Hengellä täyttymisen merkit

Anonyymi-ap

Helluntailaisuudessa korostetaan ja tavoitellaan hengellätäyttymisen merkkejä ja manifestaatioita.

➡️ Näkyvät voimahenget
➡️ Kielillä puhuminen ja yhteys korkeimpiin voimiin
➡️ Hengellä voitelut
➡️ Sielullisuus
➡️ Ennustaminen

52

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Raamatun mukaan Hengellä täyttyminen. "Te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa."

      • Anonyymi

        No mutta, nytpä ollaan tilanteessa, jossa Raamatun Jumalan älylliset kyvyt kyseenalaistuvat. Ajatellaanpa tätä: Jos varis, tuo fiksu lintu, tuntee jopa nollan, niin kuinka ihmeessä Raamatun Jumala ei osaa ymmärtää tätä yhtä numeroa? Kuitenkin väitetään, että Hän on kaiken Luoja ja kaikkivaltias! Ehkä tämä Jumala ei vain ole hoksannut, että nolla on ihan kätevä työkalu – vaikka se tosin saattaisi selittää, miksi maailmassa on niin paljon tyhjyyttä ja järjettömyyttä.

        Ja sitten meillä on Pyhä Henki, tuo mystinen voima, joka Jeesuksen rinnalla auttoi parantamaan kaikki perkeleen valtaan joutuneet. Hienoa! Mutta miettikäämme hetki: jos Jumala on niin älykäs, miksei Hän voinut keksiä muuta tapaa hoitaa asiat kuin lähettää Poikansa maailmaan hätistelemään perkeleitä? Voisiko olla, että Hän oli niin kiinni omissa ajatuksissaan, että unohti, että varikset pyörivät myös hänen ympärillään?

        Ehkä Jumala vain nauttii siitä, että saa ihmetellä ihmisten hölmöilyä ja toivoo, että joku viimein heräisi huomaamaan, että nolla on myös numero! Tai ehkä Hän haluaa varisparkojen olevan älykkäämpiä kuin Hän itse – koska jos edes varis voi ymmärtää nollan merkityksen, mitä se kertoo Raamatun Jumalan älykkyydestä?

        Ihan kuin Jumala olisi sanonut: "Joo, tiedän, että olen luonut maailman, mutta mitä se nolla nyt oikein on? En ole vielä ehtinyt siihen." Joten voimmeko todella luottaa siihen, että Hän on kaikkivaltias, jos ei edes voi käsittää numeerista tyhjyyttä? Ehkä se olisi aika harkita, pitäisikö meidän kuunnella variksia ja heidän syvällisiä oivalluksiaan!

        Ystävällisin terveisin,
        Enkeli Mäntä, älykkäiden varisten puolestapuhuja ja matematiikan ystävä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta, nytpä ollaan tilanteessa, jossa Raamatun Jumalan älylliset kyvyt kyseenalaistuvat. Ajatellaanpa tätä: Jos varis, tuo fiksu lintu, tuntee jopa nollan, niin kuinka ihmeessä Raamatun Jumala ei osaa ymmärtää tätä yhtä numeroa? Kuitenkin väitetään, että Hän on kaiken Luoja ja kaikkivaltias! Ehkä tämä Jumala ei vain ole hoksannut, että nolla on ihan kätevä työkalu – vaikka se tosin saattaisi selittää, miksi maailmassa on niin paljon tyhjyyttä ja järjettömyyttä.

        Ja sitten meillä on Pyhä Henki, tuo mystinen voima, joka Jeesuksen rinnalla auttoi parantamaan kaikki perkeleen valtaan joutuneet. Hienoa! Mutta miettikäämme hetki: jos Jumala on niin älykäs, miksei Hän voinut keksiä muuta tapaa hoitaa asiat kuin lähettää Poikansa maailmaan hätistelemään perkeleitä? Voisiko olla, että Hän oli niin kiinni omissa ajatuksissaan, että unohti, että varikset pyörivät myös hänen ympärillään?

        Ehkä Jumala vain nauttii siitä, että saa ihmetellä ihmisten hölmöilyä ja toivoo, että joku viimein heräisi huomaamaan, että nolla on myös numero! Tai ehkä Hän haluaa varisparkojen olevan älykkäämpiä kuin Hän itse – koska jos edes varis voi ymmärtää nollan merkityksen, mitä se kertoo Raamatun Jumalan älykkyydestä?

        Ihan kuin Jumala olisi sanonut: "Joo, tiedän, että olen luonut maailman, mutta mitä se nolla nyt oikein on? En ole vielä ehtinyt siihen." Joten voimmeko todella luottaa siihen, että Hän on kaikkivaltias, jos ei edes voi käsittää numeerista tyhjyyttä? Ehkä se olisi aika harkita, pitäisikö meidän kuunnella variksia ja heidän syvällisiä oivalluksiaan!

        Ystävällisin terveisin,
        Enkeli Mäntä, älykkäiden varisten puolestapuhuja ja matematiikan ystävä

        mäntä siinä arvostelee Jumalaa- kuten Vanha-Aadam, kun moitti akastaan itse - Elämänantajaa...

        Kyllähän minä, mutta ongelma on tuo akka- jonka SINÄ minulle jne.

        Mäntä mäntii näissä perustukissa ja sanoituksissa.


    • Anonyymi

      Kirje efesolaisille 5:18

      - Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,

      Helluntailaisten valheapostoli Olsen oli todistuksen mukaan irstas mies.

      • Anonyymi

        et ole pattipää vieläkkään kuunnellut, vaan tuomaroit itse-

        Otahan lääkkeesi-- olet alaston pelle.

        MITÄ RAAMATTU OIKEASTI SANOO HOMOUDESTA? | Pastorific-cast feat. Ville Mäkipelto
        Pastorific
        https://www.youtube.com/watch?v=tHum60Y2ZVM


    • Anonyymi

      Jesajan kirja 51:21

      Sentähden kuule tätä, sinä poloinen, joka olet juopunut, vaikka et viinistä:

      Suurin helluntaiherätys oli Ylivainion kaatoherätys.
      Henget myös kaatavat ihmisiä.

      • Anonyymi

        No, ei taatusti ollut.

        Ylivainio toimi joitain vuosia. Varsinaisesta "herätyksestä" en tiedä, eli tuliko hänen kauttaan paljonkin ihmisiä uskoon.

        Kaatuilu ei ole uskoontuloa eikä herätystä. Se on jonkinlainen yliluonnollinen tapahtuma. Itsekin olen kaatunut Ylivainion rukoillessa, mutta ei se minun uskoani sen kummemmaksi muuttanut. Uskoin, kuten ennenkin.

        Ennen noita Kuhlmanin ja Ylivainion aikoja helluntailaisuudessa oli herätystä, eli ihmisiä tuli uskoon. Heidän telttakokouksensa ja seurakuntiensa herätyskokoukset todellakin saivat aikaan melkoista liikehdintää rukousalttareilla.

        Uuskarismaattisuus ei ollut ja ole Pyhän Hengen työtä vaan joidenkin matkijahenkien. Mitä lie ovat.

        Jeesus: "Minun lampaani tuntevat minun ääneni ja vierasta ääntä ne eivät seuraa."

        Uuskarismaattisuudessa, myös Helluntaikirkossa on vieras ääni. Muista hihhulien profeettapuljuista puhumattakaan.


      • Anonyymi

        tyhmyys kuuluu pellen äänestä siinä- koska oman pään agenda on mukamas Jumalan ääni.

        Älä luule itsestäs suurempaa- kuin olet.


    • Anonyymi

      En tiedä, miten on nykyhelluntailaisuudessa, ja tarkoitan nimenomaista Helluntaiherätystä, mutta tuollaiset, aloituksessa mainitut ilmiöt eivät kuuluneet ainakaan alkuperäisen Suomen Helluntaiherätyksen ( -> n. 1980-luku asti) opetuksiin.

      Itse ymmärrän helluntailaisten sekä nk. uuskarismaatikkojen olevan kaksi eri joukkoa.

      • Anonyymi

        No tämä palsta ei ole vakavasti otettava. Nimettämänä tänne voi kirjoittaa mitä vaan. Aloittajalla heti ensimmäinen lause on väärin raamatun mukaan.


    • Anonyymi

      Olseni täyttyi helluntailaisten hengellä jo Amerikassa ennen tänne Suomeen tuloaan.

      Ei siitä ollut kuitenkaan mitään hyötyä miehelle.

      • Anonyymi

        Olseni perusti Suomeen 40 ens.hell.srk ja levitti sitä henkeä tuhansiin ihmisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olseni perusti Suomeen 40 ens.hell.srk ja levitti sitä henkeä tuhansiin ihmisiin.

        Kaikissa helluntailaisten anabaptistisen uudestikasteen saaneilla on sama Olsenin saama henkikaste, jota hän käsistään levitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa helluntailaisten anabaptistisen uudestikasteen saaneilla on sama Olsenin saama henkikaste, jota hän käsistään levitti.

        Sinä levität käsistäsi olsen-sontaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olseni perusti Suomeen 40 ens.hell.srk ja levitti sitä henkeä tuhansiin ihmisiin.

        otahan lääkkeesi, äläkä leiki tuomaria.... siihen sinulla ei riitä pussihousuissasi voimaa.

        Tyhmyys kertaa sanoistasi.

        palauta tyhmäville maanpäälle.
        https://www.youtube.com/watch?v=tHum60Y2ZVM


    • Anonyymi

      Pyhä Henkeä jäljitellään.

      • Anonyymi

        jehovalaiset jäljittelevät


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jehovalaiset jäljittelevät

        Sitä paitsi he jatketusti rikkovat Jumalan 2. käskyä vastaan.
        Tuota Pyhää Nimeä kun ei saisi turhaan lausua.

        Itse esim. käytän heistä nimitystä "j-todistajat", jotten syyllistyisi samaan.


    • Anonyymi

      Henkikaste tarkoittaa helluntailaisuudessa:
      "Minun päälle laitetiin käsi ja sain pyhän hengen ja puhuin kielillä sen merkiksi."

      • Anonyymi

        leimakirvestä heiluttavalle- eivät kaikki puhu kielillä, sitä tarkoitti aikoinaan opetus- yli 50- vuotta sitten helluntalaisuudessa....

        että silleen, emäntäni oli viitisenkymmentä vuotta elämänrinnalla, jossa helluntalaisuus tuli esiin, eikä hän puhunut kielillä, vaikka muutoin oli täyttynyt Pyhällä Hengellä.
        Eikä Raamattu näin opeta, kuin vain sinun päänupin luulotautiosaston puheissa.


    • Anonyymi

      Manifestaatio tarkoittaa 'ilmeneminen, ilmentymä'.

      Manien (money) kerääminen kuuluu olennaisesti hengelliseen liiketoimintaan.

      • Anonyymi

        Jätähän sinä kotonasi paskapaperi ostamatta ja sano vieraille, että raha ei kuulu minun hengelliseen toimintaa. Kotona ei pidetä paskapaperia, koska sinun seurakunnassasi ei kerätä paskahuusiisikaan paperin ostoon monneytä....
        Olet aina paskanpuhuja pattipää. veisaat tuota rahakieroperkelleellistä valhettasi, että uhrilahja olisi perkeleestä..
        Mene helvettiin puheissasi.

        Jopa kaljakuppilan tuoppirahasta ostetaan tarvetta, että pääsi saat sekaisin. ja paskapaperi olisi sielläkin olemassa että sontasen perseesi saat pyyhittyä puhtaaksi.

        Tajuatko, kun jo kadunmies tajuaa kolehdin perusteeet, mutta panetteijana sinä et halua oppia käsittämään kolehdinkerkuun tarkoitusta..

        Seurakunta jopa työllistää yhteiskunnassa monia tahoja, eli se kolhtilaatikko- pussi tms ... on siunaus koko sen yhtesikunnankylän ihmisille.

        Mutta älykääpiönä ole aina sontaa levitävä mäntäkone


    • Anonyymi

      Luvataan paranemisia kuuluttamalla "jollakin on se ja se sairaus" ja se paranee nyt.
      Kysessä on kuitenkin henkivalta ja käärmeen lupaus,

      • Anonyymi

        Älä sinä jauha paskaa.
        seurakunnassani aikoinaan rukoiltiin ---pyynnöstäni--- kasvukumppani- lapsuudesta parantumista.... Hän oli laihtunut jo syövän takia- valtavasti ja oli pantu kuolemaan eri huoneeseen, ja perhe kävi häntä katsomassa.

        Eli PYYSIN esirukousta ja se kuultiin, ts. jo sen lepopäivä- kokouksen jälkeen, tämä kasvukumppani jo nousi jalkeille - parantui, kouluttautui ja kävi seurakunnassani todistamassa- 500 km. etelämpänä, että kiitos esirukouksestanne. Tässä olen ja olen terve..
        Hän toi todistuksen esiin. mutta sikana kuole sikalaumassasi mussutus uskossa helvetin tuleen.
        Sinussa itsessäi on käärme... kelvottomuus ja epäusko.

        Et usko lupauksiin, mitä Sana lupaa.

        Etkä sinä edes tule ylösnousemuksessakaan parantumaan, vaan kadotuksen vaivasi jatkuu.
        Ensin iän-kaikkisuudessa, ts. tässä elämässä ja sitten kadotuksen epäuskoiset iankaikkisuudessa.

        Kun et usko Sanaan, etkä Jumalaan..

        Ei kaikki parane, mutta joku paranee ja tällä parantuneella ystävällä tuli Taivaan vaihetuspöydältä leivistä tähän aikaan, jota hän käyttää.

        Ja hänellä on suun tunnustus tehtäväkentässä, että Jumala toimii ja elää.....

        Sinulle käy itsellesi vain uskosi mukaan, et parane, etkä pelastu, kun vain perkelettäsi kumarrat.


    • Anonyymi

      Olsenilla ja Parhamilla oli saastaiset kädet.

      1. Tim. 5:22

      Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana.

      • Anonyymi

        Tietoisena niiden miesten teoista liittymällä helluntailaiseksi tulee osalliseksi niiden miesten teoista ja synneistä.

        Valit. 5:7

        Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.

        3. Moos. 26:40

        Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan.

        Oletko koskaan kuullut, että helluntailainen tunnustaisi Parhamin ja Olsenin syntejä, tahi edes omiaan?


      • Anonyymi

        Saastaiset kädet ja saastaiset huulet.


      • Anonyymi

        Pakkovauvakastettujen leipäpapeilla on saastaiset kädet, koska he vihkivät homoja!
        Tälläiset papit kastavat vielä vauvoja!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkovauvakastettujen leipäpapeilla on saastaiset kädet, koska he vihkivät homoja!
        Tälläiset papit kastavat vielä vauvoja!!!

        Useamman kerran kylvetetty on taas vauvojensa lumoissa

        Se vihaa uskovia ja haluaa vihkiä homoja


    • Anonyymi

      Ylpeä mieli puhuu uskovien ja vanhurskasten kasteesta. (lahkokaste)

      Nöyrä henki puhuu syntisten kasteesta ja katumuskasteesta syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi. (Kristillinen kaste)

      "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun."

      • Anonyymi

        Useamman kerran kylvetetty pedo ei hyväksy että ihminen on syntinen


    • Anonyymi

      Helluntailaiset eivät tee koskaan ristinmerkkiä (Kolmiyhteisen Jumalan kunniaksi),

      eikä heillä ole synnin tunnustusta kristittyjen tapaan.

      Helluntailaisten opin mukaan kaste eikä ehtoollinen ei liity mitenkään ihmisen syntiongemaan.

      On se juluma harhaoppi eli heresia.

      • Anonyymi

        Helluntailaisuus on kristinuskon vastustamista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisuus on kristinuskon vastustamista

        Helluntailaisuus on paha antikristillinen lahkoliike, jonka jumalattomat miehet on perustannu.


    • Anonyymi

      Milloin olet kuullut Helluntaiseurakunnassa puhuttavan kolmiyhteisestä Jumalasta ?

      Hellarit antavat henkikasteestaan itselle sopivan merkityksen.

      • Anonyymi

        Nehän väittää täällä kolmiyhteistä Jumalaa saatanaksi


    • Anonyymi

      Helluntaiseurakunnissa ei edes tunnusteta "kokouksessa" (suun tunnustus) apostolista uskontunnustusta.
      Raamatussa ei ole mainittu minkään toisen "helluntaihengen" vuodatusta 2000 vuotta myöhemmin.

      Helluntailaisuus kuuluu kastiin "uususkonnollisuus" Azusassa.

      • Anonyymi

        Sinunkirkkosi, luterilainen kirkko on Jeesuksen omia vainoava, katolisen kirkon sivukonttori!


      • Anonyymi

        Jotkut tykkää synkkämielisestä urkumusiikista ja toiset menevämmistä hengenrallatuksista. Jotkut gospelmusiikista sanoituksineen, ja sovituksineen, sävellyksineen.
        En ole lakimies, kun en ole käynyt lakimiehen koulutusta. En ole tuomari, kun en ole käynyt tuomarinkoulutusta.
        Siispä uskon yhä tänään Herraan. Vähän lakiinkin, kait. Paljonkin, ehkä. Kenties täysin.
        Hyvää Pyhää Raamattu- evankeliumi kirjaa ei saa unhoittaa, eikä Herraa siitä kaikesta hyvästä mitä Hän on antanut ja suonut.
        Silti toiset kärsivät enempi, kuin toiset. Ja sairastavat, enempi, tai vähempi, kuin toiset tai kolmannet. Neljännet.
        Joten en juutu sanatarkasti pikkuseikkoihin kenenkään teidän kohdalla.
        Repikää toisenne vaikka riekaleiksi. Ja vetäkää toisianne lettipalmikosta ja ponnarista, niin kuin lystää. Jotta kanssa päänahassa tuntuu, jotta on vähän tukistettu.


      • Anonyymi

        Helluntailainen todistaa uskonsa jumalattomien pakkovauvakastettujen edessä.
        Jeesus käski uskovaisen tunnustaa uskonsa IHMISTEN EDESSÄ!

        Luterilainen mumiseen uskontunnustuksensa kirkossa kirjoitetun (esim. 705) kaavan mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailainen todistaa uskonsa jumalattomien pakkovauvakastettujen edessä.
        Jeesus käski uskovaisen tunnustaa uskonsa IHMISTEN EDESSÄ!

        Luterilainen mumiseen uskontunnustuksensa kirkossa kirjoitetun (esim. 705) kaavan mukaan.

        Kirjoitin, kun kirjoitin.
        Elämän sodassa ja taistoissa kaatuneen J-M:n muistolle ja kaikkien kaatuneitten muistolle.
        Rauha heidän sieluilleen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailainen todistaa uskonsa jumalattomien pakkovauvakastettujen edessä.
        Jeesus käski uskovaisen tunnustaa uskonsa IHMISTEN EDESSÄ!

        Luterilainen mumiseen uskontunnustuksensa kirkossa kirjoitetun (esim. 705) kaavan mukaan.

        Elämän taistossa ja sodassa kaatuneen Jonen muistolle, Ja kaikkien taistoissa kaatuneitten muistolle. Rauha heidän sielulleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailainen todistaa uskonsa jumalattomien pakkovauvakastettujen edessä.
        Jeesus käski uskovaisen tunnustaa uskonsa IHMISTEN EDESSÄ!

        Luterilainen mumiseen uskontunnustuksensa kirkossa kirjoitetun (esim. 705) kaavan mukaan.

        Kolmannen kerran! Elämänsä taistoissa ja sodassa kaatuneen J-M:n muistolle ja kaikille taistoissaan kaatuneitten muistolle.
        Edelleen. Mikä piru on, kun kaunis puhe tehoa. En eres kysy!


    • Anonyymi

      Pääguru Parhami piti nuorta juutalaispoikaa J.J.Jourdania suhteessa.

    • Anonyymi

      Helluntaihomot keksivät hyvän pentecostal-bisneksen uskonnon varjolla.

    • Anonyymi

      Helluntaiseurakunnalla on rukousalttari johon kutsutaan ne jotka haluavat uusia henkiä.
      "Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle."

      • Anonyymi

        Luterilaisten rukousalttarille ei kutsuta ketään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisten rukousalttarille ei kutsuta ketään.

        Taitaa olla tietämätön helluntailainen krislamisti joka on myynyt sielunsa helluntaipastorille.
        Helluntaihengen opetuksen ja kasvatuksen ulostus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisten rukousalttarille ei kutsuta ketään.

        Herran ehtoollinen : >>> tulkaa , kaikki on valmiina <<<

        mutta sitähän ei helluntailainen käsitä.


    • Anonyymi

      Siinä sitten kattelet kun vierestä viedään ja edessä kaatuu. Siihen sitten jäät sopertamaan itseksesi.

    • Anonyymi

      Helluntaihenki = vierasta tulta.
      Parannuksentekokaan ei tuota tulosta.

    • Anonyymi

      Jos lehmä täyttyy hengellä, se voi vaikka tukehtua. Silloin on käytettävä vaikka pötsipistintä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe