Alkuperäinen oli brittielokuva:
Elokuvassa Birittein saarilla raivoaa tarttuva tauti, joka tekee kantajastaan "elävän kuolleen" - eli tartunnan saanut menettää kaiken järjellisen toimintansa mutta alkaa jahdata ja tappaa terveitä ihmisiä.
Tauti leviää, jos sitä sairastava puree tervettä ihmistä, joka pureman kautta saa tartunnan ja sairastuu itsekin.
Tapahtumaympäristö: Iso-Britannia.
Elokuvan lopussa nähdään pelastushelikopteri, jonka lentäjä puhuu radiopuhelimeensa suomea, vaikka elokuva on muuten englanninkielinen.
Tämä elokuva on näytetty Suomessa televisiossa, todennäköisesti yli 20 vuotta sitten - elokuvassa puhutaan englantia (Suomessa televisiossa tekstitetty suomeksi), paitsi aivan lopussa tosiaan pelastushelikopterin lentäjä puhuu radiopuhelimeensa suomea.
Ilmeisesti elokuvassa suomalainen pelastushelikopterin lentäjä on lähetetty pelastustehtävälle Iso-Britanniaan, kun maan oma viranomaistoiminta on lamautunut vaarallisen tartuntataudin levitessä maassa räjähdysmäisesti.
Kuten tyypillistä, idean keksivät britit, mutta taloudellinen menestys ei tullut tälle alkuperäiselokuvalle, vaan siitä jenkkien tekemälle copycat -sarjalle (joka tunnetaan nimellä The Walking Dead).
Mutta mikä oli tämän brittiläisen alkuperäiselokuvan nimi ?
Alkuperäinen brittielokuva? (The Walking Dead -sarja on tästä tehty copycat)
5
161
Vastaukset
- Anonyymi
Epäilenpä, että kyseessä on elokuva "28 Days Later" vuodelta 2002.
Käsikirjoittaja: Alex Garland
Ohjaaja: Danny Boyle - Anonyymi
Aiheesta on täällä näköjään toinenkin ketju, joten linkki myös siihen:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/1231371/28-days-later---suomalainen-havittaja
Korjaus:
Ei ollutkaan helikopterilentäjä, vaan sotilaslentokoneen lentäjä, joka radiopuhelimella kutsuu helikopterin paikalle. - Anonyymi
Höpö höpö.
Ensimmäinen zombie elokuva on White Zombie vuodelta 1932.
Tuo 28 Days Later on itse asiassa aika uusi ja oli jo tuolloin koluttu aihe.
Night of the Living Dead vuodelta 1968 on legendaarinen itselleni ja huomattavasti lähempänä The Walking Dead tyyliä.- Anonyymi
Juurikin Night of the Living Dead sekä myös The Day of the Triffids toimivat inspiraationa leffalle. Aika monessa näissä on yhteistä lähinnä että päähenkilö herää sairaalassa tai muuten tietämättömänä tapahtuneesta (Resident Evil), mutta siitä eteenpäin juonet kyllä eroaa.
- Anonyymi
Tämä ei ole elokuva mutta voisi olla elokuva tai sarjakäsikirjoitus.
Mikä on syynä kahteen asiaan, syntyvyyden laskuun ja lisääntyneeseen reservistä kieltäytymisten määrään. Reservistä kieltäytymisen syy ja syntyvyyden laskun syy on Elisabeth Rehnin.
Hän päästi naiset armeijaan ja ylenemään jopa esiupseereiksi. Kolmas syy on toinen Taistolaisperheet joiden pojat eivät ottaneet ideologiaa ja perheen isät ja äidit sulkivat totaalisesti heidän sosiaalisen elämänsä. Pojat jäivät parisuhdekokemattomiksi korkealle iälle koska perhe esti jopa myöhäisteini iässä pariutumisen mikäli ideologia perheeltä ei kelvannut.
Vaihe2.
Varusmiespalvelu.
Armeija tutkii kaikki taustat ja poikien tyttöystävien puute on ongelma ja roska silmässä naisvänrikille/yliluutnantille ja kiusaamispeli alkaa tästä ja samalla vihjevinoilu siitä miksi ei ole tyttöystävää. Rivin edessä röyhkeimmät naisvarusmiesjohtajat huutavat kuka ei ole lomalla saanut pillua niin jäävät yypeehen tänä iltana ja naisjoukkueenjohtaja tai komppanianpäällikkö siunaa koko toiminnan ja se on peitettyä keljuilua näille varusmiehille jotka ovat eristettyjä seuraelämästä. Porukalla nauretaan kokemattomille pojille. Nainen jolla on sotilasvaistot omaa tällaisia luonteenpiirteitä. He eivät välitä siitä faktasta, että näin auttavat vihollista ja yllyttävät heitä liittymään vasemmistokaarteihin.
Tämäkin on voinut johtanut siihen, että syntyvyys on laskenut hälyttävän matalale.
Eli näiden miesten kuristaminen jatkuu asepalvleun jäkeen samoista kokemattomuus syistä ja nämä naisupseerit pyrkivät pitämään nämä miehet työttöminä kokemattomina ja koettavat vielä sulkea terveydenhuollonkin heiltä.
Nämä naisupseerit perustelevat toimintaansa sillä, että miehet eivät luovuta tietojaan jotka koskevat vihollista ja heidän toimintaansa. Eivät luovuta koska näitä tietoja heillä ei ole. He ovat nuoresta asti kieltäytyneet ideologista, joten ei heillä tietoja ole, mutta tästä ei naisupseeri välitä vaan ainoastaan kuuntelee pikkuaivojensa ja vulvansa lähettämiä viestejä ja verestää miestä hengiltä, mieskollegalle he voivat valehdella mieskollegalle vain olevansa vihollisen kimpussa. Tämä asia on huomattu myös joissain länsiarmeijoissa ja naiset eivät saa palvella esiupseereina eivätkä kaikissa edes upseereina ja joissain armejioissa korkeintaan ylikersantteina ja reserviin heitä ei kouluteta lainkaan tästä syystä.
Siksi Suomen armeijankin tulisi luopua naisupseerien kouluttamisesta ja mahdollisesti koko naisten vapaudesta suorittaa asepalvelu. Näin kansan syntyvyysluvut saadaan taas asialliselle tasolle..
Syy kasvaneisiin reservin kieltäytymistilastoihinkin voi olla tämä, koska nämä miehet olettavat olevansa turvassa näiden naisten kynsiltä kieltäytyessään reservistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569