Tällä viikolla liikenteessä on näkynyt useampi auto nastarenkaissa. Eletään syyskuuta. Rakkaat porilaiset autoilijat: ottakaa järki käteen ja lopettakaa hötkyily. Ei kukaan tarvitse vielä nastarenkaita. Ihan oikeasti, hei. Ei laiteta nastoja alle syyskuussa. Laitetaan ne sitten alle, kun on oikeasti talvi.
Minä en näe sääennusteissa vielä merkkejä talvesta. En voi ymmärtää, mitä sää ennusteita katselevat ne autoilijat, joilla on jo nastat alla?
Nastarenkaat alla - ottakaa järki käteen!
26
368
Vastaukset
- Anonyymi
Syy on varmaankin se, että kun se lumi vihdoin taivaalta putoaa on rengasliikkeissä kiire ja aikoja vaihtoon on hankala saada eikä viitsisi luistella johonkin kaiteeseen autoaan rikki siksi että ne renkaat on jumissa rengashotellissa.
Nyt jo renkaansa vaihtaneet siis haluavat vain välttää ryysiksen.Minä vaihdan renkaat aina itse, niin ei ole sitäkään ongelmaa.- Anonyymi
Niin myös minä (ketjun aloittaja) vaihdan itse alle talvirenkaat, kun se aika tulee. Ajan koko talven nastattomilla talvirenkailla eli siinä mielessä en voi ymmärtää nastarenkaiden alle laittoa syyskuussa. Minä en käytä nastarenkaita koko talven aikana. Kitkoilla mennään. Kyllä osaava kuski pitää auton tiellä, olipa alla millaiset renkaat tahansa. "Naisväkeä" varten on toki hyvä laittaa kunnon talvirenkaat, etteivät luisu ojaan ajotaitojen puutteessa.
Naisväki on sitaateissa siksi, että se pitää sisällään miehet, jotka ajavat talven nastarenkailla. Nastat on neitien valinta. Miehet eivät nastarenkaita tarvitse. Nastat on "naisille" eli naisille ja miehille, jotka eivät uskalla ajaa talvea nastattomilla talvirenkaila. Toivottavasti kukaan ei provosoidu tästä kommentista. Tämä on vain mielipiteeni. Suurin osa ihmisistä saattaa olla eri mieltä kanssani.
Olen ajatellut laittaa kitkarenkaat alle kolmen viikon kuluttua. Kalenterin mukaan se hetki määräytyy. Lokakuun lopulla on hyvä vaihtaa talvirenkaisiin.
- Anonyymi
Mulla nastat alla ja kiva rouskia katuja Porissa. No olen sunnuntaina lähdössä Kilpisjärvelle syyslomalle, että siksi nastat alla.
- Anonyymi
Lapsellista kirjoittelua.
- Anonyymi
ap. sinä et sitä päätä hahah akkas makkaa mamujen kans ahahha
- Anonyymi
Ei makaa maujen kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei makaa maujen kanssa.
*mamujen
- Anonyymi
Lama ja työttömyys onneksi vähentää rouhintaa, maanteilläimme.
- Anonyymi
Kaupasta saa nastattomia talvirenkaita. Nastarenkaita ei tarvitse kukaan. Suosittelen kitkarenkaita kaikille 24 vuoden kokemuksella.
- Anonyymi
Höh? Minulla on ollut 2 viikkoa Nastarenkaat alla koska välttää vaihto ruuhkan renkas liikkeessä kun ei jätä tipalle.
- Anonyymi
Älä valhetele. Ei sinulla ole ollut kahta viikkoa nastarenkaat alla.
- Anonyymi
Se niissä nastarenkaissa on mukavaa kon ne pitää semmosta hienoa ropinaa, varsinkin enemmän kaasuttaessa.
- Anonyymi
Kukaan normaalijärkinen ei halua kuunnella ropinaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan normaalijärkinen ei halua kuunnella ropinaa.
ommar se ny hieno ääni, eksää snaijaa
- Anonyymi
Mulla on kitkat ympäri vuoden. Ei ropise eikä tarvi vaihdella. Ei täällä porissa mitään talvikelejä ole kuin kaksi viikkoa vuodesta. Ihme ämmäilyä koko nastailu.
- Anonyymi
Kitkat ympäri vuoden on hyvä valinta. Loppupeleissä Suomen kesä on säälittävän lyhyt. Itse joskus mietin, miksi edes viitsin vaihtaa kesärenkaita, kun kesällä tulee ajettua niin vähän. Talvirenkaat minulla on nastattomat eli kitkarenkaat. Aivan hyvin niillä voisi ajaa ympäri vuoden. Niin vähän tulee kesällä kilometrejä mittariin.
- Anonyymi
Aloittaja on nyt hiukan hukassa. Ei niitä nastoja nyt mitään ole syyskuussa alle laitettu, niitä ei ole edes otettu pois keväällä.
- Anonyymi
Älä valehtele. Kyllä ne nastat otettiin pois kesän ajaksi. Voin paljastaa, mistä näen sen, kun nastat ilmestyvät Porin katukuvaan syksyllä: risteyksissä suojateiden valkoisiin maalauksiin ilmestyy valkoisia pisteitä, kun nastoilla aletaan ajaa kuivalla asfaltilla. Siitä sen näkee.
Yhtä kaikki. Vain idiootti laittaa nastat alle syyskuussa. Tämä on oma mielipiteeni. Joku saattaa olla asiasta eri mieltä ja se on sallittua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä valehtele. Kyllä ne nastat otettiin pois kesän ajaksi. Voin paljastaa, mistä näen sen, kun nastat ilmestyvät Porin katukuvaan syksyllä: risteyksissä suojateiden valkoisiin maalauksiin ilmestyy valkoisia pisteitä, kun nastoilla aletaan ajaa kuivalla asfaltilla. Siitä sen näkee.
Yhtä kaikki. Vain idiootti laittaa nastat alle syyskuussa. Tämä on oma mielipiteeni. Joku saattaa olla asiasta eri mieltä ja se on sallittua.Poliisi siis poisti sun nastarenkaat kesällä🤣
- Anonyymi
Ketjun innoittamana vaihdan heti huomenna nastarenkaat alle niin saa ropistella taas kauppaan ja takaisin.
- Anonyymi
Yöllä räntää auto ympäri viisi sairaalaan,joten pysykää tiellä ja kävellen pystyssä.sk news facebook.
- Anonyymi
Kiistatta aloittaja on oikeassa. Ei ole vielä(kään) mitään tarvetta nastarenkaille.
- Anonyymi
Mulla jo uudenkarheat kitkat alla. Ei ropise.
- Anonyymi
Ensi viikolla (7.-13.10.) yön alimmat lämpötilat ovat +7 C asteen paikkeilla, kertoo 10 vuorokauden sääennusteet. Ei siis vieläkään tarvetta nastattomille talvirenkaille, nastarenkaista puhumattakaan!
- Anonyymi
Ketjun aloitus on kolme viikkoa vanha. Kiistatta täyttä asiaa. Miksi ihmeessä jengi vetää nastarenkaita alle, kun ulkona on yöllä +8 C ja päivällä yli +10 C?
Näkevätkö porilaiset jostain eri sääennusteet, mitä minulle näytetään? Minun näkemissäni sääennusteissa ei ole merkkiäkään talven lähestymisestä. Ei ole vieläkään näköpiirissä talvirenkaiden tarvetta, nastarenkaiden tarpeesta puhumattakaan!
Talvirangasennuste:
- nastattomat talvirankaat kannattaa laittaa alle kahden viikon kuluttua eli loka-marraskuun taitteessa
- nastarenkaiden tarvetta arvioin sen mukaan, miten ennusteet kehittyvät. Nastaa alle marraskuussa jossain kohtaa, mutta vielä en minäkään osaa sanoa milloin. Palataan asiaan lokakuun lopulla.
Älkää ihmeessä vaihtako nastarenkaita alle ennen kuin tämä ketju antaa luvan!- Anonyymi
Mites kitkojen kanssa nyt toimitaan kun marraskuussa astuu voimaan uusi asetus joka käytännössä kieltää tietyt nastattomat renkaat joita ei ole merkitty jollain uudella EU idiootti merkillä? Tullee kalliiksi ostaa uusi sarja ja pistää kitkat vain kesärenkaiksi jos oikeaa merkintää ei ole.
Ilman tuollaisia merkintöjä on pärjätty ennenkin, miksi nyt pitää olla joko nastat tai erikoismerkintä?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea
Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa3519413Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita
Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat885872Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka
jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur3645462SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"
Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden953846Sara Sieppi umpirehellisenä Amazing Race -kulissien takaisesta elämästä
Sara Sieppi oli mukana Amazing Race Suomi -realityssä. Somevaikuttajalla oli takana raskasta aikaa ja isoja suruja, eikä33252Poliisien suosikkipuolueet ylivoimaisesti: Kokoomus ja persut
samoin on armeijan henkilöstön kanssa. Sen sijaan sekä vihreät, vasliitto ja SDP ovat hyljeksittyjä puolueita poliisien662823Sdp, Vihreät ja vasemmistoliitto muuttumassa naisten puolueiksi?
Sdp 64 % naisia, vihreät 70 % naisia ja vasemmistoliitto 60 % naisia. Ilmankos ne puolueet ajaa autoilevien kantasuomal722787Herkkua vai hötöä? Kaksi Beck-leffaa tällä vkolla tv:stä
Beck-elokuvat tuntuvat olevan suomalaisten makuun. Tällä viikolla televisiosta tulee kaksi ruotsalaista taidonnäytettä,52583Hatunnosto! Mari Hynynen (os. Perankoski) ja Jouni Hynynen auttavat vähäosaisia upealla tavalla!
Hatunnosto! Mari ja Jouni Hynynen ovat Vailla vakinaista asuntoa ry:n uudet kummit. Hynysiä motivoi halu lisätä ymmärr72518- 1142488