Valittiinko Dalai Lama siten kuin olen jostain lukenut, eli että kun edeltäjänsä lähestyi kuolemaa, hän kertoi etukäteen minne tulisi seuraavaksi syntymään sekä tuntomerkkejä tulevasta itsestään, ja hänen neuvojensa mukaan etsittiin sitten hänen kuolemansa jälkeen niiltä seuduilta tuntomerkkeihin sopiva lapsi ja hänet otettiin valmistautumaan seuraavaksi hengelliseksi johtajaksi?
Varmaankin oli tuonkin uskomusjärjestelmän mukaan harvinaista, että ihminen tietäisi minne tulisi syntymään seuraavaksi ja millaisena (jos kertomus pitää paikkansa), mutta näinhän jälleensyntymisopissa uskotaan; tulemme syntymään uudelleen. Tämä tarkoittaisi, että kaikki kuolleet läheisemmekin olisivat jossain, kenties lähellämmekin, uudelleen syntyneinä.
Uudemman lukemani käsityksen mukaan ihminen voisi syntyä myös muuksi kuin ihmiseksi riippuen siitä miten olisi elänyt elämänsä. En tiedä, mihin uskontosuuntaukseen tällainen ajatus kuuluu, sitä ei ole ollut siinä jälleensyntymisopissa josta olen alkujaan lukenut. Ihmiseksi edettyään ei enää voinut syntyä ”alemmalle” tasolle. Tämän uudemman käsityksen mukaan sen sijaan voisi syntyä vaikka perhoseksi tai siaksi. Tällöinhän esim. lemmikkimme voisi olla jonkun kuolleen läheisemme sielu. Ilmeisesti käsitykseen kuuluu, että sieluja voisi tulla Maahan ihmisiksi myös muista tähdistöistä, joissa tämän uskomusjärjestelmän mukaan siis olisi myös elämää.
Mielipiteitä näistä väitteistä, joihin olen tutustunut tai tarkennuksia ja/tai korjauksia niihin?
Onko kertomus Dalai Laman valinnasta totta
Anonyymi-ap
2
303
Vastaukset
- Anonyymi
Hindulaisuuden ja buddhalaisuuden seuraamisesta on aina maksettava hinta. Dalai Lama ei voi auttaa hädän tullen.
Hinta voi olla kova
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18627682/idan-oppeja-seuraavia-odottaa-hirmuinen-kohtalo- Anonyymi
Kristinuskon seuraamisesta on aina maksettava hinta. Kristinusko ei voi auttaa hädän tullen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 73893
Miltä se tuntuu
Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s104768- 51707
- 39664
- 49634
- 44630
- 31629
Mitä se olisi
Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?34577- 50560
- 37506