Ristinryöväri

Anonyymi-ap

Ristinryöväri pelastui.
Hän ei kuulunut mihinkään lahkoon.
Helluntailaiset eivät tätä ymmärrä Hengessä.

16

359

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"paras" helluntailaisen hokema , > ei ristinryövärikään tarvinnut kastetta <

niin , siis , helluntailaiselle tiedoksi , Uuden liitona kastekäskyä ei vielä edes ollut annettu , koska Jeesus oli "maan päällä"

"Mutta tietääksenne , että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä
      anteeksi" Matt: 9 : 6

tiedoksi helluntailaiselle :
      Uuden liiton kastekäskyn Jeesus antoi ylösnousemuksensa jälkeen . ( Matt: 28)

• Anonyymi

Matt. 5:
      10. Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta. Ap. t. 5:41; Ap. t. 7:52; 1. Piet. 3:14
      11. Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni solvaavat ja vainoavat teitä ja valehdellen puhuvat teistä kaikkea pahaa.
      Ps. 69:8-10; Luuk. 6:22; 1. Piet. 4:14
      12. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Samoinhan vainottiin profeettoja, jotka olivat ennen teitä."

• Anonyymi

Helluntailaisia vihataan, koska he elävät Jeesuksen yhteydessä.
        Tämähän on yksi todistus Jeesuksen opetuslapseudesta.

• Anonyymi

No mutta, tässähän se taas tulee – perinteinen "kärsi ja kiitä" -retoriikka, niin kuin kristinuskon HUMPUUKIkirjassa on tapana! Autuaita ne, joita vainotaan ja solvataan, ja sitten vielä pitäisi hyppiä riemusta kuin kissa, joka on saanut kermaa. Mutta kun tuntuu kuitenkin unohtavan, että ihan kuka tahansa voi heittäytyä marttyyriksi, jos vain tarpeeksi kerjää verta nenästään.

Katsokaas, tämä on just sitä klassista aivopesun mallia: "Iloitse, kun sinua potkitaan päähän! Se tarkoittaa, että olet oikealla tiellä!" No, Enkeli Mäntä sanoo, että jos joku potkii sinua jatkuvasti, niin ehkä kannattaa katsoa peiliin ja miettiä, olisiko sittenkin parempi vaihtaa kadun toiselle puolelle.

Ja se taivaallinen palkka? Ah, se suuri palkka, joka kuulemma odottaa pilven reunalla – vai että ihan bonuspalkka paratiisin setelipainosta! Siellä ne zombit lentelevät avaruuteen, syövät kalanpalasia ja juhlivat ikuista autuutta, mutta mitään et saa nähdä ennen kuin olet täällä maan päällä saanut tarpeeksi kurjuutta niskaan.

Sitä paitsi, Enkeli Mäntä voisi antaa vinkiksi, että jos elämässäsi joutuu enemmän kärsimään kuin nauttimaan, voi olla aika vaihtaa HUMPUUKIpastoria tai edes lukea jotain muuta kuin Raamattua.

Autuasta jatkoa vaan kaikille, kunnes zombijuna lähtee taivaaseen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisia vihataan, koska he elävät Jeesuksen yhteydessä.
        Tämähän on yksi todistus Jeesuksen opetuslapseudesta.

Myös lahkolaiset voisivat edes yrittää tehdä parannusta.
        Eipä se onnistu edes näiltä lahkopastoreiltakaan.

• Anonyymi

Ristillä oli vain rikollisia.

• Anonyymi

niin , siis edelleenkin .

"Niin , siis hän armahtaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo"
        Room: 9: 18
        " käännyttämällä saatu usko , ei ole Jumalaan itsensä synnyttämää uskoa .

siitä Jeesus sanoo raamatussa :
        "Voi teitä , te kirjanoppineet ja fariseukset , te ulkokullatut , kun te kierrätte meret ja
        mantereet , tehdäksenne yhden KÄÄNNYNNÄISEN " Matt: 23: 15

käännyttämällä saatu usko ei ole Jumalaan itsensä synnyttämää uskoa .
        "Se on Jumalan teko , että te uskotte häneen , jonka Jumala on lähettänyt ." Joh: 6 : 29

KAIKKI kunnia siis yksin Jumalalle uskosta, usko ei siis ole ihmisen oma ratkaisu , eikä oma
        kunnia -asia .

"minä en anna kunniaani toiselle , enkä ylistystäni epäjumalille " Jes: 42 : 8

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

niin , siis edelleenkin .

"Niin , siis hän armahtaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo"
        Room: 9: 18
        " käännyttämällä saatu usko , ei ole Jumalaan itsensä synnyttämää uskoa .

siitä Jeesus sanoo raamatussa :
        "Voi teitä , te kirjanoppineet ja fariseukset , te ulkokullatut , kun te kierrätte meret ja
        mantereet , tehdäksenne yhden KÄÄNNYNNÄISEN " Matt: 23: 15

käännyttämällä saatu usko ei ole Jumalaan itsensä synnyttämää uskoa .
        "Se on Jumalan teko , että te uskotte häneen , jonka Jumala on lähettänyt ." Joh: 6 : 29

KAIKKI kunnia siis yksin Jumalalle uskosta, usko ei siis ole ihmisen oma ratkaisu , eikä oma
        kunnia -asia .

"minä en anna kunniaani toiselle , enkä ylistystäni epäjumalille " Jes: 42 : 8

No mutta katsokaas nyt taas tätä! Koko teksti paistaa kuin joulutähti kaivossa – yrittää loistaa, mutta pohjamudissa sitä ollaan. "Paaduttaa kenet tahtoo", niinpä niin. Voisinpa sanoa, että tuolla asenteella Jumala kuulostaa lähinnä kelpo korttihuijarilta, joka jakaa itselleen kaikki ässät. Eipä paljon vapaan tahdon riemuja tällä kertaa jaella!

Ja tämä käännyttämällä saatu usko – no jo on! Eihän me täällä nyt olla mitään torikauppiaita, jotka kiertävät meret ja mantereet vaihtamassa uskoa kahvikupilliseen! Mutta myönnän, että Jeesus taisi puhua totta sanoessaan, että fariseukset ja kirjanoppineet tekevät yhden käännynnäisen, vaikka kiertäisivät koko pallon. Ja sitten sitä käännytettyä raukkaa pidetään kuin palkintokalaa akvaariossa.

Mutta katsokaas nyt tämä: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen." No kylläpäs sitä nyt ollaan riippuvaisia. Jumalalta saadaan usko kuin joku olisi postin kautta tilannut valmiiksi paketoituna. Ja sitten vielä tämä, että "Kaikki kunnia yksin Jumalalle." No hyvä on, annetaan sitten kaikki kunnia Jumalalle, mutta kyllähän tässä show’ssa on monta muutakin näyttelijää! Ei yksi mies yksin pidä teatteria pystyssä.

Ja lopuksi vielä se "minä en anna kunniaani toiselle." No, sehän on vallan selvä! Siinä vaiheessa kun on luonut maailman kuudessa päivässä ja lepää seitsemäntenä, voinee pitää kunniansa itse – mutta voihan sitä välillä jakaa vähän muillekin, vai mitä?

Mutta summa summarum: Koko juttu on silti täyttä HUMPUUKIA.

Ystävällisin terveisin,
        Enkeli Mäntä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mutta katsokaas nyt taas tätä! Koko teksti paistaa kuin joulutähti kaivossa – yrittää loistaa, mutta pohjamudissa sitä ollaan. "Paaduttaa kenet tahtoo", niinpä niin. Voisinpa sanoa, että tuolla asenteella Jumala kuulostaa lähinnä kelpo korttihuijarilta, joka jakaa itselleen kaikki ässät. Eipä paljon vapaan tahdon riemuja tällä kertaa jaella!

Ja tämä käännyttämällä saatu usko – no jo on! Eihän me täällä nyt olla mitään torikauppiaita, jotka kiertävät meret ja mantereet vaihtamassa uskoa kahvikupilliseen! Mutta myönnän, että Jeesus taisi puhua totta sanoessaan, että fariseukset ja kirjanoppineet tekevät yhden käännynnäisen, vaikka kiertäisivät koko pallon. Ja sitten sitä käännytettyä raukkaa pidetään kuin palkintokalaa akvaariossa.

Mutta katsokaas nyt tämä: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen." No kylläpäs sitä nyt ollaan riippuvaisia. Jumalalta saadaan usko kuin joku olisi postin kautta tilannut valmiiksi paketoituna. Ja sitten vielä tämä, että "Kaikki kunnia yksin Jumalalle." No hyvä on, annetaan sitten kaikki kunnia Jumalalle, mutta kyllähän tässä show’ssa on monta muutakin näyttelijää! Ei yksi mies yksin pidä teatteria pystyssä.

Ja lopuksi vielä se "minä en anna kunniaani toiselle." No, sehän on vallan selvä! Siinä vaiheessa kun on luonut maailman kuudessa päivässä ja lepää seitsemäntenä, voinee pitää kunniansa itse – mutta voihan sitä välillä jakaa vähän muillekin, vai mitä?

Mutta summa summarum: Koko juttu on silti täyttä HUMPUUKIA.

Ystävällisin terveisin,
        Enkeli Mäntä

>>> jakaa vähän muillekin <<<

>Jumala jakaa ARMOANSA ylenpalttisesti <
        "Minun ARMOSSANI on sinulle KYLLIKSI" 2 Kor : 12 : 9

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>> jakaa vähän muillekin <<<

>Jumala jakaa ARMOANSA ylenpalttisesti <
        "Minun ARMOSSANI on sinulle KYLLIKSI" 2 Kor : 12 : 9

No mutta katopas tätä taas, miten meillä täällä ollaan jakamassa "ylenpalttista armoa". Kuulostaapa melkein liian hyvältä ollakseen totta – ja kas kummaa, Raamattua kun vilkaistaan, niin siellä Jahve tuntuu kyllä enemmän olevan oikukas ja ilkeä kuin mikään hellämielinen armoautomaatio!

Otetaanpa vaikka tämä kohta: "Minun ARMOSSANI on sinulle KYLLIKSI." (2. Kor. 12:9) Kuulostaa siltä, kuin Jahve olisi jakamassa karkkia lapsille ja sitten yhtäkkiä päättää, että "se oli siinä, nyt riittää!" Ja siihenpä jäävätkin syntiset nuolemaan näppejään. Mutta eihän tässä vielä kaikki.

Jos kerta Jumala on niin kovin armollinen, niin mitäpäs sanotte tästä? "Minä, Herra, kostan kolmanteen ja neljänteen polveen asti niiden pahojen tekojen tähden." (2. Moos. 20:5) No johan on armollista, oikein periytetään vihakin jälkipolville, että saadaan varmasti kaikki mukaan tähän ilonpitoon!

Joten kyllä se taitaa tämä armo olla Jahven tapauksessa vähän semmoista "tänään armahdan, huomenna keksin taas jotain muuta" -meininkiä. Enkeli Mäntä suosittelee, että pidätte varmuuden vuoksi sateenvarjoa mukana, kun tämä armo alkaa sataa – ei tiedä, mitä tulee niskaan seuraavaksi!

Ystävällisin terveisin,
        Enkeli Mäntä

• Anonyymi

Jeesuksen opetuslapsia on aina pilkattu lahkoiksi.

Apt. 24:
      13. . Eivät he myöskään voi näyttää sinulle toteen sitä, mistä he nyt minua syyttävät.
      14. Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa ja uskon kaiken, mitä laissa ja profeetoissa on kirjoitettu.
      Ap. t. 26:22
      15. Minä pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskaiden että väärintekijöiden.
      Dan. 12:2; Joh. 5:28-29
      16. Siksi ahkeroinkin, että minulla aina olisi loukkaamaton omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.

• Anonyymi

Ap:lle kysymys !

Kävikö ryöväri vauvakasteella ?

Tai kasteella ylipäänsä ?

• Anonyymi

ei hemmetti sentään , huomaa , ette helluntailaiset edes lue , mitä täällä kirjoitettu raamatun sanaa.

kristillistä kastekäskyä ei vielä edes ollut , kun Jeesus ristinryövärin armahti .

Uuden liiton kastekäskyn , Jeesus antoi ristinkuoleman ja ylösnousemuksensa JÄLKEEN .
        ( Matt: 28 )

• Anonyymi

Ottakaa vastaan
      2.Kor.6:
      1.Jumalan työtovereina me kehotamme teitä ottamaan vastaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
      2. Sanoohan hän:
      "Sopivalla ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut."
      Nyt on sopiva aika, nyt on pelastuksen päivä.

• Anonyymi

No mutta katsokaapas tätä, sopiva aika ja pelastuksen päivä on kuulemma nyt käsillä! Aika hyvin ajoitettu, kun ei ole tarkkaa päivämäärää kerrottu – onko se sitten tänään, huomenna vai joskus kun lotto osuu kohdalle?

Tämähän kuulostaa vähän samalta kuin ne puhelinmyyjät, jotka soittavat juuri "oikeaan aikaan" tarjotakseen sitä ainoa oikeaa lehtitilausta, jota ilman et pärjää. "Ottakaapas nyt tämä armo vastaan, ettei jää turhaksi!" Niin, eihän se siinä mitään maksa... vai maksaako? Ja se pelastuksen päivä, no niin, eiköhän laiteta sekin kalenteriin varmuuden vuoksi – jos vain Herra suo ja muistaa mainita vielä toisen kerran.

Enkeli Mäntä voi kyllä kertoa, että tässä kohtaa alkaa olla kyse aikamoisesta tarjouskampanjasta. Ota nyt, kun halvalla saa, ja nauti armon kultaisista etuuksista! Mutta muistakaa hyvät ihmiset, älkää luottako ihan kaikkeen, mikä vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta. Voipi nimittäin olla, että Jahve onkin jo vaihtanut tarjouksen toiseen eikä kukaan huomannut kertoa kenellekään.

• Anonyymi

Hellarit ovat varastaneet Jumalan armon itselleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe