Teatterin avustus on 2000000 euroa. Se ei riitä.
Minä olen luullut, että teatteri elää lipputuloilla.
Minä teen pajassani tiettyä metalliesinettä ja minä elän niiden myyyntituloila.
En ole käynyt kuin kerran elämäni aikana teatterissa, silloinkin lähdin väliajalla pois, kun en jaksanut sitä lässytystä kuunnella ja katsella.
Miksi minun verirahoilla pitäis ylläpitää kylttyyriä. Häh.
Teatteri pyytää lisää rahaa
18
404
Vastaukset
- Anonyymi
Jos ei pärjää omilla tuloilla pitää lopettaa tatteri.
- Anonyymi
Ja testteriväki on pääasiassa vasemmistolaisia.
- Anonyymi
Joka päivä on televisiossa joku itkemässä kulttuurin leikkauksista.
Itse en ole tarvinnut kulttuuria koskaan, en nyt, enkä tulevaisuudessa. - Anonyymi
Laittakkoon teatteri lippujen hinnat niin korkeiksi, että riittää kuluihin.
Silloin käyttäjät maksaa. - Anonyymi
Hah hah, juu justiinsa.. väännäs lisää koruja vaa.
- Anonyymi
200 tonnia on pikkuraha teatterin menoissa ja vain lisäavustus.
Teatterin lipputulot tuottaa yleensä 2-10% sen menoista ja veronmaksajat kustantaa loput- Eli teattaerilipun pitäisi maksaa 300-500e ja katsojamäärä'n pysyä samana ennenkuin se elättäisi itsensä. - Anonyymi
Teatteri alkaa olla aikansa elänyt keksintö koska telkkari hoitaa sen homman ja sen sijaan että isolla budjetilla tehdään muutamille sadoille ihmisille esitys tekee telkkari samalla rahalla sadoilletuhansille. Teatterit saisi lopettaa kokonaan.
- Anonyymi
Teatteri sai viime vuonna veronmaksajilta millin ja käytti 1,5 milliä.
Nyt sitten ruinataan lisää rahaa.- Anonyymi
Siellä teatterilla on niin koppava eteismies että potkut joutaisi antaa ..kaapin kokoinen ukko.
- Anonyymi
Mutta onhan se kiva elämys joskus käydä teatterissa, ja kun liput ovat vieläpä melko halpoja sinne. Tulisiko käytyä jos lippu maksaisi monta sataa euroa. Viimeksi käytiin perheen kanssa teatterissa, ja oli mahtava kokemus kaikille, liput oli siedettävän hintaiset.
- Anonyymi
"liput oli siedettävän hintaiset."
No ei ole. Maksat teatterilipuista veroissa vaikket koskaan kävisi.
Todellinen lipun hinta on useita satoja euroja eli kallista tarpetonta luxusta.
Teevee hoitaa nykyään teatterin tehtävät.- Anonyymi
Käypä joskus teatterissa, on se hieman eri kuin teevee.
- Anonyymi
Ei yhtään kaupungin eikä valtion rahaa, nää on just niitä mistä pitää alkaa karsimaan. Samoin kirjastot, vuodessa menee noin 6 miljoonaanaa euroa verorahoja.
- Anonyymi
Siis pelkästään kirjaston toimintaan.
- Anonyymi
Paljonko teatterit saa valtiolta tukea vuodessa? Entä kirjastot(ilmaiseksi olen saanut käyttää)? Entäpä jos sitä vertaa siihen televisioon? Paljonko televisio saa vuodessa tukea valtiolta(katsellut ilmaiseksi tv-lupa aikana jo)? Mites tieinfra(katuvalot,päällyste yms. Ollut mukava itse ajella hyviä teitä) Terveydenhuolto(olen saanut käyttää lähes ilmaiseksi vertaa muihin valtioihin)? Koulutusjärjestelmä(olen saanut käyttää ilmaiseksi vertaa muihin valtioihin)? Yritystuet(itse saanut kans yritykselleni monella eri muodolla) Sosiaalituet(koulutus,työttömyys,sairaslomat) sosiaalitukia myös itse saanut.
Veteraanit saivat aikanaan tukea(tuskin kukaan sitä olisi alkanut pois ottamaan, ehkäpä heille kustannettiin esim teatteriin käyntejä tai vastaavia virkistystoimia joissa saivat tavata toisiaan henkilökohtaisesti ja vaihtaa kuulumisia). Tuet on aika monimutkainen viidakko. Puolesta ja vastaan argumentteja varmaan joka asiaan. Pitäkää huolta toisistanne ja itsestänne. Raha ei kaikkea ratkaise.
- Anonyymi
Paljon on hyviä asioita verorahoilla mutta teatterit, oopperat ja baletit ei niihin kuulu.
- Anonyymi
Se on niin pieni murunen kaikesta verorahoista, ettei sillä ole mitään merkitystä. Suurin kulu on eläkkeet ja hoivapalvelut, niistä voisi karsia, ne on aivan ylimitoitettuja siihen nähden mitä nää nykyiset eläkkeen saajat on eläkerahoja maksaneet. Hoivapalveluista voisi karsia myös, muualla euroopassa vanhusten hoivaaminen on jälkikasvun vastuulla. Suomessa vanhukset vain sysätään laitokseen, ja kerran vuodes jälkikasvu käy moikkaamas.
- Anonyymi
Puupää-petturipersulla on linnun aivot. Tyhjä pää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä3434342Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1422438Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822056- 1421578
- 261117
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!421104- 281047
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein140999- 77989
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!337931