Yhdeksi syyksi maahanmuuttaja kirjassa, jonka kirjoittivat suomalaiset, oli mainuttu, että historiallisesti Suomesta puuttui vahva keskiluokka.
Suomessa oli iso talonpoikais ja työläisten joukkio ja vähän rikkaita, mutta ei paksua keskiluokkaa, joka ylläpitäisi rikkaan kulttuurin.
Toisin sanoen, jotkut asiat suomalaisessa kulttuurissa eivät istuneet eivätkä istu vieläkään.
Se on samassa perustelu työttömyyteen.
Epäilen, että ongelmassa on itua syvällisempään selitykseen.
Jotkut rasistiset käyttäytymiset johtuvat kirjan mukaan paksun historiallisen keskiluokan puutteesta.
Kirja myöntää VUOSILUKU idealogian, että jokainen on kotoisin aina jostakin - sillä ei ole yhtenäistä kansaa olemassakaan, mutta kaikki ovat sekoituksia ja toiseksi että maahanmuutossa on sääntö, että vanhemmat tulijat omivat maita, paikkoja itselleen ja kääntyvät vasta tulleita vastaan kunnes saapuvat uusimmat tulijat.
kirja kesken on luettavana vielä
kirjan nimi on Erilaisuus
Maasta puuttuu keskiluokka
Anonyymi-ap
1
201
Vastaukset 1
- Anonyymi
eiku kirjoittajat ovat kyllä ulkomaalaisia sukunimiltään
Erilaisuus
toimitus Mikko Lehtonen & Olli Löytty
kirjoittajat
Sara Ahmed
Hans Magnus Enzensberger
John Fiske
Stuart Hall
Ulf Hannerz
Doreen Massey
David Morley
Vastapaino
Gummerus Jyväskylä 2003
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761530
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.96736En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58725Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203588- 48536
- 126536
- 37526
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50518Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15500- 25483