”Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,”
Ilm 7:9
”Sen jälkeen näin minä, ja katso, suuri joukko, jota ei yksikään lukea taitanut, kaikista pakanoista, ja sukukunnista, ja kansoista ja kielistä, seisovan istuimen edessä ja Karitsan edessä, valkeilla vaatteilla puetetut, ja palmut heidän käsissänsä.”
Biblia 1776
” Sedan fick jag se en stor skara, som ingen kunde räkna, en skara ur alla folkslag och stammar och folk och tungomål stå inför tronen och inför Lammet; och de voro klädda i vita, fotsida kläder och hade palmer i sina händer.”
Ruotsi 1917
” Sedan fick jag se en stor skara, som ingen kunde räkna, en skara ur alla folkslag och stammar och folk och tungomål stå inför tronen och inför Lammet; och de voro klädda i vita, fotsida kläder och hade palmer i sina händer.”
King James 1789
Lukematon joukko
23
192
Vastaukset
- Anonyymi00002
Jeesus pelastaa.
- Anonyymi00003
Jumala kokoaa kauniiksi lopuksi omansa luokseen.
- Anonyymi00005
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
Uusi liitto alkaa kasteesta, ei muutoin. - Anonyymi00007
Anonyymi00003 kirjoitti:
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. - Anonyymi00025
Anonyymi00003 kirjoitti:
Jeesus pelastaa täydellisesti ne, jotka Hänen luo tulevat.
- Anonyymi00004
Kyllä kaikki on Israelin heimon jälkeläisiä, joita siellä pyhässä kaupungissa uudessa Jerusaelmissa on. Pakanat on kotimaissaan, ei Jerusalemissa.
Ilm. 7:4
Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli kaikista Israelin heimoista:
Ilm. 21:12
Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]- Anonyymi00006
Karitsan apostoleilla tarkoitetaan Jeesuksen kanssa eläneitä 12 Juutalaista miestä, jotka kuulivat Jeesuksen opetukset, näkivät Jeesuksen tekemät ihmeet, kuoleman ja ylösnousemuksen. He olivat audenttisia todistajia, joille Jeesus puhalsi suustaan omaa Henkeään ja antoi erityisiä voimavaikutuksia. Valittujen joukko.
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]
- Anonyymi00008
Onnellinen loppuhuipentuma Jeesuksen omilla! 🎚️🩸🎚️🩸🎚️🩸
- Anonyymi00009
Ei ne kaikki Jeesustelijat ole mitään Jeesuksen omia.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.- Anonyymi00010
Jaak.2: 24
Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
- Anonyymi00011
Kaikilla kansoilla tarkotetaan Juutalaiseksi kääntyneitä, eri kansoista tulleita ihmisiä.
Apt.2
5 Jerusalemissa asui hurskaita juutalaisia, joita oli tullut sinne kaikkien kansojen keskuudesta, mitä taivaan alla on.
6 Kun tämä ääni kuului, paikalle kerääntyi paljon väkeä, ja hämmästys valtasi kaikki, sillä jokainen kuuli puhuttavan omaa kieltään.
7 He kysyivät ihmeissään: "Eivätkö nuo, jotka puhuvat, ole kaikki galilealaisia?
8 Kuinka me sitten kuulemme kukin oman synnyinmaamme kieltä?
9 Meitä on täällä partilaisia, meedialaisia ja elamilaisia, meitä on Mesopotamiasta, Juudeasta ja Kappadokiasta, Pontoksesta ja Aasian maakunnasta,
10 Frygiasta, Pamfyliasta, Egyptistä ja Libyasta Kyrenen seudulta, meitä on tullut Roomasta,
11 toiset meistä ovat syntyperäisiä juutalaisia, toiset uskoomme kääntyneitä, meitä on kreetalaisia ja arabialaisia -- ja me kaikki kuulemme heidän julistavan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja." [1.- Anonyymi00012
Jeesus oli uskoltaan Juutalainen, eikä vaihtanut sitä uskoa mihinkään muuhun.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt
ja Jeesuksen uskon.
- Anonyymi00013
Matt. 15:24
Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö."
Jeesusta meidän on uskominen.- Anonyymi00014
Armon varkaita piisaa vaika kuinka paljon.
Jeesus varoitti tästä ajasta, kun opetetaan, että lait ja profeetat olisivat voimassa vain Johannes Kastajaan asti ja sitten pelkästään omilla julistuksilla mennään VÄKISIN sisälle Jumalan valtakuntaan.
Jeesus lähetti lisää lainopettajia, joita kohdellaan huonosti.
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen." - Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Armon varkaita piisaa vaika kuinka paljon.
Jeesus varoitti tästä ajasta, kun opetetaan, että lait ja profeetat olisivat voimassa vain Johannes Kastajaan asti ja sitten pelkästään omilla julistuksilla mennään VÄKISIN sisälle Jumalan valtakuntaan.
Jeesus lähetti lisää lainopettajia, joita kohdellaan huonosti.
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."Matt. 5:19
Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, JOKA NOUDATTAA LAKIA JA NIIN OPETTAA, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
Ei hurmostempuilla kukaan pelastu!
Jumala nauraa lain rikkojille.
Ps. 2:4
Hän, joka hallitsee taivaassa, nauraa, Herra pilkkaa heitä.
Sananl. 28:9
Joka sulkee korvansa Herran lailta, sen rukouskin on Herralle kauhistus.
- Anonyymi00016
Ei ketään suoraan mihinkään taivaaseen temmata.
Ilm. 20:12
Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
Ilm. 20:13
Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.- Anonyymi00017
2. Kor. 5:10
Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
- Anonyymi00018
Aabraham ja Jeesus kehottaa uskomaan Mooseksen kirjeitä, ei mitään hurmoskielisiä molotuksia.
Luuk. 16:31
Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."
Joh. 5:46
Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut. - Anonyymi00019
Jeesus kerää kaikki Israelin heimon jälkeläiset pois pakanakansojen seasta ja vie heidät taivaasta laskeutuvaan uuteen Jerusaleminiin. Ei sinne pakanoilla ole mitään asiaa.
Ilm. 3:12
Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.- Anonyymi00021
"sekä liiton taulut"tulee uuteen Jerusalemin temppeliin
Tuhat vuotta eletään Juutalaisen uskonnon sääntöjen mukaan Jumalan kunniaksi.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17] - Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
"sekä liiton taulut"tulee uuteen Jerusalemin temppeliin
Tuhat vuotta eletään Juutalaisen uskonnon sääntöjen mukaan Jumalan kunniaksi.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]Ei sinne Jerusalemiin mitään alkuseurakuntaa palauteta, vaan Juutalaisten temppeli-ja Juutalaisen uskonnon pyhäkkömenot tuhanneksi vuodeksi.
Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni. - Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Ei sinne Jerusalemiin mitään alkuseurakuntaa palauteta, vaan Juutalaisten temppeli-ja Juutalaisen uskonnon pyhäkkömenot tuhanneksi vuodeksi.
Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.He ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta.
- Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
He ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka672395- 661377
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww741185EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje41107- 79835
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19780- 43678
Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta82660Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe24638- 30636