Hätävilkut eivät oikeuta pysäköimään

Anonyymi-ap

Wolttikuski pysäköi äsken Suupalla autonsa paikkaan, jossa pysäköinti on liikennemerkillä kielletty. Laittoi vain hätävilkut päälle ja lähti menemään temppunsa kanssa.

Hätävilkkuja saa käyttää vain, jos ajoneuvo on onnettomuuden, vaurion tai muun pakottavan syyn johdosta jouduttu pysäyttämään paikkaan, jossa se voi aiheuttaa vaaraa muille liikenteelle.
Onko laillisen parkkipaikan puute sellainen "pakottava syy"?

10

351

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hemmetti. Lähti menemään reppunsa kanssa, ei temppunsa kanssa

• Anonyymi

Hyvä kun joku matu tekee töitä,
      älä sitä kadehdi tyhmä reppana,
      hienoo kun joku sullekkin kuskaa ruokaa , kun et ite jaksa,
      todella komeeta kun joku viittii tuotakin työtä tehdä nälkäpalkalla,
      koita nähdä hieman enemmän positiivista ja laajemmin asioita,'
      sinun maailmasi on todella pieni ja yksinkertainen.

Joo joo säännöt ja lait, kyllä kyllä reppana....

• Anonyymi

Joku on sinunkin aamumuroihisi kussut kun noin katkeraa tekstiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joku on sinunkin aamumuroihisi kussut kun noin katkeraa tekstiä.

Sinullahan se herne meni,
        lue uudestaan tai luetuta jollain täysjärkisellä,
        kun et itse ymmärrä, ettet ymmärrä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinullahan se herne meni,
        lue uudestaan tai luetuta jollain täysjärkisellä,
        kun et itse ymmärrä, ettet ymmärrä.

Sinun mielestäsi liikennesääntöjä ei siis tarvitse noudattaa? Sääntöjä voi rikkoa silloin kun se sinulle itsellesi sopii.

• Anonyymi

Tieliikennelaissa lukee tarkalleen ottaen seuraavaa:

51 §
      Hätävilkkukytkennän käyttäminen

Pysäytetyssä tai pysäköidyssä ajoneuvossa saa käyttää suuntavalojen hätävilkkukytkentää, jos ajoneuvo on onnettomuuden, vaurion tai muun pakottavan syyn johdosta jouduttu pysäyttämään sellaiseen paikkaan, jossa se voi aiheuttaa erityistä vaaraa muulle liikenteelle. Hätävilkkukytkentää saa käyttää myös liikkuvassa ajoneuvossa varoittamaan muita tienkäyttäjiä välittömästä vaarasta.

• Anonyymi

Mitä laiskimukset näette vaivaa,
      kun joku ahkeroi pienellä palkalla ja elättää perheensä,
      puutu omaan pysäköintiisi,
      tekisit samassa tilanteessa satavarmasti ihan saman lailla,
      töitänsä he vain tekevät, samoin monet muut pysäköivät jakeluautot, poliisit, taksit jne.
      näin se on ja koita kestää.....

• Anonyymi

Kyllä minä kestän, ja noudatan liikennesääntöjä. Mutta näkyy olevan vallalla se, että omasta mielestä kaikkia sääntöjä voi soveltaa silloin kun se itselle sopii.

• Anonyymi

mää pidän hätävilkut päällä aina kun ajan motarilla jonkun idiootin perässä 80 vaikka sais ajaa 120. yleensä näillä pelleillä on vielä takavalot pimeenä, silloin annan myös ledipatterin valaista idiootin kaljua.

• Anonyymi
      UUSI

Hienoa ja todella komeeta kun joku viitsii tehdä nälkäpalkalla näitä koiranhommia,
      annan aina heille tietä ja etuoikeuden kun ajelen , arvostan toisten työtä ja ahkeruutta,
      hyvä kun osa heistä osallistuu verojen maksuun.

(mitä sitten , mitä joku muu tekee, huolehdi vain omista asioistasi.)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      111
      5785
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      3877
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3322
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2936
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      248
      1980
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      87
      1953
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      141
      1758
    8. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1676
    9. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      38
      1665
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      86
      1513
    Aihe