Sähkön hintapiikki on huutokaupan aiheuttama

Anonyymi-ap

Sähkön hintapiikkejä yritettään mataloittaa suurilla akuilla. Väitetään, että sähkön hinta alenee. Mutta eikö hintapiikit ole kysynnän ja tarjonnan eli huutokaupan tulos eikä kulutuksen ja tuotannon eroa? Eikö hintapiikkejä voisi siis alentaa muuttamalla sähkökauppaa? Näin kokonaistuotannon näkökulmasta eikä yksittäisen asiakkaan. Paikallisesti voi ollakin niin, että kuluttajan sähkölasku alenee, mutta ei kai kuitenkaan ole niin että sähköä tuotettaisiin edullisemmin vaikka sitä vähän akkuihin varastoitaisiin? Säätövoima on eri asia.

14

266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

pekka haavisto kaupanlisti tuuliset ja tuulettomat säät,myymällä voimalat pörsiin,jossa luonon suojelu jäi jalkohin,

• Anonyymi

Ihan uutta minulle! Mitkähän voimalat Pekka möi, ja olivatko ne hänen omiaan?

• Anonyymi

Sähkön hinta piikillä yritetään laskea kulutusta sillä hetkellä. Halvalla hinnalla nostaa. Näin vaikutetaan tuotannon ja kulutuksen tasapainoon. Katso Fingridin sivuilta tuotanto ja kulutus käyriä.

• Anonyymi

Jos hintapiikit hirvittää, hommaa kiinteähintainen sähkösopimus.

• Anonyymi

Pörssisähkö on kokonaisuutena edullisin jos seuraa milloin ei kannata lämmittää sähkösaunaa tai -paljua jne...

• Anonyymi

Kiinteähintainen sopii ainakin minulle. Sähkölämmitys, niin maksukyky ei riitä keskitalven korkeita pörssihintoja. Kesällä taas sähköä ei kulu, niin ihan sama, vaikka olisi kuinka halpaa silloin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiinteähintainen sopii ainakin minulle. Sähkölämmitys, niin maksukyky ei riitä keskitalven korkeita pörssihintoja. Kesällä taas sähköä ei kulu, niin ihan sama, vaikka olisi kuinka halpaa silloin.

Samaan lopputulokseen olen tullut. Halvalla hinnalla ei ole mitään merkitystä, jos tuotetta ei tarvitse silloin kun sen hinta on halpaa.

• Anonyymi

Jos sähköllä ov varasto jolla saadaan tasoitettua kysyntäpiikkejä ja "tankata" halpaan aikaan, niin kyllä sen pitäisi tasoittaa pörssihintaa hyvinkin.

• Anonyymi

Mistä noita sähkövarastoja voi ostaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä noita sähkövarastoja voi ostaa?

Googleta kotiakku tai energiavarasto. Myyjiä löytyy useita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Googleta kotiakku tai energiavarasto. Myyjiä löytyy useita.

Kyse ei ole näissä mistään todellisesta akusta, vaan ovat virtuaalisia palveluja, joilla säikkyjä höynäytetään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyse ei ole näissä mistään todellisesta akusta, vaan ovat virtuaalisia palveluja, joilla säikkyjä höynäytetään.

Kyllä siellä näyttää olevan ihan fyysisiä harmaita kaappeja! 30 kWh varasto näyttäisi maksavan vajaan 15 k€.

• Anonyymi

sähköä kun voi tehdä koti konstein, mutta jääkö kuiteinkin lisä maksut maksettavaksi,koti talouteen,

• Anonyymi

Ei, jää, lisämaksettavaksi, kotitaloudessa, jollei, myy, ulos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      129
      3537
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1835
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1611
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1352
    5. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      90
      1194
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      108
      1162
    7. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      68
      1069
    8. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      65
      954
    9. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      80
      915
    10. Oli pakko saada sut suuttumaan

Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä
      Ikävä
      20
      887
    Aihe