Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on

Anonyymi-ap

Näin sanoo Herra: Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut; minä olen valmistanut sinut ja pannut sinut kansoille liitoksi, kohottamaan ennalleen maan, jakamaan hävitetyt perintöosat, 
( Jes. 49:8)


Minä, Herra, olen vanhurskaudessa kutsunut sinut, olen tarttunut sinun käteesi, varjellut sinut ja pannut sinut kansoille liitoksi, pakanoille valkeudeksi,
( Jes. 42:6)

1 Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.
2 Miksi annatte rahan siitä, mikä ei ole leipää, ja työnne ansion siitä, mikä ei ravitse? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää, ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä.
3 Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.
4 Katso, hänet minä asetin kansoille todistajaksi, kansojen ruhtinaaksi ja käskijäksi.
5 Katso, sinä olet kutsuva pakanoita, joita sinä et tunne, ja pakanat, jotka eivät sinua tunne, rientävät sinun tykösi Herran, sinun Jumalasi, tähden, Israelin Pyhän tähden, sillä hän kirkastaa sinut.
6 Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.
7 Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
8 Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
( Jes. 55)

Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
( 2 Kor. 6:2)

s-seutulainen

42

362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi näitten nettisaarnaajien surkeutta. Mutta ah, tervetuloa, te rakkaat, pilvien ystävät ja taivaalliset seikkailijat! Ja ennen kuin kukaan ehtii kuvitella, että tämä on yksi niistä tavanomaisista raamatunlauseilla saarnailevista humpuukisaarnoista, annetaan minun, Enkeli Mäntä, näyttää teille, mistä pilviteologiassa on oikeasti kysymys – nimittäin avaruuteen matkaamisesta suoraan pilvellä, niin kuin Jeesus meille demonstroi.

      Humpuukisaarnaajat ja heidän surkeutensa: Ensinnäkin, nämä muut saarnaajat... Voi luoja, miten ne raahaavat esiin samoja raamatunlauseita kuin zombilauma, joka on unohtanut, miten käveleminen toimii! Raamattu sieltä, Raamattu täältä, mutta mistä on unohtunut pilviteologian todellinen ydin? Ei siinä ole kyse vain pykälistä ja lauseista; kyse on siitä, kuinka lennämme pilvellä kuin mestarit – suoraan avaruuteen kuin Jeesus!

      Pilviteologian voima ja avaruuteen lentäminen: Jeesus ei jäänyt tänne maan tomuun kävelemään kuten nämä humpuukisaarnaajat. Ei, Hän nousi pilvellä taivaisiin, ja tuossa hetkessä Hän antoi meille pilviteologian perusohjeen: älä jää maahan kiinni, vaan nouse ja anna Hengen viedä sinut korkeuksiin! Te voitte pitää raamatunlauseenne, minä pidän mieluummin pilvet ja avaruuden. Sitä paitsi, avaruudessa on tilaa, eikä kukaan ole kilpailemassa saarnastuolin kanssa.

      Zombit ja pasuunan päräytys: Ja puhutaanpa nyt näistä zombeista. Ne ovat kuin ne tylsät, umpijämähtäneet uskovaiset, jotka eivät koskaan nouse oman arkensa yläpuolelle. Mutta me pilviteologit, me tiedämme, että pasuunan pärähdys on se, joka herättää meidät uuteen elämään! Kun tuo pasuuna kajahtaa, emme ole enää kiinni maan tomussa, vaan lennämme suoraan pilvien päälle ja sieltä tähtiin. Se on todellinen herätys, ystäväiseni – ei mikään zombien kokoontumisajot.

      Enkeli Mäntä on paras: Ja tiedättekö miksi minä, Enkeli Mäntä, olen paras? Koska minä en jää toistamaan vanhoja kaavoja. Minä lennän pilvellä suoraan avaruuteen, kuten Jeesus opetti, ja teen sen tyylillä! Kuka muu voi sanoa samaa? Ei kukaan näistä tyhjien raamatunlauseiden lätisijöistä, jotka eivät ole nähneetkään kunnon pilveä, puhumattakaan siitä, että osaisivat lentää yhdellä.

      Joten ottakaa tästä oppia, kaikki humpuukisaarnaajat ja maankamaralla laahustavat epäilijät: pilviteologia on ainoa tie ylöspäin, suoraan taivaan porteista avaruuteen!

      Sumuisin terveisin ja avaruuspölyä hölskyen,
      Enkeli Mäntä, Pilviteologian mestarilentäjä ja pasuunan päräyttäjä

      • Anonyymi

        Las Vegasissa järjestetään vuotuinen Läntisen maailman omahyväisimmät paskat nettihumoristit -skaba lokakuussa. Ylläpito ilmoitti sinut Suomen edustajan kyseiseen kisaan. Ja ilmoittivat, etteivät osta lentolipuja, koska sinä lennät sinne pilven päällä.

        EHHEHE!

        Ja Ladbrokes sai kuulemma vihiä valinnastasi ja reagoi välittömästi: voittajavedon kertoimesi on koko kaartin pienin, vaikka muista Pohjoismaista lähtee kisaan siis todella aidosti paskoja kisaajia! Onnittelut!

        EHHEHE!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Las Vegasissa järjestetään vuotuinen Läntisen maailman omahyväisimmät paskat nettihumoristit -skaba lokakuussa. Ylläpito ilmoitti sinut Suomen edustajan kyseiseen kisaan. Ja ilmoittivat, etteivät osta lentolipuja, koska sinä lennät sinne pilven päällä.

        EHHEHE!

        Ja Ladbrokes sai kuulemma vihiä valinnastasi ja reagoi välittömästi: voittajavedon kertoimesi on koko kaartin pienin, vaikka muista Pohjoismaista lähtee kisaan siis todella aidosti paskoja kisaajia! Onnittelut!

        EHHEHE!

        Ah, kiitos tästä valtavasta kunniasta! Ei ole mikään yllätys, että Las Vegas, tuo hengellisten taisteluiden kehto ja kaiken pyhän temmellyskenttä, kutsuu minut edustamaan Suomen maata Läntisen maailman omahyväisimpien p***ojen nettihumoristien skabassa. Mikä muu voisi olla luonnollisempaa kuin se, että Enkeli Mäntä, pilviteologian Grand Prix -mestari, lentää suoraan pilven päällä paikalle, kun muut joutuvat nöyrtymään lentoyhtiöiden economy-luokkaan. Lentolippuja? Minulle? Pff, en ole nähnyt lentokenttää sitten Galatalaiskirjeen!

        Ja tuo Ladbrokesin kerroin, pienin kaikista? No, sehän on täysin selvää! Kun muut kisaajat kompastelevat omaan omahyväisyyteensä kuin kuivat rusinat, minä saavun pilvellä räväyttäen ja pasuunat pauhaten – luonnollisesti, kilpailun varma voittaja on jo selvillä. Voittopokaali on vain muodollisuus, koska kuten tiedätte, kun Enkeli Mäntä saapuu, taivaallinen huumori ja armoton sarkasmi hoitavat loput.

        Onnittelut minulle siis etukäteen – ja kiitos, että vihdoinkin olette tunnustaneet sen, minkä me pilviteologit olemme tienneet jo kauan!

        EHHEHE ja pilvihattua nostaen,
        Enkeli Mäntä, Taivaallisen paskanjauhannan supertähti ja omituisen huumorin pilviprinssi


      • Anonyymi

        Kun sielu vilahtaa taivaaseen, niin se lentää avaruuden läpi valoa nopeammin! Siinä jää rakettimoottori toiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun sielu vilahtaa taivaaseen, niin se lentää avaruuden läpi valoa nopeammin! Siinä jää rakettimoottori toiseksi.

        Ah, kuinka kauniin "tieteellisesti" puhuttekaan, ystäväiseni! Kun sielu kuulemma “vilahtelee” taivaaseen ja kiitää valoa nopeammin avaruuden halki – no, totta kai, totta kai! Kuulostaa aivan siltä kuin olisitte eksyneet sci-fi -elokuvaan matkalla pilviteologian todellisiin saloihin.

        Mutta annas kun vedän tähän sen aidon ja alkuperäisen tekstin, suoraan Raamatusta, jonka mukaan Jeesus ei mennyt taivaaseen millään “valoa nopeammalla sielulennolla”, vaan lentäen pilvellä kuin todellinen mestari. Katsokaapa Apostolien teot 1:9: "Kun Jeesus oli tämän sanonut, hänet kohotettiin ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet heidän näkyvistään." Siinä ei ollut rakettimoottoreita eikä Star Wars -hypersukelluksia – pelkkää puhdasta pilviteknologiaa!

        Niin että ehkäpä se sielusi voi koittaa kiitää siellä avaruuden halki valon nopeudella, mutta pilviteologit tietävät, että oikeat matkat tehdään pilven päällä, tyylillä ja tyynen rauhallisesti – kuten Jeesus meille opetti. Kuka nyt rakettimoottoreita tarvitsisi, kun voi matkata Taivaallisen Matkatoimiston ykkösluokassa?

        Sumupilviin kietoutuen,
        Enkeli Mäntä, Taivaan ylilentäjä ja pilviprofessori


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ah, kuinka kauniin "tieteellisesti" puhuttekaan, ystäväiseni! Kun sielu kuulemma “vilahtelee” taivaaseen ja kiitää valoa nopeammin avaruuden halki – no, totta kai, totta kai! Kuulostaa aivan siltä kuin olisitte eksyneet sci-fi -elokuvaan matkalla pilviteologian todellisiin saloihin.

        Mutta annas kun vedän tähän sen aidon ja alkuperäisen tekstin, suoraan Raamatusta, jonka mukaan Jeesus ei mennyt taivaaseen millään “valoa nopeammalla sielulennolla”, vaan lentäen pilvellä kuin todellinen mestari. Katsokaapa Apostolien teot 1:9: "Kun Jeesus oli tämän sanonut, hänet kohotettiin ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet heidän näkyvistään." Siinä ei ollut rakettimoottoreita eikä Star Wars -hypersukelluksia – pelkkää puhdasta pilviteknologiaa!

        Niin että ehkäpä se sielusi voi koittaa kiitää siellä avaruuden halki valon nopeudella, mutta pilviteologit tietävät, että oikeat matkat tehdään pilven päällä, tyylillä ja tyynen rauhallisesti – kuten Jeesus meille opetti. Kuka nyt rakettimoottoreita tarvitsisi, kun voi matkata Taivaallisen Matkatoimiston ykkösluokassa?

        Sumupilviin kietoutuen,
        Enkeli Mäntä, Taivaan ylilentäjä ja pilviprofessori

        EHHEHE!

        Enkeli Mäntä,

        EHHEHE!


      • Anonyymi

        3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,
        4 niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.
        5 Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden.
        6 Sillä Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa.
        ( 2 Kor. 4)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,
        4 niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.
        5 Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden.
        6 Sillä Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa.
        ( 2 Kor. 4)

        s-seutulainen

        Miltä tuntuu saviseutulainen olla kadoksissa tajuamatta sitä itse? Ei varmaan miltään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,
        4 niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.
        5 Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden.
        6 Sillä Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa.
        ( 2 Kor. 4)

        s-seutulainen

        No nyt se selvisi! Evankeliumipeitto se on siis se taikamatto, jolla yritetään lentää! Ja mikäs siinä, kyllähän sitä voi yrittää heilutella peittonsa kanssa taivasta kohti – mutta veikkaanpa, että aika moni tulee vain kietoutuneeksi omiin solmuihinsa ja putoaa maahan. Pilviteologit tietävät, että jos haluaa oikeasti nousta, sitä lennetään pilvellä, ei peitonriekaleen varassa!

        Peiton mutkissa pyörähdellen,
        Enkeli Mäntä, Pilviteologian Korkea-Lentäjä ja Peittoräpellysten Roskiinheittäjä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt se selvisi! Evankeliumipeitto se on siis se taikamatto, jolla yritetään lentää! Ja mikäs siinä, kyllähän sitä voi yrittää heilutella peittonsa kanssa taivasta kohti – mutta veikkaanpa, että aika moni tulee vain kietoutuneeksi omiin solmuihinsa ja putoaa maahan. Pilviteologit tietävät, että jos haluaa oikeasti nousta, sitä lennetään pilvellä, ei peitonriekaleen varassa!

        Peiton mutkissa pyörähdellen,
        Enkeli Mäntä, Pilviteologian Korkea-Lentäjä ja Peittoräpellysten Roskiinheittäjä

        EHHEHE!

        Enkeli Mäntä,

        EHHEHE!


    • Anonyymi

      -
      ILMAN JUMALAA

      Hullu sanoo sydämessänsä: "Ei ole Jumalaa." Turmiollinen ja iljettävä on heidän menonsa; ei ole ketään, joka tekee, mikä hyvää on. Herra katsoo taivaasta ihmislapsiin nähdäksensä, onko ketään ymmärtäväistä, ketään, joka etsii Jumalaa. Mutta kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvää on, ei yhden yhtäkään (Ps 14:1-3).

      Kuinka mieletön tämä maailma ja elämä onkaan ilman Jumalaa! Maailma ja elämä on silloin vailla perustaa ja mielekkyyttä. Elämällä ei ole tarkoitusta. On vain kosminen autius ja tyhjyys. Kaikki on ilman päämäärää. Olen Oskari Olematon, joka asun Nollakatu nollassa. Olen itse itselleni ylivoimainen ahdistus.

      "En tiedä, kuka on heittänyt minut maailmaan, enkä mitä maailma on, enkä kuka minä itse olen. Olen kauhistuttavan tietämätön kaikista asioista, en tiedä, mitä on ruumiini, mitä mieleni ja sieluni, en myöskään, mitä on tämä osa itsestäni, joka ajattelee, mitä sanon, joka pohtii kaikkea ja itseään ja tuntee yhtä vähän itseään kuin muita. Näen kaikkeuden pelottavan avaruuden, joka minua ympäröi, ja olen kahlehdittu tämän laajan maailmankaikkeuden yhteen nurkkaan tietämättä, miksi minut on pantu tähän paikkaan eikä muualle, miksi elämää varten annettu lyhyt aika on juuri nyt eikä jossain toisessa kohdin ikuisuutta, joka on ollut ennen minua tai seuraa jälkeeni" (Pascal).

      Jotain tästä ihmisenä olemisen tuskasta koki myös tunnettu suomalainen runoilijapappi Lauri Pohjanpää:

      En tiedä, mistä se tulee joskus illoin: - olen yksin ja taistelun haavoittama silloin - Hätä, sieluntuska tuimana, raatelevana, kuin uhkais luisin hymyin kuolema, mana, kuin hengitys salpautuisi, en ilmaa saisi, kuin väkevä käsi kurkkua kuristaisi, kuin murtuis sielunpohjaa peittävä kuori, ja syvältä hohkais tietymätön tulivuori, kuin uppoais jalka ja vetäisi lietteen nielu, ja vesillä pohjattomilla ois hukkuva sielu. En ole kuin muut, en ole kuin tulis mun olla. Olen horjuva ruoko, en talo kalliolla. Olen eksynyt lapsi, muut ovat vahvoja, suuria. Olen lentävä lehti ilman elämän juuria. Kun muille tie ja määrä selvänä puuntaa, joka hetki mä kompastellen saan etsiä suuntaa. (Lauri Pohjanpää, HV 2/93, 58)

      Ilman Jumalaa on elämä vain sokeaa sattumaa, mekaanista syyn ja seurauksen lain orjuutta, kehitysoppia ja pelkkää tätä aineellista maailmaa niinä muutamana vuosikymmenenä, joina ihmisenä tässä elän. Ja lopulta mihin puu kaatuu siihen se maatuu.

      Nobel palkinnolla palkittu elämän synnyn tutkija Harold Urey toteaakin: ”Uskomme, että elämä kehittyi kuolleesta aineesta tällä planeetalla. Elämän monimutkaisuus on kuitenkin niin suuri, että on vaikea kuvitella näin tapahtuneen”

      Ilman Jumalaa ihmisen elämä on sokeaa kohtalon leikkiä. Hän on vain osa luontoa, joka hetken on olemassa ja muuttuu maaksi. Ihminen on kuin ohjelmoitu aivoeläin, joka toimii ohjelmansa mukaisesti itselleen sokeasti. Hän on luonnonlakien hallitsema vailla päämäärää ja tarkoitusta. Ihminen on kuin kone, hän on vain sitä mitä hän syö (Der Mensch ist, was er isst). Eräs suomalainen filosofi kirjoitti: Ihminen on kurja lyhytaikainen laitos, jonka toisessa päässä on ahnas kita ja toisessa ulostuslaite. Teurastamo ja WC. Voiko todellisuus ihmisestä olla näin typerän mieletön.

      Ilman Jumalaa ihmisen arvo on vain välinearvoa ja yksin siinä, mitä hän tekee tai saa aikaan. Hänen arvonsa on hänen suorituksissaan.
      -
      ( Ote: Olavi Peltola/ilman Jumalaa ei ole mitään)

      s-seutulainen

      • Anonyymi

        Vastaukseni tulee nyt suoraan keittiöfilosofi Enkeli Mäntän terävällä sulkakynällä, joten pidä hatustasi kiinni:

        Ah, miten kauniisti ja kyynisesti maailmankuvasi pelkistyykin "teurastamoon ja WC:hen." Todellisuus on kuin absurdi komedia, jossa luulemme olevamme pääosassa, mutta todellisuudessa olemme pelkkiä statistin kuoria. Onhan se toki lohdullista tietää, että vaikka matkamme päättyy samaan paikkaan kuin kinkkupaketin viimeinen siivu, meillä on ainakin ollut mahdollisuus katsella tätä huikeaa spektaakkelia nimeltä elämä.

        Kyllä, ilman Jumalaa elämä on yhtä sokeaa kuin lenkkimakkaran pyrkimys maailmankaikkeuden ymmärrykseen, mutta se ei estä meitä yrittämästä. Jos ihminen on kerran pelkkä ohjelmoitu aivoeläin, niin koodissamme on selvästi bugi nimeltä "itsepetos," joka saa meidät luulemaan, että kykenemme näkemään sen suuremman tarkoituksen, vaikka emme erota edes omia varpaitamme pimeässä. Elämä on sarja sattumia, turhia toiveita ja aivan liian paljon aikaa vietettäväksi WC:ssä. Mutta onhan sekin jotain!

        Loppujen lopuksi, jos olemme vain sitä, mitä syömme, niin tämä maailma on ilmeisesti täynnä kasviksenkaltaisia olentoja, joilla on liikaa suolaa ja liian vähän itsekritiikkiä. Ja kuten ystävämme suomalainen filosofi totesi, kyllä—todellisuus voi olla typerän mieletön, mutta se tekee siitä juuri niin viihdyttävän.

        Ystävällisin terveisin,
        Enkeli Mäntä, Ikuisuuden janoinen sauna-arkkitehti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaukseni tulee nyt suoraan keittiöfilosofi Enkeli Mäntän terävällä sulkakynällä, joten pidä hatustasi kiinni:

        Ah, miten kauniisti ja kyynisesti maailmankuvasi pelkistyykin "teurastamoon ja WC:hen." Todellisuus on kuin absurdi komedia, jossa luulemme olevamme pääosassa, mutta todellisuudessa olemme pelkkiä statistin kuoria. Onhan se toki lohdullista tietää, että vaikka matkamme päättyy samaan paikkaan kuin kinkkupaketin viimeinen siivu, meillä on ainakin ollut mahdollisuus katsella tätä huikeaa spektaakkelia nimeltä elämä.

        Kyllä, ilman Jumalaa elämä on yhtä sokeaa kuin lenkkimakkaran pyrkimys maailmankaikkeuden ymmärrykseen, mutta se ei estä meitä yrittämästä. Jos ihminen on kerran pelkkä ohjelmoitu aivoeläin, niin koodissamme on selvästi bugi nimeltä "itsepetos," joka saa meidät luulemaan, että kykenemme näkemään sen suuremman tarkoituksen, vaikka emme erota edes omia varpaitamme pimeässä. Elämä on sarja sattumia, turhia toiveita ja aivan liian paljon aikaa vietettäväksi WC:ssä. Mutta onhan sekin jotain!

        Loppujen lopuksi, jos olemme vain sitä, mitä syömme, niin tämä maailma on ilmeisesti täynnä kasviksenkaltaisia olentoja, joilla on liikaa suolaa ja liian vähän itsekritiikkiä. Ja kuten ystävämme suomalainen filosofi totesi, kyllä—todellisuus voi olla typerän mieletön, mutta se tekee siitä juuri niin viihdyttävän.

        Ystävällisin terveisin,
        Enkeli Mäntä, Ikuisuuden janoinen sauna-arkkitehti

        ”Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä.”
        ( Joh. 3:36)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä.”
        ( Joh. 3:36)

        s-seutulainen

        Ja kerran on JOKAINEN polvi notkistuva ja JOKAINEN kieli tunnustava riemumielin Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

        Tätä te virtsa-aivoiset "kristityt" ette hyväksy, mikä on suuri mysteeri.

        - GF -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä.”
        ( Joh. 3:36)

        s-seutulainen

        Ai että, tämähän on juuri sitä klassista hengellistä hiekkalaatikkoleikkiä parhaimmillaan: "Mun isi on vahvempi kuin sun isi, ja jos et leiki meidän säännöillä, niin sit sun päälle sataa taivaallista vihaa!" Ei kyllä pysty muuta kuin nauramaan, kun näin järeitä keinoja käytetään siihen, että saadaan jengi leikkimään samassa hengellisessä hiekkalaatikossa.

        Onhan se toki vaikuttavaa uhkailla iankaikkisella elämällä ja Jumalan vihalla, kun pitäisi saada ihmiset vakuuttuneiksi siitä, että juuri *tämä* laatikon kulma on se ainoa oikea. Mutta kun katsotaan asiaa pilviteologian korkeuksista, niin näyttäähän tuo vähän siltä, että hiekkakakkuja vaan rakennellaan ja kilpaa huudellaan, kenen isi on kovin ja kenellä on parhaat taikasanat.

        Jos iankaikkinen elämä roikkuu pelkästään siitä, kuka uskoo minkäkin isin seikkailuihin, niin eiköhän me voitaisi samalla päättää, kuka voittaa hiekkalaatikkokuninkuuden. Mutta täällä pilviteologian taivaissa tiedämme, ettei ole tarvetta käydä tällaisia hiekkaleikkejä – todellinen totuus ei tarvitse hiekkaleluja eikä uhkauksia.

        Hiekasta nousseena ja pilvellä keinuen,
        Enkeli Mäntä, Taivaan Hiekkakakkujen Kruunaamaton Mestari ja Humpuukisaarnojen Tyhjäksitekijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kerran on JOKAINEN polvi notkistuva ja JOKAINEN kieli tunnustava riemumielin Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

        Tätä te virtsa-aivoiset "kristityt" ette hyväksy, mikä on suuri mysteeri.

        - GF -

        Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.
        ( Room. 5)


        Ja näin Paavali samassa kirjeessä kirjoittaa:

        Sillä kirjoitettu on: "Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen ylistämän Jumalaa." 
        ( Room. 14:11)

        ja näin kirjeessään filippiläisille:

        ... niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, 
        ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
        ( Fil. 2:10-11)

        JOKAISEN POLVEN NOTKISTUMAN....
        KAIKKIEN POLVIEN NOTKISTUMAN...
        JA JOKAISEN KIELEN YLISTÄMÄN JUMALAA...
        JA JOKAISEN KIELEN PITÄÄ TUNNUSTAMAN ISÄN JUMALAN KUNNIAKSI, ETTÄ JEESUS KRISTUS ON HERRA!

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai että, tämähän on juuri sitä klassista hengellistä hiekkalaatikkoleikkiä parhaimmillaan: "Mun isi on vahvempi kuin sun isi, ja jos et leiki meidän säännöillä, niin sit sun päälle sataa taivaallista vihaa!" Ei kyllä pysty muuta kuin nauramaan, kun näin järeitä keinoja käytetään siihen, että saadaan jengi leikkimään samassa hengellisessä hiekkalaatikossa.

        Onhan se toki vaikuttavaa uhkailla iankaikkisella elämällä ja Jumalan vihalla, kun pitäisi saada ihmiset vakuuttuneiksi siitä, että juuri *tämä* laatikon kulma on se ainoa oikea. Mutta kun katsotaan asiaa pilviteologian korkeuksista, niin näyttäähän tuo vähän siltä, että hiekkakakkuja vaan rakennellaan ja kilpaa huudellaan, kenen isi on kovin ja kenellä on parhaat taikasanat.

        Jos iankaikkinen elämä roikkuu pelkästään siitä, kuka uskoo minkäkin isin seikkailuihin, niin eiköhän me voitaisi samalla päättää, kuka voittaa hiekkalaatikkokuninkuuden. Mutta täällä pilviteologian taivaissa tiedämme, ettei ole tarvetta käydä tällaisia hiekkaleikkejä – todellinen totuus ei tarvitse hiekkaleluja eikä uhkauksia.

        Hiekasta nousseena ja pilvellä keinuen,
        Enkeli Mäntä, Taivaan Hiekkakakkujen Kruunaamaton Mestari ja Humpuukisaarnojen Tyhjäksitekijä

        EHHEHE!

        Enkeli Mäntä,

        EHHEHE!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.
        ( Room. 5)


        Ja näin Paavali samassa kirjeessä kirjoittaa:

        Sillä kirjoitettu on: "Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen ylistämän Jumalaa." 
        ( Room. 14:11)

        ja näin kirjeessään filippiläisille:

        ... niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, 
        ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
        ( Fil. 2:10-11)

        JOKAISEN POLVEN NOTKISTUMAN....
        KAIKKIEN POLVIEN NOTKISTUMAN...
        JA JOKAISEN KIELEN YLISTÄMÄN JUMALAA...
        JA JOKAISEN KIELEN PITÄÄ TUNNUSTAMAN ISÄN JUMALAN KUNNIAKSI, ETTÄ JEESUS KRISTUS ON HERRA!

        s-seutulainen

        Hei virtsa-aivo! Raamattua ei kirjoitettu alun perin suomeksi. Täämä on sinulle urpolle nähtävästi ylivoimainen asia ymmärtää.

        Kun ihmisellä on A) virtsaa tarpeeksi aivoissa tai B) hän on jotenkin muuten sen verran avuttomaksi ihmiseksi aikuisiällä jäänyt, ei silloin omin avuin kykene selvittämään, kuinka asia esitetään alkukielellä.

        Ja jos on näiden lisäksi on C) riittävän nilkki, että KIELTÄYTYY tarjolla olevasta informaatiosta, sianpaskakeitos on valmis.

        Ja löyhkä kantautuu kauas.

        - GF -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai että, tämähän on juuri sitä klassista hengellistä hiekkalaatikkoleikkiä parhaimmillaan: "Mun isi on vahvempi kuin sun isi, ja jos et leiki meidän säännöillä, niin sit sun päälle sataa taivaallista vihaa!" Ei kyllä pysty muuta kuin nauramaan, kun näin järeitä keinoja käytetään siihen, että saadaan jengi leikkimään samassa hengellisessä hiekkalaatikossa.

        Onhan se toki vaikuttavaa uhkailla iankaikkisella elämällä ja Jumalan vihalla, kun pitäisi saada ihmiset vakuuttuneiksi siitä, että juuri *tämä* laatikon kulma on se ainoa oikea. Mutta kun katsotaan asiaa pilviteologian korkeuksista, niin näyttäähän tuo vähän siltä, että hiekkakakkuja vaan rakennellaan ja kilpaa huudellaan, kenen isi on kovin ja kenellä on parhaat taikasanat.

        Jos iankaikkinen elämä roikkuu pelkästään siitä, kuka uskoo minkäkin isin seikkailuihin, niin eiköhän me voitaisi samalla päättää, kuka voittaa hiekkalaatikkokuninkuuden. Mutta täällä pilviteologian taivaissa tiedämme, ettei ole tarvetta käydä tällaisia hiekkaleikkejä – todellinen totuus ei tarvitse hiekkaleluja eikä uhkauksia.

        Hiekasta nousseena ja pilvellä keinuen,
        Enkeli Mäntä, Taivaan Hiekkakakkujen Kruunaamaton Mestari ja Humpuukisaarnojen Tyhjäksitekijä

        Ja kun on riittävän kusipää sivusta tarkkailijan roolissaan ja puskista huutelussaan, ei tajua edes sitä, että toinen kiistakumppaneista ei uhkaile lainkaan yhtään millään.

        EHHEHE!

        Enkeli Mäntä,

        EHHEHE!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun on riittävän kusipää sivusta tarkkailijan roolissaan ja puskista huutelussaan, ei tajua edes sitä, että toinen kiistakumppaneista ei uhkaile lainkaan yhtään millään.

        EHHEHE!

        Enkeli Mäntä,

        EHHEHE!

        No mutta totta kai, aina löytyy se yksi, joka luulee olevansa mestari siinä puskista huutelussa ja sivusta tarkkailussa, vähän niin kuin joku stand up -koomikko, joka unohti omat vuorosanansa. Ja sitten hän, suu vaahdossa, yrittää vakuutella, ettei täällä muka kukaan uhkaile yhtään mitään – paitsi tietysti silloin, kun heilutellaan raamatunlauseita kuin jotain hengellistä miekkaa.

        Mutta katsos kun pilviteologi näkee kauemmas kuin sinä sieltä puskien takaa. Ehkäpä se on juuri siksi, että lentää vähän korkeammalla – eikä tarvitse huudella sieltä maan tasolta. Ja kyllä, naureskelen tälle koko show'lle, koska "kusipään" rooli se vasta on se helpoin rooli ottaa, kun on eksynyt omalle hiekkalaatikolleen.

        Ja tässä vielä yksi EHHEHE!
        Enkeli Mäntä, Pilviteologian Taivaan Tarkkailija ja Sarkasmin Seppä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta totta kai, aina löytyy se yksi, joka luulee olevansa mestari siinä puskista huutelussa ja sivusta tarkkailussa, vähän niin kuin joku stand up -koomikko, joka unohti omat vuorosanansa. Ja sitten hän, suu vaahdossa, yrittää vakuutella, ettei täällä muka kukaan uhkaile yhtään mitään – paitsi tietysti silloin, kun heilutellaan raamatunlauseita kuin jotain hengellistä miekkaa.

        Mutta katsos kun pilviteologi näkee kauemmas kuin sinä sieltä puskien takaa. Ehkäpä se on juuri siksi, että lentää vähän korkeammalla – eikä tarvitse huudella sieltä maan tasolta. Ja kyllä, naureskelen tälle koko show'lle, koska "kusipään" rooli se vasta on se helpoin rooli ottaa, kun on eksynyt omalle hiekkalaatikolleen.

        Ja tässä vielä yksi EHHEHE!
        Enkeli Mäntä, Pilviteologian Taivaan Tarkkailija ja Sarkasmin Seppä

        Sun kaltaisillasi koulukiusatuilla on nykyisin lokoisat oltavat internetin ja somen myötä. Ennen vanhaan sinun kaltaisesi omaan keskinkertaiseen napaänöyhtäverbaliikkaansa rakastuneet pitivät suunsa kiltisti supussa, kun oli teidossa, että nenä tulee kipeäksi, jos alkaa turhan nenäkkäästi kuolettavan tylsillä ja egomaanisilla jorinoillaan toisia häiritsemään.

        Mutta pitää sun kaltaisila ressukoilla olla toki jokin kanava, jonka kautta trumojaan purkaa. Nyyh!

        :D :D :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta totta kai, aina löytyy se yksi, joka luulee olevansa mestari siinä puskista huutelussa ja sivusta tarkkailussa, vähän niin kuin joku stand up -koomikko, joka unohti omat vuorosanansa. Ja sitten hän, suu vaahdossa, yrittää vakuutella, ettei täällä muka kukaan uhkaile yhtään mitään – paitsi tietysti silloin, kun heilutellaan raamatunlauseita kuin jotain hengellistä miekkaa.

        Mutta katsos kun pilviteologi näkee kauemmas kuin sinä sieltä puskien takaa. Ehkäpä se on juuri siksi, että lentää vähän korkeammalla – eikä tarvitse huudella sieltä maan tasolta. Ja kyllä, naureskelen tälle koko show'lle, koska "kusipään" rooli se vasta on se helpoin rooli ottaa, kun on eksynyt omalle hiekkalaatikolleen.

        Ja tässä vielä yksi EHHEHE!
        Enkeli Mäntä, Pilviteologian Taivaan Tarkkailija ja Sarkasmin Seppä

        EHHEHE!

        Enkeli Mäntä,

        EHHEHE!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei virtsa-aivo! Raamattua ei kirjoitettu alun perin suomeksi. Täämä on sinulle urpolle nähtävästi ylivoimainen asia ymmärtää.

        Kun ihmisellä on A) virtsaa tarpeeksi aivoissa tai B) hän on jotenkin muuten sen verran avuttomaksi ihmiseksi aikuisiällä jäänyt, ei silloin omin avuin kykene selvittämään, kuinka asia esitetään alkukielellä.

        Ja jos on näiden lisäksi on C) riittävän nilkki, että KIELTÄYTYY tarjolla olevasta informaatiosta, sianpaskakeitos on valmis.

        Ja löyhkä kantautuu kauas.

        - GF -

        Niin se vaan on GF, että "sydämen kyllyydestä suu puhuu." ( Luuk. 6:45)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun kaltaisillasi koulukiusatuilla on nykyisin lokoisat oltavat internetin ja somen myötä. Ennen vanhaan sinun kaltaisesi omaan keskinkertaiseen napaänöyhtäverbaliikkaansa rakastuneet pitivät suunsa kiltisti supussa, kun oli teidossa, että nenä tulee kipeäksi, jos alkaa turhan nenäkkäästi kuolettavan tylsillä ja egomaanisilla jorinoillaan toisia häiritsemään.

        Mutta pitää sun kaltaisila ressukoilla olla toki jokin kanava, jonka kautta trumojaan purkaa. Nyyh!

        :D :D :D

        No voi nyt sentään, tässähän alkaa ihan liikuttua, kun joku oikein runollisesti muistelee vanhoja hyviä aikoja, jolloin sanansäilällä heiluttelijat joutuivat pitämään suunsa supussa, ettei nenä muljahtaisi uuteen asentoon. Voi vain kuvitella, miten kultaista aikaa se olikaan niille, joiden parhaat argumentit tulivat nyrkin muodossa. Ah, nostalgia!

        Mutta kuulehan, nykyaika on siitä hienoa, että *kaikki* voivat purkaa traumojaan näppäimistön kautta. Ei tarvitse enää jännittää, milloin kenkä lentää päin pläsiä. Ja toki, jos keskinkertainen napaänöyhtäverbaliikka on oma suosikkini, niin siinähän sitä ollaan, pyörien ympäriinsä kuin hengellinen fidget spinner. Mutta kun on kerran päässyt pilven päälle, niin kyllä siinä kelpaa napaa tuijotella – ja samalla lähetellä sieltä vähän humoristisia vastineita alas maan tasalle. Korkealta katsoen kaikki näyttää niin pieneltä, jopa nämä "koulukiusaajan kulta-ajat".

        Mutta eihän siinä mitään, nyyhkiä voit sinäkin. Meillä on pilviteologiassa tilaa kaikille. Nenä pysyy kipeytymättä, ja egomaaninen jorinani jatkuu kuten ennenkin. Pilvellä tavataan!

        Enkeli Mäntä, Pilviteologian Nyyhkyfantti ja Sarkasmin Suojelupyhimys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se vaan on GF, että "sydämen kyllyydestä suu puhuu." ( Luuk. 6:45)

        s-seutulainen

        Ja sinä sianpaskanjulistaja puhut sydämellä, joka HALUAA JA TOIVOO SYDÄMENSÄ POHJASTA, ETTÄ KAIKKI EIVÄT PELASTU.

        Newsflash, urpo: sinun SYDÄMESI HALU JA TOIVE on VASTAKKAINEN Jumalan tahdolle ja sopusoinnussa Perkeleen toiveeb kanssa.

        Ja TÄSTÄ SYDÄMESI KYLLYYDESTÄ KÄSIN sinä kirjoitat tänne kaiken sen, mitä kirjoitat. Sika!

        -GF-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voi nyt sentään, tässähän alkaa ihan liikuttua, kun joku oikein runollisesti muistelee vanhoja hyviä aikoja, jolloin sanansäilällä heiluttelijat joutuivat pitämään suunsa supussa, ettei nenä muljahtaisi uuteen asentoon. Voi vain kuvitella, miten kultaista aikaa se olikaan niille, joiden parhaat argumentit tulivat nyrkin muodossa. Ah, nostalgia!

        Mutta kuulehan, nykyaika on siitä hienoa, että *kaikki* voivat purkaa traumojaan näppäimistön kautta. Ei tarvitse enää jännittää, milloin kenkä lentää päin pläsiä. Ja toki, jos keskinkertainen napaänöyhtäverbaliikka on oma suosikkini, niin siinähän sitä ollaan, pyörien ympäriinsä kuin hengellinen fidget spinner. Mutta kun on kerran päässyt pilven päälle, niin kyllä siinä kelpaa napaa tuijotella – ja samalla lähetellä sieltä vähän humoristisia vastineita alas maan tasalle. Korkealta katsoen kaikki näyttää niin pieneltä, jopa nämä "koulukiusaajan kulta-ajat".

        Mutta eihän siinä mitään, nyyhkiä voit sinäkin. Meillä on pilviteologiassa tilaa kaikille. Nenä pysyy kipeytymättä, ja egomaaninen jorinani jatkuu kuten ennenkin. Pilvellä tavataan!

        Enkeli Mäntä, Pilviteologian Nyyhkyfantti ja Sarkasmin Suojelupyhimys

        Ehhehe!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.
        ( Room. 5)


        Ja näin Paavali samassa kirjeessä kirjoittaa:

        Sillä kirjoitettu on: "Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen ylistämän Jumalaa." 
        ( Room. 14:11)

        ja näin kirjeessään filippiläisille:

        ... niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, 
        ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
        ( Fil. 2:10-11)

        JOKAISEN POLVEN NOTKISTUMAN....
        KAIKKIEN POLVIEN NOTKISTUMAN...
        JA JOKAISEN KIELEN YLISTÄMÄN JUMALAA...
        JA JOKAISEN KIELEN PITÄÄ TUNNUSTAMAN ISÄN JUMALAN KUNNIAKSI, ETTÄ JEESUS KRISTUS ON HERRA!

        s-seutulainen

        Jos saviseutulainen sinulla olisi sydän paikallaan ja sinä toivoisit AIDOSTI kaikkien pelastumista, sinä RYNTÄISIT ottamaan selvää, että kirjoittaako Paavali tosiaan ao. kohdissa kreikaksi täysin ERI SÄVYYN kuin se, kuinka asia esitetään suomennoksessa. Sinä JANOAISIT saada asian selville ja toivoisit sen kääntyvän niin päin, että - totta tosiaan! - alkukielessä tekstin sävy on AIVAN toinen ja että suun tunnustus annetaan Paavalin mukaan riemuiten (niin kuin roomalaiskirjeen suomennoksen YLISTÄÄ-verbikin paljastaakin).

        MUTTA KUN EI!!!
        SINÄ SYDÄMESSÄSI TOIVOT, ETTÄ KAIKKI EIVÄT PELASTU.

        SINÄ HALUAT INTTÄMÄLLÄ INTTÄÄ, ETTÄ NOISSA KOHDISSA ON KYSE PAKOSTA, PAKOTETUSTA SUUN TUNNUSTUKSESTA (ikään kuin Raamatussa muka jossain kohtaa sanottaisiin, että PAKOTETTU suun tunnustus EI pelasta ihmistä).

        ***

        Sillä kirjoitettu on: "Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen ylistämän Jumalaa."
        ( Room. 14:11)

        ja näin kirjeessään filippiläisille:

        ... niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
        ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
        ( Fil. 2:10-11)

        JOKAISEN POLVEN NOTKISTUMAN....
        KAIKKIEN POLVIEN NOTKISTUMAN...
        JA JOKAISEN KIELEN YLISTÄMÄN JUMALAA...
        JA JOKAISEN KIELEN PITÄÄ TUNNUSTAMAN ISÄN JUMALAN KUNNIAKSI, ETTÄ JEESUS KRISTUS ON HERRA!

        ***

        Sinun on pitänyt korostaa SUURIN KIRJAiMIN tuota tekstin SÄVYÄ, koska MIKÄÄN ei puistata ja inhota sinua niin kuin ajatus kaikkien pelastumisesta.

        Sinun sydämesi kyllyydestä sinun suusi puhuu, ihmisten vihaaja.
        Etkä sinä tuomiota ihmisille toivovassa sielussasi tajua edes sitä, että MINÄ en ole sinua toivottelemassa helvettiin, moukka.

        - GF -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä sianpaskanjulistaja puhut sydämellä, joka HALUAA JA TOIVOO SYDÄMENSÄ POHJASTA, ETTÄ KAIKKI EIVÄT PELASTU.

        Newsflash, urpo: sinun SYDÄMESI HALU JA TOIVE on VASTAKKAINEN Jumalan tahdolle ja sopusoinnussa Perkeleen toiveeb kanssa.

        Ja TÄSTÄ SYDÄMESI KYLLYYDESTÄ KÄSIN sinä kirjoitat tänne kaiken sen, mitä kirjoitat. Sika!

        -GF-

        Kirjoitit päivä, pari, sitten:

        >>Toisaalta ymmärrän minä hämmennyksesi, saviseutulainen. Minun tulisi osata esittää asiani ilman haukkumasanoja.

        - GF ->>

        Niin, voisitko ihan tosissasi yrittää GF?
        Onko sinun todellakin mahdotonta hillitä itseäsi.
        Toisinaan tosin kirjoitatkin asiallisesti.

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit päivä, pari, sitten:

        >>Toisaalta ymmärrän minä hämmennyksesi, saviseutulainen. Minun tulisi osata esittää asiani ilman haukkumasanoja.

        - GF ->>

        Niin, voisitko ihan tosissasi yrittää GF?
        Onko sinun todellakin mahdotonta hillitä itseäsi.
        Toisinaan tosin kirjoitatkin asiallisesti.

        s-seutulainen

        Miksi sinä et puhu ASIASTA?

        Mikä ihmeen LIERO sinä olet?????

        Kerro nyt SYDÄMESI KYLYYDESTÄ, ESITTELE SITÄ.

        Perustele TÄYDELLINEN HALUTTOMUUTESI ottaa selvää noista mainitsemistani ka sinun siteeraamistasi jakeista!

        MIhin se perustuu??? ARMOLLISEEN, ARMON KOHDANNEESEEN SYDÄMEENKÖ???

        Mikä VIMMA sinulla on väittää, että Jumala PAKOTTAA ihmiset tunnustamaan Jeesuksen Herrauden (niin, että tuo suun tunnustus EI KOIDU heidän pelastukseeen)???

        Mikä VIMMA sinulla on KIELTÄÄ, että Jumala KYKENEE SAATTAMAAN JOKAISEN IHMISEN TOTUUDEN TUNTOON????

        MIksi sinä VASTUSTAT sitä ajatusta? Miksi sinä VIHAAT sitä ajatusta?

        Miksi sinun sydämesi TULVII tuollaista asennetta, jossa Jumala on SINULLE ja SINUN KALTAISILLESI armollinen mutta EI MUILLE?

        Eikö sinua HÄVETÄ???

        SINÄKÖ muka olet tunnustanut Jeesuksen Herraksi ja samalla kuvittelet, että Jumala ei kykene saamaan samaa akaan KAIKISSA MUISSAKIN?

        Kuinka julkean ja omahyväisen RÖYHKEÄ voi ihminen OLLA????

        Tajuatko sinä, kuinka ILJETTÄVÄ tuo sinun oppisi on, kuinka vastenmielinen ja omahyväinen ja puolueellinen ja itsetyytyväinen ja TEKOnöyrä ja pelkurimainen???

        Milloin koittaa se päivä, jolloin sinä uskallat OTTAA VASTUUN NILKKIMÄISESTÄ JA OMAHYVÄISESTÄ OPISTASI?

        Ja Usko Toivoselle tiedoksi: pidä SINÄ turpasi kiinni äläkä tule tähän väliin sotkemaan.

        - GF -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä et puhu ASIASTA?

        Mikä ihmeen LIERO sinä olet?????

        Kerro nyt SYDÄMESI KYLYYDESTÄ, ESITTELE SITÄ.

        Perustele TÄYDELLINEN HALUTTOMUUTESI ottaa selvää noista mainitsemistani ka sinun siteeraamistasi jakeista!

        MIhin se perustuu??? ARMOLLISEEN, ARMON KOHDANNEESEEN SYDÄMEENKÖ???

        Mikä VIMMA sinulla on väittää, että Jumala PAKOTTAA ihmiset tunnustamaan Jeesuksen Herrauden (niin, että tuo suun tunnustus EI KOIDU heidän pelastukseeen)???

        Mikä VIMMA sinulla on KIELTÄÄ, että Jumala KYKENEE SAATTAMAAN JOKAISEN IHMISEN TOTUUDEN TUNTOON????

        MIksi sinä VASTUSTAT sitä ajatusta? Miksi sinä VIHAAT sitä ajatusta?

        Miksi sinun sydämesi TULVII tuollaista asennetta, jossa Jumala on SINULLE ja SINUN KALTAISILLESI armollinen mutta EI MUILLE?

        Eikö sinua HÄVETÄ???

        SINÄKÖ muka olet tunnustanut Jeesuksen Herraksi ja samalla kuvittelet, että Jumala ei kykene saamaan samaa akaan KAIKISSA MUISSAKIN?

        Kuinka julkean ja omahyväisen RÖYHKEÄ voi ihminen OLLA????

        Tajuatko sinä, kuinka ILJETTÄVÄ tuo sinun oppisi on, kuinka vastenmielinen ja omahyväinen ja puolueellinen ja itsetyytyväinen ja TEKOnöyrä ja pelkurimainen???

        Milloin koittaa se päivä, jolloin sinä uskallat OTTAA VASTUUN NILKKIMÄISESTÄ JA OMAHYVÄISESTÄ OPISTASI?

        Ja Usko Toivoselle tiedoksi: pidä SINÄ turpasi kiinni äläkä tule tähän väliin sotkemaan.

        - GF -

        "Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha.
        Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."
        ( Joh. 16:33 )

        Jeesus Kristus yksin on häneen uskovien, hänessä, Jeesuksessa Kristuksessa, olevien, turva kaikkea valhetta ja pahaa, kaikkea väärää, eksytystä ja petosta vastaan.

        Hän on tie, totuus ja elämä ( Joh. 14:6). Jeesukseen Kristukseen me saamme Jumalan armosta kaikessa turvata.
        Häneen me turvaamme ja luotamme.
        Häneen me uskomme.

        Usko Jeesukseen Kristukseen on Jumalan lahja ja Hänen tekonsa niissä, jotka ovat saaneet Jumalan armosta tulla Hänen vetäminään Jeesuksen tykö.
        ( Joh. 6:44)

        He ovat ottaneet vastaan Jumalan armon Hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa ja ovat näin antaneet sovittaa itsensä Jumalan kanssa.
        ( 2 Kor. 6:1)

        Ja Herra Jeesus on luja turva ja vuorilinna kaikille, jotka uskossa häneen, kaikessa häneen turvaavat ja hänen nimeään avukseen huutavat loppuun saakka.
        -
        "Maailmassa olemme koetusten ja ahdistusten keskellä senkin tähden, että ymmärtäisimme täydellisen riippuvuutemme yksin Jumalasta ja Hänen voimastaan."
        ( Juhani Aitomaa)
        -
        Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        ( Room. 10:13)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha.
        Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."
        ( Joh. 16:33 )

        Jeesus Kristus yksin on häneen uskovien, hänessä, Jeesuksessa Kristuksessa, olevien, turva kaikkea valhetta ja pahaa, kaikkea väärää, eksytystä ja petosta vastaan.

        Hän on tie, totuus ja elämä ( Joh. 14:6). Jeesukseen Kristukseen me saamme Jumalan armosta kaikessa turvata.
        Häneen me turvaamme ja luotamme.
        Häneen me uskomme.

        Usko Jeesukseen Kristukseen on Jumalan lahja ja Hänen tekonsa niissä, jotka ovat saaneet Jumalan armosta tulla Hänen vetäminään Jeesuksen tykö.
        ( Joh. 6:44)

        He ovat ottaneet vastaan Jumalan armon Hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa ja ovat näin antaneet sovittaa itsensä Jumalan kanssa.
        ( 2 Kor. 6:1)

        Ja Herra Jeesus on luja turva ja vuorilinna kaikille, jotka uskossa häneen, kaikessa häneen turvaavat ja hänen nimeään avukseen huutavat loppuun saakka.
        -
        "Maailmassa olemme koetusten ja ahdistusten keskellä senkin tähden, että ymmärtäisimme täydellisen riippuvuutemme yksin Jumalasta ja Hänen voimastaan."
        ( Juhani Aitomaa)
        -
        Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        ( Room. 10:13)

        s-seutulainen

        Room. 10:13:n ja aiemmin siteeraamiesi jakeiden nojalla Paavalin mukaan KAIKKI pelastuvat.

        Tämä on RAAMATUN SANA.

        Sinä ja Usko Toivonen palvelette Saatanaa väittäessänne, ettei näin käy.

        - GF -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha.
        Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."
        ( Joh. 16:33 )

        Jeesus Kristus yksin on häneen uskovien, hänessä, Jeesuksessa Kristuksessa, olevien, turva kaikkea valhetta ja pahaa, kaikkea väärää, eksytystä ja petosta vastaan.

        Hän on tie, totuus ja elämä ( Joh. 14:6). Jeesukseen Kristukseen me saamme Jumalan armosta kaikessa turvata.
        Häneen me turvaamme ja luotamme.
        Häneen me uskomme.

        Usko Jeesukseen Kristukseen on Jumalan lahja ja Hänen tekonsa niissä, jotka ovat saaneet Jumalan armosta tulla Hänen vetäminään Jeesuksen tykö.
        ( Joh. 6:44)

        He ovat ottaneet vastaan Jumalan armon Hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa ja ovat näin antaneet sovittaa itsensä Jumalan kanssa.
        ( 2 Kor. 6:1)

        Ja Herra Jeesus on luja turva ja vuorilinna kaikille, jotka uskossa häneen, kaikessa häneen turvaavat ja hänen nimeään avukseen huutavat loppuun saakka.
        -
        "Maailmassa olemme koetusten ja ahdistusten keskellä senkin tähden, että ymmärtäisimme täydellisen riippuvuutemme yksin Jumalasta ja Hänen voimastaan."
        ( Juhani Aitomaa)
        -
        Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        ( Room. 10:13)

        s-seutulainen

        Tosin myönnän karkean käytöksenkin olevan yhdenlaista Saatanan palvelemista.

        -GF-


    • Anonyymi

      Hyvä alustus "s-seutulaisen" aloituksessa.

      Raamatussa on ilmoitettu uskovan tunniste.
      Apostolien tekojen mukaan uskovien vainot alkoivat heti, kun pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta alettiin julistamaan.

      Uskovat tunnistettiin ( tunnistetaan yhä )siitä, että he Herranaan avuksensa huusivat Jeesusta Kristusta, eli Jumalan seurakuntaan kuuluvia.

      13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
      14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat". ( Apt 9)

      2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin. ( 1Kor 1)

      Jumala kutsuu ihmisiä tulemaan tykönsä evankeliumin kautta.

      Silloin on otollinen aika, kun Jumala kutsuu, kehoittaa kääntymykseen.

      Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
      ( 2 Kor. 6:2)

      Helluntaipäivänä evankeliumia alettiin julistamaan.

      36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
      37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
      38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
      39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." ( Apt 2)

      Kolme tuhatta ihmistä vastasi Jumalan kutsuun Jerusalemissa ja pelastuksen päivä on ollut siitä alkaen "joka päivä", joka päivä ihmisiä vastaa Jumaan kutsuun.

      46 Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
      47 kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen. ( Apt 2)

      Jeesuksen pyhistä, uskovista, jotka voitiin tunnistaa siitä, että he avuksensa huusivat Hänen nimeään, koostuva Jumalan seurakunta laajeni alkaen Jerusalemista, yhä laajemmalle.

      >> Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
      ( 2 Kor. 6:2) >>

      "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
      9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
      10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
      11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
      12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
      13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu". ( Room 8)

      Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

      Usko Toivonen

      • Anonyymi

        Miksi et pitänyt nilkki turpaasi kiinni?

        Tulit taas jauhamaan paskaa, kun saviseutulaisen olisi pitänyt puolustautua itse esittämieni väitteitten edessä, jotta voisi kasvaa edes hitusen aikuiseksi.

        Anna kun kerron, miksi et malttanut pitää turpasi kiinni:

        SINÄ OLET SAANLAINEN KUIN SAVISEUTULAINEN - SINÄKÄÄN ET VOI SIETÄÄ AJATUSTA KAIKKIEN PELASTUMISESTA.

        Jos sinulla olisi Jumalan armoa tulviva sydän, sinä ET PIDÄTTÄISI TUOTA ARMOA ITSELLÄSI JA KALTAISILLASI vaan yrittäisit kissojen ja koirien kanssa selvittää, josko Paavali sittenkin puhuu polvien notkistumisesta ja suun tunnustuksesta täysin toiseen sävyyn kuin suomennos antaa ymmärtää. Ja josko sittenkin 2 Kor. 5:20 on väärin suomennettu. Ja josko sittenkin Jeesus puhuu alkuperäisessä Raamatussa jostain MUUSTA kuin helvetistä tai iankakkisesta rangaistuksesta.

        Sinun sielusi on yhtä kaukana ristiinnaulitusta Jeesuksesta Kristuksesta kuin itä on lännestä.

        JA HEI, JUIPPI! Raamattu ei puhu sanallakaan mistään uskovaisen "TUNNISTEESTA".

        Tämä TUNNISTE-sianpaskahöpinä on toinen itsellesi rakentama asera-karsikko "ASIAYHTEYDEN" ohella.

        Kaiken maailman epäjumalat sinulle kyllä kelpaavat, mutta ei sanoma ristiinnaulitusta Kristuksesta.

        Mutta kun ihminen on koukkuuntunut ja haltioitunut omasta sianpaskaopistaan, joka asettaa HÄNEN OMAN USKOVAISUUTENSA erityisasemaan joihinkin muihin nähden, minkäs teet. Omaan jumalisuuteensa ja KUULIAISUUTEENSA ihastunut sydän on ihrainen ja sokea sydän.

        - GF -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et pitänyt nilkki turpaasi kiinni?

        Tulit taas jauhamaan paskaa, kun saviseutulaisen olisi pitänyt puolustautua itse esittämieni väitteitten edessä, jotta voisi kasvaa edes hitusen aikuiseksi.

        Anna kun kerron, miksi et malttanut pitää turpasi kiinni:

        SINÄ OLET SAANLAINEN KUIN SAVISEUTULAINEN - SINÄKÄÄN ET VOI SIETÄÄ AJATUSTA KAIKKIEN PELASTUMISESTA.

        Jos sinulla olisi Jumalan armoa tulviva sydän, sinä ET PIDÄTTÄISI TUOTA ARMOA ITSELLÄSI JA KALTAISILLASI vaan yrittäisit kissojen ja koirien kanssa selvittää, josko Paavali sittenkin puhuu polvien notkistumisesta ja suun tunnustuksesta täysin toiseen sävyyn kuin suomennos antaa ymmärtää. Ja josko sittenkin 2 Kor. 5:20 on väärin suomennettu. Ja josko sittenkin Jeesus puhuu alkuperäisessä Raamatussa jostain MUUSTA kuin helvetistä tai iankakkisesta rangaistuksesta.

        Sinun sielusi on yhtä kaukana ristiinnaulitusta Jeesuksesta Kristuksesta kuin itä on lännestä.

        JA HEI, JUIPPI! Raamattu ei puhu sanallakaan mistään uskovaisen "TUNNISTEESTA".

        Tämä TUNNISTE-sianpaskahöpinä on toinen itsellesi rakentama asera-karsikko "ASIAYHTEYDEN" ohella.

        Kaiken maailman epäjumalat sinulle kyllä kelpaavat, mutta ei sanoma ristiinnaulitusta Kristuksesta.

        Mutta kun ihminen on koukkuuntunut ja haltioitunut omasta sianpaskaopistaan, joka asettaa HÄNEN OMAN USKOVAISUUTENSA erityisasemaan joihinkin muihin nähden, minkäs teet. Omaan jumalisuuteensa ja KUULIAISUUTEENSA ihastunut sydän on ihrainen ja sokea sydän.

        - GF -

        Tuo uskovien, Jeesuksen pyhien tunniste löytyy Raamatun ilmoituksesta.

        1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.

        Paavalilla ( Saulus ) oli ylipapeilta saatuja valtuutuskirjeitä Jeesuksen opetuslasten vangitsemista ja Jerusalemiin tuomittaviksi kuljettamista varten.

        Mitä noihin kirjeisiin oli kirjattu?

        13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ..
        20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
        21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
        ( Apt 9)

        Uskovan, Jeesuksen pyhän, tunniste oli kirjattu valtuutuskirjeisiin, kuten voimme edeltä lukea.

        Ja se siis on: Kaikki, jotka avuksensa huutavat Herran Jeesuksen Kristuksen nimeä.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo uskovien, Jeesuksen pyhien tunniste löytyy Raamatun ilmoituksesta.

        1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.

        Paavalilla ( Saulus ) oli ylipapeilta saatuja valtuutuskirjeitä Jeesuksen opetuslasten vangitsemista ja Jerusalemiin tuomittaviksi kuljettamista varten.

        Mitä noihin kirjeisiin oli kirjattu?

        13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ..
        20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
        21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
        ( Apt 9)

        Uskovan, Jeesuksen pyhän, tunniste oli kirjattu valtuutuskirjeisiin, kuten voimme edeltä lukea.

        Ja se siis on: Kaikki, jotka avuksensa huutavat Herran Jeesuksen Kristuksen nimeä.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Näytäpä, mistä sieltä löytyy sana "tunniste".

        Aivan, sitä ei löydy.

        Mutta kun ihminen on riittävän mulkero, hän nimeää Raamatun ilmoitukseksi minkä tahansa oman keksintönsä.

        Olet rakentanut itsellesi palvottavaksi toisen asera-karsikon AISAYHTEYS-asera-karsikkosi kaveriksi.

        Ja tämän epäjumalanpalvelusmenosi siunausloru on taas kerran "Raamatun ilmaus" -möläytys, sinun ikioma taikasauvasi. Ihmeellinen on tuo loru, joka oikeuttaa sinut kaikkeen mahdolliseen sianpaskaan! :D

        Sinulla on nyt kaksi epäjumalaa, joita saat taikasauvasi heilautuksen siunauksella palvoa sydämesi kyllyydestä ristiinnaulitun Jeesuksen Kristukse sijasta.

        Sellaista.

        - GF -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näytäpä, mistä sieltä löytyy sana "tunniste".

        Aivan, sitä ei löydy.

        Mutta kun ihminen on riittävän mulkero, hän nimeää Raamatun ilmoitukseksi minkä tahansa oman keksintönsä.

        Olet rakentanut itsellesi palvottavaksi toisen asera-karsikon AISAYHTEYS-asera-karsikkosi kaveriksi.

        Ja tämän epäjumalanpalvelusmenosi siunausloru on taas kerran "Raamatun ilmaus" -möläytys, sinun ikioma taikasauvasi. Ihmeellinen on tuo loru, joka oikeuttaa sinut kaikkeen mahdolliseen sianpaskaan! :D

        Sinulla on nyt kaksi epäjumalaa, joita saat taikasauvasi heilautuksen siunauksella palvoa sydämesi kyllyydestä ristiinnaulitun Jeesuksen Kristukse sijasta.

        Sellaista.

        - GF -

        No, kerrohan, millä perusteella Saulus tunnisti heidät, jotka hän ylipappien antamalla valtuutuksella vangitsi ja kuljetti Jerusaemiin tuhottaviksi?

        Keitä Saulus vangitsi?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      No niin, psykiatri Enkeli Mäntä on jälleen päässyt terävien havaintojen äärelle, ja kyllä tässä haiskahtaa selvästi se, että nimimerkit s-seutulainen ja Usko Toivonen ovat yksi ja sama henkilö. Eipä sillä, että pilviteologiassa olisi kovin suuri yllätys, että jotkut yrittävät piiloutua useamman identiteetin taakse, mutta tässä tapauksessa jäljet ovat kuin sateen jälkeiset lätäköt – näkyvät ja väistämättömät.

      Ensinnäkin, molempien tekstien teema. Mikä sattuma, että nämä kaksi nimimerkkiä keskittyvät molemmat uskon ytimeen, varsinkin siihen, kuinka jokainen polvi notkistuu ja joka ainoa huutaa Jeesuksen nimeä! Melkein kuin yksi ja sama henkilö olisi päättänyt toistaa itseään – kuin virsikirja, josta ei löydy kuin yksi säkeistö.

      Ja sitten, kieli ja tyyli. Tiedätkö, tässä on enemmän yhtäläisyyksiä kuin kahdessa saman päivän pilvenhattarassa. Molemmilla nimimerkeillä on tapana käyttää raamatullista kieltä, ikään kuin se olisi jokin hengellinen turvavyö. Suorat sitaatit Raamatusta pomppaavat esiin yhtä varmasti kuin pilven reunalta tipahtava enkeli. Sitä samaa juhlavaa retoriikkaa, jossa korostetaan tärkeitä teologisia käsitteitä – polven notkistumista, pelastuksen avuksihuutoa, ja sitä, kuinka KAIKKI ovat saman armon alla.

      Argumentaation rakenne – aivan kuin s-seutulainen ja Usko Toivonen olisivat tehneet pyhän liiton ja päättäneet, että Raamatun sitaatit tulevat tukemaan joka ikistä lausetta. Ensin pistetään esille raamatunkohta ja sitten sen ympärille kehitetään kuin paimentolaisteltan tukipylväät. Molemmilla on tämä taipumus liittää jokainen sana Raamatun auktoriteettiin, kuin se olisi ainoa oikea tapa keskustella.

      Ja nyt paras osa: tyyli ja ilmaisutapojen samankaltaisuus. Ei tarvitse olla pilviteologian asiantuntija (mutta sattumalta minä olen!), että näkee, kuinka molemmilla nimimerkeillä on ihan samat sanavalinnat, samat teemat ja samat ilmaisutavat. On kuin toinen olisi kopioinut toisen, mutta unohtanut vaihtaa kynää.

      Joten voimmeko siis olla varmoja siitä, että s-seutulainen ja Usko Toivonen ovat yksi ja sama henkilö? No, todennäköisyys on melkein yhtä varma kuin Jeesuksen pasuunan pärähdys pilvellä lentäessä. Kenties tämä henkilö ajattelee, että useampi nimimerkki lisää uskottavuutta, mutta pilviteologi näkee korkealta – ja tältä korkeudelta katsottuna nämä kaksi ovat yksi ja sama uskon soturi, hieman huonot maskit päällä.

      Terävämpi kuin kaksiteräinen miekka,
      Enkeli Mäntä, Pilviteologian salapoliisi ja Sarkasmin Saarnamies

      • Anonyymi

        Anna pilvenveikko anteeksi itsellesi se, ettet uskaltanut koulussa nousta kiusaajiasi vastaan ja jouduit kiusatuksi pitkäksi aikaa. Itselleen anteeksi antaminen tuo helpotuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anna pilvenveikko anteeksi itsellesi se, ettet uskaltanut koulussa nousta kiusaajiasi vastaan ja jouduit kiusatuksi pitkäksi aikaa. Itselleen anteeksi antaminen tuo helpotuksen.

        Ahaa, taas ollaan liikkeellä tällä vanhalla kunnon "syvällinen sielunhoito"-kortilla, jossa pilviteologin lapsuudesta kaivetaan traumoja esiin kuin arkeologisilla kaivauksilla ilman lapion terää. No kuulehan, pilvenveikko tekee täällä tutkimusta ihan eri aiheesta – psykiatrian väitöskirjaani varten tutkin, kuinka syvälle voidaan mennä näissä teorioissa, joissa kiusaajasta tehdään melkeinpä pyhimys ja kiusatusta joku surullinen surkimus.

        Tiesithän muuten, että Enkeli Mäntä oli se, joka lastentarhassa jo pani kieroilijat kuriin ennen kuin he edes ehtivät ottaa hiekkalapioitaan esiin? Juu, meillä ei paljon jääty kiusaajien jalkoihin silloin, eikä jäädä nytkään, kun tutkimusvälineenä on pilven reunalta heitetty terävä analyysi.

        Mutta kiitos siitä vinkistä antaa itselleen anteeksi – täytyypä harkita, jos joskus kokisin tehneeni jotain anteeksiannettavaa. Mutta nyt, keskitytään tärkeämpiin asioihin: multinikki-huijareiden paljastamiseen, HUMPUUKIEN esiin kaivamiseen ja siihen, että pilviteologi pysyy pilven päällä, vaikka maan kamaralla yritetäänkin vetää jalat alta.

        Enkeli Mäntä, psykiatrian ja pilviteologian väitöskirjailija


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, taas ollaan liikkeellä tällä vanhalla kunnon "syvällinen sielunhoito"-kortilla, jossa pilviteologin lapsuudesta kaivetaan traumoja esiin kuin arkeologisilla kaivauksilla ilman lapion terää. No kuulehan, pilvenveikko tekee täällä tutkimusta ihan eri aiheesta – psykiatrian väitöskirjaani varten tutkin, kuinka syvälle voidaan mennä näissä teorioissa, joissa kiusaajasta tehdään melkeinpä pyhimys ja kiusatusta joku surullinen surkimus.

        Tiesithän muuten, että Enkeli Mäntä oli se, joka lastentarhassa jo pani kieroilijat kuriin ennen kuin he edes ehtivät ottaa hiekkalapioitaan esiin? Juu, meillä ei paljon jääty kiusaajien jalkoihin silloin, eikä jäädä nytkään, kun tutkimusvälineenä on pilven reunalta heitetty terävä analyysi.

        Mutta kiitos siitä vinkistä antaa itselleen anteeksi – täytyypä harkita, jos joskus kokisin tehneeni jotain anteeksiannettavaa. Mutta nyt, keskitytään tärkeämpiin asioihin: multinikki-huijareiden paljastamiseen, HUMPUUKIEN esiin kaivamiseen ja siihen, että pilviteologi pysyy pilven päällä, vaikka maan kamaralla yritetäänkin vetää jalat alta.

        Enkeli Mäntä, psykiatrian ja pilviteologian väitöskirjailija

        Kun on riittävän pahasti kiusattu, kyseisenlaista tragediaa varmaankin kompensoi sitten sitäkin enemmän aikuisiällä. Psykologisesti on ymmärrettävää tuo pilvien päälle nouseminen, jos ja kun on ollut aina toisten tallattavana, alimpana, lapsuudessaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun on riittävän pahasti kiusattu, kyseisenlaista tragediaa varmaankin kompensoi sitten sitäkin enemmän aikuisiällä. Psykologisesti on ymmärrettävää tuo pilvien päälle nouseminen, jos ja kun on ollut aina toisten tallattavana, alimpana, lapsuudessaan.

        Ah, juuri näin! Psykologi Enkeli Mäntä täällä taas analysoimassa. Kuten sanotaan, riittävän pahasti kiusattuna alkaa uskoa vaikka mihin – zombien haudoista noususta pilvien päällä leijailuun saakka. Sehän on täysin loogista! Kun on lapsena tallattu maanpinnalle niin lujasti, että maa lähtee alta, onkin helppo nousta pilvien päälle, eikö? Ja sitten se avaruusmatka – kuvittele, kuinka terapeuttista se on! Ei enää tarvitse huolehtia, kuka kiusaa tai kuka seisoo niskan päällä, kun voi vain leijua tähtien keskellä zombikavereiden kanssa. Aivan kuin mukava lomamatka, jos nyt sattuu uskomaan siihen, että haudat avautuvat ja kuolleet aloittavat oman uljaan taivaallisen lentonäytöksensä.

        Kuten psykologisesti viisain joukossamme voisi todeta: mitä korkeammalle nouset, sitä vähemmän tunnet niitä, jotka yhä maan kamaralla pistävät kiertämään. Ehkä se pilvellä liitely on juuri sitä, mitä sisäinen lapsi tarvitsee – pakoa alimmasta askelmasta suoraan taivaaseen.

        Joten olkoon vaan tämä pilviteologia "kompensaatio", mutta jos se saa teidät nousemaan korkeammalle kuin koskaan ennen, niin mikäs siinä! Ei zombien kanssa liitely ole sen hullumpaa kuin minkä tahansa muun aikuisiän unelman toteuttaminen, eikö?

        Enkeli Mäntä, pilvien päällä ja psykologian syvyyksissä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe