Suurin ongelma maailman väestössä on se, että se kasvaa liian nopeasti.
Vaikka uudet ihmiset ovat ehdottoman tervetulleita planeetalle, on mietittävä sekä planeetan kantokykyä että naisten oikeuksia. Ketään naista ei saa pakottaa synnyttämään aikaisemmin tai enemmän kuin hän itse haluaa.
Paras ratkaisu ongelmaan erityisesti Afrikassa on naisten ja tyttöjen koulutustason ja oikeuksien lisääminen:
"Maapallon väkiluvun kasvua, josta käytännössä kaikki tulee Afrikasta, on hillittävä tyttöjen ja naisten koulutusta ja oikeuksia parantamalla."
https://www.hs.fi/maailma/art-2000010759306.html
Tuossa linkki alkuperäiseen raporttiin BioScience-sivustolla:
https://academic.oup.com/bioscience/advance-article/doi/10.1093/biosci/biae087/7808595?login=false
Hyvät lukijat, olkaa kriittisiä tällä palstalla. Täällä saatetaan käden käänteessä kääntää väestönkasvun faktat nurinniskoin. Todellinen ongelma väestönkasvussa on se, että ihmisiä pakotetaan lisääntymään liikaa, erityisesti köyhissä maissa. Se puolestaan on osasyynä ilmastokatastrofiin.
Olen silti toiveikas. Suurin osa maapallon ihmisistä on järkeviä. He ovat pitäneet planeettamme hengissä tähänkin asti, ja uskon että korjaavilla toimenpiteillä saamme sen pidettyä hengissä vielä kauan. 💖🌎💖
🦄
Naisten koulutus ja paremmat oikeudet ovat ratkaisuja väestöongelmaan
192
1344
Vastaukset
- Anonyymi
Näin on näppylät ja näreet ja onneksi sivistysvaltioissa ainakaan ei voi tehdä normipoikkeuksia ja ulossulkemisia
- Anonyymi
Paitsi wannabe-elitistien ym kaikenmaailman pikkuporvarien märissä oikeistounissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paitsi wannabe-elitistien ym kaikenmaailman pikkuporvarien märissä oikeistounissa
Lillut itse jossakin sosialismin haisevissa harhoissa.
Ketjun aloitus sitä samaa valheita toistavaa propagandaa, joka on ulkona todellisuudesta.
On näyttöä, että tyttöjen ja naisten koulutus räjäyttää väestön sairaan nopeaan kasvuun. Esim. Afganistan oli massiivisen kehitysavun kohteena 20 vuotta, painopisteenä naisten ja tyttöjen koulutus, kuinka sitten kävi, tuona 20 vuotena maan väkiluku kasvoi 20 miljoonasta 40 miljoonaan. Nyt maassa on nälänhätä, kun se ei pysty ruokkimaan väestöään. Tämä sama on toistunut muissakin kehitysmaissa.
- Anonyymi
Ihanaa, rakastetaan omaa ääntämme, minä ainakin tiedän kelle se ei mene
- Anonyymi
Syy siihen miksi naiset köyhissä maissa tekevät paljon lapsia, on ollut se että on totuttu siihen, että osa lapsista on kuollut nuorina ja se liittyy köyhyyteen ja huonoihin elinolosuhteisiin. Mistä löytyy työtä sille määrälle naisia jotta syntyvyys vähenisi.
- Anonyymi
"Mistä löytyy työtä sille määrälle naisia jotta syntyvyys vähenisi."
Siitä kyseisen maan bruttokansantuotteen kasvattamisesta.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🦄Hyviä asioita mietitty, mutta se ei tule olemaan helppoa, koska ihmisten ajattelutapaan ei ole helppoa vaikuttaa, eikä varsinkaan niissä maissa missä miehet ovat alistaneet naisia vuosisatojen ajan. Naisten koulutuksen tarpeellisuudesta on puhuttu kauan, mutta valitettavasti konkreettisesti on köyhissä maissa tapahtunut liian vähän edistymistä. Toiselta puolelta maapalloa on helppo nähdä ratkaisut ongelmiin. Iso ongelma tulee olemaan myös puhtaan veden loppuminen, lisääntyvän kuumuuden takia.
Suomihan on ollut periaatteessa ihan samassa tilanteessa. Nälänhätä on ollut pitkään aina parin epäsuotuisan nopanheiton päässä. Koulutuksen merkitystä voi helposti jopa yliarvioida, mutta oikeastihan Suomessakin talous kehittyi ensin ja vasta sitten alettiin väestöä laajemmin kouluttaa. Ja yhä tänä päivänäkin osa on demareita, joiden osalta ei ole suurta eroa onko ne koulutettuja vai ei. Auttava sisälukutaito on olemassa, mutta ei paljonkaan kykyä soveltaa tuota taitoa.
Anonyymi kirjoitti:
🦄Valtion BKTn kasvattaminen ei johda naisten (tai kenenkään muunkaan) työlisyyden lisääntymiseen. BKT on käytännössä sama kuin liikevaihto ja se voi kasvaa hyvin monin eri tavoin, joista välttämättä millään ei ole työllistävää vaikutusta.
- Anonyymi
Hyvin pohdittu aloitus. Naisten koulutus on tärkeää, koska se parantaa lasten hyvinvointia.
Perheiden tukeminen on myös osa tärkeää tavoitetta. Miehen ja naisen tukeminen vanhempina. Nyt voidaan pahoin ja eroja on paljon.
Nuorten aikuisten pahoinvointi näyttää olevan vähän tietoa hallitsevien riepottelussa. Tai jopa trollauksen ja vieraan valtion polarisaatiovaikuttajien valikoimissa.- Anonyymi
"Hyvin pohdittu aloitus. Naisten koulutus on tärkeää, koska se parantaa lasten hyvinvointia."
Kyllä, ja noissa kaikkein köyhimmissä maissa se vähentää lastenraiskauksia (=pakkoavioliittoja) ja muita pakotettuja avioliittoja.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hyvin pohdittu aloitus. Naisten koulutus on tärkeää, koska se parantaa lasten hyvinvointia."
Kyllä, ja noissa kaikkein köyhimmissä maissa se vähentää lastenraiskauksia (=pakkoavioliittoja) ja muita pakotettuja avioliittoja.
🦄Niin, sitä työtä on tehtåvä kehitysmaissa. Jälkimmäiselle on tarvetta kehittyneissä maissa, kuten myös suomessa.
- Anonyymi
Onpa sinulla värikäs näkemys tästä tekstistäsi, loppukaneetti tuntuu varsin irralliselta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🦄Niin ja "liian hyvät" naiset myös lisäävät ainakin osassa "huono-osaisia" miehiä väkivaltaisia ajatuksia. Itse olen koko ikäni kamppaillut näiden väkivaltaisten ajatusten kanssa, jos nainen on "liian hyvä". Korostan, että ne väkivaltaiset ajatukset eivät missään tapauksessa ole koskaan olleet raiskaamisia. On syytä muistaa vielä tämä: koska naisen pahoinpitelystä vankila-aika olisi todennäköisesti p**kempaa, tämän takia yrittää mahdollisimman tiukasti tukahduttaa naisiin kohdistuvia väkivaltaisia ajatuksia ja sitäkin enemmän vihaa juuri näitä "liian hyviä" miehiä.
Jokaisen viattoman ihmisen kuolema on kuitenkin aina väärin, oli sitten mies tai nainen. On kuitenkin syytä muistaa, mitkä saattavat olla juurisyyt ainakin osalle "huono-osaisista" miehistä, jotka alkavat varsinkin siinä 20 iän jälkeen kärsimään väkivaltaisista ajatuksista, kun huomaa, kuinka jatkuvasti kokee pettymyksiä naisten kanssa ja näkee "liian hyvien" miesten aina onnistuvan.
Hyviä uutisia kuitenkin, että kaikki miehet, jotka kärsivät väkivaltaisista ajatuksista, eivät koskaan ryhdy väkivaltaan, vaan oppivat iän myötä paremmin ja paremmin elämään niiden kanssa, vaikka niitä ei ainakaan täysin poiskaan saa. Esimerkiksi minä paljon mieluummin kritisoin vaikkapa tällä palstalla yhteiskuntaa kuin istun vankilassa.
Todellavaikeeta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja "liian hyvät" naiset myös lisäävät ainakin osassa "huono-osaisia" miehiä väkivaltaisia ajatuksia. Itse olen koko ikäni kamppaillut näiden väkivaltaisten ajatusten kanssa, jos nainen on "liian hyvä". Korostan, että ne väkivaltaiset ajatukset eivät missään tapauksessa ole koskaan olleet raiskaamisia. On syytä muistaa vielä tämä: koska naisen pahoinpitelystä vankila-aika olisi todennäköisesti p**kempaa, tämän takia yrittää mahdollisimman tiukasti tukahduttaa naisiin kohdistuvia väkivaltaisia ajatuksia ja sitäkin enemmän vihaa juuri näitä "liian hyviä" miehiä.
Jokaisen viattoman ihmisen kuolema on kuitenkin aina väärin, oli sitten mies tai nainen. On kuitenkin syytä muistaa, mitkä saattavat olla juurisyyt ainakin osalle "huono-osaisista" miehistä, jotka alkavat varsinkin siinä 20 iän jälkeen kärsimään väkivaltaisista ajatuksista, kun huomaa, kuinka jatkuvasti kokee pettymyksiä naisten kanssa ja näkee "liian hyvien" miesten aina onnistuvan.
Hyviä uutisia kuitenkin, että kaikki miehet, jotka kärsivät väkivaltaisista ajatuksista, eivät koskaan ryhdy väkivaltaan, vaan oppivat iän myötä paremmin ja paremmin elämään niiden kanssa, vaikka niitä ei ainakaan täysin poiskaan saa. Esimerkiksi minä paljon mieluummin kritisoin vaikkapa tällä palstalla yhteiskuntaa kuin istun vankilassa.
TodellavaikeetaLisään vielä tämän. Hyviä uutisia tosiaan tämäkin, että en mä kuitenkaan jatkuvasti kärsi väkivaltaisista ajatuksista, jos nainen on "liian hyvä". Kyllä tosiaan on hetkiä, jolloin mulle "liian hyvä" nainen jopa innostaa menemään elämässä eteenpäin, kuten esimerkiksi tämä venäläinen politiikan asiantuntija Kira Sazonova, vaikka olenkin elämän aikana joutunut pettymään parisuhdeyrityksissä venäläisten naisten kanssa.
Tuossa Rutubessa video keskusteluohjelmasta, jossa Kira Sazonova keskustelee.
https://rutube.ru/video/290bb1e4317d60431dc07eb7a4bba4e6/
Lähinnä tämä: aina voi olla ihanteita, jos itse olisi "liian hyvä" ja olisi myös kaunis ja älykäs vaimo, jonka kanssa käydä monipuolisia keskusteluja. Realismia kuitenkin on, että aina asiat ei vaan tahdo mennä ihanteiden mukaisesti parisuhteessa. Toki itseä voi ja kannattaa yrittää aina kehittää.
Todellavaikeeta
- Anonyymi
Kyllä. Mutta, koska toisten maitten sisäisiin asioihin ei voi puuttua, pitäisi pitää oman maan käytännöistä tiukasti kiinni.
Tännekin jos tulee ihmisiä perheineen noista kolmansista maista, pitäisi toksinen naisia alistava kulttuuri lopettaa rajalla.
Yäällä nsiset ja tytötkin kouluihin ja työelämään. Se pitää vaatia heiltä.- Anonyymi
On tehty kehitysohjelmia, jotka on saatu kohdistettua tarkasti naisten aseman parantamiseen.
Se on tehtävä äärimmäisen tarkasti ja maan kulttuuri tuntien, niin että se saadaan kohdistettua naisiin. Naiset , lapset ja vanhukset ovat "ravintoketjun" alimmaisina omia tarpeitaan puolustamaan, siitäkin huolimatta, että juuri siiihen panostaminen parantaa koko yhteiskunnan elämää. - Anonyymi
Kyllähän Suomessa maahanmuuttajaperheiden tytöilläkin on oppivelvollisuus. Siinä kohtaa ei siis ole mitään poikkeiksia. Mitä työssäkäyntiin taas tulee, niin eivät kaikki kantiksetkaan käy töissä. Tuohon ei siis löydy ainakaan mitään tasa-arvoperustaisia syitä. Mielestäni joitain velvoitteita pitäisi olla, vaikkapa kielen oppimista jne. mutta niin kauan kun kantasuomalainenkin voi jäädä lasten kanssa kotiin, niin tasa-arvoon vedoten ei voi maahanmuuttajaakaan pakottaa töihin. Muita perusteluja voi tietenkin miettiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän Suomessa maahanmuuttajaperheiden tytöilläkin on oppivelvollisuus. Siinä kohtaa ei siis ole mitään poikkeiksia. Mitä työssäkäyntiin taas tulee, niin eivät kaikki kantiksetkaan käy töissä. Tuohon ei siis löydy ainakaan mitään tasa-arvoperustaisia syitä. Mielestäni joitain velvoitteita pitäisi olla, vaikkapa kielen oppimista jne. mutta niin kauan kun kantasuomalainenkin voi jäädä lasten kanssa kotiin, niin tasa-arvoon vedoten ei voi maahanmuuttajaakaan pakottaa töihin. Muita perusteluja voi tietenkin miettiä.
Tuo on juuri täysin virheellinen ajattelutapa. On aivan eri asia onko suomalainen äiti tai isä lastensa kanssa kotona vai kielitaidoton maahanmuuttajaperheen äiti, jolla ei ole edes minkäänlaisia suomalaisia sosiaalisia verkostoja.
90-luvun alussa suomalaisten syntyvyys oli varsin korkeaa, kun kotihoidon tukea maksettiin enemmän ja kuntalisäkin oli korkea. Eikä ollut maahanmuuttajia juurikaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on juuri täysin virheellinen ajattelutapa. On aivan eri asia onko suomalainen äiti tai isä lastensa kanssa kotona vai kielitaidoton maahanmuuttajaperheen äiti, jolla ei ole edes minkäänlaisia suomalaisia sosiaalisia verkostoja.
90-luvun alussa suomalaisten syntyvyys oli varsin korkeaa, kun kotihoidon tukea maksettiin enemmän ja kuntalisäkin oli korkea. Eikä ollut maahanmuuttajia juurikaan.Et tainnut lukea mitä sanoin. Ainakin argumenttisi ovat täysin sen vierestä mitä kirjoitin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
90-luvun alussa suomalaisten syntyvyys oli varsin korkeaa, kun kotihoidon tukea maksettiin enemmän ja kuntalisäkin oli korkea. Eikä ollut maahanmuuttajia juurikaan.Köytännössä se on lpulta yhdentekevää, vaikka ensimmäisen sukupuolven maahanmuuttajaäiti olisi kotiäitinä. Se on jopa ihan varteenotettava vaihtoehto, jolle ei sellaisenaan ole edes mikään pakko tehdä mitään. Itse olen kyllä sitä mieltä, että oleskeluluvan ehtona pitäisi useamman vuoden maassaolon jälkeen olla myös kielitaidon kehittyminen ja periaatteessa myös se, että ymmärtää jotakin myös yhteiskunnasta. Sen sijaan se, että olisi joku työvelvoite ei tasa-arvon läkökulmasta ole oleellista. Yhteiskuntaa sopeutumisessa valtaosa panostuksesta pitäisi laittaa toisesta sukupolvesta eteenpäin. Vaikka kasvatus lähteekin kotoa, niin varsinkin maahanmuuttajien kohdalla kodin vaikutus on luonnostaan pienempi, sillä se kaikki muu ympäröivä on niin erilaista. Tämä pitäisi ymmärtää ja tajuta tukea tähän yhteiskuntaan sopeutumusta. Moni tousen polven maahanmuuttajahan kokee, että he eivät ole kotonaan missään, heillä ei ole sitä yhteiskuntaa, johon he kuuluvat ja se tuottaa väistämättä ongelmia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
90-luvun alussa suomalaisten syntyvyys oli varsin korkeaa, kun kotihoidon tukea maksettiin enemmän ja kuntalisäkin oli korkea. Eikä ollut maahanmuuttajia juurikaan."90-luvun alussa suomalaisten syntyvyys oli varsin korkeaa, kun kotihoidon tukea maksettiin enemmän ja kuntalisäkin oli korkea. Eikä ollut maahanmuuttajia juurikaan."
Aloituksessa puhuttiin globaalista syntyvyydestä.
Lainaus aloitukseen linkitetystä Hesarin artikkelista:
"Maapallon väkiluku tekee joka päivä uuden ennätyksen: Tänä vuonna se on kasvanut yli 50 miljoonalla ja on jo lähes 8,2 miljardia. Väkiluvun on ennustettu kääntyvän laskuun lähes kaikissa maissa vuosisadan loppuun mennessä."
On aivan turhaa väittää, että alhainen syntyvyys olisi globaali ongelma. Suomessa se toki on ongelma, mutta Suomen pyyhkiytyminen maailmankartalta ei tuhoa maapalloa elinkelvottomaksi. Sen sijaan hallitsematon globaali väestönkasvu tuhoaa koko planeetan, samoin länsimaistyylinen kulutus. Onneksi väestönkasvun on ennustettu taittuvan vuosisadan loppuun mennessä.
🦄 Anonyymi kirjoitti:
On tehty kehitysohjelmia, jotka on saatu kohdistettua tarkasti naisten aseman parantamiseen.
Se on tehtävä äärimmäisen tarkasti ja maan kulttuuri tuntien, niin että se saadaan kohdistettua naisiin. Naiset , lapset ja vanhukset ovat "ravintoketjun" alimmaisina omia tarpeitaan puolustamaan, siitäkin huolimatta, että juuri siiihen panostaminen parantaa koko yhteiskunnan elämää.En ole pystynyt tähän vastaamaan anonyyminä...
Saa nähdä näinkään...
Täällä rajoitetaan keskustelua, mikä ei ole mitään uutta.
Pitäisi vastata ylläpitäjän agendaan...
Tässä sinne ylläpiyäjälle tärkeimmät: 🖕Anonyymi kirjoitti:
Se on tehtävä äärimmäisen tarkasti ja maan kulttuuri tuntien, niin että se saadaan kohdistettua naisiin. Naiset , lapset ja vanhukset ovat "ravintoketjun" alimmaisina omia tarpeitaan puolustamaan, siitäkin huolimatta, että juuri siiihen panostaminen parantaa koko yhteiskunnan elämää.Voi olla tehty vaikka mitä, mutta huonosti toimii.
Romaaniväestöstä vissiin puolet työttöminä. Vain 70 % Somaleista... lähi-idän tyypit varmaan vielä huonommin...
Ja voisin laittaa pääni pantiksi, että huonoiten heistä voi tytöt ja naiset.
Se kulttuuri, mikä heidän naisiaan latistaa, pitäisi loppua, kun Suomen aluerajan sisään tullaan. Täällä ei silvota sukuelimiä. Täällä ei voi olla mitään verikostoja....
Täällä nainen on ihan yhtä tärkeä ja voipa kuin mies.
Uskonnonkin pitää voida tajuta tämä...Anonyymi kirjoitti:
"90-luvun alussa suomalaisten syntyvyys oli varsin korkeaa, kun kotihoidon tukea maksettiin enemmän ja kuntalisäkin oli korkea. Eikä ollut maahanmuuttajia juurikaan."
Aloituksessa puhuttiin globaalista syntyvyydestä.
Lainaus aloitukseen linkitetystä Hesarin artikkelista:
"Maapallon väkiluku tekee joka päivä uuden ennätyksen: Tänä vuonna se on kasvanut yli 50 miljoonalla ja on jo lähes 8,2 miljardia. Väkiluvun on ennustettu kääntyvän laskuun lähes kaikissa maissa vuosisadan loppuun mennessä."
On aivan turhaa väittää, että alhainen syntyvyys olisi globaali ongelma. Suomessa se toki on ongelma, mutta Suomen pyyhkiytyminen maailmankartalta ei tuhoa maapalloa elinkelvottomaksi. Sen sijaan hallitsematon globaali väestönkasvu tuhoaa koko planeetan, samoin länsimaistyylinen kulutus. Onneksi väestönkasvun on ennustettu taittuvan vuosisadan loppuun mennessä.
🦄Puhu vaan globaalisti, mutta ihmisiä kiinnostaa paikallisuus. Sinä et ehkä ymmärrä, jos sinulla ei ole lapsia.
Ja ehkä olet sitä ikäryhmää, että luotat siihen, että yhteiskunta toimii js hoitaa... mutta oket nuorempi kuin minä. Saatat todennäköisemmin tulls yhteiskunnsn huonommin hoitaneeksi kuin minä...
Eikä mullekaan ole takuita... mutta mä olen hyvissä väleissä kshden nuoren kanssa, joita olen auttanut aina...Anonyymi kirjoitti:
Köytännössä se on lpulta yhdentekevää, vaikka ensimmäisen sukupuolven maahanmuuttajaäiti olisi kotiäitinä. Se on jopa ihan varteenotettava vaihtoehto, jolle ei sellaisenaan ole edes mikään pakko tehdä mitään. Itse olen kyllä sitä mieltä, että oleskeluluvan ehtona pitäisi useamman vuoden maassaolon jälkeen olla myös kielitaidon kehittyminen ja periaatteessa myös se, että ymmärtää jotakin myös yhteiskunnasta. Sen sijaan se, että olisi joku työvelvoite ei tasa-arvon läkökulmasta ole oleellista. Yhteiskuntaa sopeutumisessa valtaosa panostuksesta pitäisi laittaa toisesta sukupolvesta eteenpäin. Vaikka kasvatus lähteekin kotoa, niin varsinkin maahanmuuttajien kohdalla kodin vaikutus on luonnostaan pienempi, sillä se kaikki muu ympäröivä on niin erilaista. Tämä pitäisi ymmärtää ja tajuta tukea tähän yhteiskuntaan sopeutumusta. Moni tousen polven maahanmuuttajahan kokee, että he eivät ole kotonaan missään, heillä ei ole sitä yhteiskuntaa, johon he kuuluvat ja se tuottaa väistämättä ongelmia.
Toiseen maahan muuttaminen, toiseen kulttuuriin oppiminen ei olekaan helppoa. Se vaan pitäisi saada jo tietoon, ennenkuin siihen kukaan lähtee.
Rikolliset hyödyntää tätä, ettei lähtömsissa tiedetä mihin lähdetään...mitä saavuttaa, vaan mainostetaan sitä ja tätä...vaikka Suomen tukia...
Täällä tehfään usein ulkomaalaisille js vieraille kulttuureille karhunpalvelus. Ja vielä ihmetellään sitä...- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Puhu vaan globaalisti, mutta ihmisiä kiinnostaa paikallisuus. Sinä et ehkä ymmärrä, jos sinulla ei ole lapsia.
Ja ehkä olet sitä ikäryhmää, että luotat siihen, että yhteiskunta toimii js hoitaa... mutta oket nuorempi kuin minä. Saatat todennäköisemmin tulls yhteiskunnsn huonommin hoitaneeksi kuin minä...
Eikä mullekaan ole takuita... mutta mä olen hyvissä väleissä kshden nuoren kanssa, joita olen auttanut aina...Argumentum ad hominem, ja vieläpä kahdella eri tavalla. En koe tarpeelliseksi kommentoida viestin sisältöä.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Argumentum ad hominem, ja vieläpä kahdella eri tavalla. En koe tarpeelliseksi kommentoida viestin sisältöä.
🦄Se onkin hyvä laittaa luu kurkkuun jos argumentti ei miellytä, esim narsistisia tendenssejä omaavat ihmiset tuntuu kuittaavan kaiken ns ite oot- metodilla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se onkin hyvä laittaa luu kurkkuun jos argumentti ei miellytä, esim narsistisia tendenssejä omaavat ihmiset tuntuu kuittaavan kaiken ns ite oot- metodilla
Avarakatseisuutta, kotimaan asioihin perehtymistä ja omaa pohdintaa sinultakin yksisarvinen.
Ei laskeudu vastaanottavaan maaperään esitellä globaalia ohjelmas, jos kotimaan tarve on samanaikaisesti huutava - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Avarakatseisuutta, kotimaan asioihin perehtymistä ja omaa pohdintaa sinultakin yksisarvinen.
Ei laskeudu vastaanottavaan maaperään esitellä globaalia ohjelmas, jos kotimaan tarve on samanaikaisesti huutavaTuo johon vastasit ei ollut minun kirjoittamani kommentti.
🦄 - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Puhu vaan globaalisti, mutta ihmisiä kiinnostaa paikallisuus. Sinä et ehkä ymmärrä, jos sinulla ei ole lapsia.
Eikä mullekaan ole takuita... mutta mä olen hyvissä väleissä kshden nuoren kanssa, joita olen auttanut aina...Ei ole globaalia ilman paikallisuutta, niitä ei tosiaan voi erottaa toisistaan. Ihmisiä kiinnostaa luonnollisesti enemmän paikallisuus kuin mikään muu. Mikä muu on globaalimpaa kuin maahanmuutto, sitä tapahtuu kaikenaikaa kaikkialla maapallolla. Siihen kuuluu osana, yhtenä pienenä palasena myös maahanmuuttajaperheet Suomessa. On selvää kuin mikä, että se kiinnostaa ja oikeastaan pitääkin kiinnostaa suomalaisia paikallisesti Suomessa.
Alkuperäisiä suomalaisia olivat vain saamelaiset, jotka ajettiin "sivistyksen" tieltä jo ajat sitten tänne muuttaneiden tai muuttokäskyn saaneiden ihmisten toimesta. Siinä samalla Suomeen saapuivat myös romaneita, joita ei toivotettu avosylin vastaan ja heidän asemansa oli kurja pitkään. Syynä oli erilainen kulttuurinen. Eli aivan samoin kuin nykyisin täysin erilaisten kulttuurien ihmisillä on vaikea sopeutua suomalaiseen kulttuuriin ja tästä seuraus, joka on nähtävissä jo nyt. Suomessa on paljon rinnakkaiskulttureita, joissa asuvilla ihmisillä ei ole mitään muuta yhteistä kuin asuinpaikka.
Tuossa edellä kirjoitettiin aivan perustellusti, että Suomeen täysin erilaisesta kulttuurista muuttaneet maahanmuuttajaäideille olisi tarpeellista kotiutuminen suomalaiseen kulttuuriin siten, ettei heillä olisi mitään mahdollisuutta jäädä miehensä/lastensa "vangiksi" kotiin hellan ääreen. Siellä ei opi suomen kieltä, ei tapaa suomalaisia, ei naisia ei miehiä. Varmaa on, ettei heidän miehensä kannusta millään tavalla vaimojaan kotiutumaan Suomeen, vaan pikemminkin hallitsevat heitä edelleen kotimaansa tavalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole globaalia ilman paikallisuutta, niitä ei tosiaan voi erottaa toisistaan. Ihmisiä kiinnostaa luonnollisesti enemmän paikallisuus kuin mikään muu. Mikä muu on globaalimpaa kuin maahanmuutto, sitä tapahtuu kaikenaikaa kaikkialla maapallolla. Siihen kuuluu osana, yhtenä pienenä palasena myös maahanmuuttajaperheet Suomessa. On selvää kuin mikä, että se kiinnostaa ja oikeastaan pitääkin kiinnostaa suomalaisia paikallisesti Suomessa.
Alkuperäisiä suomalaisia olivat vain saamelaiset, jotka ajettiin "sivistyksen" tieltä jo ajat sitten tänne muuttaneiden tai muuttokäskyn saaneiden ihmisten toimesta. Siinä samalla Suomeen saapuivat myös romaneita, joita ei toivotettu avosylin vastaan ja heidän asemansa oli kurja pitkään. Syynä oli erilainen kulttuurinen. Eli aivan samoin kuin nykyisin täysin erilaisten kulttuurien ihmisillä on vaikea sopeutua suomalaiseen kulttuuriin ja tästä seuraus, joka on nähtävissä jo nyt. Suomessa on paljon rinnakkaiskulttureita, joissa asuvilla ihmisillä ei ole mitään muuta yhteistä kuin asuinpaikka.
Tuossa edellä kirjoitettiin aivan perustellusti, että Suomeen täysin erilaisesta kulttuurista muuttaneet maahanmuuttajaäideille olisi tarpeellista kotiutuminen suomalaiseen kulttuuriin siten, ettei heillä olisi mitään mahdollisuutta jäädä miehensä/lastensa "vangiksi" kotiin hellan ääreen. Siellä ei opi suomen kieltä, ei tapaa suomalaisia, ei naisia ei miehiä. Varmaa on, ettei heidän miehensä kannusta millään tavalla vaimojaan kotiutumaan Suomeen, vaan pikemminkin hallitsevat heitä edelleen kotimaansa tavalla.Onko niin, että nopeita koulutusta olisi suomessa maahanmuuttajamiesten koulutus ja sivistäminen, ellei sitä saada kotoa äidin hoidossa ja koulussa?
Onko edes missään yritetty? Voiko kotona ja koulun yleissivistyksessä jääneitä ymmärryksen puutteita kulttuurin edellyttämistä tavoista opettaa miehelle aikuisiässä?
Onko maahanmuuttajamiehet valmiiksi menetettyjä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko niin, että nopeita koulutusta olisi suomessa maahanmuuttajamiesten koulutus ja sivistäminen, ellei sitä saada kotoa äidin hoidossa ja koulussa?
Onko edes missään yritetty? Voiko kotona ja koulun yleissivistyksessä jääneitä ymmärryksen puutteita kulttuurin edellyttämistä tavoista opettaa miehelle aikuisiässä?
Onko maahanmuuttajamiehet valmiiksi menetettyjä?Eli, vaikka kehitysmaissa äidin tukeminen näkyy yksiselitteisesti lasten elämän paranemisessa, niin onko toivotonta yrittää saada jälkikasvun elämän parantamisen luotaava tehtävä luonnolliseksi osaksi miehen elämää myös silloin, jos hän asuu suomessa?
Itse pelkään ettei miestä onnistu valjastamaan kovin helposti pyytteettömyyteen ja uhrautuvaisuuteen ja huolenpitoon samoin kuin naisia. Kuria ja hyvää kasvatusta voi olla, mutta miten se ylimääräinen pyytteetön rakkaus, joka äidin vaistot ja saa toimimaan pitkäjänteisesti kohti lapsen parempaa tulevaisuutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli, vaikka kehitysmaissa äidin tukeminen näkyy yksiselitteisesti lasten elämän paranemisessa, niin onko toivotonta yrittää saada jälkikasvun elämän parantamisen luotaava tehtävä luonnolliseksi osaksi miehen elämää myös silloin, jos hän asuu suomessa?
Itse pelkään ettei miestä onnistu valjastamaan kovin helposti pyytteettömyyteen ja uhrautuvaisuuteen ja huolenpitoon samoin kuin naisia. Kuria ja hyvää kasvatusta voi olla, mutta miten se ylimääräinen pyytteetön rakkaus, joka äidin vaistot ja saa toimimaan pitkäjänteisesti kohti lapsen parempaa tulevaisuutta.Jaaha, että tällaista eugeniikkaa sinulla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaaha, että tällaista eugeniikkaa sinulla
Ylimääräinen pyyteetön rakkaus, jonka äidin vaistot saa toimimaan. Siitä ehkä ns ensi numerossa, että kuinka siinä kävi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko niin, että nopeita koulutusta olisi suomessa maahanmuuttajamiesten koulutus ja sivistäminen, ellei sitä saada kotoa äidin hoidossa ja koulussa?
Onko maahanmuuttajamiehet valmiiksi menetettyjä?Maahanmuuttajamiesten mahdollisuus kotiutua edes jollain tavalla Suomeen voi tapahtua vai tietynlaisen "pakon" kautta. Tarkoitan vahvasti eri kulttuureja. Se on nähty, ettei maahanmuuttajaperheet voi hyvin eikä varsinkaan kotiudu suomalaiseen kulttuuriin, jos äiti on kotona, isä käy ehkä työssä ehkä on työttömänä. Lapsille opetetaan vain omaa kulttuuria, miesten kulttuuria, joka syrjii naisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli, vaikka kehitysmaissa äidin tukeminen näkyy yksiselitteisesti lasten elämän paranemisessa, niin onko toivotonta yrittää saada jälkikasvun elämän parantamisen luotaava tehtävä luonnolliseksi osaksi miehen elämää myös silloin, jos hän asuu suomessa?
Itse pelkään ettei miestä onnistu valjastamaan kovin helposti pyytteettömyyteen ja uhrautuvaisuuteen ja huolenpitoon samoin kuin naisia. Kuria ja hyvää kasvatusta voi olla, mutta miten se ylimääräinen pyytteetön rakkaus, joka äidin vaistot ja saa toimimaan pitkäjänteisesti kohti lapsen parempaa tulevaisuutta.Lapset ovat mamu miehille vain mahdollisuus sitoa vaimo kotiin.
Jos lapsista kasvaessaan tulee "liian länsimaisia" heidät viedään kotimaahan "kurinpalautukseen", joissa nuoret tytöt naitetaan vanhoille ukoille. Viimeksi tänään uutisissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole globaalia ilman paikallisuutta, niitä ei tosiaan voi erottaa toisistaan. Ihmisiä kiinnostaa luonnollisesti enemmän paikallisuus kuin mikään muu. Mikä muu on globaalimpaa kuin maahanmuutto, sitä tapahtuu kaikenaikaa kaikkialla maapallolla. Siihen kuuluu osana, yhtenä pienenä palasena myös maahanmuuttajaperheet Suomessa. On selvää kuin mikä, että se kiinnostaa ja oikeastaan pitääkin kiinnostaa suomalaisia paikallisesti Suomessa.
Tuossa edellä kirjoitettiin aivan perustellusti, että Suomeen täysin erilaisesta kulttuurista muuttaneet maahanmuuttajaäideille olisi tarpeellista kotiutuminen suomalaiseen kulttuuriin siten, ettei heillä olisi mitään mahdollisuutta jäädä miehensä/lastensa "vangiksi" kotiin hellan ääreen. Siellä ei opi suomen kieltä, ei tapaa suomalaisia, ei naisia ei miehiä. Varmaa on, ettei heidän miehensä kannusta millään tavalla vaimojaan kotiutumaan Suomeen, vaan pikemminkin hallitsevat heitä edelleen kotimaansa tavalla.Tämäpö juuri. Ja tänään oli MOT;ssa juttu 13 vuotiaasta, joka vietiin kotimaahan ja laitettiin pakkoavioliittoon.
Kyllä sallin kulttuurillisia asioita, mutta ihmisoikrudet ja ennenkaikkea lasten oikeudet, migkä Suomessa PITÄÄ täyttyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko maahanmuuttajamiehet valmiiksi menetettyjä?"Onko maahanmuuttajamiehet valmiiksi menetettyjä?"
Jos he eivät lopeta kulttuurin toksisia vaikutukdia, ovat menetettyjä". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaaha, että tällaista eugeniikkaa sinulla
Eugeniaa? Ei nyt niinkään ollut tarkoitus 🤭 ihan tolkuttoman vaikeaa vaan, yrittää aikuisia miehiä kasvattaa 😂
Katsoppas kun se on vähän niinkin, että suomalaisessakin kulttuurissa on sitä miesten itsemääräämisoikeutta yli naisen suosivaa.
Taitaa olla tämä pohdintani miehille läpi linjan mahdoton ajatus 🤣💦 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eugeniaa? Ei nyt niinkään ollut tarkoitus 🤭 ihan tolkuttoman vaikeaa vaan, yrittää aikuisia miehiä kasvattaa 😂
Katsoppas kun se on vähän niinkin, että suomalaisessakin kulttuurissa on sitä miesten itsemääräämisoikeutta yli naisen suosivaa.
Taitaa olla tämä pohdintani miehille läpi linjan mahdoton ajatus 🤣💦Eiköhän maailmassa lopulta ole eugeniikkaa luonnostaan?
Luultavasti ihmisten aivojen rakrnnekin on muuttunut väkivsltaa suosivasta toiseen juuri eugeniikan perusteella.
Jospa ensin tunnustettaisiin tosiasiat eli että suurin osa maailman ja vasiten Afrikan ihmisistä on tyhmiä kuin saappaat.
- Anonyymi
Ei tule tapahtumaan. Tunnustetaan kaikki muu paitsi ilmiselvä. Eikä siihen uskoon vaikuta edes tutkimukset ja numerot.
- Anonyymi
Afrikan ihmiset eivät ole sen tyhmempiä kuin muutkaan. Ainoastaan kouluttamattomia ja naiset alistettuja.
Anonyymi kirjoitti:
Afrikan ihmiset eivät ole sen tyhmempiä kuin muutkaan. Ainoastaan kouluttamattomia ja naiset alistettuja.
Olisi tietysti kauhean kivaa ja tasa-arvoista, jos eivät olisi. Kannustan etsimään tieteellistä näyttöä siitä, että kaikkien maiden ja kansojen keskimääräinen tyhmyys on sama. Nykyaikana edes aiheen tutkiminen nähdään helposti rasistisena.
Anonyymi kirjoitti:
Eikö se sitten ole tyhmyyttä?
- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Tiedustelepa tuota afrikkalaisilta miehiltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle kelpaisi hyvin afrikkalainen nainen, mutta tosiaan tämä ongelma, kun pitäisi tietää, onko kulttuurisia rajoitteita. Kyllähän Afrikassa kristittyjäkin löytyy. Koulutusta naisella nyt olisi vähän pakko olla, jotta Suomeesa työllistyisi.
Sama ongelma kuin muidenkin naisten kanssa: jos nainen on mulle "liian hyvä", tulee parisuhteessa hankaluuksia.
scrg kirjoitti:
Olisi tietysti kauhean kivaa ja tasa-arvoista, jos eivät olisi. Kannustan etsimään tieteellistä näyttöä siitä, että kaikkien maiden ja kansojen keskimääräinen tyhmyys on sama. Nykyaikana edes aiheen tutkiminen nähdään helposti rasistisena.
En ole lukenut tuota kokonaan, mutta kaikki tärkeä tulee jo alussa.
https://www.hs.fi/tiede/art-2000006504322.html
"Peritty älykkyys selittää ihmisen elämänkulkua paremmin kuin sosiaaliluokka. Tätä ei ole soveliasta sanoa ääneen – edes tieteessä, sanoo psykologian professori Markus Jokela."
"Jospa ensin tunnustettaisiin tosiasiat eli että suurin osa maailman ja vasiten Afrikan ihmisistä on tyhmiä kuin saappaat."
Etkös sinä ole puhunut tuosta hypergamiasta. Itseasiassa tällä logiikalla monelle valkoiselle hetero miehelle löytyisi helpostikin vaimo, jos koulutus korreloi älykkyyden kanssa. Siinä Education Index. Katso, missä maissa korkea jo 90-luvulta alkaen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Education_Index
buddy-love kirjoitti:
Ei vaan tietämättömyyttä, sivusta toteamus. Juuh tyhmyys ja tietämättömyys olisi syytä erottaa toisistaan 🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaan tietämättömyyttä, sivusta toteamus. Juuh tyhmyys ja tietämättömyys olisi syytä erottaa toisistaan 🤔
Afrikkalaisille maahanmuuttajille annetaan esimerkiksi samat mahdollisuudet tiedon saamisessa ja koulutuksessa. Mutta silti eivät pärjää, ei edes toisen polven maahanmuuttajat. Sen voi halutessaan selittää tietämättömyydeksi, mutta käytännössä se on tyhmyyttä. Ei ole riittävästi aivoja omaksua ja oppia sitä, minkä enemmistö kantaväestöstä oppii suht helposti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Afrikkalaisille maahanmuuttajille annetaan esimerkiksi samat mahdollisuudet tiedon saamisessa ja koulutuksessa. Mutta silti eivät pärjää, ei edes toisen polven maahanmuuttajat. Sen voi halutessaan selittää tietämättömyydeksi, mutta käytännössä se on tyhmyyttä. Ei ole riittävästi aivoja omaksua ja oppia sitä, minkä enemmistö kantaväestöstä oppii suht helposti.
13:37:17 tuosta minä olen täysin tietämätön 🙂
Anonyymi kirjoitti:
"Jospa ensin tunnustettaisiin tosiasiat eli että suurin osa maailman ja vasiten Afrikan ihmisistä on tyhmiä kuin saappaat."
Etkös sinä ole puhunut tuosta hypergamiasta. Itseasiassa tällä logiikalla monelle valkoiselle hetero miehelle löytyisi helpostikin vaimo, jos koulutus korreloi älykkyyden kanssa. Siinä Education Index. Katso, missä maissa korkea jo 90-luvulta alkaen.
TodellavaikeetaYksilötasolla koulutus korreloi älykkyyden kanssa. Oikeastaan hyvin monien asioiden on havaittu korreloivan älykkyyden kanssa: pääsääntöisesti niin, että on pienempi riski kaikkeen ikävään ja suurempi todennäköisyys moniin hyvinä pidettyihin juttuihin.
Paljon koulutuksen ja älykkyyden yhteydestä riippuu kuitenkin myös olosuhteista. Joten populaatiotasolla maiden tai kansojen koulutustasojen erot eivät välttämättä kerro älykkyyden eroista. Suomi esim. on vähän yli sadassa vuodessa kulkenut tien, jossa eri vaiheissa väestön koulutustaso on vastannut varmaan suunnilleen kaikkia niitä vaiheita, joissa eri maat nyt ovat koulutuksen suhteen. Väestön älykkyys siltä osin kuin se on perinnöllistä ei kuitenkaan ole muuttunut mihinkään.
- Anonyymi
Siellä köyhissä maissakin ne parempiosaiset on syypäitä huonompiosaisten kurjuuteen. Vievät nenän edestä, eivät välitä.
Niin kauan kun maan sisällä hommat kusee, ei kannettu apu pitkälle kanna.
Entinen Eivori- Anonyymi
Tässä on juuri se ongelman ydinasia kuvattuna.
Luin erään paikallisen kertomuksen siitä, miten hän yritti parantaa perheensä taloutta leipomalla leipää ja myymällä ne torilla. Eräs sukulaismies tuli ja otti leivät maksamatta ja hänellä oli kuulemma oikeus sukulaisena toimia niin, sillä suku jakaa ruokansa.
Ei sitten ollut rahaa ostaa uusia jauhoja ja leipoa lisää, mutta tuskin siitäkään olisi ollut hyötyä, sillä leivät olisi varmaan taas menetetty.- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Luin erään paikallisen kertomuksen siitä, miten hän yritti parantaa perheensä taloutta leipomalla leipää ja myymällä ne torilla. Eräs sukulaismies tuli ja otti leivät maksamatta ja hänellä oli kuulemma oikeus sukulaisena toimia niin, sillä suku jakaa ruokansa.
Ei sitten ollut rahaa ostaa uusia jauhoja ja leipoa lisää, mutta tuskin siitäkään olisi ollut hyötyä, sillä leivät olisi varmaan taas menetetty.Niin, silloin se leivän tekeminenkään ei elätä eikä elantona kannata ilman maksavia ostajia. Sittenkin vielä tappiot vaikuttaa onko homma tuottavaa, kannattavaa. Niinhän se menee kaikkialla.
Entinen Eivori
Afrikan oloihin ei ole nykyään kuulemma sopivaa puuttua, sillä se on joko uuskolonialismia, tai valkoista pelastajuutta.
Kiina kuitenkin toimii siellä, mutta tuskin se on afrikkalaisille suurestikaan onneksi.- Anonyymi
Moni asia geopoliittisesta sijainnista lähtien vaikuttaa väestön kasvuun. Ravitsemus ja elinolosuhteet, imeväiskuolleisuus jne.
Alla otteita mielenkiintoisista tilastoista https://guides.stat.fi/vaesto-tilastoina/maailman-vaestokehitys#s-lg-box-16001310
”Nigeria ja Somalia johtaa syntyvyystilastoja v. 2010-2021. Viidentoista matalimman hedelmällisyyden maiden joukossa oli seitsemän maata Euroopasta ja kahdeksan Aasiasta”.
”YK odottaa Saharan eteläpuolisten Afrikan maiden jatkavan kasvuaan vuoteen 2100 saakka. Alueen väkiluku kaksinkertaistuu vuoteen 2050 mennessä, ja kattaa yli puolet maailman väestön kasvusta vuoteen 2050 asti.”
”Elinaikojen erot ovat suuret kehittyneiden ja kehittyvien maiden välillä. Elinajanodote on paras ja vertailukelpoisin kuolevuuden tason mittari, koska se ottaa huomioon ikärakenteen muutokset ja väestön määrän. Elinajanodote mahdollistaa kuolevuuden kehityksen vertailukelpoisen tarkastelun ajassa ja eri alueiden välillä. Nimestään huolimatta se kuvaa vain laskentahetken tilannetta.
Samoin kuin imeväiskuolleisuusluku, elinajanodote on eräs keskeisimmistä maiden elintasoa kuvaavista tunnusluvuista. Mitä pitempään ihmiset elävät, sitä kehittyneempi on terveydenhuollon taso sekä taloudelliset ja sosiaaliset elinolot”.
Sitten Suomen tilanteesta:
”Suomi oli vuonna 2022 väkiluvultaan maailman 118. suurin valtio (tai valtioon verrattava alue). Väkiluvultaan suunnilleen Suomen kokoisia maita ovat esimerkiksi Slovakia ja Norja”.
”Vuoden 2022 ennakkotiedon mukaan elinajanodote Suomessa syntyneelle poikalapselle oli 78,6 vuotta ja tyttölapselle 83,8 vuotta. Jos eri-ikäisten ihmisten kuolleisuus alenee tulevaisuudessa, toteutunut elinaika saattaakin olla pitempi kuin tällä hetkellä laskettu elinajanodote”.- Anonyymi
Eli summa summarum, pakolaisia tulee jatkossa Afrikan maista eniten. Elinolosuhteet eivät mahdollista ihmisten jäämistä Afrikkaan. Tähän voimme jo varautua tai tähän tulisi varautua mielestäni kehitysapuna. Ei ole kauaskantoisesti viisasta valita pakolaisia lähempää. Mikäli ihmisten elinolosuhteet ovat sietämättömät, leviävät erilaiset sairaudetkin maailmanlaajuisesti. Kehitysapu siis kannattaa.
-lisäyksenä edelliseen kommenttiini - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli summa summarum, pakolaisia tulee jatkossa Afrikan maista eniten. Elinolosuhteet eivät mahdollista ihmisten jäämistä Afrikkaan. Tähän voimme jo varautua tai tähän tulisi varautua mielestäni kehitysapuna. Ei ole kauaskantoisesti viisasta valita pakolaisia lähempää. Mikäli ihmisten elinolosuhteet ovat sietämättömät, leviävät erilaiset sairaudetkin maailmanlaajuisesti. Kehitysapu siis kannattaa.
-lisäyksenä edelliseen kommenttiiniKehitysapua on pumpattu mahdottomia määriä, mutta ongelma senkun pahenee. Uskotko tosissaan, että kehitysapu on ratkaisu ongelmaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kehitysapua on pumpattu mahdottomia määriä, mutta ongelma senkun pahenee. Uskotko tosissaan, että kehitysapu on ratkaisu ongelmaan?
En, mutta sen vähentäminen pahentaa tilannetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En, mutta sen vähentäminen pahentaa tilannetta.
Millä tavalla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä tavalla?
Silloin ei osallistuta ”yhteisiin talkoisiin” eli vähennetä köyhyyttä, eriarvoisuutta maailmassa eikä myöskään lisätä kestävää kehitystä.
On turha kuvitella globaalissa maailmassa, että joidenkin ihmisten ongelmat eivät koskettaisi itseä. Koronapandemia jo osoitti, että mm. sairaudet voivat levitä nopeasti maailman laajuisesti.
Kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Tietysti avun suhteen pitää tehdä tarkkaa riskienhallintaa. Ongelmat avun perille saattamisessa ovat todellisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin ei osallistuta ”yhteisiin talkoisiin” eli vähennetä köyhyyttä, eriarvoisuutta maailmassa eikä myöskään lisätä kestävää kehitystä.
On turha kuvitella globaalissa maailmassa, että joidenkin ihmisten ongelmat eivät koskettaisi itseä. Koronapandemia jo osoitti, että mm. sairaudet voivat levitä nopeasti maailman laajuisesti.
Kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Tietysti avun suhteen pitää tehdä tarkkaa riskienhallintaa. Ongelmat avun perille saattamisessa ovat todellisia."Yhteiset talkoot", se valtava aivopieru.
Kysyn uudestaan, että miten kehitysapu helpottaa tätä ongelmaa kun todisteet viittaa koko ajan päinvastaiseen? Mikä saa sinut ja jotkut muut uskomaan siihen?
Niin kauan kuin maahantulijoille on tarjolla länsimaissa "ilmainen" elämä, ei mikään kehitysapu sitä tilannetta muuta. Ei muuta sitä, että yhä enenevässä määrin tullaan "ilmaisen" elämän perässä eikä muuta sitäkään, että kehitysmaat pysyy kehitysmaina. Koska kehitysapu.
Kansakunnat on kehittynyt kautta historian kun sille on tullut tarve ja on ollut kapasiteettia kehittyä. Ja on kehittynyt ilman kehitysapua omin voimin. Sama ei ole jostain syystä tapahtunut kehitysmaissa. Voisiko se johtua siitä, että kehitysapu on tehnyt kehittymisestä tarpeetonta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Yhteiset talkoot", se valtava aivopieru.
Kysyn uudestaan, että miten kehitysapu helpottaa tätä ongelmaa kun todisteet viittaa koko ajan päinvastaiseen? Mikä saa sinut ja jotkut muut uskomaan siihen?
Niin kauan kuin maahantulijoille on tarjolla länsimaissa "ilmainen" elämä, ei mikään kehitysapu sitä tilannetta muuta. Ei muuta sitä, että yhä enenevässä määrin tullaan "ilmaisen" elämän perässä eikä muuta sitäkään, että kehitysmaat pysyy kehitysmaina. Koska kehitysapu.
Kansakunnat on kehittynyt kautta historian kun sille on tullut tarve ja on ollut kapasiteettia kehittyä. Ja on kehittynyt ilman kehitysapua omin voimin. Sama ei ole jostain syystä tapahtunut kehitysmaissa. Voisiko se johtua siitä, että kehitysapu on tehnyt kehittymisestä tarpeetonta?Lue lisää tuloksista https://um.fi/kehitysyhteistyon-tuloksia.
Lyhytnäköinen ajattelu siitä, että katsotaan vain oman maan ongelmia ei auta jatkossa. On huomioitava asioita laajemmin.
Maahanmuuttoon liittyvät ongelmat ovat hyvin tiedossa, mutta rasistinen ajattelu ei paranna asiaa. Se ei yksinkertaisesti paranna tilannetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kehitysapua on pumpattu mahdottomia määriä, mutta ongelma senkun pahenee. Uskotko tosissaan, että kehitysapu on ratkaisu ongelmaan?
Olispa kiva saada statistiikkaa näistä miljardeista mitä Suomen kukkarosta menee, jos osuus on oikeasti alle 0,5 BKT:sta. Persut saa jotenkin pyöristettyä tämän toivottavasti myöhempään nk no sori siitä- muotoon a la Stubb
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue lisää tuloksista https://um.fi/kehitysyhteistyon-tuloksia.
Lyhytnäköinen ajattelu siitä, että katsotaan vain oman maan ongelmia ei auta jatkossa. On huomioitava asioita laajemmin.
Maahanmuuttoon liittyvät ongelmat ovat hyvin tiedossa, mutta rasistinen ajattelu ei paranna asiaa. Se ei yksinkertaisesti paranna tilannetta.Juuri näin.
En itse ymmärrä ollenkaan sitä, millä perustein globaali ei olisi lokaalia.
Lokaali ei aina ole globaalia, mutta globaali on aina lokaalia. Ja korona on hyvä esimerkki.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maahanmuuttoon liittyvät ongelmat ovat hyvin tiedossa, mutta rasistinen ajattelu ei paranna asiaa. Se ei yksinkertaisesti paranna tilannetta.Ok, linkki ei näy oikein jostain syystä, mutta kyllä noita hyviä tuloksia on luettavissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maahanmuuttoon liittyvät ongelmat ovat hyvin tiedossa, mutta rasistinen ajattelu ei paranna asiaa. Se ei yksinkertaisesti paranna tilannetta.Aloittaa pitäisi aina läheltä. Jos lähellä ei ole asiat hyvin, ei ole mitään mahdollisuuttakaan saada asioita paremmaksi kauempana.
Mutta sinä olet siis sitä mieltä, että vaikka menetelmä ei toimi toivotulla tavalla, pitää silti jatkaa tavalla mikä ei toimi? Menetelmän kyseenalaistaminen on rasismia? Silloinkin kun tulokset on päinvastaisia kuin toivottu?
Tässä on muuten syy, miksi ongelmia ei ratkaista. Siihen puuttuu tahto ja taito. Eikä tosiasioita tunnusteta, vaan jatketaan edelleen virheellisellä tiellä, koska se on poliittisesti korrektia.
On yksi asia lukea ulkoministeriön sivuilta kaunisteltua tai vääristeltyä totuutta ja toinen asia miten asiat todella on. Uskotko tosiaan, että saat virallisilta tahoilta rehellisiä vastauksia kehitysavun kehittävistä tuloksista? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin.
Lokaali ei aina ole globaalia, mutta globaali on aina lokaalia. Ja korona on hyvä esimerkki.
🦄Korona oli hyvä esimerkki ihmisten kollektiivisesta tyhmyydestä ja kyvyttömyydestä ajatella. Oli aika pelottavaa seurata sitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin.
🦄Kyllä ja ilmastoasiat tietysti ovat myös mitä syvemmässä määrin globaaleja haasteita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaa pitäisi aina läheltä. Jos lähellä ei ole asiat hyvin, ei ole mitään mahdollisuuttakaan saada asioita paremmaksi kauempana.
Mutta sinä olet siis sitä mieltä, että vaikka menetelmä ei toimi toivotulla tavalla, pitää silti jatkaa tavalla mikä ei toimi? Menetelmän kyseenalaistaminen on rasismia? Silloinkin kun tulokset on päinvastaisia kuin toivottu?
Tässä on muuten syy, miksi ongelmia ei ratkaista. Siihen puuttuu tahto ja taito. Eikä tosiasioita tunnusteta, vaan jatketaan edelleen virheellisellä tiellä, koska se on poliittisesti korrektia.
On yksi asia lukea ulkoministeriön sivuilta kaunisteltua tai vääristeltyä totuutta ja toinen asia miten asiat todella on. Uskotko tosiaan, että saat virallisilta tahoilta rehellisiä vastauksia kehitysavun kehittävistä tuloksista?Voit olla tuota mieltä. Ihan ok. Siihen on oikeus.
Kirjoitus lähti siitä ennusteesta, että Saharan eteläpuolisten Afrikan maiden väkiluku jatkaa kasvuaan vuoteen 2100 saakka. Alueen väkiluku kaksinkertaistuu vuoteen 2050 mennessä. Tästä luonnollisesti on seurauksena pakolaismäärän kasvu. Elinolosuhteet eivät taida mahdollistaa jatkossa ihmisten asuttamista omalla maallaan. Kehitysapu on kannattavaa ja sitä on hyvä jatkaa.
Ei ole tarpeen jatkaa keskustelua, jossa mielestäni vääristelet sanomisiani ja mielipiteitäni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korona oli hyvä esimerkki ihmisten kollektiivisesta tyhmyydestä ja kyvyttömyydestä ajatella. Oli aika pelottavaa seurata sitä.
Koronan hoidossa tapahtui varmasti virheitä. Kukaan ei osannut oikein ennustaa, mitä tuleman pitää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koronan hoidossa tapahtui varmasti virheitä. Kukaan ei osannut oikein ennustaa, mitä tuleman pitää.
Koronan hoito, miten meille tiedotettiin asioista, mihin ihmiset uskoi ja mihin eivät uskoneet.
Tämä on minun mielestäni aika käsittämätöntä ihmiskunnassa. Eletään jo 2020-luvulla ja vieläkin uskotaan kaikkeen epätodelliseen eikä uskota siihen mitä voidaan itse omin silmin todeksi todeta. Samalla tavalla ihmisille on myyty kaikki jumalat ja uskonnotkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voit olla tuota mieltä. Ihan ok. Siihen on oikeus.
Kirjoitus lähti siitä ennusteesta, että Saharan eteläpuolisten Afrikan maiden väkiluku jatkaa kasvuaan vuoteen 2100 saakka. Alueen väkiluku kaksinkertaistuu vuoteen 2050 mennessä. Tästä luonnollisesti on seurauksena pakolaismäärän kasvu. Elinolosuhteet eivät taida mahdollistaa jatkossa ihmisten asuttamista omalla maallaan. Kehitysapu on kannattavaa ja sitä on hyvä jatkaa.
Ei ole tarpeen jatkaa keskustelua, jossa mielestäni vääristelet sanomisiani ja mielipiteitäni.En vääristele, vaan totesin, ettei kehitysapu ole se vastaus ongelmiin. Minä uskon, että vastaus on juuri päinvastaisessa. Siinä, ettei anneta mitään apua ja pakotetaan sillä kehitysmaat kehittymään, jos on aikomus selviytyä. Ja rautaa rajoille. Ei päästetä niitä "ilmaisen" elämän pariin.
Ihmiset oppi mitä vaan ja kehittyy silloin kun se on ainoa vaihtoehto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En vääristele, vaan totesin, ettei kehitysapu ole se vastaus ongelmiin. Minä uskon, että vastaus on juuri päinvastaisessa. Siinä, ettei anneta mitään apua ja pakotetaan sillä kehitysmaat kehittymään, jos on aikomus selviytyä. Ja rautaa rajoille. Ei päästetä niitä "ilmaisen" elämän pariin.
Ihmiset oppi mitä vaan ja kehittyy silloin kun se on ainoa vaihtoehto.Suomen YK-liiton sivuilla kuvataan tilannetta hyvin "Afrikan tapahtumat vaikuttavat Suomern ja koko maailmaan” osa 4.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen YK-liiton sivuilla kuvataan tilannetta hyvin "Afrikan tapahtumat vaikuttavat Suomern ja koko maailmaan” osa 4.
Niin vaikuttavatkin. Siksi niihin pitää sekaantua mahdollisimman vähän ja antaa heidän itsensä kehittyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin vaikuttavatkin. Siksi niihin pitää sekaantua mahdollisimman vähän ja antaa heidän itsensä kehittyä.
Ja mielellään siellä Afrikassa eikä esimerkiksi Suomessa.
- Anonyymi
”Nigeria ja Somalia johtaa syntyvyystilastoja v. 2010-2021."
Nigeria ja Somalia ovat odotettavissa olevan eliniän häntäpäässä. Miesten odotettavissa oleva elin-ikä on reilu 50v. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olispa kiva saada statistiikkaa näistä miljardeista mitä Suomen kukkarosta menee, jos osuus on oikeasti alle 0,5 BKT:sta. Persut saa jotenkin pyöristettyä tämän toivottavasti myöhempään nk no sori siitä- muotoon a la Stubb
Tässä.
"Vuonna 2024 valtion budjetin mukaiset kehitysyhteistyön määrärahat ovat kokonaisuudessaan 1 209 miljoonaa euroa. Ulkoministeriön hallinnoiman kehitysyhteistyön osuus on 622 miljoonaa euroa."
https://um.fi/suomen-kehitysyhteistyon-maararahat
Se on aika paljon rahaa. Siihen kun vielä lasketaan Suomessa maksettavat tukirahat kehitysmaalaisille, alkaa olla vuositasolla aika isot menot. Ja nekin taidetaan rahoittaa velalla, mikä hoidetaan veronmaksajien rahoilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä.
"Vuonna 2024 valtion budjetin mukaiset kehitysyhteistyön määrärahat ovat kokonaisuudessaan 1 209 miljoonaa euroa. Ulkoministeriön hallinnoiman kehitysyhteistyön osuus on 622 miljoonaa euroa."
https://um.fi/suomen-kehitysyhteistyon-maararahat
Se on aika paljon rahaa. Siihen kun vielä lasketaan Suomessa maksettavat tukirahat kehitysmaalaisille, alkaa olla vuositasolla aika isot menot. Ja nekin taidetaan rahoittaa velalla, mikä hoidetaan veronmaksajien rahoilla.On se melko paljon paljon, mutta silti se kannattaa pidemmän päälle.
- Anonyymi
Suomalaisille vanhuksille ei myöskään jatkossa riitä hoitajia, tervetuloa työperäinen maahanmuutto Afrikasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalaisille vanhuksille ei myöskään jatkossa riitä hoitajia, tervetuloa työperäinen maahanmuutto Afrikasta.
Joista suurin osa ei opi edes välttävästi perustaitoja, mitkä ovat edellytyksenä yhteiskunnassa pärjäämiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se melko paljon paljon, mutta silti se kannattaa pidemmän päälle.
Kannattaa silloin, jos ehtona olisi se, että kehitysavun saajat pysyisivät kehitysmaissa ja kehittäisivät sitä eivätkä olisi isoilla joukoilla tulossa länsimaihin "ilmaisen" elämän perässä. Muussa tapauksessa se on pelkkää rahan tuhlausta ja veronmaksajien kurittamista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa silloin, jos ehtona olisi se, että kehitysavun saajat pysyisivät kehitysmaissa ja kehittäisivät sitä eivätkä olisi isoilla joukoilla tulossa länsimaihin "ilmaisen" elämän perässä. Muussa tapauksessa se on pelkkää rahan tuhlausta ja veronmaksajien kurittamista.
Tietenkin olisi hyvä jos selviäisivät siellä, mutta, kun eivät selviä. Kannattaa auttaa nyt heitä siellä mahdollisimman paljon, että selviäisivät. Tulet näkemään, että sieltä tulee paljon ihmisiä pohjoismaihin joka tapauksessa mm. väestön kasvun lisäksi ilmastonmuutoksen vuoksi. En usko, että se on estettävissä.
- Anonyymi
sereri kakkana lallaa, lälläää, lenovoa jo huvittaa, IBM:ää naurayyaa suomi24-yllläpidon asiantuntemus onelektroniikapelien tasoha hahahha
- Anonyymi
jokaisella miehellä on oma mieltymyksensä naisista joillekin kelpaa pelkästäänkin vai mahdollisimman suurikokoinen lentävä irrallinen lehmänutarekin.
Iyselläni tietys ensisijaisesti älykkyys, hyvät kasvot ja pitkät kauniit sääret. - Anonyymi
Aloituksella on vasta yksi tykkäys! Laittakaa lisää tykkäyksiä. 😛
🦄- Anonyymi
Oletko sinä kenties huomionkerjääjä, tyrkky ja mitä muita raikkaita adjektiiveja kirjoitteletkaan miestrollin kanssa kilpaillen palstatilasta ja huomiosta tod ingognitokaksoisviestinnässäsi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sinä kenties huomionkerjääjä, tyrkky ja mitä muita raikkaita adjektiiveja kirjoitteletkaan miestrollin kanssa kilpaillen palstatilasta ja huomiosta tod ingognitokaksoisviestinnässäsi
Kyllä, olen huomionkipeä. 🤭
Mutta en ole ilkeä. En hauku tai moiti tuntemattomia ihmisiä netissä. Saatan suhtautua heidän väitteisiinsä kriittisesti, mutta en käytä aikaani mustamaalaamiseen.
En myöskään kärsi harhoista. 😁
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, olen huomionkipeä. 🤭
Mutta en ole ilkeä. En hauku tai moiti tuntemattomia ihmisiä netissä. Saatan suhtautua heidän väitteisiinsä kriittisesti, mutta en käytä aikaani mustamaalaamiseen.
En myöskään kärsi harhoista. 😁
🦄Et siis kilvoittele esim perusteettomilla rilmoilla, saata systemaattisesti perätöntä tietoa muista sinne tänne tai koe joka toista palstan provoa itseesi ja muihin kohdistuvaksi herjaksi, jolla käyt mustamaalaamisen kohdettasi vastaan ns hellanduudeliskampanjaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et siis kilvoittele esim perusteettomilla rilmoilla, saata systemaattisesti perätöntä tietoa muista sinne tänne tai koe joka toista palstan provoa itseesi ja muihin kohdistuvaksi herjaksi, jolla käyt mustamaalaamisen kohdettasi vastaan ns hellanduudeliskampanjaa?
Kertoo aika paljon ns osallisistakin kyllä,,aika seitsemän päivää osastoa
- Anonyymi
tekisi mieli auttaa kun joku tyttömuuttanut ilmeisesti jostain Koonneveden ta Saarijärven SUUR-metropolista kaupuunkiin..niin tekisimieli vähän opastaa,mutta sitten näkee..
- Anonyymi
Jaa-a. Asioista voidaan olla montaa eri mieltä.
- Anonyymi
Mielestäni on ihan oikein joku katsoo parhaakseen olla lisääntymättä.
Suurimpia syitä länsimaissa varmasti on taloudellinen epävarmuus, epävarmuus itsestä, ja siitä voisiko olla hyvä äiti tai isä.
Afrikassa on kulttuurin ja elinolosuhteiden tuoma erilaisuus Suomeen ja länsimaihin verrattuna. Lapset ovat siellä vanhuuden eläkettä vastaava sosiaalinen turva.
Jos ei ole lapsia, voi kuolla vanhana aika nopeasti jos kukaan ei anna rahaa elämiseen, lääkkeisiin eikä kukaan auttaisi kun apua vanhana tarvitsee.
Suomikin on menossa takaisin kohti "lapset hoitavat vanhempansa" yhteiskuntaa.
Ei kai tuossa mitään huonoa ole, hyvähän lasten on antaa takaisin sitä hoivaa mitä olisi vanhemmiltaan itse saanut.
Elämä on valintoja, omia valintoja, nyt ja tulevaisuudessa.
AV- Anonyymi
Lapset ovat myös kauppatavaraa. Luin kerran jostakin .. en muista mistä, että nuorin sukupuoliherpeksen potilas jota länsimaiset lääkärit ovat hoitaneet oli 4-vuotias..
Nälkäkuoleman edessä ihminen on valmis epätoivoisiin tekoihin.
Pp -ei kirj. - Anonyymi
Afrikan maissa kuollaan varsin nuorena, miesten ja naisten odotettava elinikä on 50 ja rapiat.
- Anonyymi
Olen samaa mieltä kanssasi että väestönkasvu on ongelma joka tulee tuhoamaan planeettamme elinolosuhteet. Se on totinen tosi. Planeettamme kykenee kestävästi elättämään 3-4 miljardia ihmistä. Siten että biodiversiteetti ei kärsi.
Meitä ihmisiä on liikaa. Mutta asia on hyvin monitahoinen. Se, että rikkaammat maat eivät sallisi köyhempien maiden kehittyä on tavallaan myös hyvä juttu. Planetaarisessa mielessä. Piskuinen planeettamme ei kykenisi suodattamaan niin paljon esmes saasteita..
Rikkaat länsimaat ja niiden kulutustottumukset eivät ole kestävällä pohjalla. Jos kaikki maailman yli 8 miljardia ihmistä kuluttaisivat samoin kuin länsimaalaiset, olisimme jo tuhonneet asuinplaneettamme.
Syntyvyys on todellakin suurta kehitysmaissa, mutta sille on syynsä. Lapset on takuu. Kun yhteiskunta on jättänyt köyhät pärjäämään omillaan, on lapset varallisuutta. Lapsia käytetään työvoimana muun muassa. Joko suoraan tai välillisesti.
Toisekseen syntyvyyteen vaikuttaa uskonto. Köyhä, oppimaton ihminen on otollista maaperää kaiken maailman hölynpölylle, mitä uskonnot tarjoavat. Ja esimerkiksi katolinen kirkko kieltää abortit ja jopa kondomin käytön ehkäisynä.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/paavi-ja-kondomi&ved=2ahUKEwj_4JrPjo6JAxWJFxAIHTAeIvQQFnoECCYQAQ&usg=AOvVaw1XzI5dDjkweXMZpISUP1kw
Kuten linkissä lopuksi todetaan, suurin ongelma on köyhyys, oppimattomuus ja naisten asema.
Pp-eikirj.- Anonyymi
Kyllä suurin ongelma on selkeästi rikkaiden länsimaiden ”porsastelu” ja etuoikeutetun aseman hyväksikäyttö.
Uskonto tuo parhaimmillaan toivoa toivottomuuteen. Hyvä seksuaalimoraali ja terveet elämäntavat ovat hyvä asia joka kulttuurissa. - Anonyymi
Maailman väestö ei kasva enää niin hurjasti kuin tähän asti.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä suurin ongelma on selkeästi rikkaiden länsimaiden ”porsastelu” ja etuoikeutetun aseman hyväksikäyttö.
Uskonto tuo parhaimmillaan toivoa toivottomuuteen. Hyvä seksuaalimoraali ja terveet elämäntavat ovat hyvä asia joka kulttuurissa.Niin rikkaat maat sikailevat ja hymistelevät itseään.
Se on niin helppoa, kun elämä on niin helppoa. On niin mukavaa jeesustella kun ei itse tarvitse repiä vettä ja leipää selkänahastaan.
Varsinkin kun ei ole mitään hajua mitä todellinen köyhyys on.
- Anonyymi
En pääse kirjautumaan, mutta jatkan vielä.. naiset ovat avainasemassa koko maapallon tulevaisuuden kannalta. Naisten asema on huono, jopa surkea monessa maassa,
Olen nähnyt sitä omin silmin. Olen matkustellut jonnin verran ja jos joskus sinulla on lantti tai kaksi, niin lahjoita toinen lanteistasi vaikkapa tälle ..
https://maailmamekaikki.fi/historia
Urhoollista työtä paremman tulevaisuuden puolesta.
Yhden hajuveden hinnalla voit muuttaa lapsen elämän.
Olen käynyt tuolla Gambiassa paikan päällä. Ja kaikista vaikeuksistakin huolimatta, leidit ovat tehneet hyvää duunia. Kouluttaneet lapsia .. pääasiassa tyttöjä, muttamyös poikia. Lahjoitusvaroin.
Ota kummityttö kehitysmaasta, se on ainoa oikea tapa auttaa.
Pp-ei kirj.- Anonyymi
Eikös Gambia ole kuuluista niistä 20-vuotiaista kummipojista, joista iäkkään eurooppalaiset ladyt halusivat pitää huolta?
Rakastuiko Keskisen Vesku gambialaiseen naiseen, vai oliko hän Ghanasta?
Tauskilla oli menneisyydessä joku 20-vuotias gambialainen neitokainen?
Gambia taitaa olla seksiturismista kuuluisa?
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös Gambia ole kuuluista niistä 20-vuotiaista kummipojista, joista iäkkään eurooppalaiset ladyt halusivat pitää huolta?
AVKyllä. Seksiturismillakin elää.
Rakastuin Gambiaan siellä käydessäni. Köyhääkin köyhempi maa, jossa seksiturismi kukoistaa kuten myös korruptio.
Tauski oli muuten samalla lennolla silloin kanssamme..
Jos ukot lähtee Thaikkuihin looran perässä, niin akat Gambiaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Seksiturismillakin elää.
Rakastuin Gambiaan siellä käydessäni. Köyhääkin köyhempi maa, jossa seksiturismi kukoistaa kuten myös korruptio.
Tauski oli muuten samalla lennolla silloin kanssamme..
Jos ukot lähtee Thaikkuihin looran perässä, niin akat Gambiaan.Tilastoja tutkaillessa ei kannata mennä Thaikkuihin eikä varsinkaan Gambiaan.
HIV aluetta pahimmillaan, oliko jossain Afrikan maassa joka viidennellä HIV? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AVJa minähän en ole koskaan siellä käynyt. Eikö täällä ole tapana älähtää ilman mitään järjellistä syytä? Joskus tarve älähtää voi olla myös aktuaali tämän kaikenmaailman turismin kehyksessä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tilastoja tutkaillessa ei kannata mennä Thaikkuihin eikä varsinkaan Gambiaan.
HIV aluetta pahimmillaan, oliko jossain Afrikan maassa joka viidennellä HIV?Ei seksiturismi muutoinkaan ole hyväksyttävää. Ymmärrän, että sitä myydään, mutta ostajat.. niitä en ymmärrä. Se on kuin venäläistä rulettia..
Pp -ei kirj. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei seksiturismi muutoinkaan ole hyväksyttävää. Ymmärrän, että sitä myydään, mutta ostajat.. niitä en ymmärrä. Se on kuin venäläistä rulettia..
Pp -ei kirj.Minäkin ymmärrän, että huumeita myydään, mutta ne ostajat..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin ymmärrän, että huumeita myydään, mutta ne ostajat..
Minä en ymmärrä huumeiden myyjiä. Se on ihan eri asia. Seksi on väline jota myymällä saattaa elättää puoli sukua.
Kai sä ymmärrät mitä todellinen, oikea köyhyys on..? Sitä, että joudut pahimmillaan nussimaan jotakin, että saat vettä juodaksesi ja jotakin suuhun muutakin kuin kuivaa heinää..
Ymmärräthän että puhdas vesi on elinehto meille kaikille. Sun on helppo, kun vetesi juoksee hanasta ja helvatti.. sä huuhtelet paskapökäleesi juomakelpoisella vedellä.
Ihmisiä kuolee koko ajan saastuneen veden takia. Oliko peräti niin, että n. 6% maapallon ihmisistä ei saa vettä juuri ollenkaan.
Ja sä avaat hanan ja saat sitä kylmänä ja kuumana. Ennen kaikkea puhtaana.
Olen nähnyt puutetta. Olen nähnyt köyhyyttä. Olen nähnyt kärsimystä.
Jos itse eläsin niin suuressa perustarpeiden puutteessa ja seksi olisi avain siitä pois..
Meille on luotu itsesuojeluvaisto. Me.. pullamössöiset ihmiset emme tiedä siitä mitään. Länsimaalaisena syöttöporsaana voin sanoa olevani onnekas ettei tarvitsekaan tietää. Elämä on raadollista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ymmärrä huumeiden myyjiä. Se on ihan eri asia. Seksi on väline jota myymällä saattaa elättää puoli sukua.
Kai sä ymmärrät mitä todellinen, oikea köyhyys on..? Sitä, että joudut pahimmillaan nussimaan jotakin, että saat vettä juodaksesi ja jotakin suuhun muutakin kuin kuivaa heinää..
Ymmärräthän että puhdas vesi on elinehto meille kaikille. Sun on helppo, kun vetesi juoksee hanasta ja helvatti.. sä huuhtelet paskapökäleesi juomakelpoisella vedellä.
Ihmisiä kuolee koko ajan saastuneen veden takia. Oliko peräti niin, että n. 6% maapallon ihmisistä ei saa vettä juuri ollenkaan.
Jos itse eläsin niin suuressa perustarpeiden puutteessa ja seksi olisi avain siitä pois..
Meille on luotu itsesuojeluvaisto. Me.. pullamössöiset ihmiset emme tiedä siitä mitään. Länsimaalaisena syöttöporsaana voin sanoa olevani onnekas ettei tarvitsekaan tietää. Elämä on raadollista.Kyllä huumeita myymälläkin voi elättää aika ison suvun. Jää vielä kaikkeen muuhunkin kivaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meille on luotu itsesuojeluvaisto. Me.. pullamössöiset ihmiset emme tiedä siitä mitään. Länsimaalaisena syöttöporsaana voin sanoa olevani onnekas ettei tarvitsekaan tietää. Elämä on raadollista.Ai niin.. Pp -ei kirj.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä huumeita myymälläkin voi elättää aika ison suvun. Jää vielä kaikkeen muuhunkin kivaan.
Se vain, että se huumeiden myynti on rajatun porukan homma. Piireihin ei noin vain aleta..
Itsensä myyminen on eri asia ..
Ei niitä voi verrata. Huomaan ettet käsitä mitä köyhyys pahimmillaan on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meille on luotu itsesuojeluvaisto. Me.. pullamössöiset ihmiset emme tiedä siitä mitään. Länsimaalaisena syöttöporsaana voin sanoa olevani onnekas ettei tarvitsekaan tietää. Elämä on raadollista.Niin se VESI ASIA!
Siitä tulikin mieleen, ettei Kokoomuksen saa antaa myydä suomen vedensiirtoverkkoa ja siirtää vesibisnestä monikansallisten osakkeenomistajien tuloiksi.
Se köyhdyttää suomea todennäköisesti ja sysää maatamme kohti kehitysmaaoloja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai niin.. Pp -ei kirj.
Hyviä ajatuksia.
Mutta kuka on Pp?
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyviä ajatuksia.
Mutta kuka on Pp?
🦄Pikku-pirpana
En pääse kirjautumaan.
Pp - ei kirj. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin se VESI ASIA!
Siitä tulikin mieleen, ettei Kokoomuksen saa antaa myydä suomen vedensiirtoverkkoa ja siirtää vesibisnestä monikansallisten osakkeenomistajien tuloiksi.
Se köyhdyttää suomea todennäköisesti ja sysää maatamme kohti kehitysmaaoloja.Samaa mieltä.. 51% omituksen kunnallisyhtymäaste ei riitä. Että puolet saisi ulkoistaa..? Mitä järkeä?
Yksityistäminen ei ole tuonut meille mitään hyvää.
Pp - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pikku-pirpana
En pääse kirjautumaan.
Pp - ei kirj.Ok, kiitos tiedosta. 😊
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin se VESI ASIA!
Se köyhdyttää suomea todennäköisesti ja sysää maatamme kohti kehitysmaaoloja.Jo nyt tehdään vedellä bisnestä ulkomaille. Onneksi vielä kotimaisten pienten yritysten voimalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pikku-pirpana
En pääse kirjautumaan.
Pp - ei kirj.resetoi selain
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
resetoi selain
Ehkä miehen nicci on vaa bannattu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin ymmärrän, että huumeita myydään, mutta ne ostajat..
Että mitä tulevat kyselemään vai mitenkä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja minähän en ole koskaan siellä käynyt. Eikö täällä ole tapana älähtää ilman mitään järjellistä syytä? Joskus tarve älähtää voi olla myös aktuaali tämän kaikenmaailman turismin kehyksessä
Ihan mielikuvituksen puutteeseen saattaa ikäänkuin pettyä puutteisten kohdalla
Anonyymi kirjoitti:
resetoi selain
En osaa resetoida kännyn selainta. Se oli taas eilinen sellainen palsta on rikki -päivä...
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä miehen nicci on vaa bannattu?
En vieläkään ole onnistunut kasvattamaan konkreettisia palleja, vaikka asenteeni onkin hyvin miesmäinen.
Olen putkiaivoinen nainen.. ja sulla siihen jotakin mutustettavaa..?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se vain, että se huumeiden myynti on rajatun porukan homma. Piireihin ei noin vain aleta..
Itsensä myyminen on eri asia ..
Ei niitä voi verrata. Huomaan ettet käsitä mitä köyhyys pahimmillaan on.Seksin myyminen, pakotettuna tai ei ja huumeet liittyvät toisiinsa hyvin läheisesti. Naisia ja lapsia kaupataan, miehet hyötyvät.
Anonyymi kirjoitti:
Seksin myyminen, pakotettuna tai ei ja huumeet liittyvät toisiinsa hyvin läheisesti. Naisia ja lapsia kaupataan, miehet hyötyvät.
Noin se menee jokseenkin. Gambiassa miehet myyvät itseään vanhoille kurttuisille turistitädeille..
Elättävät itsensä ja perheensä siten.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
En vieläkään ole onnistunut kasvattamaan konkreettisia palleja, vaikka asenteeni onkin hyvin miesmäinen.
Olen putkiaivoinen nainen.. ja sulla siihen jotakin mutustettavaa..?Jotenkin tämä kuvauksesi ns naistapaisuudesta on minun järjenkäytöllä vähän töksähtävä dude
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan mielikuvituksen puutteeseen saattaa ikäänkuin pettyä puutteisten kohdalla
Puutteesta se katkera ja patologinen ajatus lähti
Anonyymi kirjoitti:
Jotenkin tämä kuvauksesi ns naistapaisuudesta on minun järjenkäytöllä vähän töksähtävä dude
Et ole väärässä tuossa asiassa. Myönnän olevani töksähtelevä.
- Anonyymi
joo :)
- Anonyymi
Suurin ongelma on se, että väestö ja syntyvyys ovat jakautuneet epätasaisesti. Miksi huolehdit Aftikan tilanteesta, kun suomalaiset eivät enää synnytä lainkaan?
- Anonyymi
Siksi että elämän jatkuminen koko maapallolla edellyttää elinkelpoisia ilmasto-olosuhteita. Afrikan syntyvyyden kehitys vaikuttaa ilmastoon enemmän kuin suomalaisten syntyvyys.
🦄
- Anonyymi
En jaksanut lukea kokonaan, mutta sun on hyvä ymmärtää tämä, että eipä maita juuri löydy, jossa miehet olisivat naisia koulutetumpia maissa, joissa Education Index on ollut jo 90-luvulta alkaen korkea.
Tämä toki johtaa syntyvyyden laskuun, koska on liian vähän "liian hyviä" miehiä. Tällä taas on seurauksensa: miehet katkeroituu ja silloin heitä on äärimmäisen helppoa saada sotaan joko raiskaamaan tai ampumaan "tasokkaita" miehiä. Tämä "liian hyvien" miehien vihaaminen, kun alkaa siinä 20 iässä, kun huomaa, kuinka jotkut miehet saavat naisia yllättävän helpolla ja toiset jäävät jatkuvasti ilman, vaikka yritystä on enemmän kuin tarpeeksi.
Tämä Incel-ilmiö ei siis lähde tyhjästä ja on itseasiassa osa sotaa, vaikka siinä ei tapahtuisikaan valtion hyökkäämistä toiseen maahan. Jokainen viaton ihminen on kuitenkin aina liikaa.
On syytä muistaa, että esimerkiksi vuoden 2021 talousfoorumin tasa-arvovertailussa Venäjällä korkea-asteen koulutuksessa enemmän naisia. Venäjähän on myös ollut jo 90-luvulta alkaen hyvin pärjännyt tuossa Education Indexissä. Muistan myös, kuinka olen joskus katsonut Ruotsin tilastokeskusta ja Ruotsissakin venäläisissä naiset miehiä koulutetumpia.
Olenhan kertonut, kuinka tuskallista on tulla torjutuksi oli nainen sitten suomalainen tai ulkomaalainen, jos torjutuksi tuleminen on jatkuvaa. Eikä asiaan ainakaan auta, jos on opetellut monia kieliä ja yrittänyt näilläkin rakentaa parisuhdetta ja kuitenkin aina epäonnistunut.
Todellavaikeeta- Anonyymi
Mä en ihmettele, miksi sodassa ulkomaalaisenkin naisen raiskaaminen onnistuu helposti: jos on "kaikkiin" naisiin katkeroitunut, kun on pettynyt naisiin monista eri maista.
Tiedän varsin hyvin, kuinka paljon sattuu tulla jatkuvasti torjutuksi niin suomalaisten kuin ulkomaalaisten naisten osalta, lähinnä venäläisiin ja virolaisiin naisiin, jos puhutaan ulkomaalaisista naisista, koska Suomessa asuu suhteellisen paljon venäläisiä ja virolaisia. Lähi-Idän naisissa uskonto taas rajoittaa, joten yritystä ei tämän takia ole ollut, eikä tämän takia myöskään pettymyksiä. En tiedä, jos olisin löytänyt Suomessa Lähi-Idän kristityn naisen ja joutunut hänenkin kanssa pettymään.
Koska ulkomaalaisten naisten kanssa on isommat haasteet, kun ei tunne kulttuureja, on varmuuden vuoksi mahdollisimman kiltti ja kunnollinen, koska ei halua aiheuttaa ongelmia, ei se kuitenkaan poista pettymyksiä, jos toistuvasti epäonnistuu.
Entäpä sitten, jos tosiaan tulee sota ja se viha on ollut kuitenkin aina olemassa, vaikka sen on yrittänyt rauhan aikana tukahduttaa niin hyvin kuin mahdollista.
Korostan, kaikki ei missään olosuhteissa kykene naista raiskaamaan. Itse kuulun juuri niihin miehiin, joilta raiskaaminen ei missään olosuhteissa onnistuisi. Minun tapauksessa viha siis on aina kohdistunut lähinnä "liian hyviin" miehiin, joten hyvä kysymys, miten olisin toiminut 20-30 vuotiaana, jos Suomessa olisi sotatila. Lähinnä tämä: olisiko minulla mitään sitä vastaan, koska muutenkaan "ei ole mitään menetettävää" ja jos sodasta olisin 20-30 vuotiaana hengissä selvinnyt, silloin miehiä olisi ainakin ollut paljon kuolleena ja "sopivia" naisia riittävästi vapaana. Eli naisia, joilla ei ole liikaa tarvetta pyrkiä miehen yläpuolelle.
"Olenhan kertonut, kuinka tuskallista on tulla torjutuksi oli nainen sitten suomalainen tai ulkomaalainen, jos torjutuksi tuleminen on jatkuvaa. Eikä asiaan ainakaan auta, jos on opetellut monia kieliä ja yrittänyt näilläkin rakentaa parisuhdetta ja kuitenkin aina epäonnistunut."
Älä puhu puppua, kiitos.
Me naisetkin tulemme torjutuiksi, osa jopa jatkuvasti, eikä meistä silti tule rikollisia.
Koska et tunnusta sitä tosiasiaa, että osa naisistakin tulee jatkuvasti torjutuiksi, oikeutat miesten rikolliset teot tekaistulla uhriutumisella. Ihan samalla tavalla miehet torjuvat naisia kuin naiset miehiä.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olenhan kertonut, kuinka tuskallista on tulla torjutuksi oli nainen sitten suomalainen tai ulkomaalainen, jos torjutuksi tuleminen on jatkuvaa. Eikä asiaan ainakaan auta, jos on opetellut monia kieliä ja yrittänyt näilläkin rakentaa parisuhdetta ja kuitenkin aina epäonnistunut."
Älä puhu puppua, kiitos.
Me naisetkin tulemme torjutuiksi, osa jopa jatkuvasti, eikä meistä silti tule rikollisia.
Koska et tunnusta sitä tosiasiaa, että osa naisistakin tulee jatkuvasti torjutuiksi, oikeutat miesten rikolliset teot tekaistulla uhriutumisella. Ihan samalla tavalla miehet torjuvat naisia kuin naiset miehiä.
🦄Jälleen kertausta. Olemme tästä jo aikaisemminkin keskustelleet.
https://yle.fi/a/3-11003495
"Ensimmäiseksi ilmeisin: Miehet ja naiset ovat biologisesti erilaisia."
"Testosteronilla ja aggressiolla on yhteys. Esimerkiksi väkivaltaisilla vangeilla on mitattu keskimääräistä korkeampia testosteronipitoisuuksia. On iät ja ajat tiedetty, että kastraatio leikkaa uroseläimistä myös aggressiivisuutta ja kilpailuviettiä."
"Testosteroni vaikuttaisi myös vähentävän miesten kykyä arvioida omien tekojen seurauksia ja lisäävän riskinottohalua. Se voi johtaa huonoihin päätöksiin etenkin nuorissa aivoissa, joiden itsehillintämekanismi on vasta kypsymässä."
On aika loogista, kun muistan itseäni esimerkiksi siinä 20-30 vuotiaana.
"Miehellä testosteronitasot nousevat aikuislukemiinsa murrosiässä. Kestää aikansa oppia elämään sen kanssa. Se on yksi tekijä siinä miksi nuoret miehet hölmöilevät herkemmin, sanoo tunnereaktioiden syntymistä tutkinut Aalto yliopiston neurotieteen professori Iiro Jääskeläinen."
"Nykykäsityksen mukaan testosteroni ei kuitenkaan suoraviivaisesti lisää aggressiivisuutta. Pikemminkin testosteroni yllyttää miehet räyhäämisen sijaan tavoittelemaan parempaa sosiaalista asemaa."
Niin ja jos nainen yrittää kilpailla tässä mukana, se voi saada aikaan väkivaltaisia ajatuksia naista kohtaan, joka sitten pahimmassa tapauksessa johtaa lyöntiin tai jos mies koko ikänsä pitkään tukahduttaa näitä väkivaltaisia ajatuksia, sitten kun tulee tilaisuus mennä sotaan tai on itseasiassa pakko, raiskaamiset onnistuu aivan varmasti osalta miehiä helposti. Korostan edelleen, että tämä on vain päättelyä, koska itse en pysty tosiaan pätkän vertaa tietämään mitä raiskaajan päässä liikkuu, koska itse en ole koskaan edes haaveillut naisen raiskaamisesta.
"Vankilan suoraviivaisessa hierarkiassa parempaan asemaan voi päästä fyysisellä väkivallalla, mutta vakaassa yhteiskunnassa nyrkeillä ei pääse pitkälle. Johtopäätöstä vahvistavat kokeet, joissa on testattu testosteronin vaikutusta tavismiehiin. Korkeampi testosteroni ei ole ennustanut aggressiivista käyttäytymistä, pikemminkin kalliiden tuotemerkkien kaltaisten statussymbolien suosimista."
Entäpä sitten, jos mies syrjäytyy?
"Miehillä näyttäisi myös olevan naisia suppeampi empatiakyky. Kokeissa, joissa koehenkilöille on esitetty kivusta kärsiviä ihmisiä, naisten aivojen "kipukeskus" aktivoituu miesten aivoja enemmän. Naiset ikään kuin samaistuvat toisen kipuun miehiä vahvemmin."
"Miesten empatia rajoittuu naisia voimakkaammin omaan sisäpiirin jäseniin, Jääskeläinen sanoo."
Tuon voin toki ymmärtää: eikös Incelit vihaa myös "liian hyviä" miehiä? Näitähän mä olen koko ikäni vihannut. Tietysti, koska näillä aina onnistuu naisten kanssa.
"Testosteroni vahvistaa empatiaa sisäryhmää kohtaan, mutta ei ulkoryhmään."
Incel ymmärtää varmasti toista Inceliä, vaikka kaikki naisettomuudesta kärsivät miehet eivät kuitenkaan ryhdy väkivaltaan, koska valitsevat ennemmin vaikkapa tällä palstalla yhteiskunnan kritisoimisen kuin vankilan.
"Tämäkin voi osaltaan selittää sitä, miksi juuri miehet ovat yliedustettuja joukkosurmien tekijöiden joukossa. Kohdistui viha sukupuoleen, ihonväriin, uskontoon tai poliittiseen ideologiaan, tekijät eivät ole kyenneet samaistumaan uhriensa kärsimykseen."
Tästä tuli tosiaan mieleen tämä, kuinka tärkeetä on, että esimerkiksi tällaisena tulehtuneena aikanakaan medioita ei suljettaisi. Otan jälleen esimerkin tuosta venäläisestä politiikan asiantuntija Kira Sazonovasta. Tuossa tuo video Rutubesta keskusteluohjelmasta, jossa Kira Sazonova esiintyy.
Niin, koska joskus aikoinaan, kun käytin paljonkin aikaa venäjän kielen opetteluun ja yrityksiä tosiaan oli venäläisiin naisiin ja toki pettymyksiäkin riitti. Tulihan sitä ikävä kyllä myös lopulta vihattuakin, vaikka ei missään tapauksessa saisi: edelleenkään nämä naiset eivät olleet kuitenkaan sama kuin kaikki venäläiset naiset ja tosiaan hyvin valikoidenhan mä itsekin arvioin, kun saatoin kiinnostua esimerkiksi niistä hyvinkin näyttävän näköisistä.
Nyt olen kuitenkin jo ajat sitten päässyt asioiden yli ja pidän erittäin hyvänä asiana sitä, että voi esimerkiksi Youtuben ja Rutuben kautta kuunnella tällaisenakin hankalana aikana myös venäläisiä naisasiantuntijoita. Se, mitä olen tuota Kira Sazonovaa kuunnellut, mun mielestä maltillinen ote, ei hyökkäävä ja hyvin analyyttinen. Erittäin mielenkiintoista kuunnella ja kaiken lisäksi vielä kaunis.
Olen esimerkiksi lukenut rinnakkain New York Times-lehteä ja katsonut tuota keskusteluohjelmaa, jossa Kira Sazonova keskustelee ajankohtaisista aiheista, nämä hyvin täydentävät toisiaan tämä New York Times-lheti ja tuo keskusteluohjelma. Tosiaan kieli ja maakin on eri, mutta siitä huolimatta toimii erittäin hyvin rinnakkain.
Jatkuu seuraavassa kommentissa.
Anonyymi kirjoitti:
Jälleen kertausta. Olemme tästä jo aikaisemminkin keskustelleet.
"Testosteronilla ja aggressiolla on yhteys. Esimerkiksi väkivaltaisilla vangeilla on mitattu keskimääräistä korkeampia testosteronipitoisuuksia. On iät ja ajat tiedetty, että kastraatio leikkaa uroseläimistä myös aggressiivisuutta ja kilpailuviettiä."
"Testosteroni vaikuttaisi myös vähentävän miesten kykyä arvioida omien tekojen seurauksia ja lisäävän riskinottohalua. Se voi johtaa huonoihin päätöksiin etenkin nuorissa aivoissa, joiden itsehillintämekanismi on vasta kypsymässä."
"Miehellä testosteronitasot nousevat aikuislukemiinsa murrosiässä. Kestää aikansa oppia elämään sen kanssa. Se on yksi tekijä siinä miksi nuoret miehet hölmöilevät herkemmin, sanoo tunnereaktioiden syntymistä tutkinut Aalto yliopiston neurotieteen professori Iiro Jääskeläinen."
"Nykykäsityksen mukaan testosteroni ei kuitenkaan suoraviivaisesti lisää aggressiivisuutta. Pikemminkin testosteroni yllyttää miehet räyhäämisen sijaan tavoittelemaan parempaa sosiaalista asemaa."
Niin ja jos nainen yrittää kilpailla tässä mukana, se voi saada aikaan väkivaltaisia ajatuksia naista kohtaan, joka sitten pahimmassa tapauksessa johtaa lyöntiin tai jos mies koko ikänsä pitkään tukahduttaa näitä väkivaltaisia ajatuksia, sitten kun tulee tilaisuus mennä sotaan tai on itseasiassa pakko, raiskaamiset onnistuu aivan varmasti osalta miehiä helposti. Korostan edelleen, että tämä on vain päättelyä, koska itse en pysty tosiaan pätkän vertaa tietämään mitä raiskaajan päässä liikkuu, koska itse en ole koskaan edes haaveillut naisen raiskaamisesta.
"Vankilan suoraviivaisessa hierarkiassa parempaan asemaan voi päästä fyysisellä väkivallalla, mutta vakaassa yhteiskunnassa nyrkeillä ei pääse pitkälle. Johtopäätöstä vahvistavat kokeet, joissa on testattu testosteronin vaikutusta tavismiehiin. Korkeampi testosteroni ei ole ennustanut aggressiivista käyttäytymistä, pikemminkin kalliiden tuotemerkkien kaltaisten statussymbolien suosimista."
"Miehillä näyttäisi myös olevan naisia suppeampi empatiakyky. Kokeissa, joissa koehenkilöille on esitetty kivusta kärsiviä ihmisiä, naisten aivojen "kipukeskus" aktivoituu miesten aivoja enemmän. Naiset ikään kuin samaistuvat toisen kipuun miehiä vahvemmin."
"Miesten empatia rajoittuu naisia voimakkaammin omaan sisäpiirin jäseniin, Jääskeläinen sanoo."
Tuon voin toki ymmärtää: eikös Incelit vihaa myös "liian hyviä" miehiä? Näitähän mä olen koko ikäni vihannut. Tietysti, koska näillä aina onnistuu naisten kanssa.
Incel ymmärtää varmasti toista Inceliä, vaikka kaikki naisettomuudesta kärsivät miehet eivät kuitenkaan ryhdy väkivaltaan, koska valitsevat ennemmin vaikkapa tällä palstalla yhteiskunnan kritisoimisen kuin vankilan.
"Tämäkin voi osaltaan selittää sitä, miksi juuri miehet ovat yliedustettuja joukkosurmien tekijöiden joukossa. Kohdistui viha sukupuoleen, ihonväriin, uskontoon tai poliittiseen ideologiaan, tekijät eivät ole kyenneet samaistumaan uhriensa kärsimykseen."
Tästä tuli tosiaan mieleen tämä, kuinka tärkeetä on, että esimerkiksi tällaisena tulehtuneena aikanakaan medioita ei suljettaisi. Otan jälleen esimerkin tuosta venäläisestä politiikan asiantuntija Kira Sazonovasta. Tuossa tuo video Rutubesta keskusteluohjelmasta, jossa Kira Sazonova esiintyy.
Niin, koska joskus aikoinaan, kun käytin paljonkin aikaa venäjän kielen opetteluun ja yrityksiä tosiaan oli venäläisiin naisiin ja toki pettymyksiäkin riitti. Tulihan sitä ikävä kyllä myös lopulta vihattuakin, vaikka ei missään tapauksessa saisi: edelleenkään nämä naiset eivät olleet kuitenkaan sama kuin kaikki venäläiset naiset ja tosiaan hyvin valikoidenhan mä itsekin arvioin, kun saatoin kiinnostua esimerkiksi niistä hyvinkin näyttävän näköisistä.
Nyt olen kuitenkin jo ajat sitten päässyt asioiden yli ja pidän erittäin hyvänä asiana sitä, että voi esimerkiksi Youtuben ja Rutuben kautta kuunnella tällaisenakin hankalana aikana myös venäläisiä naisasiantuntijoita. Se, mitä olen tuota Kira Sazonovaa kuunnellut, mun mielestä maltillinen ote, ei hyökkäävä ja hyvin analyyttinen. Erittäin mielenkiintoista kuunnella ja kaiken lisäksi vielä kaunis.
Olen esimerkiksi lukenut rinnakkain New York Times-lehteä ja katsonut tuota keskusteluohjelmaa, jossa Kira Sazonova keskustelee ajankohtaisista aiheista, nämä hyvin täydentävät toisiaan tämä New York Times-lheti ja tuo keskusteluohjelma. Tosiaan kieli ja maakin on eri, mutta siitä huolimatta toimii erittäin hyvin rinnakkain.
TodellavaikeetaJatkuu.
Tosiaan tuosta Kira Sazonovasta, kyllä huomaan kuinka on rauhoittunut: en missään tapauksessa koskaan toivoisi, että esimerkiksi tuo Kira Sazonova joutuisi väkivaltaisten hyökkäysten kohteeksi. Tässä siis nähdään kuinka toisaalta nykyaikana voi esimerkiksi Youtuben tai Rutube videoiden avulla jopa vähentää sitä vihaa, jos on joutunut elämän aikana pettymään esimerkiksi ulkomaalaisiin naisiin ja tämän seurauksena on kehittynyt jonkin verran vihaa.
Anonyymi kirjoitti:
Jatkuu.
Tosiaan tuosta Kira Sazonovasta, kyllä huomaan kuinka on rauhoittunut: en missään tapauksessa koskaan toivoisi, että esimerkiksi tuo Kira Sazonova joutuisi väkivaltaisten hyökkäysten kohteeksi. Tässä siis nähdään kuinka toisaalta nykyaikana voi esimerkiksi Youtuben tai Rutube videoiden avulla jopa vähentää sitä vihaa, jos on joutunut elämän aikana pettymään esimerkiksi ulkomaalaisiin naisiin ja tämän seurauksena on kehittynyt jonkin verran vihaa.
TodellavaikeetaVielä tuosta Ylen artikkelista, joka käsitteli miesten väkivaltaa:
"Aivot kehittyvät tulevaan potentiaaliinsa vuorovaikutuksessa muiden ihmisten kanssa. Siksi me psykologit olemme taipuvaisempia etsimään vastauksia kulttuurista, yhteiskunnasta, kasvatuksesta ja miesten ja naisten rooleista, sanoo Psykologiliiton puheenjohtaja Annarilla Ahtola."
Niin, minä olen elänyt varsin "tasa-arvoisessa" maassa ja kuitenkin aina kokenut aggressiivisuutta, jos nainen yrittää olla mun "yläpuolella". Koko opiskelun ajan kärsin tästä aggressiivisuudesta, jos joku oman ikäinen nätti tyttö osasi "kaikkea liikaa". Enhän minä sitä tietenkään näytä, koska sosiaaliset normit sen estävät.
Vielä tuosta Kira Sazonovasta: vaikka mä olenkin päässyt yli siitä vihasta, joka aikoinaan tuli kun paljon jouduin pettymään venäläisten naisten kanssa, tosiaan se ei ole aivan sama, jos mä kuuntelen tuota Rutuben videota, kuin jos mä yrittäisin rakentaa parisuhdetta jonkun vastaavan naisen kanssa, joka osaa "kaikkea liikaa".
Koska Rutube videota katsomalla voi tosiaan yrittää nimenomaan oppia jotakin ja innostua itsensä kehittämisestä kun kaunis nainenkin osaa. Parisuhdeyritys on kuitenkin eri asia ja siinä on kuitenkin toisenlaiset haasteet.
Anonyymi kirjoitti:
Vielä tuosta Ylen artikkelista, joka käsitteli miesten väkivaltaa:
"Aivot kehittyvät tulevaan potentiaaliinsa vuorovaikutuksessa muiden ihmisten kanssa. Siksi me psykologit olemme taipuvaisempia etsimään vastauksia kulttuurista, yhteiskunnasta, kasvatuksesta ja miesten ja naisten rooleista, sanoo Psykologiliiton puheenjohtaja Annarilla Ahtola."
Niin, minä olen elänyt varsin "tasa-arvoisessa" maassa ja kuitenkin aina kokenut aggressiivisuutta, jos nainen yrittää olla mun "yläpuolella". Koko opiskelun ajan kärsin tästä aggressiivisuudesta, jos joku oman ikäinen nätti tyttö osasi "kaikkea liikaa". Enhän minä sitä tietenkään näytä, koska sosiaaliset normit sen estävät.
Vielä tuosta Kira Sazonovasta: vaikka mä olenkin päässyt yli siitä vihasta, joka aikoinaan tuli kun paljon jouduin pettymään venäläisten naisten kanssa, tosiaan se ei ole aivan sama, jos mä kuuntelen tuota Rutuben videota, kuin jos mä yrittäisin rakentaa parisuhdetta jonkun vastaavan naisen kanssa, joka osaa "kaikkea liikaa".
Koska Rutube videota katsomalla voi tosiaan yrittää nimenomaan oppia jotakin ja innostua itsensä kehittämisestä kun kaunis nainenkin osaa. Parisuhdeyritys on kuitenkin eri asia ja siinä on kuitenkin toisenlaiset haasteet.
Todellavaikeeta"Ihan samalla tavalla miehet torjuvat naisia kuin naiset miehiä."
Naiset torjutaan, jos ovat "liian hyviä" tai "liian huonoja". Tuleeko miehet yhtä helposti torjutuksi, jos ovat "liian hyviä"?
Anonyymi kirjoitti:
"Ihan samalla tavalla miehet torjuvat naisia kuin naiset miehiä."
Naiset torjutaan, jos ovat "liian hyviä" tai "liian huonoja". Tuleeko miehet yhtä helposti torjutuksi, jos ovat "liian hyviä"?
TodellavaikeetaMuista vaan jälleen se hypergamia-ilmiö, josta olen täällä moneen kertaan puhunut.
Anonyymi kirjoitti:
Muista vaan jälleen se hypergamia-ilmiö, josta olen täällä moneen kertaan puhunut.
Todellavaikeeta"Koska et tunnusta sitä tosiasiaa, että osa naisistakin tulee jatkuvasti torjutuiksi, oikeutat miesten rikolliset teot tekaistulla uhriutumisella. "
Nyt on aivan pakko kysyä sinulta tällainen kysymys. Mennään nyt ulos täältä "turvallisesta" Suomesta. Mitäs sanot tästä?
https://yle.fi/a/3-8631419
"Hengestään pääsee helpoimmin Venezuelassa, Brasiliassa ja Meksikossa."
On syytä muistaa vielä tämä: globaalilla tasolla miehet ovat yliedustettuina sekä uhreina että tekijöinä henkirikoksissa.
Mitä luulet käyvän hitaalle, heikolle, tyhmälle ja kömpelölle miehelle? Tuossa vielä lisää:
"Neljässä väkivaltaisimmassa kaupungissa henkirikosten suhdeluku 100 000 asukasta kohti on yli 100."
"Euroopan kaupungit ovat varsin turvallisia, eikä niitä listalta löydy. Vaarallisten listan "turvallisimmassa" kaupungissa, Meksikon Obregónissa henkirikosten suhdeluku on 28,29, kun taas Helsingin seudulla se on viime vuosina ollut kahden tuntumassa tai alle."
Entäpä, jos nainen on hidas, heikonpuoleinen, tyhmemmän puoleinen?
Puhut miesten rikollisista teoista: Suomessa voi leimautua rikolliseksi, jos puolustaa itseä. Leimautuuko aivan joka maassa varsinkaan, kun mennään Euroopan ulkopuolelle?
Anonyymi kirjoitti:
"Koska et tunnusta sitä tosiasiaa, että osa naisistakin tulee jatkuvasti torjutuiksi, oikeutat miesten rikolliset teot tekaistulla uhriutumisella. "
Nyt on aivan pakko kysyä sinulta tällainen kysymys. Mennään nyt ulos täältä "turvallisesta" Suomesta. Mitäs sanot tästä?
On syytä muistaa vielä tämä: globaalilla tasolla miehet ovat yliedustettuina sekä uhreina että tekijöinä henkirikoksissa.
Mitä luulet käyvän hitaalle, heikolle, tyhmälle ja kömpelölle miehelle? Tuossa vielä lisää:
"Neljässä väkivaltaisimmassa kaupungissa henkirikosten suhdeluku 100 000 asukasta kohti on yli 100."
"Euroopan kaupungit ovat varsin turvallisia, eikä niitä listalta löydy. Vaarallisten listan "turvallisimmassa" kaupungissa, Meksikon Obregónissa henkirikosten suhdeluku on 28,29, kun taas Helsingin seudulla se on viime vuosina ollut kahden tuntumassa tai alle."
Puhut miesten rikollisista teoista: Suomessa voi leimautua rikolliseksi, jos puolustaa itseä. Leimautuuko aivan joka maassa varsinkaan, kun mennään Euroopan ulkopuolelle?
Todellavaikeeta" Ihan samalla tavalla miehet torjuvat naisia kuin naiset miehiä."
Ei pidä paikkaansa: globaalissa kulttuurissa naisella on pääsääntöisesti enemmän rajoitteita, keiden kanssa saa pariutua. Valkoisella hetero miehellä ei ole pariutumisen suhteen samoja mahdollisuuksia kuin valkoisella hetero naisella.
Anonyymi kirjoitti:
Jälleen kertausta. Olemme tästä jo aikaisemminkin keskustelleet.
TodellavaikeetaEli esimerkiksi kaikki väkivalta- ja seksuaalirikolliset tulisi kastroida rikosten uusimisen ehkäisemiseksi. Teetkö kansalaisaloitteen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli esimerkiksi kaikki väkivalta- ja seksuaalirikolliset tulisi kastroida rikosten uusimisen ehkäisemiseksi. Teetkö kansalaisaloitteen?
” Niin, koska joskus aikoinaan, kun käytin paljonkin aikaa venäjän kielen opetteluun ja yrityksiä tosiaan oli venäläisiin naisiin ja toki pettymyksiäkin riitti. Tulihan sitä ikävä kyllä myös lopulta vihattuakin, vaikka ei missään tapauksessa saisi: edelleenkään nämä naiset eivät olleet kuitenkaan sama kuin kaikki venäläiset naiset ja tosiaan hyvin valikoidenhan mä itsekin arvioin, kun saatoin kiinnostua esimerkiksi niistä hyvinkin näyttävän näköisistä.” Tämäkin oli nääs mielenkiintoinen yksityiskohta tässä vuodatuksessa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
” Niin, koska joskus aikoinaan, kun käytin paljonkin aikaa venäjän kielen opetteluun ja yrityksiä tosiaan oli venäläisiin naisiin ja toki pettymyksiäkin riitti. Tulihan sitä ikävä kyllä myös lopulta vihattuakin, vaikka ei missään tapauksessa saisi: edelleenkään nämä naiset eivät olleet kuitenkaan sama kuin kaikki venäläiset naiset ja tosiaan hyvin valikoidenhan mä itsekin arvioin, kun saatoin kiinnostua esimerkiksi niistä hyvinkin näyttävän näköisistä.” Tämäkin oli nääs mielenkiintoinen yksityiskohta tässä vuodatuksessa
Teksti voi olla hyvä lukea huolella loppuun ennen sensaationhakuisia johtopäätöksiä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Koska et tunnusta sitä tosiasiaa, että osa naisistakin tulee jatkuvasti torjutuiksi, oikeutat miesten rikolliset teot tekaistulla uhriutumisella. "
TodellavaikeetaOnpa sinulla dude varsin kirjavia rinnastuksia, sanoma jää epäselväksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TodellavaikeetaJa millaisiin toimenpiteisiin katsot tämän mainitsemasi torjunnan oikeuttavan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä tuosta Ylen artikkelista, joka käsitteli miesten väkivaltaa:
Todellavaikeeta” Niin, minä olen elänyt varsin "tasa-arvoisessa" maassa ja kuitenkin aina kokenut aggressiivisuutta, jos nainen yrittää olla mun "yläpuolella". Koko opiskelun ajan kärsin tästä aggressiivisuudesta, jos joku oman ikäinen nätti tyttö osasi "kaikkea liikaa". Enhän minä sitä tietenkään näytä, koska sosiaaliset normit sen estävät.” Nii just🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TodellavaikeetaKysymys ei ole relevantti. Asialla ei ole merkitystä.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TodellavaikeetaLuulen että ihan kaikissa yhteiskunnissa hitaat, heikot ja tyhmät ovat ongelmissa. Sukupuolesta riippumatta.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Ihan samalla tavalla miehet torjuvat naisia kuin naiset miehiä."
Ei pidä paikkaansa: globaalissa kulttuurissa naisella on pääsääntöisesti enemmän rajoitteita, keiden kanssa saa pariutua. Valkoisella hetero miehellä ei ole pariutumisen suhteen samoja mahdollisuuksia kuin valkoisella hetero naisella.
Todellavaikeeta"Valkoisella hetero miehellä ei ole pariutumisen suhteen samoja mahdollisuuksia kuin valkoisella hetero naisella."
Tämä ei vaikuta siihen, tuleeko nainen torjutuksi vai ei.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulen että ihan kaikissa yhteiskunnissa hitaat, heikot ja tyhmät ovat ongelmissa. Sukupuolesta riippumatta.
🦄Sieltähän ne todelliset karvasi paljastuu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli esimerkiksi kaikki väkivalta- ja seksuaalirikolliset tulisi kastroida rikosten uusimisen ehkäisemiseksi. Teetkö kansalaisaloitteen?
Kyllä, jos esimerkiksi näissäkin maissa tehdään.
"Hengestään pääsee helpoimmin Venezuelassa, Brasiliassa ja Meksikossa. Näin voi päätellä maailman 50:n vaarallisimman kaupungin listasta."
Siinä vähän vertailua suomen henkirikoslukuun:
Siinä vähän lisää: nähdään, kuinka Suomi on vielä varsin turvallinen maa.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_intentional_homicide_rate
Meillähän pitäisi olla kaikki hyvin, mutta siitä huolimatta lapsettomuus saattaa olla jopa maailman korkeinta.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomessa-lapsettomuus-saattaa-olla-maailman-korkeinta-vaestoprofessori-perusteli-hatkahdyttavan-arvionsa-mtv-lle/8779588#gs.g5f2fh
"Paljon puhutaan mielenterveysongelmista – onko tilanne se, että nuoret aikuiset voivat psyykkisesti huonosti, mikä johtaa siihen, että lapsia ei synny?"
" Kyllä se on ihan varmasti osa tarinaa ."
Niin, "turvallinen" maa ja moni voi psyykkisesti huonosti.
Anonyymi kirjoitti:
Teksti voi olla hyvä lukea huolella loppuun ennen sensaationhakuisia johtopäätöksiä
Juuri näin, kirjoittaja takertuu johonkin yksityiskohtaan ilman, että viitsii vaivautua lukemaan kunnolla loppuun.
Tosiaan tällaisena tulehtuneena aikana olisi varsin helppoa alkaa vihaamaan "kaikkia", jotka ovat syypäitä tähän tulehtuneeseen tilanteeseen.
Jos mietitään vaikkapa venäläisiä naisia, minä olen nämä pettymykset kokenut jo kauan ennen tuota vuoden 2022 alkanutta konfliktia. Itseasiassa pettymyksiä on ollut jo ennen vuotta 2014.
Aika kuitenkin parantaa haavat ja huomannut, kuinka en ole sen jälkeen onnistunut suomalaistenkaan naisten kanssa, vaikka yritystä on varmasti ollut huomattavasti enemmän. Kyllähän ne pettymykset virolaistenkin naisten kanssa olleet kivuliaita, mutta viron kieltä en ole jostain syystä innostunut opettelemaan, joten mulla ei ehkä ole ollut yhtä suuria odotuksia virolaisten naisten kanssa. Tosiaan, jos kieltäkin vaivautuu opettelemaan, eikä siitä huolimatta onnistu, kyllähän se tahtoo vieläkin enemmän v**uttaa.
En missään tapauksessa halua vetää venäläisiä enkä ukrainalaisia naisia mukaan tähän konfliktiin. Ihminen ei voi valita, mihin maahan syntyy.
Jos mietitään näitä Youtube-videoita, kyllä toki olen ottanut linkkejä enemmän venäläisistä naisista, koska sitä kieltä ymmärrän paremmin kuin ukrainan kieltä ja varsinkin vuoden 2022 jälkeen olen pannut merkille, että esimerkiksi ukrainalaiset julkkikset entistäkin vähemmän puhuvat venäjää. Ennen vuotta 2022 saattoi löytää paljonkin ukrainalaisilta julkkiksilta venäjän kielisiä haastatteluja.
Esimerkiksi tämä ukrainalainen juontaja Masha Jefrosinina on vaihtanut ukrainan kieleen. Ennen vuotta 2022 löytyi paljonkin videoita venäjän kielellä Masha Jerosininan Youtube-kanavalta. Tuossa esimerkiksi video ennen vuotta 2022, jossa haastattelee venäjän kielellä ukrainalaista bloggaajaa.
https://www.youtube.com/watch?v=yBWaePMu5nU
Oli siis kyse venäläisistä, ukrainalaisista naisista tai ylipäätään naisista mistä maasta tahansa, mulle siis edelleen suurin haaste on naisten kanssa se, että mä en ole riittävän hyvä, jos nainen on "liian hyvä" ainakin mulle. Tämä haaste on aina edessä esimerkiksi julkkisnaisia kuunnellessa. Helposti joutuu kestämään sitä epämukavaa oloa, kun toisilla menee "liian hyvin" ja itsellä "liian huonosti".
Todellavaikeeta
- Anonyymi
kyllä jooh yoppasyakit jo lentokonrsrrn ri rspanjas yasdkene muutrn kuin joku Yrksdin Houdonon..säylyy yleensä himumyrdyöltä.. kun ahjellalla siinäMekskonlskhen suojasdss..
- Anonyymi
bähän kobermpaapieukkaa ja nopeampaa kuin joku f-sereuet-pypoiäinen joku CSEF
- Anonyymi
joku kpli yuyyä ,iiyyaa moom pm doyyrm kpli diåretåpvyopmom söös-- kpyys pm ,ilavsaa asis
- Anonyymi
ypo,oolpjsmöollollo öufokm
https://en.wikipedia.org/wiki/Ku_Klux_Klan - Anonyymi
en usdko eryyä omasy mirlipiyrrni kuin nmw-tyyposyt kobin loukkssbis bsikks jodkud kuuiskuin grttati bo olls.
- Anonyymi
Onko naisten koulutuksen syy että suomen väestö ei enää kasva,?
- Anonyymi
Juu, on. Kaikkea se valistus teettää🥱
- Anonyymi
joku elektoriinnapeli rtai Vic-20 .. Commododee-15 aäränän severeinä... joo ymmäeeän mura ..
ei jstrkoon..näitä ylläitijosw.. - Anonyymi
Huomenta.
Pohdintani ovat johtaneet kysymykseen aikuisen miehen kouluttamisesta, esim. suomessa suomen kulttuurin tapoihin, jolloin sillä pitäisi olla naisen ja lasten aseman parantumiseen välitön vaste, mutta onko se edes mahdollista?- Anonyymi
Valitettavasti me kantaväestö emme aina anna mahdollisuutta perheille, jotka tulevat muualta kuin Suomesta. Maahanmuuttajaperheiden lapsia ei aina kannusteta koulutuksessa eteen päin yhtä kunnianhimoisiin tavoitteisiin kuin kantasuomalaisia.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valitettavasti me kantaväestö emme aina anna mahdollisuutta perheille, jotka tulevat muualta kuin Suomesta. Maahanmuuttajaperheiden lapsia ei aina kannusteta koulutuksessa eteen päin yhtä kunnianhimoisiin tavoitteisiin kuin kantasuomalaisia.
🦄"Maahanmuuttajaperheiden lapsia ei aina kannusteta koulutuksessa eteen päin yhtä kunnianhimoisiin tavoitteisiin kuin kantasuomalaisia."
Kenen tehtävä tuo olisi jos ei omien vanhempien?
Se ettei lapset saa samoja kehittymismahdollisuuksia tulee jo yhtälöstä, jossa maahanmuuttajaperheillä ei ole varaa laittaa 500 euroa kuukaudessa harrastuksiin, ja muuhun kehittävään koulun ulkopuoliseen toimintaan.
Yleisestikin ottaen lapsiperheiden asema Suomessa on historiallisen heikko.
Tähän tilanteeseen tulee harkita jo sitä kannattaako lapsia harkita vai ei, jos ei olisi mahdollisuuksia heitä kouluttaa ja opastaa tarkoituksen mukaisesti.
Lasten vaatetus, harrastukset ja hyvinvoinnin ylläpito maksaa 500-800 euroa kuukaudessa, alle tuon mahdollisuudet kaventuvat huomattavasti.
Kysymys on siis lapsiperheiden tukemisesta.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Maahanmuuttajaperheiden lapsia ei aina kannusteta koulutuksessa eteen päin yhtä kunnianhimoisiin tavoitteisiin kuin kantasuomalaisia."
Kenen tehtävä tuo olisi jos ei omien vanhempien?
Se ettei lapset saa samoja kehittymismahdollisuuksia tulee jo yhtälöstä, jossa maahanmuuttajaperheillä ei ole varaa laittaa 500 euroa kuukaudessa harrastuksiin, ja muuhun kehittävään koulun ulkopuoliseen toimintaan.
Yleisestikin ottaen lapsiperheiden asema Suomessa on historiallisen heikko.
Tähän tilanteeseen tulee harkita jo sitä kannattaako lapsia harkita vai ei, jos ei olisi mahdollisuuksia heitä kouluttaa ja opastaa tarkoituksen mukaisesti.
Lasten vaatetus, harrastukset ja hyvinvoinnin ylläpito maksaa 500-800 euroa kuukaudessa, alle tuon mahdollisuudet kaventuvat huomattavasti.
Kysymys on siis lapsiperheiden tukemisesta.
AVOlet sinäkin pudonnut kelkasta. Suomalaistenkaan lapsilla ei ole varaa harrastaa (kalliita harrastuksia), eikä muuten aikuisillakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet sinäkin pudonnut kelkasta. Suomalaistenkaan lapsilla ei ole varaa harrastaa (kalliita harrastuksia), eikä muuten aikuisillakaan.
No, on ainakin minun lapsella. Pappa Betalar.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet sinäkin pudonnut kelkasta. Suomalaistenkaan lapsilla ei ole varaa harrastaa (kalliita harrastuksia), eikä muuten aikuisillakaan.
Siinä olet oikeassa miten lapset tippuvat maailmanlaajuisen tilaston mukaan oppimisen kelkasta, syy on raha. Lapsiperheillä ei ole varaa kouluttaa lapsiaan hyvin. Koulu ennen 10-ikävuotta antaa vain puolet tarvittavasta määrästä. Muu, eli puolet on vanhempien vastuulla vaikka veroja kovasti maksamme.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🦄Ei lähellekään kaikkia suomalaisiakaan lapsia vanhemmat kannusta. Mutta lapset vain valitsevat oman tiensä siitä huolimatta. Etenkin tytöt, pojat ovat jostain syystä monesti surkeampia eivätkä tiedä miksi haluavat isona. Usein heillä on sellainen käsitys kuin monella palstamiehellä, tarvitaan vain rahaa. Mutta ei ole keinoja hankkia sitä eikä kyseenalaisteta tätä ajatusta. Toki ihminen tarvitsee rahaa, mutta tärkeämpää on silti ammatti, josta pitää ja joka on mahdollinen itselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei lähellekään kaikkia suomalaisiakaan lapsia vanhemmat kannusta. Mutta lapset vain valitsevat oman tiensä siitä huolimatta. Etenkin tytöt, pojat ovat jostain syystä monesti surkeampia eivätkä tiedä miksi haluavat isona. Usein heillä on sellainen käsitys kuin monella palstamiehellä, tarvitaan vain rahaa. Mutta ei ole keinoja hankkia sitä eikä kyseenalaisteta tätä ajatusta. Toki ihminen tarvitsee rahaa, mutta tärkeämpää on silti ammatti, josta pitää ja joka on mahdollinen itselle.
Kasvatustieteellisesti lopputulos on aina epävarma, varmaa on vain se miten siihen lopputulokseen itse vaikuttaa, olipa se sitten negatiivistä tai positiivista.
Oman lapsen kohdalle on kai sattunut jonkinlainen onni, tai kirous.
Hän näkee enemmän mitä me normaalit suomalaiset olemme nähneet koko elämän ajan jo alle 10-vuotiaana.
Olemme kasvaneet usein samassa turvallisessa ympäristössä. Arki rullaa samaa, tasaista menoaan. Saamme input viestejä itsellemme tästä ympäristöstä. Teemme psykologisia päätöksiä ja hajatelmia siitä mitä koemme tai olisimme kokematta?
Laitetaan lapsi ympäristöön jossa olisi erilaisuutta. Olisi kolme viikkoa maalla Suomessa, ja sen jälkeen kolme viikkoa NY Yorkin keskustassa. Hänen tulisi pärjätä molemmissa paikoissa jo 8-vuotiaana. Kylpy aivoihin on melkoinen.
Se kannustavatko vanhemmat lapsia vai eivät, se on yksi kysymys. Toinen kysymys on kai mitä lapset kokevat, erilaisuutta, tiedostavat maapallon kokonaisuuden jo ehkä alle 10vuotiaana. Elämä lapsia kuljettaa, vanhemmat ohjaavat aikansa kykyjensä mukaan omissa myllerryksissään.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kasvatustieteellisesti lopputulos on aina epävarma, varmaa on vain se miten siihen lopputulokseen itse vaikuttaa, olipa se sitten negatiivistä tai positiivista.
Oman lapsen kohdalle on kai sattunut jonkinlainen onni, tai kirous.
Hän näkee enemmän mitä me normaalit suomalaiset olemme nähneet koko elämän ajan jo alle 10-vuotiaana.
Olemme kasvaneet usein samassa turvallisessa ympäristössä. Arki rullaa samaa, tasaista menoaan. Saamme input viestejä itsellemme tästä ympäristöstä. Teemme psykologisia päätöksiä ja hajatelmia siitä mitä koemme tai olisimme kokematta?
Laitetaan lapsi ympäristöön jossa olisi erilaisuutta. Olisi kolme viikkoa maalla Suomessa, ja sen jälkeen kolme viikkoa NY Yorkin keskustassa. Hänen tulisi pärjätä molemmissa paikoissa jo 8-vuotiaana. Kylpy aivoihin on melkoinen.
Se kannustavatko vanhemmat lapsia vai eivät, se on yksi kysymys. Toinen kysymys on kai mitä lapset kokevat, erilaisuutta, tiedostavat maapallon kokonaisuuden jo ehkä alle 10vuotiaana. Elämä lapsia kuljettaa, vanhemmat ohjaavat aikansa kykyjensä mukaan omissa myllerryksissään.
AVHienoja ajatuksia.
😊
- Anonyymi
on toain toai juttu menin bahingossa hoitajien huoltohuoneeseenpissimään,... hoitajat savoivan niinpitäisi ollalukittunanämäove jotta asiakkaateivät vahingossa mene..
- Anonyymi
noin 56-vuoen itsetyydytysd alkszi n aiaille jotta on kypsä
- Anonyymi
minunmielestäni joku ohjellmakinkuin tassii tähtyien kanssa ja muutkuntanhuamiset samaa sanaa monesti laulaa.. eimitäänuutta..
- Anonyymi
jotain onb nyt paljon hallituksen sisäpoliitikassa vitun pielessä kissan pissisä,... kakuolla nekee asunnottomia yssilmäisiä kun ei toimoeetulotue ja kakenlaisia ghoyulela...
- Anonyymi
Että koulutus vaikuttaisi biologisiin haluihin.😂 Päivän paras.😂👏
- Anonyymi
Missä tuo sanotaan, tässäkö ketjussa tai linkeissä
- Anonyymi
Kyllä se koulutus järkeä päähän toisi 😀
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se koulutus järkeä päähän toisi 😀
Kyllä se tuo, oikeastaan lapsen kannata koulutus alkaa jo heti syntymän jälkeen.
Luodaan ympäristö lapsen omalle sisäiselle kehitykselle. Tuohon liittyy jo paljon, pelkkä vaatetus, lämpö ja ruoka eivät riitä.
Ihminen on sama loppuelämänsä psyykkisesti mitä on ollut ennen 5-ikävuotta.
Alun tulee olla tasainen, turvallinen ja leikkisästi antoisa. Vanhemmilta tämä vaatii jo oman aikansa priorisointia. Lapsi ensin, sitä ei heitetä heti ns. yhteiskunnan vastuulle.
Hyvä pohja on kaiken ydin, ei saa olla kriisejä ja traumoja.
Luottamus elämään kunnossa.
Tuolle pohjalle on hyvä rakentaa ihmistä jolla annetaan uusia taitoja, tietoja. Onhan hän kasvanut ympäristössä jossa on annettu hyvä itsetunto, ja arvot menestymiseen niin psyykkisesti kuin myös fyysisesti.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se tuo, oikeastaan lapsen kannata koulutus alkaa jo heti syntymän jälkeen.
Luodaan ympäristö lapsen omalle sisäiselle kehitykselle. Tuohon liittyy jo paljon, pelkkä vaatetus, lämpö ja ruoka eivät riitä.
Ihminen on sama loppuelämänsä psyykkisesti mitä on ollut ennen 5-ikävuotta.
Alun tulee olla tasainen, turvallinen ja leikkisästi antoisa. Vanhemmilta tämä vaatii jo oman aikansa priorisointia. Lapsi ensin, sitä ei heitetä heti ns. yhteiskunnan vastuulle.
Hyvä pohja on kaiken ydin, ei saa olla kriisejä ja traumoja.
Luottamus elämään kunnossa.
Tuolle pohjalle on hyvä rakentaa ihmistä jolla annetaan uusia taitoja, tietoja. Onhan hän kasvanut ympäristössä jossa on annettu hyvä itsetunto, ja arvot menestymiseen niin psyykkisesti kuin myös fyysisesti.
AVNiin nuo ovat varmasti tärkeitä lapsen kehitykseen vaikuttavia tekijöitä... Olen kuitenkin miettinyt, että se on vain yksi näkökulma. Suomalaisen sosiaalipolitiikan muovaama kuva. Ajattelen, ettei ihanteeseen tarvitse päästä, jos ei poiskaan pyrkiä. Monet vanhemmat riitelevät, tapahtuu onnettomuuksia, menetyksiä, lapsi näkee ja kokee monenlaisia asioita. Siinä lapsi oppii samalla empatiataitoja, selviytymistaitoja jne. Joku kutsuu sitä ehkä lapsuuden menettämiseksi, minä kutsun sitä seikkailuksi. Itseäni ei ole varjeltu elämän todellisuudelta juurikaan. Opin varhain, keneen ihmiseen kannattaa luottaa ja keneen ei. Opin viekkautta ja harhauttamista silloin, kun se oli turvallisuuden kannalta olennaista. Opin monia asioita. Tiedostin varhain enemmän asioita kuin ikäiseni keskimäärin. Ei se minua haitannut. Se oli sellainen Kaurismäkeläinen viritys elämässäni. Kukkahattujen lapset, ne olivat minusta lapsellisia lapsia. Eivätkä olisi selvinneet hätätilanteissa.
😊
- Anonyymi
siis vtiv<mpi<gehtäv iä nzaixilldekuin mikä oin -1lu unneliöjuue?
on olems MURTTRaon irrrtionliluku kuin .. päättgymägön - Anonyymi
Katos joku sensuroi ja halusi pimittää totuuden..
Vuosikymmeniä on kehitysmaissa mantrattu samaa: naisten koulutus ja ehkäisy hillitsevät parhaiten väestöräjähdystä.
Suomessa naisilla on paras koulutus ja ehkäisy joten tietenkin Suomen kansa näivettyy pois.- Anonyymi
Jo se, että joku lapseton nainen joka ei haluaisi lasta alkaisi luennoimaan ympäristölleen mikä olisi oikein...tulisi kai miettiä mitä pohjaa hän omassa elämässään edustaisi?
Ihmiset jotka ovat saaneet tasaisen hyvän elämän vain yhdessä ympäristössä, he pitävät kokemaansa ainoana oikeana. Lapsien kasvatuksellinen haaste onkin esittää erilaisia kulttuureja, tapoja ja ihmisiä. Kyllä lapset sitten muodostavat oman käsityksensä siitä mikä olisi ongelmallista ja mikä ei.
Me jo vajaat, me emme ole oikeita henkilöitä heitä täysin ohjaamaan.
Uskon näin tulevan meille sen paremman sukupolven, sellaisen joka ei kirjoittele kansalaisuuksista epätasa-arvoiseen sävyyn. Onko se ukrainalainen kuollut lapsi sittenkään arvokkaampi mitä Gazassa elänyt jne. Elämän arvokkuutta ei sovi politikoida.
AV - Anonyymi
Pätee vähän kaikessa, ei se määrä vaan se laatu. Ihmisissäkin. Miljoona reipasta vs miljoona patalaiskaa löllöä?
Kumpiako ottaisitte?
Entinen Eivori - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pätee vähän kaikessa, ei se määrä vaan se laatu. Ihmisissäkin. Miljoona reipasta vs miljoona patalaiskaa löllöä?
Kumpiako ottaisitte?
Entinen EivoriOne moment in time, olen luonut muodon tulevaisuudelle, ja se minulle riittää.
Se muoto edustaa minua vain hyvässä, sitä en itse kykene enää tekemään.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumpiako ottaisitte?
Entinen EivoriIhmiset voivat yllättää, kuten seuraava.
https://www.youtube.com/watch?v=I4izFK3wbfI
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmiset voivat yllättää, kuten seuraava.
https://www.youtube.com/watch?v=I4izFK3wbfI
AVWau, miten sielukas nainen:)
Ilmankos nimi on hope.
https://www.youtube.com/watch?v=twmdPutsTNU
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo se, että joku lapseton nainen joka ei haluaisi lasta alkaisi luennoimaan ympäristölleen mikä olisi oikein...tulisi kai miettiä mitä pohjaa hän omassa elämässään edustaisi?
Ihmiset jotka ovat saaneet tasaisen hyvän elämän vain yhdessä ympäristössä, he pitävät kokemaansa ainoana oikeana. Lapsien kasvatuksellinen haaste onkin esittää erilaisia kulttuureja, tapoja ja ihmisiä. Kyllä lapset sitten muodostavat oman käsityksensä siitä mikä olisi ongelmallista ja mikä ei.
Me jo vajaat, me emme ole oikeita henkilöitä heitä täysin ohjaamaan.
Uskon näin tulevan meille sen paremman sukupolven, sellaisen joka ei kirjoittele kansalaisuuksista epätasa-arvoiseen sävyyn. Onko se ukrainalainen kuollut lapsi sittenkään arvokkaampi mitä Gazassa elänyt jne. Elämän arvokkuutta ei sovi politikoida.
AVLapset saavat jo päiväkodissa ihan tarpeeksi erilaisista ihmisistä, kulttuureista ja tavoista. Siinä voi jäädä suomalainen kulttuuri sivuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapset saavat jo päiväkodissa ihan tarpeeksi erilaisista ihmisistä, kulttuureista ja tavoista. Siinä voi jäädä suomalainen kulttuuri sivuun.
Maailma muuttuu, me sen mukana.
Suomalaisen kulttuurin ihanteita on vissiin rehellisyys, suorapuheisuus ja nopea päättämiskyky? Mitä muita hienoja kulttuurista tulevia asioita omaamme suhteessa muihin ihmisiin? Kateus, selän takana supattelu, sukuriidat, minä itte asenne itsekkyyksineen, en mene lääkäriin kuin vasta pää kainalossa, akka vituttaa on pakko juoda...hanki kirves ja perhe.
Mjoo, ihan hyvä että kansalaisten kirjo monipuolistuu.
AV
- Anonyymi
Hyvesignalointia ja kaksoisviestintää kiitos teet todella tärkeää työtä
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448369Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde462318Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262162- 951738
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811687- 341546
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081103Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531005
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai16917