (Ilm.17:15)
VIINI
Jeesus piti ehtoollisviiniä uuden liiton symbolina (Luuk.22:20). Viini on siis myös uskonnollisen opin, tai opinkappaleen symboli. Tuo suuren porton viini on kirkon teologia, harhaoppi, josta maan asukkaat (mm suomalaiset) ovat ikäänkuin juovuksissa.
Jos haluaisimme kirjoittaa ilmestyskirjan jakeet 17:1-2 avattuna, kaikille ymmärrettävällä kielellä, voisi tuo kohta kuulua näin:
"Tule, minä näytän sinulle sen suuren kirkkolaitoksen tuomion, jolla on jäseniä monissa eri kansoissa, hänen, jonka kanssa maan kuninkaat ovat jumalasta luopumusta harjoittaneet ja jonka harhaopeista maan asukkaat ovat menneet sekaisin."
PORTON TYTTÄRET
Ilmestyskirjan portolla, eli katolisella kirkolla, on mainittu olevan tyttäriä (Ilm.17:5). Nämä tyttäret ovat tuon suuren katolisen emäkirkon hareuden hengestä syntyneitä lahkoja, kuten luterilainen, ortodoksinen ja kalvinistinen kirkko.
VÄÄRÄ PROFEETTA
Ilmestyskirjassa mainittu "suuri portto" on sama asia kuin kohdissa 16:13, 19:20 ja 20:10 mainittu "väärä profeetta". Tämä käy selväksi jos tutkimme tarkasti toista kappaletta:
Ilm.2:20
"Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista (vrt. nainen Ilm.17:3), Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi (vrt. Ilm.16:13 väärä profeetta) ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta (=luopumaan jumalasta) ja syömään epäjumalille uhrattua (mm kirkollisvero). Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen..."
Väärä profeetta paljastettu
13
776
Vastaukset
Olet ihanasti ymmärtänyt paljon! Tiedätkö myöskin mikä väärän evankelioinnin sanoma on? Oikean tietää tai ainakin luulevat tietävänsä kaikki! Tiedämme että evankeliumi on pelastus!
Otit esiin että jos joku julista pientä hapatusta niin kannattaa heitä pois koko julistaja,,, oikein!! Koska on julistajia jotka julistaa koko opin oikein! Väärät opettajat heitetään pois!! Rukoilen niitten puolesta ja siunataan! Mutta ei en,, kuuntelee niittä että Jumala minulle suuttuu! Ja pimentä niin että ei enä erotta oikein ja väärä! Sanohan sana mitähän on saatana ja Kristusta tekemistä toisten kanssa? Älkää menkö saatana kuuntelemaan! Lukekaa mielummin sana kotona!! Ei väärien opettajien ja julistajien oo missään käsketty mennä kuuntelemaan! Ja niitten hapatusta mitä ne kirjoittaa kirjoissa kannattaa polttaa roviolla!! Amen!!!
Siunaten kaikki rakkaat raittiseen teoloogiseen!
Amen (savis)!!!!!!!!- on tuo selitys
mutta se nainen joka istuu sen porton selässä ei ole jokin yksi profeetta, vaan se on henkivoima joka juottaa kansat haureudellaan ja sen vaatteet on ryvettyneet pyhien verestä ja tämä on edessä niille uskovaisillä, jotka ei pääse hääaterialle, vaan jäävät sille illallisaterialle ja se on myöhempi kutsu ja siihen ensimmäiseen pitää kaikkien pyrkiä ja se vaatii puhtaat vaatteet, jotka ovat pesty käritsan verellä.
- alkup.raimo
tarkoittaa vastakohtaa Kristuksen morsiamelle eli tosiseurakunnalle..uskovien yhteydelle...nainen ei istu porton selässä...vaan on itse portto, joka istuu paljojen vetten päällä (Ilm 17:1) ja pedon selässä (17:3)...porttonaisen upeat vaatteet ovat selvä kuva katolisen kirkon johtaman yleismaallimallisen kirkon kalleuksista ja loistosta, mikä ei ole suinkaan tosiseurakunnan eli Jumalan Pojan veren armovanhurskauden vaate...
Karitsansarvinen peto, joka nousee maasta, nousee tästä "maasta" eli kirkolliselta pohjalta ja on paavi...väärä profeetta ja tulkittu usein myös antikristukseksi...ainakin sen puolestapuhujaksi!
Jumala tietää! Suuri osa ev-lut kirkon piispoistakin on jo mukana Kirkkojen Maailmanneuvoston hapatuksessa...porttoudessa...silti lapsikaste ei ole väärä teko...ainoastaan väärä opetus on väärä teko... - väärää profeetta
alkup.raimo kirjoitti:
tarkoittaa vastakohtaa Kristuksen morsiamelle eli tosiseurakunnalle..uskovien yhteydelle...nainen ei istu porton selässä...vaan on itse portto, joka istuu paljojen vetten päällä (Ilm 17:1) ja pedon selässä (17:3)...porttonaisen upeat vaatteet ovat selvä kuva katolisen kirkon johtaman yleismaallimallisen kirkon kalleuksista ja loistosta, mikä ei ole suinkaan tosiseurakunnan eli Jumalan Pojan veren armovanhurskauden vaate...
Karitsansarvinen peto, joka nousee maasta, nousee tästä "maasta" eli kirkolliselta pohjalta ja on paavi...väärä profeetta ja tulkittu usein myös antikristukseksi...ainakin sen puolestapuhujaksi!
Jumala tietää! Suuri osa ev-lut kirkon piispoistakin on jo mukana Kirkkojen Maailmanneuvoston hapatuksessa...porttoudessa...silti lapsikaste ei ole väärä teko...ainoastaan väärä opetus on väärä teko...sanoi sodan syttyvän ennen juhannusta. sitten vetosi joonaan todisteena kun ei sotaa tulekkan. huomatkaa ninive katui siksi jumalan armo. suomi ei ole katunut mitään. ei siis tule armoa kuten joonalla.
Oraakkeli-Raimo ennustaa traktorista, lehmistä ja hirvistä. eikä silti tiedä mitään. nöyrry ja tunnusta olevasi väärä profeetta niin voisi sinua kunnioittaa rehellisyydestä. jos taas vaan selittelet niin ei voi kunnioittaa mistään. voit panna vastineen pimeän minäsi kautta k-miehenä niin voit puhua teeskentelemättä oikein sydämesi kyllyydesta - kristitty
väärää profeetta kirjoitti:
sanoi sodan syttyvän ennen juhannusta. sitten vetosi joonaan todisteena kun ei sotaa tulekkan. huomatkaa ninive katui siksi jumalan armo. suomi ei ole katunut mitään. ei siis tule armoa kuten joonalla.
Oraakkeli-Raimo ennustaa traktorista, lehmistä ja hirvistä. eikä silti tiedä mitään. nöyrry ja tunnusta olevasi väärä profeetta niin voisi sinua kunnioittaa rehellisyydestä. jos taas vaan selittelet niin ei voi kunnioittaa mistään. voit panna vastineen pimeän minäsi kautta k-miehenä niin voit puhua teeskentelemättä oikein sydämesi kyllyydestaRaimo on harvoja, joilla on oikea Hengen armoitus ja sanan miekka paljastettuna vääryyttä ja edustamaasi lahkolaisuutta vastaan.
- raimon lahkosta
kristitty kirjoitti:
Raimo on harvoja, joilla on oikea Hengen armoitus ja sanan miekka paljastettuna vääryyttä ja edustamaasi lahkolaisuutta vastaan.
raimolla tuntuu olevan oma lahko. sen oppi ei sovi mihinkään muuhun eikä ainakaan Raamattuun. raimon oppi on pensacolan herätyksen oppia.
- alkup.raimo
sanoi sodan syttyvän ennen juhannusta. sitten vetosi joonaan todisteena kun ei sotaa tulekkan. huomatkaa ninive katui siksi jumalan armo. suomi ei ole katunut mitään. ei siis tule armoa kuten joonalla.
Oraakkeli-Raimo ennustaa traktorista, lehmistä ja hirvistä. eikä silti tiedä mitään. nöyrry ja tunnusta olevasi väärä profeetta niin voisi sinua kunnioittaa rehellisyydestä. jos taas vaan selittelet niin ei voi kunnioittaa mistään. voit panna vastineen pimeän minäsi kautta k-miehenä niin voit puhua teeskentelemättä oikein sydämesi kyllyydesta...26.06.2005...jotkut toiset ovat...miksi väännät sanojani...kirjoitin yhden klo ajan...että nyt näyttää kaikki kuitenkin olevan päinvastoin...mutta älä sotke minua "kauhu täyttää rajantienoon" kirjoittajiin...nautitko itse sotkuistasi??
Sinulla on pimeä mieli siinä, että haluat uskoa minun olevan kastemies..mutta sille en minä voi mitään...vie Jeesuksen veripyykkiin epäluulosi...luulevaisuuden henki on demoni, joka voidaan karkottaa...et kylly mistään...profetoin sinulle,,,,et saa rauhaa muusta kuin Jeesuksen haavoista,,,mutta nöyrrytkö itse ottamaan sellaisen armon vastaan!! Jeesuksen veri puhdistaa...voin kunnioittaa sinua rehellisyydestäsi jos et selittele enää vaan nöyrryt parannukseen...voin julistaa sinulle synninpäästön...jos kaipaat armoa!!!Et tunne totuutta edes minusta...olet vanki...vapaudu...Jeesuksen tähden! - alkup.raimo
raimon lahkosta kirjoitti:
raimolla tuntuu olevan oma lahko. sen oppi ei sovi mihinkään muuhun eikä ainakaan Raamattuun. raimon oppi on pensacolan herätyksen oppia.
joka räjäytti saarnatuolinsa...ei käy,,,en ala äärikarismaatikoksi...minun oppini on siinä, että Jeesus antaa sinullekin sánteeksi saastaiset juttusi...jos teet parannuksen...vapisee...mutta anna tulla...kyllä se lähtee...luulevaisuus...anna tulla, jos on tullakseen...sanoudu irti siitä totuuden tähden..Jeesuksen veren tähden!
- alkup.raimo
Oraakkeli-Raimo ennustaa traktorista, lehmistä ja hirvistä. eikä silti tiedä mitään. nöyrry ja tunnusta olevasi väärä profeetta niin voisi sinua kunnioittaa rehellisyydestä. jos taas vaan selittelet niin ei voi kunnioittaa mistään. voit panna vastineen pimeän minäsi kautta k-miehenä niin voit puhua teeskentelemättä oikein sydämesi kyllyydestaMutta
Kirjoittanut: alkup.raimo 7.6.2005 klo 20.34
nyt sama asia on sittenkin aivan toisinpäin...
eli rukousvastaus on klo 20.33 kääntynyt täysin päinvastaiseksi....siis Jumalan käteen kaikki...Jumala tietää missä ollaan...missä mennään ja mitä kesäkuussa tapahtuu!
Rukousvastaus kääntyi toisinpäin....sitten kirjoitin vakavan esirukousvettomuksen, mutta se poistettiin palstalta...sen jälkeen ympyrät hävisivät...tasoitettiin talomme kohdalta...
Kirjoitin, että Jumala tietää missä ollaan...missä mennään ja mitä kesäkuussa tapahtuu...en ole sinulle mitään velkaa...en ole toisten ennustusten kirjoittaja...
uskon venäläismiehityksen tulevan kerran...aikaa en tiedä...Jumala tietää! - tarkistapa
alkup.raimo kirjoitti:
...26.06.2005...jotkut toiset ovat...miksi väännät sanojani...kirjoitin yhden klo ajan...että nyt näyttää kaikki kuitenkin olevan päinvastoin...mutta älä sotke minua "kauhu täyttää rajantienoon" kirjoittajiin...nautitko itse sotkuistasi??
Sinulla on pimeä mieli siinä, että haluat uskoa minun olevan kastemies..mutta sille en minä voi mitään...vie Jeesuksen veripyykkiin epäluulosi...luulevaisuuden henki on demoni, joka voidaan karkottaa...et kylly mistään...profetoin sinulle,,,,et saa rauhaa muusta kuin Jeesuksen haavoista,,,mutta nöyrrytkö itse ottamaan sellaisen armon vastaan!! Jeesuksen veri puhdistaa...voin kunnioittaa sinua rehellisyydestäsi jos et selittele enää vaan nöyrryt parannukseen...voin julistaa sinulle synninpäästön...jos kaipaat armoa!!!Et tunne totuutta edes minusta...olet vanki...vapaudu...Jeesuksen tähden!nuo profetiasi ennenkuin kirjoitat.
Noille pelto-lehmäjutuille löytyy järkevä selitys, kun vaan viitsit ottaa asioista selvää, etkä käytä mielikuvitustasi.
Varsin selvin sanoin kirjoitit, että Venäjä hyökkää Suomeen ennen juhannusta.
Ei pidä perua puheitaan, mutta parempi olisi
tarkistaa oma mielenterveys. - Raimo
alkup.raimo kirjoitti:
Mutta
Kirjoittanut: alkup.raimo 7.6.2005 klo 20.34
nyt sama asia on sittenkin aivan toisinpäin...
eli rukousvastaus on klo 20.33 kääntynyt täysin päinvastaiseksi....siis Jumalan käteen kaikki...Jumala tietää missä ollaan...missä mennään ja mitä kesäkuussa tapahtuu!
Rukousvastaus kääntyi toisinpäin....sitten kirjoitin vakavan esirukousvettomuksen, mutta se poistettiin palstalta...sen jälkeen ympyrät hävisivät...tasoitettiin talomme kohdalta...
Kirjoitin, että Jumala tietää missä ollaan...missä mennään ja mitä kesäkuussa tapahtuu...en ole sinulle mitään velkaa...en ole toisten ennustusten kirjoittaja...
uskon venäläismiehityksen tulevan kerran...aikaa en tiedä...Jumala tietää!Hyökkäys on aina ennen miehitystä(Älkää peljätkö sanooHerra sillä Minä olen jättänyt 7000 miestä jotka eivät ole notkistaneet polveansa Baalille)Ja toinen asia hyokkäys tulee Venäjältä ,eikä ne ole Venäläisiä.
- make
Hienoa lukea että porukat ymmärtää näin paljon!
ramattu kuvaa myös kansoja samalla nimellä, eli portoiksi ja kuhistuksien äideiksi.
1. Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa, ja puhui minulle sanoen: "Tule, minä näytän sinulle sen suuren porton tuomion, joka istuu paljojen vetten päällä,
2. hänen, jonka kanssa maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet ja jonka haureuden viinistä maan asukkaat ovat juopuneet."
3. Ja hän vei minut hengessä erämaahan. Siellä minä näin naisen istuvan helakanpunaisen pedon selässä; peto oli täynnä pilkkaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.
4. Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
5. Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti."
6. Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
7. Ja enkeli sanoi minulle: "Miksi ihmettelet? Minä sanon sinulle tuon naisen salaisuuden ja tuon pedon salaisuuden, joka häntä kantaa ja jolla on seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453096- 1082523
- 512511
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2402178Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4721810Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2461791- 1041761
Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91634Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151577R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi231407