Sähkön hintapiikkejä yritettään mataloittaa suurilla akuilla. Väitetään, että sähkön hinta alenee. Mutta eikö hintapiikit ole kysynnän ja tarjonnan eli huutokaupan tulos eikä kulutuksen ja tuotannon eroa? Eikö hintapiikkejä voisi siis alentaa muuttamalla sähkökauppaa? Näin kokonaistuotannon näkökulmasta eikä yksittäisen asiakkaan. Paikallisesti voi ollakin niin, että kuluttajan sähkölasku alenee, mutta ei kai kuitenkaan ole niin että sähköä tuotettaisiin edullisemmin vaikka sitä vähän akkuihin varastoitaisiin? Säätövoima on eri asia.
Sähkön hintapiikki on huutokaupan aiheuttama
14
266
Vastaukset
- Anonyymi
pekka haavisto kaupanlisti tuuliset ja tuulettomat säät,myymällä voimalat pörsiin,jossa luonon suojelu jäi jalkohin,
- Anonyymi
Ihan uutta minulle! Mitkähän voimalat Pekka möi, ja olivatko ne hänen omiaan?
- Anonyymi
Sähkön hinta piikillä yritetään laskea kulutusta sillä hetkellä. Halvalla hinnalla nostaa. Näin vaikutetaan tuotannon ja kulutuksen tasapainoon. Katso Fingridin sivuilta tuotanto ja kulutus käyriä.
- Anonyymi
Jos hintapiikit hirvittää, hommaa kiinteähintainen sähkösopimus.
- Anonyymi
Pörssisähkö on kokonaisuutena edullisin jos seuraa milloin ei kannata lämmittää sähkösaunaa tai -paljua jne...
- Anonyymi
Kiinteähintainen sopii ainakin minulle. Sähkölämmitys, niin maksukyky ei riitä keskitalven korkeita pörssihintoja. Kesällä taas sähköä ei kulu, niin ihan sama, vaikka olisi kuinka halpaa silloin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinteähintainen sopii ainakin minulle. Sähkölämmitys, niin maksukyky ei riitä keskitalven korkeita pörssihintoja. Kesällä taas sähköä ei kulu, niin ihan sama, vaikka olisi kuinka halpaa silloin.
Samaan lopputulokseen olen tullut. Halvalla hinnalla ei ole mitään merkitystä, jos tuotetta ei tarvitse silloin kun sen hinta on halpaa.
- Anonyymi
Jos sähköllä ov varasto jolla saadaan tasoitettua kysyntäpiikkejä ja "tankata" halpaan aikaan, niin kyllä sen pitäisi tasoittaa pörssihintaa hyvinkin.
- Anonyymi
Mistä noita sähkövarastoja voi ostaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä noita sähkövarastoja voi ostaa?
Googleta kotiakku tai energiavarasto. Myyjiä löytyy useita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Googleta kotiakku tai energiavarasto. Myyjiä löytyy useita.
Kyse ei ole näissä mistään todellisesta akusta, vaan ovat virtuaalisia palveluja, joilla säikkyjä höynäytetään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse ei ole näissä mistään todellisesta akusta, vaan ovat virtuaalisia palveluja, joilla säikkyjä höynäytetään.
Kyllä siellä näyttää olevan ihan fyysisiä harmaita kaappeja! 30 kWh varasto näyttäisi maksavan vajaan 15 k€.
- Anonyymi
sähköä kun voi tehdä koti konstein, mutta jääkö kuiteinkin lisä maksut maksettavaksi,koti talouteen,
- Anonyymi
Ei, jää, lisämaksettavaksi, kotitaloudessa, jollei, myy, ulos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1293537- 851835
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151611Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541352VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu901194Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1081162- 681069
- 65954
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k80915Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä20887