Katsoin televisiosta Pohjanmaa elokuvan ja ulkopaikkakuntalaisena tulin ihmetelleeksi sitä mistä te olette saaneet hurjan luonteenne. Vähänkään jos on riitaa jonkun kanssa niin jo ollaan puukon kanssa heilumassa. Onko asiaa tutkittu.
Lapualaisten hurja luonne.
133
1391
Vastaukset
- Anonyymi
haastakko sä riitaa HÄ?
- Anonyymi
Onko äkkipikaisuus geeneissä.
- Anonyymi
Äkkipikainen paiskasi pojan hyiseen jokeen..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äkkipikainen paiskasi pojan hyiseen jokeen..
Älä valehtele!
- Anonyymi
Siitä lähdetään että te ootte huonompia kuin minä. Ja mun nenille ei hypitä piste.
- Anonyymi
Montako nenää sulla on?
Kasvaako pari nenää otsassasi vai nippu k*rpiä?
Nyt voit mennä mielesi pahoittaneena riehumahan kylän baariin, täällä minä odotan.
- Anonyymi
Pian tuloo sulle luunappi.
- Anonyymi
Ei mitään puukkoja, läsihin vaan.
- Anonyymi
Kauhavalaisista paremminkin, sieltä päin myös kuvaukset.
- Anonyymi
kauhavalaaset ny mitään aikahan saa,
- Anonyymi
Kirjoittaja Antti Tuuri on itsekin Kauhavalaisia, hän muuten täytti hiljattain 80v.
- Anonyymi
On se mainio elokuva. Ylsi parhaista.
- Anonyymi
Kyllä. "Amerikan raitti", joka myös käsittelee yrittäjän ongelmia, on elokuvana paljon huonompi.
- Anonyymi
Minä kävin sen katsomassa ilmestymis vuonna 1988 kauhavan elokuva teatterissa. 2krt
- Anonyymi
oisko kannattanu tukea Lapuan elokuvateatterin toimintaa silloin ennenmminkin kuin viedä rahat pikkukylän pajaan ?
- Anonyymi
Jos en väärin muista niin lipun hinta oli 25mk noin.
- Anonyymi
No siinä vähä liiolteltihin niinku täälä aina ja elokuvis.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei kai täällä kukaan liioittele täyttä totta ja kovia ollahan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei kai täällä kukaan liioittele täyttä totta ja kovia ollahan
Aina kovana ja toisten selkään könyämässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla oli pohjoispohjanmaalainen työkaveri ja olikin vahva ja peloton mies, ehkä juuri siksi hänellä oli noin kymmenen puukoniskun jälkeä ja kaikki selässä. Ehkä ne jotka pelkäävät selkäsaunaa lyövä herkemmin puukolla. Kaveria oli tuikittu puukkojunkkarien käyttämällä lyhytteräisellä puukolla, ehkä siksi ettei tulisi tappotuomiota.
- Anonyymi
Hyvin vetää Mäkelä ja Salminen roolinsa. Nikkarista nyt puhumattakaan. Vesa Mäkelä ei jotenkin istu kuvaan, vaikka unohtumattoman roolin tekeekin. Muutenkin casting osunut kyllä nappiin.
- Anonyymi
hyvin se mäkeläkin roolin vetää ,,sehän se pointti onkin elokuvassa että yksi joukossa hieman erilainen.koulutettu mutta jotensakin tavallinen.on muuten syntynyt kauhavalla ja ohjaaja aleksi mäkelän isä
- Anonyymi
Myös Kalevi Kahra rintamamiesjermuna / opettajana erinomainen, karismaattinen.
- Anonyymi
voe helevetti tuolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa
- Anonyymi
Joka välis painitahan, silloon ei ollu nettiä ja oli urheelulliset harrastukset, kiliunteko ja paini, pitää olla kumminen vattalaukku ja hartiat terästä.
- Anonyymi
Tuo oli hyvä elokuva isolta kankaalta aikoinaan ja hyvä se on uusintoina telkkarista. Kyllä noista kärjistetyistä hahmoista löytyy Tuurin tarkkaa havainnointia paikallisista jukuripäämiehistä, viinan merkityksestä, suvun merkityksestä, minoon minä -periaatteesta, häpeästä ja naisista. Mielenkiintoinen sivujuonne on Markun sivusuhde, kai sekin on romaaniin ollut pakko ottaa.
Finna.fi -sivulta kun hakee elokuvan, löytyy paljon valokuvia tekoajalta. - Anonyymi
Surkia elokuva, jaksoon kattoa 2 minuuttia, ja sitten vaihtui kanava. Aikansa eläny eikä osaa nykypäivänä suhtautua moiseen roskaelokuvaan.
- Anonyymi
"Aikansa elänyt" . Ei ole. Kertoi erinomaisesti , taiteilijan vapauksin, 1950- luvun alun, Paasikivi presidenttinä, etelä-pohjalaisista pienyrittäjistä. Autoilla , joilla ajettiin olivat tätä päivää. Olisi pitänyt lainata automuseosta aikansa menopelit.
- Anonyymi
Kotimainen laatuelokuva ehdottomasti.
- Anonyymi
Missä vuosikymmenellä elät? Katselet varmaan vhs nauhurilta myös uunoturhapuroja. Ei hellanlettas.
- Anonyymi
et sitten huomannut että se oli elokuva.siis fiktioo ei totta .samanlaisia ne on kun muuallakin .olevinaan kun pikkupoijat .ei niistä ikinä o mihinkään ollu sen kummemmin kuin muutkaan .
- Anonyymi
Luulet, että en elokuvissa ollessanikaan tajunnut, että katson elokuvaa?
Tässä tulee nyt se, mitä sinä et ymmärrä. Tuurilla on tarkkoja, tosin viihteellisesti kärjistettyjä havaintoja. Ja miksei olisi, onhan hän itsekin Kauhavalta kotoisin. Havainnot on tuotu kirjaan ja elokuvaan viihdyttävästi esille.
Eiköhän meistä jokainen tajua, että elokuva ja kirjakin on ihan täyttä satua. Ei siis totta.
- Anonyymi
Tosimiehet asuu nykyään jossain eteläsuomes, lapuvalla on lähinnä kehitysvammaasia.
- Anonyymi
Mistä johtuu, että Etelä-Pohjanmaalla on paljon mustatukkaisia. Rannikko-Pohjanmaalla enempi vaaleita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä johtuu, että Etelä-Pohjanmaalla on paljon mustatukkaisia. Rannikko-Pohjanmaalla enempi vaaleita.
Geeneihin on voinut roiskahtaa idän perimää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
oisko ne rantaruottalaasia,auringonpolttamia hiuksia ?
- Anonyymi
Lapualla asuu kovia hemmoja ,,,etelä-suomessa vain kourallinen paskaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Närpiössä ollaan melkein ruskeita
Tiesitkö muuten että Närpiö oli alunperin saamelainen paikannimi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Geeneihin on voinut roiskahtaa idän perimää.
Pään mallia kun kattoo, niin tosi itäistä. 🤭
- Anonyymi
Tämän ketjun kommentithan jo sen ap:lle hyvin toristaa.
- Anonyymi
Härmälääset ja Kauhavalaaet on hurjia lapualaaset on vellihousuja ja tasapäitä
- Anonyymi
Tuo tuollainen uhoominen ja mesoominen ja väkivallan ihannointi on tyypillistä venäjällä. Onko eteläpohjanmaalla kasakkaverta suonissa, kun tuolla tapaa uhoamiskulttuuri on edelleen voimissaan. Muualla Suomessa tällaista katsellaan hieman pitkin nenänvartta, myötähäpeää kokien.
- Anonyymi
Puoluekannasta päätellen ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puoluekannasta päätellen ei.
No sehän se äärioikeisto on voimissaan molemmis paikois, lapualla ja venäjällä. Uhotaan ja mesotaan, kielletään samaa sukupuolta olevat liitot, pride agendaa mollataan, jne jne.
- Anonyymi
höpö höpö ,,mähän oon sulle jo monta kertaa sanonu että Lapualaisia ja muitakin etelä-pohjalaasia katsotaan ylpeydellä maailman toreilla ja turuilla ,ei mitään häpeää eikä myötähäpeää....jopa punaista mattoa lasketaan ja kumarretaan komeasti ,,tämä on muuten ihan koettu jopa kovissakin paikoissa mihin ei millään vellihousuilla ole uskallusta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
höpö höpö ,,mähän oon sulle jo monta kertaa sanonu että Lapualaisia ja muitakin etelä-pohjalaasia katsotaan ylpeydellä maailman toreilla ja turuilla ,ei mitään häpeää eikä myötähäpeää....jopa punaista mattoa lasketaan ja kumarretaan komeasti ,,tämä on muuten ihan koettu jopa kovissakin paikoissa mihin ei millään vellihousuilla ole uskallusta
Ethän sä oo sanonu yhtään mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapualaisille nauretaan, ja myötähäpeää tunnetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapualaisille nauretaan, ja myötähäpeää tunnetaan.
niinku mä sanoin ,kumarretahan ja annetaan pöydän pää ,,,johtajakansaa !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ethän sä oo sanonu yhtään mitään.
oonhan mä ,aikaisemmin muiden viestien yhteydessä,,pysyn alkuperäisessä kertomukses
- Anonyymi
Lapua ja Venäjä on mentaalisesti samanlaisia paikkoja, vaikka lapualla papukaijamaisesti ryzzävihaa lietzotaankin. Lapualainen vihaa venäläisiä, mutta ei hoksaa edustavansa samanlaista ajatusmaailmaa. Eli äärioikeistolaista ajattelua. Nykyvenäjällä ollaan hyvin äärioikeistolaisia ja patrioottisia. Siellä ei suvaita homoja, ei pridejä, ei maahanmuuttajia, ei erivärisiä, ei vihervassareita, ei ilmastohörhöjä, jne jne. Samaa ärioikeistolaista ja nurkkapatrioottista ilmapiiriä on Lapualla, kaikkea tuota samaa vastustetaan, ja samanlainen mentaliteetti kuin äärioikeistolaisella nykyvenäjällä.
- Anonyymi
eihän vaan se venäjä oo matkinu meitä ? oomma göringin aseveljiä,,,kapitalistisia herroja
- Anonyymi
Lapua tunnetaan muualla Suomes, eniten patruunatehtaan räjähdyksestä, se on yleisin kysymys kun eri puolilla Suomea liikkuu. Sitten toiseksi eniten nousee eteläpohjalainen stereotypia, eli oletus on että kaikki harrastaa painia ja pesäpalloa sekä elämä on samanlaista kuin 50-luvun kotimaisessa elokuvassa, ulkohuusseineen ja hevosineen.
- Anonyymi
edelleen höpö-höpö kiistän sun näkemyksen ,,oot varmahan noita trollivenälääsiä tai sitten assjoen myötääliä tahi asukki
- Anonyymi
kyllä kun Suomen turuilla ja toreilla liikkuu ja siellä kovemmasikin paikossa
niin aina Lapualaasia ylistetähän ja puhutaan Kosoolasta ja myös toki Patruunatehtaasta
kuin myös suorapuheisuudesta ja rehellisyydestä..on sellaasta kunnioittamisen meinkinkiä no onhan se näin hienoa kun saa pelkällä Lapualaisuudella ilmaaset sissäänpääsyt paikkahan ku paikkahan ,ruokailut sun muut vermeet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kyllä kun Suomen turuilla ja toreilla liikkuu ja siellä kovemmasikin paikossa
niin aina Lapualaasia ylistetähän ja puhutaan Kosoolasta ja myös toki Patruunatehtaasta
kuin myös suorapuheisuudesta ja rehellisyydestä..on sellaasta kunnioittamisen meinkinkiä no onhan se näin hienoa kun saa pelkällä Lapualaisuudella ilmaaset sissäänpääsyt paikkahan ku paikkahan ,ruokailut sun muut vermeet.Kosola (niilo22) on se Lempäälässä asuva tubettaja, se kyllä tunnetaan sutkautuksistaan ympäri suomen. Mutta jos sitä W.Kosolaa tarkoitat, niin sitä ei Lapuan ulkopuolella tiedä muuta kuin historiafriikit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kosola (niilo22) on se Lempäälässä asuva tubettaja, se kyllä tunnetaan sutkautuksistaan ympäri suomen. Mutta jos sitä W.Kosolaa tarkoitat, niin sitä ei Lapuan ulkopuolella tiedä muuta kuin historiafriikit.
se tietohan kuuluu jo yleisivistykseen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
se tietohan kuuluu jo yleisivistykseen
Harvaa kiinnostaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harvaa kiinnostaa.
höpö höpö
- Anonyymi
Lapuan Liike on nykyjänsä erestakaasta liikettä ja kyllä voin sanua notta sinä pirkko kun pirkko vingahteloo hoosiannaa.
- Anonyymi
Jossain pirtissä voi myös härkä könytä härän selkään. Erestakaasta sekin.
- Anonyymi
Naapurin lapsen kissikin uskallethan tappaa, muttei sentäs kaffille mennä.
- Anonyymi
Mennään jos henkilökohtaisesti kutsuu eikä netissä
- Anonyymi
Lapualaaset kun on jossain eteläsuomes ryhmäkokoukses, niin ei ne juuri suutaan avaa. Kyllä siellä etelän vetelät on pääosin äänes, ja pohjalaaset kattelee kengän kärkiään. Sitten vasta jos viinaa saa, niin pohjalainen alkaa puhumaan.
- Anonyymi
vai että ryhmä kokouksessa,,kuules kloppi ne kokoukset piretähän täällä lakeuksilla jos on tarvis ja me puhutaan kyllä ,voirahan toki teiräkki päästää äänehen jos on tarvis ,,emme me missään etelän vetelän tykönä hyppää turhanpäivääsin kokouksis
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vai että ryhmä kokouksessa,,kuules kloppi ne kokoukset piretähän täällä lakeuksilla jos on tarvis ja me puhutaan kyllä ,voirahan toki teiräkki päästää äänehen jos on tarvis ,,emme me missään etelän vetelän tykönä hyppää turhanpäivääsin kokouksis
Mikä tämä ,,, -jätkä oikein on, joka höyryää useampaan ketjuun tällä palstalla ihan omiansa?? Ihme epäselvää kirjoitusta. Ajatukset seilaa missä sattuu. Asiattomia kommentteja ja torpedoi tahallaan keskusteluja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä tämä ,,, -jätkä oikein on, joka höyryää useampaan ketjuun tällä palstalla ihan omiansa?? Ihme epäselvää kirjoitusta. Ajatukset seilaa missä sattuu. Asiattomia kommentteja ja torpedoi tahallaan keskusteluja.
Se on joku vanhapoika joka ei oo käyny juustoporttia kauempana eläissään. Elää jossain omassa mielikuvitusmaailmassaan. Löytäny vanhoilla päivillään internetin keskustelupalstat, ja haluaa vängätä sinne, kun ei ilmeisesti ole muuta tekemistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti ei oo Lapualta. Hänenlaisistaan sitä vasta tervettä myötähäpeää tunteekin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun mielestäni ihan viisasta juttua tulee siltä.Oikaisee muutamien hörhöjen ja palstan trollien ajatuksia.Ennenminkin sinun tarttisi paneutua noiden hörhöjen kirjoituksiin jotka ovat sekavia ja trollaamista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti ei oo Lapualta. Hänenlaisistaan sitä vasta tervettä myötähäpeää tunteekin.
ookko sä nyt siellä kokouksessa pääkaupunkiseudulla ? HÄ vai menikö herneet nenään ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mikä hörhö se siellä huuteloo
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun mielestäni ihan viisasta juttua tulee siltä.Oikaisee muutamien hörhöjen ja palstan trollien ajatuksia.Ennenminkin sinun tarttisi paneutua noiden hörhöjen kirjoituksiin jotka ovat sekavia ja trollaamista.
Kommentoit itse tähän ikään kuin eri henkilönä. No nyt menee oudoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommentoit itse tähän ikään kuin eri henkilönä. No nyt menee oudoksi.
Outo olet...vastasikko itsellesi .sulla viiraa ja pahasti
- Anonyymi
Täs sen "huljan luonteen" juuri taas näkee, kun tää ,,,,-tyyppi taas alentuu selittelemään aiempia kommenttejaan. Se siitä suoruudesta taas.
- Anonyymi
Eihän täs oo selitelty yhtikäs mitään .sua vaan ottaa hermoon kun joku toinen on oikeassa ja sinä väärässä...oot kyllä melko raukkis
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän täs oo selitelty yhtikäs mitään .sua vaan ottaa hermoon kun joku toinen on oikeassa ja sinä väärässä...oot kyllä melko raukkis
Koko ajanhan sä oot selitelly ja räksyttänyt. Tuloo mieleen sellaanen pikkukoira, joka koko ajan räksyttää. Taidat olla vähä epävarma tyyppi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko ajanhan sä oot selitelly ja räksyttänyt. Tuloo mieleen sellaanen pikkukoira, joka koko ajan räksyttää. Taidat olla vähä epävarma tyyppi.
Höpö höpö..ainoastaan virheellisiä tietoja oikaistaan nii kuin nyt juuri tässä sinunkin oikeudetonta väittämää.sä vaan jaksat riehua kun muuta et voi ...menisit töihin .et tiedäkään kuinka kova hemmo olen ei kannattaisi aukoa turpaa eli se siitä epävarmuudesta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö..ainoastaan virheellisiä tietoja oikaistaan nii kuin nyt juuri tässä sinunkin oikeudetonta väittämää.sä vaan jaksat riehua kun muuta et voi ...menisit töihin .et tiedäkään kuinka kova hemmo olen ei kannattaisi aukoa turpaa eli se siitä epävarmuudesta
Munakin taitaa olla aika pieni. Semmoinen kusihulikan tappi vaan. 😄
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Munakin taitaa olla aika pieni. Semmoinen kusihulikan tappi vaan. 😄
Nuo sun hymiöt on niin tyhmiä . Ei sellasia kannata käyttää.kukaan ei niitä arvosta..kananmuna ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä oon oikias,,,usko jo hyvällä ettei pahalla tartte,,,oon kova hemmo,,,oon rikas ja kuuluusa ja komia ja älykäs
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä oon oikias,,,usko jo hyvällä ettei pahalla tartte,,,oon kova hemmo,,,oon rikas ja kuuluusa ja komia ja älykäs
en pelkää tuollasten vellihousujen ulinaa en sitten vähäkään ,,yritä pahalla mieluimmin niin katsotaan mistä päästä kana kusee
- Anonyymi
No mitä tähän pohjalaasuutehen tuloo niin hulluus ja viisaus ei pysy samassa nupis joten ollahan sitten iliman sitä viisahutta. Aikonansa Kauhavan seuroon talon järjeestys mies sano "Tämon vakava asia täällä on huvitilaasuus".
- Anonyymi
Kun mustalaaset tulivat aikoinansa Ruotsistä vainoja karkuhun niin ne asettuuvat tänne pohojan maalle ja me ollahan niitten jälkelääsiä. Jälkehen jääneitten jälkelääsiä.
- Anonyymi
se taas ei pidä paikkaansa,,pohojalaaset on viisahia,muutama älykäs mahtuu joukkoon kuten minä.ihme vänkäämistä ekkö jo osaa lopettaa ,häviät 100-0 kun alat väitellä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
se taas ei pidä paikkaansa,,pohojalaaset on viisahia,muutama älykäs mahtuu joukkoon kuten minä.ihme vänkäämistä ekkö jo osaa lopettaa ,häviät 100-0 kun alat väitellä
Pohjalaiset voivat olla viisaita, mutta lapualaisten joukosta niitä on paha löytää. Mustalaisten ja ryssien jälkeläisiä suurin osa. Puhuminenkin on semmoista öyhöttämistä, mille muut nauraa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pohjalaiset voivat olla viisaita, mutta lapualaisten joukosta niitä on paha löytää. Mustalaisten ja ryssien jälkeläisiä suurin osa. Puhuminenkin on semmoista öyhöttämistä, mille muut nauraa.
taas kiistän näkemyksesi joka perustuu vain sinun omaan mielikuvitukseen ja vihaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on aikaa täällä oleilla ympäri vuorokauden kommentoimassa. Se kertoo jo jotain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vahvistan seinäjokisena tämän öyhötys havainnon. Täydellisesti diagnoosi lapualaisista. Kaikki nauraa niille älykääpiöille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on aikaa täällä oleilla ympäri vuorokauden kommentoimassa. Se kertoo jo jotain.
mitä se kertoo ? kerro
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vahvistan seinäjokisena tämän öyhötys havainnon. Täydellisesti diagnoosi lapualaisista. Kaikki nauraa niille älykääpiöille.
assjokiset saa painua pois näiltä sivuilta ,pysykää omilla sivuillanne,teillä ei oo tänne mitään asiaa.ootta niin surkeita muutenkin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
itseasiassa en ole ympäri vuorokauden kommentoimassa,vain iltaisin,,olen töissä tienaan enemmän kuin sinä,omaisuutta enemmän kuin sinulla ja ,rikkaampi olen kuten myös tyylikkäämpi,ja älykkäämpi revi siitä rysä !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvi kun tämän palstan kommentteja lukea, niin mikä näkyy päällimmäisenä: ,,,,-äijän öyhötys!
- Anonyymi
Eteläpohjanmaa on vuosisatojen kulues, raiskattu ja putsattu moneen kertaan, useimmiten idästä tulleet mongolituraanit asialla, mutta jossain vaihees myös lännestä tulleet koijarit. Näiden sekamelskojen lopputulemia olemme kaikki, suomituraaneja.
- Anonyymi
suomituraani sulla on housuis ja sekin velttona
- Anonyymi
Vaikea uskoa, mutta normaalit käytöstavat omaavia ja terveellä järjelläkin ajattelevia fiksuja ihmisiä löytyy Lapualta. He vain eivät ole tällä palstalla öyhöttämässä. Ja on heitä enemmän kuin kolme.
- Anonyymi
ei täällä kukaan öyhötä mitään.sana on jo itsestään tuiki tuntematon Lapualla.ainoat jotka öyhöttää on assjokiset
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei täällä kukaan öyhötä mitään.sana on jo itsestään tuiki tuntematon Lapualla.ainoat jotka öyhöttää on assjokiset
Voi reppana sua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko joku assjokinen muija antanu sulle pakit vai mistä tuo sun suunnaton katkeruutes sjokea kohtaan johtuu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi reppana sua.
valuuko kuola ,,,voi vetelähousu,menikö herneet nenään kun vähän ojennettiin ja oikaistiin sun mielikuvitusnäkymiä ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko joku assjokinen muija antanu sulle pakit vai mistä tuo sun suunnaton katkeruutes sjokea kohtaan johtuu?
kerro oma näkemyksesi tuosta naapurikaupungista jonka mainitsit ja positiivisessa mielessä.en näe yhtään positiivista asiaa,ovat vuosikymmeniä sortaneet naapurikuntien asukkaita kaikilla tavoilla.nyt on takaisinmaksun aika !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kerro oma näkemyksesi tuosta naapurikaupungista jonka mainitsit ja positiivisessa mielessä.en näe yhtään positiivista asiaa,ovat vuosikymmeniä sortaneet naapurikuntien asukkaita kaikilla tavoilla.nyt on takaisinmaksun aika !
Miten ne nyt juuri sua on sortaneet?
- Anonyymi
Lapualla ei käytetä tuota sanaa.eli en öyhötä vaan ojannan
- Anonyymi
siis ojennan ,sillä tarvitset sitä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ovat sortaneet lähes kaikkien naapurikuntien asukkaita,jos et ole huomannut tätä olet sokea tai niin nuori ettet ole asiaan kiinnittänyt vielä huomiota
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no kerron lähemmin kun aika on täynnä ,ei maar nyt salille aika rientää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
siis ojennan ,sillä tarvitset sitä
Voisikko ojentaa vaikka pesismailan,.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisikko ojentaa vaikka pesismailan,.
Semmonenkin löytyy tarvittaessa
- Anonyymi
Aina vaan tää anteeksi pyytelevä lapualaanen nöyristelee. Mitä järkeä on nöyristelys?
- Anonyymi
Ei siinä oo kyllä mitään hurjaa luonnetta, jos nöyristelee.
- Anonyymi
Kukaan ei anteeksi pyytele
- Anonyymi
Eikä nöyristele
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä nöyristele
Mitä sä ny enää itket
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sä ny enää itket
en tietenkään itke ,hullujako puhut uniako näet,,ainut itkijä on siellä oikein marisijan esikuva
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
en tietenkään itke ,hullujako puhut uniako näet,,ainut itkijä on siellä oikein marisijan esikuva
Lopeta ny jo, aikuunen mies
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopeta ny jo, aikuunen mies
Aina vaan jaksat vinkua.säälittävä olet
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aina vaan jaksat vinkua.säälittävä olet
Mä mitään jaksa vinkua. Ensimmäästä kertaa kommentoin näihin sun älyttömiin juttuihis. Hävettää näin lapuaalaasena kattella sun aivottomia kommentteja, sulle ne ääsjokiset nauraa jos kelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä mitään jaksa vinkua. Ensimmäästä kertaa kommentoin näihin sun älyttömiin juttuihis. Hävettää näin lapuaalaasena kattella sun aivottomia kommentteja, sulle ne ääsjokiset nauraa jos kelle.
höpö höpö,,jatkuvaa vinkumista mennen tullen eikä valmista tule ,saamatonta!
- Anonyymi
Hurja luonne näyttää menevän jo komiikan puolelle 🤣🤣🤭🤗😁😁🤣🤣😂
- Anonyymi
Juu niin menee kun assjokiset rynnii naapurikaupungin palstoilla
- Anonyymi
Hurja-hilja
- Anonyymi
On se hurja. 😲
- Anonyymi
Kissat ja Lapua. Siinä on se mihinkä etappisikojen perilliset pystyy. Märäjämähän kaharesta kissistä.
- Anonyymi
Höpö höpö
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö
Hanki kuule elämä äläkä koko ajan vahtaa keskustelupalstaa. Ei tee hyvää sulle pyöriä netis yötä päivää. Käyppä välillä raittiis ilmas ja tee jotain järkevää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hanki kuule elämä äläkä koko ajan vahtaa keskustelupalstaa. Ei tee hyvää sulle pyöriä netis yötä päivää. Käyppä välillä raittiis ilmas ja tee jotain järkevää.
Samoin sinä.vääriä viestejä täytyy aina kommentoida että palsta pysyy asiallisena.turhat huutelijat pois
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoin sinä.vääriä viestejä täytyy aina kommentoida että palsta pysyy asiallisena.turhat huutelijat pois
Miten meirän onki ny hyvä ku just SÄ oot pitämäs palstaa asialtaasena
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten meirän onki ny hyvä ku just SÄ oot pitämäs palstaa asialtaasena
te olette oikein onnen pekkoja tässä asiassa kun parhaan saitta
- Anonyymi
Olen elellyt Turun seudulla ja välillä Hämeenlinnan ja Lahden ympäristössä. Nykyjään Lapualla. Sen voin sanoa kokemuksesta, olen paljon noiden seutujen ihmisten kanssa jutellut. Monesti on käynyt ilmi että Lapuasta ja Etelä-Pohjanmaasta tiedetään aika vähän, tai tieto on stereotypiaa, tyyliin paini ja pesäpallo, sekä puukottelu ja juopottelu.
Lapuan liike tiedetään jollain tapaa nimenä, enemmistö yhdistää sen jollain tapaa kommunismiin, muttei moni osaa sanoa siitä sen enempää. Jotkut historiasta kiinnostuneet muistaa asian toki oikein. En tiedä mistä se tulee tuolla päin Suomea ihmisille se käsitys, että Etelä-Pohjanmaalla oltiin kommunisteja, ja usein Lapuan liike yhdistetään kommunismiin. Monesti olen saanut korjata ihmisten käsityksiä, ja he ovat olleet hieman hämillään, että Etelä-Pohjanmaa oli nimenomaan valkoisten aluetta eikä kommunistien. Ilmeisesti kouluissa sisällissotaa ei tuolla etelämmässä ole niin isosti käsitelty, tai jos onkin, niin jostain syystä eteläpohjalaisia on pidetty kommunisteina, ja he itse kokevat itsensä enemmänkin oikeistolaiseksi, verrattuna pohjalaisiin jotka asuvat syrjäseudulla ja ovat kommunisteja.
Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi992567Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302355Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen192138Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663961694- 1131560
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1631297Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2651095- 711004
- 79956
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha178920