Aina kun lotossa menee iso potti ja veikkaus antaa haastattelusta tiedotteen voittaja sanoo, että ei tiedota asiasta mitään lähipiiriin tai antaa rahaa lähipiitiin jne.
Mutta kestäisikö kantti olla aivan hiljaa. Pystyisitkö olemaan ilmeetön? Antaisitko oikeasti rahaa esim. ruokapankkille tai suoraan lahjakortteina?
Ei taida kestää kantti kummassakaan. Jo pelkästään se, että persaukinen hommaa jonkin yleellisen asian tuo sen julkiseksi. Eikä se rahan antaminen ole aivan niin helppoa kuin kuvitellaan.... siinä tulee laki ja verot vastaan.
Miten "miljoonan" lottovoitto muuttaisi sinua?
7
158
Vastaukset
- Anonyymi
Varmaan retkahtaisin ryyppäämään, kun ei enää tarvisi lähteä aamulla töihin...
- Anonyymi
Ei välttämättä muuttaisi ihmisenä mitenkään.
Itse tekisin niin, että hankkisin sillä rahalla hyvän asunnon hyvältä paikalta. Kenties jokin uudempi kohde, joka on hyvin eristetty ja siten halvemmat asuinkustannukset.
Auton ostaisin jonkin vähän ajetun uudehkon.
Pyrkisin tekemään elämästäni edullista, en tuhlaisi kaikkia rahoja. Tai jos rahat käyttäisin kokonaan, pitäisi olla jo passiivi-mallinen omakotitalo kivestä tehtynä, että asuminen olisi mahdollisimman ilmaista (mitä se ei tietenkään täysin voi olla) ja mahdollisimman kauan huoletonta.
Aika usein on, että kun suomipoika saa vaikka perintöä. Perintökin tuhlataan äkkiä, johonkin sellaiseen, joka ei säilytä arvoansa, vaan menettää sitä ja kuluttaa kokoajan jäljelläolevaa varallisuutta mahdollisimman nopeasti.
Suomalaiset ei tosiaan osaa sijoittaa mihinkään.- Anonyymi
Nuo sinun sijoitusvinkkisi eivät kyllä osoita mitenkään sijoitusosaamista. Ei todellakaan.
Ei kallis asunto ja auto ole sijoittamista eikä tuota yhtikäs mitään. Auto ei säilytä arvoa ja harvoin nykyisin asuntokaan ellei ole jossain poikkeuksellisessa paikassa ja saat sen halvalla, jolloin arvonnousu voi olla mahdollista. Mikä sekään ei ole varmaa. Ja kiinteistöverot ovat jo melkoisia hyvällä paikalla olevilla arvokkailla asunnoilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo sinun sijoitusvinkkisi eivät kyllä osoita mitenkään sijoitusosaamista. Ei todellakaan.
Ei kallis asunto ja auto ole sijoittamista eikä tuota yhtikäs mitään. Auto ei säilytä arvoa ja harvoin nykyisin asuntokaan ellei ole jossain poikkeuksellisessa paikassa ja saat sen halvalla, jolloin arvonnousu voi olla mahdollista. Mikä sekään ei ole varmaa. Ja kiinteistöverot ovat jo melkoisia hyvällä paikalla olevilla arvokkailla asunnoilla.Minä olen tässä oikeassa elämässä sijoittanut lähinnä omaan yritykseeni, joten taustaa on. Yritykseni arvoa tietenkin on vaikea arvioida, mutta voisin väittää, että sen myytyäni ei tarvitsisi päivääkään tehdä enää töitä.
Otin vain kantaa tuohon, mitä tekisin, jos saisi ns. ilmaista rahaa. Mielestäni sijoitus asuntoon, tai taloon, jossa on mahdollisimman pienet ylläpitokulut, olisi järkevä.
- Anonyymi
Voittaa nyt mistä vain, parempi olla hipi hiljaa. Kylillä kun tietävät, käsi ojossa tulevat vastaan ja pientä avustusta vonkaavat. Sijoittaminen tuottavasti on vaikeaa, osakesijoitaminen saattaa viedä perunat kattilasta, kiinteistöt ? metsät ? vaikeaa on. Määräaikaiselle kun rahansa laittaa, tietää paljonko eräpäivänä tulee tilille, vaikka inflaatio on tietysti viennyt osansa.
- Anonyymi
Ei muuttaisi käytännössä elämääni mitenkään. Johtuu siitä, että en ole köyhä. Tietysti olisi tehtävä uusia sijoituksia, sillä ei miljoonaa euroa kannattaisi pankkitilillä pitää.
- Anonyymi
Miljoona tuntui markka aikaan isolta rahalta, nyt omaisuutta on monella monen markkamiljoonan verran, monella myös sen euromiljoonan verran.
No, itselle euromiljoona tarkoittaisi ehkä sitä, että reissaisin vähän välinpitämättömämpänä kuiluista kuin ennen. Ainakin tuollaiset 13 tunnin lennot menisi jatkossa business luokassa. Ja hotellitkin ehkä nykyisen 3 tähden sijaan 4 tai 5 tähteä.
Autoja ei tarvitse vaihtaa, ne ovat molemmat alle 50 000 ajettuja 2019 vuotisia, yleensä ajan autot paaliin asti. Niin varmaan tälläkin kertaa tuli lotossa rahaa tai ei.
Tosiaan kasassa on jo se itse hankittu, lotossa saatua ei niin osaa arvostaa, joten ehkä se tosiaan piheyttä vähentäisi.
No mitään tällaista ei kuitenkaan tapahdu, koska en lottoa, enkä veikkaa, muuta kuin pörssissä hieman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984