Ripittäytyminen

Anonyymi-ap

Uususkonnolliset (made in USA) eivät edusta uskonpuhdistusta raamatullisessa mielessä vaan eriseurausuutta ja jopa lahkolaisuutta.

Uususkonnollisuuteen ei kuulu kristillisyys
• Rippi
• Syntien tunnustaminen
• Parannuksen teko
jotka edustavat perinteistä ja alkuperäistä kristinuskoa Jeesuksen ja Paavalin toiminnan valossa.

48

276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Merkittävimmät uususkonnolliset suuntaukset
      1. Jehovan todistajat
      2. Mormonin todistajat
      3. Sapatin todistajat
      4. Uuden helluntain ja uudestikasteen todistajat

      • Anonyymi

        Jätit oman lahkosi- eli vauvahätäkasteellisten helvettijoukon kirjoituksestasi pois.

        Miksi?=*


    • Anonyymi

      Sapatti on kristinuskon ydinsanomaa koska Jeeus on Sapatin Herra.
      Helluntailaiset kieltävät tämän.

      • Anonyymi

        Kertoisitko aloittaja?

        Millä tavalla Jeesus Kristus on sinun Herrasi?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoisitko aloittaja?

        Millä tavalla Jeesus Kristus on sinun Herrasi?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Jeesus varoitti eksymästä ja lahkolaisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus varoitti eksymästä ja lahkolaisuudesta.

        Millä tavalla Herra Jeesus varoitti lahkolaisuudesta?

        Millä tavalla Jeesus varoitti eksymisestä?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavalla Herra Jeesus varoitti lahkolaisuudesta?

        Millä tavalla Jeesus varoitti eksymisestä?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Luet Raamattua putken läpi tikkukaramelli suussa.
        Turha toivo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus varoitti eksymästä ja lahkolaisuudesta.

        Vastaahan mussuttaja käärmekieli Toivosen kysymykseen. Eli oletko piilottanut leiviskäsi?

        Pelkäätkö paljastuvasi vilunkiveljeksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luet Raamattua putken läpi tikkukaramelli suussa.
        Turha toivo.

        Olet naurettava pellehermanni. ei uskallla edes sanoa, ketä edustaa- eli kenen joukossa polonen istuu.... Onko uskonnollisuus niin heikolla perustuksella, ettei sitä voi ääneen sanoa


    • Anonyymi

      Hyväksytkö Korva-Syyhy-Toivonen Jeesuksen Johanneksen kasteen, Pyhän Hengen työn ja lapsen uskon ?

      • Anonyymi

        Kerro ensin, mihin nimittelysi perustuu.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro ensin, mihin nimittelysi perustuu.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Kyllä sinä selkeästi olet KORVASYYHY USKOVAINEN jos toisin ei todisteta.
        Armovarkaus on syntiä Jumalan silmissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinä selkeästi olet KORVASYYHY USKOVAINEN jos toisin ei todisteta.
        Armovarkaus on syntiä Jumalan silmissä.

        Kerro kuinka Jumalan armon voi varastaa?

        Laitatko vaikka Raamatun ilmoituksesta tekstikohdan, mistä Jumalan kädestä varastaminen on mainittu?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi

        Sinun ensin pitäisi itse- tulla uskoon, kun noin kirovesi on janoasi sammuttanut.
        Tuskin sinulla on edes ollut parannusta lähelläkään, kun vauvana on kummisi puhunut höpöjä, ja kehut olevasi perisyntinen ja Aadamin synti siuna kadotaa, eikä oma vilunkiuskosi olekaan vikapään juttuja. Mietihän poikonen hieman vaarin puheita.

        Äläkä pakene helluntaimetsään piiloon, itse Raamatun Sanaa vastaan. Sinun itse tarvii miettiä, miksi Jumalan pitäisi sinut tuntea ja oletko leiviskässäsi, sitä pidellessäsi miettinyt, mitä sillä yleensä teetkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun ensin pitäisi itse- tulla uskoon, kun noin kirovesi on janoasi sammuttanut.
        Tuskin sinulla on edes ollut parannusta lähelläkään, kun vauvana on kummisi puhunut höpöjä, ja kehut olevasi perisyntinen ja Aadamin synti siuna kadotaa, eikä oma vilunkiuskosi olekaan vikapään juttuja. Mietihän poikonen hieman vaarin puheita.

        Äläkä pakene helluntaimetsään piiloon, itse Raamatun Sanaa vastaan. Sinun itse tarvii miettiä, miksi Jumalan pitäisi sinut tuntea ja oletko leiviskässäsi, sitä pidellessäsi miettinyt, mitä sillä yleensä teetkään.

        Tämä ei ollut Toivoselle, vaan piilosilla olevalle suunsoittajalle


    • Anonyymi

      Jaa. Rippihän ei varsinaisesti ole Raamatussa annettu ohje missään tilanteessa.

      Mutta:

      Syntien tunnustaminen on Raamatusta löytyvä ohje. Ja lukuisat lukuisat kerrat olen ollut mukana rukouspalvelussa, kun joku on siinä tunnustanut syntinsä, ja olen voinut julistaa synninpäästön Jeesuksen ristintyön kautta. Syntinsä tunnustanut on taatusti tullut tilanteeseen myös tehdäkseen siinä parannuksen.

      Toisinaan jotkut tunnustavat syntinsä myös julkisesti, jos kokevat, että synti pitää julkisesti tunnustaa tai jos kokevat, että se auttaa heitä tekemään synnistään paremmin parannuksen.

      Usein olen itsekin syntini tunnustanut, useimmiten jollekin uskovalle kaverilleni, jolle olen ollut "tilivelvollinen" elämästäni.

      Oman käsitykseni mukaan lienee enemmän perinteisten vanhojen kirkkojen (ortodoksinen kirkko Venäjällä, kenties katoliset kirkot), joissa ripistä on tehty SAKRAMENTTI, joka ei luonteensa vuoksi johdakaan parannuksentekoon. Ajattelen näin Venäjällä näkemäni perusteella: ripille menee henkilöitä, joiden kasvojen ilme jo näyttää kertovan, että heidän sisällään ei ole minkäänlaista Jumalan synnyttämää elämää. He käyvät ripittäytymässä, mutta miten se rippi voisi johtaa heitä parannuksentekoon, kun heissä ei ole sisällään Jumalan antamaa elämää, joka voisi auttaa heitä jumalallisessa elämässä!?

    • Anonyymi

      Omituinen aloitus.
      Ei kuulu palstalle Helluntailasuus.

      Helluntailaisuus on Jeesuksem lähettämän PyhänHengen vaikutuksesta syntynyt.

      Helluntailaisuudessa toteutuu ne oikeat merkit, jotka kuuluvat Kristuksen seurakuntaa. Siksi heitä vainotaankin, niinkuin Raamattu sen ilmoittaa.
      Armolahjojen ja pyhityksessä kasvamisen lisäksi myös vainotuksi joutuminen.

      Matt. 5:
      10. Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta. Ap. t. 5:41; Ap. t. 7:52; 1. Piet. 3:14
      11. Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni solvaavat ja vainoavat teitä ja valehdellen puhuvat teistä kaikkea pahaa.
      Ps. 69:8-10; Luuk. 6:22; 1. Piet. 4:14
      12. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Samoinhan vainottiin profeettoja, jotka olivat ennen teitä."
      Neh. 9:26; Luuk. 6:23; Luuk. 11:49; Jaak. 5:10-11

      • Anonyymi

        Eihän helluntailaiset vainoa ja solvaa helluntaihengessä pakkovauvakastettuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän helluntailaiset vainoa ja solvaa helluntaihengessä pakkovauvakastettuja.

        helluntailaiset ei ensimmäistä kunniaa Jumalalle anna , vaan se on "minä itse" >
        > minä itse tein ratkaisun <

        Raamattu: "Ette te valinneet minua , vaan minä valitsin teidät" Joh: 15 : 16


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaiset ei ensimmäistä kunniaa Jumalalle anna , vaan se on "minä itse" >
        > minä itse tein ratkaisun <

        Raamattu: "Ette te valinneet minua , vaan minä valitsin teidät" Joh: 15 : 16

        >> Raamattu: "Ette te valinneet minua , vaan minä valitsin teidät" Joh: 15 : 16 >>

        Tuota Raamatun ilmoituksen kohtaa lainataan paljon, mutta hyvin harvoin asiayhteydessään.

        14 Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.
        15 En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.
        16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi. ( Joh 15)

        Raamatun siteeraminen vain osittain, vääristää Jeesuksen sanoja.

        Kuten huomaamme.

        Jeesus todisti Mariasta:

        38 Ja heidän vaeltaessaan hän meni muutamaan kylään. Niin eräs nainen, nimeltä Martta, otti hänet kotiinsa.
        39 Ja hänellä oli sisar, Maria niminen, joka asettui istumaan Herran jalkojen juureen ja kuunteli hänen puhettansa.
        40 Mutta Martta puuhasi monissa palvelustoimissa; ja hän tuli ja sanoi: "Herra, etkö sinä välitä mitään siitä, että sisareni on jättänyt minut yksinäni palvelemaan? Sano siis hänelle, että hän minua auttaisi."
        41 Herra vastasi ja sanoi hänelle: "Martta, Martta, moninaisista sinä huolehdit ja hätäilet,
        42 mutta tarpeellisia on vähän, tahi yksi ainoa. Maria on valinnut hyvän osan, jota ei häneltä oteta pois." ( Luuk 10)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaiset ei ensimmäistä kunniaa Jumalalle anna , vaan se on "minä itse" >
        > minä itse tein ratkaisun <

        Raamattu: "Ette te valinneet minua , vaan minä valitsin teidät" Joh: 15 : 16

        Apostolien teot: 3:19 "Tehkää siis parannus ja kääntykää,
        että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,"

        Tehkää siis parannus epäuskostanne ja uskokaa Herraan Jeesukseen Kristukseen
        syntiennen sovittajana ja kääntykää Hänen puoleensa jotta Hän antaisi teille synnit anteeksi.

        Raamatussa ei käsketä kääntää jotakin toista uskoon ja Jumala puoleen
        koska kääntyminen tapahtuu ihmisen sydämmessä, sisimmässä.

        Kukaan toinen ei voi sinun eikä minun sisintä kääntää Jumalan puoleen
        eikä saamaan meitä uskomaan sydämessämme "Sydämen uskolla tullaan
        vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan." "Se, mitä sydämessä
        on, tulee suusta ulos, Siis Jeesuksen voi tunnustaa Herrakseen ja
        Vapahtajakseen vain ihminen, joka on kääntynyt sydämessään Jeesuksen
        puoleen ja on ottanut Hänet vastaan. Jeesus ihmisen sisimmässä
        vaikuttaa uskovassa Jeesuksen tunnustamista ihmisten edessä.

        Olethan lukenut, mitä Jeesus sanoo Hänen tunnustamisestaan ihmisten
        edessä?

        Mutta älä sinä vain usko, älä käänny, älä tee parannusta, älä tule
        Jeesuksen luokse äläkä missään tapauksessa ota Häntä vastaan ja
        tunnusta Häntä Herraksesi ihmisten edessä. Sinähän voisit silloin
        ottaa itsellesi kunniaa kun olet kääntynyt, tehnyt parannuksen ja
        tullut Jeesuksen luokse ja ottanut Hänet vastaan (Joh 1:12).

        Olet vielä mennyt niin pitkälle, että olet tunnustanut Hänet Herraksi
        ihmisten edessä. Jumalahan suuttuu sinulle sellaisista asioista kun
        otat teoillasi itsellesi kunniaa näistä asioista. Ja jos vielä sanot jollekulle
        seuraavasi Jeesusta Kristusta, katastrofi on faktumi, Ei mitään
        mahdollisuutta palata takaisin passiiviseen kuolleeseen uskoon ja
        "kasteen armoon".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apostolien teot: 3:19 "Tehkää siis parannus ja kääntykää,
        että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,"

        Tehkää siis parannus epäuskostanne ja uskokaa Herraan Jeesukseen Kristukseen
        syntiennen sovittajana ja kääntykää Hänen puoleensa jotta Hän antaisi teille synnit anteeksi.

        Raamatussa ei käsketä kääntää jotakin toista uskoon ja Jumala puoleen
        koska kääntyminen tapahtuu ihmisen sydämmessä, sisimmässä.

        Kukaan toinen ei voi sinun eikä minun sisintä kääntää Jumalan puoleen
        eikä saamaan meitä uskomaan sydämessämme "Sydämen uskolla tullaan
        vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan." "Se, mitä sydämessä
        on, tulee suusta ulos, Siis Jeesuksen voi tunnustaa Herrakseen ja
        Vapahtajakseen vain ihminen, joka on kääntynyt sydämessään Jeesuksen
        puoleen ja on ottanut Hänet vastaan. Jeesus ihmisen sisimmässä
        vaikuttaa uskovassa Jeesuksen tunnustamista ihmisten edessä.

        Olethan lukenut, mitä Jeesus sanoo Hänen tunnustamisestaan ihmisten
        edessä?

        Mutta älä sinä vain usko, älä käänny, älä tee parannusta, älä tule
        Jeesuksen luokse äläkä missään tapauksessa ota Häntä vastaan ja
        tunnusta Häntä Herraksesi ihmisten edessä. Sinähän voisit silloin
        ottaa itsellesi kunniaa kun olet kääntynyt, tehnyt parannuksen ja
        tullut Jeesuksen luokse ja ottanut Hänet vastaan (Joh 1:12).

        Olet vielä mennyt niin pitkälle, että olet tunnustanut Hänet Herraksi
        ihmisten edessä. Jumalahan suuttuu sinulle sellaisista asioista kun
        otat teoillasi itsellesi kunniaa näistä asioista. Ja jos vielä sanot jollekulle
        seuraavasi Jeesusta Kristusta, katastrofi on faktumi, Ei mitään
        mahdollisuutta palata takaisin passiiviseen kuolleeseen uskoon ja
        "kasteen armoon".

        Vielä tahdon kysyä sinulta josko olet lukenut nämä Jeesuksen Sanat?

        Matt 7:
        15 ”Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. 16 Hedelmistä te heidät tunnette. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita. 17 Jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee huonoja hedelmiä. 18 Ei hyvä puu voi tehdä huonoja hedelmiä eikä huono puu hyviä hedelmiä. 19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen. 20 Hedelmistä te siis tunnette heidät.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: ’Herra, Herra’, pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. 22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: ’Herra, Herra, emmekö me sinun nimessäsi profetoineet, sinun nimessäsi ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimessäsi tehneet paljon voimatekoja?’ 23 Silloin minä vastaan heille: ’Minä en ole koskaan tuntenut teitä. Menkää pois minun luotani, te laittomuuden tekijät.’”
        Kaksi rakentajaa
        24 ”Sen tähden jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, on verrattavissa järkevään mieheen, joka rakensi talonsa kalliolle. 25 Tuli sade, virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät taloa vastaan, mutta se ei sortunut, sillä sen perustus oli laskettu kalliolle.
        26 Mutta jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattavissa tyhmään mieheen, joka rakensi talonsa hiekalle. 27 Tuli sade, virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät taloa vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli perinpohjainen.”
        28Kun Jeesus oli lopettanut puheensa, ihmiset olivat hämmästyksissään hänen opetuksestaan, 29sillä hän opetti heitä niin kuin se, jolla on valta, eikä niin kuin heidän kirjanoppineensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä tahdon kysyä sinulta josko olet lukenut nämä Jeesuksen Sanat?

        Matt 7:
        15 ”Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. 16 Hedelmistä te heidät tunnette. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita. 17 Jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee huonoja hedelmiä. 18 Ei hyvä puu voi tehdä huonoja hedelmiä eikä huono puu hyviä hedelmiä. 19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen. 20 Hedelmistä te siis tunnette heidät.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: ’Herra, Herra’, pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. 22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: ’Herra, Herra, emmekö me sinun nimessäsi profetoineet, sinun nimessäsi ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimessäsi tehneet paljon voimatekoja?’ 23 Silloin minä vastaan heille: ’Minä en ole koskaan tuntenut teitä. Menkää pois minun luotani, te laittomuuden tekijät.’”
        Kaksi rakentajaa
        24 ”Sen tähden jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, on verrattavissa järkevään mieheen, joka rakensi talonsa kalliolle. 25 Tuli sade, virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät taloa vastaan, mutta se ei sortunut, sillä sen perustus oli laskettu kalliolle.
        26 Mutta jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattavissa tyhmään mieheen, joka rakensi talonsa hiekalle. 27 Tuli sade, virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät taloa vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli perinpohjainen.”
        28Kun Jeesus oli lopettanut puheensa, ihmiset olivat hämmästyksissään hänen opetuksestaan, 29sillä hän opetti heitä niin kuin se, jolla on valta, eikä niin kuin heidän kirjanoppineensa.

        Montako kertaa tässä luvussa Jeesus käyttää sanoja "tekee" ja "kuulee" ?
        Mitä Jeesus siis opettaa Hänen Sanojensa noudattamisesta?
        Onko se passiivista uskomista, mitään tekemätöntä uskoa,
        vai onko se aktiivista TEKEMISTÄ, Jeesuksen Sanojen mukaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä tahdon kysyä sinulta josko olet lukenut nämä Jeesuksen Sanat?

        Matt 7:
        15 ”Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. 16 Hedelmistä te heidät tunnette. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita. 17 Jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee huonoja hedelmiä. 18 Ei hyvä puu voi tehdä huonoja hedelmiä eikä huono puu hyviä hedelmiä. 19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen. 20 Hedelmistä te siis tunnette heidät.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: ’Herra, Herra’, pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. 22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: ’Herra, Herra, emmekö me sinun nimessäsi profetoineet, sinun nimessäsi ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimessäsi tehneet paljon voimatekoja?’ 23 Silloin minä vastaan heille: ’Minä en ole koskaan tuntenut teitä. Menkää pois minun luotani, te laittomuuden tekijät.’”
        Kaksi rakentajaa
        24 ”Sen tähden jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, on verrattavissa järkevään mieheen, joka rakensi talonsa kalliolle. 25 Tuli sade, virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät taloa vastaan, mutta se ei sortunut, sillä sen perustus oli laskettu kalliolle.
        26 Mutta jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattavissa tyhmään mieheen, joka rakensi talonsa hiekalle. 27 Tuli sade, virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät taloa vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli perinpohjainen.”
        28Kun Jeesus oli lopettanut puheensa, ihmiset olivat hämmästyksissään hänen opetuksestaan, 29sillä hän opetti heitä niin kuin se, jolla on valta, eikä niin kuin heidän kirjanoppineensa.

        Poimitaan vielä näitä itselleen kunniaa vaikuttavia ja antavia tekoja:

        "Jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä"
        "joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. "
        " joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, on verrattavissa järkevään mieheen, joka rakensi talonsa kalliolle."
        "Mutta jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattavissa tyhmään mieheen, joka rakensi talonsa hiekalle"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poimitaan vielä näitä itselleen kunniaa vaikuttavia ja antavia tekoja:

        "Jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä"
        "joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. "
        " joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, on verrattavissa järkevään mieheen, joka rakensi talonsa kalliolle."
        "Mutta jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattavissa tyhmään mieheen, joka rakensi talonsa hiekalle"

        Jaakob todistaa, että usko ilman tekoja on kuollut.
        Täällä jotkut todistavat päinvastaista; usko, joka
        johtaa tekoihin, on kuollut. Minä uskon enemmän
        Jaakobia kuin näitä palstakeisareita. Jaakob siis
        todistaa, että elävä Jumalasta ihmiseen tullut
        usko vaikuttaa ihmisessä tekoja.

        2:19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
        2:20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
        2:21 Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
        2:22 Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi;
        2:23 ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.
        2:24 Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.
        2:25 Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois?
        2:26 Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaakob todistaa, että usko ilman tekoja on kuollut.
        Täällä jotkut todistavat päinvastaista; usko, joka
        johtaa tekoihin, on kuollut. Minä uskon enemmän
        Jaakobia kuin näitä palstakeisareita. Jaakob siis
        todistaa, että elävä Jumalasta ihmiseen tullut
        usko vaikuttaa ihmisessä tekoja.

        2:19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
        2:20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
        2:21 Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
        2:22 Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi;
        2:23 ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.
        2:24 Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.
        2:25 Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois?
        2:26 Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.

        Kertoisitko teoistasi, millä teoillasi olet tullut vanhurskaaksi?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoisitko teoistasi, millä teoillasi olet tullut vanhurskaaksi?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Olen kuullut Jumalan evankeliumia, Jumalan Sanaa.
        Olen uskonut ja ottanut vastaan Jumalan Sanan, Herran Jeesuksen Kristuksen.
        Olen kääntynyt pois omalta tieltäni, elämästä ilman Jumalaa, ja kääntynyt
        Herran Jeesuksen Kristuksen puoleen. Olen pyytänyt Jeesuksen Kristuksen
        elämääni Herrakseni ja Vapahtajakseni. Olen myös tunnustanut ja hylännyt
        Hänelle syntini. Hänessä olen ottanut vastaan Jumalan minulle lahjoittaman
        Jumalan vanurskauden, Hänen tekonsa hyväkseni.

        Uskoontuloni jälkeen pyysin seurakunnan pastoria hautaamaan vanhan kuolleen
        paskiaiseni, jotta pääsisin siitä paskiaisesta eroon ja voisin elää synnistä vapautettuna Jumalani kanssa Hänen tahdossaan. Kasteessa nousin uuteen elämään Herran Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta ja voimalla. Nyt elän Jeesuksen kanssa ja Jeesus
        elää minun kanssani. Pyrin seuraaman Häntä Hänen suunnitelmissaan ja
        tahdossaan.

        Kasteen jälkeen pyysin Herraa Jeesusta Kristusta kastamaan minut Pyhässä Hengessä.
        Sitten kuuntelin aiheesta opetusta, jota julistettiin Pyhässä Hengessä täysin Raamatun Sanan mukaisesti. Uskoin Sanan ja otin sen vastaan. Silloin Jumalan Sana minulle vaikutti
        minussa ja sai aikaan sitä, mitä varten Jumala oli sen minulle lähettänyt palvelijansa kautta, minä täytyin Pyhällä Hengellä ja Herra Jeesus Kristus kastoi minut Pyhässä Hengessä Jumalan läsnäoloon. Nyt sitten elän Jumalan läsnäolossa Pyhässä Hengessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuullut Jumalan evankeliumia, Jumalan Sanaa.
        Olen uskonut ja ottanut vastaan Jumalan Sanan, Herran Jeesuksen Kristuksen.
        Olen kääntynyt pois omalta tieltäni, elämästä ilman Jumalaa, ja kääntynyt
        Herran Jeesuksen Kristuksen puoleen. Olen pyytänyt Jeesuksen Kristuksen
        elämääni Herrakseni ja Vapahtajakseni. Olen myös tunnustanut ja hylännyt
        Hänelle syntini. Hänessä olen ottanut vastaan Jumalan minulle lahjoittaman
        Jumalan vanurskauden, Hänen tekonsa hyväkseni.

        Uskoontuloni jälkeen pyysin seurakunnan pastoria hautaamaan vanhan kuolleen
        paskiaiseni, jotta pääsisin siitä paskiaisesta eroon ja voisin elää synnistä vapautettuna Jumalani kanssa Hänen tahdossaan. Kasteessa nousin uuteen elämään Herran Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta ja voimalla. Nyt elän Jeesuksen kanssa ja Jeesus
        elää minun kanssani. Pyrin seuraaman Häntä Hänen suunnitelmissaan ja
        tahdossaan.

        Kasteen jälkeen pyysin Herraa Jeesusta Kristusta kastamaan minut Pyhässä Hengessä.
        Sitten kuuntelin aiheesta opetusta, jota julistettiin Pyhässä Hengessä täysin Raamatun Sanan mukaisesti. Uskoin Sanan ja otin sen vastaan. Silloin Jumalan Sana minulle vaikutti
        minussa ja sai aikaan sitä, mitä varten Jumala oli sen minulle lähettänyt palvelijansa kautta, minä täytyin Pyhällä Hengellä ja Herra Jeesus Kristus kastoi minut Pyhässä Hengessä Jumalan läsnäoloon. Nyt sitten elän Jumalan läsnäolossa Pyhässä Hengessä.

        >>>Kertoisitko teoistasi, millä teoillasi olet tullut vanhurskaaksi?<<<

        Kerron tuossa edellä tiestä, joka vie uskovan elämään Jumalan
        läsnäolossa Hänen suunnitelmissaan ja teoissaan. En siis kerro
        ainoastaan sitä, miten tulin vanhurskaaksi. Vahurskaaksi
        tulemiseen riitää usko Herraan Jeesukseen Kristukseen.

        Mutta sitten meidän tulee kysyä itseltämme, mitä raamatullinen
        usko Herraan Jeesukseen Kristukseen merkitsee käytännössä
        ja mitä sillä tarkoitetaan. Onko se asioiden totena pitämistä ilman
        mitään tekoja, vai johtaako Raamatun SananHengen mukainen
        usko Jeesukseen tekoihin ja mihin tekoihin se mahdollisesti vie.
        Mitä tarkoittaa ja merkitsee Jeesuksen seuraaminen?


    • Anonyymi

      Eipä suomalaiset sekulaarit kristitytkään ole parannusta koskaan tehnyt. Näkyyhän tuo elämänmenossa. Kristityt lähinnä pilkaavat uskovia.

    • Anonyymi

      Myös jehovan todistajat ja helluntailaiset ovat uskovia.

      • Anonyymi

        Niin paljon vääriä ennustuksia/profetioita ovat molemmat lahkot tehneet, joten Raamatun mukaan "eivät tiedä, mitä herransa tekee". Pihalla ovat molemmat lahkot kuin lumiukot.

        15 En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.

        Jehovan todistajien omassa käännöksessä palvelija on käännetty "orjaksi" ja orjiahan he myöntävät olevansakin...siis eliittiä lukuun ottamatta, joka koostuu taivaallisesta 144 000 eliittiluokasta ja muut kuuluvat sitten maanpäälliseen orjaluokkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin paljon vääriä ennustuksia/profetioita ovat molemmat lahkot tehneet, joten Raamatun mukaan "eivät tiedä, mitä herransa tekee". Pihalla ovat molemmat lahkot kuin lumiukot.

        15 En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.

        Jehovan todistajien omassa käännöksessä palvelija on käännetty "orjaksi" ja orjiahan he myöntävät olevansakin...siis eliittiä lukuun ottamatta, joka koostuu taivaallisesta 144 000 eliittiluokasta ja muut kuuluvat sitten maanpäälliseen orjaluokkaan.

        Kerro, mitä sinun herrasi on ilmoittanut sinulle lahkoista?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro, mitä sinun herrasi on ilmoittanut sinulle lahkoista?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Minulla ei ole mitään herraa, joten ihan itsekseni olen näitä juttuja pähkäillyt ja tutkistellut sekä todennut, että koko kristikunta on Katolisen Äitikirkon lahkoja.

        Historiallisesti

        1) Ensin Katolinen Äitikirkko kokosi "Jumalan sanan" eli Raamatun.

        2) Sitten Luther keksi omasta päästään Sola Scripturan (yksin Raamattu -periaate) eli itse asiassa vahvisti sen, että Katolisen Äitikirkon kokoama Raamattu todellakin on "Jumalan sanaa", jolla kaikki opit on koeteltava sekä perusti luterilaisuuden eli oman (Katolisen kirkon) lahkonsa.

        3) Tämän jälkeen kaikki protestanttiset "uskonpuhdistajat" eli koko kristikunta on pureksimatta niellyt tämän "totuuden", että kaikki opit on koeteltava tällä Katolisen Äitikirkon kokoamalla "Jumalan sanalla".

        4) Näin ovat syntyneet kaikki "ainoat oikeaoppiset" kirkot/uskonlahkot. Ilman mitään "Totuuskirjaa"/"Jumalan sanaa" olisi mahdotonta todistella olevansa oikeaoppinen, koska ei olisi mitään millä perustella "ainoita oikeita oppejaan".

        5) Näin syntyi loputtomasti keskenään riitelevä tai pahimmassa tapauksessa sotiva kristikunta.

        Katolisen kirkon kokoama "Jumalan sana" pitää huolen siitä, että taistelut ensimmäisistä paikoista taivaassa tai maan päällä eivät tule loppumaan, vaan hurjemmaksi näyttää meno yhä menevän, kun katsoo, mitä Amerikassa ja Israelissa tapahtuu tällä hetkellä.

        Mielessä onkin käynyt, että kumpi oli ensin muna vai kana, kun Raamattuun uskovat Israelia palvovat amerikkalaiset hihhulit yrittää toteuttaa Raamatun ennustuksia uskomallaan tavalla. Ja juutalaiset tietenkin käyttää tätä kaikin mahdollisin tavoin poliittisesti hyväkseen lobbaamalla Amerikan kristittyjä sekä poliittisia päättäjiä.

        Huomioitavaa kuitenkin on, että

        --> Alkukristityillä ei ollut Raamattua

        --> Mikään/kukaan Jumala ei ole vahvistanut, että Raamattu olisi Hänen sanaansa.

        --> Raamatun Jeesus ei ole vahvistanut, että Raamattu olisi Jumalan sanaa.

        --> Itse Raamattukaan ei todista omasta puolestaan, koska sitä ei ole ollut olemassakaan silloin, kun Raamatun kirjoitukset on kirjoitettu

        Kaikki tämä "Jumalan sanan totuus" on siis vain KIRKKOISIEN SANAN VARASSA!

        Joten kysykääpä itseltänne, miksi ketään pitäisi vaatia uskomaan aivan todistetusti vallan- ja rahanhimoisia pedofiilien suojatyöpaikkoja perustaneita valehtelevia murhamiehiä...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei ole mitään herraa, joten ihan itsekseni olen näitä juttuja pähkäillyt ja tutkistellut sekä todennut, että koko kristikunta on Katolisen Äitikirkon lahkoja.

        Historiallisesti

        1) Ensin Katolinen Äitikirkko kokosi "Jumalan sanan" eli Raamatun.

        2) Sitten Luther keksi omasta päästään Sola Scripturan (yksin Raamattu -periaate) eli itse asiassa vahvisti sen, että Katolisen Äitikirkon kokoama Raamattu todellakin on "Jumalan sanaa", jolla kaikki opit on koeteltava sekä perusti luterilaisuuden eli oman (Katolisen kirkon) lahkonsa.

        3) Tämän jälkeen kaikki protestanttiset "uskonpuhdistajat" eli koko kristikunta on pureksimatta niellyt tämän "totuuden", että kaikki opit on koeteltava tällä Katolisen Äitikirkon kokoamalla "Jumalan sanalla".

        4) Näin ovat syntyneet kaikki "ainoat oikeaoppiset" kirkot/uskonlahkot. Ilman mitään "Totuuskirjaa"/"Jumalan sanaa" olisi mahdotonta todistella olevansa oikeaoppinen, koska ei olisi mitään millä perustella "ainoita oikeita oppejaan".

        5) Näin syntyi loputtomasti keskenään riitelevä tai pahimmassa tapauksessa sotiva kristikunta.

        Katolisen kirkon kokoama "Jumalan sana" pitää huolen siitä, että taistelut ensimmäisistä paikoista taivaassa tai maan päällä eivät tule loppumaan, vaan hurjemmaksi näyttää meno yhä menevän, kun katsoo, mitä Amerikassa ja Israelissa tapahtuu tällä hetkellä.

        Mielessä onkin käynyt, että kumpi oli ensin muna vai kana, kun Raamattuun uskovat Israelia palvovat amerikkalaiset hihhulit yrittää toteuttaa Raamatun ennustuksia uskomallaan tavalla. Ja juutalaiset tietenkin käyttää tätä kaikin mahdollisin tavoin poliittisesti hyväkseen lobbaamalla Amerikan kristittyjä sekä poliittisia päättäjiä.

        Huomioitavaa kuitenkin on, että

        --> Alkukristityillä ei ollut Raamattua

        --> Mikään/kukaan Jumala ei ole vahvistanut, että Raamattu olisi Hänen sanaansa.

        --> Raamatun Jeesus ei ole vahvistanut, että Raamattu olisi Jumalan sanaa.

        --> Itse Raamattukaan ei todista omasta puolestaan, koska sitä ei ole ollut olemassakaan silloin, kun Raamatun kirjoitukset on kirjoitettu

        Kaikki tämä "Jumalan sanan totuus" on siis vain KIRKKOISIEN SANAN VARASSA!

        Joten kysykääpä itseltänne, miksi ketään pitäisi vaatia uskomaan aivan todistetusti vallan- ja rahanhimoisia pedofiilien suojatyöpaikkoja perustaneita valehtelevia murhamiehiä...?

        https://hyviauutisia.wordpress.com/2007/03/04/yksin-raamattu/

        Epälooginen sola scriptura

        Sola scriptura kaatuu omaan loogiseen mahdottomuuteensa. Raamatusta ei nimittäin selviä, mitkä kirjat ylipäänsä kuuluvat Raamattuun. On muistettava, että Raamattu koostuu useista erilaisista eri aikoina ja eri paikoissa kirjoitetuista kirjoista. Ensimmäiset kristityt eivät olleet yksimielisiä siitä, mitkä kirjat tulisi sisällyttää Uuteen testamenttiin. Mistä protestantti siis tietää, mitkä kirjat kuuluvat Raamattuun, kun kerran Raamattu ei missään kohdassa luettele, mitkä kirjat siihen kuuluvat? Ainoa vastaus tähän kysymykseen on apostolinen traditio, jonka jokainen Raamatun hyväksyvä tietoisesti tai tietämättään joutuu hyväksymään. Paavi Damasus määritteli vuonna 382 Rooman kirkolliskokouksessa tradition perusteella, mitkä kirjat sisältyvät Raamattuun. Pyhän Hengen johtamana kirkon opetusvirka vahvisti Uuden testamentin sellaiseksi kuin sen nykyään tunnemme.

        Jos siis protestantti uskoo, että Uusi testamentti on sellaisenaan erehtymätöntä Jumalan ilmoitusta, on hänen myös loogisesti hyväksyttävä, että Raamatun ”julkaisseen” katolisen ja apostolisen kirkon traditio ja opetusvirka ovat erehtymättömästi määritelleet Raamatun sisällön sellaiseksi kuin sen kuuluu olla. Tässä vaiheessa sola scriptura on raunioina, sillä protestantti on joutunut hyväksymään uskonkappaleen (Uuden testamentin sisällön) katolisen tradition eikä yksin Raamatun nojalla.

        Jos siis Pyhä Henki inspiroi ja kokosi Raamatun, kuten kaikki kristityt uskovat, on katolinen kirkko Pyhän Hengen maanpäällinen työkalu ja äänitorvi, sillä juuri kirkon kautta Pyhä Henki ilmoitti, mitkä kirjat Raamattuun kuuluvat, ja nimenomaan kirkon ansiosta protestantit voivat tietää Raamatun olevan Jumalan sanaa. Kirkko ja Raamattu ovat siis tiukasti toisiinsa sidottuja – on hyväksyttävä joko molemmat tai ei kumpaakaan. Sen sijaan on epäloogista hyväksyä osa kirkon ja tradition opetusta ja hylätä loput.

        Jos protestantti ei suostu hyväksymään katolisen kirkon auktoriteettia, hän joutuu yhtä ongelmalliseen ja epäloogiseen toiseen ääripäähän. Hän joutuu myöntämään, että hänellä ei ole minkäänlaista varmuutta siitä, että Raamatussa on juuri oikeat Jumalan inspiroimat kirjat. Jos Uuden testamentin kaanon ei ole osa Jumalan ilmoitusta, joudutaan päättelemään, että on mahdollista, että siihen sisältyisi ei-inspiroituja kirjoja ja että siitä saattaa puuttua inspiroituja kirjoja. Kysymys kaanonista muuttuu subjektiiviseksi, ja jokainen voi periaatteessa omien perusteidensa mukaan poistaa Raamatustaan haluamansa kirjat. Tähän ääripäähän suistui mm. itse Luther, joka otti itselleen vapauden pitää useita Uuden testamentin kirjoja kaanoniin kuulumattomina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei ole mitään herraa, joten ihan itsekseni olen näitä juttuja pähkäillyt ja tutkistellut sekä todennut, että koko kristikunta on Katolisen Äitikirkon lahkoja.

        Historiallisesti

        1) Ensin Katolinen Äitikirkko kokosi "Jumalan sanan" eli Raamatun.

        2) Sitten Luther keksi omasta päästään Sola Scripturan (yksin Raamattu -periaate) eli itse asiassa vahvisti sen, että Katolisen Äitikirkon kokoama Raamattu todellakin on "Jumalan sanaa", jolla kaikki opit on koeteltava sekä perusti luterilaisuuden eli oman (Katolisen kirkon) lahkonsa.

        3) Tämän jälkeen kaikki protestanttiset "uskonpuhdistajat" eli koko kristikunta on pureksimatta niellyt tämän "totuuden", että kaikki opit on koeteltava tällä Katolisen Äitikirkon kokoamalla "Jumalan sanalla".

        4) Näin ovat syntyneet kaikki "ainoat oikeaoppiset" kirkot/uskonlahkot. Ilman mitään "Totuuskirjaa"/"Jumalan sanaa" olisi mahdotonta todistella olevansa oikeaoppinen, koska ei olisi mitään millä perustella "ainoita oikeita oppejaan".

        5) Näin syntyi loputtomasti keskenään riitelevä tai pahimmassa tapauksessa sotiva kristikunta.

        Katolisen kirkon kokoama "Jumalan sana" pitää huolen siitä, että taistelut ensimmäisistä paikoista taivaassa tai maan päällä eivät tule loppumaan, vaan hurjemmaksi näyttää meno yhä menevän, kun katsoo, mitä Amerikassa ja Israelissa tapahtuu tällä hetkellä.

        Mielessä onkin käynyt, että kumpi oli ensin muna vai kana, kun Raamattuun uskovat Israelia palvovat amerikkalaiset hihhulit yrittää toteuttaa Raamatun ennustuksia uskomallaan tavalla. Ja juutalaiset tietenkin käyttää tätä kaikin mahdollisin tavoin poliittisesti hyväkseen lobbaamalla Amerikan kristittyjä sekä poliittisia päättäjiä.

        Huomioitavaa kuitenkin on, että

        --> Alkukristityillä ei ollut Raamattua

        --> Mikään/kukaan Jumala ei ole vahvistanut, että Raamattu olisi Hänen sanaansa.

        --> Raamatun Jeesus ei ole vahvistanut, että Raamattu olisi Jumalan sanaa.

        --> Itse Raamattukaan ei todista omasta puolestaan, koska sitä ei ole ollut olemassakaan silloin, kun Raamatun kirjoitukset on kirjoitettu

        Kaikki tämä "Jumalan sanan totuus" on siis vain KIRKKOISIEN SANAN VARASSA!

        Joten kysykääpä itseltänne, miksi ketään pitäisi vaatia uskomaan aivan todistetusti vallan- ja rahanhimoisia pedofiilien suojatyöpaikkoja perustaneita valehtelevia murhamiehiä...?

        >>>--> Mikään/kukaan Jumala ei ole vahvistanut, että Raamattu olisi Hänen sanaansa.

        --> Raamatun Jeesus ei ole vahvistanut, että Raamattu olisi Jumalan sanaa.<<<

        Raamatun Sana toimiin sen uskovan ja vastaanottavan ihmisen elämässsä.
        Esimerkiksi ihminen saa Jumalan Hengen sisimpäänsä ja Hengen kautta
        varmuuden Jumalan lapseudesta, siis siitä, että on uudestisyntynyt uskova
        ja Jumalasta syntynyt Jumalan lapsi. Sitten uskova voi täyttyä Pyhällä Hengellä
        niin kuin Raamatussa kerrotaan. Uskova saa kokea rukousvastauksia, että
        Jumala kuulee ja vastaa ja pitää minusta huolen. Uskova voi kokea myös
        ruumiillista parantumista ja nähdä myös toisten ihmisten parantuvan
        sairauksistaan rukouksen kautta aivan niin kuin Raamattu todistaa.
        Sitten uskova, joka pyytää Jumalan johdatusta elämäänsä, saa kokea,
        että Jumala johdattaa. Uskova saa myös kokea Jeesuksen antamaa
        iloa, vapautta ja rauhaa.

        Kun näitä asioita on kokenut ja näitä kaikkia asioita, ei voi epäillä
        Jumalaa.

        Sitten se Jumalan todistus Raamatusta??? Jumala todistaa sinulle
        ja minulle Raamatun omaksi Sanakseen mikäli me TAHDOMME
        tietää Hänestä ja Hänen Sanastaan. Tahdtko tietää?

        Minulle sattui uskonelämäni alussa tapaus, jonka johdosta
        käännyin Jumalan puoleen ja kysyin Häneltä, onko tämä Kirja,
        joka minulla on, Sinun Sanaasi vai jotakin muuta. Jumala vastasi
        selvästi: "Minä vastaan sen Kirjan Sanasta, joka sinulla on."
        Jumala vastaa tietenkin vain omasta Sanastaan, ei muiden
        sanomisista ja sanoista. Minulla oli 33/38 käännös josta
        kysyin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>--> Mikään/kukaan Jumala ei ole vahvistanut, että Raamattu olisi Hänen sanaansa.

        --> Raamatun Jeesus ei ole vahvistanut, että Raamattu olisi Jumalan sanaa.<<<

        Raamatun Sana toimiin sen uskovan ja vastaanottavan ihmisen elämässsä.
        Esimerkiksi ihminen saa Jumalan Hengen sisimpäänsä ja Hengen kautta
        varmuuden Jumalan lapseudesta, siis siitä, että on uudestisyntynyt uskova
        ja Jumalasta syntynyt Jumalan lapsi. Sitten uskova voi täyttyä Pyhällä Hengellä
        niin kuin Raamatussa kerrotaan. Uskova saa kokea rukousvastauksia, että
        Jumala kuulee ja vastaa ja pitää minusta huolen. Uskova voi kokea myös
        ruumiillista parantumista ja nähdä myös toisten ihmisten parantuvan
        sairauksistaan rukouksen kautta aivan niin kuin Raamattu todistaa.
        Sitten uskova, joka pyytää Jumalan johdatusta elämäänsä, saa kokea,
        että Jumala johdattaa. Uskova saa myös kokea Jeesuksen antamaa
        iloa, vapautta ja rauhaa.

        Kun näitä asioita on kokenut ja näitä kaikkia asioita, ei voi epäillä
        Jumalaa.

        Sitten se Jumalan todistus Raamatusta??? Jumala todistaa sinulle
        ja minulle Raamatun omaksi Sanakseen mikäli me TAHDOMME
        tietää Hänestä ja Hänen Sanastaan. Tahdtko tietää?

        Minulle sattui uskonelämäni alussa tapaus, jonka johdosta
        käännyin Jumalan puoleen ja kysyin Häneltä, onko tämä Kirja,
        joka minulla on, Sinun Sanaasi vai jotakin muuta. Jumala vastasi
        selvästi: "Minä vastaan sen Kirjan Sanasta, joka sinulla on."
        Jumala vastaa tietenkin vain omasta Sanastaan, ei muiden
        sanomisista ja sanoista. Minulla oli 33/38 käännös josta
        kysyin.

        "Raamatun Sana toimiin sen uskovan ja vastaanottavan ihmisen elämässsä."

        Kaikki tuo uskominen, toimiminen ja kokeminen on subjektiivista. Kuka tahansa, joka uskoo vahvasti johonkin asiaan, voi kokea sen olevan totta, vaikka siitä ei olisi olemassa mitään objektiivisia todisteita.

        "Sitten se Jumalan todistus Raamatusta??? Jumala todistaa sinulle
        ja minulle Raamatun omaksi Sanakseen mikäli me TAHDOMME
        tietää Hänestä ja Hänen Sanastaan. Tahdtko tietää?"

        Luulenpa tietäväni keskimääräistä enemmän Raamatusta ja pystyn Raamatunkin avulla todistamaan, että nykyinen kristikunta on yhtä suurta Babylonia. Kaikkien kirkkojen ja lahkojen opetukset ovat jossakin kohtaa aivan ristiriidassa Raamatun opetusten kanssa, mutta uskovaisia on niin helppo manipuloida, sillä heillä on tarve uskoa sokeasti auktoriteettejaan ja "profeettojaan".

        Mutta vastaapa sinä, miksi Jumala valitsi kristittyjä sekä toisinajattelijoita vainonneen ja murhanneen Antikristuksen kirkon kokoamaan oman sanansa?

        Johdattiko Pyhä Henki katolisia kirkkoisiä heidän kootessaan Raamattua eli voiko huonossa puussa sittenkin kasvaa hyviä hedelmiä vastoin Jeesuksen opetuksia?

        Kumpaa siis uskot ennemmin, Jeesusta vai kirkkoisiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Raamatun Sana toimiin sen uskovan ja vastaanottavan ihmisen elämässsä."

        Kaikki tuo uskominen, toimiminen ja kokeminen on subjektiivista. Kuka tahansa, joka uskoo vahvasti johonkin asiaan, voi kokea sen olevan totta, vaikka siitä ei olisi olemassa mitään objektiivisia todisteita.

        "Sitten se Jumalan todistus Raamatusta??? Jumala todistaa sinulle
        ja minulle Raamatun omaksi Sanakseen mikäli me TAHDOMME
        tietää Hänestä ja Hänen Sanastaan. Tahdtko tietää?"

        Luulenpa tietäväni keskimääräistä enemmän Raamatusta ja pystyn Raamatunkin avulla todistamaan, että nykyinen kristikunta on yhtä suurta Babylonia. Kaikkien kirkkojen ja lahkojen opetukset ovat jossakin kohtaa aivan ristiriidassa Raamatun opetusten kanssa, mutta uskovaisia on niin helppo manipuloida, sillä heillä on tarve uskoa sokeasti auktoriteettejaan ja "profeettojaan".

        Mutta vastaapa sinä, miksi Jumala valitsi kristittyjä sekä toisinajattelijoita vainonneen ja murhanneen Antikristuksen kirkon kokoamaan oman sanansa?

        Johdattiko Pyhä Henki katolisia kirkkoisiä heidän kootessaan Raamattua eli voiko huonossa puussa sittenkin kasvaa hyviä hedelmiä vastoin Jeesuksen opetuksia?

        Kumpaa siis uskot ennemmin, Jeesusta vai kirkkoisiä?

        Vuodatuksestasi voin lukea, että et usko Raamatun Sanaa.
        Silloin on ymmärrettävää, että et tunne Jumalaa, Jeesusta
        etkä myöskään Pyhää Henkeä. Koska et usko Jumalaa,
        Jumala ei elä sinun kanssasi eikä Jeesus ole sinussa.
        Siksi sinä et koe Jumalaa elämässäsi ja sinulla on
        vaikea ellei mahdotonta uskoa Raamattu Jumalan Sanaksi.

        Katsos kun ihminen on hylännyt Jumalan ja seuraa toista.
        Se toinen puhuu eri asiaa ihmiselle kuin Jumalan Henki; Jumala.
        Se toinen vie ihmistä poispäin Jumalasta. Jumala vetää ihmistä
        luokseen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa ja Hänen kauttaan.

        Ihminen itse päättää palaako hän Jumalan luokse ja niin lopettaa
        sen narusta vetämisen. Alussa ihminen eli Jumalan yhteydessä
        ja seurasi Jumalaa. Jeesus Kristus palautti ihmiselle elävän
        suhteen Elävään Jumalaan, Luojaan. Nyt meillä on mahdollista
        seurata Jumalaa ja elää Hänen kanssaan Hänen yhteydessään.
        Sen on Jeesus Kristus saanut aikaan Golgatan ristillä.

        Jotta ihminen voisi jälleen elää Jumalan kanssa, nähdä Jumalan
        ja Hänen valtakuntansa, ihmisen on tultava Jumalan luokse
        Jeesuksen Kristuksen kautta ja HÄNESSÄ. Hänessä meillä
        on Jumala ja yhteys Häneen. Koska yhteys on Hänessä, yhteys
        myös koetaan. Siksi uskova ei pelkästään pidä totena Raamatun
        Kirjoituksia. Hän elää Luojansa kanssa rakkaussuhteessa Häneen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Raamatun Sana toimiin sen uskovan ja vastaanottavan ihmisen elämässsä."

        Kaikki tuo uskominen, toimiminen ja kokeminen on subjektiivista. Kuka tahansa, joka uskoo vahvasti johonkin asiaan, voi kokea sen olevan totta, vaikka siitä ei olisi olemassa mitään objektiivisia todisteita.

        "Sitten se Jumalan todistus Raamatusta??? Jumala todistaa sinulle
        ja minulle Raamatun omaksi Sanakseen mikäli me TAHDOMME
        tietää Hänestä ja Hänen Sanastaan. Tahdtko tietää?"

        Luulenpa tietäväni keskimääräistä enemmän Raamatusta ja pystyn Raamatunkin avulla todistamaan, että nykyinen kristikunta on yhtä suurta Babylonia. Kaikkien kirkkojen ja lahkojen opetukset ovat jossakin kohtaa aivan ristiriidassa Raamatun opetusten kanssa, mutta uskovaisia on niin helppo manipuloida, sillä heillä on tarve uskoa sokeasti auktoriteettejaan ja "profeettojaan".

        Mutta vastaapa sinä, miksi Jumala valitsi kristittyjä sekä toisinajattelijoita vainonneen ja murhanneen Antikristuksen kirkon kokoamaan oman sanansa?

        Johdattiko Pyhä Henki katolisia kirkkoisiä heidän kootessaan Raamattua eli voiko huonossa puussa sittenkin kasvaa hyviä hedelmiä vastoin Jeesuksen opetuksia?

        Kumpaa siis uskot ennemmin, Jeesusta vai kirkkoisiä?

        >>>Mutta vastaapa sinä, miksi Jumala valitsi kristittyjä sekä toisinajattelijoita vainonneen ja murhanneen Antikristuksen kirkon kokoamaan oman sanansa?<<<

        En ole pohtinut esittämääsi asiaa koska minua se ei kiinnosta. En tiedä kaikkea enkä tunne Jumalaa niin hyvin, että voisin vastata kaikkiin Häntä koskeviin kysymyksiisi.

        Kehottaisin sinua kysymään Jumalalta itseltään. Hän on kykenevä vastaamaan sinulle koska Hän on Kaikkivaltias. Mutta ehkä sinun tulisi ensin saada yhteys Häneen. Sitten Hänen yhteydessään sinulla on helpompi ottaa vastaa Hänen opetustaan. Jumala ei ehkä huutele sinulle tietojaan kaukaa. Sinun tulee ehkä lähestyä Häntä, niin ehkä Hän puhuu sinulle kun Hänen ei tarvi huutaa, ja sinä kuulet paremmin.

        Ajattele mitkä mahdollisuudet sinulla on saada tietoa ja ymmärrystä monista sinua
        askarruttaviin kysymyksiin Kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän Jumalan yhteydessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Mutta vastaapa sinä, miksi Jumala valitsi kristittyjä sekä toisinajattelijoita vainonneen ja murhanneen Antikristuksen kirkon kokoamaan oman sanansa?<<<

        En ole pohtinut esittämääsi asiaa koska minua se ei kiinnosta. En tiedä kaikkea enkä tunne Jumalaa niin hyvin, että voisin vastata kaikkiin Häntä koskeviin kysymyksiisi.

        Kehottaisin sinua kysymään Jumalalta itseltään. Hän on kykenevä vastaamaan sinulle koska Hän on Kaikkivaltias. Mutta ehkä sinun tulisi ensin saada yhteys Häneen. Sitten Hänen yhteydessään sinulla on helpompi ottaa vastaa Hänen opetustaan. Jumala ei ehkä huutele sinulle tietojaan kaukaa. Sinun tulee ehkä lähestyä Häntä, niin ehkä Hän puhuu sinulle kun Hänen ei tarvi huutaa, ja sinä kuulet paremmin.

        Ajattele mitkä mahdollisuudet sinulla on saada tietoa ja ymmärrystä monista sinua
        askarruttaviin kysymyksiin Kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän Jumalan yhteydessä.

        "Kehottaisin sinua kysymään Jumalalta itseltään. Hän on kykenevä vastaamaan sinulle koska Hän on Kaikkivaltias. Mutta ehkä sinun tulisi ensin saada yhteys Häneen. Sitten Hänen yhteydessään sinulla on helpompi ottaa vastaa Hänen opetustaan."

        No koska sinulla jo on tuo "yhteys", niin vastaapa sitten toiseen kysymykseeni eli johdattiko Pyhä Henki katolisia kirkkoisiä kaikkeen totuuteen heidän kootessaan "Jumalan sanaa" eli Raamattua teille kristityille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Mutta vastaapa sinä, miksi Jumala valitsi kristittyjä sekä toisinajattelijoita vainonneen ja murhanneen Antikristuksen kirkon kokoamaan oman sanansa?<<<

        En ole pohtinut esittämääsi asiaa koska minua se ei kiinnosta. En tiedä kaikkea enkä tunne Jumalaa niin hyvin, että voisin vastata kaikkiin Häntä koskeviin kysymyksiisi.

        Kehottaisin sinua kysymään Jumalalta itseltään. Hän on kykenevä vastaamaan sinulle koska Hän on Kaikkivaltias. Mutta ehkä sinun tulisi ensin saada yhteys Häneen. Sitten Hänen yhteydessään sinulla on helpompi ottaa vastaa Hänen opetustaan. Jumala ei ehkä huutele sinulle tietojaan kaukaa. Sinun tulee ehkä lähestyä Häntä, niin ehkä Hän puhuu sinulle kun Hänen ei tarvi huutaa, ja sinä kuulet paremmin.

        Ajattele mitkä mahdollisuudet sinulla on saada tietoa ja ymmärrystä monista sinua
        askarruttaviin kysymyksiin Kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän Jumalan yhteydessä.

        "En ole pohtinut esittämääsi asiaa koska minua se ei kiinnosta. En tiedä kaikkea enkä tunne Jumalaa niin hyvin, että voisin vastata kaikkiin Häntä koskeviin kysymyksiisi."

        Kumma kun teitä kristittyjä ei kiinnosta pohtia tällaisia Raamatun kanssa ristiriidassa olevia asioita, vaikka väitätte uskovanne siihen Raamattuunne?

        Esim Raamatun Jeesus todisti Matt. 7:18 "EI SAATA hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä", mutta tämähän ei siis pidä lainkaan paikkaansa, koska Raamatun valossa ERITTÄIN HUONOSSA PUUSSA (=kaikkien maan porttojen ja kauhistuksien katolinen Äiti/murhakirkko Ilm.17:5,6) on kasvanut "täydellisen hyvä hedelmä" eli kristittyjen "Jumalan sana".

        Jotta tällainen "hyvä hedelmä" on SAATTANUT kypsyä katolisessa kirkkopuussa, niin Jumalan Pyhän Hengen on siis täytynyt johdattaa katolisia kirkkoisiä "kaikkeen totuuteen", joka on siis aivan SOVITTAMATTOMASSA RISTIRIIDASSA Jeesuksen todistuksen kanssa?!!!

        Katolinen kirkko, joka on kaikilla mahdollisilla tavoilla syrjäyttänyt Raamatun Jeesuksen pelastajan ja välimiehen asemasta sekä korvannut tämän omalla "sijaisellaan" eli antikristus paavilla ja "välikappaleena" toimivalla kirkollaan kertoo myös kirkkopellossaan kasvavasta "öljypuusta" näin.

        http://katolinen.fi/?page_id=7279
        "1. osa
        KIRKKO JUMALAN SUUNNITELMASSA

        KIRKON SYMBOLIT
        755. ”KIRKKO on viljelysmaa, Jumalan pelto.137 Tässä pellossa kasvaa ikivanha ÖLJYPUU, jonka PYHÄNÄ JUURENA olivat PATRIARKAT ja JOSSA juutalaisten ja pakanoiden SOVITUS TAPAHTUU ja kerran tulee tapahtumaan…"

        Mikä huomattavaa, niin tässä katolisessa kirkkopellossa kasvavasta "öljypuusta" PUUTTUU KOKONAAN Jeesus!

        No eipä häntä tarvita, sillä "ainoa oikeaoppinen kirkko, jonka ulkopuolella ei ole pelastusta" pelastaa teidät kristityt.

        776. Sakramenttina KIRKKO on Kristuksen työväline. Kirkko on Kristuksen
        käsissä ”kaikkien ihmisten LUNASTUKSEN VÄLIKAPPALE”,202 ”kaikenkäsittävä PELASTUKSEN SAKRAMENTTI ”,203 …

        780. Maailmassa KIRKKO on pelastuksen sakramentti, Jumalan ja ihmisten
        välisen yhteyden MERKKI ja VÄLIKAPPALE.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuodatuksestasi voin lukea, että et usko Raamatun Sanaa.
        Silloin on ymmärrettävää, että et tunne Jumalaa, Jeesusta
        etkä myöskään Pyhää Henkeä. Koska et usko Jumalaa,
        Jumala ei elä sinun kanssasi eikä Jeesus ole sinussa.
        Siksi sinä et koe Jumalaa elämässäsi ja sinulla on
        vaikea ellei mahdotonta uskoa Raamattu Jumalan Sanaksi.

        Katsos kun ihminen on hylännyt Jumalan ja seuraa toista.
        Se toinen puhuu eri asiaa ihmiselle kuin Jumalan Henki; Jumala.
        Se toinen vie ihmistä poispäin Jumalasta. Jumala vetää ihmistä
        luokseen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa ja Hänen kauttaan.

        Ihminen itse päättää palaako hän Jumalan luokse ja niin lopettaa
        sen narusta vetämisen. Alussa ihminen eli Jumalan yhteydessä
        ja seurasi Jumalaa. Jeesus Kristus palautti ihmiselle elävän
        suhteen Elävään Jumalaan, Luojaan. Nyt meillä on mahdollista
        seurata Jumalaa ja elää Hänen kanssaan Hänen yhteydessään.
        Sen on Jeesus Kristus saanut aikaan Golgatan ristillä.

        Jotta ihminen voisi jälleen elää Jumalan kanssa, nähdä Jumalan
        ja Hänen valtakuntansa, ihmisen on tultava Jumalan luokse
        Jeesuksen Kristuksen kautta ja HÄNESSÄ. Hänessä meillä
        on Jumala ja yhteys Häneen. Koska yhteys on Hänessä, yhteys
        myös koetaan. Siksi uskova ei pelkästään pidä totena Raamatun
        Kirjoituksia. Hän elää Luojansa kanssa rakkaussuhteessa Häneen.

        "Vuodatuksestasi voin lukea, että et usko Raamatun Sanaa.
        Silloin on ymmärrettävää, että et tunne Jumalaa, Jeesusta
        etkä myöskään Pyhää Henkeä. Koska et usko Jumalaa,
        Jumala ei elä sinun kanssasi eikä Jeesus ole sinussa.
        Siksi sinä et koe Jumalaa elämässäsi ja sinulla on
        vaikea ellei mahdotonta uskoa Raamattu Jumalan Sanaksi."

        Mitä sinä höpiset? Minähän noudatan vain sitä protestanttien Sola Scriptura eli "yksin Raamattu" -periaatetta, jonka mukaan kaikki tulisi koetella Raamatulla! Näinhän teidän protestanttien juuri pitäisi tehdä, eikä uskoa sokeasti kirkkoisien sanaan eli perustella yksin Raamatun avulla uskonne ja opinkappaleenne.

        Teidän "esikuvanne" Raamatussa sanoo, että "EI SAATA hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä" Matt.7:18, joten tässä on nyt aivan ILMEINEN RISTIRIITA, kun kristikunta väittää tuossa Katolisessa "hirsipuussa" kasvavan ainakin yhden "hyvän hedelmän" eli "Jumalan sanan". Mitään muuta hyvää siitä puusta ei sitten löydykään, mutta Jeesuksen todistuksen mukaan tuo yksikin hyvä hedelmä on MAHDOTTOMUUS.

        Joten jompi kumpi valehtelee - joko Jeesus tai hänen "edustajanaan" toimiva Katolinen kirkko - sillä molemmat eivät voi olla oikeassa.

        Joten KUMPI siis mielestäsi valehtelee tai on väärässä?


    • Anonyymi

      HulluntaiLAHKON Raamattuun ei kuuluu Jumalan kymmenen käskyä = Jumalan tahto.

    • Anonyymi

      Onkos aloittaja pienenä liiankovaa saunatiellä talutettu. Näyttää näin sivullisen silmissä senkaltaiselta persoonalta. Onko uskovaisuus --sinun--- näköistä?

      Missäs on Pyhä Henki elämässäsi?

    • Anonyymi

      Millä perusteella ripittäytyminen on kristinuskon vastaista ?
      Vastatkoon joku uudestikastaja lahkopastori siihen.

      • Anonyymi

        Ripittäytyminen on hyvä tapa tunnustaa mieltä painavia synteja ja
        tehdä niistä parannus. Mutta se ei ole ainoa tapa saada synnit anteeksi.
        Jeesuksella Kristuksella ainoastaan on valta antaa syntejä anteeksi.
        Hän kyllä käyttää ihmistä julistamaan synninpäästöjä mutta se on
        HÄN Joka ne synnit antaa anteeksi. Jos Jeesus ei niitä anna anteeksi,
        meidän synninpäästöillä ei ole ihmiselle mitään merkitystä.

        Synnit tulee siis tunnustaa Herralle Jeesukselle Kristukselle.
        Emme saa ohittaa Häntä tunnustaessamme syntimme, emme
        vaikka tunnustaisimmekin ne rippi-isälle tai rippiäidille.
        Synnit voidaan saada anteeksi suoraan Jeesukselta Kristukselta
        kun ne tunnustetaan vilpittömällä sydämellä ja uskotaan
        Jeesuksen suorittama synnin sovitus omalle kohdalle.
        Ilman uskoa Jeesuksen on mahdotota olla Jumalalle otollinen.

        Rippi on siitä syystä hyvä koska monilla ihmisillä on vaikea
        jollei mahdotonta uskoa saavansa synnit anteeksi suoraan
        Jeesukselta Kristukselta. Mutta kuten sanottu; ripittäytyminen
        ei ole ehto syntien anteeksi antamiselle ja saamiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ripittäytyminen on hyvä tapa tunnustaa mieltä painavia synteja ja
        tehdä niistä parannus. Mutta se ei ole ainoa tapa saada synnit anteeksi.
        Jeesuksella Kristuksella ainoastaan on valta antaa syntejä anteeksi.
        Hän kyllä käyttää ihmistä julistamaan synninpäästöjä mutta se on
        HÄN Joka ne synnit antaa anteeksi. Jos Jeesus ei niitä anna anteeksi,
        meidän synninpäästöillä ei ole ihmiselle mitään merkitystä.

        Synnit tulee siis tunnustaa Herralle Jeesukselle Kristukselle.
        Emme saa ohittaa Häntä tunnustaessamme syntimme, emme
        vaikka tunnustaisimmekin ne rippi-isälle tai rippiäidille.
        Synnit voidaan saada anteeksi suoraan Jeesukselta Kristukselta
        kun ne tunnustetaan vilpittömällä sydämellä ja uskotaan
        Jeesuksen suorittama synnin sovitus omalle kohdalle.
        Ilman uskoa Jeesuksen on mahdotota olla Jumalalle otollinen.

        Rippi on siitä syystä hyvä koska monilla ihmisillä on vaikea
        jollei mahdotonta uskoa saavansa synnit anteeksi suoraan
        Jeesukselta Kristukselta. Mutta kuten sanottu; ripittäytyminen
        ei ole ehto syntien anteeksi antamiselle ja saamiselle.

        Rippi on kätevä tapa "nollata syntisaldonsa" (kuten myös aneet).
        Ripin jälkeen voi sitten taas vapaasti jatkaa ja kasvattaa sitä syntisaldoaan, koska se on niin helposti nollattavissa. Katumuksesta ei tarvitse kantaa huolta, kunhan luettelee tekemisensä.

        Kyllä Katoliset kirkkoisät ovat olleet fiksuja ja ovelia veikkosia. Turhaan protestantit heitä aliarvioi, sillä jokainen protestantti on Raamatun kautta sidottu Katoliseen Äitikirkkoon, eivätkä edes itse tajua tunnustavansa ja vahvistavansa epäraamatullisella eli harhaoppisella Sola Scriptura -periaatteellaan Katolisen kirkon auktoriteetin "Jumalan edustajana".

        Näin myös Jeesuksesta tehdään *valehtelija*, sillä nykyisen kristikunnan uskon mukaan *huonokin puu voi tehdä hyviä hedelmiä*. Pyhä Henki voi johdattaa Antikristuksen kirkkoakin "kaikkeen totuuteen", jotta tämä voi sitten lahjoittaa kristityille "Jumalan sanan"...siis ainoastaan niille oikeaoppisille, sillä vääräoppisethan kirkko tappoi...

        Tosin mikään/kukaan Jumala tai Jeesus ei ole vahvistanut Kirkon kokoamaa "Jumalan sanaa" omaksi sanakseen, mutta oikeaoppiselle kristikunnalle riittää kirkkoisien sana.

        Jeesusta ei myöskään enää tarvita erottelemaan lampaita ja vuohia, sillä katoliset ja luterilaiset kirkkoisät hoitavat tämänkin homman Jeesuksen puolesta/hänen sijaisinaan.

        https://ekumenia.fi/aineistot/mika-kirkko-on-kristillinen/
        Kristilliset kirkot ja uskontokunnat Suomessa
        Suomen evankelisluterilaisen kirkon piispainkokous on suosituksenaan tuomiokapituleille esittänyt ne uskontokunnat Suomessa, joita se pitää kristillisinä uskontokuntina ja joiden jäsenet voidaan vihkiä avioliittoon kirkollisesti Suomen ev.lut. kirkon jäsenen kanssa. Suositukset on annettu piispainkokouksen istunnoissa. Pöytäkirjanotteita: Kristillisen kirkon ja uskontokunnan määritteleminen ( 29.5.2019 § 9) ja Suositus Nikean uskontunnustuksen ekumeenisen sanamuodon käytöstä (29.5.2019)

        Suosituksen mukaan kristillisiä uskontokuntia ovat:
        Suomen ortodoksinen kirkko
        Finlands Svenska Adventkyrka
        Finlands svenska baptistsamfund
        Finlands svenska metodistkyrka
        Missionskyrkan i Finland
        Katolinen kirkko Suomessa
        Kristillisten Tekojen kirkko
        Luterilainen Sanan yhdyskunta
        Ortodoksinen Pyhän Nikolauksen seurakunta
        Suomen Adventtikirkko
        Suomen Anglikaaninen kirkko
        Suomen helluntaikirkko
        Suomen baptistiyhdyskunta
        Suomen Metodistikirkko
        Suomen Tunnustuksellinen Luterilainen Kirkko
        Suomen vapaa evankelisluterilainen seurakuntaliitto
        Suomen Vapaakirkko
        Yksityinen kreikkalais-katolinen yhdyskunta Viipurissa (uusi nimi: Ortodoksinen Pokrovan seurakunta)

        Joten ihmettelenkin suuresti näitä valituksia "vainoista", vaikka tämänkin suomi24 palstan oikeaoppiset pullamössökristityt ovat aivan turvassa omassa ekumeenisessa kristittyjen lammastarhassaan, eikä heidän henkensä ole millään tavoin tänä päivänä uhattuna? Heikko hermojärjestelmä ja herkkä hipiä ilmeisestikin saavat aikaan sen, että oikeaoppinen kristitty alkaa kokea suurta hengenahdistusta, kun hänen tulkintaansa kirkon kokoamasta "Jumalan sanasta" kritisoidaan tai asetetaan kyseenalaiseksi. On se vaan niiiin rankkaa tuo kristityn elämä...voi voi...


    • Anonyymi

      Poliittinen hulluus ja umpisokeus on uskonnollisen järjettömyyden hyvä lähimmäinen samasta syvyyden kaivosta kotoisin.

      Hengellistä näkökykyä voi eded teoriassa olla vain niillä jotka ovat omakohtaisesti kohdanneet Pyhän Hengen uudestisynnyttävän voiman ja joiden elämä on muuttunut kertalaakista ja saaneet näkönsä omenansyönnin tuomasta sokeudesta.

      Tätä faktaa ei kukaan voi mitätöidä tämän pallon päällä.

      • Anonyymi

        helluntailaiset juuri saa sen >"peitteen silmilleen " <


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe