Kuka Jeesus on?

Anonyymi-ap

Matteuksen evankeliumin alussa kerrotaan, kuinka idän tietäjät näkevät kovasti vaivaa ja tulevat Jeesus lapsen seimen luo. Oman aikansa tiedemiehiä, toisuskoisia. He kumartavat seimen äärellä, niin että otsa koskettaa maata. Niin ei tehdä ihmisen edessä. Se kertoo, että Jeesus lapsessa nämä idän tietäjät tunnistivat ihmiseksi syntyneen Jumalan.

Vastaava kertomus on Luukkaan evankeliumin lopussa. Ylösnoussut Jeesus Kristus ilmestyy opetuslapsille, hänet kirkastetaan ja jotenkin poistuu näyttämöltä. Mitä tekevät opetuslapset? He kumartavat maahan asti niin, että otsa koskettaa maata. Jälleen palvonnan ele läsnäolevan Jumalan edessä.

On lukuisia viittauksia miten Uusi Testamentti tunnistaa Jeesuksessa ihmiseksi syntyneen Jumalan. Varhaiskristittyjen yhteinen vakaumus oli, että Jeesus oli tosi ihminen ja tosi Jumala, erottamatta, muuttamatta, sekoittamatta ja jakamatta. Kyse ei ole kompromissista, vaan siitä että halutaan tunnistaa Jeesuksessa jotakin ainutlaatuista ja suojella Hänen salaisuuttaan.

69

616

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ajatus siitä, että Jeesus ylipäätään voisi olla syntien sovittaja, vaatii sen, että on yhtä aikaa tosi ihminen ja tosi Jumala. Hän on Jeesus Nasaretilainen ja Jeesus Kristus.

Tästä taas seuraa että me voimme kohdata Hänet missä kokoonnutaan Hänen nimeensä, missä kristityt viettävät yhdessä ehtoollista, joka on Jeesuksen läsnäolon salaisuuden ateria, jossa Hän yhdistää meidät itseensä ja toinen toisiimme.

• Anonyymi

Ei sellaisia ole, enää muita kuin JT

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sellaisia ole, enää muita kuin JT

Jt-raamattu sanoo, että ehtoollista Jt ei saa viettää. Saa vain katsella sivusta...

• Anonyymi

Perisyntioppi perustuu lähinnä Paavalin näkemykseen roomalaiskirjeessä, ei muuhun. Kyseessä onkin ihmisten hallintaan liittyvä käsite: ensin kerrotaan miten olet syntinen ja sitten tarjotaan mielikuvitusvapautus asiaan.

Kyllä sitä ihmishallitsijoiden edessä on madeltu ja kummarreltu.

• Anonyymi

Jokainen ihminen on syntinen ja tarvitsee Jeesusta, Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. Joka uskoo tähän, pelastuu. Vartiotorniseurasta ei ole mitään hyötyä tässä asiassa, päinvastoin.

• Anonyymi

Taas jokin wannabe Pyhän Hengen ilmoitus, että tietäjät kumarsivat seimen äärellä, niin että otsa kosketti maata?

• Satuolento, johon tyhmät on saatu uskomaan. HOHOHOHOHOH!
      Kesareasta on muuten luotettavan uutisen mukaan löydetty paavalin kadonneita kirjeitä. Ne palautettiin paavalille takaisin, koska niistä puuttui postimerkki. Niitä on tutkittu tarkoin ja saatu tarkennettua paavalin käsitystä jeesuksesta ja kristinuskon alkuajoista.
      Niissä hän toteaa mm. kirjeessään borneolaisille: "Keksin jeesuksen kerran kankkusaamuna , ja hyvin tuntuu stoori uppoavan tyhmiin. Toisessa kirjessään Tyrnäväläisille paavali toteaa: "Ei voi näköjään aliarvioida ihmisten tyhmyyttä, kun jeesussadut menevät täysillä läpi.” Ja tämä huvitutti paavalia erityisesti: ”Nauroin itseni tikahduksiin, kun satu jeesuksesta syntien sovittajana meni tyhmille läpi ilman mitään kyseenalaistamista."

• Anonyymi

Messiaan piti olla juutalaisten kuningas. Matteuksen tarinasta käy kyllä ilmi tietäjien motivaatio.

• Anonyymi

Siksi tuota touhua kututaan uskonnoksi kun keksitään ja uskotaan olemattomia.

• Anonyymi

Ateistien uskonto on joulupukit ja keibukaiset

• Anonyymi

Fil 2:5 Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
      2:7 tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;

Fil. 2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
      -Herra isolla alkukirjaimella on Jumala

2 Kor. 5:19 - Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa

• Anonyymi

Meidän pitäisi uskoa se, että kaikki viisaus ei asu teidän päässänne, tämän sukupolven, sinun tai minun, vaan ennen meitä on ollu ihmisiä, joka on ikäänkuin katkeamaton ketju todistajia (en tarkoita jt) siitä, mitä on kristillinen elämäntapa ja mitä tapahtui Jerusalemissa 2000 vuotta sitten.

• Anonyymi

Mitä tarkoitat todistajalla? Eihän uskovaisuus todista muusta kuin herkkäuskoisuudesta ja tietämättömyydestä!

• Anonyymi

Jeesuksen jumaluus ei varsinaisesti ole uudessa testamentissa. Sitä on kyllä haluttu tulkita niin, mutta yksiselitteisesti se ei ole mahdollista.

• Anonyymi

Minulle Jeesuksen jumaluus on täysin yksiselitteinen asia ja uskon siihen, perusteetkin tuonne aiemmin jo kirjoitin.

• Anonyymi

Sinun perusteesi on lahkolaisuutta!
        Jeesus on Jumalan poika, joka todetaan etenkin UT moneen kertaan!
        Jumala on Hänen isänsä, joka lähetti hänet maan päälle 33 v ajaksi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Jeesus on Jumalan poika "

Eihän tätä ole kiistettykään. Sinua on vedetty nenästä kun käsketty toistamaan
        tuota ?

Jo Luukkaan 1:ssä

1:35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

-Pyhä Henki = Jumalan yksi nimi

Ja Luuk. 2:10 Mutta enkeli sanoi heille: 2:11 teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa

Herra = Jumalan yksi nimi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Jeesus on Jumalan poika "

Eihän tätä ole kiistettykään. Sinua on vedetty nenästä kun käsketty toistamaan
        tuota ?

Jo Luukkaan 1:ssä

1:35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

-Pyhä Henki = Jumalan yksi nimi

Ja Luuk. 2:10 Mutta enkeli sanoi heille: 2:11 teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa

Herra = Jumalan yksi nimi

Pyhä Henki = Jumalan yksi nimi####

Montako vk olet dokannut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ev.lut srk on kansamme vallitseva kirkko, jos et sitä ymmärrä, jt ovat lahko ja oikeastaan kultti. Ja todellakin Jeesus on Jumalan Poika, ei mikään vartiotornienkeli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyhä Henki = Jumalan yksi nimi####

Montako vk olet dokannut?

Pyhä Henki ei ole nimi. Se vain kunnioituksesta kirjoitetaan isolla.

• Anonyymi

Ethän vaan kiellä kolminaisuutta? Sanassa sanotaan selvästi, että Messias siksi Pyhästä Hengestä ilman miehen siementä. Tiedämme hänen syntyneen neitsyestä. Neitseellinen syntymä kertoo hänen jumaluudestaan.

Jos et usko Jeesuksen neitseelliseen syntymään ja kolminaisuuteen, kiellät Messiaan jumaluuden. Et tunne Raamatun Vapahtajaa. Silloin et ole pelastunut. Meidän tulee tunnustaa hänetja tuntea, kuka hän oikeasti on.

• Anonyymi

Ei siellä sanota, että pitäisi uskoa kolminaisuuteen tai Jeesuksen olevan Jumala. Jeesukseen pitää uskoa, mutta jätetään tarkemmin määrittelemättä, mitä tämä tarkoittaa. Jonkinlaista Jeesuksen seuraamista sillä kai tarkoitetaan, kun jokaiselle luvataan maksaa tekojensa mukaan.

• Anonyymi

Anonyymi 2024-10-07 17:39:50

" -Pyhä Henki = Jumalan yksi nimi "

APT 5:3 Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ? 5:4 Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."

Jeesus käytti Pyhästä Hengestä nimenomaan maskuliinimuotoja ("parakletos", "ekeinos"). Jeesus sanoi mm. että hän opettaa; hän näyttää; hän julistaa; hän on minut kirkastava... (Johanneksen luvut 14 ja 16)

Myös apostolit puhuivat hänestä persoonana:
      "Pyhä Henki on puhunut" (Ap 1:16);
      "vastustatte Pyhää Henkeä" (Ap 7:51);
      "Pyhän Hengen lähettäminä menivät..." (Ap 13:4);
      "Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi..." (Ap 15:28);
      "Pyhä Henki on pannut teidät kaitsijoiksi" (Ap 20:28) jne

Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

Pyhällä Hengellä oli myös oma tahto: " Tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo."(1 Kor 12:11)

JT:t on opetettu sanomaan, että Henki ei voi olla persoona, koska ihmiset "kastetaan" sillä. Mutta onhan Jeesus Kristuskin persoona ja sanotaan: "...olette Kristukseen kastetut" (Room 6:3)

• Anonyymi

Kyllä Raamatussa se selvästi sanotaan.

Joh 8:24 Sentähden minä sanon teille, että te kuolette synteihinne; sillä ettette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne.

Raamatussa myös sanotaan: Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta.

• Anonyymi

Jeesus esiinyti Jumalan lähettämänä ja tämän poikana. Mitään sen tarkempaa hän ei itsestään ilmaissut. Sanoi jopa, ettei sitä voi edes tietää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus esiinyti Jumalan lähettämänä ja tämän poikana. Mitään sen tarkempaa hän ei itsestään ilmaissut. Sanoi jopa, ettei sitä voi edes tietää.

Niin. Jos Jeesuksen itsensä mukaan vain Isä tietää, kuka Poika on, miksi asiasta tehdään tosi uskovan kriteeri?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kyllä hän sanoi ja se voidaan Jumalan Sanasta lukea. Jeesus sanoi että hän on tie, totuus ja elämä. Minä olen lammasten ovi, jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.

Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani. Minun lampaani kuulevat minun ääntäni ja minä annan heille iankaikkisen elämän.

Kuten huomaatte, ilman sitä että tiedätte kuka Jeesus todella on, on valtava merkitys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kyllä hän sanoi ja se voidaan Jumalan Sanasta lukea. Jeesus sanoi että hän on tie, totuus ja elämä. Minä olen lammasten ovi, jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.

Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani. Minun lampaani kuulevat minun ääntäni ja minä annan heille iankaikkisen elämän.

Kuten huomaatte, ilman sitä että tiedätte kuka Jeesus todella on, on valtava merkitys.

Vaatisi tarkempaa määrittelyä, mitä edes tarkoitetaan Jeesuksen tuntemisella tai sillä, mitä hänestä pitäisi tietää tai uskoa.

Tarkoitetaanko sillä sitä, että tuntee hänen opetuksensa ja seuraa sitä, eli pyrkii tekemään sellaisia asioita mihin hän kehoitti ja välttämään sellaista, mitä hän kielsi tai mistä varoitti.

Vai sitä, että uskoo hänen olevan tie, totuus ja elämä, mihin itsekin viittasit. Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Onko se sama vai eri asia kuin hänen opetuksensa seuraaminen?

Vai vaaditaanko sitä, että pitää uskoa Jeesuksen "luontoon" jollain tietyllä, hyvin tarkasti määritellyllä tavalla (kolminaisuus- ja kaksiluonto-opit), eikä mikään muu todellakaan käy. Miksi tämä olisi niin ihmeellisen tärkeää? Ihmisiä on kidutettu ja tapettu sen takia, etteivät he usko Jeesukseen "oikealla" tavalla, joten olisi ehkä kohtuullista saada perustelut, miksi tämä on niin välttämätöntä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaatisi tarkempaa määrittelyä, mitä edes tarkoitetaan Jeesuksen tuntemisella tai sillä, mitä hänestä pitäisi tietää tai uskoa.

Tarkoitetaanko sillä sitä, että tuntee hänen opetuksensa ja seuraa sitä, eli pyrkii tekemään sellaisia asioita mihin hän kehoitti ja välttämään sellaista, mitä hän kielsi tai mistä varoitti.

Vai sitä, että uskoo hänen olevan tie, totuus ja elämä, mihin itsekin viittasit. Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Onko se sama vai eri asia kuin hänen opetuksensa seuraaminen?

Vai vaaditaanko sitä, että pitää uskoa Jeesuksen "luontoon" jollain tietyllä, hyvin tarkasti määritellyllä tavalla (kolminaisuus- ja kaksiluonto-opit), eikä mikään muu todellakaan käy. Miksi tämä olisi niin ihmeellisen tärkeää? Ihmisiä on kidutettu ja tapettu sen takia, etteivät he usko Jeesukseen "oikealla" tavalla, joten olisi ehkä kohtuullista saada perustelut, miksi tämä on niin välttämätöntä.

Ihminen ei voi tulla uskoon vain niin itse päättämällä. Raamattukin sanoo ette kukaan voi tulla uskoon ellei Isä vedä häntä. Omalta kohdaltani tulin valtavaan synnintuntoon ja pyysin anteeksi. Jumala armahti minua ja koin Jeesuksen läsnäolon ja rakkauden.

Raamattu sanoo että kun te olette vilpittömät ja tunnustatte syntinne, Hän antaa anteeksi. Ymmärsin että Jeesuksen veren kautta minunkin syntini on sovitettu. Jeesus on lunastanut minut ja vain Jeesuksen kautta tulen vanhurskaaksi eli Jumalalle kelpaavaksi. Jeesuksen kautta Jumala katsoo minua kuin en ikinä olisi syntiä tehnytkään
        Koin että uudestisynnyin siinä hetkessä.

Aloin lukemaan Raamattua ja rukoilen, että Pyhä Henki avaa minulle Jumalan Sana. Mutta ilman Jeesusta minä en mitään olisi. Armon kerjäläinen olen kuitenkin joka päivä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen ei voi tulla uskoon vain niin itse päättämällä. Raamattukin sanoo ette kukaan voi tulla uskoon ellei Isä vedä häntä. Omalta kohdaltani tulin valtavaan synnintuntoon ja pyysin anteeksi. Jumala armahti minua ja koin Jeesuksen läsnäolon ja rakkauden.

Raamattu sanoo että kun te olette vilpittömät ja tunnustatte syntinne, Hän antaa anteeksi. Ymmärsin että Jeesuksen veren kautta minunkin syntini on sovitettu. Jeesus on lunastanut minut ja vain Jeesuksen kautta tulen vanhurskaaksi eli Jumalalle kelpaavaksi. Jeesuksen kautta Jumala katsoo minua kuin en ikinä olisi syntiä tehnytkään
        Koin että uudestisynnyin siinä hetkessä.

Aloin lukemaan Raamattua ja rukoilen, että Pyhä Henki avaa minulle Jumalan Sana. Mutta ilman Jeesusta minä en mitään olisi. Armon kerjäläinen olen kuitenkin joka päivä.

Jos uskon voi saada vain lahjana Isän vetämänä, niin silloinhan ei-uskovia on aivan turha syyllistää siitä, että ovat millaisia ovat. Hehän itse asiassa ovat juuri sellaisia, millaisiksi Jumala on heidät tarkoittanutkin. Mikä olisi heidän rangaitsemisensa peruste? Eikö Jumalan pitäisi rangaista pikemminkin itseään siitä, ettei ole antanut kaikille uskoa?

Jos Jumala päättää, että tietyt ihmiset saavat uskon, hän samalla päättää, että tietyt eivät sitä saa. Näitä kahta ei voi erottaa toisistaan, eli usko ei ole ihmisen omaa ansiota eikä uskosta osattomuus ole hänen oma vikansa, vaan molempien taustalla on Jumalan päätös. Vähän samaan tapaan kuin jos pelastushenkilökunta päättää, ketkä noukitaan vedestä turvaan, he samalla päättävät, ketkä jätetään hukkumaan. Turvaan pääseminen ei ole ihmisen omaa ansiota, eikä hukkuminen hänen oma vikansa. Hukkujaa ei voi syyllistää kohtalostaan, koska hän ei sitä itse valinnut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos uskon voi saada vain lahjana Isän vetämänä, niin silloinhan ei-uskovia on aivan turha syyllistää siitä, että ovat millaisia ovat. Hehän itse asiassa ovat juuri sellaisia, millaisiksi Jumala on heidät tarkoittanutkin. Mikä olisi heidän rangaitsemisensa peruste? Eikö Jumalan pitäisi rangaista pikemminkin itseään siitä, ettei ole antanut kaikille uskoa?

Jos Jumala päättää, että tietyt ihmiset saavat uskon, hän samalla päättää, että tietyt eivät sitä saa. Näitä kahta ei voi erottaa toisistaan, eli usko ei ole ihmisen omaa ansiota eikä uskosta osattomuus ole hänen oma vikansa, vaan molempien taustalla on Jumalan päätös. Vähän samaan tapaan kuin jos pelastushenkilökunta päättää, ketkä noukitaan vedestä turvaan, he samalla päättävät, ketkä jätetään hukkumaan. Turvaan pääseminen ei ole ihmisen omaa ansiota, eikä hukkuminen hänen oma vikansa. Hukkujaa ei voi syyllistää kohtalostaan, koska hän ei sitä itse valinnut.

Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Ihminen luotiin yhteyteen Luojansa kanssa ja yhteyteen toisten ihmisten kanssa. Ihminen oli vastuullinen Luojansa edessä. Hän ei paljon rajoituksia antanut, mutta yhdestä puusta ei saanut syödä. Siinä tuli raja Luojan ja luodun välillä.

Kyllä meille on myös annettu Jumalan laki, kuinka meidän tulisi täällä elää, viljellä ja varjella maata. Tosin me emme ole pystyneet elämään sen mukaan. Meillä on sisimmässämme kaikilla tahto kapinoida Jumalaa vastaan.

Jumala on hyvä ja oikeudenmukainen ja haluaa, että kaikki ihmiset pelastuisivat. Synti on se, joka erottaa meidät Jumalasta. Jumala vihaa syntiä eikä voi jättää siitä rankaisematta. Oman syntisyyden näkeminen ja katuminen, anteeksipyytäminen ja Jeesuksen ristinkuoleman ja ylösnousemuksen ymmärtäminen avaa meille uskon.

Voit vaikka sanoa Jumalalle, jos sinä todella olet olemassa niin anna syntini anteeksi ja sinulta tuleva usko.

Uskossa eläminen on itselleni avannut ymmärryksen kuinka valtavan hyvä Jumala on antaessaan meille pelastuksen Jeesuksen kautta.

Rukoilen puolestasi.

• Anonyymi

Jeesuksen syntymästä oli ennustus olemassa. Johannes Kastajakin odotteli häntä purolla ja pesetti omatkin jalkansa hänellä...

• Anonyymi

Jos meinaa ryhtyä apologeetaksi, kannattaisi lukea edes se Raamattu.

• Anonyymi

Anonyymi 2024-10-08 21:31:38

" Jeesus esiinyti Jumalan lähettämänä ja tämän poikana. Mitään sen tarkempaa hän ei itsestään ilmaissut. "

Vartiotornisi valehtelee.
      Jeesus ei tullut tänne revastelemaan Jumalana kuten vartiotorniseura jehovakanavana.

Mutta kun aika oli kypsä

Joh. 20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
      20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot.

• Anonyymi

Kuules urpo!
        Raamatussa on 45 000 jaetta...
        Montako jaetta on Joh. 20 luvussa?
        Toimintaa ja lukemaan ja häpeä aikaisempaa viestiäsi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuules urpo!
        Raamatussa on 45 000 jaetta...
        Montako jaetta on Joh. 20 luvussa?
        Toimintaa ja lukemaan ja häpeä aikaisempaa viestiäsi!

En ymmärrä miksi olet noin ilkeä ihminen täällä toisille uskoville, jotka kirjoittavat tänne Raamatun lauseita.

On totuuden vastaista, etteikö Jeesus olisi itsestään "mitään sen kummempaa" ilmaissut. Luulisi ihmisen joka lukee Raamattua sen tietävän.
        Ehkä suurin este Raamatun ymmärtämiseen on sinun ylimielisyytesi ja nöyryyden puute.

• Anonyymi

Joh. 20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
      20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot.
      Äänestä

Anonyymi 2024-10-10 18:49:48

"Raamatussa on 45 000 jaetta... Montako jaetta on Joh. 20 luvussa?
      Toimintaa ja lukemaan "

-Sinun tulee miettiä että mitä vartiotornillasi on noita kahta jaetta vastaan ?
      Ne ovat Jumalan Sana. Mitä ne merkitsevät Sinulle ?
      vartiotorniseuralle ne siis merkitsevät että on käännettävä sivua.

• Anonyymi

Jeesus Kristus on minun Herrani, Jumalan Poika, joka pelasti minutkin. Onko rakkaudellisempaa sanomaa.

• Anonyymi

Näin juuri!
        Kerro se lahkoille, saat vihat niskaan!
        Tervetuloa JT joukkoon

• Anonyymi

Mikä on sinun mielestäsi lahko? Ja mitä se tarkoittaa. Itse en oikein ymmärrä.

• Anonyymi

Lahko on sellainen joka toimii Raamatun sanaa vastaan!

• Anonyymi

Niin voisiko joku kertoa mikä on lahko? Ja miksi jt eivät siedä lahkoja? Mistä on kyse?

• Anonyymi

JT ei siedä lahkoja raamatunvastaisuuden takia!
        JT ei halua menettää pelastusta, veljeilemällä lahkojen kanssa!

• Anonyymi kirjoitti:

JT ei siedä lahkoja raamatunvastaisuuden takia!
        JT ei halua menettää pelastusta, veljeilemällä lahkojen kanssa!

Oma kuppikunta on aina oikeauskoisten ryhmä. Muut kuppikunnat ovat lahkoja. Pätee melkein mihin tahansa muuhunkin kuin uskontoon.

• Anonyymi
        joopajoogi kirjoitti:

Oma kuppikunta on aina oikeauskoisten ryhmä. Muut kuppikunnat ovat lahkoja. Pätee melkein mihin tahansa muuhunkin kuin uskontoon.

Typeeyydessä pyöriminen tekee typerämmäksi
        Kristian usko on järkeviä ihmisiä varten, siksi kannattaa olla mm JT

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Typeeyydessä pyöriminen tekee typerämmäksi
        Kristian usko on järkeviä ihmisiä varten, siksi kannattaa olla mm JT

Mitä tarkoittaa sana ’typeeyys’? En tunne käsitettä. Samaten mikä on ”Kristian usko”....
        Sen kuitenkin tiedän, mitä on kristinusko, ja tiedän senkin että jehovantodistajia ei lasketa kristityiksi.

• Anonyymi
        joopajoogi kirjoitti:

Se mikä on lahko, on Raamatun vastainen.
        Raamatussa on jakeita 45 000, YKSIKÄÄN EI SAA KUMOUTUA, lahkoissa kumoutuu jopa tuhansia!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tarkoittaa sana ’typeeyys’? En tunne käsitettä. Samaten mikä on ”Kristian usko”....
        Sen kuitenkin tiedän, mitä on kristinusko, ja tiedän senkin että jehovantodistajia ei lasketa kristityiksi.

Typeerys!

• Anonyymi

Anonyymi 2024-10-16 19:17:36

"Mikä on sinun mielestäsi lahko? Ja mitä se tarkoittaa. Itse en oikein ymmärrä"

lahko
      (kristinusko) ryhmittymä tai suuntaus, jolla on Raamatusta poikkeava näkemys Jeesus Nasaretilaisen statuksesta
      https://fi.wiktionary.org/wiki/lahko

• Anonyymi

Jokaisella lahkolla ja suuntauksella on mielestään raamatullinen käsitys Jeesuksesta.

• Anonyymi

mistä hyvänsä kirkko- tai uskontokunnasta irtaantunut ryhmittymä tai suuntaus, jolla on edeltäjästään poikkeavia opillisia korostuksia

Eli te olette kaikki lahjoja.

• Anonyymi

Oikein

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokaisella lahkolla ja suuntauksella on mielestään raamatullinen käsitys Jeesuksesta.

Kyllä heidän omasta mielestään, mutta se ei ole totuutta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mistä hyvänsä kirkko- tai uskontokunnasta irtaantunut ryhmittymä tai suuntaus, jolla on edeltäjästään poikkeavia opillisia korostuksia

Eli te olette kaikki lahjoja.

Lahkot mitätöi Raamatun jakeita

• Anonyymi

Anonyymi 2024-10-17 22:08:07

"Jokaisella lahkolla ja suuntauksella on mielestään raamatullinen käsitys Jeesuksesta."

Kristillisillä liikkeillä on erilaisia painotuksia.

Esim. Pelastusarmeija tarjoaa saippuaa, soppaa ja hengellistä ravintoa päälle mikäli se kiinnostaa.

Jehovantodistajat puolestaan eivät puhu rappioalkoholisteille, koska he haisevat pahalle. Kuten entinen jehovantodistaja on kirjoittanut.

• Anonyymi

Kartamme, näin toimii JT siihen riittää Raamatun sanan mitätöi unen.
        Joka arvostaa Raamatun sanaa, ei haise paskalle, viinalle, kananmunapierulle jne

• Jeesus on Jumalan ainokainen poika, syntyi midä vuoksemme sovitti syntimme Jumalan kanssa.

• Anonyymi

Oikein!

• Anonyymi

Minun Herrani on Jeesus Kristus, jos pysyn tässä alkuseurakunnan opissa, en mene harhaan. Niin Raamattu sanoo, pysykää uskossa. Ei ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat.

En ymmärrä, ovatko jt tätä totuutta vastaan?

• Anonyymi

Eivät ole, JT uskovat juuri siihen!

• Anonyymi

Apostolit sanoivat että ei ole pelastusta missään muussa nimessä kuin Jeesus-nimessä. Jeesus on tullut maailmaan tekemään tyhjäksi perkeleen teot, ja sitä se pelkää.

Paholainen toimii niin, että se maalaa tavallaan kuvan jostain suurenmoisesta. Se haluaa todella että maailmaan tulee rauha ja että maailmaan on lopuksi kuin paratiisi. Maalaillaan kuvaa, ettei ole sotia, sairautta tai pahuutta tai muuta sellaista. Tätä se sanoo ja tarjoaa.

Niin Stalin, Hitler ja muutkin ovat eri tavoin lupailleet paratiisia. Mutta tiedämme, että heidän paratiisistaan on tullut helvetti. Kukaan ihminen ei voi luvata jotain tällaista. On otettava varteen pelastussuunnitelma, jonka Jumala on määrännyt meille ihmisille ja jonka nimi on Jeesus Kristus.

Jumala on ainoa, joka voi luvata asioita ja lisäksi määrittää milloin lupaukset täyttyvät. Älkää uskoko muita. Perkele on valheen isä.

• Anonyymi

Kuka on sinun mielestä on Jumala?
        Tätä on kysyttävä lahkolaisista!

• Anonyymi

Siunatkoon sinua Jeesus Kristus, joka on Jumala.

• Anonyymi

Jaa, oletko sinä sitten itsesi isä?

• Anonyymi

Anonyymi 2024-10-18 21:12:17

"Kartamme, näin toimii JT siihen riittää Raamatun sanan mitätöi unen.
      Joka arvostaa Raamatun sanaa, ei haise paskalle, viinalle, kananmunapierulle jne"

-Karttamista korostaa siis vartiotorni

Et ehkä tiedä mitä Raamattu sanoo ?

Matt 22:36 "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
      22:38 ... suurin ja ensimmäinen käsky. 22:39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.

Vartiotornissa on toistuvaisartikkeli takasivulla. Ohjeet lahjoituksista vartiotorniseuralle, lehden tuottajalle. Erityisneuvot testamentin tekoon, vakuutuksen edunsaajaksi tulisi muuttaa vartiotorniseura yms.
      Niin, mikä on sydäntä lähinnä, siitä eniten kirjoitetaan.

Entä Raamattu ?
      Luuk. 18:25 Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."

• Anonyymi

Jeesus on jumala Poika ollut aina!

• Anonyymi

Jeesus on meidän JT herra.
      Muut lahkot on saatanan hallinnassa!

• Anonyymi

Kaksi mahdollisuutta. Bileam karautti aasillaan itäisille maille ja kertoi ennustuksen "tähti nouseeJaakobista".Tai kyseinen kirjoitus oli tullut tietäjien haltuun.

• Anonyymi

Olet saanut väärän lääkityksen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      24
      4122
    2. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      12
      2931
    3. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      11
      1213
    4. Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia

Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.
      Oulainen
      22
      900
    5. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      39
      876
    6. PURRA TULEE !

Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht
      Haapavesi
      115
      743
    7. Minkä vuoksi

Kaivattusi tuntuu niin rakkaalta ❤️
      Ikävä
      36
      717
    8. Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?

Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport
      Ähtäri
      37
      715
    9. Vain 30-40v mies on kuuma

Muut on papparaisia. Näin se vaan menee. Miehelläkin on se paras ikä.
      Ikävä
      104
      657
    10. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      134
      645
    Aihe