Pitääkö sianlihansyöjiä vihaavia uskovia sietää kristillisessä kirkossa?

Anonyymi-ap

Minusta heitäkään ei pidä syrjiä, mutta samalla on sanottava ettei sianlihansyöjien syrjiminen ole luterilaisen tunnustuksen mukaista eikä kuulu kristilliseen etikkaan.

29

387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Raamattu kieltää lihan syönnin.

      • Anonyymi

        Mistä olet tuollaista keksinyt


    • Raamattu ei kiellä ruoan syöntiä.
      Kiitoksella kaikki.
      Siis ruoka.

      • Anonyymi

        Raamattu kyllä kieltää sianlihan syömisen. Sinun kannattaisi kyllä lukea Raamattuasi paremmin vai teeskenteletkö sinä vain tyhmää?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu kyllä kieltää sianlihan syömisen. Sinun kannattaisi kyllä lukea Raamattuasi paremmin vai teeskenteletkö sinä vain tyhmää?

        Minä olen kristitty ja osaan kyllä raamatun tekstin, että jos peiliin katsot niin sieltä näet sen mitä olet.
        Minulle ei ole ruoka kielletty eikä kenellekään muullekaan jotka ovat kristittyjä Jeesuksen omia.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Minä olen kristitty ja osaan kyllä raamatun tekstin, että jos peiliin katsot niin sieltä näet sen mitä olet.
        Minulle ei ole ruoka kielletty eikä kenellekään muullekaan jotka ovat kristittyjä Jeesuksen omia.

        Mooseksen laissa on selvät käskyt siitä mitä ei saa syödä, mutta sinähän et niistä piittaa. Sinun mielestäsi ainoastaan homoseksuaaliset teot ovat syntiä. Mistähän tuollainen Jumalan käskyjen valikointi on peräisin? Isästä Perkeleestäkö?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mooseksen laissa on selvät käskyt siitä mitä ei saa syödä, mutta sinähän et niistä piittaa. Sinun mielestäsi ainoastaan homoseksuaaliset teot ovat syntiä. Mistähän tuollainen Jumalan käskyjen valikointi on peräisin? Isästä Perkeleestäkö?

        Sinun isääsi en tiedä, mutta minulla ei ole lakia vt puolelta eikä muillakaan kristityillä ja uskon vakaasti, että tämän opin olen saanut itse Jeesukselta Kristukselta joka antoi ymmärryksen Paavalin teksteihin.
        Uusiliitto alkoi täysin puhtaalta pöydältä, kuten raamattu selvästi ilmoittaa.
        Moraaliohjeet on toki Universaalit eli käskyt on hyvät ja Pyhät.
        Koska niiden mukaan jokainen elää joka on Jumalan Hengen kuljettama.
        Älä tapa, älä varasta jne, ne on siis hyviä kaikille ja kaikki muu on sitten täysin uutta.
        Rakkauden kaksoiskäskyt ja tähän samaan kaavaan tulee liittymään se jäännös.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Sinun isääsi en tiedä, mutta minulla ei ole lakia vt puolelta eikä muillakaan kristityillä ja uskon vakaasti, että tämän opin olen saanut itse Jeesukselta Kristukselta joka antoi ymmärryksen Paavalin teksteihin.
        Uusiliitto alkoi täysin puhtaalta pöydältä, kuten raamattu selvästi ilmoittaa.
        Moraaliohjeet on toki Universaalit eli käskyt on hyvät ja Pyhät.
        Koska niiden mukaan jokainen elää joka on Jumalan Hengen kuljettama.
        Älä tapa, älä varasta jne, ne on siis hyviä kaikille ja kaikki muu on sitten täysin uutta.
        Rakkauden kaksoiskäskyt ja tähän samaan kaavaan tulee liittymään se jäännös.

        Jaahas. Raamattu ei siis olekaan sinulle kokonansa erehtymätöntä Jumalan sanaa ja sinä saat itse valita mitä Jumalan käskyä noudatat ja mitä et.


      • Anonyymi

        Tiedoksi. Sianliha on ruokaa ja se on kielletty Raamatussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaahas. Raamattu ei siis olekaan sinulle kokonansa erehtymätöntä Jumalan sanaa ja sinä saat itse valita mitä Jumalan käskyä noudatat ja mitä et.

        Hyvin sanottu.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Sinun isääsi en tiedä, mutta minulla ei ole lakia vt puolelta eikä muillakaan kristityillä ja uskon vakaasti, että tämän opin olen saanut itse Jeesukselta Kristukselta joka antoi ymmärryksen Paavalin teksteihin.
        Uusiliitto alkoi täysin puhtaalta pöydältä, kuten raamattu selvästi ilmoittaa.
        Moraaliohjeet on toki Universaalit eli käskyt on hyvät ja Pyhät.
        Koska niiden mukaan jokainen elää joka on Jumalan Hengen kuljettama.
        Älä tapa, älä varasta jne, ne on siis hyviä kaikille ja kaikki muu on sitten täysin uutta.
        Rakkauden kaksoiskäskyt ja tähän samaan kaavaan tulee liittymään se jäännös.

        Vihaat Jeesuksen opetusta.

        Matteuksen evankeliumi:
        5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. 
        5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. 
        5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. 

        Luukkaan evankeliumi:
        16:17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

        Luukkaan evankeliumi:
        21:33 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihaat Jeesuksen opetusta.

        Matteuksen evankeliumi:
        5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. 
        5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. 
        5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. 

        Luukkaan evankeliumi:
        16:17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

        Luukkaan evankeliumi:
        21:33 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.

        Ei kannata syyttää noin kevyesti vihaamisesta. Annoit väärän todistuksen.
        Raamattu on kokonaisuus, josta nimenomaan SINÄ poistat nytkin osan. Jos on annettu uudempi ilmoitus jostain asiasta, kuten noista ruokailusäännöistä, niin se on se lopullinen ilmoitus, josta ei katoa pieninkään piirto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vihaat Jeesuksen opetusta.

        Matteuksen evankeliumi:
        5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. 
        5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. 
        5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. 

        Luukkaan evankeliumi:
        16:17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

        Luukkaan evankeliumi:
        21:33 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.

        Kirjoittaisin mutta tämä järjestelmä blokkaa kirjoitukset


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vihaat Jeesuksen opetusta.

        Matteuksen evankeliumi:
        5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. 
        5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. 
        5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. 

        Luukkaan evankeliumi:
        16:17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

        Luukkaan evankeliumi:
        21:33 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.

        Ehkä 500 kerran... Maailman lopussa tuomitaan lain nojalla ne jotka lainalla ovat.
        Samoin ne jotka eivät ole kuulleet Kristuksesta heidän omatuntonsa ja tekonsa verrataan lakiin.
        Tuomitseeko vai vapauttaako.

        Kristitty joka on Jeesuksen oma ei ole tuomion alainen .
        Ne, jotka nousee meidän aikana ylösnousemuksessa ovat laista vapaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaahas. Raamattu ei siis olekaan sinulle kokonansa erehtymätöntä Jumalan sanaa ja sinä saat itse valita mitä Jumalan käskyä noudatat ja mitä et.

        On aika helppoa olla syömättä sianlihaa ja niin pitäisikin tehdä, jos on yhtään epävarma Raamatun sanasta. Uudessa Testamentissa tosin sanotaan selvästi, että Jeesus julisti kaikki ruoat puhtaiksi.

        Miesten kanssa makaaminen on kielletty Vanhassa ja Uudessa Testamentissa. Jeesus olisi voinut julistaa miesten välisen seksin puhtaaksi, jos se olisi ollut Jumalan tahto, mutta koska se ei ollut, Jeesus ei julistanut niin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedoksi. Sianliha on ruokaa ja se on kielletty Raamatussa.

        Sinulle ateistille tiedoksi ruoka on ruokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedoksi. Sianliha on ruokaa ja se on kielletty Raamatussa.

        1. Kor. 10

        25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,
        26 sillä: "Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on".
        27 Jos joku, joka ei usko, kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen, niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan, kyselemättä mitään omantunnon tähden.
        28 Mutta jos joku sanoo teille: "Tämä on epäjumalille uhrattua", niin jättäkää se syömättä hänen tähtensä, joka sen ilmaisi, ja omantunnon tähden;
        29 en tarkoita sinun omaatuntoasi, vaan tuon toisen; sillä miksi minun vapauteni joutuisi toisen omantunnon tuomittavaksi?
        30 Jos minä sen kiittäen nautin, miksi minua herjataan siitä, mistä kiitän?
        31 Söittepä siis tai joitte tai teittepä mitä hyvänsä, tehkää kaikki Jumalan kunniaksi.
        32 Älkää olko pahennukseksi juutalaisille, älkää kreikkalaisille älkääkä Jumalan seurakunnalle,

        Mark. 7
        Mikä saastuttaa ihmisen
        14 Jeesus kutsui taas väkijoukon luokseen ja sanoi: "Kuulkaa kaikki minua ja ymmärtäkää. [7:14-23: Matt. 15:10-20]
        15 Ei ihmistä voi saastuttaa mikään, mikä tulee häneen ulkoapäin. Se ihmisen saastuttaa, mikä tulee hänen sisältään ulos. [[Ap. t. 10:14,15; Room. 14:14,20; 1. Tim. 4:4; Tit. 1:15]
        16 Jolla on korvat, se kuulkoon!"]* [Jae ei sisälly vanhimpiin ja luotettavimpiin käsikirjoituksiin. Vrt. Matt. 11:15.]
        17 Kun Jeesus sitten lähti väkijoukon keskeltä ja tuli kotiin, opetuslapset pyysivät häntä selittämään arvoitukselliset sanansa. [Mark. 4:34+]
        18 Hän sanoi heille: "Oletteko tekin noin ymmärtämättömiä? Ettekö käsitä, ettei mikään ulkoapäin ihmiseen tuleva voi saastuttaa häntä? [Mark. 8:17]
        19 Eihän se mene hänen sydämeensä -- vatsaan se menee, ja sieltä se sitten ulostuu." Näin Jeesus teki selväksi, että kaikki ruoka on puhdasta.
        20 Ja hän jatkoi: "Se mikä tulee ihmisestä ulos, se saastuttaa ihmisen.
        21 Juuri ihmisen sisältä, sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, ja niiden mukana siveettömyys, varkaudet, murhat, [7:21,22: 1. Moos. 6:5, 8:21; Jer. 17:9]
        22 aviorikokset, ahneus, häijyys, vilppi, irstaus, pahansuopuus, herjaus, ylpeys ja uhmamieli.
        23 Kaikki tämä paha tulee ihmisen sisältä ja saastuttaa hänet."


    • Anonyymi

      >> Pitääkö sianlihansyöjiä vihaavia uskovia sietää kristillisessä kirkossa? <<

      Pitää. UT sanoo mm.: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi" Ruoasta UT sanoo mm., että "ruoka ei lähennä meitä Jumalaan, saa syödä kaikkea" jne.

      Vihata saa Raamatun mukaan vain pahaa. Totuuteenkin pitäisi ojentaa rakkaudella.

    • Anonyymi

      Uskovia on moneen lähtöön ja mitä tulee ainakin maamme evl. kirkkoon, niin sen katto on kuulemma niin korkea ja seinät niin leveät, että kaikki ovat tervetulleita.

      Kaikki uskonnot eivät ole niin laveita.

      Luulisin, että kun Allah-uskoisen piirissä ( muslimeita on maailmassa jo liki 2 miljardia), nähtäisiin jonkun heistä syövän sianlihaa vaikkapa jossain hienossa länsimaan ravintolassa, seuraukset saattaisivat olla melkoiset.
      Tietyissä juutalaispiireissä (juutalaisia noin 16.8 miljoonaa) myös melkoiset, mutta, olettaisin, että ei ns. maallistuneiden juutalaisten keskuudessa.

      • Anonyymi

        Tavalliset muslimit ja juutalaiset syö sianlihaa.
        Uskikset on erikseen.


    • Anonyymi

      Myös kristittyjen raamattu kieltää ehdottomasti sianlihan syönnin.

      • Anonyymi

        Ja veren syönnin koska siinä/se on sielu.

        1.Mooseksen kirja:
        9:4 Älkää vain syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri, vielä on. 
        9:5 Mutta teidän oman verenne minä kostan; jokaiselle eläimelle minä sen kostan, ja myöskin ihmisille minä kostan ihmisen sielun, toiselle toisen sielun. 

        5.Mooseksen kirja:
        12:23 Ole vain luja siinä, ettet syö verta; sillä veri on sielu, ja sielua sinun ei pidä syömän lihan kanssa. 
        12:24 Älä syö sitä; vuodata se maahan niinkuin vesi. 
        12:25 Älä syö sitä, että menestyisit, sinä ja sinun lapsesi sinun jälkeesi, kun teet, mikä oikeata on Herran silmissä.


      • Anonyymi

        Pitää paikkansa.


    • Anonyymi

      Miten sikaa syötiin Jeesuksen ja opetuslasten illallisilla?

      • Anonyymi

        Jeesus syntyi juutalaiseen kulttuuriin, eikä sikaa syöty.


      • Anonyymi

        Sika paistettiin vartaassa ja siitä sitten leikeltiin siivuja lautaselle. Ei sen kummempaa.
        T. Pastori Jepualta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus syntyi juutalaiseen kulttuuriin, eikä sikaa syöty.

        Jeesus oli todella juutalainen, ei kristitty


    • Anonyymi

      Missä UTssa muka lukee, ettei sianlihaa saisi syödä?

      "Kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu", on ainut ruokaa koskeva kieltolause UTssa.

      Ja jos tarkkoja ollaan, "karttaminen" ei minun ymmärrykseni mukaan edes ole suoranainen kielto, vaan enemmänkin suositus.

      Ja tämäkin kohta taidettiin puhua niille juutalaisille, jotka uskoivat Jeesukseen. Fariseukset olivat alkaneet esittää omia, vanhan liiton vaatimuksiaan heille, minkä takia uudet messiaaniset uskovat tarvitsivat lisätietoa siitä, kuinka ruoka-asiat olivat uudessa liitossa.

    • >>Minulle ei ole ruoka kielletty eikä kenellekään muullekaan jotka ovat kristittyjä Jeesuksen omia.>>

      En syö sikaa ensi jouluna.

      Ehkä lopetan tulevaisuudessa sianlihan syönnin kokonaan.

      Jos en joudu helvettiin katolilaisuuteni takia niin ehkä sitten tämän takia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe