Sielujen pelastuminen vs maailman parantaminen, Kristus vs maailman uskonnot

Anonyymi-ap

Tämä on yksi selkeä ero Kristuksen uskon ja maailman valheuskontojen välillä. Jumalankieltäjän näkökulmasta meidän tulee yrittää parantaa ihmistä. Samoin vaikka juutalaisuus, islam ja monien kirkkojen opit kaikki myös tähtäävät siihen, että ihmisiä ja sitä myöden maailmaa yritetään parantaa erilaisilla moraaliopeilla. Ne kaikki torjuvat Jumalan ilmoituksen:

Roomalaiskirje 3:23-24
"Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla, ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa ... "

Ne kaikki opettavat, että osa ihmisistä ei ole Jumalan kirkkautta vailla (ne jotka elävät heidän mielestä moraalisesti hyvää elämää), ja että Jumalalta uskon kautta lahjaksi saatu vanhurskaus ei ole minkään veroinen.

Efesolaiskirje 2:8
"Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja."

Paavali ei tähdännyt siihen, että maailmasta tulisi parempi, vaan siihen, että muutamia pelastuisi hänen saarnaamisensa kautta:

1 Korinttolaiskirje 9:22
"heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia."

Ja hänen kauttaan Jeesus puhuu:

1 Korinttolaiskirje 11:1
"Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja."

Kaikki valheuskonnot ja -aatteet myös sotivat sitä vastaan, että Jeesus Kristus on Herra ja Jumala. Ei ole olemassa ateistiä tai muslimia joka tunnustaa, että Jeesus on Jumala.

Yksi ja ainoa Vapahtaja on Jumala ja Jeesus:

Tiitus 3:4-7
"Mutta kun Jumalan, meidän Vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi, pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta, jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta, että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan."

HUOM! Jeesuksen lunastustyö ei ainoastaan pyyhkinyt meidän syntejämme, vaan sen kautta hän teki meidät myös kelvollisiksi iankaikkiseen elämään ja sen perillisiksi. Uskonnoissa Jumalaa pidetään halpana, sellaisena, jolle syntinen kelpaa ilman lunastusta. Heidän mukaansa Jumalalle kelpaa se joka vihaa, rikkoo avion, on ylpeä ja itserakas, valehtelee, pettää, varastaa, kiroaa jne. koska he ovat syntisiä kuten mekin, mutta loukkaantuvat Jeesukseen, joka on Jumala ja Vapahtaja synneistä.

Filippiläskirje 2:9-11
"Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman, niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra."

Johanneksen evankeliumi 20:29
"Tuomas vastasi ja sanoi hänelle:'Minun Herrani ja minun Jumalani!"

Usko Jumalaan/Jeesukseen tekee vanhurskaaksi/pelastaa:

Galatalaiskirje 2:16
"mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista ... "

Roomalaiskirje 4:23-25
"Mutta ei ainoastaan hänen (Abrahamin) tähtensä ole kirjoitettu, että se (vanhurskaus) hänelle luettiin, vaan myös meidän tähtemme, joille se on luettava, kun uskomme häneen (Jumalaan), joka kuolleista herätti Jeesuksen, meidän Herramme, joka on alttiiksi annettu meidän rikostemme tähden ja kuolleista herätetty meidän vanhurskauttamisemme tähden."

Apostolien teot 16:31
"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."

Johanneksen evankeliumi 14:1
"Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun."

Tänäkin päivänä on paljon kaikenlaisia julistajia. On parempi turvata siihen, mitä Jumala on kirjoituttanut, kuin siihen, mitä joku ihminen julistaa suullaan. Ihminen on epäluotettava ja epävarma. Jumalan sana pysyy, vaikka ihminen, paholaisen vaikutuksesta, sitä toisinaan yrittää vääristää ja muuttaa.

1

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eipä tuo äpäräkultti ole sen kummoisempi kuin muutkaan harhauskomukset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe