Nyt luen Weimarin Saksan kokemuksista kertovaa historiateosta, Wahlroos vastaa.
Hän muistuttaa, että vuosien 1919-1933 Saksa oli ’erikoinen eksperimentti’ Euroopan historiassa. Tuolloin Saksassa kokeiltiin eräänlaista ääridemokratiaa: ensimmäisen maailmansodan ja keisarivallan jälkeen Saksassa synnytettiin Weimarin perustuslaki, joka oli sen ajan maailmassa yksi demokraattisimpia. Se oli niin demokraattinen, että toimeenpanevalle poliittiselle johdolle ei jäänyt mitään valtaa ja sen ikävänä seurauksena tuli 1930-luvun toinen puolisko Saksassa.
– Tämä on opetus, josta haluan oppia enemmän, koska meillä on vähän tämäntyyppisiä merkkejä. En väitä, että ääriliikkeet nyt ovat niin vastenmielisiä kuin 1930-luvulla – ja puhun molemmista ääriliikkeistä. Mutta on huoli, että ellemme saa julkista päätöksentekoamme tehokkaammaksi, mitä se on tänään, niin kansalaiset voivat turhautua ja kansalaisten turhautuminen purkautuu kannanottoina jonkin ääriliikkeen puolesta, ja se ei ole koskaan hyvä asia, Wahlroos muistuttaa historian opeista.
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Wahlroos muistuttaa historian opeista. kuin moktar gubta?
Anonyymi-ap
3
62
Vastaukset
- Anonyymi
nallen kannattaa muuttaa rinkebyhyn eikä siellä rikkaitten alueilla asustaa 🤣🤣🤣
- Anonyymi
Voisiko kyllä suomentaa tuon moktar gubtan? En ymmärrä edes mitä kieltä..
- Anonyymi
Wahlroos, tuo veropakolaisen perikuva. Huijari koko äijä. Pysyköön poissa kun kerran lähti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882