Semmoinen kiva juttu.suevissä ollessani joskus rahalla I käytin meidän nurretta. Ei siksi että se olisi jotenkin köyhempää, ei. Vaan se on meidän identiteetimme. Hitaasti ja itsevarmasti puhumalla erotumme. Siellä ei kaikki tunnistanut sanoja, kjoppari,tarkka.väkitukko, itsepäineen, kaluumet lukkoon.ranteet lukkoon, oho,anteeksi. Kehua,kertoa, porottaa lantalauree,kolottaa ympäriinsä.mutta siellä tiedettiin völjyssanan mm. Mutta entäs flataane, kurmoottaa, pirättää, häriis,luntioomet,nappoo, vuemistäö ja tollikko tilanne.
Murteet on hieno asia suomessa. Kuulin eka teidän inessiivin eka kertaa kun veteliläinen sanoi misä,täsä. Mihinä sanoo seinäjoen suunnalla, Täs vastaa täsää
Murre ha reaktio Sievistä.
Anonyymi-ap
2
613
Vastaukset
- Anonyymi
Moni sieviläinen hymyili,kun puhui meidän murretta.
Se on yksi kertaisesti mukavaa.se herättää hilpeyttä saa jauraaha jotkut hämmentyi ja ihmetteli,mitä sää sanoit. Kun kuulin Sievin muttetta tuli veteli het mieleen. Oulusa koulussa. Ookko sä Oulusta,syökkönä leijonia:) - Anonyymi00003
Siis mitä siansaksaa? Tarkista nyt hyvä ihminen mitä kirjoitat, oli murretta tai ei.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2613175Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.741244- 661173
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra180978Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:47876- 60829
- 47809
- 45732
- 40721
- 39688