Helluntailaiset henkikasteet kokouksessa

Anonyymi-ap

Onko helluntailaisen henkikasteen merkki kielilläpuhuminen ?
- Kyllä / Ei.

46

321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pitää kysyä mitä henki sanoo seurakunnalle jonka lahkolaiset ovat unohtaneet tehdä.

    • Anonyymi

      Olseni sai jo Amerikassa sen helluntailaisten henkikasteen, mutta ei se homostelua estänyt.

      • Anonyymi

        Helluntaihenki kun puhuu = helluntailiha puhuu.
        Olsen ei tunnustanut sodomansyntiään vaikka oli "uudestisyntynyt."

        Helluntailaisuus syntyi väkevässä "hengessä ja voitelussa" LAHKOKSI.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntaihenki kun puhuu = helluntailiha puhuu.
        Olsen ei tunnustanut sodomansyntiään vaikka oli "uudestisyntynyt."

        Helluntailaisuus syntyi väkevässä "hengessä ja voitelussa" LAHKOKSI.

        Pentecostalismuksen lahko on synnissä syntynyt ja siinnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pentecostalismuksen lahko on synnissä syntynyt ja siinnyt.

        Sekä Parhami että Olseni vietiin vankilaan sodomiasta.
        Factatietoa


      • Anonyymi

        oollesi taas puhuu. voi hyvänen aika. tillyn lällyn lapselle, se on oppinut sanan ooooolllseni.

        Otahan tuttimaitopullo jo esiin. Näin sivullisena ottaa päähän tuollaisen tyhmän jokeltelumaisuuden kertaushuutelu. Tule aikuiseksi joskus.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Helluntaipastorien kielenkäyttöön ja henkielämään kuuluuvat
      - voitelut
      - henkikasteet
      - kaatamisherätykset

    • Anonyymi

      Harvoin helluntaipastori ässämarketissa joutuu hurmoksiin.
      Se on enemmän seurakunnallista huvia.

      • Anonyymi

        Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.

        Kannattaisi varmana meidän tosiuskisten silloin keskustella jossain muualla, vaikkapa siellä ässämarketissa. Eikä hurskastella ja jeesustella. Varsinkaan...

        Ja harva hellari täällä varmasti kauaa edes viihtyy, kun huomaa asiain sortin ja "keskustelun" tason. Kannattaisi varmasti tutustua myös niihin/heihin, hellareihin ja heidän mersuihinsa.

        No nyt tulikin oivallus. Iäkkäämpi mustalaisrouva kurvasi apsin pihaan toukokuun lopulla mustalla mersullansa. No, eikö justiin poliisipartio tullut liukuovista ulos kahviltaan. Ja kuulivat nastojen rapinan.
        Poliisit tieten jututtamaan oitis mersukuskia.
        Vanha akka avaa oven ja tulee ulos autosta ja tokaisee viranomaisille oitis: " Terveisiä Ylläkseltä!"
        Että sellaista nällikkyyttä.


    • Anonyymi

      Tyhjä' aloitus. Raamattu sanoo, että ei kaikki puhu kielillä. että se siitä.
      Opettele Sanasta armolahjat, että opit ymmärtämään, miksi Jumala rakentaessaan seurakuntaa-- antaa armolahjat...
      Siksi ettei vesipesulla tule mikään valmiiksi, kun veren evankeliumi puuttuu.

    • Anonyymi

      aloittajalle Sanan opetusta.

      Mutta mitä hengellisiin lahjoihin tulee, niin en tahdo, veljet, pitää teitä niistä tietämättöminä. Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin. Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä. Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama; ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama; ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.

      Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi. Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta; toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä; toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä. Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo. (1Ko 12:1-11)

      • Anonyymi

        Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin; sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.
        (1Ko 12:12-13)


        Sillä eihän ruumiskaan ole yksi jäsen, vaan niitä on siinä monta. Jos jalka sanoisi: "Koska en ole käsi, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton. Ja jos korva sanoisi: "Koska en ole silmä, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton. Jos koko ruumis olisi silmänä, missä sitten olisi kuulo? Jos taas kokonaan kuulona, missä silloin haisti? Mutta nyt Jumala on asettanut jäsenet, itsekunkin niistä, ruumiiseen, niinkuin hän on tahtonut. Vaan jos ne kaikki olisivat yhtenä jäsenenä, missä sitten ruumis olisi? Mutta nytpä onkin monta jäsentä, ja ainoastaan yksi ruumis.
        (1Ko 12:14-20)


        Silmä ei saata sanoa kädelle: "En tarvitse sinua", eikä myöskään pää jaloille: "En tarvitse teitä". Päinvastoin ne ruumiin jäsenet, jotka näyttävät olevan heikompia, ovat välttämättömiä; ja ne ruumiin jäsenet, jotka meistä ovat vähemmän kunniakkaita, me verhoamme sitä kunniallisemmin, ja niitä, joita häpeämme, me sitä häveliäämmin peitämme; mutta ne, joita emme häpeä, eivät sitä tarvitse. Mutta Jumala on liittänyt ruumiin yhteen niin, että antoi halvempiarvoiselle suuremman kunnian, ettei ruumiissa olisi eripuraisuutta, vaan että jäsenet pitäisivät yhtäläistä huolta toinen toisestaan. Ja jos yksi jäsen kärsii, niin kaikki jäsenet kärsivät sen kanssa; tai jos jollekulle jäsenelle annetaan kunnia, niin kaikki jäsenet iloitsevat sen kanssa. Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä.
        (1Ko 12:21-27)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin; sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.
        (1Ko 12:12-13)


        Sillä eihän ruumiskaan ole yksi jäsen, vaan niitä on siinä monta. Jos jalka sanoisi: "Koska en ole käsi, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton. Ja jos korva sanoisi: "Koska en ole silmä, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton. Jos koko ruumis olisi silmänä, missä sitten olisi kuulo? Jos taas kokonaan kuulona, missä silloin haisti? Mutta nyt Jumala on asettanut jäsenet, itsekunkin niistä, ruumiiseen, niinkuin hän on tahtonut. Vaan jos ne kaikki olisivat yhtenä jäsenenä, missä sitten ruumis olisi? Mutta nytpä onkin monta jäsentä, ja ainoastaan yksi ruumis.
        (1Ko 12:14-20)


        Silmä ei saata sanoa kädelle: "En tarvitse sinua", eikä myöskään pää jaloille: "En tarvitse teitä". Päinvastoin ne ruumiin jäsenet, jotka näyttävät olevan heikompia, ovat välttämättömiä; ja ne ruumiin jäsenet, jotka meistä ovat vähemmän kunniakkaita, me verhoamme sitä kunniallisemmin, ja niitä, joita häpeämme, me sitä häveliäämmin peitämme; mutta ne, joita emme häpeä, eivät sitä tarvitse. Mutta Jumala on liittänyt ruumiin yhteen niin, että antoi halvempiarvoiselle suuremman kunnian, ettei ruumiissa olisi eripuraisuutta, vaan että jäsenet pitäisivät yhtäläistä huolta toinen toisestaan. Ja jos yksi jäsen kärsii, niin kaikki jäsenet kärsivät sen kanssa; tai jos jollekulle jäsenelle annetaan kunnia, niin kaikki jäsenet iloitsevat sen kanssa. Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä.
        (1Ko 12:21-27)

        Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä. Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja? Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?
        (1Ko 12:28-30)


        Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.
        (1Ko 12:31)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä. Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja? Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?
        (1Ko 12:28-30)


        Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.
        (1Ko 12:31)

        Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa. (1Ko 14:1)

        Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä. Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.

        Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.

        Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja?
        (1Ko 14:2-6)

        [kuis on, toimiiko teillä aloittaja vaikka tämä profetoiminen. Adventisteillä pitää hakea Elleni haudatakaa apuun, hänen haudassa on profetoimisen armolahja..... kerran Pelastusarmeijassa oli todella profetoimisen armolahja toimimassa]

        Niinhän on elottomain soittimienkin laita, huilujen tai kitarain: kuinka tiedetään, mitä huilulla tai kitaralla soitetaan, elleivät ne soi toisistaan erottuvin sävelin? Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun? Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä. Mutta jos en tiedä sanojen merkitystä, olen minä puhujalle muukalainen, ja puhuja on minulle muukalainen. Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti.
        (1Ko 14:7-12)


        ---putosikohan yhden jakeen jae- pelle nyt kärryltä , kun hän osaa lukea vain jakeen, ei vaikka kirjoitusten opetusta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa. (1Ko 14:1)

        Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä. Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.

        Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.

        Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja?
        (1Ko 14:2-6)

        [kuis on, toimiiko teillä aloittaja vaikka tämä profetoiminen. Adventisteillä pitää hakea Elleni haudatakaa apuun, hänen haudassa on profetoimisen armolahja..... kerran Pelastusarmeijassa oli todella profetoimisen armolahja toimimassa]

        Niinhän on elottomain soittimienkin laita, huilujen tai kitarain: kuinka tiedetään, mitä huilulla tai kitaralla soitetaan, elleivät ne soi toisistaan erottuvin sävelin? Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun? Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä. Mutta jos en tiedä sanojen merkitystä, olen minä puhujalle muukalainen, ja puhuja on minulle muukalainen. Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti.
        (1Ko 14:7-12)


        ---putosikohan yhden jakeen jae- pelle nyt kärryltä , kun hän osaa lukea vain jakeen, ei vaikka kirjoitusten opetusta..

        Helluntailaisten paha henki puhuu heidän kauttaan.

        1. Kor. 14:9

        Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa. (1Ko 14:1)

        Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä. Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.

        Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.

        Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja?
        (1Ko 14:2-6)

        [kuis on, toimiiko teillä aloittaja vaikka tämä profetoiminen. Adventisteillä pitää hakea Elleni haudatakaa apuun, hänen haudassa on profetoimisen armolahja..... kerran Pelastusarmeijassa oli todella profetoimisen armolahja toimimassa]

        Niinhän on elottomain soittimienkin laita, huilujen tai kitarain: kuinka tiedetään, mitä huilulla tai kitaralla soitetaan, elleivät ne soi toisistaan erottuvin sävelin? Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun? Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä. Mutta jos en tiedä sanojen merkitystä, olen minä puhujalle muukalainen, ja puhuja on minulle muukalainen. Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti.
        (1Ko 14:7-12)


        ---putosikohan yhden jakeen jae- pelle nyt kärryltä , kun hän osaa lukea vain jakeen, ei vaikka kirjoitusten opetusta..

        Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää. Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön. Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni. Sillä jos ylistät Jumalaa hengessä, kuinka oppimattoman paikalla istuva saattaa sanoa "amen" sinun kiitokseesi? Eihän hän ymmärrä, mitä sanot. Sinä kyllä kiität hyvin, mutta toinen ei siitä rakennu.

        Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan; mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.
        (1Ko 14:13-19)

        Huomatkaa, että puhutaan ---armo--- lahjoista.... ei kouluopen opettajan läksyjen kielikoulun saavutuksesta. Muutoinhan kaikilla puhujilla, jotka osaavat kieliä, vaikka pojan emäntä viitta kieltä... tuskin hänellä on kielilläpuhumisen ----armolahjaa---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää. Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön. Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni. Sillä jos ylistät Jumalaa hengessä, kuinka oppimattoman paikalla istuva saattaa sanoa "amen" sinun kiitokseesi? Eihän hän ymmärrä, mitä sanot. Sinä kyllä kiität hyvin, mutta toinen ei siitä rakennu.

        Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan; mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.
        (1Ko 14:13-19)

        Huomatkaa, että puhutaan ---armo--- lahjoista.... ei kouluopen opettajan läksyjen kielikoulun saavutuksesta. Muutoinhan kaikilla puhujilla, jotka osaavat kieliä, vaikka pojan emäntä viitta kieltä... tuskin hänellä on kielilläpuhumisen ----armolahjaa---

        Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä. Laissa on kirjoitettuna: "Vieraskielisten kautta ja muukalaisten huulilla minä olen puhuva tälle kansalle, eivätkä he sittenkään minua kuule, sanoo Herra".

        Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko; mutta profetoiminen ei ole merkiksi uskottomille, vaan uskoville. Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne? Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki paljastaisivat hänet ja kaikki langettaisivat hänestä tuomion, hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ilmi, ja niin hän kasvoilleen langeten rukoilisi Jumalaa ja julistaisi, että Jumala totisesti on teissä.
        (1Ko 14:20-25)


        Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys,
        mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi. Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön; mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle. (1Ko 14:26-28)


        Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot; mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen. Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta. Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset; sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa,
        (1Ko 14:29-33)


        Eiköhän aloittajalle, vaikka ajassa toistaa itseään, uudelleen ja uudelleen, dementiaa taas hänessä lääkittiin,,,,,, armolahjoista..

        Siis ei kaikilla ole kielilläpuhumisen armolahjaa. siis ei puhu kielillä.
        Ja jos ei ole selittäjää, kielilläpuhuja on hiljaa, ellei itsellä ole sitä toista armolahjaa.
        Puhuu sitten kotona rukouskammiossa...

        Mutta, Raamatun tässä armolahjaläksyn opissa on kyse, että onko nyt porukka pyytänyt riittävästi eri kirkkokunnissa armolahjoja, että homma pelasisi.
        Olisi profeettoja - rukoillaan sairaittenpuolesta, että parantuisi jne.

        Siinäpä on kysymys- aloittaja voisi kehua, kuinka hänen reviirillään homma pelaa---

        Olisihan se mielenkiintoista saada lisä selvyyttä, kuis homma pelaa..... armolahjoista, onko Herra läsnä ja rakentaa seurakuntaa.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä. Laissa on kirjoitettuna: "Vieraskielisten kautta ja muukalaisten huulilla minä olen puhuva tälle kansalle, eivätkä he sittenkään minua kuule, sanoo Herra".

        Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko; mutta profetoiminen ei ole merkiksi uskottomille, vaan uskoville. Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne? Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki paljastaisivat hänet ja kaikki langettaisivat hänestä tuomion, hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ilmi, ja niin hän kasvoilleen langeten rukoilisi Jumalaa ja julistaisi, että Jumala totisesti on teissä.
        (1Ko 14:20-25)


        Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys,
        mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi. Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön; mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle. (1Ko 14:26-28)


        Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot; mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen. Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta. Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset; sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa,
        (1Ko 14:29-33)


        Eiköhän aloittajalle, vaikka ajassa toistaa itseään, uudelleen ja uudelleen, dementiaa taas hänessä lääkittiin,,,,,, armolahjoista..

        Siis ei kaikilla ole kielilläpuhumisen armolahjaa. siis ei puhu kielillä.
        Ja jos ei ole selittäjää, kielilläpuhuja on hiljaa, ellei itsellä ole sitä toista armolahjaa.
        Puhuu sitten kotona rukouskammiossa...

        Mutta, Raamatun tässä armolahjaläksyn opissa on kyse, että onko nyt porukka pyytänyt riittävästi eri kirkkokunnissa armolahjoja, että homma pelasisi.
        Olisi profeettoja - rukoillaan sairaittenpuolesta, että parantuisi jne.

        Siinäpä on kysymys- aloittaja voisi kehua, kuinka hänen reviirillään homma pelaa---

        Olisihan se mielenkiintoista saada lisä selvyyttä, kuis homma pelaa..... armolahjoista, onko Herra läsnä ja rakentaa seurakuntaa.....

        Rakentaja rakentaa ja purkaja purkaa. Kuka mitäkin. Jumalamme on todellakin rauhan Jumala. Kirjoituttanut monen kirjan kirjakokoelman. Antanut lahjoja kullekkin osalliselle, jopa runsain määrin.
        Lisäksemme. Onhan kirjassa päähenkilökin, johon koko hieno ja lahjoitettu Kirja perustuu.
        Älkäämme koskaan unhoittako sitä hyvää mitä Herra on meille antanut.

        Sillä Hän on antanut Meille Maailman. Koko kauniin Telluksen (avaruudesta käsin). Mutta myös maan kamaralta käsin katsottuna. Ja auringon, kuut, taivaat tähdet. Ja kitaran.

        Siunattua sunnuntaita, pyhäpäivää kaikille tasapuolisesti ikään ja sukupuoleen katsomatta. Tai ihonväriin.


    • Anonyymi

      Aloittaja, et ole koskaan kieltänyt tätä totuutta itsestäsi: Isäsi on saatana. Pysyt valehtelemaan vuodesta toiseen, ja pystyt ilman häpeää pilkkaamaan elävää Jumalaa, mutta ei koskaan ole kyennyt kieltänyt herraasi, tämän maailman ruhtinasta.

      • Anonyymi

        aloituksessahan on ainoastaan kysymys , siis helluntailaisuudessa ei saa kysyä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aloituksessahan on ainoastaan kysymys , siis helluntailaisuudessa ei saa kysyä !

        helluntailainen vastaa > aloitukseen < , vaikka ei aloitusta ole itse edes lukenut . . .


    • Anonyymi

      Kielillä puhuminen ei edellytä henkikastetta.

      Markus luettelee merkkejä jotka IKUISESTI seuraa USKOVIA.

      Uskova ei välttämättä ole tekemisissä Pyhän Hengen kanssa, vaan uskova voi olla esim. Tavallinen juoppo joka viina myrkyllä pyrkii tuhoamaan elämänsä. Tunnen myös eräitä ketjupolttajia kymmenien vuosien ajan jotka eivät saa syöpää.

      Avaintekijä on usko.

      Pyhää Henkeä Isä jakaa auliisti. Jokainen joka osaa antaa hyviä lahjoja lapsilleen voi odottaa saavansa pyhää henkeä.

      Usko ei kuitenkaan ole joka miehen. Se on harvinaisempaa. Itse en myrkyllä läträisi vaan tyydyn Viisauden Pyhään Henkeen.

    • Anonyymi

      En ole tavannut vielä yhtään helluntailaista, jolla olisi ollut Totuuden Henki.

      • Anonyymi

        Kyllä heitä on. Jos valitsee siviilipalvelun armeijan asemesta niin heitä tapaa. Nuoria miehiä, joissa on Totuuden Henki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä heitä on. Jos valitsee siviilipalvelun armeijan asemesta niin heitä tapaa. Nuoria miehiä, joissa on Totuuden Henki.

        Vartiotorniahan ne lukee ja sieltä sitä henkeä ammentaa itseensä.


    • Anonyymi

      Olseni toi Amerikasta helluntailaisuuden hengen Suomeen perustamalla tänne 40 ens. hell.srk.
      Ensin Helsinkiin v. 1920 ja sitten muualle maahan aina Haapavedelle asti, missä kävi ahkerasti.

      • Anonyymi

        No nyt tuokin tiedetään, kiva kun kerroit foorumillakin #


      • Anonyymi

        Pakkovauvakastettujen "olseni" -seurakunnat lisääntyy päivä päivältä!
        Se on nyt heidän virallinen oppi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkovauvakastettujen "olseni" -seurakunnat lisääntyy päivä päivältä!
        Se on nyt heidän virallinen oppi!

        Useamman kerran kylvetetty vihaa uskovia ja rienaa näitä pakkovavakastetuiksi

        Se haluaa vihkiä homoja


    • Anonyymi

      Luukun elätit riehuu foorumilla huutaen lutteria avuksi !

      Samat kaljankittaustavat tottakai!

      • Anonyymi

        SEhän on saastanen ulostaläkääkkä. Tuo pikkukastenraiskaaja huutaa lutteria koko ajan


    • Anonyymi

      Se on taas sodomiittiåpedo käynyt foorumilla

      khä khä sodomia
      ala pedofilia

      • Anonyymi

        se vetää sekä kaljaa että lapsia takaa päin tämä luukunelättikääkkä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se vetää sekä kaljaa että lapsia takaa päin tämä luukunelättikääkkä

        Oliskohan siellä sakastin puolella jotain ,sellaista ruskapäivien ratoksi jotain lyhytkurssia, vaikkapa 99 euroa omin lakanoin jossa käytäisiin läpi kuinka haukkua helluntain ihmisiä vähän kristillisemmin kuin mitä foorumilla on tapana, olisiko sellaista ?

        Jospa vaikka kummit ojentautuisivat uskonsa määrän mukaan pystyttämään sellaisen ruskasta toivoa-kurssin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliskohan siellä sakastin puolella jotain ,sellaista ruskapäivien ratoksi jotain lyhytkurssia, vaikkapa 99 euroa omin lakanoin jossa käytäisiin läpi kuinka haukkua helluntain ihmisiä vähän kristillisemmin kuin mitä foorumilla on tapana, olisiko sellaista ?

        Jospa vaikka kummit ojentautuisivat uskonsa määrän mukaan pystyttämään sellaisen ruskasta toivoa-kurssin !

        Sellaisia kursseja pidetään kellarissa, siellä opetetaan hakkumaan uskovia, mm sakastilaisiksi, vedenpalvojiksi ja vauvanvalilijoiksi

        Jospa ne sedät pitäisivät vielä pistokokeita niin saisi ukastakat purkaa vihaansa oikein kunnolla


    • Anonyymi

      Eikös se Tampereen ampuja ollut helluntailainen uskovainen?

    • Anonyymi

      Miten kaunista onkaan tuo jo heti vauvakasteessa kaikki taivaan tavarat saaneiden arkiuskon todistus foorumilla !

      Ihan se vetää tippaa silmään tuo veden ja hengen vaikutus lutterin jonkin lahkon hengen uudistunut elämä huhheijaa.
      On ehkä pompittu jopa körttipastillia imeskelty, niin on monivaikutteista tuo ilmentyminen.

      Hussin aikaan oli varmaan samaa henjeä kun roviotolpan juureen nivelreumainen mummokin sai risukimppunsa raahattua!
      Ei ihme että huss sanoi sen mitä sanoi.

      • Anonyymi

        Josko nyt jeesus palaisi ja lukisi iltasanomat kannesta kanteen, niin sanoisi että löytyi uskoa yhtä paljon kuin vauvakastetta raamatusta.

        Semmonen kristitty maa ja asukkaat.


      • Anonyymi

        Taas tuo lastenraiskaajakääkkä itkee ja kumoaa Jumalan sanan

        Vauvojen perään tuo pedo aina on. On pompittu ja juotu viinaa

        Se haluaa tappaa uskovia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Josko nyt jeesus palaisi ja lukisi iltasanomat kannesta kanteen, niin sanoisi että löytyi uskoa yhtä paljon kuin vauvakastetta raamatusta.

        Semmonen kristitty maa ja asukkaat.

        Ja aina vaan pedokääkällä vaavit mielessä

        Iltasanomat se lukee mutta ei Raamattua


      • Anonyymi

        Tässä todiste siitä miten tuo katkera vanhus todistaa uskostaan:
        "odotellaan vaan sitten miten se vauvakaste vaikuttaa ! vaikka ei se mitään vaikuta vaikka olkikääkkänne tulisi ja naisi jokaista rippilasta perseeseen hah"

        Oikeuin julistaa olevansa pedofiili ja vihaavansa uskovia. Ehkä se on heilunut liikaa ja liikkunut juottoloissa, sitäkhän uudestikastajat tekee

        Parhamin aikaan jos joku olisi raamatullisesta ilmoittanut että uudestisyntyminen tapahtuu vedestä ja Hengestä niin olisi varmasti päässyt hengestään kun tuo katkera vanhus olisi päässyt fantasiansa vauhtiin... enkä usko että lapsetkaan olisi ilman itkua selvinneet jos miettii mitä se täällä niistä kirjoittaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä todiste siitä miten tuo katkera vanhus todistaa uskostaan:
        "odotellaan vaan sitten miten se vauvakaste vaikuttaa ! vaikka ei se mitään vaikuta vaikka olkikääkkänne tulisi ja naisi jokaista rippilasta perseeseen hah"

        Oikeuin julistaa olevansa pedofiili ja vihaavansa uskovia. Ehkä se on heilunut liikaa ja liikkunut juottoloissa, sitäkhän uudestikastajat tekee

        Parhamin aikaan jos joku olisi raamatullisesta ilmoittanut että uudestisyntyminen tapahtuu vedestä ja Hengestä niin olisi varmasti päässyt hengestään kun tuo katkera vanhus olisi päässyt fantasiansa vauhtiin... enkä usko että lapsetkaan olisi ilman itkua selvinneet jos miettii mitä se täällä niistä kirjoittaa...

        Totta, olisi varmaan tehnyt sissään-ulos-temppuaan niille.

        Onneksi helluntailaiset on sanoutunut irti tuon sodomiasaastansa sanomisista joita siis hellaritkaan ei allekirjoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, olisi varmaan tehnyt sissään-ulos-temppuaan niille.

        Onneksi helluntailaiset on sanoutunut irti tuon sodomiasaastansa sanomisista joita siis hellaritkaan ei allekirjoita.

        Ilmankos se iltasanomista yrittää löytää perusteita uudestikasteopilleen mutta ei löydy

        Käkätys on täysin vailla arvoa oleva vinkuja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmankos se iltasanomista yrittää löytää perusteita uudestikasteopilleen mutta ei löydy

        Käkätys on täysin vailla arvoa oleva vinkuja

        Minua hävettää helluntailaisten puolesta että tuollainen mieleltään sairas ja katkeroitunut henkilö täällä kirjoittelee ja ivaa luterilaisia koko ajan.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe