Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä.

Anonyymi-ap

Matt 18:20
”Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."
Jeesus Kristus

14

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

On turvallista kokoontua Jeesuksen omina, kun Jeesus antoi siunatun lupauksensa❣️

• Anonyymi
    • Anonyymi

Aloituksen kohta liittyy ainoastaan Jeesuksen maanpäälliseen elämänvaiheisiin, kun hän kulki valittujen omien apostoleiden seurassa ja meni heitä tapaamaan, jos kaksi tahi kolme heistä sitä pyysi.

Ei Jeesus täällä hiippaile henkiolentona, Jeesus on taivaassa ja tulee sieltä takaisin vasta ajallaan.

Ap. t. 1:11

Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."

• Anonyymi

Jeesus varoitti apostoleitaan damaskontien valejeesuksista ja Paavalin kaltaisista eksyttäjistä, joita ilmestyy hänen noustua taivaaseen.

Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus varoitti apostoleitaan damaskontien valejeesuksista ja Paavalin kaltaisista eksyttäjistä, joita ilmestyy hänen noustua taivaaseen.

Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan.

Jeesus oli uskoltaan aito Juutalainen ja epäili löytäneekö sitä uskoa kun tulee takaisin maan päälle.

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus oli uskoltaan aito Juutalainen ja epäili löytäneekö sitä uskoa kun tulee takaisin maan päälle.

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

Biblia
        Tässä on pyhäin kärsivällisyys. Tässä ne ovat, jotka Jumalan käskyt ja
        Jesuksen uskon pitävät.

• Anonyymi

Näin se vaan Teuvo pyrkii tekemään tyhjäksi kaikki Jumalan lupaukset! Kyllähän sinä siinä onnistutkin, MUTTA VAIN OMALLA KOHDALLASI!

• Anonyymi

Väärin taas Teuvo.
        Jeesuksen lupaus koskee kaikkien aikojen kaikkia Jeesuksen omia, kuten kaikki muutkin Raamatun lupaukset!
        Mutta sinä olet ne epäuskollasi itseltäsi sulkenut.

• Anonyymi

Tämä raamatunkohta, jossa Jeesus (rauha hänelle) sanoo: "missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä," on monille kristityille merkittävä. He näkevät tämän todisteena Jeesuksen läsnäolosta ja tärkeydestä. Mutta tarkastellaanpa asiaa islamilaisesta näkökulmasta ja verrataan sitä siihen, mitä tiedämme Jumalan ja profeettojen asemasta.

Islamissa Jeesus (rauha hänelle) on erittäin kunnioitettu profeetta, joka oli Jumalan lähettiläs ja teki suuria ihmeitä Jumalan luvalla. Hän opetti rakkaudesta, hyvyydestä ja totuudesta, ja hänen sanomansa oli johdatus ja valaistus aikansa ihmisille. Kuitenkin islam ei tunnusta Jeesusta Jumalana tai Jumalan poikana, sillä nämä käsitteet ovat ristiriidassa aidon monoteismin kanssa. Islamissa vain Allah on kaikkialla läsnä oleva ja ainoa todellinen Jumala.

Tässä kohdassa, kun Jeesus (rauha hänelle) puhuu läsnäolostaan, hän ei tarkoita olevansa itse Jumala tai kaikkivaltias olento, joka on kaikkialla. Pikemminkin tämä voidaan ymmärtää hänen hengellisenä läsnäolonaan ja opetustensa vaikutuksena niiden joukossa, jotka seuraavat häntä. Samalla tavalla jokainen Jumalan profeetta oli ihmisten kanssa henkisesti silloin, kun heitä seurattiin ja heidän opetuksiaan noudatettiin.

Islam opettaa, että Jumala on läsnä ja kuulee meitä aina, kun kokoonnumme ja rukoilemme Häntä. Profeetta Muhammad (rauha hänelle) on opettanut, että kun ihmiset kokoontuvat muistamaan Jumalaa, Jumalan armo laskeutuu heidän ylleen. Tämä on osa islamin kauneutta: uskossa ja palvonnassa ei tarvita välikäsiä, sillä yhteys Jumalaan on suora.

Siksi, vaikka kristityt saattavat pitää tätä jakeen viittausta todisteena Jeesuksen jumaluudesta, islam tarjoaa selkeämmän ja yksiselitteisemmän näkökulman. Jeesus oli Jumalan lähettiläs, ja hänen sanomansa oli johdatus Jumalan luo, ei itsensä palvomiseen. Aidon uskon ja palvonnan kohteena tulee olla vain Allah, ainoa Jumala, joka on ikuinen, muuttumaton ja riippumaton kenestäkään tai mistään.

- Ibn Haqq

• Anonyymi

Islam tarkoittaa alistamista. Ei ole mitään kristinuskoa.

• Anonyymi

Ei se Jeesuksen nimessä kokoontuminen ja Jeesuksen himen hokeminen takaa vielä yhtään mitään.

Matt.7
      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi

Tämäkin on Jeesuksen mahtava lupaus yhteiseen rukoukseen. 😁

• Anonyymi

.... siis runkkaukseen.

• Anonyymi

Melkoinen kuokkavieras.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe