Miten edistät mielenterveyttäsi? Itse vastaan, yksinkertaisesti tekemällä kivoja asioita :)
Tänään vietetään maailman mielenterveyspäiväävää
46
2138
Vastaukset
- Anonyymi
Olisihan sitä varmaan parempiakin keinoja.
- Anonyymi
Ai senkö takia tänään on liput salossa? Muistelen vain, ettei tällaisten päivien takia liputettu muutama vuosi takaperin, jos oikein muistan? Tai sit alkaa jo dementia vaikuttamaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai senkö takia tänään on liput salossa? Muistelen vain, ettei tällaisten päivien takia liputettu muutama vuosi takaperin, jos oikein muistan? Tai sit alkaa jo dementia vaikuttamaan?
Joo, ei ole sen takia liputuspäivä tänäänkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, ei ole sen takia liputuspäivä tänäänkään.
Aleksis Kiven päivä tänään
Liikunta, taide (musiikki, sarjat, leffat, kuvataide), uteliaisuus maailmaa kohtaan, luonto ja tietysti muut, mukavat ihmiset ovat hyvä lääke lievittämään liikaa stressiä.
- Anonyymi
Taidat olla ADHD.?
- Anonyymi
Ympäröimällä itseni mukavilla sekä hyväntahtoisilla ihmisillä.
- Anonyymi
Ja tulit kuitenkin palstalle. 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tulit kuitenkin palstalle. 😁
Siihen nyt ihan joku muu syy 😉
- Anonyymi
Syömällä jäätelöä.
- Anonyymi
Toi on hyvä! Mitä jäätelöä?
- Anonyymi
Riittävä oma aika ja toisaalta myös ajan viettäminen niiden tärkeiden ihmisten kanssa ovat avaintekijöitä itselläni. Ulkoilu tekee myös hyvää!
- Anonyymi
Hei, se on Aleksis Kiven päivä tänään ja samalla se mielenterveyspäivä.
- Anonyymi
Liikunta, uni, ravinto.
Somessa tuli vastaan myös hyvä nyrkkisääntö:
Jos tuntuu, että kaikki vihaavat sinua, mene nukkumaan.
Jos sinä vihaat kaikkia, syö.
Jos vihaat itseäsi, mene suihkuun.
Ystävät myös on tärkeitä ja luppoaika. - Anonyymi
Edistän mielenterveyttäni haekitsemalla itsemurhaa. Siinä loppuis ongelmat kerta heitolla. Ei olisi enää murheita, suruja, eikä ongelmia.
- Anonyymi
Itse luulen että saattaa syntyä uudestaankin, koska eihän se olisi sen ihmeellisempi juttu kuin se että on nytkin yhden kerran syntynyt? Itsetuhoisen kuolemisen seuraukset olisivat negatiivisia ja täytyisi olla huikean hyvä tuuri että syntyisi edes ihmiseksi uudestaan, eikä voi tietää mihin suuntaan se toinen elämä sitten veisi, ehkä vielä huonompaan? Kuuntelen usein munkkien ja nunnienkin puheita youtubesta, joista saan paljon iloa ja ymmärrystä omia ajatuksiani ja tunteitani kohtaan. Mielenrauhaa toivon sinulle.
- Anonyymi
noh, kusetan aivoja jatkuvasti hetkellisesti sokeri, nautintoaineet ym. tyhmää mutta se on todellisuus.🤝
- Anonyymi
Ketjun aihealueen mukaisesti tekemällä ikäviä asioita.
- Anonyymi
Itkemällä. Se on paras tapa purkaa tunteita ja seuraavana päivänä on todella hyvä ja puhdas mieli. Huolestun jos ei ole pariin kuukauteen itkettänyt mikään. Silloin olen todennäköisesti muuttumassa kyyniseksi ja tunteettomaksi.
- Anonyymi
Kirjoitan, luen ja kuuntelen musiikkia, teen hyvää ruokaa ja leivon, käyn lenkillä ja pelaan kännykällä sekä katselen sarjoja ja elokuvia.
- Anonyymi
Kirjoittelemalla tänne kaikkea mukavaa.
- Anonyymi
onanoimalla ja paljon sittenkin.
- Anonyymi
Edistän urheilemalla. Olen himoliikkuja. Joka päivä on oltava jotain. Mielelläni juoksisin koko ajan.
- Anonyymi
Elämällä yksin ilman häiriöitä ja turhia kuluja joita ihmis suhteet aiheuttaa.
Terveisin: 50 vuotias mies. Hei,
Hyvä keskustelunavaus ja palon vinkkejä!
Joku mainitsi viestissään myös itsetuhoisuuden. Omasta pahasta olosta, ongelmista ja etenkin itsetuhoisista ajatuksista kannattaa keskustella myös ammattilaisen kanssa. Lisäksi vertaistuki voi olla hyvä voimavara.
On olemassa monia matalan kynnyksen auttavia tahoja, joista voi saada tukea elämän eri kriisitilanteissa. Alla tiedoksi tahoja joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja maksutta:
- Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/
Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi MIELI Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/
Lisäksi ma-ke klo 15-19 ja to klo 15-21 on aikuisten kahdenkeskinen MIELI Kriisichat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa mielessä olevasta huolesta tai hankalasta elämäntilanteesta.
Tukinetissä on llisäksi monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.
Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.
Keskusteluapua kriisissä on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös seuraavilta tahoilta:
- MIELI Kriisipuhelin
Kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.
- Kriisikeskukset
Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Myös etävastaanotto on mahdollista osassa paikoista. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/
Ystävällisin terveisin
MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata- Anonyymi
Hörhöjen syöttämillä höpöjutuilla pää menee sekaisin myös
- Anonyymi
Ihmisten olisi hyvä ymmärtää, että psyykelääkkeet voivat aiheuttaa pysyväksi jäävän liikehäiriön:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tardiivi_dyskinesia
"Tardiivi dyskinesia (TD) (suomeksi "hitaasti kehittyvä liikehäiriö", "pakkoliikeoireyhtymä") on lääkkeiden aiheuttama häiriö tahdosta riippumattoman hermoston ekstrapyramidaaliradassa[1]. Tardiivi dyskinesia on yksi ekstrapyramidaalioireista[2]. Hermostohäiriö ilmenee lihaskireyksinä, jännitystiloina ja suonenvetona, etenkin kasvo- ja kaulalihaksissa, mutta myös ylävartalossa. Oireet näkyvät suun, kielen tai vartalon lihasten kiemurtelevina pakkoliikkeinä, kasvojen nykimisenä tai vapinana.[1] Ilmiötä kuvataan joskus esim. suun mukeltamisena. Oireet voivat olla joskus tuskallisia. Jotkut oireista voivat väistyä nukkuessa. TD saattaa myös synnyttää hampaisiin kiillevaurioita.[3] "
- Anonyymi
Persut saattaa ihmisiä eläkkeelle, heill siaras poltiikka ja äärioikeistolaisuus.
Mtt asikakita meilläriittä kasvatus, vanhemmat ja yhteiskunta on epäterve.
Mieht voi huonosti armeijan keskeyttää ja suurin osa nuorista on sairauseläkkeellä mtt ongelmien vuoksi.
Tämä hallitus riistää loputkin kaikesta leikataan, pahaa oloa nuoret kärsii, tukia leikataan ja vihaa kylvetään persujen ja heidän puolesta. Sairaita ministereitä ja Peltokangas luokittelee ihmisä loisiksi ja Gasadew opettaa rotuoppia, joskin makaa utmmien kanssa kuten Tynkkyskäkin.
Simula vihaa arabian kieltä ja its ekuuluu Mäenpään kanssa Suomen sisuun ja on kuin jätkät aseidensa kanssa. Onko hän lesbo?
Perust vihaava tvähemmsitöäjä mutta itse makaavat heitä ja hanuri tiukilla iso kelpaa, mutta muuten vihataan oma napa ensin ja kunnon täytteellä. Hyi helvetti kuka näitä äänestää sairaita rasisteja ja ihmisvihaajia. Tälläinenhan juuri aiheuttaa nuorille epätoivoa.
Nyt vaan kun lapsia puukotetaan ja iskut kohdistuu ihan vääriin viattomiin ihmisiin, niin voisipa iskut osua paremmin näihin vihaa aiheuttaviin poltiikkoihin jne. Amen - Anonyymi
Hyvä arki, realistinen elämän tapa, harmonia elämässä, ongelmista puhuminen ja tapaan ihmisiä, vietän aikaa perheen kanssa. Nukun syön, liikun ja harrastan, teen töitä. Yksi vaikuttaa kaikkeen, kaikki yhteen.
- Anonyymi
Ainakin kannattaisi yrittää välttää tätä keskustelu palstaa..
- Anonyymi
Minulla on pari vinkkiä miten banni tienataan ansiokkaasti ja aistikkaasti, mutta pato ei toki kestä loputtomiin
- Anonyymi
Mielentärväyspäivä ja Aleksis Kivellä päähän päivä?
- Anonyymi
Some circles also known as tenten-portal , love and light bro
- Anonyymi
Mielenterveysjärjestö lainasi ravintoloitsijalle 400 000e. Toisaalta viinaa juodessaanhan voi hyvin.
- Anonyymi
Sovin tänään sisaren kanssa kämpän vaihdosta.Sisar matkusti minun luo ja minä matkustin hänen kotiin.
Minä nautin tänään vanhempaa naista siellä kuka on naimisissa.Olemme jo pitkään niin toimineet.Sisarellani on mieli puuhaa kiusata puolestaan vanhoja ihmisiä minun asunnollani.Hän tykkää kyylätä niitä ja kirjoittaa tänne heistä herjaa.
Minulla ja vanhemmalla naisella on pakko näin tehdä koska en halua ihmisten halveksuntaa meille.Olen vähän pelkuri siinä suhteen,on paljon menetettävää kuten työpaikka.- Anonyymi
..hän imee tälläkin hetkellä mun munaa👍Meillä on ihana.
- Anonyymi
Ei menny kauaa kun pehmustetun kopin mielenterveyspotilas toi tähänkin esiin persut, eikö vihanhallinta toimenpiteet auttaneet
- Anonyymi
No mutta onneks teikäläiset arvostatte sananvapautta kuitenkin, vai mitä? Sivusta
- Anonyymi
no aika huonot on keinot ku oon suht impulsiivinen. oommä ny koittanu tsempata tossa mutta sitte tilalle tulee joku uus vtun höveli ajatus. nämä on näitä.
Hoitamalla potilaita ja ohjaamalla elämässä oikeaan suuntaan.
Parasta terapiaa on mielenterveydelle metsässä oleskelu ja oman metsän raivaus.
- Anonyymi
Esimerkiksi kertomalla miten asiat ovat tai miten ne eivät ainakaan ole
- Anonyymi
Lava kaljaaa tänään..
- Anonyymi
Ei vtutukseen tarvitse kuolla, eihän?
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2026296Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442867- 442327
- 942109
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382031Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311447- 781422
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3071414Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131346Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61286