Mikä kristinuskon haara olisi sellainen, jossa mennään suoraan kuoleman jälkeen taivaaseen (siis jos pääsee tai sitten helvettiin). Ja jotta ne "tuolla se jossain pilven päällä"-puheet olisi perusteltuja. Tuntuu että ihmiset ei ymmärrä että tavallisessa luterilaisuudessa ei näin ole vaan: "hän sieltä on tuleva hakemaan niin eläviä kuin KUOLLEITA". Eli vasta tuomiopäivänä kaikki sitten, niin miksi ihmeessä sitä "pilven päällä" vaan hoetaan!?!?
Kristinuskossa suoraan taivaaseen?
14
167
Vastaukset
- Anonyymi
Mihinkäs se tämä ketju on painautunut, herranen aika!!
- Anonyymi
Voi hyvänen aika! Eikö kukaan tiedä?!? Vai pitääkö sellainen haara perustaa kun kuitenkin kaikki on silleen että "sieltä se pilven päältä"-juttua höpötetään, niin sitten se ois ihan oikeeta.
Kristuksessa on vain Kristuksen ruumis eli koko kristittyjen joukko.
Nämä puolueet on sitten uskonnollisuutta.
Jeesuksen opetus ja vaatimukset ovay hyvin helpot ja kuorma kevyt, kuten Hän itse näin mainitsee, mutta kun tulee uskonnollisuus ..eriseurat, lahkolaisuus niin sitten saatana iskeytyy mukaan.
Siis on vain Kristus ja Hänen omansa.
Muut uskonnollisuudet on turhuutta.- Anonyymi
Siinähän se taas tuli ilmi sen uskon merkitys. Omaa uskoa pidetään ainoana oikeana , ihme että edes jaksat siihen itse uskoa . Ihminen jolla on vakaumus ei tunne tarvetta kieltää aitä toisilta ja sanoa ettei se ole oikea usko. Koska usko on jokaisella ainoastaan aivoissaan , ja siitä,ei voi kiistellä mitenkään.
Anonyymi kirjoitti:
Siinähän se taas tuli ilmi sen uskon merkitys. Omaa uskoa pidetään ainoana oikeana , ihme että edes jaksat siihen itse uskoa . Ihminen jolla on vakaumus ei tunne tarvetta kieltää aitä toisilta ja sanoa ettei se ole oikea usko. Koska usko on jokaisella ainoastaan aivoissaan , ja siitä,ei voi kiistellä mitenkään.
Ihan kirjoitit tutusti valhetta.
- Anonyymi
Kristikunnalla on kaksi vastakkaista oppia samasta asiasta, johtuen siitä, että on laitettu samaan pakettiin vastakkainen pakanateologia Raamatun totuuden kanssa, ’ravistettuna, ei sekoitettuna’.
Tämä paradoksi johtuu siitä, että kristikunnan perusti demonistinen ihmishirviö, perheenjäsentensä murhaaja keisari Konstantinus. Imperiumin eheyden vuoksi tehtiin kompromissi nk. kristittyjen ja pakanoiden oppien kesken. Ei se mikään vapaaehtoinen kompromissi ollut, vaan Valtiovalta päätti tuon teologian, jota valtion virkamiehiksi asetettujen pappien täytyi höpöttää luku-ja kirjoitustaidottomina pidetyille seurakunnille.
Eri mieltä olevia kutsutaan nimellä ’marttyyrit’ ja kuolinsyyksi diagnosoidaan ’pappien pyromaaniharrastuksen uhri’.
Lutherin Hansin muijan Margarethan lapsonen Martti kuulemma puhdisti uskon. Mene ja tiedä… jos niin tekikin, hänen seuraajansa teki kaikkensa palauttaakseen marttilaiset takaisin äiti-katolisuuden helmoihin ja vesitti kutakuinkin kaikki Marttipoijaan tulkinnat, joista monet olivat jopa Raamatun mukaisia.
Kommenttipalstan teeman mukaisesti valitaan tähän vain esimerkki hautajaisista. Seremonian juuret ovat osittain Raamatusta, osittain pakanuskonnoista.
Pappi väittää siunaavansa kuolleen, mutta käyttää Raamatun jaetta, jossa ihminen kirotaan kuolemaan vailla ylösnousemustoivoa.
Eikä tässä kaikki. Pappi poimii Raamatusta opetuksen, että ”viimeisenä päivänä” tulee herätys kuolleista. Kuitenkin pappi saarnaa pakanallista oppia, että ”sielu on kuolematon”, vaikka Hes.18:4 opettaa, että ”sielu kuolee”.
Kirkon mukaan siis samalla hetkellä, kun ihminen kuolee, niin jos on pirskotettu luterilaiseksi, sielu menee suoraa päätä taivaaseen ja kotelo haudataan kirkkomaahan pappien loitsujen saattelemana. Pirskottamattomat, vaikka olisivat eläneet moraalisempaa elämää kuin pirskotetut, menevät kirkon mukaan Helvettiin, ikuiseen kidutukseen, siis samaan paikkaan, mihin Idän uskontojenkin pahikset.
Kirkon opin mukaan tuo taivaassa oleva kotelostaan irti päässyt sielu katselee omia hautajaisiaan ja ihmettelee, että mitä pappi tarkoittaa sanoessaan, että ”Jeesus Kristus, Vapahtajamme, herättää sinut viimeisenä päivänä”, sillä ”huhuu sinne alas, kuuluuko: Minähän jo olen täällä!”
Tästä tulee mieleen, kun pikkutyttö sanoi äidilleen: ”Äiskä, missä sinä olit, kun minä synnyin?” Äiti: ”Kultapieni, minä oli sairaalassa.” Tytteli: ”No ihmettelitkö sitä, että kun tulit kotiin, niin minä olin täällä?”- Anonyymi
Onhan se syntymä aika ihme joten voi ihmetelläkin 🤣. Ja sitten nä.ä vessanpönttöön synnyttävät.. aikamoisen kasteen saa pentu siinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se syntymä aika ihme joten voi ihmetelläkin 🤣. Ja sitten nä.ä vessanpönttöön synnyttävät.. aikamoisen kasteen saa pentu siinä.
Siis 30 päivää morsiaimena/ en tiennyt olevani raskaana jutut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis 30 päivää morsiaimena/ en tiennyt olevani raskaana jutut.
Ja ensi treffit alttarilla juujuu
- Anonyymi
Kun kirjoittaa totuutta niin äkkiäkös amerikan kontrollirotat blokkaa.
- Anonyymi
1.moos.2 ”Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.”
Pappi: ”Ehei se noin ole, vaan ihmiseen tuli taivaan iloista elävä sielu!”
1.moos.3:19 Luoja sanoi kapinalliselle Aadamille: ”Maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman.”
Jos pappi on oikeassa, episodi on mennyt tähän tapaan:
Aadamin sielu: ”Olen raivoissani sinulle, Kotiloni. Minulla oli ihana ikuinen elämä taivaallisessa sieluvarastossa ja nyt minun täytyy sinun kapinasi vuoksi kuolla. Että osaa ottaa päähän!”
Kun ihmismäärä alkaa kasvaa, jokaiseen tulee sielu taivaallisesta kuolemattomien sielujen varastosta. Mutta voi voi tätä surkeutta: Kotilot vanhenevat ja kuolevat!
Papit näkevät tässä mahtavan apajan: ”Rakas lauma, älkää peljästykö. Meillä papeilla on maaginen voima: Kun maksatte meille, niin voimme rukoilla, että sielunne livahtaa taivaaseen heti kun kotilonne kuolla kupsahtaa! Mutta mitenkään kiristämättä teiltä teologillani, jos ette maksa, sielunne joutuu helevettiin kidutettavaksi!”
Eräs sieluparka reagoi: ”Voivoivoi, minun kotiloni on niin kitupiikki... Mutta hetkinen, eihän meillä sieluilla ole tuntoaistia, sehän on vain kotilollani, joka kuoltuaan muuttuu maan mullaksi! Kuulehan kotiloni, älä maksa papille… No nyt se kuitenkin maksaa… eikö se kuule minua… huhuu, täällä sielu, kuuleeko kotilo, kuuntelen, älä maksa .... ei vastausta, ei vaarinottoa … Voi miten hankala tilanne: En voi auttaa kotiloani, ennenkuin minusta tulee kummitus ja se voi tapahtua vasta kun kotiloni kuolee…”
Pappi (kuten tiedetään, papeillahan on yliluonnollinen kyky tietää, että kun kotilo kuolee, sen sielu pääsee takaisin taivaaseen): ”Rakas lauma, lukekaa huuliltani: Sielu on kuolematon!”
Hesekiel (hieman arasti, kun yksin on eri mieltä tuo hurskaan lauman keskellä: ”Mu-mutta sielu kuolee, kuten Hes.18:4 on paljastettu jo 2600 vuotta sitten! Luther ja arkkipiispa Juvakin on tämän sanonut!”
Pappi ja lauma ja lauman sielut: Mitä sinä Hesekiel oikein täällä hiippailet, ala painua siitä, senkin mokoma sielun maaksi jälleen tuleman muuttaja...”- Anonyymi
Ai että sielu meneekin suoraan?!? No ei kai sitä sitten ihan väärässä olla näissä maallisissa höpinöissä. Ehkä se valtaa enkelin sieltä pilvenreunalta aina, joten tämä ns. "lapsen usko" on jopa totta. Mutta eikös enkeleiden määrä ollut rajattu?!?!?
- Anonyymi
Niin kauan kun usko ei häiritse kenenkään elämää niin jokainen uskokoon . Mutta jos uskoa käytetään mahti aseena jotain toista kohtaan niin se ei ole aitoa.
Minulla oli täti joka uskoi ja oli onnellinen ihminen. Loppuun asti, silloin usko ei aiheuta ristiriitaa kellekään kun ymmärtää että se on jokainen henkilökohtainen valinta .- Anonyymi
Anonyymi 2024-10-15 09:52:50 ”Niin kauan kun usko ei häiritse kenenkään elämää niin jokainen uskokoon . Mutta jos uskoa käytetään mahti aseena jotain toista kohtaan niin se ei ole aitoa.
Minulla oli täti joka uskoi ja oli onnellinen ihminen. Loppuun asti, silloin usko ei aiheuta ristiriitaa kellekään kun ymmärtää että se on jokainen henkilökohtainen valinta .”
ЯЯЯЯЯRRRRR
Rakas kommentaattori, yleistät sanan "usko" hassulla tavalla, ikäänkuin se tarkoittaisi sinun ’tunnetilaasi’ mitä tahansa kohtaan, mihin liittyy "usko”:
Uskot illalla, että heräät aamulla, uskot, että syömällä lähtee nälkä, uskot, että autokauppiaasi ja pappisi on rehellinen, uskot, että poliitikot ajavat sinun etuasi, eivät omaansa, uskot, että huomenna on sellainen sää, kuin meteorologi sen tänään kertoo, uskot, että uskokoon jokainen ihan millä tahansa erilaisella, yksilöllisellä tavalla kuin joku toinen, niin jokainen tulee uskollaan autuaaksi ja seurauksena on onnellisuus ja rauha, ei repiviä riitoja ja sotia.
Valitettavasti asia ei ole noin kuten uskottelet itsellesi ja toisille. Ei se lopeta riitelyä eikä sotia, että naivistisesti uskoo filosofiaan, että jos uskoo ja on onnellinen ihminen loppuun asti, että silloin usko ei aiheuta ristiriitaa kellekään, kun ymmärtää että se on jokainen henkilökohtainen valinta.
Esim. lähdet kaupunkisi pääkadulle iltamyöhään. Sinua lähestyy ryhmä ja haluaa ryöstää sinut, koska he uskovat, että tulevat onnellisiksi rosvottuaan sinun rahasi. Yrität torjua hyökkäyksen: ”Arvoisat rosvot, minulla on usko, että jos olen onnellinen ihminen loppuun asti, silloin usko ei aiheuta ristiriitaa kellekään kun ymmärtää että se on jokainen henkilökohtainen valinta.”
Sanooko rosvokopla: ”Anteeksi, etsimme jonkun toisen ryöstettävän”? Vai ryöstävätkö silti ja sanovat: ”Me tulimme nyt hyvin onnellisiksi, koska uskomme, että kun käytämme rahasi omiin tarpeisiimme, se ei aiheuta kenellekään ristiriitaa, kunhan ymmärrämme, että se on kunkin henkilökohtainen valinta.”
Kuningas Fredrik II kyllästyi siihen, että ihmisten kiistelyt uskosta aiheutti jakaumia valtiossaan ja älähti, että ”minun valtiossani kukin tulkoon omalla tavallaan uskollaan autuaaksi!” Siis hän sanoi saman kuin sinä, mutta vain yhdellä virkkeellä.
Jeesus opetti päinvastaisesti: ”Kukin tulee onnelliseksi noudattamalla kaikesta sydämestään Raamatussa olevaa totuutta. Vain se yhdistää ihmiskunnan, ei se, että kukin uskoo omalla tavallaan. Raamatussa olevan totuuden ymmärtämisen ja omaksumisen seurauksena loppuvat riitelyt ja sodat ja tulee rakkauteen perustuva maailmanlaajuinen ykseys.”
Mat.19 ”Eräs mies sanoi Jeesukselle: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tekemän, että minä saisin iankaikkisen elämän?"
17 Niin hän sanoi: "Jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."
18 Hän sanoi hänelle: "Mitkä?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta',
19 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'."
20 Nuorukainen sanoi: "Kaikkia niitä minä olen noudattanut; mitä minulta vielä puuttuu?"
21 Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua."
22 Mutta kun nuorukainen kuuli tämän sanan, meni hän pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
23 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
25 Kun opetuslapset sen kuulivat, hämmästyivät he kovin ja sanoivat: "Kuka sitten voi pelastua?"
26 Jeesus sanoi: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista."
27 Silloin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Katso, me olemme luopuneet kaikesta ja seuranneet sinua; mitä me siitä saamme?"
28 Jeesus sanoi: "Sitten kun Ihmisen Poika istuu taivaassa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella.
29 Jokainen, JOKA ON LUOPUNUT KAIKESTA MINUN VUOKSENI, on saava monin verroin enemmän ja on perivä iankaikkisen elämän.”
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1975928Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442807- 442287
- 932029
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2381991Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291375- 761342
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131267Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j41207Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa2831193