Jättäkää lahkolaiset rauhaan

Anonyymi-ap

Antakaa nyt ihmisten harrastaa asioitaan. Mitä väliä sillä on vaikka adventistit uskoisi Ellen G Whiten olevan jumalan. Ei se meiltä ole pois. Tällä palstalla on hienojakin kirjoituksia ja pohdintaa, mutta osa vai riitelee ilmeisesti tahallaan. Katolilaiset uskoo Paavin olevan Jeesuksen sijaisen ja helluntailaiset kanavoi Jumalan sähkövirtaa tehokkaammin kuin Caruna. Miksi adventistit ei saisi uskoa Ellen G Whiten olevan erehtymätön Raamatun tulkitsija ja enemmän kuin profeetta. Sitten jos homma menee niin kuin katolisilla, että pedofiilit touhuaa miten haluaa ja seurakunta suojelee niin puututaan sitten. Siihen asti annetaan näiden olla ja keskustellaan heidän omituisista opeistaan sivistyneesti.

53

483

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Adventistit eivät usko Ellen Whiten olevan jumala tai erehtymätön Raamatun tulkitsija.

• Anonyymi

Olen 65-vuotias adventisti. Olen saanut kasvaa White-uskon keskellä. Suurin osa jäsenyysajastani on mennyt sellaisia ns raamatuntutkisteluja (”sapattikoululäksyjä”) tavatessa joissa Raamatun ja Whiten sitaattien suhde lienee ollut 1:3 Ellenin hyväksi.

Aivan siitä riippumatta kuinka kirkko väittää asiain tilan olevan, Enemmistö tuntemiani aktiivi-adventisteja lukee enemmän Whiten kirjoituksia kuin Raamattua.

Adventisteilla on tällä hetkellä 28 perustavanlaatuista opinkohtaa. Ollaksesi adventisti sinun tulee uskoa niihin. Aivan kaikkiin.

Ehdotan seuraavaa ihmiskoetta, suoritettavaksi jossakin adventistien kokoontumisessa:

Jaetaan läsnäolijoille paperi ja kynä. Annetaan tunti aikaa luetella paperille opinkohdista mahdollisimman moni

Mitä luulette, mikä olisi mediaanivastaus? 3? 5? Muu?

Peter Lord, omalla nimellä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen 65-vuotias adventisti. Olen saanut kasvaa White-uskon keskellä. Suurin osa jäsenyysajastani on mennyt sellaisia ns raamatuntutkisteluja (”sapattikoululäksyjä”) tavatessa joissa Raamatun ja Whiten sitaattien suhde lienee ollut 1:3 Ellenin hyväksi.

Aivan siitä riippumatta kuinka kirkko väittää asiain tilan olevan, Enemmistö tuntemiani aktiivi-adventisteja lukee enemmän Whiten kirjoituksia kuin Raamattua.

Adventisteilla on tällä hetkellä 28 perustavanlaatuista opinkohtaa. Ollaksesi adventisti sinun tulee uskoa niihin. Aivan kaikkiin.

Ehdotan seuraavaa ihmiskoetta, suoritettavaksi jossakin adventistien kokoontumisessa:

Jaetaan läsnäolijoille paperi ja kynä. Annetaan tunti aikaa luetella paperille opinkohdista mahdollisimman moni

Tuohan on ihan luonnollista koska Ellen G White sai Jumalalta niin paljon selittävää ilmestystä. Ei ne ole Raamattu tai Ellen vaan samaa asiaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kunnon adventisti tuntee adventismin pilarit. Eikä Whiten tekstien lukeminen ole huono. Siellä on sitä oikeaa ilmestystä ja oppia eikä mitään harhaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kuule Peter, minäkin olen adventisti ja ollut sitä vuosikymmeniä. Aina on Raamattu ollut se ykkösasia, vaikka Ellen Whiten kirjoituksia arvostan ja luen.

• Anonyymi

Opettajana voin sanoa että perehdy aiheeseen äläkä hauku adventisteja lahkolaisiksi. Adventistit ovat harvinaisen hyvin säilyttäneet kristinuskon puhtaana.

• Anonyymi

No mutta kun FAKTA on, että adventistit ovat Raamatun näkökulmasta lahkolaisia, laodikealaisia sekä babylonialaisia.

Adventtikirkon opetukset eivät kestä tarkastelua Raamatun valossa, sillä Raamatusta ei yksinkertaisesti mistään löydy "kaikille käskyille uskollista" lopun ajan seurakuntaa. Sieltä löytyy vain alaston ja sokea Laodikean seurakunta, joka Adventtikirkon tulkinnan mukaan kuvaa lopun aikaa sekä lihasta syntynyt hedelmällinen suuren Babylonin porttosuku.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mutta kun FAKTA on, että adventistit ovat Raamatun näkökulmasta lahkolaisia, laodikealaisia sekä babylonialaisia.

Adventtikirkon opetukset eivät kestä tarkastelua Raamatun valossa, sillä Raamatusta ei yksinkertaisesti mistään löydy "kaikille käskyille uskollista" lopun ajan seurakuntaa. Sieltä löytyy vain alaston ja sokea Laodikean seurakunta, joka Adventtikirkon tulkinnan mukaan kuvaa lopun aikaa sekä lihasta syntynyt hedelmällinen suuren Babylonin porttosuku.

Raamattua on vain tulkittu väärin. Ellen G White on tehnyt arvokasta työtä siirtäessään ilmestyksissä saamaansa tietoa Raamatun oikeasta tulkinnasta lukuisiin kirjoihinsa. Tunnusta pois että adventistit ovat AINOA seurakunta, joka on pysynyt koko totuudessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattua on vain tulkittu väärin. Ellen G White on tehnyt arvokasta työtä siirtäessään ilmestyksissä saamaansa tietoa Raamatun oikeasta tulkinnasta lukuisiin kirjoihinsa. Tunnusta pois että adventistit ovat AINOA seurakunta, joka on pysynyt koko totuudessa.

"Tunnusta pois että adventistit ovat AINOA seurakunta, joka on pysynyt koko totuudessa."

Kerro sinä ensin, missä siellä Raamatussa kerrotaan "kaikille käskyille uskollisesta" Adventtikirkosta, niin minä voin harkita sitä tunnustamista sitten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"No mutta kun FAKTA on, että adventistit ovat Raamatun näkökulmasta lahkolaisia, laodikealaisia sekä babylonialaisia."

Eivät ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tunnusta pois että adventistit ovat AINOA seurakunta, joka on pysynyt koko totuudessa."

Kerro sinä ensin, missä siellä Raamatussa kerrotaan "kaikille käskyille uskollisesta" Adventtikirkosta, niin minä voin harkita sitä tunnustamista sitten.

No se pitää tehdä näin:

Katsotaan mitä kaikkea Raamattu oikeasti opettaa, ja sitten verrataan sitä siihen, mitä eri kirkot opettavat. Siinä vertailussa adventistit pärjäävät erinomaisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No se pitää tehdä näin:

Katsotaan mitä kaikkea Raamattu oikeasti opettaa, ja sitten verrataan sitä siihen, mitä eri kirkot opettavat. Siinä vertailussa adventistit pärjäävät erinomaisesti.

"No se pitää tehdä näin:..."

VÄÄRIN.

Missä Raamatussa kehotetaan vertaamaan opetuksia muiden eriseurojen opetuksiin?

Tuo on aivan omasta päästä keksitty mittapuu sille, mikä on RAAMATUN mukaan totuutta.

Kyllä se RAAMATTU on silloin se ainoa, jota vasten ne vertailut tulee tehdä.

Joten edelleen kerro, missä siellä RAAMATUSSA kerrotaan Adventtikirkosta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

VÄÄRIN.

Tuo on aivan omasta päästä keksitty mittapuu sille, mikä on RAAMATUN mukaan totuutta.

Kumma kun kukaan ei osaa kertoa näin perustavaa laatua olevaa totuutta, joka on koko adventismin ydin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

VÄÄRIN.

Ilm. 10.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilm. 10.

Ilm.10
        1 Ja minä näin erään toisen, väkevän enkelin tulevan alas taivaasta; hänen verhonaan oli pilvi, ja taivaankaari oli hänen päänsä päällä, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, ja hänen jalkansa niinkuin tulipatsaat,
        2 ja hänellä oli kädessään avattu kirjanen. Ja hän laski oikean jalkansa meren päälle ja vasemman maan päälle
        3 ja huusi suurella äänellä, niinkuin leijona ärjyy; ja kun hän huusi, antoivat ne seitsemän ukkosen jylinää ääntensä puhua.
        4 Ja kun ne seitsemän ukkosenjylinää olivat puhuneet, yritin minä kirjoittaa, mutta minä kuulin äänen taivaasta sanovan: "Pane sinetin taakse, mitä ne seitsemän ukkosenjylinää puhuivat, äläkä sitä kirjoita".
        5 Ja enkeli, jonka minä näin seisovan meren päällä ja maan päällä, kohotti oikean kätensä taivasta kohti
        6 ja vannoi hänen kauttansa, joka elää aina ja iankaikkisesti, hänen, joka on luonut taivaan ja mitä siinä on, ja maan ja mitä siinä on, ja meren ja mitä siinä on, ettei enää ole oleva aikaa,
        7 vaan että niinä päivinä, jolloin seitsemännen enkelin ääni kuuluu hänen puhaltaessaan pasunaan, Jumalan salaisuus käy täytäntöön sen hyvän sanoman mukaan, jonka hän on ilmoittanut palvelijoillensa profeetoille.
        8 Ja sen äänen, jonka minä olin kuullut taivaasta, kuulin taas puhuvan minulle ja sanovan: "Mene ja ota tuo avattu kirjakäärö, joka on meren ja maan päällä seisovan enkelin kädessä".
        9 Ja minä menin enkelin tykö ja pyysin, että hän antaisi minulle sen kirjasen. Ja hän sanoi minulle: "Ota ja syö se; se on karvasteleva vatsassasi, mutta suussasi se on oleva makea kuin hunaja".
        10 Niin minä otin kirjasen enkelin kädestä ja söin sen; se oli minun suussani makea kuin hunaja; mutta sen syötyäni minun vatsaani karvasteli.
        11 Ja minulle sanottiin: "Sinun tulee taas profetoida monista kansoista ja kansanheimoista ja kielistä ja kuninkaista".

Ei ole mitään mainintaa kaikille käskyille uskollisesta Adventtikirkosta.
        Itse asiassa Raamatusta ei löydy edes koko kirkko-sanaa, eikä sellaista hierarkkista kristillistä seurakuntaorganisaatiota, jota kirkko edustaa. Malli on peritty katolisuudesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kumma kun kukaan ei osaa kertoa näin perustavaa laatua olevaa totuutta, joka on koko adventismin ydin?

Kaikilla lahkoilla ja kulteilla on mielipide oikeassa olemisesta. Kristityiksi itsensä kokevilla on tärkeää olla Raamatullisia ja Raamattuun perustuvia. Usein jätetään sanomatta miten sitä Raamattua tulkitaan. Onhan ihan eri asia sanoa, että tutkiva tuomio perustuu 1844 pettymyksen jälkeen keksittyyn selitykseen kuin että se siihen olisi päästy ihan vaan lukemalla se suoraan Raamatusta, jossa sitä ei ole. Monet selitykset joilla tätä puolustetaan ovat ristiriitaisia. Kokonaisuutena opit eivät kestä kriittistä tarkastelua.

• Anonyymi

Taannoin juonsin raamattutuntia (”sapattikoulua”) keskisuomalaisessa adventtiseurakunnassa. Aiheena ”tutkiva tuomio” joka on nimetty nykyään ”adventtia edeltäväksi tuomioksi.”

Esitin seurakunnalle aluksi muutaman alustavan kysymyksen.

- kuinka moni on viikolla perehtynyt (kuten olisi tarkoitus) tämänpäiväiseen ”läksyyn” ? - vastaus viittaamalla, tulos noin 15%

- kuinka monella on Raamattu mukana? (Vastaus noin 50 %)

- Kuinka moni teistä uskoo Tutkivaan Tuomioon? (Vastaus noin 100 %)

- Kuka teistä voisi kertoa vaikkapa 3 pääkohtaa opinkohdasta ”Tutkiva Tuomio?” ( vastaus NOLLA %)

Seuraava kysymys oli selvästi väärä:

”Miksi IHMEESSÄ te KAIKKI juuri ilmoititte uskovanne TT-oppiin jonka sisällöstä teillä ei näytä olevan aavistustakaan?”

Sittemmin en ole ollut siihen kirkkoon tervetullut.

PLo

• Anonyymi

Tutkiva tuomiohan on kaikille ihan selvä asia. He vain ovat ujoja esiintymään

• Anonyymi

No minä ainakin uskon, koska tiedän sen sisällöstä riittävästi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ne ilmestykset olivat niin selkeitä että en tiedä ketää joka olisi asiaan syvällisesti perehtynyt eikä uskoisi että Ellen G White oli totisesti profeetta. Tai oikeammin enemmän kuin profeetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sinä varmaan osaatkin sitten kertoa myös sen, missä Raamatussa löytyvät ne kohdat, jotka osoittavat, että Adventtikirkko on se "kaikille käskyille uskollinen lopunajan seurakunta"?

Tai mistä sieltä ylipäänsä löytyy "kaikille käskyille uskollinen/kaikki käskyt pitävä" lopun ajan seurakunta?

Nimittäin itse löydän vain

1) Laodikean seurakunta, joka Raamatun mukaan on "viheliäinen ja kurja ja köyhä ja SOKEA ja ALASTON" Ilm.3:17 eli tältä seurakunnalta puuttuu siis AIVAN KAIKKI PELASTUKSEEN TARVITTAVA, mutta hengellisesti täysin sokeana se ei tajua omaa tilaansa eli sitä, että on aivan alaston. "Valkeista vaatteista" ei siis ole tietoakaan, kuten ei sadun alastomalla ja viisaalla keisarillakaan uusista ja hienoista vaatteistaan.

2) Suuri Babylon taas on maan porttojen ja kauhistuksien ÄITI Ilm.17:5, joka sanoo sydämessään: "MINÄ, eikä ketään muuta! MINÄ en ole LESKENÄ istuva enkä LAPSETTOMUUDESTA tietävä" Jes. 47:8 Se on siis orjatar Haagarin tavoin HEDELMÄLLINEN, eikä hyväksy leskeyttään, vaan harjoittaa haureutta "maan kuningasten" kanssa synnyttäen näin itselleen porttotyttäriä.

No tietääkö Adventtikirkko sitten jotain lapsettomuudestaan?

https://www.adventist.fi/tietoa/organisaatio/
        "Seitsemännen päivän adventisteilla on maailmanlaajuinen kirkko-organisaatio sekä yhteinen oppi ja seurakuntajärjestys. Olemme läsnä lähes jokaisessa YK:n tunnustamassa maassa. OLEMME YHTÄ SUURTA PERHETTÄ! Vuoden 2019 alussa kirkon maailmanlaajuinen jäsenmäärä oli 21,4 MILJOONAA KASTETTUA JÄSENTÄ."

Tämähän olisi muuten aivan loistojuttu, mutta kun malttamaton AdventtiMORSIAN on unohtanut, että perhe perustetaan vasta sitten, kun YLKÄ on tullut, eikä mainosteta sitä, miten paljon "kaikille käskyille uskollinen" YKSINHUOLTAJA porttomorsian on onnistunut synnyttämään ja kastamaan isättömiä eli siis AVIOTTOMIA (huom 7. käsky) jälkeläisiä OMALLE NIMELLEEN toivoen, että Ylkä sitten tultuaan alkaisi aisankannattajaksi näille äpärille ja ottaisi ne omalle nimelleen.

Näin tuskin tulee tapahtumaan, sillä Raamatun mukaan on olemassa myös

3) Hengestä syntyneiden HEDELMÄTTÖMIEN seurakunta, joka odottaa uskollisesti Ylkäänsä saapuvaksi, mutta Adventtikirkkoon tuntomerkit eivät sovi, enkä ole kuullut vielä minkään muunkaan seurakunnan tunnustautuvan sellaiseksi, sillä kilvan ne kaikki kehuskelevat aviottomien jälkeläistensä lukumäärillä.

Gal.4
        21 Sanokaa minulle te, jotka tahdotte lain alaisia olla, ettekö kuule, mitä laki sanoo?
        22 Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen orjattaresta, toinen vapaasta.
        23 Mutta orjattaren poika oli syntynyt lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta.
        24 Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
        25 sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.
        26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on MEIDÄN ÄITIMME.
        27 Sillä kirjoitettu on: "ILOITSE, SINÄ HEDELMÄTÖN (huom Saara), joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
        28 Ja te, veljet, olette lupauksen lapsia, niin kuin Iisak oli.
        29 Mutta niin kuin LIHAN MUKAAN SYNTYNYT silloin vainosi HENGEN MUKAAN SYNTYNYTTÄ, niin nytkin.
        30 Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."
        31 Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sinä varmaan osaatkin sitten kertoa myös sen, missä Raamatussa löytyvät ne kohdat, jotka osoittavat, että Adventtikirkko on se "kaikille käskyille uskollinen lopunajan seurakunta"?

Tai mistä sieltä ylipäänsä löytyy "kaikille käskyille uskollinen/kaikki käskyt pitävä" lopun ajan seurakunta?

Nimittäin itse löydän vain

1) Laodikean seurakunta, joka Raamatun mukaan on "viheliäinen ja kurja ja köyhä ja SOKEA ja ALASTON" Ilm.3:17 eli tältä seurakunnalta puuttuu siis AIVAN KAIKKI PELASTUKSEEN TARVITTAVA, mutta hengellisesti täysin sokeana se ei tajua omaa tilaansa eli sitä, että on aivan alaston. "Valkeista vaatteista" ei siis ole tietoakaan, kuten ei sadun alastomalla ja viisaalla keisarillakaan uusista ja hienoista vaatteistaan.

2) Suuri Babylon taas on maan porttojen ja kauhistuksien ÄITI Ilm.17:5, joka sanoo sydämessään: "MINÄ, eikä ketään muuta! MINÄ en ole LESKENÄ istuva enkä LAPSETTOMUUDESTA tietävä" Jes. 47:8 Se on siis orjatar Haagarin tavoin HEDELMÄLLINEN, eikä hyväksy leskeyttään, vaan harjoittaa haureutta "maan kuningasten" kanssa synnyttäen näin itselleen porttotyttäriä.

No tietääkö Adventtikirkko sitten jotain lapsettomuudestaan?

https://www.adventist.fi/tietoa/organisaatio/
        "Seitsemännen päivän adventisteilla on maailmanlaajuinen kirkko-organisaatio sekä yhteinen oppi ja seurakuntajärjestys. Olemme läsnä lähes jokaisessa YK:n tunnustamassa maassa. OLEMME YHTÄ SUURTA PERHETTÄ! Vuoden 2019 alussa kirkon maailmanlaajuinen jäsenmäärä oli 21,4 MILJOONAA KASTETTUA JÄSENTÄ."

Tämähän olisi muuten aivan loistojuttu, mutta kun malttamaton AdventtiMORSIAN on unohtanut, että perhe perustetaan vasta sitten, kun YLKÄ on tullut, eikä mainosteta sitä, miten paljon "kaikille käskyille uskollinen" YKSINHUOLTAJA porttomorsian on onnistunut synnyttämään ja kastamaan isättömiä eli siis AVIOTTOMIA (huom 7. käsky) jälkeläisiä OMALLE NIMELLEEN toivoen, että Ylkä sitten tultuaan alkaisi aisankannattajaksi näille äpärille ja ottaisi ne omalle nimelleen.

Näin tuskin tulee tapahtumaan, sillä Raamatun mukaan on olemassa myös

3) Hengestä syntyneiden HEDELMÄTTÖMIEN seurakunta, joka odottaa uskollisesti Ylkäänsä saapuvaksi, mutta Adventtikirkkoon tuntomerkit eivät sovi, enkä ole kuullut vielä minkään muunkaan seurakunnan tunnustautuvan sellaiseksi, sillä kilvan ne kaikki kehuskelevat aviottomien jälkeläistensä lukumäärillä.

Gal.4
        21 Sanokaa minulle te, jotka tahdotte lain alaisia olla, ettekö kuule, mitä laki sanoo?
        22 Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen orjattaresta, toinen vapaasta.
        23 Mutta orjattaren poika oli syntynyt lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta.
        24 Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
        25 sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.
        26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on MEIDÄN ÄITIMME.
        27 Sillä kirjoitettu on: "ILOITSE, SINÄ HEDELMÄTÖN (huom Saara), joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
        28 Ja te, veljet, olette lupauksen lapsia, niin kuin Iisak oli.
        29 Mutta niin kuin LIHAN MUKAAN SYNTYNYT silloin vainosi HENGEN MUKAAN SYNTYNYTTÄ, niin nytkin.
        30 Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."
        31 Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.

Tuo on tuota sinun valheellista panetteluasi. Ei mitään uutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on tuota sinun valheellista panetteluasi. Ei mitään uutta.

Mitään uutta ei ole sekään, että sinä tai kukaan muukaan ei osaa perustella Raamatulla, mikä tuossa on valhetta.

Kaikki tai ainakin lähes kaikki Adventtikirkon opit on osoitettavissa valheeksi, kun niitä alkaa tutkimaan tarkemmin Raamatun valossa.

• Anonyymi

Yleensä kun yhteisölle tärkeitä asioita asetetaan kyseenalaiseksi joudutaan huonoon valoon. Kaikkein pahinta on, kun voidaan osoittaa, että oppi on väärä. Sitä ei harhoistaan kiinni pitävä yhteisö kestä.

• Anonyymi

Ellen White oli parhaimmillaan silloin, kun hän laski kynän pöydälle, sulki mustepullon ja meni nukkumaan. Nukkuessaan Ellen White oli 1000 kertaa hyödyllisempi kuin valveilla ollessaan.

• Anonyymi

Niin. Unessa Jumala hänelle usein puhui.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Unen aikana aivot käsittelevät päivän tapahtumia ja opittuihin asioihin liittyvät tärkeät hermoyhteydet vahvistuvat. Näin varmasti tapahtui (autismin kirjoon kuuluvalle, asperger?) Ellenillekin, kun hän ensin oli lukenut suunnattoman määrän toisten kirjoittamia kirjoituksia aiheista, jotka olivat hänen erityismielenkiinnon kohteenaan ja plagioi sitten ne kirjoitukset, joita itse piti totuutena.

Siihen ei Jumalaa tarvita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkä takia se ei juttele minulle mitään unessa?
        Ei juttele kyllä valveilla ollessanikaan.

• Anonyymi

Adventistit EI ole lahko VAAN puhtaana pysyvien kristittyjen jäännös. Valittu kansa. Esimerkki muille. Kirkkaasti loistava lamppu.

• Anonyymi

Ottamatta kantaa onko adventismi lahko niin kyllä sitä suuri osa ihmisistä pitää lahkona.

• Anonyymi

Kirkkaasti loistava kultti.
        Muistakaamme Davidin Oksa Usa:ssa Wacossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirkkaasti loistava kultti.
        Muistakaamme Davidin Oksa Usa:ssa Wacossa.

Davidin Oksa ei ole osa adventtikirkkoa. Ihan turha adventisteja sitä on syyttää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ottamatta kantaa onko adventismi lahko niin kyllä sitä suuri osa ihmisistä pitää lahkona.

Suurin osa ihmisistä ei tiedä adventtikirkosta yhtään mitään, joten valehtelet.

• Anonyymi

Naurussa on pitelemistä aina kun lukee teidän Hengestä syntyneiden Jumalan valittujen iloitsemista omasta hedelmättömyydestänne.

Kuka teistä silmäteristä kertoisi, miltä se tuntuu, kun äitinä on taivaallinen Jerusalem?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lähes minkä vain ev.lut. kirkon, ortodoksisen kirkon ja katolisen kirkon ulkopuolisen kirkon/seurakunnan nimittely ”lahkoksi” ei ole oikein enää tätä päivää. Kristillisessä merkityksessä adventtikirkkoa taas ei ole syytä pitää lahkona.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lähes minkä vain ev.lut. kirkon, ortodoksisen kirkon ja katolisen kirkon ulkopuolisen kirkon/seurakunnan nimittely ”lahkoksi” ei ole oikein enää tätä päivää. Kristillisessä merkityksessä adventtikirkkoa taas ei ole syytä pitää lahkona.

Kaikki kristilliset kirkot ja muut seurakuntaorganisaatiot ovat Katolisen äitikirkon tytärlahkoja

Katolinen kirkko uudelleen pystytti Jeesuksen hajottaman kuolleiden kivien temppelin ja rakensi oman kuolleiden kivien kirkko-organisaationsa.

Matt.26:61
        ja he sanoivat: "Tämä on sanonut: 'Minä voin hajottaa maahan JUMALAN TEMPPELIN ja kolmessa päivässä sen rakentaa'."

Joh.2
        17 Silloin hänen opetuslapsensa muistivat, että on kirjoitettu: "Kiivaus sinun huoneesi puolesta kuluttaa minut".
        18 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "MINKÄ MERKIN sinä näytät meille, koska näitä teet?"
        19 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan TÄMÄ TEMPPELI, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä".
        20 Niin juutalaiset sanoivat: "Neljäkymmentä kuusi vuotta on TÄTÄ TEMPPELIÄ rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?"
        21 Mutta hän puhui RUUMIINSA TEMPPELISTÄ.

http://katolinen.fi/?page_id=7279

1. osa
        KIRKKO JUMALAN SUUNNITELMASSA

KIRKON SYMBOLIT

755. ”KIRKKO on viljelysmaa, Jumalan pelto.137 Tässä pellossa kasvaa ikivanha ÖLJYPUU, jonka PYHÄNÄ JUURENA olivat PATRIARKAT ja JOSSA juutalaisten ja pakanoiden SOVITUS TAPAHTUU ja kerran tulee tapahtumaan…

II Kirkon alkuperä, perustaminen ja lähettäminen
        KIRKKOA ON KUVATTU JO MAAILMAN ALUSTA ASTI

760. ”Maailma luotiin kirkkoa silmällä pitäen”, sanoivat alkuaikojen kristityt.
        153 Jumala on luonut maailman osallistumaan hänen jumalalliseen elämäänsä.
        OSALLISUUS syntyy siten, että IHMISET KOOTAAN KRISTUKSEEN, ja tämä ”KOKOAMINEN” ON KIRKKO. Kirkko on kaiken olemassaolevan päämäärä.154 …

763…Täyttääkseen Isän tahdon Kristus perusti maan päälle taivasten valtakunnan. KIRKKO on ”mysteerinä jo läsnäoleva KRISTUKSEN VALTAKUNTA”.165 541

775. ”KIRKKO on Kristuksessa ikään kuin sakramentti, eli mitä läheisimmän
        JUMALAYHTEYDEN ja KOKO IHMISKUNNAN YKSEYDEN MERKKI ja VÄLIKAPPALE.”201 …
        YKSEYS on jo alkanut KIRKOSSA, sillä SE KOKOAA ihmisiä ”kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista ja kielistä” (Ilm. 7:9). Samalla KIRKKO on tämän vielä täyttymättömän ykseyden täyden toteutumisen ”MERKKI ja väline”. 360

776. Sakramenttina KIRKKO on Kristuksen työväline. Kirkko on Kristuksen
        käsissä ”kaikkien ihmisten LUNASTUKSEN VÄLIKAPPALE”,202 ”kaikenkäsittävä PELASTUKSEN SAKRAMENTTI ”,203 …

780. Maailmassa KIRKKO on pelastuksen sakramentti, Jumalan ja ihmisten
        välisen yhteyden MERKKI ja VÄLIKAPPALE.

• Anonyymi

Tää nimenomaan on monen mielestä mielenkiintoinen foorumi kun niin fringe jopa kristillisyydessä.

• Anonyymi

"Adventistit EI ole lahko VAAN puhtaana pysyvien kristittyjen jäännös."

Kyllä se pastori siellä adventtkirkossa lemusi niin, että puhtaus oli siitä kyllä kaukana.
      Sen hengityskin haisi niin pahalle, ettei voinut seistä lähellä kun se puhui.

• Anonyymi

Taitaa aloitus olla provo !

• Anonyymi

Ellen on naaras Jeesus.

• Anonyymi

Silloin kun kun raha astuu kuvioihin uskonto muuttuukin ihan muuksi.
      Adventismissa rahastaminen on hyvin tärkeä osa uskonelämää.

• Anonyymi

Tätä samaa viestiä olen kuullut paljon ja nähnytkin. Laskisin mukaan vielä ilmaisen työn seurakunnan hyväksi. Väkisin tulee mieleen välillä vanha Neuvostoliitto, jossa työn sankarit raatoivat yhteinen hyvän edestä, mutta kyllä adventistien systeemi silti paljon parempi on. Jos raha onkin keskiössä niin toisin kuin entisellä naapurilla se ei keräänny vain harvain taskuun.

• Anonyymi

Älä ole typerä.

• Anonyymi

Adventtilaiset tietävät Whiten olleen vain ihminen. Ihmiset ovat erehtyväisiäkin.

White palveli profetian lahjalla seurakuntaa. Tämä ei tarkoita suuria ennustuksia tulevaisuudessa, vaan käytännön asioita seurakunnan toiminnalle.
      Globaaliksi alkava uskonpuhdistusliike piti saada kestävälle puhtaalle perustalle.

• Anonyymi

"White palveli profetian lahjalla seurakuntaa."

Tai ehkäpä hän oli asperger tai jokin muu nepsy, jolla oli erikoismielenkiinnon kohteenaan uskontoihin ja ruokavalioihin liittyvät asiat, joista hän luki kaiken mahdollisen, mitä niistä oli kirjoitettu ja plagioi sitten muilta ne totuutena pitämänsä asiat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"White palveli profetian lahjalla seurakuntaa."

Tai ehkäpä hän oli asperger tai jokin muu nepsy, jolla oli erikoismielenkiinnon kohteenaan uskontoihin ja ruokavalioihin liittyvät asiat, joista hän luki kaiken mahdollisen, mitä niistä oli kirjoitettu ja plagioi sitten muilta ne totuutena pitämänsä asiat.

Höpöhöpö.

• Anonyymi

Onko niissä ikävissä jutuissa perää, että White olisi pienenä saanut vamman päähänsä ja siitä seuranneesta epilepsiasta olisi tullut tämä näkyjen tulva? Se ainakin olisi luonnollinen selitys.

• Anonyymi

"Tämä ei tarkoita suuria ennustuksia tulevaisuudessa, vaan käytännön asioita seurakunnan toiminnalle."

Alkaako enemmän kuin profetian Henki vähitellen valua jalustaltaan tavallisten kuolevaisten joukkoon ja kruunut tippua hyllyiltä ja päästä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tämä ei tarkoita suuria ennustuksia tulevaisuudessa, vaan käytännön asioita seurakunnan toiminnalle."

Alkaako enemmän kuin profetian Henki vähitellen valua jalustaltaan tavallisten kuolevaisten joukkoon ja kruunut tippua hyllyiltä ja päästä?

Eihän ne suuria ennustuksia olleet. Mitä nyt pelastukseen vaikuttavat suuntaviivat annettiin ihmisille tiedoksi kuulemma. Sapatin sinetti, suljettu ovi, tutkiva tuomio, ...

Uskoo kuka tahtoo. Varmasti on adventisteissa kristittyjäkin, vaikka nämä opit kyllä eivät osaltaan ole kristillisiä.

• Anonyymi

Virhe on siinä että advarit eivät ymmärrä uuden liiton olemusta, sitä mitä uusi liitto on Jeesuksessa ja miten sitä eletään. He elävät vanhassa hapatuksessa jota van Ellen kirjoituksillaan vahvistaa.

Jokin ei se ole ainoastaan heidän virheensä.

Ei ole kyse vain siitä miten Raamattua selitellään, vaan siitä miten sana tulee lihaksi.

• Anonyymi

Uuden liiton virhe kertautuu siinä, että silloin usko ei ole henkilökohtaista, se ei ole henkilökohtainen kokemus ja tuntemus Jumalan suuruudesta, vaan se on vain tiettyjä tarkoin määrättyjä mielipiteitä joista ei ole syytä poiketa. Uskonelämä on niiden mielipiteiden toistelua ja vannottelua sekä itselleen että muille. Sellainen ilman muuta typistää ihmisen hengellistä elämää sekä persoonallisuutta. Ihminen ei ole Jumalan edessä vapaa uskomaan ja ilman muuta näkyy henkilön olemuksessa ja persoonassa.

Ei ole vain siitä että jonkin mielipide on väärä tai oikea, vaan siitä miten koko uskonelämä koetaan, miten se vaikuttaa ihmiseen. Pilaako sillä koko elämänsä ja pelastuksen, vai kulkeeko vapauteen ja pelatukseen.

• Anonyymi

Ihmisen pitäisi itse uskollaan ja elämällään todistaa Jumalasta ja Jumalan voimasta. Hänen itsensä olla todiste Jumalan Hengestä ja siitä miten Jumala luo yhtä uutta. Ja jokaisella tuo todistus on omanlainen, sen mukaan kun armon Henkeä on annettu. On erilaisia asioita erilaista käyttöä varten kuten sana sanoo.

Mutta jos hyljätään Jumalan johdatus ja otetaan ihmisopit tilalle, silloin ihminen ei itsessään ole mitään muuta kuin sanakiistojen kipeä kinastelija eikä Jumalalla ole mitään sijaa ihmisen elämässä. Ei vaikka miten hurskas ja tuomitseva pyrkisi olemaan puheissaan.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      123
      3982
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      314
      2049
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1811
    4. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      105
      1727
    5. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1710
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      439
      1661
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      443
      1518
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1266
    9. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      53
      1252
    10. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      440
      1218
    Aihe