🤢 Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden liitto on tehnyt vihreiden viikonvaihteessa Espoossa koolla olevalle puoluekokoukselle aloitteen otsikolla ”Moniavioisuus on tunnistettava”.
Vihreiden puoluehallitus esittää puoluekokoukselle, että aloite hyväksyttäisiin muutettuna.
Learn more
– Maailman muuttuessa, myös käsitys rakkaudesta, ydinperheestä ja avioliitosta ovat muuttuneet. Yhä useampi elää suhteessa useamman puolison kanssa muodostaen monisuhteisia kumppanuuksia ja perheitä kuitenkin asettaen puolisot epätasa-arvoiseen asemaan lain edessä, aloitteessa todetaan.
– Avioliitto on sen solmivien henkilöiden keskinäinen, yksilöiden vapaaseen tahtoon perustuva sopimus. Vihreät nuoret näkevät, että valtiolla ei ole tarvetta puuttua aikuisten ihmisten tietoisella suostumuksella solmittujen avioliittojen sukupuoleen tai lukumäärään.
Aloite viittaa puolueen tasa-arvo-ohjelmaan, jonka mukaan ”meille vihreille ihmisen itsemääräämis-, itsemäärittely- ja itseilmaisuoikeudet ovat oikeusvaltion peruspilareita” ja ”näin tulee olla myös avioliittoja solmiessa”.
No niin, nyt sitten Vihreät esittää Suomeen jo moniavioisuutta
174
1141
Vastaukset
- Anonyymi
Minäkin tykkään mormoni uskonnosta .
- Anonyymi
Islamista varmaan myös?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Islamista varmaan myös?
Kas, ei vastannut…..
- Anonyymi
Sepä kiva.
- Anonyymi
Sepä kiva sitten
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Islamista varmaan myös?
Iliman muuta.
- Anonyymi
Oli odotettavissa. Täälläkin kirjoitettu seuraavat askelet kun sukupolineutraalius saatiin.
Seuraavaksi:
Määräneutraali
Lajineutraali
Ikäneutraali
Sukulaisneutraali- Anonyymi
Tämä etenee kuin SETAN homoagenda.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitä on hauska katsoa miten uskovat kipuilevat ja hölmöilevät tämän takia. ;)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitä on hauska katsoa miten uskovat kipuilevat ja hölmöilevät tämän takia. ;)
Peilistäkö katsot?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos moniavioisuus olisi Suomessa laillista, ei Halla-ahollakaan olisi aviotonta lasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Peilistäkö katsot?
Siveltä kurkisti itseään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Peilistäkö katsot?
Sieltä.
Samalla kaavalla menee tämäkin.
Media on jo siedättänyt homot ja transut. Nyt on vuorossa polyamoriset.- Anonyymi
Juuri noin se etenee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos moniavioisuus olisi Suomessa laillista, ei Halla-ahollakaan olisi aviotonta lasta.
Tuossa nyt ei ollut logiikkaa
Mitä tulee tuohon "ikäneurtaalisuuteen" niin tulee muistaa että KD oli ainoa puolue jossa vastustettiin sitä, että alaikäiset eivät saa mennä naimisiin. Vai mitä sinä tällä vastauksellasi oikein haet...?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Kukin vuorollaan.
- Anonyymi
lhmeKuudennenPäivän kirjoitti:
Samalla kaavalla menee tämäkin.
Media on jo siedättänyt homot ja transut. Nyt on vuorossa polyamoriset.Kyllä. Selvä agenda.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Kukin vuorollaan.
Kaikki kohdat on jo täyttynyt.
- Anonyymi
Kyllä. Tuo on SETAN agendaa
- Anonyymi
Kyllä. Tuo on SETAN agendaa.
- Anonyymi
Meinaako heidän ns moniaviollisuus myös naisia?niinkun että muijjilla sais olla useampi lakumolo miehenä?
- Anonyymi
Toki.
- Anonyymi
Vihreät on niin toopea porukkaa 🤣🤣🤣🤣🤣
- Anonyymi
Pervoja.
Niin tarkoittaako tuo nyt sitten käytännössä että palstalla pyöriville aitouskovais miehille jotka naisvihan kyllästäminä eivät ole onnistuneet saamaan yhtäkään "katiskaansa" olisi ehkä tarjolla monia :d
Meille raamatullista avioliitto käsitystä noudattaville tuolla ei ole merkitystä, liitto on ja se pysyy jotkut kutsuvat sitä jopa aitoavioksi.- Anonyymi
Ikävää jos sinulle on tulossa vieläkin ankeammat ajat.
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ihmeessä minulla on suorastaan maailman paras vaimo minulle.
En kaipaa muita, niin kuin te palstan pervertikot. Milloin homo, lesboa, bi, tai useampaa.
Onneksi Suomessa on sentään vielä paikkoja jossa on jokin roti ja avioliitot solmitaan lähes aina iäksi.- Anonyymi
Tolkun.Ihminen kirjoitti:
En kaipaa muita, niin kuin te palstan pervertikot. Milloin homo, lesboa, bi, tai useampaa.
Onneksi Suomessa on sentään vielä paikkoja jossa on jokin roti ja avioliitot solmitaan lähes aina iäksi.Kiva kun vastustat myös sukupuolineutraalia avioliitoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiva kun vastustat myös sukupuolineutraalia avioliitoa.
Se onkin uusi kaapista tulo Tolkulta.
Anonyymi kirjoitti:
Kiva kun vastustat myös sukupuolineutraalia avioliitoa.
En minä mitään vastusta kaikki jotka lain mukaan kelpaavat avioliittoon saavat sellaisen solmia. Raamatullista avioliittohan on todella harvassa enää nykyään mutta onneksi täällä se on säilyttänyt arvonsa.
- Anonyymi
En minä mitään vastusta kaikki jotka lain mukaan kelpaavat avioliittoon saavat sellaisen solmia. Raamatullista avioliittohan on todella harvassa enää nykyään mutta onneksi täällä se on säilyttänyt arvonsa.
Eihän sinun tarvitse mitään vastustaa kun pidät yhden miehen ja yhden naisen avioliitoa ainoana oikeana.
Anonyymi kirjoitti:
Eihän sinun tarvitse mitään vastustaa kun pidät yhden miehen ja yhden naisen avioliitoa ainoana oikeana.
No nimenomaan en edes ymmärrä tuota vastustamista. Ei kait kukaan vastusta sellaista joka ei ole omakohtaista.
No sinun kuvitelmissa kaikki ovat hinttejä, varmaan joku psykologinen juttu että kestät itseäsi. Kovat ajathan sinulla on ei ole enää Torrea jota seurailla mutta varmaan facesta stalkkaat ja teet tusinan aloituksia.
- Anonyymi
No sinun kuvitelmissa kaikki ovat hinttejä, varmaan joku psykologinen juttu että kestät itseäsi. Kovat ajathan sinulla on ei ole enää Torrea jota seurailla mutta varmaan facesta stalkkaat ja teet tusinan aloituksia.
Yritä hieman hillitä tuota sairasta mielikuvitustasi.
- Anonyymi
No nimenomaan en edes ymmärrä tuota vastustamista. Ei kait kukaan vastusta sellaista joka ei ole omakohtaista.
Onko sinut raiskattu? Jos ei ole et sitten vastusta raiskauksia.
Anonyymi kirjoitti:
Olipa typerä vertaus joten häpeä ihan itse.
Laillisessa avioliito on eriasia vai onko sinut raiskattu avioliittoon ?- Anonyymi
Onneksi Suomessa on sentään vielä paikkoja jossa on jokin roti ja avioliitot solmitaan lähes aina iäksi.Totta, mutta olen kuullut että muijasi on sinuun kyllästynyt.
Anonyymi kirjoitti:
Totta, mutta olen kuullut että muijasi on sinuun kyllästynyt.
Enpä oikein usko. Tässä ihan lähiaikoina olimme pari päivää kylpylässä . Oikein kivaa oli. Mukava hemmotella hyvää naista.
- Anonyymi
Enpä oikein usko. Tässä ihan lähiaikoina olimme pari päivää kylpylässä . Oikein kivaa oli. Mukava hemmotella hyvää naista.
Vanhukset käyvät kylpylässä.
- Anonyymi
Laillisessa avioliito on eriasia vai onko sinut raiskattu avioliittoon ?Nyt oli kyse siitä millä perusteella sinä jotain vastustat. Perustelusi oli oma kokemuksesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt oli kyse siitä millä perusteella sinä jotain vastustat. Perustelusi oli oma kokemuksesi.
Kyllä, niin se sanoi.
Anonyymi kirjoitti:
Nyt oli kyse siitä millä perusteella sinä jotain vastustat. Perustelusi oli oma kokemuksesi.
Hölynpölyä, totta kait rikollista toimintaa "vastustetaan" tai pikemminkin kyse on siitä ettei hyväksytä.
Anonyymi kirjoitti:
Vanhukset käyvät kylpylässä.
No ehkä olemme sitten vanhuksia mutta mukavahan siellä spaassa on olla. Hierotaan ja hyvät ruuat , vähän tanssia ja sitten vaaka mamboa. Suosittelen naiset ainakin tykkäävät eikä itselläkään kyllä pahaa tee kun oikein kunnolla hierotaan niskat ja yläselkä.
- Anonyymi
Hölynpölyä, totta kait rikollista toimintaa "vastustetaan" tai pikemminkin kyse on siitä ettei hyväksytä.
Älä sitten sano
” Ei kait kukaan vastusta sellaista joka ei ole omakohtaista.” Anonyymi kirjoitti:
Älä sitten sano
” Ei kait kukaan vastusta sellaista joka ei ole omakohtaista.”No korjataan vähän, ei heterolla ole tarvetta vastustaa homoseksuaalisuutta koska hänelle se ei merkitse mitään. Eikä sillä ole hänen elämään vaikutusta.
Itseasiassa jos tarkkoja ollaan niin homoseksuaalit miehet nostavat ikään kuin heteromiesten "asemaa" sillä niin ihme juttu kun se on liekö sitten evoluution aikaa samaa niin naiset "haistavat" homot ja eivät heitä tavoittele koska tietenkin haluavat parhaan mahdollisen "alffa-uroksen" lapsilleen isäksi.
Hetero ei myöskään ajattele homojen hommia kuten aitouskovat tuntuvat ajattelevan. Koska se ei vaan silleen käy mielessä jos seksijuttuja ajattelee niin siinä on sitten aina se nainen, noin siis meikäläisellä ja uskoisin että suurimmalla osalla heteroista. Siksi ehkä se miesten keskinäinen yhtyminenkään ei kiinnosta heteromiestä, en tiedä mutta noin se kokemuksen mukaan on.
Jokainen lainpuitteissa toimikoon kuten haluaa mutta käsittämätöntä on se että joku piskuinen muka uskovien lahko ottaa siitä kamalia kierroksi kun ei ylipäätänsä seksijutut ole Raamatun tärkeimpiä.- Anonyymi
No korjataan vähän, ei heterolla ole tarvetta vastustaa homoseksuaalisuutta koska hänelle se ei merkitse mitään. Eikä sillä ole hänen elämään vaikutusta.
Itseasiassa jos tarkkoja ollaan niin homoseksuaalit miehet nostavat ikään kuin heteromiesten "asemaa" sillä niin ihme juttu kun se on liekö sitten evoluution aikaa samaa niin naiset "haistavat" homot ja eivät heitä tavoittele koska tietenkin haluavat parhaan mahdollisen "alffa-uroksen" lapsilleen isäksi.
Hetero ei myöskään ajattele homojen hommia kuten aitouskovat tuntuvat ajattelevan. Koska se ei vaan silleen käy mielessä jos seksijuttuja ajattelee niin siinä on sitten aina se nainen, noin siis meikäläisellä ja uskoisin että suurimmalla osalla heteroista. Siksi ehkä se miesten keskinäinen yhtyminenkään ei kiinnosta heteromiestä, en tiedä mutta noin se kokemuksen mukaan on.
Jokainen lainpuitteissa toimikoon kuten haluaa mutta käsittämätöntä on se että joku piskuinen muka uskovien lahko ottaa siitä kamalia kierroksi kun ei ylipäätänsä seksijutut ole Raamatun tärkeimpiä."...kun ei ylipäätänsä seksijutut ole Raamatun tärkeimpiä."
Et siis ole koskaan lukenut Raamattua läpi, mutta tiedät mitä siellä sanotaan. Lue joskus, saatat yllättyä kuinka korkea seksuaalimoraali siellä vaaditaan verrattuna nyky-Suomeen. Anonyymi kirjoitti:
"...kun ei ylipäätänsä seksijutut ole Raamatun tärkeimpiä."
Et siis ole koskaan lukenut Raamattua läpi, mutta tiedät mitä siellä sanotaan. Lue joskus, saatat yllättyä kuinka korkea seksuaalimoraali siellä vaaditaan verrattuna nyky-Suomeen.Kyllä minä Raamatun olen lukenut mutta keskeisin juttu ei ole homojen hommat, joten mietippä sitä .Olisko niin, että itse olette ymmärtäneet koko kirjan väärin tai sanoman.
- Anonyymi
Kyllä minä Raamatun olen lukenut mutta keskeisin juttu ei ole homojen hommat, joten mietippä sitä .Olisko niin, että itse olette ymmärtäneet koko kirjan väärin tai sanoman.
Älä vähättele! Tässä tapauksessa ymmärryksen puute on paljon laajempi jos koko ymmärrystä mistään ikinä on edes ollut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on aika pervot ajatukset. Tulevatko nämä sinun uskonnosta?
- Anonyymi
Laillisessa avioliito on eriasia vai onko sinut raiskattu avioliittoon ?Muslimit tekevät niin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on aika pervot ajatukset. Tulevatko nämä sinun uskonnosta?
Tiedät, että viittasi Tolkun kommenttiin, joten miksi vääristelet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä vähättele! Tässä tapauksessa ymmärryksen puute on paljon laajempi jos koko ymmärrystä mistään ikinä on edes ollut.
Hyvä huomio.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä sitten sano
” Ei kait kukaan vastusta sellaista joka ei ole omakohtaista.”Hyvä kommentti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otan myös osaa.
- Anonyymi
Raamattukin hyväksyy moniavioisuuden!
- Anonyymi
Ei pidä paikkaansa. Ei siellä kaikkea hyväksytä mitä ihmiset silloin tekivät.
Hyväksyy sen, että miehellä on useampi vaimo, mutta ei todellakaan sitä, että naisella olisi useampi aviomies. Islaminkin "suvaitsevaisuus" päättyy siihen, että toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset. 😉
- Anonyymi
kollimaattori kirjoitti:
Hyväksyy sen, että miehellä on useampi vaimo, mutta ei todellakaan sitä, että naisella olisi useampi aviomies. Islaminkin "suvaitsevaisuus" päättyy siihen, että toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset. 😉
Kerro joku kohta Raamstusta missä sanotaan, että
moniavioisuus olisi hyväksyttävää. Anonyymi kirjoitti:
moniavioisuus olisi hyväksyttävää.Samuelin 5. kirjassa kerrotaan kuningas Daavidin saavutuksista, joihin kuului monta vaimoa.
Minkä ihmeen takia fundamentalistiset kristityt eivät Raamattuaan tunne?- Anonyymi
kollimaattori kirjoitti:
Samuelin 5. kirjassa kerrotaan kuningas Daavidin saavutuksista, joihin kuului monta vaimoa.
Minkä ihmeen takia fundamentalistiset kristityt eivät Raamattuaan tunne?Ei missään sanota, että se olisi hyväksytty.
Anonyymi kirjoitti:
Ei missään sanota, että se olisi hyväksytty.
"Daavidin mahti kasvoi yhä, sillä Herra Jumala Sebaot oli hänen kanssaan."
- Anonyymi
kollimaattori kirjoitti:
Samuelin 5. kirjassa kerrotaan kuningas Daavidin saavutuksista, joihin kuului monta vaimoa.
Minkä ihmeen takia fundamentalistiset kristityt eivät Raamattuaan tunne?Raamatun mukaan Jumalan alkuperäinen suunnitelma oli, että mies naisi ainoastaan yhden vaimon. "Siksi mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa (ei vaimoihinsa), niin että he tulevat yhdeksi lihaksi (eivät lihoiksi)" (1. Moos. 2:24). Koska 1. Moos. 2:24 kuvaa avioliittoa, eikä siihen osallistuvien ihmisten lukumäärää, on yksikkömuodon käyttö merkillepantavaa. 5. Moos. 17:14-20 Jumalan sanoo, että kuninkaiden ei pitäisi ottaa itselleen montaa vaimoa (tai monia hevosia tai paljon kultaa). Vaikka tätä raamatunkohtaa ei välttämättä voi tulkita käskyksi kuninkaiden yksiavioisuudesta, voimme kuitenkin sen perusteella sanoa monien vaimojen tuovan ongelmia tullessaan. Tämä käy selvästi ilmi Salomonin elämästä (1. Kun. 11:3-4).
Uudessa testamentissa 1. Tim. 3:2,12 ja Tiitus 1:6 antavat "yhden vaimon mies" periaatteen hengellisen johtajan vaatimukseksi. Tämän vaatimuksen osalta esiintyy eriäviä mielipiteitä. Jae voidaan kirjaimellisesti tulkita "yhden naisen mieheksi". Vaikka tämä jae ei viittaisikaan moniavioisuuteen, ei moniavioinen missään tapauksessa ole "yhden naisen mies". Nämä vaatimukset käsittelevät seurakunnan johtajaan kohdistettuja vaatimuksia ja niitä pitäisi soveltaa samoin kaikkiin kristittyihin. Pitäisihän jokaisen kristityn olla "raitis, harkitseva, rauhallinen, vieraanvarainen ja taitava opettamaan, ei juomiseen taipuvainen, ei väkivaltainen eikä rahanahne, vaan lempeä ja sopuisa" (1. Tim. 3:2-4). Jos meitä kehotetaan olemaan pyhiä (1. Piet. 1:16) ja jos nämä ovat pyhien seurakunnan vanhimpien ja seurakunnan palvelijoiden vaatimuksia, silloin niitä pitäisi soveltaa kaikkiin pyhiin.
Ef. 5:22-33 käsittelee miesten ja vaimojen välisiä suhteita. Kun siinä viitataan mieheen yksikkömuodossa, vaimoonkin viitataan aina yksikkömuodossa. "Sillä mies on vaimonsa pää... Joka rakastaa vaimoaan, rakastaa itseään." "Siksi mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi...jokaisen tulee rakastaa vaimoaan niin kuin itseään, ja vaimon tulee kunnioittaa miestään." Kol. 3:18-19 on samankaltainen kohta, missä aviomiehiin ja -naisiin viitataan monikossa. Siinä Paavali osoittaa sanansa Kolossan seurakunnan aviomiehille ja -naisille, eikä suinkaan opeta, että miehillä voisi olla useita vaimoja. Tämän vastakohtana Ef.5:22-33 käsittelee erityisesti aviosuhdetta. Jos moniavioisuus olisi sallittua, Kristuksen suhde ruumiiseensa (seurakuntaan), jota Raamattu kuvaa miehen suhteena morsiameensa, romahtaisi. - Anonyymi
kollimaattori kirjoitti:
"Daavidin mahti kasvoi yhä, sillä Herra Jumala Sebaot oli hänen kanssaan."
Niin, ei Jumala hylkää ihmistä joka tekee syntiä.
- Anonyymi
kollimaattori kirjoitti:
Minkä ihmeen takia fundamentalistiset kristityt eivät Raamattuaan tunne?Siinä sanotaan vain, että Daavid "otti vielä useita vaimoja ja sivuvaimoja". Samuelin kirjat ovat sen ajan historiankirjoja, kuvaavia eivät normatiivisia.
Historiankirjoista ei ole kristinopin perustaksi. Esim. 3.Mooseksen kirja on selvästi normatiivinen, täynnä käskyjä, kieltoja ja lakeja. Siellä kielletään esim. homoseksi ihan selvästi. Anonyymi kirjoitti:
Niin, ei Jumala hylkää ihmistä joka tekee syntiä.
Sinun jumalasi on tappanut ihmisiä vähemmästäkin kuin aviosäädösten rikkomisesta. ; )
- Anonyymi
kollimaattori kirjoitti:
Sinun jumalasi on tappanut ihmisiä vähemmästäkin kuin aviosäädösten rikkomisesta. ; )
Kyllä ihminen on suurin tappaja edelleen.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ihminen on suurin tappaja edelleen.
Totta. Mielikuvitusjumalia on kautta aikojen käytetty vain välikappaleina ja omien hirmutekojen mielivaltaisina perusteluina.
Eihän olematon itsessään mitään tapa, vaan olemattomiin uskominen.- Anonyymi
kollimaattori kirjoitti:
Totta. Mielikuvitusjumalia on kautta aikojen käytetty vain välikappaleina ja omien hirmutekojen mielivaltaisina perusteluina.
Eihän olematon itsessään mitään tapa, vaan olemattomiin uskominen.Kovasti sinä näet vaivaa tuon mielikuvituksesi kanssa.
Anonyymi kirjoitti:
Kovasti sinä näet vaivaa tuon mielikuvituksesi kanssa.
En ole ensimmäistäkään temppeliä tai katedraalia mielikuvitusolennoille rakentanut. 🤭
- Anonyymi
kollimaattori kirjoitti:
En ole ensimmäistäkään temppeliä tai katedraalia mielikuvitusolennoille rakentanut. 🤭
Jo nimimerkkisi kertoo älykkyytesi tason.
Anonyymi kirjoitti:
Jo nimimerkkisi kertoo älykkyytesi tason.
Syytönhän minä siihen olen, ettei hihhuli tiedä, mihin kollimaattoria käytetään. 🤡
- Anonyymi
kollimaattori kirjoitti:
Syytönhän minä siihen olen, ettei hihhuli tiedä, mihin kollimaattoria käytetään. 🤡
Olet tosiaan syyntakeeton. 😂
Anonyymi kirjoitti:
Hymy nousee huulille fundamentalistisen uskovaisen syyttäessä muita syyntakeettomuudesta! 🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on katkea vanha pieru. 😜
- Anonyymi
kollimaattori kirjoitti:
Hymy nousee huulille fundamentalistisen uskovaisen syyttäessä muita syyntakeettomuudesta! 🤣
Oletko aikuinen mies?
Anonyymi kirjoitti:
Oletko aikuinen mies?
Joo. Olen jo päässyt mielikuvituskaverivaiheenkin ohitse. Äitini mukaan minullakin oli sellainen noin viisivuotiaana.
Oletko Sinä? 😉- Anonyymi
kollimaattori kirjoitti:
Joo. Olen jo päässyt mielikuvituskaverivaiheenkin ohitse. Äitini mukaan minullakin oli sellainen noin viisivuotiaana.
Oletko Sinä? 😉Kirjoitustesi perusteella olet 12-vuotias syrjäytynyt koulukiusattu lihava tyttöoletettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitustesi perusteella olet 12-vuotias syrjäytynyt koulukiusattu lihava tyttöoletettu.
Hihi aina hauska katsoa miten teet itsestäsi idiootin tuolla hiekkalaatikko tason herjaamisella. Luuletko että joku voi ottaa sinua enää tosissaan tuollaisen onnettoman yrityksen jälkeen. No ehkä sitten kun kasvat aikuiseksi. :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se kumma höpöttäjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, vanhat ukot on tollasia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
moniavioisuus olisi hyväksyttävää.Se mitään tiedä.
- Anonyymi
Suomessa oli -50-60 luvulla näitä hippikolhooseja.Joita johti johtaja,kaikki muut jäsenet olivat työssäkäyviä alaisia.Johtaja sitten valitsi,ketkä olivat jalkavaimoja ja ketkä joutuivat muille pikkujohtajille.Kaikilla oli yksi nautintoaine huumeet.
Kaikki muutkin hapot kelpasi.Etu oikeus raiskaukseen annetiin tälle Pääjohtajalle.
Vapaasta tahdosta tässäkin oli kyse.Moniavioisuus rehotti. Tiesittekö muuten, että yksiavioisuus on antiikin Kreikan ja Rooman lain perua, ei suinkaan kristityiltä "saatu", vaan kristityille(kin) Rooman valtakunnassa lain mukaan määrätty?
- Anonyymi
Siihen yksiavioisuuteen kuului miehen oikeus pitää rakastajia, Kreikassa mm. poikia ja käydä prostituoitujen luona. Kristilliseen avioliittoon ei kuulunut mikään näistä.
- Anonyymi
Ei Raamattu moniavioisuutta kiellä. Monen muun asian, mutta ei moniavioisuutta. Raamattu tosin tuntee vain version, jossa miehellä on lukuisia vaimoja, otettuja, lahjaksi saatuja ja sotasaaliita.
- Anonyymi
Tietenkin kieltää. Huomaat tämän itsekin, jos luet Raamatusta muutakin kuin Vanhaa Testamenttia. Muuten, ihan mielenkiintoista nähdä, kuinka ihmisillä on pokkaa puhua pötyä siitä, mitä Raamatussa sanotaan, vaikka he eivät ole edes lukeneet sitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin kieltää. Huomaat tämän itsekin, jos luet Raamatusta muutakin kuin Vanhaa Testamenttia. Muuten, ihan mielenkiintoista nähdä, kuinka ihmisillä on pokkaa puhua pötyä siitä, mitä Raamatussa sanotaan, vaikka he eivät ole edes lukeneet sitä.
Mutta et saanut sitä kohtaa laitettua missä tämä kielletään. Eli valehtelet.
Anonyymi kirjoitti:
Mutta et saanut sitä kohtaa laitettua missä tämä kielletään. Eli valehtelet.
Miksi pitäisi kieltää jos kerran Jumala siunaa vain yhden miehen ja yhden naisen liiton.
Ei pidä etsiä sitä mitä Jumala ei siunaa vaan sitä mitä Jumala siunaa. Ymmärrätkö?- Anonyymi
lhmeKuudennenPäivän kirjoitti:
Miksi pitäisi kieltää jos kerran Jumala siunaa vain yhden miehen ja yhden naisen liiton.
Ei pidä etsiä sitä mitä Jumala ei siunaa vaan sitä mitä Jumala siunaa. Ymmärrätkö?Tuskin ymmärsi…..
- Anonyymi
Aina vain hullummaksi menee. Onhan se jo tieteellisestikin tunnustettu, että miehen ja naisen pysyvä parisuhde takaa lapsille turvallisimman elämän. Ajatellaanko tässä seksuaalisuuden vapauden esiinmarssissa lapsia. jotka tässä sekavassa perhemuodossa joutuu tahtomattaan elämään.
Avioliittohan on tarkoitettu juuri jälkeläisiä ajatellen perheen yhteiseksi parhaaksi.- Anonyymi
Lapsi tarvitsee turvallisen ympäristön ja häntä tukevan lähimmäiset turvalliseen elämään. On aivan sama millainen se perhe muoto on. Vanhoina aikoina ei vanhemmilla ollut aikaa kasvattaa lapsiaan, vaan se oli muun suvun tehtävä. Yleensä isovanhempien. Eli sinun mukaan tämä pitäisi nyt näkyä vanhemmissa ikäluokissa miten epätasapainoisia heistä olisi pitänyt tulla.
- Anonyymi
Vihreät puolue pitäisi kieltää yhteiskuntaa vahingoittavana puolueena.
- Anonyymi
Juu. Erilaisten haitattomien asioiden salliminen on tosi vahingollista.
- Anonyymi
Eihän niillä ole edes kaikilla kidutusvälinekorua kaulassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu. Erilaisten haitattomien asioiden salliminen on tosi vahingollista.
Kyllä siitä haittoja tulee olemaan jos ei ole enää millään mitään väliä minkälaisessa kombinaatioissa lapsia kasvatetaan. Jo nyt lapset voivat tarpeeksi huonosti kun lapsilla ei ole turvallista kotia. Lapsia pomputetaan paikasta toiseen vanhemmalta vanhemmalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän niillä ole edes kaikilla kidutusvälinekorua kaulassa.
Oletko Jehova?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä siitä haittoja tulee olemaan jos ei ole enää millään mitään väliä minkälaisessa kombinaatioissa lapsia kasvatetaan. Jo nyt lapset voivat tarpeeksi huonosti kun lapsilla ei ole turvallista kotia. Lapsia pomputetaan paikasta toiseen vanhemmalta vanhemmalle.
Eli tämä pitäisi sitten näkyä vanhemmissa polvissa, kun entiseen aikaan ei vanhemmilla ollut aikaa kasvattaa lapsiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli tämä pitäisi sitten näkyä vanhemmissa polvissa, kun entiseen aikaan ei vanhemmilla ollut aikaa kasvattaa lapsiaan.
Lapset osasivatkin ennen käyttäytyä ja tehdä töitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä entisaikaan kasvatettiin lapsia, koska koko kyläyhteisö osallistui kasvatukseen. Sisarukset myös kasvatti toisiaan kun lapsia oli paljon. Äidithän oli usein kotona kun se työkin oli kotona ainakin maalaistalossa. Ei lasten tarvinnut olla yksin pitkiä aikoja kotona niin kuin nykyään kun molemmat vanhemmat ovat töissä.
- Anonyymi
Vaarallista peliä pelaa tämä Virta, seuraavaksi varmaan mennään hevosen kanssa avioon!
- Anonyymi
Eikö moniavioisuus ole Raamatullista?
Ei kai Jumala pitänyt pahana esimerkiksi Jaakobin moniavioisuutta?- Anonyymi
Miten olisi pitänyt pitää pahana?
- Anonyymi
Lakia ei ollut vielä tuolloin annettu ja moniavioisuus jalkavaimoineen oli maailman tapa muillakin kuin juutalaisilla.
Kyllä Salomon ahneutta pidettiin pahana ja Jaakobilla oli siskosten kesken kateutta ja kilpailua. Huono homma on moniavioisuus.
Tasa-arvon perusteella nyky maailmassahan se menee yhdeksi sekasotkuksi ja ollaan miehet keskenään ja naiset keskenään. Lapset tehdään, jos tehdään koeputkissa jne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lakia ei ollut vielä tuolloin annettu ja moniavioisuus jalkavaimoineen oli maailman tapa muillakin kuin juutalaisilla.
Kyllä Salomon ahneutta pidettiin pahana ja Jaakobilla oli siskosten kesken kateutta ja kilpailua. Huono homma on moniavioisuus.
Tasa-arvon perusteella nyky maailmassahan se menee yhdeksi sekasotkuksi ja ollaan miehet keskenään ja naiset keskenään. Lapset tehdään, jos tehdään koeputkissa jne.Tarkoitatko. että vaikka Jumala ei pitänyt Jaakobin moniavioisuutta pahana, niin sinä tiedät paremmin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitatko. että vaikka Jumala ei pitänyt Jaakobin moniavioisuutta pahana, niin sinä tiedät paremmin?
Lähes joka kerta kun lauseesi alkaa noin, kysymyksesi ei ole vilpitön, vaan tahallisesti vääristelet asioita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähes joka kerta kun lauseesi alkaa noin, kysymyksesi ei ole vilpitön, vaan tahallisesti vääristelet asioita.
Olen huomannut saman.
- Anonyymi
Jumala sanoi kuningas samuelille, älä ota monia vaimoja äläkä paljon hevosia.
Molemmat asiat kuningas rikkoi kuten kaikki muutkin daavidista ei ole malliksi moneen asiaan, huono esimerkki monessa asiassa.
Nykymailmassa istuisi elinkautista ainakin amerikassa.- Anonyymi
Salomolle tietenkin..!
- Anonyymi
Yhteiskunnan rappeutuminen etenee kohti tuomiota! Profetiat toteutuu!
- Anonyymi
Tukholma! Tukholma! Olen aidossa uskossa!
- Anonyymi
Tarkoituksena on että vihreät naiset voisivat mennä naimisiin vaikka kymmenen maahanmuuttajan kanssa.
Sitten kun näille on saatu kansalaisuus, niin erotaan heistä ja mennään taas naimisiin kymmenen uuden siirtolaisen tai paperittoman kanssa...- Anonyymi
Se varmaan onkin tarkoitus.
- Anonyymi
Ai niin voikin. Oikeat liitot ja oleskelulupien saanti vaikeutuu kyllä sen jälkeen.
Minkä takia oikeistokin kannattaa nyt jotain polyamoriaa? Huumeita ja moniavioisuutta!
- Anonyymi
mihin yksi mies tarvitsee kahta naista?
OK jos eka nainen on hedelmätön, sairas, kuollut,
mutta on sikamaista vaatia LIIKAA
jos kyse TRENDISTÄ niin haistakoot vittu
toisaalta trendi tulee ja menee niin turhaa hälyä ei rupea
Totuus että kun yhdellä on liikaa kaikkea, niin se, jolla ei ole yhtään, hän voi tahdota verottaa kapitalisti varastamalla toinen nainen itselleen ellei jopa tappamalla raivopäissään toinen vaimo.
Ahneus vaarantaa vaimojen hyvinvointia.
Opiskelijoissa kyse turhasta sivistyksestä, jonka kuorma ei vapauta aivoja realistiseen ajatteluun ja tuloksena saadaan korkeasti oppineen aivopieruja, ääriajattelua.- Anonyymi
HÄVETKÄÄ TE SIAT SILLÄ YLIMÄÄRÄINEN VAIMO ON POIS JOLTAKIN TOISELTA MIEHELTÄ, JOKA EI NAISTA SAANUT!!
maassa jossa on ikisinkkuja naisen saaminen on etuoikeus
urbaani homo yrittää pölliä kaupunkiin muuttavat naiset itselleen ja maaseudun kirvesmiehelle ei jää yhtään, jonka ansiosta kirvesmies valitsee kirveen ja lähtee kaupunkiin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HÄVETKÄÄ TE SIAT SILLÄ YLIMÄÄRÄINEN VAIMO ON POIS JOLTAKIN TOISELTA MIEHELTÄ, JOKA EI NAISTA SAANUT!!
maassa jossa on ikisinkkuja naisen saaminen on etuoikeus
urbaani homo yrittää pölliä kaupunkiin muuttavat naiset itselleen ja maaseudun kirvesmiehelle ei jää yhtään, jonka ansiosta kirvesmies valitsee kirveen ja lähtee kaupunkiinTuossa on kyllä miehessä vikaa jos ei vaimoa itselleen saa. Turha siitä on naisia tai homoja syyttää.
- Anonyymi
Wokettajat rappeutuu hurjaa vauhtia, ei tahdo enää perässä pysyä. Itse olen vaistoiltane kepulainen, mutta kun eräs X:ssä kirjoitti ...
"Sitä on muuttanut Marinin hallitus ja translaki, Marin itse, media, korona kriisin hoito, Päivi Räsäsen haastaminen oikeuteen, Pride marssit, sateenkaarimessut, kirkon yritys pakottaa kansanlähetys ja Suomen evankeliumiyhdistys luopumaan Raamatusta, Dei koulutukset, rasismi kohut, vaatimukset lasten sukupuolenvaihto hoidoista, jne jne.
Maailma on muuttunut kauheaksi paikaksi. Kaikki on yhtä sekoilua ja wokea. Näen kuinka monet ennustivat jo vuosia sitten tämän tapahtuvan enkä uskonut heitä silloin. Nyt uskon ja teenkin kaikkeni muuttaakseni tilanteen. Siksi olen perussuomalainen."
... äänestän jatkossa vain perussuomalaisia.- Anonyymi
Hyvä!
- Anonyymi
"... äänestän jatkossa vain perussuomalaisia."
Oikea valinta vähän yksinkertaisille ihmislle. Joten äänestät oikea apuoluetta. Tosin persut ovat kovaa vauhtia tuhoamassa isänmaata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikea valinta vähän yksinkertaisille ihmislle. Joten äänestät oikea apuoluetta. Tosin persut ovat kovaa vauhtia tuhoamassa isänmaata.Mitä puoluetta sinä äänestät?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikea valinta vähän yksinkertaisille ihmislle. Joten äänestät oikea apuoluetta. Tosin persut ovat kovaa vauhtia tuhoamassa isänmaata.Osoitit vain oman yksinkertaisuutesi lapsellisella solvauksellasi.
Viimeinen lause taas on mielipiteenä ok. Toiset on toista mieltä.
- Anonyymi
On se peestä, että verorahoillani ei parempaa mietitä.
- Anonyymi
Pervot on tollasia
- Anonyymi
Cannabista esittävät myös...
Lailliseksi.- Anonyymi
Toki sitäkin.
- Anonyymi
Jumalan kuninkaaksi voitelemilla Israelin kuninkailla oli monia vaimoja ja Jumala hyväksyi sen. Miksi uskovaiset eivät tue raamatullista avioliittokäsitystä.
- Anonyymi
Minä en miestäni jaa! Lyököön pölkyllä päähän jos on eri mieltä (jumala). Over my dead body!
- Anonyymi
Haukee suolee https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/49cc5162-228b-4b4f-abfb-90d633c682e0
- Anonyymi
Olihan vihertäviä maalaamassa eduskuntataloa.
- Anonyymi
Vihreitä ja vasemmistoliittoa kannattavat enimmäkseen sen ilkivallan kannattajat.
Ruotsissa vastaavia puolueita.
- Anonyymi
Eihän tuo alottaja anna puomisolleen arvoa, kun iitä pitäisi olla monta.
- Anonyymi
Mikä ihmeen puomiso?????
- Anonyymi
Tästä ollaan paljon puhuttu ja koko ajan leimattu perhearvojen ja Raamatun ilmoituksen puolesta puhuneet ahdaskatseisiksi mulkuiksi. Kuulemma piti tämä seksiaalisuutta koskeva laajakatseisuus jäädä vain tähän homoliittoon, mutta nyt onkin kiikarissa jo seuraavaksi määräneutraali- ja seuraavaksi ihan saletisti lajineitraaliliitto. Ja lyödään vaikka satasesta vetoa, että piispat parkkeeravat hyvin pian vihervasemmiston kylkeen tässäkin asiassa, kun luottavat tässäkin asiassa typerien ihmisten viisauksiin Jumalan sanan sijasta.
- Anonyymi
Tämä maailma on tuhoutumassa syntiin!
- Anonyymi
Eilinen a-studio! 🙈
- Anonyymi
Ei viitsi edes katsoa. Ei anna mitään uutta. Tarpeeksi jo heidän lapsellisuuksiaan kuullut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei viitsi edes katsoa. Ei anna mitään uutta. Tarpeeksi jo heidän lapsellisuuksiaan kuullut
Tarkoitin Elokapinaa
- Anonyymi
Vihteät ovat setan porukkaa
- Anonyymi
Inhoat vihjeitä ja vassareita.
- Anonyymi
Minä vihreitä.
- Anonyymi
Tolloja riittää.
- Anonyymi
Eikö näille mikään riitä?
- Anonyymi
Nämä vihdeät nyt p...nee kaikkea joilla kaksi jalkaa, tikapuut ja potkukelkka. Ja ei väliä jos on yksi mies ja loput poikia.
Leon äiti piti hänestä hyvää huolta. Hän oli hyvä äiti, mutta oli surullinen, koska Leon isä vietti yönsä nuoren kristityn orjattaren kanssa, eikä orjatar aina onnistunut kätkemään tyytyväisyyttään Leon äidiltä.
- Anonyymi
Kuka Leo?????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka Leo?????
Seuraavaksi vihreät vaativat laillista oikeutta mennä eläimen kanssa naimisiin!
Nauta on siihen aivan sopiva.
- Anonyymi
Joko Virta ja Haavisto ottivat kantaa?
- Anonyymi
Vihteät = Elokapina
- Anonyymi
Eivät vielä vaadikaan lakimuutosta.
- Anonyymi
Eivät kehtaa vielä tehdä lakialoitteita
- Anonyymi
Ei mennyt läpi!
- Anonyymi
mutta voi vielä mennä
- Anonyymi
Vetivät hetkeksi takaisin.
- Anonyymi
Virlä ei saanut tarpeeksi kannatusta
- Anonyymi
Joo, siedätystä pitää vielä jatkaa.
- Anonyymi
Tajusivat, että on vielä väärä aika .
- Anonyymi
Ei käy kateeksi lainsäätäjiä, kun joka asiasta pitäisi olla jotain mieltä.
Kaikenlaiset mono- ja polygamiamallit ovat olleet ihmisten käytössä jo ammoisista ajoista. Ei auta laittaa päätä pensaaseen ja kiistää aiemmin olleen paremmin. Pyhistä kirjoituksistakaan ei ole ohjenuoraksi, sillä Koraani tunnustaa moniavioisuuden ja Raamatussakin patriarkoilla oli useampia vaimoja.
Käytännön ratkaisut yhteiskunnassamme törmäävät lainsäädännöllisiin esteisiin. Käytännössä ihmisiä voi asua moniavioisissa liitoissa, mutta miten silloin määräytyvät kysymykset lasten huoltajuudesta, elatusvelvoitteista ja perintöoikeuksista?
Homoliittojen ollessa lainsäädännöllisesti tunnustettamattomia koko aikuisikänsä yhdessä asuneella parilla ei ollut kuitenkaan perintäoikeutta toisen omaisuuteen. Tilanne voitin kiertää keskinäisellä testamentilla. - Anonyymi
Vihreät ne jaksaa paapoa jotain erikoista marginaaliporukkaa. Onhan heilläkin tietenkin olemisen oikeus, mutta tarviiko niistä kaikista mitään erillistä lakia laatia.
- Anonyymi
Moniavioisuus varmaan koskee samoin seksuaalisia vähemmistöjä, niitä jotka ovat kielletty Raamatun sanassa. Kolme tai neljä tai enemmän miehiä keskenään ja lapset tilataan keinohedelmöityskeskuksesta nettilomakkeella. Tulevaisuuden kuva.
- Anonyymi
Se voi olla
- Anonyymi
Tuokin on sitten mahdollista.
- Anonyymi
Seuraavaksi sitten lapsivaimot.
- Anonyymi
Vihreät ovatkin täynnä itsekästä itsensä korottamista.
He luulevat näenäiskäsityksillään nostavansa itsensä hyviksiksi.
Heiltä puuttuu totuuden tunteminen. - Anonyymi
Joko monetkin vihreät luulevat olevansa lepakoita. Olishan se niin hienoa tasa-arvoa.
- Anonyymi
Otsikko on virheellinen. Vihreät eivät sitä puolueena esitä sitä eikä enmmistö heistä. Joku yksittäin henkilö on saattanut esittää mistä puoluieesta hyvänsä.
- Anonyymi
On ne räävittömiä.
- Anonyymi
Kaikki pervoudet käy noille.
- Anonyymi
Ensin pitää tuhota evlut kirkko.
- Anonyymi
Palstavasullakin on jo monta vuotta ollut pumpattava barbara, lammaspirjo ja aasiantero mielitiettyinään.
Kommarin homeluukku on maaseudulla ja siellä hän tuojottelee navetanseinää kirjoitellen tänne loputtomasti bullshittiä. - Anonyymi
Muslimien kosiskelua taas.
- Anonyymi
Ajavat sitten tämän seuraavaksi läpi..,,
Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1303261Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen382593Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302455Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631142278Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .291816- 1141730
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1741428Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3081366Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.3101305- 641127