Jeesus oli synnitön ja siksi hän kelpasi Vapahtajaksi.
Hän kärsi MEIDÄN SYNTIEN TAKIA.
Hän sovitti ne ristin puulla. Ilman sitä tekoa me kaikki olisimme kadotettuja. Nyt meillä on uskon kautta häneen ja parannuksen kautta mahdollisuus pelastua.
”Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.”
Heb 4:15
” Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.”
Joh 3:16
JEESUS OLI AINOA SYNNITÖN
58
306
Vastaukset
- Anonyymi
Oikein tehty Jeesukselta . Nyt me ihmiset voidaan rauhassa ja vapaasti tehdä syntiä . Mutta mitä tuota täytyy jatkuvasti paasata .
- Anonyymi
Jos et tee parannusta synneistäsi, ei Jeesuksen armo auta sinua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos et tee parannusta synneistäsi, ei Jeesuksen armo auta sinua.
Armoa ei anota eikä anneta, kyllä jämpti on niin!
Ei sitä takoita vapaasti synnin tekimistä, Jeesuksen omat karttavat kaikin voimin synnin tekemistä, eivät anna jäsentensä pahan valtaan palvella.
- Anonyymi
Jeesus elää nykyäänkin keskuudessamme.
Kaikki ihmiset syytävät kaiken loan päästään hänen niskoilleen.
Uskallatko mennä peilin eteen.
- Anonyymi
mistä tiedät synnittömyyden ? käytännössä kun työtä vieroksuvien, vapaa-aika viihtyvien, aika miesten joukko kuljeksii kylillä, syö, juo, viihtyy,, niin syntiä siinä syntyy pakollakin....
ja kuka maksoi nuo vapaa-aika lomat.
Ei siellä kelaa ollut, kuten nykyään on lähi-idän lepo kela pakolaisille Suomessa. - Anonyymi
Ei pelkkä uskominen ja omat parannuksenteot ihmistä pelasta.
Raamatun mukaa Jumala pelastaa syntisen ihmisen kasteessa pesemällä synnit pois, mukaanlukien perisynnin kadotustuomion.
1. Piet.3
20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.
21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. - Anonyymi
Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.
Käännyttämällä saadaan aikaan päänusko, mikä on psykoginen uskontila.
Te teeskentelijät! Te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä helvetin oman, kahta vertaa pahemman kuin itse olette.- Anonyymi
Ihminen ilman mielenmuutosta eli parannuksentekoa on kuin hanhi, johon sivelty vesi ei tee mitään vaikutusta. Siitä sanonta ”kuin vettä hanhen selkään”.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen ilman mielenmuutosta eli parannuksentekoa on kuin hanhi, johon sivelty vesi ei tee mitään vaikutusta. Siitä sanonta ”kuin vettä hanhen selkään”.
Kaste on syntisten kaste. Tule sellaisena kuin olet.
Ihmisen omat parannuksen teot ja uskot pelastuksen perusteena on este pelastukselle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisen omat parannuksen teot ja uskot pelastuksen perusteena on este pelastukselle.Ei ole mitään pelastusta eikä mitään miltä pitäisi pelastua sitten kun oma aika on täynnä.
Sori, jos muuta luulit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisen omat parannuksen teot ja uskot pelastuksen perusteena on este pelastukselle.Ovatko vauvat syntisiä?
Jeesus sanoi:
"Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.” - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mitään pelastusta eikä mitään miltä pitäisi pelastua sitten kun oma aika on täynnä.
Sori, jos muuta luulit.En luule. Tiedän.
- Anonyymi
Jokainen voi olla ja pitäisikin olla synnitön. Sana tarkoittaa selkeätä ja kirkasta mieltä ja hyvää tahtoa. Aloittaja haluaa tuomita kaikki viattomat ja hyvät ihmiset synnittömyyden vuoksi, mikä on järjettömyyttä ja kateutta. Emme tarvitse Jeesuksen kuolemaa vaan UT:n yksinkertaisen sanoman ymmärtämisen. Jumalan Valtakunta tarkoittaa samaa välittömyyttä, mikä meillä oli kaikilla lapsina ja minkä menetimme laeillamme, teorioilla ja uskomuksillamme. Näin uskontokielellä sanottuna, mikä on raskas tapa kertoa yksinkertainen asia. Saamme elää ilman Jeesustakin.
- Anonyymi
Jostain hurmoslahkosta jos sitä Jumalaa ja Jeesusta etsii, niin ei koskaan löydä, koska etsii väärästä paikasta. Älä mene lahkolaisten telttoihin tai kaatojonoihin eksytettäväksi.
Room. 10:20
Jesaja sanoo vielä rohkeammin: -- Ne, jotka eivät minua etsineet, ovat minut löytäneet, olen ilmaissut itseni niille, jotka eivät minua kysyneet. - Anonyymi
Lääkärilehdessä kerrottiin lahkolaismiehestä joka sairasti epilepsiaa ja oli mennyt psykoosiin, mutta ei suostunut käyttämään mitään lääkkeitä, koska nautti suurta arvostusta kohtauksiensa ansiosta siinä uskonlahkosssa, mihinkä kuului.
- Anonyymi
1. Piet.3
20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.
21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
Lahkolaiset menivät Johanneksen luokse saamaan sitä näyttävää uskovien upotuskastetta.
Johannes ei kastanut heitä ollenkaan, vaan nimitti kyykäärmeitten sikiöiksi.
Tarjolla kun oli vain katumuskaste, syntisten valelukaste.
Neh. 9:3
He nousivat seisomaan, ja heille luettiin Herran, heidän Jumalansa, lain kirjaa neljännespäivän ajan. Toisen neljänneksen päivästä he maahan heittäytyneinä tunnustivat syntejään Herran, Jumalansa, edessä.
Matt. 3:6
He tunnustivat syntinsä, ja Johannes kastoi heidät Jordanissa.
Ei ole olemassa mitään "uskovien ja vanhurkaiden" kastetta, kuten helluntailaiset opettaa.- Anonyymi
Helluntailaisten ja muiden Jenkkilahkojen upotuskaste on käännynnäiskaste, pelkkä vesikaste, uskonlahkon ry:n sääntöjen määrämä rituaali ry:n jäseneksi pääsemiseksi.
Te teeskentelijät! Te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä helvetin oman, kahta vertaa pahemman kuin itse olette. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisten ja muiden Jenkkilahkojen upotuskaste on käännynnäiskaste, pelkkä vesikaste, uskonlahkon ry:n sääntöjen määrämä rituaali ry:n jäseneksi pääsemiseksi.
Te teeskentelijät! Te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä helvetin oman, kahta vertaa pahemman kuin itse olette.Mitenkäs siellä Savitaipaleen äärilahkossa jaksellaan? Onko vihakurssi jo käyty loppuun?
- Anonyymi
Jeesus pelastaa, ei kaste.
”Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.”
1 Kor 3:11 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Te teeskentelijät! Te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä helvetin oman, kahta vertaa pahemman kuin itse olette.Sinulla on saatanallinen viha Jeesuksen omia kohtaan.
- Anonyymi
Kristityksi kastetun kastaminen uudestaan johonkin Jenkkilahkoon on paha hengellinen synti ja laittomuuden teko.
Ef.4:5 Yksi kaste, hen baptisma,
hen on numeraalia, kasteiden lukumäärää yksi tarkoittava sana.
Jeesuksen nimeä hokeville lahkolaisille totuus selviää vasta taivaanportilla.
Matt.
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.- Anonyymi
Teuvo. Kerro miksi ryhdyit
• valheisiin
• aviorikokseen
• Raamatun Sanan mitätöimiseen
• Jeesuksen Ristin työn häpäisemiseen
• Jeesuksen Pyhän sovintoveren pilkkaamiseen
• Saatanan korottamiseen (joka taholla)
• Riitelyyn ja rienaukseen (julkisesti)
• Jeesuksen opetusten mitätöimiseen
• Raamatun henkilöiden (Paavali, Pietari, jne) pilkkaamiseen
• Kaikkia kristittyjä (maailmanlaajuisestikin) koskevaan herjaukseen ja pilkkaan (portoiksi herjaamiseen)
• Juutalaisia koskeviin, rasistisiin teksteihin ( = antisemitismi)
- Anonyymi
Jeesus ei ollut kristitty.
Jos Jeesus laskeutuisi tänä päivänä teidän eteen, te tappaisitte hänet, jos saisitte. Jos se olisi laillista.- Anonyymi
Jeesus on Kristus ja varmasti Kristitty.
Kyriake=Kirkko, Herran omat, Kristuksen ruumiiseen kasteessa liitettyjen joukko. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on Kristus ja varmasti Kristitty.
Kyriake=Kirkko, Herran omat, Kristuksen ruumiiseen kasteessa liitettyjen joukko.Room.6:3 " Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
- Anonyymi
Lahkolaiset tekisivät Juutalaispojille sen ympärileikkauksen toiseen kertaan, koska heidän opin mukaan lapsi ei saanut itse päättää, tuleeko ikuisen liiton jäseneksi Jumalan lapseksi, vai ei.
- Anonyymi
Lahkolaisten opin mukaan lapsi on Jeesuksen kaltainen täysin synnitön aina 15 v. asti.
Tai kun tytöillä alkaa kuukautiset ja pojilla masturbointi.- Anonyymi
Jenkkilahkot ja muslimit kieltää syntiinlankeemuksen eri perisynnin kokonaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jenkkilahkot ja muslimit kieltää syntiinlankeemuksen eri perisynnin kokonaan.
"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." (Perisynti)
Room. 5 "Sillä yhden ihmisen tottelemattomuuden teko teki kaikista ihmisistä syntisiä ja kadotustuomion alaisia."
Raamatun mukaan tuo perisynnin kirous poistetaan vain Kristillisessä yhdessä kasteessa, jossa Jeesuksen sovintokuolema, sovintoveri luetaan kastettavan hyväksi ja tämä pelastuu ikuiseen elämään.
Room.6:3 " Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." (Perisynti)
Room. 5 "Sillä yhden ihmisen tottelemattomuuden teko teki kaikista ihmisistä syntisiä ja kadotustuomion alaisia."
Raamatun mukaan tuo perisynnin kirous poistetaan vain Kristillisessä yhdessä kasteessa, jossa Jeesuksen sovintokuolema, sovintoveri luetaan kastettavan hyväksi ja tämä pelastuu ikuiseen elämään.
Room.6:3 " Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?Vanha liitto pojille alkoi ympärileikkauksesta 8 pv. ikäisenä.
Työtöistä piti uhrata kaksi kyyhkysenpoikasta syntiuhria.
Uusi liitto sekä pojille että tytöille alkaa kasteesta.
1. Piet.3
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
Liitto on Jumalan yksipuolinen varma lupaus. Jeesuksen kuolema, veri ja ylösnousemus on liiton vakuus.
Ihminen ei ole tasapuolinen kumppani tekemään Jumalan kanssa mitään sopimuksia
tai kauppoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanha liitto pojille alkoi ympärileikkauksesta 8 pv. ikäisenä.
Työtöistä piti uhrata kaksi kyyhkysenpoikasta syntiuhria.
Uusi liitto sekä pojille että tytöille alkaa kasteesta.
1. Piet.3
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
Liitto on Jumalan yksipuolinen varma lupaus. Jeesuksen kuolema, veri ja ylösnousemus on liiton vakuus.
Ihminen ei ole tasapuolinen kumppani tekemään Jumalan kanssa mitään sopimuksia
tai kauppoja.Raamatun alkuperäinen sana LIITTO on väkisin käännetty Testamentiksi. Se vie ajatukset vikaan, koska ei Jumala ole kuollut, eikä mitään testamentteja tehnyt, ei vanhoja eikä uusia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun alkuperäinen sana LIITTO on väkisin käännetty Testamentiksi. Se vie ajatukset vikaan, koska ei Jumala ole kuollut, eikä mitään testamentteja tehnyt, ei vanhoja eikä uusia.
Jeesus on Jumalan poikana perillisen asemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala elää ja voi hyvin. Samoin Jeesus ja Pyhä Henki, jotka yksi ovat. Eivät he voi kuolla.
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala elää ja voi hyvin. Samoin Jeesus ja Pyhä Henki, jotka yksi ovat. Eivät he voi kuolla.
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.Jeesus itse antoi oman henkensä ja itse otti sen takaisin.
Joh.10
17 "Isä rakastaa minua, koska minä annan henkeni -- saadakseni sen jälleen takaisin.
18 Kukaan ei sitä minulta riistä, itse minä sen annan pois. Minulla on valta antaa se ja valta ottaa se takaisin. Niin on Isäni käskenyt minun tehdä." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Me olemme Jeesuksen kanssaperillisiä. 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.Jeesus Kristus kuoli meidän syntien takia. Synnitön syntisten puolesta.
- Anonyymi
Roomalaiset siltä hengen ottivat ja se on nyt aavikon hiekassa edelleen.
Turha tuota on muuksi vääntää.- Anonyymi
Hengelliset asiat on erikseen. Vain valitut ymmärtää hengellisen puolen asioita.
Näkyvät asiat ovat erikseen. Lahkolaiset ja eksyttäjät käyttää näkyviä asioita.
Esim. helluntailaist puhuu pelkästään kasteen veden määrästä ja kastetekniikasta.
Matt. 23:5
Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hengelliset asiat on erikseen. Vain valitut ymmärtää hengellisen puolen asioita.
Esim. helluntailaist puhuu pelkästään kasteen veden määrästä ja kastetekniikasta.
Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat.Jumala on salattu Jumala ja ihmeellinen on hänen nimensä.
- Anonyymi
Mene omiesi joukkoon eli ateistien ja satanistien ja woodoon palstalle, sinne sinä kuulut herjaviesteinesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat.Helluntailaiset lukee tarinaa Etiopialaisen eunukin kasteesta ja huudahtaa voitonriemuisasti: Ei mainittu lapsia kastetun !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala on salattu Jumala ja ihmeellinen on hänen nimensä.
Mitä ihmeellistä sen nimessä on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala on salattu Jumala ja ihmeellinen on hänen nimensä.
Mitä ihmeellistä siinä on?
- Anonyymi
Jeesuksen järjestys onkin:
Ensin kaste syntien pois pesemiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi, jotta sen jälkeen voi ymmärtää käskyjen ja Raamatun opetuksen oikein.
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni
KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." - Anonyymi
Kyllä se minusta on synti, jos ajaa riivaajan riivatusta sikoihin ja saattaa näiden omistajan perheineen puutteeseen ja kurjuuteen.
- Anonyymi
Älä mene sellaisille paikkakunnille, joissa on isoja sikalaoita, ettei tule vahinkoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä mene sellaisille paikkakunnille, joissa on isoja sikalaoita, ettei tule vahinkoja.
Jää pian joulukinkut saamatta.
- Anonyymi
Jeesus kehitti hullunsian taudin.
Onneksemme nämä syöksyivät tuhoon mereen.- Anonyymi
Siat sai sen upotuskasteen.
Raamatussa "upotus" liittyy aina johonkin pahaan.
Ps. 69:16
Älä anna vetten vuon minua upottaa, syvyyden minua niellä ja kuilun sulkea suutaan minun ylitseni.
- Anonyymi
Jumala tuli ihmiseksi Jeesuksessa toista luomakunnasta.
Joh: 8:23 Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.
Ristillä Jumala kantoi kaikki maailman synnit ja antoi armosta anteeksi uskossa oleville.
Periaatteessa kaikki on jo valmista luonnonlait moraali etiikka ja kaikki käyttäytymiset. Miten aine käyttäytyy se on jo valmiina ollut aikojen alusta
Näin Jumala Jeesus on ajatellut kaikki valmiiksi luodessaan - Anonyymi
Synnittömyys on koko kristillisyyden idea. Eikä siihen Jeesusta tarvita eikä tulla Jeesukseksi. Synnittömyys on epätotuuksista vapautumista. Buddhalaisudessa on sama tavoite. Henkilöpalvonta ei ole aikuisen tervettä. Kaikilla on oikeus elää ilman mitään uskon vaatimuksia. Sen kun ymmärtää itsensä ja toisten suhteen on jo lähellä synnittömyyttä ja viattomuutta. Meidät on vaan pilattu kaikella pahuudella, ilkeydellä ja heikkoudella mitä näihin sanoihin viattomuus ja synnittömyys liitetään.
- Anonyymi
Ylistän Jeesusta Kristusta❣️🎚️🩸
- Anonyymi
Tarkoitin tietysti Saunatonttua.
- Anonyymi
Joopa se joo, kun ei se älynnyt mitään naisten päälle. Kummastuttaa vaan se poikaystävien sangen suuri määrä?
- Anonyymi
Ehkä se oli sekä ottava että antava osapuoli?
- Anonyymi
Yleinen väärinymmärrys. Hän tosin kärsi syyttömänä, siis syntiemme tähden, mutta mitään hokkuspokkusta ei tapahtunut hänen kuollessaan ristillä meidän osin, jotka ollaan kuten ennen, ja kärsimme syntiemme takia että kärsitämme syyttömiä ja syyllisiä. Me vain ristiinnaulittiin syytön, ei muutta ja Jumala on rankaissut meitä sitäkin enemmän sen kommin. Missasimme Jeesuksen sanoman, jossa se pelastus oli ja nyt on liian myöhäistä ja odotamme lopullista Helvettiä kaikille.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3026907Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151297- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541076Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982