Vaiettu tapaus

Anonyymi-ap

Slovakian ensimmäisen atomivoimalan tapaus on kokonaan vaiettu Suomessa:
http://large.stanford.edu/courses/2015/ph240/urban1/
Sattuneesta syystä olin siihen aikaan hyvinkin läheisissä tekemisissä Suomen ensimmäisen atomivoimalan kanssa, mutta ei siellä koskaan tästä informoitu mitään eikä lehdistökään muistini mukaan mitään asiasta kirjoittanut. Muutenkin ydinvoiman onnettomuuksia salattiin jo silloin ja lopullisesti ne meni täyskieltoon heti, kun viidettä ydinvoimalaa alettiin hankkimaan. Vain Fukushimasta oli pakko jotain kirjoittaa, kun se oli muualla yksi tärkeimmistä uutisista.
Näitä onnettomuuksia ja läheltä piti -tapauksiahan on ollut paljonkin, Suomessakin, mutta kaikki on salattu. Jopa STUK:in papereissa on väärennettyä tietoa - minullakin on muutamia kopioita tällaisesta.

8

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No, salaaminen on vähän vaikeaa, kun yhdellä nettihaulla englanniksi saa viisi osumaa, IAEA;n raportin ja tuon linkittämäsi mukaan luettuna. Ja sinäkin olit saanut asian selville!

    • Anonyymi

      Kiinnostaisi enemmän nuo STUKin väärennökset. Voisitko linkittää tai kertoa niistä enemmän?

      • Anonyymi

        Loviisan voimalaitoksen vuosihuollossa kauan sitten huomattiin, että päähöyrylinjojen pikasulkuventtiilien tehtaalla hitsatuista liitoskappaleista (eri materiaali, siksi liitoskappale toisesta, oik. kolmannesta materiaalista) oli jäänyt X -railon sisempi hitsi hitsaamatta. Tehtaan sorvinjälki näkyi yhä. Virallisessa asiakirjassa kerrottiin hitsin syöpyneen pois...
        Olen itse nähnyt tuon sauman ja ottanut kopion siitä virallisesta asiakirjasta ja se on tallessa jossakin minulla.
        Uskokaa vain kaikki, mitä teille valehdellaan. Muutamia törkeitä valeita maailmalta: New Yorkin kolme pilvenpiirtäjää romahtivat kahden lentokoneen osuttua kahteen niistä; TMI:n onnettomuus oli käytännöllisesti katsoen harmiton; Estonian kylkeen ei mikään alus vetänyt pitkää halkeamaa ja sitten poistunut paikalta ilman vähäisintäkään valoa; Estonian tapahtuman aikana ei radiopuhelinliikennettä häiritty/estetty; Estonialta ei pelastettu kapteenia tms, joka kirjattiin pelastuneeksi ja joka soitti kotiinsakin Eestiin ja sitten häntä ei kuitenkaan pelastettu ja sairaalan henkilökunta ei vieläkään uskalla kertoa mitään muista puhumattakaan; Suomessa ei ole vaalivilppiä...
        Näistäpä sitten kaiva esiin se totuus tai valhe jos kiinnostaa. Ensikäden tiedot on salattu ja/tai väärennetty ja asioista tietävistä suuri osa on vaiennettu viranomaisten toimesta., joitakin ilmeisesti tapettukin. Suomessa, tässä rehellisyyden ja onnellisuuden maailmanmestruudessa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loviisan voimalaitoksen vuosihuollossa kauan sitten huomattiin, että päähöyrylinjojen pikasulkuventtiilien tehtaalla hitsatuista liitoskappaleista (eri materiaali, siksi liitoskappale toisesta, oik. kolmannesta materiaalista) oli jäänyt X -railon sisempi hitsi hitsaamatta. Tehtaan sorvinjälki näkyi yhä. Virallisessa asiakirjassa kerrottiin hitsin syöpyneen pois...
        Olen itse nähnyt tuon sauman ja ottanut kopion siitä virallisesta asiakirjasta ja se on tallessa jossakin minulla.
        Uskokaa vain kaikki, mitä teille valehdellaan. Muutamia törkeitä valeita maailmalta: New Yorkin kolme pilvenpiirtäjää romahtivat kahden lentokoneen osuttua kahteen niistä; TMI:n onnettomuus oli käytännöllisesti katsoen harmiton; Estonian kylkeen ei mikään alus vetänyt pitkää halkeamaa ja sitten poistunut paikalta ilman vähäisintäkään valoa; Estonian tapahtuman aikana ei radiopuhelinliikennettä häiritty/estetty; Estonialta ei pelastettu kapteenia tms, joka kirjattiin pelastuneeksi ja joka soitti kotiinsakin Eestiin ja sitten häntä ei kuitenkaan pelastettu ja sairaalan henkilökunta ei vieläkään uskalla kertoa mitään muista puhumattakaan; Suomessa ei ole vaalivilppiä...
        Näistäpä sitten kaiva esiin se totuus tai valhe jos kiinnostaa. Ensikäden tiedot on salattu ja/tai väärennetty ja asioista tietävistä suuri osa on vaiennettu viranomaisten toimesta., joitakin ilmeisesti tapettukin. Suomessa, tässä rehellisyyden ja onnellisuuden maailmanmestruudessa!

        No, yksinään kerrottuna tuo hitsaussaumajuttu olisi mielenkiintoinen, INES 1 tai ehkä 2. Itse asiassa virallinen versio veisi korkeampaan luokkaan, kuin oma kertomuksesi. Mutta kun lisäsit nuo muut juttusi, onnistuit romauttamaan uskottavuutesi Arto-luokkaan, eikä tällä palstalla taida alemmas päästä!

        Hakukoneisto


    • Anonyymi

      Eikös salaliittoteorioilla ole oma palstansa. Toisekseen Suomessa STUK on luotettavin lähde, eivätkä saa irtisanomisen uhalla valehdella .

      • Anonyymi

        Mutta emmehän me voi olettaa, että avaaja valehtelisi! Eihän niin VOI tehdä!


      • Anonyymi

        Lapsen usko tekee onnelliseksi ja Televisiosta se totuus kuullaan. Niinhän?


    • Anonyymi

      "The worst accident of the A1 power plant, which would be subsequently classified as INES level 4 event ("accident with local consequences"), occurred on February 22 1977. "

      Harrisburgin onnettomuus 1979 oli seuraavaksi vakavammassa luokassa eli INES 5. Siitä oli mahdollista tiedottaa siksi, että se tapahtui USA:ssa.

      Onnettomuus tapahtui Slovakiassa vuonna 1977. Tuohon aikaan Neuvostoliitto salasi kaikki hallitsemallaan alueella tapahtuneet ydinonnettomuudet. Tsekkoslovakian miehittivät vuonna 1968 (Prahan kevät) muut Varsovan liiton maat ja se oli onnettomuuden aikaan tiiviisti Neuvostoliiton ohjauksessa.

      Myös Suomi oli onnettomuuden aikaan tiiviisti Neuvostoliiton ohjauksessa.

      Missä vaiheessa aloittajan mielestä Suomessa olisi pitänyt Slovakian ydinonnettomuudesta tiedottaa, kun sen tapahtuessa Neuvostoliiton vuoksi tiedottaminen oli mahdotonta ja Neuvostoliiton hajottua oli ehtinyt jo tapahtua Tsherobylin onnettomuus (INES 9)?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe